פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
למי אתם מאמינים?
אורי אבנרי (יום שישי, 24/10/2003 שעה 22:34)


למי אתם מאמינים?


אורי אבנרי




''למי אתם מאמינים?'' שאל האלוף יעקוב עמידרור בטלוויזיה בזעם כבוש, ''לדובר צה''ל או לחמאס?''


יעקב עמידרורהאלוף (מיל') עמידרור הוא הקצין הלאומני-דתי הבכיר ביותר בצה''ל. בעבר עורר סערות ציבוריות בשל התבטאויות שביזו את הציבור החילוני. הוא בעל שכל חריף, הרבה מעבר למה שמקובל בצמרת צה''ל, והשכל החריף הזה עומד כולו לרשות קיצוניותו – קיצוניות לאומנית וקיצוניות דתית כאחד.

שאלתו הייתה אמורה להיות ריטורית. התשובה הרי מובנת מאליה – כאשר בצד האחד עומד צה''ל, ''הצבא הכי מוסרי והכי הומאני בעולם'', כהגדרתו הוא עצמו, ובצד השני חבורה של רוצחים מטורפים, מה השאלה?

אבל, לפי עדותו של עמידרור עצמו, קורה ההיפך. העולם מאמין לחמאס ואינו מאמין לדובר צה''ל. הציבור, מסתבר, מאמין לחמאס. גרוע מזה, גם שרים וחברי-כנסת מאמינים לחמאס, ואינם מאמינים לדובר צה''ל.

משבר-אמון זה התגלה בכל חריפותו בגלל שרשרת אירועים שהתרחשו בשבוע שעבר ברצועת-עזה. הפלסטינים טוענים שצה''ל תקף בטילים מהאוויר מכונית שבה נסעו שני אנשי חמאס. כאשר תושבי הסביבה הצטופפו סביב המכונית ההרוסה כדי לעזור לנפגעים, הם הותקפו על-ידי טיל נוסף, שהרג כמה אזרחים, ביניהם רופא שחש למקום כדי להגיש עזרה, ופצע עשרות רבות של אזרחים, ביניהם נשים וילדים.

''שקר וכזב!'' הגיב דובר צה''ל בזעם. צה''ל לא ירה בכלל טיל נוסף! הוא לא פגע באזרחים! לא היה ולא נברא! עוד שקר פלסטיני זדוני!

וכך עמדו זו מול זו שתי גרסות, שאי-אפשר היה לגשר ביניהן. זה עניין של או-או. אחד משני הצדדים משקר במצח נחושה. אבל מי?

הגרסה הפלסטינית נתמכת על-ידי תצלומים של הרוגים, של לוויות, של הפצועים המוכנסים לבית-החולים, וכן על-ידי עדויות של רופאים ועיתונאים, מקומיים וזרים. הגרסה של צה''ל נתמכת על-ידי המנגנון האדיר של משרתי צה''ל בתקשורת הישראלית. כמעט כל הכתבים הצבאיים והכתבים לענייני ערבים בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות משמיעים כמו רובוטים את הגרסה הרשמית, כאילו הייתה זו פרי חקירתם.

הפעם התגייסו גם התותחים הכבדים ביותר, ובראשם הפרשן הצבאי של ''הארץ'', זאב שיף. מפקד חיל-האוויר, האלוף דן חלוץ, השקוע עד צוואר בפרשת הטייסים המורדים, נקט אמצעי חסר-תקדים והפיץ בכל בסיסי חיל-האוויר מעין פקודת-יום המכחישה את הטענה הפלסטינית.

לחיזוק הדברים פירסם חיל-האוויר, באיחור של יממה, סרט שצולם בזמן אמת (או אי-אמת) על-ידי מזל''ט. נראים בו בבירור שני טילים שנורו בזה אחר זה במכונית החשודה, בשעה ששום אזרחים לא נראים בסביבה. הכתבים הצבאיים המסורים אף מדדו את הזמן בשעוני-עצר ומצאו שעברו רק כך-וכך שניות בין טיל א' לטיל ב'.

ובכן, תעלומה שלמה. סרט עובדתי מול מראה-עיניים של עיתונאים. מה היה שרלוק הולמס אומר על זה?

אז ככה. יכול להיות שגאון-תעמולה פלסטיני פיברק את כל העניין. האזרחים פשוט התאבדו או ירו זה בזה, עשרות אחרים פצעו את עצמם, והכל כדי להטיח בצה''ל ההומאני עלילה מפלצתית (לפי אותו ההגיון, אביו של הילד מוחמד אל-דורה הרג את הבן שלו - בראשית האינתיפאדה הנוכחית - כדי להטיל דופי בחיילינו האמיצים והטהורים).

אפשרות אחרת היא שלא נורו שני טילים אלא שלושה – השניים הנראים בסרט ושלישי שנורה אחר-כך. לשם כך יש צורך בצפייה בסרט השלם, ולא בקטע חתוך. ואולי בכלל מדובר על שני אירועים שונים.

אילו היתה קיימת בישראל תקשורת עצמאית, שאינה זרוע של מערכת-הביטחון, היו תריסר עיתונאים ישראליים יורדים באותו יום לעזה, מראיינים את עשרות הפצועים בבתי-החולים, מצליבים עדויות, מבקרים בבתי ההרוגים וגובים עדויות מעדי-הראייה, תוך כדי עימות העדויות עם גרסת צה''ל. אך מחוץ לעמירה הס וכתב פלסטיני בערוץ 2, זה לא קרה. סוג כזה של חקירה עצמאית נעלם מזמן בתקשורת שלנו, ואולי לא היה קיים מעולם מחוץ לעמודי ''העולם הזה''.

נשארת שאלתו הריטורית של האלוף עמידרור. למי להאמין?

השר אברהם פורז (שינוי) וחברת-הכנסת זהבה גלאון (מרצ) העדיפו, כנראה, את הגרסה הפלסטינית והתנהגו בהתאם. כך גם שורה ארוכה של אישים אחרים. עליהם יצא הקצף הצה''לי.

אבל אפילו היינו מאמינים בעיניים עצומות לגרסה הרשמית, היה עלינו להעלות שאלה נוספת, העומדת מעל לכל השאלות האחרות: מדוע אנשים כה רבים, בעולם ובארץ, מאמינים דווקא לפלסטינים? לשון אחרת, מדוע אנשים כה מעטים בעולם ובארץ מאמינים לדובר צה''ל?

היו זמנים, כשהכל היו מאמינים לדובר צה''ל ללא הרהור וערעור. בשנות ה-‏50 היו פונים אלי עיתונאים זרים ושואלים אותי לגבי הודעות צה''ל. האם להאמין להן? תשובתי הייתה תמיד: כן. צה''ל אינו משקר.

ימים אלה עברו מזמן. הכיבוש, שהשחית את הכל, השחית גם את הודעות צה''ל. בימי האינתיפאדה הראשונה פירסם צה''ל מאות הודעות, שהיו שקריות בעליל. ילדים נהרגו בשעה שצה''ל ''ירה באוויר'' (אז נפוצה הבדיחה העגומה על ''הילדים מעופפים''). פלסטינים נהרגו בשעה ש''ניסו להוציא נשק מידי החיילים'', ועוד סיפורים שהברון פון-מינכהאוזן היה מקנא בממציאיהם. ומאז הידרדר המצב עוד הרבה יותר.

בעשרים השנים האחרונות עקבתי אחרי עבודתם של כתבים זרים, מהם ניטרליים, מהם אוהדי הפלסטינים ומהם אוהדי ישראל, ומצאתי שכמעט כולם מאמינים יותר לדוברים פלסטיניים מאשר לדוברים ישראליים רשמיים.

בצר להם, הדוברים הרשמיים חוזרים תמיד לפרשת ג'נין. הפלסטינים טענו שהיה שם ''טבח'', והסתבר שהייתה זאת הגזמה רבה. אך קרו שם דברים חמורים ביותר, והוויכוח אם היה זה ''טבח'' או לא הסיח את הדעת מחומרת השיטות שהופעלו – כגון הפלת בתים באמצעות דחפור-ענק על-ידי נהג שיכור, מבלי לוודא אם היו בהם תושבים או לא.

אמינות היא נכס יקר מפז. היא נבנית במשך שנים, והיא נהרסת תוך דקות. עכשיו מראה הפרשה הזאת שהאמינות של דוברי צה''ל צנחה לתהום.

''למי אתם מאמינים?'' שאל האלוף. אז ככה…הממ…לא נעים להגיד, אבל…




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני מאמין שאתה איש ימני
ההוא (יום שישי, 24/10/2003 שעה 23:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן אבנרי איש ימין מובהק כמוך מאמץ לליבו את האינפורמציה הימנית של החאמס.

עד כמה שאפשר לקרוא מאמר זה ,אם בכלל אפשר להגדירו כמאמר ,והרי אינו נסמך אלא על בדלי רכלנות .

יש פה איזה מוטיב גזעני ,האיש מובא לפה כגזען ימני עם זקן ,ואפילו רואים בתמונה קצת כיפה .עם מדים ,הוא קצת מזכיר קריקטורות גזעניות .

אלא מה אבנרי ,גם לאנשי חאמס יש זקן ,מה גם שאבנרי עד כמה שזה ישמע לך מוזר ,החאמס הוא אירגון ימני פלסטני פונדמטליסטי ופאשסטי.

אולי אתה כל כך עמוק בשנאה שלך לכל מה שמריח יהודי שאתה אפילו נסוג אל העבר שלך הימני הגזעני.

צר לי אבל דברי השיטנה שלך ,הם בדיוק מה שנהוג לכנות כתבי פלסטר ,ואני הייתי מוסיף שאתה מצטייר כגזען .

אינך יכול להיות אנטישמי כי אתה לאסונך ממוצא יהודי ,אבל בלי ספק שאתה מיצג הבנה לכמה סברות אנטישמיות שהוטמעו בך.

ולגבי האינפורמציה שאתה מאמץ מהחאמס למה לא טרחת לעמת אותה למול האינפורמציה של צה''ל וכאילו ולנסות להוכיח את הטענות שלך...הרי איש לא יטען שצה''ל מיצר רק טענות אמת מוחלטות.
להבדיל מאבנרי והחאמס שלעולם דבריהם אמת מוחלטת ופונדמטליסטית.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי, האם הערבים מקבלים אותנו כאן ?
חזי (שבת, 25/10/2003 שעה 5:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי, כבר פעמיים שאלתי אותך בפורום הנכבד הזה, מה עשיתה כדי שהפלסטינים בפרט והעולם הערבי בכלל יקבל אותנו, כמדינה יהודית, ריבונית, כאן.
אף פעם לא ענית.
אתה מודע לדחיה של הערבים בכל הקשור למדינה יהודית כאן ?

אתה יודע כי מדינות ערב ככככולן סולדות מהמדינה היהודית ורואים בה נטע זר כאן ?

אתה יודע כי הערבים מתחמשים ומתכוננים כבר עשרות שנים להשמיד את המדינה היהודית ?

האם מישהו מהערבים רוצה לפתור את בעית הפליטים הפלסטיניים, או מעונינים להשאירה בעיה כדי לחסל את ישראל ?
האם זה מעשה הומני כלפי הפליטים עצמם ?

אולי תענה לי הפעם, ואני מבקש באריכות כפי שאתה עושה ''במאמריך'' כאן.
_new_ הוספת תגובה



חברים
נמרוד פינסקי (שבת, 25/10/2003 שעה 18:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד לא ראיתי בפורום הזה תגובה אחת של אבנרי..
איפה הוא, הוא לא בודק אם מישהו מגיב להודעות ההזויות והלא שפויות שלו?

בכל אופן, אבנרי כנראה חייב להאמין למישהו. הוא לא מרשה לעצמו לפקפק בשני הצדדים וחייב להישבע אמונים או לחמאס או לצה''ל (באמת דילמה קטלנית...).

כתבים, צלמים ואזרחים עדי ראייה פלסטינים הודו באחת הכתבות שקראתי כי הם נוטים לשקר על ימין ועל שמאל וכי הם רואים בשקר ובהסתה העולמית נגד ישראל, כדבר מקודש ונשק לגיטימי נגדינו.

הסרט ג'נין ג'נין הוא רק חלק קטן מהשקר הגדול. ידוע כי הסרט מבוסס על שקרים רבים.

במשך השנים ראינו מתים ש''קמים לתחייה'', ''פצועים קשה'' ללא שריטה, ילדים מתים שאף אחד לא שמע עליהם, ''בניינים הרוסים'' שלאור האמת בכלל לא נפגעו ועוד ועוד...
הכל בשם המלחמה.

מדוע העולם מאמין יותר לפלסטינים, שואל אבנרי. ובכן, אתה בטיפשותך מאמין להם למרות הכל, מדוע שאחרים לא יאמינו למכונת השקר וההסתה הזאת? הם פשוט משקרים טוב.
חוץ מזה תמיד יעדיפו, אלה שלא מכירים את המצב, את מה שנדמה כדוד על פני גוליית.

ההסברה הישראלית על הפנים, אנחנו יוצרים לעצמנו את התדמית של הרעים בזה שאנחנו מנסים להקים מדינת טרור פלסטינית ובכל אופן-אתה ממש לא עוזר להביא את השלום.
_new_ הוספת תגובה



חברים
איציק-רון (שבת, 25/10/2003 שעה 23:11)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי חצה את הקווים.
אני קורא לחברים לא להגיב יותר למאמריו.
אבנרי הלך לשמור על האיש ששולח את אלו הרוצחים בנו, ביום בו דמה השפוך של משפחת זר אביב שאכלה לתומה במסעדת מקסים עדיין לא יבש.
כשהייתי ילד זכיתי לנהל שיחה מעמיקה עם ניצול שואה. הדבר שזיעזע אותי יותר מהכל, מזכרונות הגטו, מהרעב, מהמוות, מסיפורי הרכבת והמחנה היתה העובדה כי בתוך כל התופת הזו היו יהודים ששיתפו פעולה עם הצוררים. לא עלה בידי להבין זאת, ושאלתי שוב ושוב את המספר האם באמת כך זה היה.
אינני משווה כאן את אבנרי לאף אחד. אבל הרעיון, אני מקווה, ברור.
מקומו של אבנרי על ספסל הנאשמים בבית המשפט. ואחרי מה שעשה ואמר הוא אשם עד שתוכח שם חפותו.
_new_ הוספת תגובה



חברים
נמרוד פינסקי (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 0:56)
בתשובה לאיציק-רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים לטענותיך הצודקות לא לענות לאיש הזה יותר.
ישנה כאן בעיה פסיכולוגית של תשומת לב... כנראה עוד מימי האצ''ל.

אדם שמקומו בכלא (עוד תהיה עיסקת שבויים: עראפת יבקש את אבנרי בתמורה לישראלים) אינו ראוי לתגובה אנושית!
_new_ הוספת תגובה



דווקא לענות לו, זה רק מראה את פרצופו
חזי (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 7:33)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שימו לב שהתומכים בדיעותיו הולכים ומתמעטים.

ואני שוב שואל אותו, ואמשיך לשאול אותו, מה הוא עשה כדי שהערבים ישלימו עם קיומינו כאן ?
_new_ הוספת תגובה



לנמרוד: אבנרי מפיץ את כתבותיו
רפי אשכנזי (יום שני, 27/10/2003 שעה 18:38)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באתר ''הגדה השמאלית'' ומשם הן באות הנה. גם שם {כמדומני} הוא אינו משיב.
אל תקח אותו עמוק לריאות...
_new_ הוספת תגובה



מאמרי אורי אבנרי
המערכת (יום שני, 27/10/2003 שעה 20:56)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
בדרך כלל אנחנו נמנעים מעיסוק בענייני המערכת.

בכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר: מר אבנרי שולח את מאמריו למספר אתרים, ובכלל זה פא''צ. אתר פא''צ אינו מעתיק את המאמרים מ''הגדה השמאלית'' או מכל מקור אחר.
_new_ הוספת תגובה



תגובה לכתוב - אותה גברת בשינוי אדרת
סוריא (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 2:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משעמם וחוזר על עצמו .
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
רמי נוידרפר (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 9:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמי שסולד בכל ליבו מדיעותיו הקיצוניות של אבנרי , ומחוסר רגישותו המוחלט לצד הישראלי בסכסוך, אני מוצא עצמי השבוע שוב ושוב מאמין לצד הפלשתיני...

לא ייתכן שהאזרחים הפלשתינים נהרגו שלא מפעילות חיל האוויר.. כן ייתכן שלא הכל נראה מהמזל''ט..

והנה עוד שקר טרי, של דובר צה''ל מהבוקר: שלושה בניינים בעזה בני 13 קומות שבהן 150 דירות,פוצצו כי ''שמשו לתצפית''. הבניינים ''לא היו מאוישים'' (כי טרם אוכלסו..)
האם מישהו מאמין לזה???? האם הפלשתינים בנו 3 בנייני מגורים כדי לצפות על נצרים??? ומה עם 150 המשפחות שהשקיעו את מיטב חסכונותיהם , מן הסתם את כל כספם כדי לרכוש לעצמם דירה, אולי כדי לצאת ממצוקת מחנה פליטים???

הצגת פיצוץ 3 בנייני מגורים כהגנה עצמית במקום כנקמה ברברית על ההתקפה בנצרים היא שקרית!!

ועוד משהו שקשה לי לומר אותו: ממשלת אריאל שרון רואה את השליטה בנצרים ובכל התנחלות ומאחז ,יהא מבודד או ''בלתי חוקי'' ככל שיהיה, ואת הרחבת ההתנחלויות כעיקרון חשוב במדיניותה. לצערי,הרוב הגדול של תושבי המדינה הצביע עבור המפלגות התומכות ברעיון הזה.

שום ''מפת דרכים'' לא תשנה את המצב הזה..

תוואי הגדר שמקימה הממשלה, הגדר המזרחית (''עשרות קילומטרים ממערב לירדן'') ששרון אישר כי עומדים להגישה לאישור , וההרחבה המאסיבית של ההתנחלויות מוכיחים יותר מכל רטוריקה על ''ויתורים כואבים'' את טענתי

במצב הזה - מאבק מזויין של הפלשתינים נגד צה''ל בשטחים ונגד ההתנחלויות הוא לגיטימי. לדעת ראש הממשלה - כל חייל שנופל רק מחזק אותנו. ייתכן..
חזק חזק ונתחזק
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
הגרופי של שימון פרז (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 11:09)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרתת פעם בעזה? בנצרים? בנחל עוז? ברפיח?

אם לא התגובה הזו ראויה להרשם כבדיחה עלובה ומסכנה.
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
רמי נוידרפר (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 12:26)
בתשובה להגרופי של שימון פרז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלף שרתתי בצבא למעלה מעשרים שנה ופרשתי כקצין בכיר שתרם הרבה לבטחון המדינה
בית התגובה (שלך) אכן בדיחה עלובה ומסכנה - מה זה משנה אם שרתתי בעזה או לא?? לו הייתי טוען שבסרבייה למשל נעשו מעשי זוועה , האם היית שואל אם שרתתי בצבא הסרבי בזמן שעשה מעשי טבח?
גימל - תגובתך לא רק עלובה אלא גם פחדנית שכן אתה מסתתר מאחורי פסדונים מגוחך...
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
הגרופי של שימון פרז (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 14:04)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אופה! מעשי צ.ה.ל טפחו ונהיו ''מעשי זוועה'' כמו בסרביה ממש. טוב לשמוע זאת מ''קצין''. (קצין בצ.ה.ל?)

ובכן, הגרופי של שימון פרז מסביר ל''קצין'' שצריך להבין דבר וחצי דבר במה שאכן קורה ברצועה בשביל להבין למה צריך להרוס בתים של ''פלשתינים תמימים''. כנראה ש''הקצין'' לא יודע באמת מה קורה ולכן הוא עושה ספקולציות. שיהיה לו לבריאות, ל''קצין''.
אם מישהו מטיל ספק בצבא שלו, או שיביא ראיות מוצקות, או שיודה שהצבא איננו שלו אלא צבא אויב מבחינתו.
אם לא דעתו של אותו אדם, בין אם הוא סתם יאפי פיסניק ובין אם הוא ''קצין'' שווה מבחינתי לקליפת השום במסעדה של סאלים מח'רבת אל-אחזעה.
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
רמי נוידרפר (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 14:21)
בתשובה להגרופי של שימון פרז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבודו אטום יותר מששערתי..
הדוגמה של סרביה נועדה להוציא ממך בדיוק את הרפלקס המותנה הזה שאמנם יצא ממך:'' אתה משווה את צה''ל לסרביה?- סמולני!!''

לא צריך להיות בעזה בשביל לדעת שהריסת שלושה בנינים רבי קומות חדשים נועדה רק כדי לנקום. אם היו רוצים למנוע ''תצפית'' היו מונעים מן הקבלן לבנות אותם...

באותו אופן לא צריך היה להיות בניו יורק בשביל לדעת שאמנם בוצעו שפם מעשי טרור

ואתה עדייןממשיךלהתחזותבאותו ניק אווילי וגם מאחורי תיבת דואר שאינה קיימת
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב אני מאמין לפלשתינים
הגרופי של שימון פרז (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 15:24)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז יפה. המסקנות כדלהלן מדבריך הנתונים:

1. טעות גדולה של צ.ה.ל והממשלה שהרשו לבנות את הבתים מלכתחילה כי הם היו צריכים לדעת שישמשו לטרור וידעו מראש שתהליך אוסלו ההזוי יכשל והאינטיפאדה תפרוץ.

2. כמסקנה ישירה מסעיף 1 - היו אנשים במערכת הבטחון שהיו צריכים לדעת איך יגמר סיפור הדמים של אוסלו. לכן היו צריכים להתריע מפני יישום ההסכם - עוד טעות של צ.ה.ל.

3. אחרי שהצבא לא התריע נגד אוסלו ולא התריע נגד הבניינים, להרוס את הבתים בהם משתתרים מחבלים תמימים הינו פשע מלחמה בדיוק כמו בסרביה או במגדלי התאומים.

4. (מסקנה שלי אישית) אסור להרוס שום בניין ערבי. יש לגרש את המחבלים שרבין וחבורתו הביאה לארץ ויחד עתם את כל התומכים בטרור מקרב הערבים ואת הבית אין להרוס אלא לתת כפיצוי למשפחה יהודית שנפגעה בטרור הערבי.
_new_ הוספת תגובה



רמי...
נמרוד פינסקי (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 14:06)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צה''ל מעולם לא טען כי בניינים שפוצצו הוקמו למען תצפית או הפגזה, אלא נלקחו בידי כנופיות הטרור. אתה טוען שהבניינים האלה עוד לא אוכלסו, ובכן בניינים שכן אוכלסו נלקחו בשבי ע''י חמאסניקים למיניהם למטרות מלחמה.

אתה אומר שמתו אנשים ולכן הם בוודאי מתו מההפגזה של צה''ל. אני אומר יכול להיות ש''הוסיפו'' בערך חמש הרוגים (תמיד הם מוסיפים כמה) כדי שנצא רעים עוד יותר.
אין לנו שום הוכחות מי בדיוק מת ממה.

כיצד אתה יכול לומר שהפגיעה בתושביה היהודים של רצועת עזה והחיילים המשרתים שם היא לגיטימית?
הרי אם לא הם, אתה! הם סופגים את הפגיעות שמרכז הארץ היה אמור לספוג. הם שומרים על ארץ ישראל.
ייתכן וגם יפו היא התנחלות? מה אם יהיו שם פיגועים? האם תצדיק זאת? גם לוד ורמלה וחיפה ובאר-שבע ורבות מערינו המובילות הן התנחלויות (לפי הגדרת השמאל). אני גר באבן-יהודה, באיזור השרון. גם אני גר בהתנחלות.

הפיתרון שלך לא יוביל לכלום חוץ ממלחמה מתמשכת...
_new_ הוספת תגובה



לנמרוד פינסקי...
רמי נוידרפר (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 14:23)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם תעמולה ימנית שחוקה מרוב שימוש ולא משכנעתאפילו את הכותב אותה, אולם בשעות הערב היום או מחר אטריח עצמי לענות לך בפירוט. בינתיים אחזור לעבודתי
_new_ הוספת תגובה



אני לא מאמין לפלסטינים
סוחר נדל''ן (יום שני, 27/10/2003 שעה 0:53)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו אם ערפאת ישים כיפה ויתפלל בכותל.

מכונת התעמולה משומנת היטב, למדה את תפקידה בבריה''מ. בעוד בריה''מ כבר איננה, הפלסטינים פורחים.

אני ראיתי את תמונות הפגיעה ברכב המחבלים והתרשמתי שטייסי המסוק פעלו נכון (בעצם אנשי השליטה והבקרה של חיל האויר שאישרו את התקיפה, לאחר שראו את התמונות של המזל''ט).

לנו אין ברירה. אנחנו חייבים לחסל כל מחבל באשר הוא, גם אם אינו יוצא בדיוק לפיגוע אל חזור. במלחמה פוגעים בחיילי ובמפקדי האוייב, ואנחנו במלחמה. והפלסטינים אוייבינו.

המאבק המזויין הפלסטיני לא התחיל ב-‏2000 וגם לא ב-‏1967, אז תפסיק למכור לנו אשליות כאילו המאבק המזויין הפלסטיני הוא תולדה של הכיבוש וההתנחלויות. זו התעלמות מהמציאות, מהעובדות ומהצהרות של הפלסטינים עצמם. צרתך היא שאתה מתעקש לא להקשיב להם.
_new_ הוספת תגובה



לצערי הרב רמי שוב טועה
סוחר נדל''ן (יום שלישי, 28/10/2003 שעה 23:32)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ככל הנראה פלסטינים נוספים (על אלה שהיו ברכב המטרה) נהרגו בפיצוצי משנה של מטענים שהיו ברכב שנתקף.

ב. 13 הבניינים נבנו ע''י קבלן פרטי עזתי. הרש''פ החרימה לו מספר מבנים ומנעה ממנו למכור את הדירות כמהלך החרמה לצורכי המלחמה עם ישראל. צו חירום פשוט.
מכאן שהיה טעם בהריסת הבניינים האלה. ובעל הדירות רשאי וצריך לדרוש פיצויים מהרש''פ.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מאמינים לצה''ל ולא לך
סוחר נדל''ן (יום שני, 27/10/2003 שעה 0:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ךחמאס או לערפאת.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי