פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תעוד פיצוץ ה''קולומביה'': פיברוק או אמת?
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 19/02/2003 שעה 0:32)


להלן תצלומים שנישלחו לי ממכרה, חוקרת מדעית ברחובות. המקור לשליחת החומר המחריד הזה - עלום.

השאלה, כיצד ניתן היה בעקרון לצלם צילומים כאלה, אם נניח לרגע שאין כאן זיוף?

אעלה כמה הרהורים במעמד ספקולטיבי למחצה (אך לא נטול ביסוס אמפירי מסויים העשוי להתכנס לראיות מוצקות חלקית המצביעות על מגמה מכוונת של שימוש בטכנולוגיה גבוהה ועלומה מרוב הציבור ).

האם מדובר בפיתוח טכנולוגי של סין או גורמים בחבר העמים?

כך למשל, בשולי החדשות ניתן היה לשים לב לאוזן עירנית פה ושם בתופעות מוזרות (מבחינת ההשלכות הטכנולוגיות והסבירות למקריות שגורה), אך תופעות מוצקות, שאין ערעור על עצם התרחשותן. תופעות המציבות לפנינו אפשרויות אניגמתיות לא מבוטלות.

אין לפתור שאלות מטרידות אלה בתשובה השגורה של ''תאוריית קונספירצייה'' ולהרגיע עצמנו. שכן יש לשים לב שלא מוצבת כאן כל תורת קונספירצייה במובן המוכר לנו: זה של ''עוות'' ופיברוק עובדות להתאימן לתאורייה ביזרית ומסועפת כזאת או אחרת. הטוען כך משתמש באסוסיאצייה רחוקה ורופפת תוך ערוב מין עם שאינו מינו.

התופעות החריגות:

- בהפצצות נאטו בבלגראד, פגע טיל אויר-קרקע אמריקני בשגרירות סין בבירה. אין זה סביר שבפעולות המדוייקות יחסית של הפצצת יעדים סלקטיביים, היתה כאן פעולה מכוונת, שעשוייה היתה, יתכן, לגרום משבר בין-מעצמתי, בדרגת עצימות כזאת או אחרת. גם סבירות המקריות לכך בבלגראד בת המיליונים, בין עשרות אלפי מבנים בשטח גדול, זעירה.

האם היה כאן שימוש בטכנולוגיה עלומה להסטה מדוייקת של הטיל ממסלולו כלפי מטרה מדוייקת (מי היה מעוניין לסייע, אולי בהיעלם עין, מהברחת טכנולוגיה, ל''אחים הסלאביים ביגוסלבייה'' וגורמים הקשורים איתם, יתכן?).

וזאת בדיוק למטרת יצירת משבר בינלאומי העשוי לתת רווחה לבוסנים-בחסות-בלגראד, עקב הווצרות אג'נדה משברית בינלאומית אלטרנטיבית?

- הפלת מפציץ ''חמקן'' שמחירו מאות מיליוני דולרים, על ידי מיליציות צבאיות-למחצה בעלי ציוד דל בבוסניה. נשמע סביר? מהי מידת הסבירות לכך?


באסון הצוללת הסובייטית בסביבות אוגוסט 2000 דווחו הרוסים כי נשמעו דפיקות על דופן הצוללת השקועה בעומק אלפי מטרים, דפיקות שבאו מבפנים, ושהעידו כי היו עדיין אנשים בחיים ביום הדווח הזה.

באיזה ציוד מתקדם ניתן לקלוט דפיקות רפות כאלה? האם רק אני, כאדם בלתי מקצועי יחסית בנושא שאלתי עצמי שאלות אלה, או כל גורמי הביון במערב?


תעוד הפיצוץ: כך למשל גורמים שונים, חלקם טרוריסטיים כגון החיזבאללה נהגו לתעד את פיגועיהם בצה''ל באמצעות צלמי וידאו, לעיתים יותר מאחד, מזויות שונות. בלוחמה מסוג זה, של כוחות לא סדירים בגורם חזק, יש משקל לתעוד עבור המערכה הניטשת בתיקשורת, המהווה את אחד המימדים והיעדים המרכזיים של לוחמת גרילה בעידננו. האם מדובר בצילומים שלפנינו בטכנולוגיה לא מוכרת בצד תעוד?


נ.ב. מאיפוא באים כל הכספים והאירגון המתואם של גיוס מיליונים להפגנות כנגד המלחמה במפרץ?

ה-CIA איזכר ביולי 2000 בנושא הפגנות האנטי גלובליצייה ואירגונה, מידע מודיעיני אודות מימון מצד קרטלי סמים בינלאומיים שהיקף הונם מגיע למאות מליארדי דולרים.

קישורים:
תצלומי אסון הקולומביה: מזוייף או אמיתי?
שאלה של סבירות וניתוח עדות מתכנסת converging evidence: דיון באסון הקולומביה


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פעם אחרונה ודי  (הצבי ישראל) (12 תגובות בפתיל)
  טיבעה של קונספירציה שהיא מתחילה ''באין-ידיעה''  (אברהמי) (16 תגובות בפתיל)
  לשרון: לא ברור היכן ''הקשר'' ? היא התרסקה, הם- -  (רפי אשכנזי) (4 תגובות בפתיל)
  אגלה לך סוד כמוס. בספר בראשית מדובר על חוצנים  (ראובן גרפיט) (6 תגובות בפתיל)
  למען עתיד ילדינו  (ערן בילינסקי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי