|
שתיקה מוזרה בעקבות תליית פלסתינאי בירדן.... | |||||
יורם המזרחי (יום שישי, 06/12/2002 שעה 1:21) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מה שאני קראת ''עין סוגרת''.... | |||
|
|||
מה שלא טוב ליפי הנפש בבית טוב ויפה לנעשה מחוץ לו-( עם סגירת עין ), מה גם שאצל הפלשתנאים,ותומכיהם אמנסטי לא מדבר אלא משתמשים בו להיפך כחרב נגף כתעמולה, פה ושם נרצחים משתפי פעולה ונורים פלשתנאים ומופרים לא אחת זכויותיהם ולא על ידי ישראל אלא הפלשתנאים בעצמם, אז מה ! מה לנו נותר לדבר על מלך ירדן ? יודעים כולם לבכות רק על מה שעושה ישראל, ומכאן האי צדק וחוסר האיזון בבקורת וחבל,,, | |||
_new_ |
רבים יוצרים לעצמם סביבת דימויים ההרמטית למציאות. | |||
|
|||
ראו הקישור למטה. קישורים: מוצר הבסיס האנושי ועוותו להרמטיות של ''כללי משחק'': תגובה 19153 | |||
_new_ |
למה לנו לתלות? אנחנו ישר יורים בילדים, בזקנים, | |||
|
|||
ובסתם אנשים. אם הינו רוצים לתלות את כל אלה שסתם הרגנו ואת אלה שהרגנו בצדק זה היה יוצר מצב מאד בעייתי. במשך שנתיים הרגנו בערך 1500 פלשתינאים, כלומר משהו כמו שניים ביום בממוצע. עכשיו תחשוב שבשביל כל אחד כזה היינו מעמידים מנגנון של משפט, כליאה, תליינות, גרדומאות, בקשה אחרונה (רק תחשוב כמה היה עולה לנו לתת לכל אחד סיגריה!) ואחר כך למסור את הגופה למשפחה עם הארון, ועוד כל מיני פיצ'פקעס מסביב, תאמין לי - לא היינו יוצאים מהסיפור אף פעם. ככה שהשיטה שלנו היום יותר טובה מהירדנית ויחסית גם אין לנו יותר מדי צרות בינלאומיות. | |||
_new_ |
מצד שני היינו יוצרים תעסוקה במשק | |||
|
|||
_new_ |
מוסד התליות הפומביות בארצות ערב | |||
|
|||
בכמה ארצות, כגון עיראק, סוריה סעודיה ומצרים, מקובלת או התלייה הפומבית בככר העיר, או הצגת קטעים נבחרים מהתלייה בטלביזיה הממלכתית (דומני שבמצרים, לפחות בעבר). בזמן משטר הטליבאן באפגניסטן התאסף כמעט מידי יום באיצטדיון בקבול המון של אנשים - נשים, זקנים וטף. זאת על מנת לחזות במחזה בו הובאו הנידונים (לעיתים - נשים שנחשדו בנאוף או שקראו בספר) במשאית, הורדו ונורו בערפם או בראשם, וגוייתם נגררה לאחר מכן בחול כשרגליה קשורות לג'יפ. דומה שבארצות אלה לוקח אב את בניו לתלייה הפומבית כשם שבמקומות אחרים לוקחים את הבן לתאטרון הילדים או לקולנוע לחזות ב''מלך הג'ונגל'' או בהארי פוטר. הייתי סובר כי בסביבות עטירות תסכולים ודיכוי עריץ צומחת השנאה. בפני זו מוצבות מטרות לחזות בחיסולן, והדבר משמש להעלאת רמת האנרגיה והאדרנלין של האוכלוסיה המדוכאת. זאת כשם שהעלאת החיוניות והאנרגיה של האוכלוסיה מבוצעת במדינות לא דכאניות באמצעות האומנויות - הדרמה, השירה, הקולנוע והמוסיקה הפונים לספקטרום שונה של רגשות. | |||
_new_ |
ולאיזה תחושות פנו מחזותיו של חנוך לוין ? | |||
|
|||
חנוך לוין, כפי שכתבתי כאן בכמה הודעות, מציג יחסי אובייקט (חפציות) מוקצנים, יחסי מתעללים ונרמסים. גם מוטיב החסד החנוך לויני (הנער המלאכי המופיע לצלילי מוזיקה מרוממת וזכה בתוך הסחי האנושי) הינו שרירותי ותלוש, מעין מס שפתיים למוטיבים הקיימים בתאטרון המערבי/נוצרי, מעין תצוגה של מורכבות ורב מימדיות המחזה שלפניך. זאת ללא קשר, כאמור, להשתלשלות ורוח העלילה, ובאופן תלוש, שכן גם ''פתרונות'' החסד הבלתי צפויים הינם סדיסטיים למדי תוך קירבון מישהו (ב''כולם רוצים לחיות'', למשל, מושלך נער יתום לקורבן, על מנת להציל את הנבלות האחרות מידיו החונקות של מלאך המוות). לאילו תחושות פונות מחזותיו של לוין? לחוסר היושרה (אינטגריטי), לרמיסה ולדיכוי, לחוסר ההוגנות וההגינות המובנים, תוך ''הצדקתן'' המטפיזית. שכן אינך רוצה להמנות על החלשים והעלובים, לא כן? נשארה רק דרך אחת בעולם החצוי בין רומסים לנרמסים, בין המגף וצוואר הקורבן: דרוך ורמוס. ''הזדהות עם הגיבורים בבחינת ''אתה הוא זה'', באופן המטהר את רגשותיך [קטארזיס]'' - אריסטו ב''פואטיקה'' באיפיון הטרגדיה. אתה הוא זה. כאלה אמנם הפכו רבים מאיתנו. חנוך לוין הוא המנוף הגדול של הסאוב, שתרם למגף, לסאוב ולשחיתות החברה הישראלית יותר מכל אדם אי פעם מאז תחילת ההתיישבות הציונית. | |||
_new_ |
מחזאות מקורית ישראלית: מחזותיו של חנוך לוין | |||
|
|||
שניתפסו בארץ כאוניברסליים, וחשבו שיכבשו את העולם בסערה, ניתקלו בסלידה במערב, בפרט באנגלייה: מבקרים בריטיים כתבו שאלה המחזות העלובים והגרועים ביותר שניתקלו בהם אי פעם על קרשי במת התיאטרון, ואחרים הגדירום כירודים. ''האוניברסליות וגורל האדם באשר הוא בכל מקום ובכל זמן'' התגלתה כמשהו לוקלי מאד וספציפי מאד לחברה הישראלית. | |||
_new_ |
לא זכור לי הקטע הזה ב''כולם רוצים לחיות'' | |||
|
|||
איפה בדיוק זה היה? | |||
_new_ |
תמונה 25 עמ' 53 בספרון המחזה: ילד [מכריז] מצחצח | |||
|
|||
נעלים, נעלים מצחצח - מבריק נוצץ כמו עין של רוצח! [המלאך הגואל סופטוף רחמנינוף לוחש משהו על אוזנו של פוזנא - הרוזן הכפרי הפולני הנאבק להחלץ ממלאך המוות שבא ליטול את חייו, אך אף אחד אחר אינו מוכן למות במקומו, כולל לא זקן גוסס שהובטח ממון רב למשפחתו וטקס קבורתו]. פוזנא: הי ילד! בוא הנה! צחצח! [הילד מתקרב, כורע לרגליו, מצחצח את נעליו] אתה יודע מי אני? ילד: כולם יודעים, אדוני. הרוזן. יש לך הורים? אני יתום. היית רוצה להיות במקומי? ילד [מצטחק ונכלם] מי לא רוצה להיות בעל אחוזה?! ילד נבון. [זורק לו מטבע, מורה על מווצקי מלאך המוות] אתה רואה את הדוד ההוא שם? זהו מלאך מן השמים. לך ותגיד לו: ''אני רוצה להתחלף עם הרוזן. הוא עשוי לשמוע לך''. ילד: אבל אז אדוני לא יהיה רוזן. נכון, אבל אני פשוט אוהב ילדים [זורק לו עוד מטבע] לך לך, לא אכעס. ילד [מצטחק, קצת מבויש, ניגש אל מלאך המוות] אדון מלאך, אני רוצה להתחלף עם האדון הרוזן. פוזנא: כולם שמעו! [למווצקי] שמעת?! הוא מוכן להתחלף! למה אתה מחכה?! מווצקי [נראה רגע כעומד להתפקע מכעס נוכח התעלול, ואז, כמי שנמאס לו] זו הונאה, אבל נימאס לי, איששש! [בתנועה מהירה של כעס וחוסר סבלנות הוא תופס בגרון הילד ושוחט אותו תוך יציאה לעבר בעיות חדשות המצפות לו] נו, מי כבר לא רוצה למות?! [סוף] על גאונות דרמה מסוג זה קיבל חנוך לוין את פרס ישראל מהנשיא זלמן שזר המנוח. אשר לי, מה לעשות וספרייה גדולה מאד לי? אך לעיתים איני מוצא דווקא ספרים משמעותיים מאד כגון ''1984 '' של ג'ורג' אורוול, ונאלצתי לקנותו מחדש לפני כחודשיים, כשרציתי לכתוב כאן מאמר המצטט קטעים חשובים ממנו. אנשים לוו ממני ספרים בזמנו, ודווקא משובחים, והגם שניהלתי רישום, ספר מולווה כמעט מעולם לא ראיתיו שוב. אנשים אוהבים ללסתם ספרים - לעולם לא להסכים להלוות ספר, פרט אולי לקומץ אנשים קרובים מאד. | |||
_new_ |
בניגוד לשימוש הלשוני, ספר ''מלווים'', שכן זה, בדומה | |||
|
|||
לכסף, מעולם אינו חוזר אליך בצורתו המקורית. לזו יקרא ''הפרגמטיקה של השפה''. | |||
_new_ |
תמיד זכרתי שאף אחד לא רצה להתחלף אתו | |||
|
|||
ושבסוף אשתו מתיזה לו חומצה לעיניים או משו כזה. לי יש קטלוג של הספריה, ואם אני משאיל אני רושם. | |||
_new_ |
אם היה להם דובר צהל שמסריט חיסולים | |||
|
|||
הם בטח היו נשארים בבית מול הטלויזיה. תראה כמה טוב לנו שאנחנו כל כך מפותחים מבחינה טכנולוגית. עוד מעט יהיה לנו כמו ב 1984 - הסרטות של הוצאות להורג עם קלוז אפים ככה שנוכל להנות גם מהפרטים הקטנים. | |||
_new_ |
קראתי שהחיילים עצמם מצלמים בוידאו כף-יד | |||
|
|||
_new_ |
כלל לא בטוח שאנשי דו''צ מהקרייה היו מזיזים התחת לשם | |||
|
|||
_new_ |
מי שזוכר התשובה היא רק להרגיז או מן התמימות? | |||
|
|||
_new_ |
''תעסוקה במשק'': תשובה בהומור מקברי כנגד הומור מקברי | |||
|
|||
_new_ |
יורם - יש כל מיני שיטות של הוצאה להורג | |||
|
|||
יורם שלום גם אני כמוך מתנגד קטגורית לעונשי מוות כאלה או אחרים, אולם אם ניתן להשוות, הרי שאני לא בטוח שהוצאתו להורג של אדם ספציפי, ככל שהיא נוראה, היא השיטה הברברית ביותר להוציא להורג. קח לדוגמא את מה שקרה אתמול בלילה באל בוריג'. (קישור ידיעה מצ''ב). במסגרת פעולה של צה''ל במחנה, הזמינו הכוחות בשטח מחיל האויר ירי של טילים לבית מגורים. כתוצאה מירי הטילים נהרגו 10 פלשתינאים ונפצעו 20, וכמו בכל המקרים, הזדרזו שלטונות הצבא להודיע כי רוב ההרוגים היו חמושים - כלומר בני מוות על פי תפישתו של הצבא. הפלשתינאים טוענים שרובם אזרחים, ואני מניח שתוך כמה ימים תיוודע האמת, לא ניתן להסתיר אותה, וברוב המקרים לצערי, הסתבר לנו בעבר כי בנוושא זהות הנפגעים הפלשתינאים מדייקים ''קצת'' יותר משלטונות הצבא, ואלו האחרונים מזדרזים להקים ועדת בדיקה, ולהסביר.... אם ניתן ל''דרג'' בין הוצאות להורג שונות (ומדיניות החיסולים היא הוצאה להורג לכל דבר), נראה לי שלהרוג חפים מפשע כחלק מהוצאה להורג שנעשיית על ידי צה''ל, גרוע יותר מתלייתו הספציפית של אדם אחד. בברכה רפי קישורים: עשרה פלסטינים נהרגו בפעילות צה''ל ברצועת עזה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2297653,00.h... | |||
_new_ |
בבוקר פרסמו שזה מירי של טנק | |||
|
|||
לדעתי הפלשתינאים בטח מעדיפים למות מטיל של מסוק, זה יותר מכובד מאשר סתם איזה פגז של טנק. גם בימים עברו בני האצולה היו מוצאים להורג בחרב ולא בסתם תליה המונית. | |||
_new_ |
ב- YNET זה עדיין טיל מסוק על פי הזמנתו של אל''מ | |||
|
|||
פארס. ולהשלמת התמונה : '' תת אלוף זיו הכחיש כי מדובר באזרחים בני משפחה אחת, וציין כי ''באופן מוחלט - הנפגעים הם פעילי טרור''. (מתוך הידיעה ב YNET ) ולמרות ה''אופן המוחלט'' ..... ''הפלסטינים מדווחים כי בין ההרוגים בפעילות צה''ל הלילה ברצועה ישנם שני עובדים של סוכנות הסיוע של האו''ם (אונר''א). השניים הם אוסאמה טראווי, בן 31 וכן מורה בת 30 שלימדה בבית-ספר יסודי ברצועה.'' (אי.פי) (מתוך מבזקי YNET ) מעניין איך יודע תת אלוף זיו שהמורה היא פעילת טרור? הרעיון שעלה בדעתי הוא שיש חוגים בהם הגדירו את כל הפלשתינאים כפעילי טרור, כולל נשים זקנים וטף, וכעת עליהם (הפלשתינאים) מוטלת חובת ההוכחה שהם לא, שאחרת הם צפויים לחטוף טיל ממסוק על פי הזמנתו של איזה מפקד בשטח. אז מה יותר ברברי ? חבל התליה או זה ? | |||
_new_ |
מעניין שמי שלא פותח את מעריב מטעמי מוסר גבוה | |||
|
|||
ואתיקה נשגבת (ר' התייחסות לפרשת גנוסר), מקבל את דברי YNET מבית ידיעות אחרונות כתורה מסיני. אם נמרודי היה חשוד בפלילים, מה תאמרו על מוזס שרק קצה הקרחון במעשיו נגלה לאחרונה (ר' הקישור הבא)? | |||
_new_ |
מנשביק - הגיע הזמן שתדייק ולא רק תביא לינקים | |||
|
|||
נמרודי *הורשע* אני חוזר *הורשע* , לא רק הוחשד בפלילים. למיטב ידיעתי בעלי ידיעות אחרונות לא הורשעו בדין, ואצל בולשביק כמוני, אדם זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו, בניגוד לך כנראה. | |||
_new_ |
נו, באמת, אצל מוזס, דווקא העובדה ש(בינתיים) | |||
|
|||
לא הורשע, היא שמלמדת עד כמה רחוק הוא הלך עם ''כיבוד החוק'' ועם ''כיבוד הממונים על החוק'': ולמיתממים לא תהיה ממשלה. ולמחרפי הקישורים לא תהיה אמתלה. קישורים: מוזס מנסה להשפיע על השופט בוקובסקי: http://http://www.nfc.co.il/showArticles.asp?subject... | |||
_new_ |
רפי מה בדבר החפים מפשע שנהרגים בצד הישראלי? | |||
|
|||
ואחרי כל אימרות הכנף המבריקות של מי שזוכר ושלך נותר לי רק להבין שעדין לא הבנתם שיש לנו עסק עם מרצחים,אזי הבא להרגך השקם והרגהו, הפלשתנאים לא שומרים על כללי המשחק והורגים ורוצחים בנו ללא רחמים,ביחוד הדור הפלשתנאי הצעיר, ומה גם בתשובה לשאלתו של יורם,התשובה שיטחית בנושא התליה.היכן הקול השפוי בארץ והפעם לא אודות פשעי הארץ, אלא פשעי הפלשתנאים, והערבים היושבים בירדן ,, ולדעתי עד שהפלשתנאים, לא יבינו שיש ודחוף להגיע לפתרון מדיני ולקום ולצעוק די למנהיגיהם, אז מיצידי אין כל פסול במדיניות החיסולים ,אופס סליחה על כי ניפגעים אזרחים תמימים ומה עם תמימי אזרחי ארצנו, אז די עם הפלסף כרגע אנו במילחמה, וכפי שצינתי בתחילה ''הבא להרגך השקם והרגהו'', זוהי לדאבוני המציאות בה אנו כרגע חיים.וצה''ל שבו משרתים בנינו וכל אחד מהם בא מחתך פוליטי ורקע אחר, הוא אנחנו ועל לנו להוקיעו ולהשמיצו, צה''ל זה הראי שלנו אמור לי מיהו צה''ל נאמר לך מי אתה והמציאות והמקום והיכן אתה גר, | |||
_new_ |
האם את סבורה שרצח אזרחים מהצד שלהם | |||
|
|||
יכול להועיל במשהו לפתרון הבעיות? | |||
_new_ |
כלל לא! אך מיצדי במצב הקיים עין תחת עין שן תחת שן | |||
|
|||
אני חוזרת ואומרת עד שלא ימצא פיתרון הולם לשני העמים ומכובד, וכל עוד כללי המשחק לא הישתנו,אזי אדאג קודם לעניי עירי ועמי שלי,ומיצדי שאויבנו ילכו לעזאזל, ואוי ואבוי לעם כמו שלנו שיש לו צבא הגון ביסודו ,ומעז להשמיצו,, צורה לעם וצורה לאזרחים,אז מדוע שאויבנו לא יזלזלו בנו ובערכנו, עם אנו עושים זאת לעצמנו, | |||
_new_ |
רפי, כל 10 ההרוגים היו מחבלים (מה זה עם מדים?) | |||
|
|||
כולל הגברת. וכמו כל קבוצת מחבלים, יש שם לוחמים, מתאבדים, סייענים, דווחנים וכו'. והכל היה בדירת מבצעים אחת. זו היתה עבודה יפה ומוסרית של צה''ל. | |||
_new_ |
אבנר - זה מה ששמספרים לך עכשיו, ואתה קונה כנראה | |||
|
|||
הכל. בוא נחכה כמה ימים כאשר הם יתחילו לגמגם, כמו שקרה מס' פעמים בעבר, ואז נספור מחדש את הלוחמים, ואת האזרחים שנהרגו בפעולה זו. | |||
_new_ |
אני ממתין בסבלנות | |||
|
|||
אבל אני מקווה שבכל מקרה ידועה לך עמדתי, שאם ישנם מחבלים בבניין ובתוכו גם אזרחים, יש לישראל את כל הזכויות המוסריות והחוקיות לפגוע בהם, גם במחיר פציעה או הריגה של אזרחים במטרה. אין פושעים יכולים להתחבא אחר אזרחים ובכל שימצאו לנכון יקפצו לפיגוע וחזרו לחיבוק ה''אזרחים''. אסור לתת לחסרי מוסר האלה את הלוקסוס הזה. | |||
_new_ |
אבנר - בוא ונדבר בינתים על עמדתך העקרונית. | |||
|
|||
ואני אתרגם אותה כך. אם פושע מסוכן, ישכור דירה בבנין בו אתה גר (בהנחה שאתה גר בבנין משותף, אבל אם אתה גר בבית פרטי, נרחיב את הדוגמא שאותו פושע מסוכן ישכור בית בצמוד אליך), והמשטרה על מנת ללחסלו (נצא מהנחה שאי אפשר לתפוס אותו) תחליט לירות טיל ממסוק על כל הבנין, ולא משנה שאתה גר שם, זה ייראה בעיניך בסדר.... אם בבנין המשותף גרות גם כמה משפחות נוספות על טפן וילדיהן, גם זה נראה בעיניך בסדר.... לוחמה בטרור אינה דבר פשוט, ואני לא מתיימר להציג את עצמי כמומחה לעניין , יש כאן מספיק בלעדיי, אולם בהגיון פשוט, ברור לי שפגיעה בחפים מפשע אינה מונעת טרור, אלא רק מגבירה אותו, ואת המעגל המשתתפים בו. יתכן וכל אותן פעולות הפוגעות באזרחים, נועדו לשמור על רמת להבות כזאת שלא תאפשר הידברות , כי בהידברות צריך יהיה להיפרד מהשטחים, ואת המחיר הזה כנראה שקובעי המדיניות לא רוצים לשלם. | |||
_new_ |
הדמיה אינה מציאות,פיצוץ אזרחים באוטובוס מציאות | |||
|
|||
_new_ |
דוגמתך אינה בכלל ממין העניין | |||
|
|||
הייתי מכנה אותה 'גוזמתך'. כי אין עניין הפשע הפלילי דומה כלל לפשע הפוליטי הלאומי המנווט ע''י הפלסטינים, שהוא בחזקת ''רצח עם'' (Ethnical Cleansing). וכלפי זה יש לנהוג אחרת. פושע שנכנס לבית פרטי למטרות שוד, איננו מתכנן לרצוח את דייריו. ובמידה ויקח אותם בני ערובה ויאיים לרוצחם, אין שום בעיה מלתת לו להשקיט את עצביו ולמצוא מוצא של כבוד, ובלבד שבני המשפחה האלה יצאו ללא פגע. שהרי הם קורבנות הפשע, ויש לשמור עליהם כבבת עינך. לעומת זאת, מחבל פלסטיני המתכוון להתפוצץ בין יהודים ומתכנס בבית פרטי עם חבריו לפשע המכוון, כשעליהם מגינים מרצון נשותיהם וילדיהם, כל החבורה הזו נוטלת על עצמה את עול הפשע, ודינה עונש. כל הנוטל חלק במלחמה המכוערת הזאת לוקח על עצמו סיכון בידיעה ומרצון, ולכן על כל אחד לשלם על כך. אני מעדיך אישה או ילד ערבים הרוגים בבית הפשע שלהם מאשר אדם יהודי אחד מת ברחובות ערי ישראל. הצדק צריך להיעשות ולהיראות. | |||
_new_ |
אני מצטרף לתשובתו היפה של בן בסט, ורק אוסיף | |||
|
|||
ואומר שאתה נזקק להביא פנטזיה כדוגמה כדי לנסות ולהציל עוד מחבל בן בליעל. | |||
_new_ |
לאבנר ואברהמי | |||
|
|||
מאחר ודוגמא מהתחום האזרחי לא קלעה לעמכם, אני צריך להבין שאם הבריטים היו מפוצצים בתי מגורים שלמים על מנת לפגוע בלוחמי מחרת מהאצל או מהלחי, הייתם טוענים שזה מוצדק. והרי היו מקרים לא מעטים שלוחמי מחתרת הסתתרו בבתי מגורים בלב האוכלוסיה. אולי תתנו לי דוגמאות בהן הצבא הבריטי הפציץ בית מגורים כזה בתקופת המנדט ? | |||
_new_ |
הם לא היו צריכים להפציץ עם מטוסים | |||
|
|||
ולא חשוב שלא היו להם מטוסי קרב בפלשתינה, אבל הם גם לא נזקקו להרבה מאמץ כדי לחסל או ללכוד את אנשי המחתרות, כי היו בוגדים בקרב עמנו שעזרו להם וגילו להם את מקומות המסתור. חוץ מזה טרחת להביא דוגמה יוצאת מהכלל איך צריך לנהל מאבק לאומי/טרור מדיני. צריך לפגוע בלובשי מדים ולא בילדים. אם המאבק הערבי על שטחי ארץ ישראל היה מתמקד מול הצבא, אני משוכנע שצה''ל היה מנהל את מלחמתו כנגד הצבא, או המחתרת הערביים. גם מחתרות אצ''ל ולח''י לחמו נגד לובשי מדים בריטיים ולא נגד משפחותיהם. המאבק הזה היה מלחמת גרילה אמיתית שחיפשה אך ורק מוצא של כבוד לסיום הכיבוש הבריטי, ורק בלית ברירה ננקטו הצעדים החריגים של הפגיעה בלובשי מדים בריטיים. בדרך כלל זה קרה לאחר שהבריטים תפסו והוציאו להורג אנשי מחתרות שלחמו בטרור הערבי. אבל לערבים אין כל צורך להיות מוסריים או צודקים, כי כל מטרתם לחסל את נוכחות היהודים במה שהם קוראים לה פלסטין. ומכאן שנקודת הפתיחה שלהם שונה משל הבריטים או של המחתרות. יש לך דוגמאות יותר מייצגות? | |||
_new_ |
את הסיפורים האלה של פגיעה רק בלובשי מדים ספר | |||
|
|||
לאלה שהתפוצצו במלון המלך דוד, אתה רוצה עוד דוגמאות ? | |||
_new_ |
לרפי -לפעולת טרור פלשתנאית שבדרך? ואנו | |||
|
|||
ניספור את מתינו! | |||
_new_ |
-אני נגד התנחלויות ,במצב הקיים בעיני כולם טרוריסים | |||
|
|||
כך שחבל על הסברים לדעתי רק מי שנולד בארץ וחי ונשם את הלך רוחם של תושבי האזור דובר שפתם ומבין את המנטליות שלהם, ואת הקיצונים שבהם, ומשני הצדדים, יוכל להבין שצדק ורחמים כרגע לא משחקים, וכמובן לא הדמיות, פרושים ומיני חזונות, יש להיתעורר אנו במילחמה עד שהמצב ישתנה, | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |