פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (יום שני, 17/02/2003 שעה 18:52)


סמרטוט אדום - טור שבועי



גדעון ספירו





חזרו בארון למען שרון

על אף המצור ההדוק של צבא הכיבוש הישראלי על מיליון הפלסטינים הנצורים בעזה, הכל במטרה להגן על כמה אלפי מתנחלים שודדים שפלשו לאדמות לא להם; על אף פעולות הרצח, החיסול, הריסת בתים ומעט התשתית שנותרה בעזה על ידי ההתקפות הבלתי פוסקות של מסוקים, טנקים, וטילים מונחי לייזר של צבא הכיבוש הישראלי; על אף ההתנכרות הכמעט מוחלטת של העולם הערבי בכל הקשור לסיוע של ממש למאבק הפלסטיני בקלגסי הכיבוש הישראלי; ועל אף העוינות של העולם המערבי עם ארה''ב בראש כלפי שאיפות הפלסטינים לעצמאות לאומית; על אף כל אלה, כמעט בבחינת נס הוא העובדה, שהגרילה הפלסטינית מצליחה מעת לעת לבצע פעולות התנגדות הגורמות לכובש הישראלי אבידות ונזקים.
הנחת המטען מתחת לטנק ישראלי ביום שבת האחרון שגרמה להרג ארבעת חיילי הצוות והרס מוחלט של הטנק, יש בה אלמנטים המזכירים לי את נחישותם של מורדי גיטו ורשה לא להיכנע לכובש.

כמובן שהייתי מעדיף שהנחישות הזו לא היתה באה לעולם, כפי שהייתי מעדיף שהכיבוש הישראלי לא היה בא לעולם, כפי שהייתי מעדיף שהחמאס, פרי הכיבוש, לא היה בא לעולם, כפי שהייתי מעדיף שהמתנחלים לא היו באים לעולם וכפי שהייתי מעדיף שהחיילים שנהרגו היו ממשיכים לחיות עימנו כאזרחים בעלי תודעה דמוקרטית המסרבים להיהרג באהלה של גזענות ואפרטהייד. לצערי ההעדפות שלי אינן זוכות לפי שעה בתמיכה לה הן ראויות.

מרבית העם בישראל עדיין מעדיף הרוגים עם כיבוש על חיים עם חרות. אני מחכה לרגע שחיילי הצבא יפנו עורף לגנרלים ולפולחן המוות, יסרבו לפקודות הבלתי חוקיות של לחימה בשטחים הכבושים, יפרקו את נישקם, וישימו פעמיהם לתל-אביב וירושלים כשבקני הרובים שלהם פרחים, כשבפיהם שיר הלל לחיים ולחופש, כפי שעשו חיילי צבא פורטוגל במהפכת הציפורנים כאשר הדיחו ב- 1974 את הרודן סלאזר. זו היתה מהפכה של הקצינים הזוטרים וחייליהם, שחזרו מהמלחמה הקולוניאלית האכזרית והמלוכלכת במושבות פורטוגל, והחליטו להפנות עורף לגנרלים ולהחזיר את הדמוקרטיה לארצם ללא יריה אחת. ההקבלה ההיסטורית בין ישראל של שרון ופוטוגל של סלאזר אינה מלאה, אבל די בקווי הדמיון, אותה התעקשות חסרת סיכוי להמשיך ולשלוט על עם אחר, כדי ליזום תנועת חיילים שקצו במלחמת הדיכוי הקולוניאלית נגד הפלסטינים, שידרשו מהרודן שרון ושלטונו (עם יד ימינו החדשה לפיד), להפסיק את הקטל וההרג.

ארבעת החיילים הצעירים שנהרגו בעזה, לא נפלו על הגנת המדינה. חייהם, אותה מתנה חד פעמית, בוזבזו ונקטעו על מזבח מטרה פושעת של נישול עם אחר מאדמתו.
עד כמה מטומטמות ומרושעות פעולות צבא הכיבוש הישראלי אנו מוצאים בתגובה המיידית של הצבא לפיגוע. בדיווח ב''הארץ'' (16.2.2003),
למחרת פעולת הגרילה הפלסטינית, נכתב, כי ''צה'ל הרס חממות בתגובה לפיגוע'' בישוב הפלסטיני אל עטטרה.
חממות, שבהן מגדלים פרחים או ירקות, הם האויב ואותן יש להרוס. וכך מצרפים עוד כמה משפחות למעגל שואפי הנקם.
בנוסף לכל הסעיפים בכל האמנות הבינלאומיות לפיהן ניתן להעמיד לדין את ראש הממשלה שרון, את שר הביטחון מופז, את הרמטכ''ל יעלון ואת אלוף פיקוד הדרום אלמוג, ראוי לשקול הקמת בית דין בינלאומי מיוחד לפיו ניתן יהיה לדון את הנ''ל על סעיפים שלא מופיעים באמנות, כמו טפשות ורשעות.



שריפת צווי גיוס

מושב הפתיחה של הכנסת ה- 16, היה משעמם. אותה חזרה שבלונית של נאומי וטקסי השבעה, ושוב אותן חצוצרות של הרבנות הראשית. לא מרגש ולא מרשים. (לא ראיתי השנה, אבל אני מסתמך על שנים קודמות).
אבל היה במושב הפתיחה ארוע חשוב ומרשים הרבה יותר. שעה שחברי הכנסת, ביניהם רבים הנימנים עם ברוני סמי הלאומנות והצבאיות הישראלית, עסקו בטקס ההשבעה, עמדו בגן הורדים נוער השמיניסטים סרבני הגיוס, ושרפו את צווי הגיוס. הם לא מוכנים להיות חלק ממכונת ההשמדה הישראלי. שלוש פעמים בראבו.
ניזכרתי בארועים דומים להם הייתי עד בתקופת מלחמת ויטנאם שעה שכיהנתי ככתב העיתון ''על המשמר'' באו''ם ובארה''ב. מאות ואלפי צעירים חייבי גיוס, (אז עוד היה נהוג בארה''ב גיוס חובה, שבינתיים בוטל), שהתנגדו למלחמה שממשלתם ניהלה בויטנאם, שרפו בהפגנות את צווי הגיוס.
מחאה זו, לצערי טרם פג תוקפה, היא הצעד הנכון לעשותו. השמיניסטים האלה, הם סטיית מסלול מוצלחת של מערכת החינוך הישראלית, שלשמחתי נכשלה במשימה להפכם לבשר תותחים של המלחמה לשימור הכיבוש וההתנחלויות. הם התקווה כי יש סיכוי לעתיד אחר. הם פאר היצירה הישראלית והאנושית.



אסיר המצפון מרדכי ואנונו

ועדת השיחרורים של שרות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של אסיר המצפון מרדכי ואנונו לשיחרור מוקדם לאחר 16 שנות מאסר, מהן 11 בבידוד מוחלט. עוד מהלך במסכת הרדיפות של מדינת ישראל המופעלת נגד חתן פרס הנובל האלטרנטיבי, פרס השלום הדני, תואר ד''ר כבוד מאחת האוניברסיטאות הנודעות בנורבגיה ועוד שורה של פרסים ותעודות הוקרה. גם השנה נימנה ד''ר מרדכי ואנונו עם המועמדים לפרס נובל לשלום.
ולא בכדי. השנה מואר באור יקרות מעשהו הנאצל של ואנונו שחשף ב- 1986 לעיתון הלונדוני ''סנדיי טיימס'' את המעשים הנכלוליים של ממשלות ישראל שבדרכי הסתר ורמייה הפכו את ישראל למחסן ענק של נשק השמדה המוני, אוטומי, ביולוגי וכימי.
בימים אלה, כאשר הנשיא דבליו בוש מכה בתופי המלחמה באזורנו ומסכן את כולנו במלחמה מיותרת שעלולה להבעיר את המזרח התיכון ולהשמיד את כולנו, מצטרפים עוד ועוד אנשים בעולם לחשש מהפעלת נשק זה בידי ישראל. מדינת ישראל אינה חתומה על האמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני, מתקני יצור הנשק האטומי בדימונה ובחיפה, כמו גם המכון הביולוגי בנס ציונה המייצר את הנשק הביולוגי והכימי של ישראל, אינם נימצאים תחת פיקוח בינלאומי. עובדות אלה מעוררות חרדה טבעית.
עיראק, כפי שדיווחו ראשי מנגנוני הפיקוח מטעם האו''ם, לאחר עשר שנות פיקוח, חרם והסגר, אינה מהווה יותר סכנה של ממש לסביבתה. הפיתוח הגרעיני ניבלם לחלוטין, ואם נותר משהו מארסנל הנשק הביולוגי והכימי שלה, יפורק אף הוא, אם רק יינתן למנגנון הפיקוח את הזמן המתאים.

גילוייו של מרדכי ואנונו לציבור, נותנים היום משנה תוקף לתביעה כי מנגנון הפיקוח, הבקרה והפרוק של האו''ם, צריך להיות מופנה באופן דחוף למדינת ישראל, כי היא, על ממשלת הימין הקיצוני שלה, מהווה היום סכנה לעצמה ולעולם.

חברי ועדת השיחרורים של שירות בתי הסוהר, בסרובם לאשר את קיצור מאסרו של מרדכי ואנונו, נהגו כחבורת עבדים של השב''כ. נימוקי הועדה, שהוכתבו על ידי השב''כ, נאסרו לפרסום, איך לא? על ידי השב''כ.
ואנונו ביקש להציל חיים, להציל את העולם משואה גרעינית, ןלכן, על פי ההגיון הישראלי הרשמי, אין לשחררו. ואנונו אינו רוצח כמו אברושמי שרצח את פעיל השלום אמיל גרינצוייג. לגביו המליצה ועדת השיחרורים על קיצור מאסרו.
אני מקווה כי יבוא יום, בו יחוייבו כל הדרדסים האלה, החל מהמלמ''ב (הממונה על הביטחון במשרד הביטחון) וכלה בחברי ועדת השיחרורים, לתת את הדין על מעלליהם והתעללויותיהם.



עיתונות ''אוביקטיבית'' נוסח ישראל

עיתון ''מעריב'', בדיווחו על הפגנות המיליונים ברחבי העולם נגד המלחמה שדבליו בוש מתכנן נגד עיראק, יצא בכותרת שמנה לרוחב כל העמוד: ''העולם עם סדאם''. האם נכון לומר, שמיליון המפגינים בלונדון, שלושה מיליון באיטליה, המיליונים בברלין, פריז, סידני וטוקיו, הם ''עם סדאם''? זו כותרת שקרית. העולם לא רק שאינו עם סדאם, הוא נגד סדאם, הוא נגד משטר העריצות שלו, הוא נגד נשק השמדה המוני. העולם אמר לבוש, יש אלטרנטיבה למלחמה, אפשר לחסל את נשק ההשמדה ההמוני גם בלי מלחמה. מיליוני המפגינים רוצים בהחלט שמשטרו של סדאם יופל ויוחלף במשהו אנושי ודמוקרטי יותר. (כפי שהוא רוצה שיקרה דבר דומה בישראל). הוא רק אמר לבוש, שאת זה צריך להשאיר לעיראקים, שהמלחמה תביא לעוד אלפי הרוגים פצועים, לעוד סבל לאוכלוסיה שמחמת החרם, הסגר והעיצומים איבדה כמיליון ילדים, מאד דומה למספר הילדים היהודים שניספו בשואה. העולם אמר לבוש שגם ילד עיראקי זכאי לחיים, אלא שבישראל הגזענית, ליבם של אזרחים יהודים רבים גס בזכויות של ילד ערבי לחיים. ראו איך צבא הכיבוש הישראלי יורה במאות ילדים פלסטינים, בראשם של ילדים בני חמש, או בני שנה, או בני 10.
העולם בהחלט רוצה עיראק בלי סדאם כמו שהוא רוצה ישראל בלי שרון ומתנחלים. אבל הדרך, אומר העולם, אינה עוברת במטוסים ובטילים מנושאות המטוסים של בוש.
בישראל הימנית של שרון והרב המתנחל לוינגר מתקשים להבין, איך אפשר לפתור משהו בלי צבא ומלחמה?



שרון לקלבוש? כבר לא סרט דמיוני, תודה לבלגיה

החוק הבלגי לפיו ניתן להעמיד לדין כל אדם שנאשם בביצוע פשעים נגד האנושות, הוא חוק חשוב וראוי. אילו הפיקה ישראל לקחים בתחום זכויות האדם מסבלות היהודים בשואה, היתה גם היא מחוקקת חוק כזה. אולם כאשר ישראל בעצמה טובלת עד צואר בפשעי מלחמה, וכאשר ראש ממשלתה, שריה, שופטיה וראשי צבאה נותנים גיבוי לפשעים, ממלא אותם חוק כזה חיל ורעדה, שמא יצטרכו לתת את הדין.

החלטת בית המשפט העליון הבלגי, לפיה ניתן להעמיד את שרון לדין לאחר שתפוג חסינותו כראש ממשלה, ראויה אף היא לתמיכה גורפת של שוחרי זכויות אדם, משום ששרון סוחב על גבו הר של פשעי מלחמה, החל מטבח קיבייה בשנות החמישים של המאה העשרים, ועד לימים אלה של מדיניות חיסולים, סגר ורעב על מיליוני בני העם הפלסטיני. מסקנות ועדת כאהן שחקרה את הטבח שהתרחש בימי פלישת ישראל ללבנון במחנות הפליטים סאברה ושאתילה, והמליצה להדיח את שר הביטחון שרון והרמטכ''ל איתן, היא מסמך חשוב. אבל איני זקוק לו כדי להגיע למסקנה כי שרון חייב לעמוד לדין באשמת ביצוע פשעי מלחמה. מלחמת לבנון שהגה ויזם שרון, ושאר חברי הממשלה דאז שענו אמן לא פטורים מאחריות, מלאה פשעי מלחמה כרימון, החל מהפצצת בתי חולים ובתי ספר וכלה בהרג המוני של אזרחים. טבח סאברה ושאתילה, שבצדק קיבל תהודה בינלאומית, הוא פשע אחד מפסיפס הפשעים, ומאד רצוי ששרון יתן במקום כלשהו את הדין.

התגובה הציבורית והקשורתית בישראל להחלטת בית המשפט העליון הבלגי מרתקת בצביעותה, ותהיה בוודאי בעתיד חומר לימוד מרתק, הן בפקולטות למשפטים והן בבתי הספר לעיתונות. איזה פרץ של צדקנות. כמובן שמיד גייסו את ''עלילות הדם הנוצריות'' כפי שעשה שר החוץ נתניהו, הייתי מופתע אם לא היו משתמשים במניפולציה זו, גם השואה גוייסה, למה לא? זה נשק שהוכח לעתים כסותם פיות יעיל, ופתאום נזכרו רבים בפשעי בלגיה בקונגו כאשר היתה מעצמה קולוניאלית. ואכן, פשעיה היו שם נוראים ואיומים. אבל בבלגיה מתרחש כיום תהליך של חשבון נפש עם העבר הזה. החוק האוניברסלי שמאפשר העמדה לדין על ביצוע פשעי מלחמה, הוא אחד הלקחים מפשעי העבר, שיש לברך עליהם.

כתב מעריב בפריס ספי הנדלר, מרח שני עמודים בעיתונו על פשעי בלגיה בקונגו, והזכיר בין השאר את רצח ראש ממשלתה הראשון של קונגו, פטריס לומומבה, שנרצח כמה חודשים לאחר עצמאות קונגו ב- 1960. לבלגיה (ולארה''ב) היה יד ורגל ברצח זה, כי לומומבה התכוון להקים מדינה שתשתחרר מאזיקי השלטון הקולוניאלי, כולל הניצול הכלכלי הנורא שהיה מנת חלקה.
זה הספיק כדי להציג אותו כ''סוכן קומוניסטי''.
מי חטף את לומומבה ורצח אותו? מפקד הצבא דאז מובוטו, שלאחר מכן היה במשך 40 שנים רודן אכזר ומושחת ששלט בקונגו (שבימיו שינתה את שמה לזאיר) ביד ברזל.

מה שספי הנדלר לא מספר לקוראים, כי אותו מובוטו, היה ידיד קרוב של שרון ושאר ראשי הממשל הישראלי; שמדינת ישראל אימנה וחימשה את חטיבות העילית של מובוטו (שהתגאה בכנפי צנחן ישראלי) ששמרו על שלטונו הרצחני. שרון דאג בזמן כהונתו כשר הביטחון לשלוח צנחנים ישראלים לסייע למשטרו, וכמובן נסע לבקר את ידידו בקונגו והתקבל על ידי הרודן בכבוד מלכים.
אם כן, גם באשר לעברה המושחת והפושע של בלגיה בקונגו, ישראל צועדת בכיוון הפוך מזה של בלגיה. שעה שבלגיה החלה במסע של חזרה בתשובה, ישראל החליפה אותה בתמיכה ובסיוע ברצח וטבח המוניי אזרחים בקונגו בידי בן הברית שלה מובוטו.

אני מקווה ששרון לא יאריך ימים כראש ממשלה אבל יאריך ימים אחרי סיום כהונתו, כדי שניתן יהיה להעמידו לדין, בבלגיה או בכל מקום אחר בו שופטים פושעי מלחמה (בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוא אפילו אופציה עוד יותר טובה), ולשלחו למאסר עד יומו האחרון.
אם להתבסס על פסיקת בתי המשפט בישראל באשר לנאשמים פלסטינים, שרון לא יוכל לעולם לצאת זכאי.
בתי משפט בישראל הרשיעו פלסטינים ברצח וסיוע לרצח, כאשר מידת הקשר שלהם למעשים, היתה פחותה מזו שוועדת כאהן מצאה אצל שרון בקשר לטבח סאברה ושאתילה. למשל, כאשר בעל בית פלסטיני השכיר חדר למישהו ששלטונות הכיבוש של ישראל חשדו בו כי הוא קשור באחד מארגוני הגרילה, מיהרו להעמידו לדין. גם אם הוכיח בעל הבית באותות ובמופתים שכלל לא הכיר את השוכר ולא ידע על פעילותו הפוליטית או הצבאית, הורשע ונשלח לעשרות שנות מאסר.
אם בעל הבית הפלסטיני כך, שרון, בעל בית גדול שידע הרבה יותר, על אחת כמה וכמה.

שרון צריך לקוות כי בבלגיה לא נוהגים כמו בישראל, ושלטונות בלגיה לא שלחו לישראל חבלנים שיפוצצו את טירתו בחוות השקמים, בטרם העמדה לדין. נוהג ישראלי מגונה כאשר מדובר בפלסטינים.
ועוד לקח חשוב בכל הפרשה הזו: מי שבוודאי לא יעמוד לדין על ביצוע פשעי מלחמה, הם סרבני מלחמת לבנון. אלה שסרבו להשתתף בפשעים, הם נקיים כבדולח. ואת הלקח הזה ראוי שישננו היטב גם חיילים שכבר נימצאים בצבא וצעירים שעומדים לפני גיוס. הדרך הטובה ביותר להישאר מחוץ למעגל החשודים בביצוע פשעי מלחמה, היא פשוט לסרב לקחת בהם חלק. נקודה.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כמה שאתה שונא את עצמך,
רורי (יום שני, 17/02/2003 שעה 19:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד יותר אתה שונא,שהיית פעם יהודי.
_new_ הוספת תגובה



העולם ''הנאור ''עם סאדם אידיוטים עם שלטים בחוצות
סוריא (יום שני, 17/02/2003 שעה 19:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר דומה לאידיוטים נוספים המסכימים ( בישראל )לטקס פתיחת מושב הכנסת הראותני בלווי ביזבוז כספי ציבור , כאבי על החילים שמשרתים בצבא לא אינטלקטואלי ,וכמו כן פחד כי העולם החופשי איבד את כח הרתעה הקיומי ובחופש ,כי בגד באמריקה. לו לרגע חשבו הצועדים ברחובות כיצד היו נראים עם היו ממשיכים לצווח ולצעוד תחת מעצמת על כמו קוראה או דומה לה או דוגמאת משטרו של סאדם ובן לאדין ?
_new_ הוספת תגובה



רדידות מרושעת ורשעות רדודה.
אריה פרלמן (יום שני, 17/02/2003 שעה 21:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפלו למען הגנת המולדת

על אף הפעילות הברוכה של כוחות צה''ל בקן הצרעות ברצועת עזה, במטרה להכרית את ראש הנחש של הטרור, הוכח ש''אין זבנג וגמרנו'', ושהמאבק בטרור רצוף לא רק בהצלחות.
הנחת המטען בן מאה הקילוגרמים מתחת לטנק הישראלי, מעירה בי אלמנטים של געגוע לתקופת ממשלת הימין של שמיר - שבה לא היה עולה על הדעת אירוע כזה, עם כל קנאותם הרצחנית של אנשי החמאס.

כמובן שהייתי מעדיף שקנאות רצחנית זו לא תבוא אל העולם - אך מכיוון ששבו היהודים אל מולדתם, קמו עליהם רוצחים על-מנת להכריתם מן הארץ. לפיכך, עלינו לשאוף להעביר כמה שיותר מערביי עזה אל אדמות ערב העשירות והנרחבות - ולמלא את ארצנו השדודה בכמה שיותר מתנחלים, בכמה שיותר חלוצים ציוניים, שבזכותם עוד לא שכחנו מאין באנו ולאן אנחנו הולכים.

מרבית העם בישראל מוכן לשקול ''פשרה טריטוריאלית'' למען ה''שלום''. אני מחכה לרגע שבו יבינו המוני בית ישראל שאין שום סיכוי לשלום-אמת בארץ הזאת כל עוד יש פה יהודים - ובמקום לחפש ''פשרות למען השלום'' - יתבעו מממשלת ישראל שתספק פתרונות לדיכוי הטרור ולצימצום מרבי של מעשי הרצח, ולמימוש מקסימלי של זכות היהודים לחיות בביטחון ובשלווה בארצם.

ארבעת החיילים שנהרגו בעזה, הם בראש ובראשונה קרבן של רשלנות מקצועית - רשלנות שלצערי איננה ניתנת למניעה מוחלטת - אך באופן עקיף - הם קרבנות הסכם אוסלו - שאיפשר את בניית המעטפת האסטרטגית, הדיפלומטית, הכלכלית והמדינית להיווצרותה של ממלכת המוות של אש''ף.

שריפת צווי גיוס

מושב הפתיחה של הכנסת היה משעמם - גם אני לא צפיתי בו - כי לא היה במה. רק שמעתי בתמצית את חבירתו של הנשיא את שמעון פרס - בלהיטותם הקנאית ל''ממשלת אחדות בכל מחיר''.

אך מחוץ למשכן הכנסת התרחש מחזה מביש ומבזה: חבורת סהרורים קנאים כפויי טובה ונעדרי כל יכולת חשיבה עצמאית - הפגינו נגד מי שבזכותם הם חיים ומפגינים.
לעניות דעתי - החל מאותו הרגע הם שללו מעצמם כל זכות מוסרית לקבל הגנה ממדינת ישראל, זרועותיה ומוסדותיה. בדיוק כשם שבאנגליה בימי הביניים היה מושג של ''פורע חוק'' - אשר איבד את הגנת המלכות - כך יש לפרסם את תמונותיהם ושמותיהם בהרחבה מלאה בעיתונות העברית והערבית בארץ-ישראל - ולהכריז - מטעם מדינת ישראל - שאין הם נחשבים עוד לאזרחים ישראליים בני-הגנה, ושהיפגעותם באירוע טרור לא תיחשב ליותר מאשר היפגעותם של קולומביאנים שמאלניים על-ידי מחתרת ימנית - או להיפך (אירועים מצערים כשלעצמם - אך כאלה שלממשלת ישראל ולצה''ל אין עליהם כל אחריות).

מרגל האטום מרדכי ואנונו

ועדת השיחרורים של שירות בתי הסוהר סירבה לשחרר את מרגל האטום מרדכי ואנונו. אכן ביצעה הוועדה פשע נורא ואיום, כיוון שהיא סירבה לשחרר אדם שהוא ''דוקטור'', כי איזו אוניברסיטה ''חשובה'' (ולכן היא גם אלמונית) החליטה לכנותו כך. (דרך אגב - גם אריאל שרון קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאי-אילו אוניברסיטאות מכובדות - מדוע לא מקפיד הכותב לכנותו ''ד''ר שרון''?). אה... כן... הוא גם קיבל ''פרס שלום אלטרנטיבי''. עוד מעט תקום כת (כת ''חשובה'', כמובן), במדינה (''חיונית'') כגון... אנדורה למשל - שתכריז עליו כעל בן האלוהים. אז יושלם המעגל - ויוכל ספירו לטעון, שהיהודים מענים לא רק ''חתן פרס שלום'' ו''דוקטור'', אלא גם ''רוצחים'' (בינתיים במישור הפילוסופי כמובן) את בנו של האלוהים...

עיתונות אובייקטיבית (לשם שינוי) נוסח ישראל

המפגינים הם אכן עם סדאם. לא - הם לא עם סדאם בגלל שהם ערבים, או מוסלמים, או אוהבי רודנים ורוצחים. הם פשוט עם סדאם - כי סדאם הוא נגד אמריקה. לא צריך להיות ''דוקטור'' (מאוניברסיטה ''מכובדת'') בשביל להבין את זה.

לשנאת אמריקה ישנם שורשים עמוקים מאוד באירופה - ובמקצתם נגעתי בעבר. אין שום היגיון - לא בשנאתם לאמריקה ולא בתמיכתם העקיפה (אך הברורה מאוד) בסדאם. יש רק שנאה יוקדת לכל מה שמריח חופש, דמוקרטיה, ומוסר.

שרון לקלבוש?

גדעון ספירו, אינני יודע אם באווילות מוחלטת או בציניות מעושה - טען במאמר קודם שהחוק הבלגי לא מכוון אישית נגד אף אחד - ומתוך כך גם לא נגד שרון. הוא תולה את ההאשמה כאילו החוק נועד נגד שרון ב''אי-הבנת החוק''...

אינני יודע אם לצחוק או להתפקע מצחוק.

דווקא כאדם שסבל אישית מחוק כללי - אשר יושם באורח חריג וחסר-תקדים אך ורק לגביו (בדומה - אגב - לחוק נגד המרדה שיושם אישית לוחצת נגד משה פייגלין בלבד) - אמור להבין כיצד נוצר חוק במיוחד נגד אדם אחד. כך הוא החוק שנועד למנוע חנינה ל''רוצחי ראש ממשלה'', או החוק שנועד להרוס את מצבתו של ברוך גולדשטיין (ואחת היא אם החוק צודק או לא) - ונקרא ''חוק המצבות'', או משהו כזה, ועוד הדוגמאות רבות ונטויות.

בין החוק הבלגי האיזוטרי הזה לבין צדק או מוסר אין דבר וחצי דבר - ומאחר שחוק זה מיוסד כל כולו על שנאה נקמנית וצרה נגד איש אחד בלבד (ולאו דווקא מן הגרועים שבעולם הדמוקרטי - שלא לדבר על שאר העולם) - דינו לקרוס בקול דממה דקה, דממה דקה כעובי הבסיס המוסרי שעליו הוא עומד.
_new_ הוספת תגובה



לוחמי גטו ורשה???
איציק - רון (יום שני, 17/02/2003 שעה 21:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון, תראה: אתה הרי לא אדם טיפש. ובודאי אינך נחשד באי ידיעת היסטוריה יסודית של איזורנו. לכן אני מסופק אם לא ברורה לך העובדה כי המאבק בינינו לבין הפלשתינים רחוק מלהיות מאבק על רקע לאומי, אלא זהו מאבק חוצה גבולות על רקע דתי טהור. ולכן טענותיך האויליות על ''לוחמי חופש'' הנלחמים כנגד ''הכיבוש'', מועלות כנראה שלא בתום לב. השאלה הנשאלת אם כן היא לא האם טענותיך צודקות או לא, אלא מהם מניעיך להעלאתן.לכנות את הטרוריסטים מחוסרי כל יחס לחיי אדם משני הצדדים ''לוחמי חופש'' ולהשוותם למגיני גטו ורשה - זו סטייה שאינה מקובלת אף באירופה הצדקנית, וודאי לא בארה''ב או כאן בישראל. השוואה כזו היא חילול זכרם של מורדי הגטו, ביניהם ודאי קרובי משפחה של מישהו מהקוראים, ולדעתי הרחקת לכת. אם הפלשתינאים כה יקרים לליבך, והינך לוחם את מלחמתם בלהט כזה, היכבד לך ועבור לגור בג'נין. אני, על כל פנים, אהיה שם ביום א הקרוב כלוחם חופש יהודי וציוני, הבז לדבריך המכפישים את בני עמי הלוחמים על קיומם, ואשמח להיפגש אתך שם מן הצד השני של המתרס.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מתרגש ממנו ולמה אתה מצפה ממנו איציק?
אריה פרלמן (יום שני, 17/02/2003 שעה 21:12)
בתשובה לאיציק - רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנן שתי אפשרויות:

א) או שהוא מאמין באמת במה שהוא אומר, ואז חבל על הזמן.

ב) או שהוא סתם נהנה הנאה סאדיסטית להוציא אותך משלוותך ולזעזע אותך. גם כאן חבל על הזמן...
_new_ הוספת תגובה



חברים יקרים, כדי ששנאתו העצמית של גדעון
שמעון מנדס (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:07)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תפרח למשהו אחר מעודן יותר, כלפי עצמו וכלפי
אחרים - צריך להתעלם מהטור שלו ומסגנונו. אולי כאשר
הוא יווכח שחברי הפורום הפסיקו להתייחס אליו, בשל
סגנונו המרושע, אולי הוא ישנה את צורת התבטאותו.
_new_ הוספת תגובה



דוקטרינת ספירו
יובל רבינוביץ (יום שני, 17/02/2003 שעה 21:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התואר 'דוקטור' פירושו בלטינית מורה, זה שמעביר את הדוקטרינה. כיום נותרה באוניברסיטאות שיטת הענקת תארים כדלקמן: התואר הראשון הוא תואר 'בוגר' - bachelor. פירושו הוא מי שלמד את הנושא. התואר השני הוא כבר תואר 'מוסמך' - master. הוא שולט בחומר הנלמד (השם הלטיני משקף יותר מאשר השם העברי, שנבחר רק כדי שהאות הראשונה תתאים לראשי התיבות. כך מ.א. הוא 'מוסמך אוניברסיטה'). התואר השלישי הוא תואר 'מורה', הוא הדוקטור.

תואר 'דוקטור של כבוד' מוענק על ידי האוניברסיטה למי שהיא חפצה ביוקרתו למרות שלא עמד בדרישות המחייבות לתואר הזה. למרות זאת, לא מקובל להשתמש בתואר הזה על ידי נושאיו. לכן לא שמענו על דוקטור יצחק רבין או על דוקטור מנחם בגין.

אבל אם הכותב רוצה לעשות צחוק מעצמו ולדבר על הבוגד בתואר 'דוקטור וענונו', דבר שאפילו בעל הדבר נמנע מלעשותו, לא מובן לי מדוע הוא לא מאזכר את הדוקטור השני ברשימתו, הוא דוקטור אריאל שרון.

ראו בקישורים המצורפים.

ד''ר יובל רבינוביץ

קישורים:
הודעת אוניברסיטת בן-גוריון: http://www.bgu.ac.il/html/dover/news/1001410143.shtm...
הכיסוי של 'נוצץ' - אתר הדוניסטי באירוע לא חשוב: http://www.notzetz.com/other/articles.asp?category=5...
_new_ הוספת תגובה



יש לחזק את ידי הסרבנים, ירבו כמותם בישראל. אולם
מי שזוכר (יום שני, 17/02/2003 שעה 21:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין די בסרבנות ואין בכוחם של נערים בני 18 לשנות את המדינה.

רק האמהות והאבות, שנמאס להם לבזבז ילדים למולך ההתנחלויות והכיבוש, יוכלו להביא לשינוי.

ארבע אמהות הספיקו לנו בכדי לצאת מלבנון, בשביל לצאת מעזה ומהגדה המערבית נצטרך קצת יותר, אבל לא הרבה יותר.

ביום שיקומו אמהות ואבות לצד הבנים הסרבנים ולצד הבנים המשרתים, נדע כי קץ הכיבוש קרב.

לגעתי עדיין לא נהרגו מספיק, בלבנון זה לקח 1600 הרוגים, אני מעריך שמשהו כמו 1000 חיילים הרוגים בעזה ובגדה וניעו את העם לפעולה.
_new_ הוספת תגובה



רק שכחת שהעם שאתה מדבר בשמו,זרק אתכם
רורי (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:06)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפח הזבל של ההסטוריה,בעצם אתם מיץ הזבל.
_new_ הוספת תגובה



רורי חביבי, אנחנו בשלטון גם כשאנחנו לא בשלטון
מי שזוכר (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:12)
בתשובה לרורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיע הזמן שתתפוס את זה.
_new_ הוספת תגובה



למי שזוכר, מה יקרה אם ההרג יימשך גם לאחר
שמעון מנדס (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:31)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניסוג לגבולות 1967. השארותנו בלבנון לאחר שמטרת
המבצע הושגה: טיהור דרום לבנון מאש''ף וכל הארסנל
הצבאי שהיה פרוש שם לרשותו - היתה משגה קטסטרופלי.
מנחם בגין נשאר שם כדי לאלץ את הנוצרים לחתום אתנו
הסכם שלום (נוסף על מצרים). מנחם בגין לא ידע - זו
רק השערה - שלבנון לא תעשה שום דבר ללא אשור של ממשלת דמשק.

במשרד החוץ שלנו, מאז הסכמי שביתת הנשק ב- 1949,
תמיד האמינו למה שאמר הנציג הלבנוני הבכיר לאנשינו
ברודוס: לבנון תהיה המדינה השניה שתחתום על הסכם
שלום עם ישראל. הלבנוני באותם ימים לא מנה את מצרים
במנין זה, כי מצרים באותם ימים היו חסרי משקל. הנציג הלבנוני פשוט שכח לומר: ''אחרי סוריה''. אבל זה
לא פוטר אותנו מלהגיע למסקנה זו בכוחות עצמנו,
אם להתייחס להתפתחויות במרוצת השנים.

ההרג של חיילינו בלבנון כאב מאד למנחם בגין - כל
מה שהוא היה צריך לעשות להעביר החלטה בממשלה על
נסיגה מיידית - כמו שאהוד ברק עשה. אלא שהכשלון
שלו היה כל כך גדול בלבנון, שלא עמד לו הכח לעשות
אפילו את זה.

אבל אין מקרה לבנון דומה למציאות ביהודה ושומרון.
כאן יש לנו שותפים שאינם רוצים אותנו בחבל ארץ זה
בכלל. אפילו פייסל חוסייני, הג'נטלמן המתון ונעים
ההליכות, אמר בראיון עתונאי כחודש לפני מותו,
שהסכם אוסלו הוא רק שלב ביעד הסופי של העם הפלסטיני
שהוא מדינה בין הירדן לבין הים.

זה לא אומר שאני בעד השארות כל ההתנחלויות על מקומן
אבל אסור לנו לברוח. הכל צריך להעשות בהסכם עם
הפלסטינים, כאשר אנו לוקחים בחשבון את יעדם הסופי.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים כי צריך להגיע להסדר
מי שזוכר (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:39)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למדינה ריבונית, כמו לבנון, ירדן , סוריה ומצרים אין אינטרס לפתוח באש, גם לפלשתינאים לא יהיה.
במצב הנוכחי כבר אין להם מה להפסיד.

נכון שהם אשמים במצב יותר מאתנו, אבל האם ידינו נקיות?
לדעתי לא.
_new_ הוספת תגובה



חצית גבול אדום ואני דורש את התנצלותך המיידית!!!
אלכס קון (יום שני, 17/02/2003 שעה 22:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך ההתנסחות הנוראית שלך וההשוואות המצמררות שבחרת לא מתקבלות על ידי שום מוסר שהוא. לידיעתך מר ספירו, אחד מהחיילים אשר נרצחו בפיגוע של ''מורדי גטו ורשה'' היה פעיל מרכזי בנוער מרצ במשך שנתיים, ואף על פי שלא נפלה בחלקי הזכות להכיר אותו, שמעתי עליו רק טובות.
אתה מעורר חלחלה, ואני מנסה להבין את התסביכים הנפשיים מהם שאבת את הפרספקטיבה שלך על העולם. גם אני איש שמאל, אך חיי אדם זה ערך נעלה. רצח הוא לא ''נס''. הכיבוש לא מצדיק את הטרור, בדיוק כמו שהטרור לא מצדיק את הכיבוש.

הזדעזעתי לחלוטין מהטור שלך. אמנם אני רגיל לפנאטיות שלך, אבל הפעם באמת שחצית גבול אדום. בנושא של עיראק אתה מדבר גבוהות על פתרון בעזרת שלום ולא בעזרת אלימות, אך באותה נשימה אתה מצדיק את האינתיפאדה.

מר ספירו, אתה הדבר הטוב ביותר שקרה לימין הישראלי. אף על פי שאתה משקף הרבה יותר את עמדות הימין הפלשתינאי מאשר את עמדות השמאל הרדיקלי הישראלי, הימנים אשר קוראים את טורי ההסתה נוטפי הדם שלך משליכים את דעותיך הנדירות על מחנה השלום כולו, וחבל.
אתה יוצר אנטיגוניזם למסרים אותם אתה רוצה להעביר, וקשה לי להבין איך בן אדם אינטלקטואל כמוך מסוגל ככה ''לירות לעצמו ברגל'', אלא אם כן יש לך איזה שהוא אינטרס נסתר לחזק את ידיו של הימין.

אני דורש את התנצלותך המיידית על הודעתך המזעזעת, או לפחות, הסבר קביל (אם זה אפשרי).
_new_ הוספת תגובה



לאיש השמאל האומלל אלכס קון
גדעון ספירו (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 0:28)
בתשובה לאלכס קון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, אני דורש ממך להתנצל על כך שדרשת ממני להתנצל. אתה שמאל? אתה אנדרוגינוס, לא שמאל ולא ימין, ככה גם נראית מרצ. כמו השיר של אריק אינשטיין, רגל פה ורגל שם. גם קצת להיות נגד הכיבוש וגם להגן על צבא הכיבוש. חביבי, כך זה לא עובד.
אתה כמו החבר'ה מאוסלו. הם חשבו שיש דבר כזה כמו חצי זיון, גם יעשו שלום וגם לא יחזירו שטחים וגם לא יפנו התנחלויות, וגם ערפאת יהיה הגירסה הפלסטינית של הגנרל לאחד, שיסתפק בכמה בנטוסטנים. במקום לקבל חצי זיון, קיבלנו זיוני שכל ואחר כך גם זיינו לנו את הצורה.
אילו אתה איש שמאל, היית קודם כל אוניברסליסט, דהיינו, דוגל בזכויות אדם אוניברסליות, ומתנגד לכל משטר של דיכוי והפרת זכויות אדם, גם אם הדבר בא מצד ממשלת המדינה בה אתה אזרח.
הצבא הישראלי הוא צבא כיבוש אכזרי, ואם אתה איש שמאל אתה צריך להיות נגדו. נקודה.
אם אתה איש שמאל אתה לא יכול לשים את הכיבוש וההתנגדות לו כשני מצבים סימטריים. מאיפה לקחת את החרטה הזו ''שהכיבוש לא מצדיק טרור והטרור לא מצדיק כיבוש''?
הכיבוש הוא הטרור, וההתנגדות לו מתבצעת בין השאר גם באמצעות שיטות של טרור נגדי. זכותו של עם להתנגד לכיבוש היא אוניברסלית, אדון קון, היא מעוגנת במשפט העמים. כיצד אתה חושב זכו עמים בעצמאותם? קודם כל בלחימה עיקשת נגד הכובש. כיצד השיגה ארה''ב את עצמאותה? בלחימה נגד הכובש הבריטי. האם לדעתך יש הבדל בין החמאס, האצ''ל והלח''י? כל שלוש המחתרות לחמו נגד הכובש. חברי מחתרות האצ''ל והלח''י מוכרים בישראל כלוחמי שיחרור, ואני רוצה להרגיע אותך שהם זרקו פצצות לבתי קפה ולשווקים ורצחו מאות אזרחים חפים מפשע, ביניהם ילדים ונשים, בדיוק כמו החמאס. שלא תהיה לך טעות בעניין.
תזכור שלא האינתיפאדה יצרה את הכיבוש, הכיבוש יצר את האינתיפאדה. כאשר ניכבשה הגדה לא היתה אינתיפאדה. היא תוצאה של הכיבוש המתמשך, של גזל האדמות על ידי ההתנחלויות, של הרג מתמשך, של משטר האפרטהייד שישראל יצרה בשטחים, של השפלת האוכלוסיה הפלסטינית, של הרג אזרחים פלסטינים.
לא הטורים שלי נוטפי דם, אלא ידיהם של המתנחלים וצבא הכיבוש נוטפים דם, וגם הדם הניגר אצלנו מידם של הפלסטינים הוא אשמת המתנחלים והכיבוש. המתאבדים הפלסטינים הם מתנה של המתנחלים לעם ישראל באמצעות הרוצח גולדשטיין, שטבח בעשרות מתפללים מוסלמים בעת תפילתם, שעליו אמר ראש מועצת קרית ארבע המתנחל קצובר: איש צדיק היה. אני מנסה לסכור את נהר הדם בכוחי הדל וטרם הצלחתי, בין השאר בגלל שיש בארץ שמאל נכה עם פרצוף כשלך.
אתה כותב כי אחד החיילים ש''נרצח'' בשבת האחרונה היה בנוער מרצ. (דרך אגב, הרמטכ''ל מאד יכעס עליך שאתה מתייחס אל חייל שנפל על פי הז'רגון הצבאי ''בעת מילוי תפקידו'' כמי שנרצח. הצבא מקפיד לשמור על המינוח ''נהרג''). אותו חייל הוא דוגמא לכשלון הנורא של שמאל נוסח מרצ, אותו חצי זיון מפורסם, גם להיות נגד הכיבוש וגם לשרת אותו כחייל.
החייל הזה אסור היה לו להימצא שם אילו היה איש שמאל כפי שאני מבין זאת. הוא היה צריך לסרב ולשרוף את צו הגיוס ולא להקריב את חייו למען מטרה שלא האמין בה.
כל עוד יהיה בארץ שמאל כמוך, וכמו אותו חייל מנוער מרצ, וכמו יוסי שריד ורן כהן, שמצד אחד מתנגדים לכאורה לכיבוש ומצד שני קוראים לנוער להתגייס לשרת אותו במסגרת צבא הכיבוש, הימין ימשיך לצחוק עליך, לא עליי.
הטעון שלך כאילו עמדותיי ''הקיצוניות'' הם ''הדבר הטוב ביותר שקרה לימין'' הוא הבל ורעות רוח. הדבר הטוב ביותר שקרה לימין הוא שמאל מסוגך שמוכן להיהרג למען המשך הכיבוש וההתנחלויות.
אני אומר את דבריי בצורה חד משמעית, ובלי גימגומים. דברים אלה הם עתה לא פופולריים, אבל למדתי, עם כל הצניעות, הלכה מנביאי ישראל שעמדו לבדם מול השלטון והמימסד ואמרו דברי תוכחה מאד לא פופלריים, שעה שהרוב זנה אחרי אלוהים אחרים. וזה המצב כיום. המתנחלים ותומכיהם בממשלה ובציבור זנו אחרי אלוהים אחרים, הם עובדי אלילות הדם והאדמה, ואתה משרת את הנבלה הזו כ''איש שמאל'' יעני. זו הזנייה רעיונית ופוליטית.
אתה גם מתקשה בהבנת טקסטים. אני לא כתבתי כי הגרילה הפלסטינית היא כמו מורדי גיטו ורשה, אלא שיש ללוחמים הפלסטינים את הנחישות שאיפיינה אותם. ראה, צבא הכיבוש הישראלי הורג מדי יום בכל ארגוני הגרילה הפלסטינים, והשורות שוב מתמלאות. הנחישות שלהם להיאבק בכיבוש, אינה מבדילה בין שמאל לימין. כל עוד נמשך הכיבוש אין לי מנוס אלא להכיר בעובדה המצערת שגם חברי ארגונים פונדמנטליסטים ימניים, שבימים כתיקונם אני סולד מהם כפי שאני סולד מהם בישראל, נהנים מהילת לוחמי שיחרור.
כל פעם שיתפוצץ מישהו בעיבורה של עיר, תזכור שהוא תוצר היאוש שיצר הכיבוש ואותו גייס החמאס לשורותיו. החמאס והג'יהאד, מבחינה פוליטית הם תמונת ראי של המתנחלים. אותה קנאות, בהבדל אחד מאד משמעותי, שהמתנחלים הם הכובש והמדכא, והחמאס המדוכא והנאבק לשיחרור מעול הדיכוי.
פלישת ישראל ללבנון, יצרה את החיזבאללה. כאשר אנשי החיזבאללה נילחמו בכובש הישראלי הם היו לוחמי שיחרור וסברתי שהם צודקים במלחמתם. משעה שהכיבוש ניגמר וישראל נסוגה, אני חופשי שוב להתייחס לחיזבאללה כאל יריב או אויב פוליטי, בדיוק כפי שאני מתייחס אל ש''ס של הרב עובדיה או ''שינוי'' של הרב לפיד. כאשר יגמר הכיבוש הישראלי על העם הפלסטיני, תורד מעל ראשי החמאס הילת לוחמי השיחרור, ואפשר יהיה שוב להתייחס אליהם כאל יריב או אויב פוליטי נטו.
העובדה שאתה רואה בעמדותיי המאד מתונות (לא מעבר לשמאל הסוציאל דמוקרטי בשבדיה או גרמניה) ביטוי ל''קיצוניות'', מוכיחה שאתה צריך לעבור טלטלה פוליטית עמוקה, בכדי להצדיק את התואר איש שמאל.
_new_ הוספת תגובה



הבנתי את הצדק שלך גדעון, רק לצערי אני מתקשה
מי שזוכר (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 8:20)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למצא שם את התבונה הנדרשת על מנת לגבש ציבור גדול די הצרך על מנת לשנות את המדיניות המטורפת של מדינת ישראל.

האם לא הגיע הזמן שתקדיש קצת מחשבה ומרץ גם לעניין זה?
_new_ הוספת תגובה



טרם הומצא רובוט בעל מרץ.
כחולבן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:14)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למי שזוכר - המעט שאני יכול לעשות, לכתוב את דעתי
גדעון ספירו (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 14:46)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני פוליטיקאי שרץ למשרה ציבורית כזו או אחרת שעושה כל מיני שיקולים במטרה לכנס תחת מטרייתי מקסימום של אנשים מכל צבעי הקשת, ולכן משייף, מעגל ולעתים גם מסתיר עמדות.
יש לי את הפריבלגיה של פובליציסט שמחוייב רק לדבר אחד, לומר את דעותי בבהירות ובנחרצות, גם אם הן לא פופולריות.
אנו נימצאים עתה בתקופה של ליקוי מאורות, כשהימין הפשיסטי לאומני מסתער כמו פלוגות הסער בימי ויימאר האחרונים, כדי לעקור כל דבר שמריח משמאל וזכויות אדם. הם טרם הצליחו לכבוש הכל, על כן אני עדיין מתהלך חופשי, אבל התגובות כאן מראות לך לאן פני המדינה מועדות.
תקרא את הארס הנוטף מפיהם של הימנונים, כמו להקת רוטויילרים המשחרת לטרף. זה לא מזכיר לך את הסגנון הנאצי בטרם כבשו לגמריי את השלטון? אותם מינוחים כמו ''בוגד'' ו''כלב החוזר אל קיאו'' ו''ניפגש בג'נין משני צדי המתרס'' ו''נגוע בשנאה עצמית'' ו''שונא שנולד יהודי'', ארסנל כינויים נאצי מוכר שאנשי השמאל הגרמני חוו על בשרם, (איפה שכתוב כאן יהודי תשנה לגרמני) בטרם נישלחו למחנות הרכוז וההשמדה.
וכמו בגרמניה ובארצות פשיסטיות אחרות, גם אצלנו תמצא את תסמונת השמאל המתקרנף, כפי שאתה למד מאותו אלכס קון, שמשוחח בידידות לאומנית עם מספר מתנחלים בפורום כאן, תוך קריצה של ''שנינו הרי גזענים יהודים'', ''שנינו רוצים רק מה שטוב ליהודים'' כך ''השמאלני'' קון, והוא כבר בדרך אליהם.
האויב הגדול ביותר שלנו אינו הפלסטינים, אפילו לא החמאס והג'יהאד (אותם ניתן לחסל בצורה הכי מוצלחת בהסכם שלום שיסיים את הכיבוש ובשגשוג כלכלי שיבוא בעקבותיו). האויב הגדול ביותר שלנו הם המתנחלים וכל המעגלים הנעים סביבם, איחוד לאומי, מפד''ל, חלקים ניכרים בליכוד, בש''ס ובשינוי וכמובן הצמרת המובילה, שרון-מופז ויעלון.
אני ניכנסים עתה לתקופה חשוכה, שמי יודע אם נחלץ ממנה. בגרמניה זה לקח 12 שנים, כאן, בגלל שינוי נסיבות (לגרמניה לא היה נשק גרעיני, לישראל יש), זה עלול להסתיים בשואה.
כל עוד אינני עצור, אני ממשיך לכתוב. וכבר למדנו, שגם בכלא יש אפשרות להוציא מכתבים החוצה.
_new_ הוספת תגובה



[*]תהליך ניקוי המדינה מאנשים כמוך בשרות
רורי (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 15:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציבורי כבר החל,מתי כבר תתנו לנו לחיות את חיינו בלי תכתיבים תבוסתניים ובריונות פוליטית?
לצערי מה שאתה כותב על בתי סוהר וכו',לא יתרחש אצלנו,
וחבל.
_new_ הוספת תגובה



היה ראוי שתפרט קצת מה כבשנו, ממי כבשנו, ולמה כבשנו
ישראלי פזיז (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:03)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי שנבין את המוסריות היחסית שלך לעומק ורוחב ישר מביטויי היסוד של הנחותיך.
_new_ הוספת תגובה



עוד טרדן סידרתי, מה כבשנו, מתי , למה, מה ההבדל
מי שזוכר (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:13)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין תל אביב לקבר רחב הזונה, למה בקוראן לא כתוב ירושלים, למה למוחמד היו 14 נשים,למה לפי אמנת ז'נבה הרביעי תקבר יוסף זה לא שטח שחבר הלאומים העניק לסעוד הרביעי,
תמשיך עם השטויות.
_new_ הוספת תגובה



בעצם ''מי שזוכר'' הוא גם ''מי שצודק''.
אריה פרלמן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:31)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ-ישראל שייכת לעם ישראל - ורק לעם ישראל, וכל האמנות ובתי המשפט הבינלאומיים והאירגונים הסוציאליסטיים בשבדיה הם, בסופו של דבר, הבל ורעות-רוח.

עברנו את אשור, יוון, בבל, רומא, הערבים, הצלבנים והתורכים והבריטים - נעבור גם את הבלגים, ההולנדים והשמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



רק את הקנאים לא עברנו אריה, רק את הקנאים
מי שזוכר (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 14:33)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגללם נרצחנו, חוסלנו, נשרפנו, גורשנו, נמכרנו לעבדים, פוזרנו בעולם,
רק את הקנאים לא עברנו.
אל תשכח אף פעם.
_new_ הוספת תגובה



ועכשיו ''מי שזוכר'' גם ''מי שמזכיר''...
אריה פרלמן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 19:25)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם את המוסרים, המלשינים, המלעיזים, המרגלים והבוגדים לא עברנו בקלות: בגללם נשרפנו, גורשנו, הופלינו ונרצחנו.

לעולם אל תשכח זאת.
_new_ הוספת תגובה



תביא דוגמה
מי שזוכר (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 20:27)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בדיוק, שיביא דוגמה
אנה (יום רביעי, 19/02/2003 שעה 23:50)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כן חכמולוג
_new_ הוספת תגובה



אם אינני טועה,
אריה פרלמן (יום חמישי, 20/02/2003 שעה 10:30)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דינה ביכל-שונרא הביאה ראיה לכך שמלשינים יהודים הביאו להקמת האינקויזיציה האפיפיורית.

אבל די לנו בפק''פ. ד''ר שמואל דותן כתב ספר שלם עליהם ועל פעלם המרנין (''אדומים'').
_new_ הוספת תגובה



אריה - מתי תלמד?
נמרוד ברנע (יום חמישי, 20/02/2003 שעה 0:46)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה פרלמן - חבר מועצת מולדת, טרנספריסט ופאשיסט גאה ממחזר את דבריו של הטרוריסט ברוך מרזל שאמר: ''עברנו את פרעה, עברנו את סטאלין - נעבור גם את רבין''.
עכשיו מגיע פרלמן ומדבר על הטורקים, הצלבנים, הערבים וההולנדים (?).
פרלמן - מילא לתמוך במדיניות הממשלה שהיא עבירה על החוק הבינלאומי, אבל גם לעבור על זכויות יוצרים?
כמה חוקים אתם שם בימין עוברים...

ועוד אנקדוטה משעשעת (או עצובה - לבחירתכם) : אורי מילשטיין, שכותב בפורום שלנו התגאה בראיון לכלי התקשורת לפני מספר שנים שהוא הוא היה זה שהציע ליגאל עמיר את הרעיון לרצוח את רה''מ ושר הביטחון יצחק רבין ז''ל. אורי - חשבתי שבימין תומכים רק ברצח ערבים, לא ידעתי שכבר עברתם לרצח יהודים? אז כנראה שזה לא ''עשבים שוטים''...
_new_ הוספת תגובה



נמרוד: ''אוויל מחריש - לחכם ייחשב''
אריה פרלמן (יום חמישי, 20/02/2003 שעה 10:49)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר בן-סירא.

אני חבר מולדת, וזה נכון, אבל אני גם חבר מפלגת האיחוד הלאומי, שהיא יותר גדולה ממפלגת השוליים הקיצונית שאיבדה 40% מכוחה, עד כדי כך שיושב הראש שלה התפטר.

אני טרנספריסט גאה, כיוון שטרנספריזם הוא הומניזם.

אבל אני לא פאשיסט ''גאה''. אני לא פאשיסט בכלל.

אם אתה רוצה לטעון ש*לדעתך* אני פאשיסט - תהיה בריא.

אבל לפחות תן לי את הזכות להחליט מה אני ומי אני *לדעתי*.

אם אתה רוצה לטעון שתמיכה במדיניות הממשלה היא ''עבירה על החוק הבינלאומי'' - שיבושם לך. יכול להיות שטכנית אתה צודק. זו אותה הטכניקה אשר הגדירה את הציונות כגזענות, ואותה הטכניקה שבאפשרותה להגדיר את כדור הארץ כמרובע, כאמרתו המפורסמת של אבא אבן.

אבל אם כבר בטכניקה עסקינן, הרי ש''טכנית'' מדינת ישראל הפכה למדינה תומכת-טרור, ברגע שחתמה על הסכמים ושיתפה פעולה עם אש''ף, אירגון שעד היום מוגדר בחוק הישראלי כ''אירגון טרור בלתי חוקי''.

ומבחינה ''טכנית'', תמיכת מפלגתך הזערורית בחלוקת ירושלים ונסיגה מרמת הגולן היא בגידה, על-פי סעיף 97 סימן ב' לחוק העונשין. והעונש על בגידה הוא מיתה או מאסר עולם.

אפשר להגיע למחוזות האבסורד ולהפליג עד ארץ הפלאות אם עוסקים בטכניקה. יש עד היום מדינות ברחבי העולם, עם חוקים שהם ''אותיות מתות'', אבל עדיין: במקומות כאלה אתה עלול למצוא את עצמך מוגדר כעבריין אם תתנשק עם חברתך בפומבי, או אם תחזיק פאב פתוח לאחר 1 בלילה, או אם תגלגל חביות אחרי השעה 10 בערב.

אני לא ממחזר את ''הטרוריסט מרזל'', שלא הורשע מעולם בביצוע ''מעשה טרור'', אלא את הזמר מאיר אריאל. לעומת זאת, נראה לי שאתה מרגיש די בנוח עם קיומו של גזען ניאו-גרמני ברשימתך הקטנונית, ועם מחבל שפוט במפלגה ערבית (דהאמשה), שמהווה '''בעל ברית' טבעי ב''מחנה הדמוקראטי'' שלכם.

לך אל הנמלה, נמרוד ברנע, למד דרכיה, למד את הווליום של דיבוריה, ונהג בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



לא הבנת את אורי - אדוני הנכבד
אליצור סגל (יום חמישי, 20/02/2003 שעה 16:14)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
על השטויות החוקיות אין טעם להגיב - זה ענין של מצב רוח. למשל החוק האוניברסלי בארצות האסלאם היה שאסור ליהודים לרכב על סוסים. אני משער שאם הערבים יגיעו לרוב במדינת תל אביב הם יכפו את החוק הזה על נמרוד וחבריו וכל עברין יוצא להורג.

אבל בנוגע לאורי אני אסביר - אורי הוזמן להרצאה שאחד המארגנים שלה היה יגאל עמיר. באותה הזדמנות הוא טען שרבין אינו יודע ואינו מסוגל לנהל מערכות בטחוניות. כל נגיע שלו בתחום בטחוני מסתיימת באסון לאומי.
כפי הנראה יגאל עמיר (אם באמת הוא שרצח את רבין) הבין בעקבות ההרצאה שכיון שרבין שיכולותיו הנמוכות מוכחות ממונה על שרותי הבטחון אז המצב שם חייב להיות קטסטרופלי לגמרי ואין שום קושי לזעזע את המערכת על ידי יריה בראש -תפיסתו הוכחה כנכונה.
בכל מקרה אורי מעולם לא המליץ או הציע או העלה רעיון או כל שם אחר שתקרא לזה להרוג את רבין.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ספירו -קיים בהחלט חצי זיון, שאל את המומחים לכך!
סוריא (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 18:03)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו-חצי זיון,שאל את המומחים ההדמיה לא במקום
סוריא (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 18:06)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לסוריא היקרה: דירבאלאכ!!! -לא יפה לכתוף ככה ילדה
רפי אשכנזי (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 18:19)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רפול עניתי כתגובה לתשובתו לאיש השמאל האומלל אלכס
סוריא (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 19:17)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאיש הימין המרוגז גדעון ספירו
אלכס קון (יום רביעי, 19/02/2003 שעה 0:07)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף על פי ''עמדותייך המאוד מתונות'' (שעשעת אותי כראוי, אני חייב לציין), חבל מאוד שלא השכלת להבין את הכסילות הרבה שהפגנת בכתיבת טורך, ולהתנצל. אך אני כבר לא באמת מאמין שקול ההגיון יחדור דרך חומות הקנאות שבנית סביבך.
דבר נוסף אחד לפני שאני אפתח הלכה למעשה - אני חייב לבשר לך שאני גאה שהצלחתי להרגיז אותך לפחות כפי שאתה הרגזת אותי עם הסמרטוט התורן, אם לא יותר. עלייך לזכור גם, ספירו, מה הוא גורלם של סמרטוטים.

מה חבל שנגררת ברוב הודעתך להבלים אשר כלל לא רלוונטים לעניין. אינני זקוק כרגע לשיעורים פרטיים בהיסטוריה, וגם במידה והייתי זקוק, אינני מאמין שאתה היית האיש אשר הייתי בוחר למנות.
נכנסת לסבך קשקושים פוליטיים ומדיניים אשר מיותרים פה לחלוטין, שלא לדבר על הסקירה ההיסטורית אשר שומטת את החלק הפלשתינאי באשמה, אשר למרבה ההפתעה או לא, גם הוא קיים. הרי בדעותיי המדיניות אני שמאל מובהק, וגם אני שותף לכאבם של הפלשתינאים, ולמאבק לסיום הכיבוש.

אם לא שמת לב, הנביא ספירו, לא הגנתי על מדיניות הכיבוש אלא על ערך קדושת חיי האדם. כאשר אתה מתהולל ומעודד אלימות או אם נהייה מדוייקים - רצח (מוזר שדווקא אתה מכל האנשים פתאום נצמד למונחיו של דובר צה''ל. כאשר פלשתינאים חפים מפשע נרצחים, האם אתה קורא לזה ''נפגעים'' כמו שמקובל בצבא?) אתה מוכיח את דיעותייך הניציות והתוקפניות.

''בישראל הימנית של שרון והרב המתנחל לוינגר מתקשים להבין, איך אפשר לפתור משהו בלי צבא ומלחמה?'' (הטור האחרון של ספירו)
''הגרילה הפלסטינית מצליחה מעת לעת לבצע פעולות התנגדות הגורמות לכובש הישראלי אבידות ונזקים.'' (אותו טור ממש, קצת יותר למעלה)

האם אתה משתייך למחנה ''שרון והרב לוינגר'' של הפלשתינאים?

ספירו,
למרות סלידתי ממך, אינני מאמין שכוונתך היא להרע את מצבם של הפלשתינאים. אם כך מדוע אתה מתעקש ללכת ''עם הראש בקיר'' במקום לראות איך באמת אתה יכול לעזור לקדם את שאיפותייך בתחום המדיני?
כאשר אתה פותח את טורך בתיאור המשווה בין פעולה אלימה של ארגון טרור פלשתינאי למרד יהודי גטו וורשה (ולא משנה לאיזה קריטריון אתה מתייחס בהשוואה), אתה חוסם את האנשים בפני המסרים שלך, פשוט כי הם לא יהיו מסוגלים להקשיב.
הפרובוקציה לעצמה לא שווה את זה. ואם תהיה כנה, תודה שישראל הציונית לא קרובה להתנהג כלפי הפלשתינאים כמו שגרמניה הנאצית התנהגה כלפי היהודים.
אם תמשיך להתנכר לעם ולרגשותיו, פשוט תתקע מסמר בארון הקבורה של מחנה השלום הישראלי.

בשביל לחזק את הנקודה שלי, אצוטט מעט ממאמר שכתב ידידי מאור הוימן, פעיל מרכזי בנוער מרצ:
''הרדיקלים [...] שוכחים את המטרה הסופית - העברת המסר בצורה שיתייחסו אליו ברצינות המקסימלית. [...] עלינו לגרום לאנשים להבין כי הצורה הטובה ביותר להגשים את האינטרס הלאומי שלנו, היא דרך סינתזה עם האינטרס הפלסטיני. סיום הכיבוש, פירוק ההתנחלויות, שתי מדינות לשני עמים''.

אני חושב שבדרך אל המטרה אתה שכחת אותה, וטבעת בשצף הראוותנות המילולית שלך. העובדה שאתה פובלציסט ולא פוליטיקאי לא אומרת שאתה לא צריך לקחת אחריות על מילותייך.

אולי אתה מנסה לסכור את נהר הדם, אבל הדיאגנוסטיקה שלך לגבי הסיבה בגינה טרם הצלחת היא שגויה. תאר לעצמך שקודם כל הייתי אומר - הבט איזה קיצוני אתה בתמיכתך באלימות, והרי ידוע שקל לנוע מקיצונות אחת לקיצונות שנייה, ועל כן אני מאמין שהיית יכול להיות החייל הנאמן ביותר בצבא גרמניה הנאצית. האם היית מקשיב לי בכלל?

אני לא חושב שבאמת תודה בטעותך, או אפילו תשנה את דרכיך. אבל לפחות תחשוב על זה, ותזכור את הכוח הרב הטמון בלשון, במיוחד באחת חריפה כמו זו שלך.
_new_ הוספת תגובה



סדאם סאדם ימטומטם.. (שיר ממלחמת המפרץ )
רועי בלום (יום שני, 17/02/2003 שעה 23:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסמרטוט ממשיך בדרכו וכמו כל סמרטוט לעיתים ראוי להתייחס אליו כסמרטוט.

מדבר גידעון בקלות על חייהם של 4 חיילים שמתו בגלל שהצבא שלח אותם לשם, 4 שבחרו שלא ללכת לכלא כמו אהובי הכותב, 4 שבחרו ללכת ללמוד מקצוע שנידרש על מנת כן להגן על ישראל ממלחמה במידה ותיהיה כזו. הם בחרו או ניבחרו על ידי הצבא לשרת בטנקים.

ה4 האילו נהרגו לטענת הכותב לא בשביל להגן על המדינה. הכותב מתנהג כאילו הכיר אותם ידע את דרכם דעותיהם ואף יותר מזה.
למעשה הכותב כל כך בטוח בעצמו שאם רק נצא מהשטחים הכל יהיה בסדר, ''וירבץ ארי אם כבש'' (או משהו דומה)
עכשיו רק נישאל מי הוא הכבש בסיפור?
לומר כי ישראל נקיה פה זו היא שטות אכן ישראל לא נקיה , אולם לטעון כי הפלסטינים אינם אחראים למצבן גם זו היא שטות כיוון שיש הנותנים להם אצבע ורוצים את כל היד, מה היא היד על זה יש וויכוח.
ספירו עד היום לא בחר לענות מה יקרה במצב בו דרכו תיכשל, מה יקרה אם ילכו בדרכו ולא רק שיתנו את השטחים למדינה פלסטינית אלא גם יפצו אותם בסכומי כסף גדולים, מה אז במידה והם יחליטו שהם ממשיכים לתקוף , האם אז יהיה זכות לצבא להגן על המדינה? ועד איפה מותר יהיה לצבא לתקוף?
רק השבוע התפוצצו כמה אנשי חמאס שניסו ליצור מטוס חבלה, המטוס הזה יעבור בקלות כל גדר, האם ממתין הכותב כי המטוס יתפוצץ בתל אביב? לא רחוק היום לתחושתי כי יצליחו לפתור את הכשל שהיה שם ואז המטוס יתפוצץ בכל מקום בארץ.
ספירו ענה בבקשה על השאלה מה אם כל שאתה מבקש יתקיים, ועדיין הם ילחמו בנו, מה אז על ישראל לעשות?

אכן הכנסת ה16 משעממת כרגע, הבושה הגדולה יותר היא שהם עומדים לצאת לחופשה של חודש ממש בקרוב, האם זו היא הדוגמה עלם בעת המצב הכלכלי כמו שהוא היום?

אני מצטרף לדעה בנושא וואננו, אני חושב שראוי היה לשחררו מזמן.
ואני מקבל את דעתו שראוי כי גם ישראל תאבד מכוחה בנשקים מסוג זה, אסון עלול להתרחש ביום מן הימים ואז יקימו עוד וועדת חקירה, ראוי שלא יהיה לנו כלל נשק כזה, ההרתעה היא בידיעה כי הוא קיים, מבחינתי ביום שיהיה צורך ללחוץ על כפתור אדום זה או אחר, ככל הנראה כבר גם כך לא נוכל לחיות פה כך שההרתעה במאזן האימה הזה מספיק גרועה על מנת שלא יהיה למדינה כל שהיא בעולם נשק מסוג זה.
וכל המונע נשק כזה בעולם הרי זה משובח.

עולם אמר לבוש יש דרך אחרת חוץ ממלחמה.
מוזר שלמרות כל ההפגנות לא שמעתי על דרך כזו, האם ספירו מכיר כזו שתוריד את סדאם מהכיסא שלו בצורה אחרת? אנא ספר לי כיוון שלדעתי הוא לא ממש רוצא לרדת מהכיסא.
נכון מלחמה עלולה לפגוע גם בעם שלו, אולם הם יכולים כמו במלחמת המפרץ להכנע מיידית וכך לא יהיה צורך לפגוע באזרחים כאילו ואחרים. נכון קשה למדינה להכנע, אולם כאשר הברירה היא מלחמה או כניעה , כאשר המלחמה היא הפסד וודאי, ואין סיבה של ממש להגן על סדאם, אולי שווה להם לחשוב על זה.

החוק הבלגי קובע דברים מעניינים מאוד, הוא קובע כי ניתן על ידי כל מדינה לשפוט כל אדם בכל זמן אם משהו יתבע אותו בנושאים אילו ואחרים, זה שהוא יצא זכאי לאחר מכן זה כבר לא משנה, ההפסד זמן חיים כסף ועוד בגלל המשפט גם אם אינו אשם מספיקים כדי לחשוב על הנושא שנית.
אני מבין שאתה טוען כי שרון אשם, אולם השאלה איפה זה יפסק? את מי לא שיפטו הבלגים, והאם מדינת ישראל לא ראשאית לעשות אותו הדבר לכל תייר שמגיע לפה ובמקום כל שהוא בעולם רוצים לשפוט אותו בעבור נושא זה או אחר, למה לעצור בפשעים כאילו או אחרים, מדוע אזרח בלגי שגנב בארצות הברית לא ישפט בארץ בשעה שהוא בטיול פה?

האם אתה מציע לשפוט גם את קלינטון ואת שאר חבריו לבית הלבן על מה שנעשה לא מזמן? ומה אם בוש האב? על התקיפה בעירק? ומה אם רבים אחרים שתקפו אילו ואחרים? כל מדינה תשפוט בכל נושא או צורה שבה לה את מי שהיא תירצה , איפה שהיא תרצה?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, כל הכבוד. טור מצוין.
ארז לנדוור (יום שני, 17/02/2003 שעה 23:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואל תקשיב לכל המלעיזים. זוהי תמיד מנת חלקם של מי שיוצאים באומץ כנגד העוולות במדינתם ומוקעים כבוגדים, תבוסתנים, לא פטריוטים, שונאי עצמם וכו'.
_new_ הוספת תגובה



לא כל מי שמוקע הוא בהכרח גיבור וצדיק.
אריה פרלמן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:33)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ח''כ מאיר כהנא הוקע. 119 ח''כים היו יוצאים בכל פעם שעלה לנאום; רשות השידור סירבה לסקר אותו ואת תנועתו למרות פסיקות בג''ץ בנושא.

אז זה הופך את כהנא לגיבור בעיניך, ארז לנדוור?
_new_ הוספת תגובה



תלוי כמובן על מה מוקיעים.
ארז לנדוור (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 23:56)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרה של ספירו, החתירה נגד רדידות המחשבה הנקראת 'קונצנזוס' ויציאתו כנגד העוולות הנעשות ע''י מדינת ישראל והלכי רוח לאומנים למרות אי הפופולריות שבכך, עושות אותו לאינטלקטואל חשוב וחיוני.
_new_ הוספת תגובה



ארז מה מצוין?השיעמום הרגיל של אותה גברת בשמלה אחרת
סוריא (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 19:20)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו מיצג נאמנה את ''הכלב החוזר אל קיאו''
ישראלי פזיז (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 11:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין זה מפתיע שהוא נעשה יותר ויותר דוחה כל פעם. צר לי על מערכת המשפט שנרתעת מלמצות עמו את הדין כיאה לבוגד.

קישורים:
מול התעמולה הניאו-אנטישמית: http://nativ.cc/November%202002/fishman.htm
רשימה שחורה: http://http://www.bluesky-and-gold.org.il/sarbanim-b...
_new_ הוספת תגובה



לישראלי הפזיז - מערכת המשפט...
אודי (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 12:24)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...נמצאת בצד של ספירו ואין הנחש נושך את עצמו.
_new_ הוספת תגובה



מערכת הדת נמצאת בצד של אודי
ארץ הבץ (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 16:00)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכאן הנחש מכיש עצמו שוב ושוב.
_new_ הוספת תגובה



לא מזמן צפיתי בקלטת התעמולה של אלי ישי שיצאה
כחולבן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 13:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקראת הבחירות האחרונות.
הזבל התעמולתי והדמגוגי שבטורים של ספירו לא נופל ברמתו מהזבל התעמולתי באותה קלטת: העיסוק בשואה, הקיפוח, חוסר הצדק, ופתרון הקסם חסר ההגיון שאינו פתרון כלל.

כמובן, תמיד יהיו החסידים השוטים, אומרי ההן שיחשבו שמדובר בעילוי.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מציין דבר אחד בלבד
יניב ויסמן (יום שלישי, 18/02/2003 שעה 16:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאת התשתית הטרוריסטית הרצחנית, יצר זוכה פרס נובל לשלום שותפו של ''דה-גול'' הישראלי - יצחק רבין המנוח. כך שתמיד נוח לחזור על הטיעון השמאלני הזה ולהתעלם מהעובדות. צה''ל לא שהה ''בשטחים'' 9 שנים וחזר אל ''השטחים'', אל ''הכיבוש'' רק משום שאת הביטחון לא סיפק ערפאת - החיה הדו רגלית.
_new_ הוספת תגובה



מה רוצים מספירו?
יוסי גורביץ (יום רביעי, 19/02/2003 שעה 18:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הראשון להשתמש בהשוואה בין לוחמי צה''ל לבין הנאצים ובין הפלסטינאים ללוחמי גטו ווארשה היה אותו קצין בכיר שאמר שצה''ל צריך ללמוד את התו''ל הנאצי בקרבות גטו ווארשה כדי להיטיב ולנצח.

ואם עלובי המטכ''ל כך, מה נטפלתם לספירו?
_new_ הוספת תגובה



מי אמר מה?
אליצור סגל (יום רביעי, 19/02/2003 שעה 22:18)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני התרשמתי שהאמירה על קצין במטכ''ל הינה המצאה המצוצה מן האצבע של עיתון הארץ. פשוט להד''ם. האמירה הזו יצגה רק את הדמיון הפרוע של העיתונאי.
אבל מי יודע, אולי אני טועה - האם מישהו יודע מי בדיוק במטכ''ל אמר את זה ובאלו נסיבות? הרי יתכן שאם הוא בכלל אמר דבר כזה הוא אמר זאת בציניות בתגובה לפרובוקציה של העיתונאי.
בכל אופן נדמה לי שזה סתם ברוז לא מבוסס.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



שיהיה אוביקטיבי, בלי פרושים ומונחים משנת תרפפ ''ו
סוריא (יום חמישי, 20/02/2003 שעה 1:31)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי