פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שתי גדות לירדן? האיסלאם עונה: אמן!
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 7:51)


שתי גדות לירדן? האיסלאם עונה: אמן!


אריה פרלמן



במאבק המר על פיסת הארץ הזאת, שנקראת בפי התנ''ך והברית החדשה בשם ארץ-ישראל – פועל גורם רב חשיבות – הוא הגורם הדתי.

ככל שיעלימוהו וככל שידחיקוהו – כן יעלה וכן יצוף. נזלזל בו; נבטל אותו; נכריז עליו כעל ''לא רלבנטי''; נוקיע את מאזכריו כמחרחרי-מלחמה וקנאים מטורפים – קיום יתקיים ועמוד יעמוד – כמגרפת-פלדה לנגד עינינו.



הגישה המקובלת אצל כל צד היא להשתמש בספר שלו – היהודים עם התנ''ך והמוסלמים עם הקוראן – על-מנת לקדם את מטרותיו. גישה זו תמשיך להיות מקובלת ודומיננטית – ואכן כך טבעי שייעשה.

אך במקביל; בנוסף; לא במקום – ראוי ורצוי לבחון שמא ניתן להשתמש בכוחו של האויב – נגד האויב עצמו. כמו באותה שיטת הלחימה המנצלת את תנופת האויב על-מנת למשוך אותו ולהטיח אותו ביתר-שאת על הארץ; כך ניתן לנסות ולהשתמש בעוצמתו של הקוראן נגד מאמיניו ונגד העושים בו שימוש לרעה (אם כי אינני מצליח למצוא גורם רציני כלשהוא שעושה בו שימוש לטובה).

מלחמה בשדה הרעיונות וההשקפות – היא חשובה לא פחות – ובמובנים רבים אף יותר – מהמלחמה בשדה הקרב של הטנקים, המטוסים והרובים. כוחו של הנשק הרעיוני עשוי להיות הרסני הרבה יותר מאשר כל נשק אחר – ואפילו גרעיני – כפי שהוכיחה ההיסטוריה לא מעט פעמים.



הקוראן הינו ספר עוין ביותר ליהודים (ולנוצרים – אם כי כלפיהם בעיקר להלכה – עקב עוצמתם העדיפה, עדיין – מכל הבחינות האפשריות); יש בקוראן שלל חומר שהיווה תשתית לפיתוחה של תיאולוגיה אנטישמית איסלאמית עוד מקדמת דנא: החל מהאשמת היהודים בזיוף התורה, וכלה בייחוס תכונות זדוניות ליהודים באשר הם: בוגדנות, רשעות, נקמנות וגו' וגו'.

ואולם – למרבה ההפתעה, כפי שמציין המזרחן ד''ר נסים דנה – ישנה הפרדה ברורה בין העוינות הבוטה כלפי היהודים – לבין ההכרה העקרונית בזכויותיהם, ובמקרה זה – בזכותם על ארץ-ישראל.

יתמה הקורא תמיהה כפולה: ראשית כל, האמנם הקוראן מכיר בזכותם של היהודים על ארץ-ישראל? הייתכן?! ושנית – הרי אין ''ארץ-ישראל'' מוזכרת במפורש בקוראן ולו פעם אחת – אז מהיכן לנו?

ובכן – התשובה לתהיה הראשונה היא: אכן אמנם כן; והתשובה לתהיה השניה: ארץ-ישראל כן מוזכרת בקוראן – בצורה ברורה אם כי לא מפורשת – ודווקא בהקשרים חיוביים מבחינתו של עם ישראל.

ד''ר דנה עובד בימים אלה על ספר – שבו הוא יוכיח בשלל ראיות את הטיעון המרכזי של מאמר זה – לא רק באמצעות הקוראן – אלא גם באמצעות פרשניו הבכירים, ה''ראשונים והאחרונים'' של האיסלאם.

מאמר זה מהווה רק הסיפתח של הפתיח של קצה המזלג של הנושא הרחב הזה.



כפי שציינתי כבר בעבר – המוסלמי הממוצע איננו נוהג לקרוא בקוראן בעצמו – אלא להאזין לדבריו של הדרשן במסגד. לא קיימת באיסלאם מסורת של קריאת הקוראן גופו – בניגוד למקבילה היהודית.

לפיכך – מוסלמים רבים, לא כל שכן יהודים ונוצרים רבים – עשויים להיות מופתעים, ואף מופתעים עד מאוד – מכמה פסוקים בקוראן שאינם נוחים למוסלמים.

כך, למשל, למדים אנו מהקוראן שלא רק שאללה הבטיח את ארץ-ישראל לעם ישראל – אלא שאם לא ימלא אחר רצון האל ולא יבוא אל ארצו – הוא צפוי לאבדון מוחלט:

''וּבֶאֱמֹר מֹשֶׁה לְעַמוֹ: [...] עַמִּי, בּוֹאוּ אֶל הָאָרֶץ הַקְדוֹשָׁה אֲשֶׁר צִיוָּה אֱלֹהִים לָכֶם וְלֹא תִסֹגוּ אָחוֹר פֶּן תֹאבֵדוּ (לָעַד)''. (פרשת השולחן כג-כד).


כאן עשוי להעיר קורא חד-עין – שאמנם ישנה כאן הכרה בזכותו האלוהית של עם ישראל על ארץ-ישראל – אך היכן הן ''שתי גדות לירדן''? האמנם קרא מוחמד את כתבי ז'בוטינסקי?

לא. מוחמד לא קרא את כתבי ז'בוטינסקי – וגם אם ז'בוטינסקי קרא את כתבי מוחמד לעומקם – ודאי לא הודרך על ידם.

אך מה יפות הן דרכי העולם – שאנשים כה שונים וכה מרוחקים מגיעים באופן עצמאי לאותה המסקנה. לא רק ששתי הגדות שייכות לעם ישראל – אלא שראוי ורצוי להתנחל בהן:

''וַנַּנְחֵל אֶת הָעָם אֲשֶׁר נֶחְשְבוּ לְחַלָשִׁים אֶת מִזְרַח הָאָרֶץ אֲשֶׁר צִוִּינוּ לָהּ אֶת הַבְּרָכָה וְאֶת מַעֲרָבָהּ''. (פרשת המחיצה קלג, בתרגום יוסף יואל ריבלין).





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אריה, אם כך איך מסובבים את הגלגל לאחור?
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 8:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.
האמירה שלך מאד ברורה. בואו ונעשה שימוש בהוכחות של
ד''ר נסים דנה לצרכים הפולטיים שלנו. אבל איך משנים
דעות/אמונה של מאות שנים שהקוראן אומר אחרת?

זה מזכיר לי את המאמר של הווארד גריף בנתיב
זכויותיו המשפטיות וריבונותו של העם היהודי
על ארץ-ישראל על-פי המשפט הבינלאומי http://nativ.cc/May2003/griefart.htm
גם כאן, אם טענותיו עומדות, יש את הבעיה איך
משנים דעות/אמונה לאחר קרוב ל-‏100 שנות סיכסוך
אלים?
_new_ הוספת תגובה



אריה, אם כך איך מסובבים את הגלגל לאחור?
אליצור סגל (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
זה לא כל כך קשה כמו שאתה חושב.
סיפר לי עמרם מאירי איש התחזוקה של עפרה -
כאשר סללו דרך בטחון הוא נפגש עם פלאח ערבי אחד. שאל אותו הפלאח ממי קיבלתם רשות לסלול? אמר לו: צגיד אתה!
אמר לו: מערפאת?
אמר לו: שאל את אבא שלך מה כתוב בקוראן.
אחרי כמה ימים נפגשו שאל אותו שאלת את אבא שלך?
אמר לו אבא שלי לא יודע קוראן שאלתי את החכם של הכפר והוא אמר שהיהודי צודק בקוראן באמת כתבו שארץ ישראל שיכת ליהודים והם יחזרו אליה.
אז שאלתי אותו: אז למה המלחמה?
וענה: שהתפקיד שלנו לפריע ליהודים אבל ארץ ישראל שלהם.

הסיפור מוכיח שהבעיה אינה אצל הערבים היא אצלינו.
ברגע שאנחנו נרצה את ארץ ישראל העארבים ישמחו לתתת אותה לנו.
צריך פשוט לרצות. זה הכול.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



דוד - מדוע להיות כה יומרניים?
אריה פרלמן (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 20:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די בכך שנזרע ספק בלבבות הערביים, ונסדוק סדק בחומת תחושת הצדק שלהם.

איך אמר אלתרמן: ''אכהה את מוחו - ושכח שאיתו הצדק''.

אז אנחנו נאיר את מוחם באור חדש, שאמנם לא יספיק להשכיח מהם את תחושת הצדק - אבל לפחות יערער אותה.
_new_ הוספת תגובה



באיזה הקשר אמר זאת אלתרמן?
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 3:10)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשמע שיטה די נאצית, וכוחה יפה לקומם כנגד המשתמש בשיטה זאת את רוב האנושות, שכן הכלכלה והעשייה מבוססות במערב על תחושות צדק טיבעי - שכר לפי תפוקה וטיבה.
_new_ הוספת תגובה



הנאציזם אינו חזות הכל
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 10:30)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנאצים עשו הרבה דברים רעים.
אבל לא כל דבר שאינו נושא חן בעינינו הוא נאצי.

ההזדקקות להעלאת הנאציזם בכל הזדמנות מעיד על חולשת הטוען ועל רפיון טיעוניו.
_new_ הוספת תגובה



הנאציזם אכן דגל במיטוט והכהיית חדותו הנפשית-שכלית של האחר על מנת
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 9:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבזוז קניניו באפס השקעה. זוהי שיבה לעידן טרום התרבות, כאשר איזכור מצד היוצר את זכאותו לפרי עמלו מעוררת מצד הפרא צהלת ברבר לעגנית בנוסח ''מה חלש הוא, צדק הוא אומר''. שיבה זאת לברבריות הגוזלת הקמאית אכן הביאה את רוב אומות העולם לצאת למסע צלב נגד גרמניה, כשעל דגלם של העמים דוברי האנגלית מונפת דמותו של ג'ורג' הקדוש, אותו לוחם ללא חת בשם הזכויות כנגד הפראות.
_new_ הוספת תגובה



הנאציזם אינו חזות הכל
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 10:27)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היה מסע צלב נגד גרמניה.
היתה מלחמה רגילה לגמרי. הנאצים כבשו את אירופה והעמים המותקפים התקיפו בחזרה.
זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



יובל: בורות אינה יכולה להתחזות לידע
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 14:40)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרא מעט על הגישה הבריטית והאתוסים האנגלו-אמריקניים במלחה''ע II

גם ברבריות אינה מקנה זכויות, אלא אולי עבודה לרשויות החוק ולעמים החופשיים - עבודה שצריך לעשותה.
_new_ הוספת תגובה



ידע לא רלוונטי והתקפה על בורות
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 14:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי.
האם מלחמת העולם השניה לא היתה מלחמה טריטוריאלית?
אם לנאצים היתה אידאולוגיה אחרת במסגרתה היו יוצאים לכבוש את אירופה - האם לא היו נלחמים בהם?
_new_ הוספת תגובה



מי היו נילחמים בהם? הצ'כים? הפולנים?
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 15:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בהבל פה צר מצח (גם אם במילים סבירות) לנגח את כל הישגי האנושות מאז החלה אכיפת החוק המאורגנת.

אמנם, קדמו לכך עשרות אלפי שנים של פראות הפרהיסטוריה, בה כל דאלים גבר. אדם אמנם יכול להיות בעל השכלה בתחום מסויים, ואם זה בעל גישה צרת מצח בתחומים אחרים, תופעה מצערת, ולעיתים מסוכנת. כשהיא נעשית מסוכנת וניזקית, או אז יש לרשות החברתית-מדינית כלים לפעול.
_new_ הוספת תגובה



ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר.
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 15:13)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ומה אומרים ספרי ההיסטוריה? האם היטלר ימ''ש איים
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 15:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באידאולוגיה ובכוונות בסיסיות על שלמותן הטריטוריאלית של מעצמות ה*מערב*?
_new_ הוספת תגובה



כן.
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 15:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כבש את צרפת ותקף את אנגליה.
_new_ הוספת תגובה



''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 16:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הוכרזה המלחמה על גרמניה הנאצית ב- 3 ספטמבר 1939 אמר צ'רצ'יל בנאומו בפרלמנט:

''אין זו שאלה של מלחמה על דנציג או על פולין.
אנו נילחמים להצלת העולם כולו מנגע *העריצות* הנאצית ולהגנת כל המקודש ביותר לאדם''.

אמר אז צ'מברלין, ראש הממשלה:

אני מאמין, שיתכן שאראה בחיי את היום שבו *יושמד ההיטלריזם*, ו*אירופה משוחררת תקום מחדש*''.

אחריו אמר גרינוולד ממפלגת הלייבור:
בסופו של מאבק אימתני זה, שדומני כי אין לו אח ורע בהיסטוריה של העולם, על הנאציזם להיות ממוגר.

וסיר א. סינקליר מהמפלגה הליברלית:
ידע העולם שהעם הבריטי נחוש בהחלטתו, כדברי ראש הממשלה, לחסל את המשטר הנאצי לנצח, ולהשליט סדר המבוסס על *צדק* וחופש.

כך, כותב ההיסטוריון הצבאי הבריטי מייג'ור ג'נרל [רב-אלוף] ג' פ.צ' פולר (מלחמת העולם השנייה, הוצאת ''מערכות'', משרד הביטחון, 1987):

- בכך הועמד הסכסוך באור של מסע צלב, כלומר של מלחמה אידאולוגית בניגוד למלחמה מדינית - מלחמה להשמדת היטלר וההיטלריזם, כשם שסט. ג'ורג' הישמיד את הדרקון.

במאמרו הראשי של ה''טיימס'' מה-‏4 לספטמבר 1939 ניכתב:

''שיאו של ''חידוש הנעורים הרוחני'' של הרייך השלישי הוא בשאיפות הקדומות והכוזבות ביותר של *לאומנות אלילית*.

שום אדם המחשב את המאזן של ימינו איננו מסוגל להאמין אף לרגע, כי *העתיד שייך לאמונה פראית*, נחותה ופושטת רגל זו.
*זוהי הציויליזציה עצמה, המתגייסת להכריע אמונה זו*. ההיטלריזם הוא כיום האויב''.
_new_ הוספת תגובה



''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 16:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

*זו* ההוכחה שלך? נאומים פוליטיים בזמן אמת?

הרי אנחנו שומעים מכל הפוליטיקאים שלנו חדשות לבקרים שקטסטרופה כזו עוד לא היתה. עשרות שנים אנחנו שומעים זאת, בכל פעם על קטסטרופה אחרת. אם הכל היה נכון, אפשר היה לסגור את המדינה כבר ב-‏1950.

מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו. גם ג'ורג' בוש יצא לתקוף את סדאם חוסיין כדי להגן על העולם החופשי. יש להגן על העולם החופשי גם מפני בשאר אסד ויאסר ערפאת, אבל אין להם נפט, אז זה לא דחוף.

בשורה התחתונה - יש להתייחס אל הצהרות של פוליטיקאים כמו שמתייחסים להצהרות של פוליטיקאים, או כמו שאמר בזמנו אבא אבן: 99% מהפוליטיקאים מוציאים שם רע לכל השאר.
_new_ הוספת תגובה



''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 23:38)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו''.

אבל יובל, לא כל מה שאומרים הוא בהכרח בלוף, ומן הסתם לא במקרה של הצורר היטלר.

אשר ל''סאדם אביר יגון הנפט'' לדבריך, הרי שהוא דווקא זה שפלש ב- 1990 לכווית עטירת הנפט, בוודאי לא לשם מימיה המוטפלים...

מעניין איך תעמולה עויינת הפכתהו משודד נפט לנישדד נפט...
_new_ הוספת תגובה



אז יובל, לדבריך המלחמה כנגד היטלר לא
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 18:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נבעה משיקול מוסרי כלשהו? ומלחמתה של ארה''ב בסאדם העריץ והטובח - כל ענינה היה ''בזיזת נפט''?

הודעת יובל:
וכך כותב לו האדון יובל:

''מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו. גם ג'ורג' בוש יצא לתקוף את סדאם חוסיין כדי להגן על העולם החופשי. יש להגן על העולם החופשי גם מפני בשאר אסד ויאסר ערפאת, אבל אין להם נפט, אז זה לא דחוף''.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו תפסת.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 20:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון, בנות הברית יצאו נגד היטלר משום שהן הותקפו. אם היתה להן אידאולוגיה ששווה משהו, גרמני לא היה יכול להראות את חוטמו מחוץ לגרמניה מהרגע שחוקקו חוקי הגזע, והמערכה הצבאית נגד גרמניה היתה נפתחת יממה אחרי פלישת הגרמנים לפולין.

לא. לפני שהן הרגישו שהן מאויימות טריטוריאלית הן לא נקפו אצבע.
_new_ הוספת תגובה



על כל אדם להענש בגלל פישעי משטרו?
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 21:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובניית מערכה מלחמתית הינה עניין כה פשוט?
_new_ הוספת תגובה



אילו היתה פולין פשיסטית ומעצמה ליברלית
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 22:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודמוקרטית כלשהי היתה תוקפת אותה - הגם אז בריטניה היתה ''מרגישה מאויימת''? והרי אמרת שהאידאולוגיה כלל אינה משנה כאן.
_new_ הוספת תגובה



רוח חמס מקרבנת בולשו-נאצית עולה כרוח בלהות בארצנו.
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 16:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו מלווה במוסר גנגסטרים מפורר ברוח הקאפואיזם.

רוח הפריעה המקרבנת והחומסת קיימת הן משמאל ולעיתים גם מימין - עמדות פוליטיות אינן רלוונטיות כאן - והינה תופעה כוללת המפוררת את אשיות החברה תוך התחזות ל''חוסן'' נחישות'' קפיטליזם'', לעיתים גם ''רוח היהדות הנשגבת'' כפי שראינו ברשימות הצוררות שהופיעו בהיצף תחת מאמרו של האחרון יאשיהו.

תופעה זו יש למחוץ, אם חפצי חיים אנחנו. ולהגדיל את היקף ואמצעי זרועות החוק ותקציביו, בדומה לארה''ב, יפן, בריטניה ומדינות המערב האחרות (בארה''ב נידונים פושעים גם למאות שנות מאסר).

מול הברבר הקמאי ורוחו המסואבת יכולה לעמוד רק מערכת חוק הנילחמת בפורענות ללא הנחות ובנחישות, מצויידת במיטב האמצעים.
_new_ הוספת תגובה



איה רוח החמס? היכן רוח הבלהות?
יובל רבינוביץ (שבת, 19/07/2003 שעה 16:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די לנסות להלך אימים. בסך הכל יש כאן כמה אנשים שמתווכחים. לא צריך לחפש נאצים וקפואים בכל פינה.
_new_ הוספת תגובה



שחיתות במגזר הציבורי, בין היתר, שהינה עניין בעל
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 22:42)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השלכות ונזקים כלכליים לא מבוטלים. נכון אגב שמטעמים ברורים קשה כאן להביא נתונים כלכליים במונחי אובדנים ריאליים מתוך התקציב (שהיה בשנה החולפת כ-‏60 אחוז מהת.מ.ג.).
_new_ הוספת תגובה



יש קשר לנושא הדיון?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 0:02)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש קשר לנושא הדיון? ראה מהלך התפתחות הדיון
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 0:18)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 33033
_new_ הוספת תגובה



בדקתי שוב בקפדנות. לא מצאתי קשר.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 21:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



וזה מה? בסה''כ ויכוח?
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 9:27)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''בסך הכל יש כאן כמה אנשים שמתווכחים''.
_new_ הוספת תגובה



הסתה קשה הניצמדת לכותב בפורום?
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 9:31)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המחלוקת ותוצאותיה ההרסניות
המפשר בנועם (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 11:55)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דעת חז''ל כשלונו של קורח נבע מרדיפתו אחר הכבוד. וכך אמרו חז''ל: ''ומה ראה קורח לחלוק עם משה? נתקנא על נשיאותו של אליצפן בן עוזיאל''. בתחילה ביקש קורח רק לקבל את המעמד שלדעתו הוא היה ראוי לו. לא עלה על דעתו לערער על מנהיגותו של משה רבינו. אולם כשתפקיד זה לא ניתן לו, רדיפת הכבוד שבה הוא החל גררה אחריה עבירות נוספות. מאחר שקורח ראה במשה את האחראי לקיפוחו, הוא ניסה לקומם את העדה נגדו ונגד אהרן אחיו, בטיעון: ''ומדוע תתנשאו על קהל ה`?''. אולם ההידרדרות לא נעצרה. בשלב הבא ביקש קורח לערער על כל המצוות שניתנו לישראל באמצעות משה.

זוהי פגיעתה הרעה של המחלוקת. בשעה שהיא פורצת, קשה להעריך עד היכן עלולים הדברים להגיע. מאחר שקורח חלק על מנהיגותו של משה רבינו, הוא המשיך לחלוק גם על כל המצוות, והתריס: ''הריני חולק עליו (על משה) ומבטל את דבריו''. לפי עדותם של חכמים לא זו בלבד שקורח כפר במצוות שמשה מסר מפי הגבורה, אלא שהוא עשה זאת בדרכי לגלוג. חז''ל ביארו שעל קורח אומר הכתוב (תהלים א, א): ''אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים, ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב''. קורח מכונה בפי הכתוב בשם ''לץ'', באשר: ''היה מתלוצץ על משה ואהרן. מה עשה? כינס עליהם כל הקהל, התחיל לומר לפניהם דברי ליצנות''. כך היא דרכו של היצר הרע, בתחילה הוא מסית את האדם לחלוק על רבן של ישראל, ולבסוף הוא נופל לשחת הליצנות, עד שהוא בז אפילו למצוות התורה.

התבוננות במחלוקות שונות המתרחשות בימינו הן במגעים הבין אישיים והן בתחום הציבורי מביאה למסקנה דומה. מחלוקות רבות החלו אודות דברים שוליים, אלא שאט אט גברה שם אש המחלוקת והיא הקיפה עולם ומלואו, הדרך לעצירת המחלוקת חייבת להיות בתחילתה, באותה שעה עדיין ניתן להציל!
_new_ הוספת תגובה



זה אפילו לא ויכוח.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 14:22)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כאן שום דבר שהוצמד למישהו. לא האשימו אותך שאתה בלעם. ודאי שאין זה עומד בשום יחס למספר הודעות על פריעה, קפואיזם ו''פשעים נגד האנושות'' (כשבסך הכל מדובר על תכתובת אינטרנט).
_new_ הוספת תגובה



התממות יכולה ''להכשיר'' את הברבריות , לא כן?
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 16:50)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נראה שלא.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 20:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עינו הרעה של בלעם
המשיב טועים לדרך הטובה (שבת, 19/07/2003 שעה 21:01)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת התכונות הבולטות של בלעם הרשע, היתה עין רעה. הוא היה מכור למידותיו המגונות ולתאוותיו. נסביר מעט את שורשה של מידת עין רעה: התייחסותו של בלעם לכל פרט חומרי היתה כאילו הוא עומד בפני עצמו, ללא קשר לשורשו העליון הקשור למרומים והמחיה את כל ההוויה. מסיבה זו אותו דבר הפך להיות חשוב בעיניו ונעשה לנשוא קנאתו. התייחסותו של בלעם ניזונה, כאמור, מרוע מידותיו, וכתוצאה מכך היא גם הזינה בהיזון חוזר את מידותיו המושחתות.

אודות מהותה של ''עין הרע'' המולידה מארה ועלולה לזרוע פורענות בנכסים ובחפצים, ולעתים אף באדם, מצויה בידינו הגדרתו הברורה של ה''חזון איש'' הכותב: ''מסודות הבריאה כי האיש במחשבתו מניע גורמים נסתרים בעולם המעשה, ומחשבתו הקלה תוכל לשמש גורם להרס וחורבן של גשמים (חפצים) מוצקים. בשעה שבני אדם מתפעלים ממציאות מוצלחת, מעמידים משמים מציאות זו בסכנה. ההתפעלות, כמו הקנאה ממציאות מוצלחת, בכוחם להעמיד בסכנה את אותה הצלחה. אלא שכדרך כוחות רוחניים, אף בזה דרגות רבות ישנן זו למעלה מזו''. כלומר, קנאה והתפעלות עלולות לפגוע ישירות בגורם שעורר אותן.

אצל כל אדם קיים חשש של ''עין הרע'' ויש להזהר ממנה, אולם גרוע מכולם היה בלעם הרשע שתכונה זו היתה בולטת בו ביותר. להיטותו אחר הממון שאפיינה אותו והעמידה בעיניו את הממון כערך נכבד וחשוב, היא שגרמה שעינו הרעה הפכה לשם דבר. העוצמה שבה הוא חמד ממון ורדף אחריו הפכה גם את עינו החומדת לעוצמתית במיוחד והיא פגעה בגורמים שהפכו למושאי קנאתו וחמדתו.
_new_ הוספת תגובה



ומי הוא המשווני לבלעם תוך השמצת כזב?
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 0:54)
בתשובה להמשיב טועים לדרך הטובה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



היכן בדיוק ראית שהישוו אותך לבלעם ?
יפעת ל. (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 12:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את הרשימה מס' פעמים ולא הצלחתי למצוא כל איזכור לשמך ברשימה על בלעם.

אולי על ראשו של הגנב בוער הכובע ?
_new_ הוספת תגובה



מה ענינו של בלעם לדיון? ההודעות הללו מוצמדות
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 16:59)
בתשובה ליפעת ל.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נידבקות ניטפלות בהתמדה לרשימותי כבר תקופת מה. האם אין כאן הסתה ולשון הרע עוקפת פלילים לכאורה? הסתה ולשון הרע על דרך הרמיזה הגסה?

מה ענינן של התכונות הרעות שמונה הכותב האלמוני, בצמידות אלי, לדיון כאן?
_new_ הוספת תגובה



הוא האתון שפערה את פיה
סתום אחד (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק מה קול אלילי מואב בוקע מגרונו
_new_ הוספת תגובה



במדה גבוהה אכן נראה כך..
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:53)
בתשובה לסתום אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חשיבות הדוגמא האישית בתחום החינוך
המחנך המופתי (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קדמוננו אמרו שמחנך מעולה משול לכוס המליאה על כל גדותיה. כל עוד ממשיכים להריק לתוכה משקה היא שופעת, עד שכל סביבותיה מתברכים ומושפעים ממנה. כך היא גם דמותו של מחנך אידיאלי. הוא עסוק תדיר בהשתלמות עצמית, ומן התכנים החיוביים הרבים שהוא יוצק לתוכו מושפעים תלמידיו וחניכיו.

אמנם אין בינינו אנשים רבים שניתן להצביע עליהם כמושלמים, אולם כאשר החניך רואה לפניו את מורו ורבו כשהוא שואף לשלימות, עובדה זו מקרינה על החניך אלפי מונים יותר מאשר אמרי פיו של המחנך ויהיו מלהיבים ככל שיהיו.
בשם ה''כתב סופר'' מפרשים את הפסוק (משלי יג, כד): ''חוסך שבטו שונא בנו'', שאם האב חוסך את שבט המוסר מעצמו, ואינו עושה מאומה למען חינוכו העצמי, הריהו שונא למעשה את בנו, שהרי בכך הוא מנחיל לבן חינוך שלילי. אין לך חינוך טוב יותר לילד, מאשר כשהוא רואה את אביו מתחנך בקביעות וצועד בדרכי השלימות. מאידך, אין לך חינוך שלילי יותר מאשר זה הנובע מאב שהתנהגותו נוגדת את הנשמע מפיו.

הגע בעצמך, אב מחנך את בנו השכם והערב למידות טובות, לויתורים וכיוצא בזה, והנה הבן רואה את אביו שכאשר יש לו סכסוך עם מאן דהוא הוא יודע היטב לעמוד על ''זכויותיו הצודקות''. מה יועילו במקרה זה הדיבורים החיוביים לעומת הלקח השלילי הנלמד מההנהגה המעשית? אדרבה, הנער ילמד כי ניתן וראוי לדבר גבוהה גבוהה, גם כאשר אין כל כוונה ליישם את הנאמר. הילד עלול גם לטעות ולסבור שרק נער חלש ורפה אונים הוא המצווה בכל המידות הטובות, אך לא כן מי שכוחו עימו. היש לך לחינוך שלילי מזה?!

אין לך אדם שאין לו השפעה על סביבתו, קל וחומר להורים ומורים שכל התנהגותם מהווה דוגמה אישית לילדיהם ולחניכיהם שבתת מודע הם מחקים אותם. לפיכך, גדולה היא חובתו של כל הורה ומורה להשתדל להקרין על סביבותיו ערכים חיוביים כשהם מיושמים בחיי המעשה.
_new_ הוספת תגובה



חופש הדיבור ושמירת הלשון
המשיב טועים לדרך הטובה (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 16:39)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.
תופעת הדיבורים האסורים לא התעוררה לראשונה בדורנו. רעה חולה זו קיימת בעולם מקדמת דנא. את שורשיה אנו מוצאים כבר אצל הנחש הקדמוני שהמיט שואה על האנושות. אולם למרות שהבעיה קיימת כבר, כאמור, מקדמת דנא, ההתמודדות עימה הפכה לקשה מאד בתקופתנו. נושא שמירת הלשון נחשב כבלתי מקובל בזמננו בחברה הכללית. בעולם של היום הערך ''המקודש'' ביותר הינו הדמוקרטיה. ההשלכות הנובעות ממנה הן ''זכויות הפרט'' לצורותיהן השונות, ובכללן ''הערך המקודש'' ששמו ''חופש הדיבור''.

כאשר נתבונן בתופעה זו בעמקות נגלה גילוי מדהים. מי שסבור שבעולם ''החופשי'' לא קיימות ''אמונות'' ולא מצוי פולחן אינו אלא טועה. אמנם צורות הפולחן העתיקות עברו זה מכבר מן העולם, אולם ''עבודה זרה'' לא חדלה מלהתקיים, היא רק פושטת צורה ולובשת צורה. את מקומם של פסלי העץ והאבן מעשי ידי אדם, שהיו מקודשים בעולם העתיק, תפסו בימינו רעיונות ואידיאלים פרי הגות אנושית. אנשים סוגדים להם לא פחות מכפי שהיה מקובל בעבר. סגידה זו תובעת מבני האדם גם קרבנות. אחת מ''אמונות'' אלו היא הדמוקרטיה, וגרורה שלה היא עיקרון חופש הדיבור. מי שמעז לכפור בעיקרון ''נכבד'' זה, אחת דתו להימנות בין ''מורדי האור, אויבי הקידמה ושרידי ימי הביניים''. לנוכח יחס זה לחופש הדיבור אין פלא איפוא שמי שאינו אמון על מהלך החיים התורני, אינו מבין כלל כיצד ניתן להגביל אנשים בדיבורם. אולם אנו הנאמנים לאמונתנו שהתורה לא תשתנה כלל לאורך הדורות ושאיסוריה נשארו ויישארו בתוקפם, חובה עלינו להיזהר מאד במוצא פינו ולחפש דרכים כיצד להקטין את מימדי חטא הלשון.

בתחום לשון הרע, כמו גם בתחומים רבים אחרים, כאשר רוצים לבער נגע יש לחשוף את שורשיו ולטפל בהם באופן יסודי. טיפול יסודי במחלה דורש התחקות אחר הגורמים והסיבות למצב החולני. תרופות הרגעה משככות אמנם כאבים, אולם הן אינן מעלות ארוכה למחלה עצמה. אם נכונים דברים אלו לגבי המחלות הגופניות, קל וחומר שהם נכונים בתחום הדיבור, שלאמיתו של דבר הוא משקף מרכיבים נפשיים עמוקים.

ניתן להידרש לבעיה זו גם מכיוון נוסף. אדם הלומד את ההלכות הרבות של לשון הרע ורכילות ומתוודע לחומרתן, עלול להחליט לגזור על עצמו שתיקה מוחלטת, כדי להימנע מכל איסור. מסתבר שזהו פתרון קל המסייע לברוח מהמערכה, אולם צעד זה אינו מתבקש מאיתנו. הדיבור הוא ''מותר האדם מן הבהמה'', לא יתכן שנוותר על כח הדיבור שבו מתבטא יחודינו. בכח פיו מסוגל האדם לחולל גדולות ונצורות. ולכן, אין זה הגיוני להימנע מלדבר.

יש לדעת שדוקא בשל חשיבותו הרבה של כח הדיבור, כה חמור הוא השימוש הנעשה בו לרעה. לא שתיקה מבקשת מאיתנו התורה, אלא בקורת קפדנית על מוצא פינו. אין לראות את הדיבור כאסור, אדרבה, הוא עשוי להיות מועיל וחיובי. התופעה השלילית היא הדיבור החופשי נטול הרסן, נגדו יש להתקומם וממנו יש להמנע. יש לבחון היטב את המניעים לדיבורים האסורים, כך נוכל לבודדם ולהתמודד איתם כדבעי. לימוד הלכה, החשבת הנושא ותשומת לב למוצא פינו יסייעו לנו להפוך את הדיבור לפנינת-חן שתהווה אבן פינה לכל מבנה האישיות הרוחנית שלנו.
_new_ הוספת תגובה



מצד שני, מכירת אמצעי לחימה לאויב על ידי גורמי פשע
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 22:48)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראלים. רק לאחרונה הופיע מיפוי כלשהו של הפשע המאורגן בישראל כיום שביצעה יחידה מסויימת במשטרה.
_new_ הוספת תגובה



אגב, לא רחוק מביתי נורה בגבו עבריין בשם ברק (בשלמה המלך פינת
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 23:02)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רח' המלך ג'ורג') שהיה כרוך באיש הפשע המאורגן פליקס אבוטבול, שנורה למוות בפראג, לפני זמן מה. עבריין זה, ברק, היציג את עצמו לציבור כאיש המוסד, והיה מעורב בפעולת הפשיעה של חטיפת שר ניגרי בשנות ה-‏80 בלונדון. בפעולה זאת השתתף גם רופא מרדים מבית חולים השרון בכפר סבא. אין בשלב זה לאמוד את היקף פעולות ההונאה וניזקי פעילות העבריינות בישראל, שהתפשטה כגידול סרטני בחברתנו, ובשונה מארה''ב, היא מונעת לעיתים על ידי גורמים הצוררים את המפעל הציוני.
_new_ הוספת תגובה



ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר.
יועזר (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 10:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי ששכחת את בריה''מ. והרי רוב הצבא הגרמני נשחק שם.
_new_ הוספת תגובה



ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 14:27)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרומת הרוסים במלחמת העולם השניה היתה גבוהה הן בהישגים והן במחיר האבידות שהם ספגו. הסיבה שהעניין לא הוזכר בהודעתי הוא שמה שהתחיל את שרשרת ההודעות המביכה הזו היתה הודעה שהכילה את המשפט ''שכן הכלכלה והעשייה מבוססות במערב על תחושות צדק טיבעי''.
_new_ הוספת תגובה



תחושות אלה הן תאונה של הטבע? או הבסיס לפעולה יוצרת-יצרנית
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 16:42)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכלכלה מפותחת מסדר גבוה ולתיפקודים מוחיים גבוהים?
_new_ הוספת תגובה



אופייני.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 21:01)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסביר מדוע לא הזכרתי את ברית המועצות בהקשר מסויים, ואתה מייד קופץ עם הסבר על הבסיס הלוגי של משהו שאתה רואה כתרבות המערב.

אולי תשים לב קצת לדיון במקום לעשות גלים?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה איננה כיצד לשכנע את הגויים בצדקתנו
ישראלי פזיז (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 11:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם מודעים לכך היטב וזה מה שמקצין את האנטישמיות שלהם כלפינו. הבעיה שלנו היא כיצד אנחנו משכנעים את בני עמנו שאנחנו הצודקים וזאת נוכח הסחף שמאלה בקרב הציבור בהשפעת התעמולה האנטישמית והבורות הכללית בקרב כלל הציבור ובמיוחד הצעירים.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא שנאת חינם
להיות יהודי זה להיות שמאלני (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 11:16)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאדוני הוא ראש וראשון לה.
_new_ הוספת תגובה



[*] מר ליזל''ש ''נכבד'', מעל 1000 הרוגים
ישראלי פזיז (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 15:47)
בתשובה ללהיות יהודי זה להיות שמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[ הוסר ביטוי לא ראוי]

ועוד כמה אלפי נכים, זה לא חינם.

לא כל כך ברורה לי הבנתך במושג שנאת חינם מה שכן ברור זה שעולמך צר מעולם נמלה עם אתה סבור שדעה פוליטית קובעת את זהותו האתנית או אמונתו של אדם מסוים.

האם זה ברור לך או שאתה זקוק להסבר יותר מעמיק.
_new_ הוספת תגובה



שוב הפזיז מצדיק את כינויו
ערן בילינסקי (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:07)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שהיית פזיז ולא בדקת את הנתונים (למשל באתר ''התפכחות''). לא ''מעל 1000'', אלא בסביבות 800. מול בסביבות 2500 הרוגים פלסטיניים. נראה לי שבינתיים אנחנו מנצחים, לא?
_new_ הוספת תגובה



שוב הפזיז מצדיק את כינויו
אליצור סגל (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:28)
בתשובה לערן בילינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מאז הסכמי אוסלו יש הרבה יותר מאלף - למעלה מחמשת אלפים בהרוגים בלבד. שלא לדבר על ערות אלפי פצועים ונכים.
שלא לדבר שבעשר השנים שפי הסכמי אוסלו דבר כזה לא היה קיים בכלל.
ומה שברור שבנתיים אנחנו המפסידים ולא המנצחים.
כבר למדנו מסטאפה טלאס שר הגנה של סוריה - אם כל ערבי יקבל על עצמו להרוג יהודי אחד נפטר מהמארה היהודית.
לפיכך עלינו ללמוד מדבריו שרק אם כל יהודי יהרוג חמישים ערבים נפטר מהמארה הערבית.
אנחנו רחוקים מאוד מהיחס הזה וקרובים יותר ליחס של טלאס.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



שוב הפזיז מצדיק את כינויו
סתום אחד (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

500000 אלף הרוגים מאז אוסלו
תסתכל באתר של הפוחז
_new_ הוספת תגובה



[*] 1305 ישראלים נרצחו מאז עלינו על דרך ''השלום''
ישראלי פזיז (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:31)
בתשובה לערן בילינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]
קישור למקור המידע:
חבל שאתה לא בודק את נתונים או שבעצם הנתונים פשוט לא מענינים אותך.

כאשר יחס האוכלוסיה בינינו לבין אויבינו הערביים הינו 1:250 אתה יכול להבין בחשבון יחסי פשוט שאחוז ההרוגים בקרב עמנו גבוה בהרבה מאחוז ההרוגים באוכלוסיה הפלשתינית.

המסקנה העגומה היא שלא, אנחנו לא מנצחים. למעשה אנחנו מפסידים בעקביות מערכה אחר מערכה.
_new_ הוספת תגובה



1305 ישראלים נרצחו מאז עלינו על דרך ''השלום''
סתום אחד (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 16:44)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין 87 לאוסלו
אבל כאמור לאדם בעל יכולות אינטלקטואליות בעיותיות שכמוך הכול קשור
_new_ הוספת תגובה



בחינת המחלוקת
ערן בילינסקי (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 17:28)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חשבתי שהתכוונת להרוגים מאז ספטמבר 2000, וזה מקור הנתונים הסותרים. אנא קבל את התנצלותי.

עם זאת, אני חולק על קביעתך לגבי היחס. למרות הדיבורים וההתלהמות מהצד הערבי, לא הייתה מלחמה עם סוריה מאז 1982 (וגם שם זה הוגבל לקרבות בודדים), עם מצרים מאז 1973, ועם ירדן מאז 1967. כך שקשה לי להכניס אותם ליחסי הכוחות כפי שאתה עושה (וגם אליצור). אני מוכן לשקלל פנימה את החיזבאללה (למרות שגם הוא כמעט ולא מנהל קרבות עם כוחות צה''ל מזה 3 שנים, חוץ מכאשר מטוסי צה''ל חודרים למרחב האווירי הלבנוני). אני מבין שהתחושה היא ש''כולם נגדנו'', אבל לא נראה שהם עושים (חוץ מהפלסטינים והחיזבאללה לעיתים ממש נדירות) משהו מעשי בכיוון.
_new_ הוספת תגובה



בחינת המחלוקת
אליצור סגל (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 21:13)
בתשובה לערן בילינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
זוהי מלחמה באמצעות שליח.
וגם מוחמד נלחם בבני מכה באותה שיטה - קבע איתם הודנא אבל שילח בהם שבטים שהיו בתחום ההשפעה שלו.
כאשר בני מכה הגיבו הוא הודיע שזו הפרת ההודנא וכבש את מכה בהפתעה.
יש באזור הזה נורמות שעליך להתיחס אליהם. את הנורמות האלו קובעים הערבים שלהם עשרים וחמש מדינות ומאתיים וחמישים מליון נפש.
הערבים רואים את המלחמה בנו כחלק ממלחמתו של כל העולם הערבי - גם במלחמה ממש רק חלק קטן עומדים בקו הדם ממש. וכך גם במלחמתו של העולם הערבי בנו. כך הם רואים זאת וכך זה במציאות.
הם פועלים לפי הנורמות של מוחמד כדאי שתבין זאת.
באופן יחסי האבדות שלנו הם פי אלף אלפים יותר כבדות מהאבדות שלהם - כך הם רואים זאת וכך זה במציאות האוביקטיבית.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



בחינת המחלוקת
ערן בילינסקי (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 21:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע או מתיימר לדעת מה קורה בנפשו של מן דהו. אני מנסה, במקרים מסויימים, להסיק זאת ממה שאני רואה במציאות. במציאות אני רואה את מה שתיארתי בתגובה המקושרתתגובה 32980 . כעת אתה בא ואומר ''לא, המציאות היא אחרת'' ונאחז הפעם בטענה כאילו ''יש באזור הזה נורמות שעליך להתיחס אליהם''. הצבת כאן טיעון שלא ניתן להפריך, שכן איני בוחן כליות ולב וכיצד אוכיח את ההיפך? אחבר ''קורא מוחות'' ל-‏250 מליון איש ואסכם את הנתונים לראות מה חושבים רובם? וגם אם הם חושבים כך, האם יש ביכולתם לפעול כדי לישם משאלת לב זו? או שזו משאלה שאינה תלויה במציאות כמו ''אני רוצה להיות גבוה ב-‏50 ס''מ'' למשל, שאינה ניתנת לישום ועל כן אינה מעידה על חשיבה מעשית, ומלכתחילה חסרת תוחלת? אני יודע רק לנסות ולקרוא את המציאות, וממנה לפעמים אני מתיימר להסיק מסקנות. לא לבחון את מוחם של האנשים, בדברים שממילא אינם משפיעים על המציאות (כפי שהסברתי).

ניהלנו כבר דיון דומה בז'ורנל של אלכס, שגם בסופו השארת אותי עם טיעון מיסטי-משהו: ''האינסטינקטים היהודיים'' וגם שם עניתי בצורה דומה ולא זכיתי לתשובה. אני מצטער אבל טיעוניך שוב סתומים בעיני, ואינם משקפים לדעתי את המציאות אלא תמונת מציאות שהחלטת לבנות לעצמך.
_new_ הוספת תגובה



ערן, אבחנתך כמעט מדויקת אכן הויכוח
ישראלי פזיז (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 10:29)
בתשובה לערן בילינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניטש בין הקורבנות (היהודים) הוא כיצד יש לראות את המציאות. היטבת לתאר זאת ועל כך אני מודה לך. אני לא יכול (וכנראה שאף אסור לי) לעשות דלגיטימציה על אופן ראיתך את הדברים מה שכן אני ואתה יכולים לבקש האחד מהשני הוא שתביא בחשבון שאופן ראית המציאות של השני הוא אפשרות סבירה ויש לקחת אותה בחשבון ועל פי זה לעשות חישוב של הסיכונים העומדים לפתחנו והכוחות מולם יתכן ונצטרך להתמודד.
_new_ הוספת תגובה



לפרלמן, תודה על המאמר
רפי אשכנזי (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 23:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--אריה, רב תודות, ''עכשיו אפשר לישון בשקט''.
הבעיה היא לא מה המוסלמים אומרים על שייכות הארץ לעם היהודי, עם כל החשיבות הרבה לדברים שהבאת.
אני שותף לדעתו של הרב פרומן מתקוע, על חשיבות עשיית השלום דרך הדתות, וזאת כאדם חילוני המכיר בחשיבות הדת לאנשי אזור בו אנו חיים.
הבעיה האמיתי היא מה היהודים אומרים על כך.
כמו שכתוב בפסוק שהבאת מפרשת השולחן,
''אם לא יבואו לארץ יאבדוה לתמיד''.
הבעיה שלנו היא הגלות הפנימית של חלקנו שלא הסכין להבין מה הוא עושה כאן במקום החם ואוכל יושביו הזה.
הבעיה היא בתוכנו ועל כך אני מלין ולא בפעם הראשונה.
רק לא מזמן התווכחנו ב''פורום השני'' על האלגוריה לכיבוש הצרפתי האלג'יר, ומה אנו למדים מכך?
צא וראה מה כותבים חלק מהמשתתפים בפורום הזה ובחברו, ותבין למה אני מתכוון. הכותבים הם לא מהחלק הפחות משכיל שביננו כי אם להיפך, כמה שזה עצוב.
אם לא נעשה לעצמנו, איש לא יעזור לנו גם לא הקוראן.
_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי היקר
אריה פרלמן (שבת, 19/07/2003 שעה 11:52)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעמיס עליי משימות שלא לקחתי על עצמי. לא באתי להציל את עם ישראל במאמר אחד - אלא רק להציע דרך פעולה.

מדינת ישראל איננה עוסקת ברצינות במאבק תעמולתי - וממילא גם לא במאבק תיאולוגי.

הרעיון שאני מעלה - ושעליו עובד באינטנסיביות ד''ר נסים דנה - הוא רק מכשיר. בשביל להפעיל את המכשיר צריך ידיים, ובשביל להזיז את הידיים צריך כוח רצון.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן - הסיכום שלך יפה ומשכיל
סוחר נדל''ן (יום שישי, 18/07/2003 שעה 13:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחד עם זאת נראה לי שהמאבק שלנו הוא הרבה יותר מורכב מאשר להראות למוסלמים כי ארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל הוא העם היהודי. היו הרבה ערבים 'חכמים' וממזרים שכבר שמו לנו ''מוקש'' גדול. ותפקידו של ה''מוקש'' לומר שעם ישראל של אז איננו יותר העם היהודי של היום. ו''הלוגיקה'' שלהם בנויה ממספר שלבים, וכאן אני מתייחס לנושא לצערי בקצרה:

* יהדות היא דת ולא לאום.
* יהדות אשכנז היא יותר מ-‏90% כוזרית (עם ארי-מונגולי), המורכבת מאותו עם כוזרי שהתגייר במאות ה-‏9 וה-‏10 במרחבי הוולגה, קייב ואודיסה.
* יהודי המזרח הם ערבים יהודים לכל דבר, כשם שישנם ערבים מוסלמים וערבים נוצרים, ולכן יהודי ערב צריכים למצוא מקומם בקרב בני עמם.

שמתי רק בקצרה את ה''לוגיקה'' הערבית שהתפתחה מאז סיום מלחמת העולם השניה כקונטרה נגד המהלכים היהודיים להקמת מדינה ליהודים וקיבלה תאוצה מאז מלחמת ששת הימים.

ד''א, בין התורמים והמגדירים של תיזה זו מצוי מיודענו אבו-מאזן, שאין לי ספק שבליבו מאמין להזיותיו אבל מתנהג במתינות בשל אילוצים פוליטיים זמניים.

ברור לי שאנחנו צריכים לפתח תשובה מורכבת היושבת על יסודות ברורים ויציבים כדי להילחם בהלך רוחות שיקרי זה, ההולך ומופץ מזה שני עשורים בעיקר באמצעות האינטרנט והוא קנה לו נחלה גם באתרים נאציים, פאשיסטיים ושמאלניים במערב. הם קולטים את הרעיונות האלה בשמחה, כדי להמשיך להכות ביהודי וכדי לנקות את מצפונם, לאלה שנותן ניצוץ מצפון.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן - הסיכום שלך יפה ומשכיל
אריה פרלמן (שבת, 19/07/2003 שעה 11:58)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתן לנקוט בשני כיוונים בשביל להפריך את טענותיהם:

א) חאג' אמין אל-חוסייני מודה בבירור, בספר שכתב - שהיהודים הם ''עם'' (Qawm) - ולך תמצא ערבי שיחלוק על ה''מנהיג הדגול''.

ב) בבלי-דעת - הערבים והמוסלמים העוינים והקיצוניים ביותר נגד מדינת ישראל, היהדות והציונות - מודים שהיהודים של היום הם בדיוק צאצאיהם הישירים של היהודים המקראיים.

וכיצד זה נעשה?

פשוט מאוד: הם מקשרים בין מה שהם מכנים בוגדנות, נרגנות וחוסר-מוסריות של יהודי המקרא - לבין כל אותן תכונות המגלמות לדבריהם ביהודי ישראל המודרניים - וזאת מכיוון שכל אותן תכונות עוברות בתורשה מדור לדור.

הרי אילו באמת היו דבקים בטענה שהיהודים המודרניים הם ''לא יהודים'' - כי אם ממוצא ארי - כיצד ניתן לשייך בין ''בוגדנותם'' המקראית ל''בוגדנותם'' המודרנית?

האם המונגולים נכשלו בחטא העגל???
_new_ הוספת תגובה



הבעיה עם התיזה הדתית היא
טרה 10 וחצי (שבת, 19/07/2003 שעה 13:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבגללה הגיעו אבותינו לכאן. לי כחילוני- זוהי פשוט עובדה, וכל מה שאני רוצה שיניחו לי. כי אין לי בכלל תהיות אם יש לנו ארץ אחרת.
התעוררות השאלה 'האם זה שתי גדות או רק חלקית בגדה האחת'
היא של מי שמכיר ויודע שמה שהוא תובע ועושה וגורם זה רק צרות בעבר ושזה יביא עוד כהנה וכהנה. כמו גם בנשואים צריך פשרות גם בענין הטריטוריה-ואנחנו לא כלבים..שצריכים לשמור עליה כמו בולדוג...ואני לא רוצה להיות אם חד-הורית שלא מוכנה להתפשר עם בעלה או השכנים הערבים במקרה זה. תהיה לי בריא עם האמונה שלך רק עזוב אותי מ'יהדות המלים' הזו.
_new_ הוספת תגובה



ד''ר נסים דנה
אליצור סגל (שבת, 19/07/2003 שעה 22:19)
בתשובה לטרה 10 וחצי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
משהו על ד''ר נסים דנה.
הוא ואחיו ד''ר יוסף דנה הם בניו של הרב דנה הרב האחרון של דמשק. שניהם למדו תורה מפיו של סבם הרב יוסף דנה שהיה אב''ד דמשק.
ד''ר נסים דנה תרגם לעברית חלק מהספר המספיק לעובדי ה' של ר' אברהם בן הרמב''ם ואחיו תרגם את פרוש עשרת הדברות לרס''ג.
ד''ר יוסף דנה מציין שסבו נהג לשאת את דרשותיו בקהילת דמשק בערבית יהודית.
יצויין שמורי יוסף קאפח מתח ביקורת חריפה על התרגומים מבחינות שונות. עם זאת קודם כל בלעדיהם לא היה תרגום שנית כנראה שאין מי שמסוגל להגיע לרמת הידע של מורי לא בתחום ידיעת הערבית, גם לא כאלה שערבית יהודית היא שפת אימם, וגם בתחום הידע התורני.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הבעיה עם התיזה הדתית היא...(שבגללה את כאן)
ישראלי פזיז (יום שני, 21/07/2003 שעה 8:07)
בתשובה לטרה 10 וחצי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת בדיוק הנקודה, החילונים רואים בהמצאותם כאן (בישראל) בעיה ואלו הציבור המסורתי רואה בהמצאותו כאן התגשמות של חלום דורות. את צריכה לסתום את האף ולנסות להסתדר עם המציאות שנכפתה עלייך כמעט בעל כורחך, ואלו הציבור המסורתי שואף להתחבר לתהליך הגאולה שאנו לק ממנו עם המון תקווה ושמחה.
ברור שאם חשיבה בסגנון שלך, ואני רואה בו חשיבה חילונית אופיינית, לא ניתן להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחנו (וחד משמעית זהו נושא קיומי), ועובדה שאנו נמצאים בנסיגה בכל התחומים וזו תוצאה ישירה של המנהיגות החילונית. כולם יראו את ההבדל כאשר המנהיגות תתחלף ותהיה אמונית.
_new_ הוספת תגובה



הטיעון שלך לא הגיוני
סתם אחד (יום שני, 21/07/2003 שעה 9:51)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טוען ש''אנו נמצאים בנסיגה בכל התחומים וזו תוצאה ישירה של המנהיגות החילונית'', אבל, נסיגה ממה?

אם הנסיגה היא מהתקופה שלפני ה''מנהיגות החילונית'', אז אני לא מסכים שיש נסיגה, להפך, אני הייתי קורא לזה נסיקה. לפני המנהיגות החילונית, לא היתה לנו מדינה כלל, והיינו תלויים לחלוטין בחסדי הגויים. המנהיגות החילונית הקימה את המדינה, והביאה אותה למצב מודרני, בו איכות החיים היא מהגבוהות בעולם, בטח בהשוואה לאיכות החיים לפני תקופת ה''מנהיגות החילונית''.

אם הנסיגה היא מתקופה מאוחרת יותר, שגם בה היתה מנהיגות חילונית, אז ברור שה''מנהיגות החילונית'' לא יכולה להיות הסיבה.
_new_ הוספת תגובה



הטיעון שלך לא הגיוני
ישראלי פזיז (יום שני, 21/07/2003 שעה 16:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה''מנהיגות החילונית'' שהקימה את המדינה עשתה זאת ע''י מניפולציה של השאיפות המשיחיות של העם היהודי, ואני לא אכנס איתך לויכוח במידה ועשו זאת במודע או לא במודע, עובדה שעשו זאת (ויתכן שאתה צעיר מכדי לדעת זאת). זאת ועוד, המנהיגות של אז היו חילוניים אבל הם קיבלו חינוך יהודי למהדרין (ברובם), כן אפילו חינוך חרדי כך שאני לא בטוח שניתן להחיל עליהם את הפרמטרים של חילוניות ''למהדרין'' כמו של המנהיגות הנוכחית והעתידית (אלא אם כן העם יחליט אחרת).
_new_ הוספת תגובה



תתרכז, בבקשה
סתם אחד (יום שני, 21/07/2003 שעה 16:06)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשפט הראשון שלך לא שייך כלל לנושא. לפי המשפט השני שלך, אפשר להבין שמנהיגות של יוצאים בשאלה היא המנהיגות העדיפה לדעתך (עדיפה גם על מנהיגות חילונית, וגם על מנהיגות דתית), האם אתה בטוח שזה מה שרצית לומר? ואם נחזור לרזולוציה הראשונית שלך, האם מנהיגות שכזו היא באמת יותר דתית מחילונית?
_new_ הוספת תגובה



לכשאלמד לדבר בצקצקת אחזור להתדיין עימך
ישראלי פזיז (יום רביעי, 23/07/2003 שעה 12:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי