|
האם פיני שינה פניו? | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 24/11/2003 שעה 18:27) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אני חושש | |||
|
|||
ספירו מצטרף לחברו הימני קיצוני צבי הנדל החששן. כזכור, הנדל קרא להוציא את יוסי שריד מוועדת חו''ב בגלל החשש ששריד יפר חובת סודיות. הנה גם ספירו חושש שראש הממשלה ושר המשפטים לא יהססו להורות על הטלת פצצת טון על אזרחים מפגינים. לא נותר לי אלא, בפרפראזה על תגובה 37119, לציין שאני חושש שספירו לא יהסס להתנקש בפיני המבקר בישראל. | |||
_new_ |
ההסבר | |||
|
|||
''אולי מי מהקוראים יוכל להסביר לי, האם יש הבדל בין החייל המשתין על ראשו של פלסטיני או השוטר שדורש מרועה צאן לקיים באיומי נשק יחסי מין עם האתון, לבין חיילי האס.אס שגזזו כך סתם להנאתם הסדיסטית את זקנו של היהודי?'' טוב, ניסיתי להסביר כמה פעמים בעבר, ולא הצלחתי. יתכן שהבעיה היא בהסברים שלי, למרות שיש לי תחושה מוזרה שזה המבקש הסברים לא ממש רוצה לקבל אותם. בכל זאת אנסה שוב. חייל המשתין על ראשו של פלסטיני ושוטר הדורש מרועה צאן לקיים יחסי מין עם אתון הם עבריינים. אם הם ייתפסו, הם ישבו בכלא. חיילי האס.אס. שהתעללו ביהודים (וההתעללות המסויימת שהכותב מתאר היתה אחת הקלות שבהן) לא היו עבריינים. אם מישהו היה מביא הוכחות לאשמתם לבית דין גרמני, לא היתה נופלת שערה משערות ראשם. אז החייל הפסיכופת והמתעלל יודע להאשים את כולם, את הצבא, את המצב. רק לא את עצמו. זה מובן לגמרי. מפלט ידוע של נבלים הוא ש''כולם עושים זאת'' ו''גם אתה במקומי היית עושה זאת''. הגישה הזו מובנת לחלוטין. העובדה שהכותב נחפז להצדיק את הנאצים החדשים האלה באותם נימוקים שהם נותנים מלמדת הרבה יותר על הכותב מאשר על המצב. אני מקווה שהפעם הכותב הבין את כוונתי. | |||
_new_ |
אולי תסביר גם לי? | |||
|
|||
כתבת ''אז החייל הפסיכופת והמתעלל יודע להאשים את כולם, את הצבא, את המצב. רק לא את עצמו. זה מובן לגמרי.'' אבל לא ממש התייחסת לטענות: 1. רבים עושים זאת. האם זה נכון ואם כן מה המשמעות? 2. אם כולם עושים זאת (זוהי המשמעות של ''הציטוטים'' שגידעון מביא) איך זה שהם לא נתפסים? אלו רק חלק מן השאלות הקשות שעולות מהקטע במאמר. | |||
_new_ |
אולי תסביר גם לי? | |||
|
|||
אני מניח שגם יובל יענה לך, אבל בינתיים: 1. אינני יודע, אך אם זה נכון, המשמעות היא שהאכיפה וההרתעה אינן מספיקות. בין היתר יש לפתוח בחקירה נגד מחבר הספר, שהרי הספר נחזה להיות הודאה מפורטת בעבירות רבות וחמורות. מובן שאין להסתפק במיצוי החקירה -- העמדה לדין אם צריך -- של המחבר, אלא יש לנהוג באופן דומה כלפי כל מי שחשוד בניצול לרעה של סמכות והתעללות בחסרי-ישע. על התביעה, ועל בתי-הדין ובתי-המשפט, לשאוף להעניש באופן ההולם את חומרת העבירות. אגב, אם המחבר יורשע, מן הראוי שלא יהנה מההכנסות ממכירת ספרו, אם זאת אינני יודע אם זה כבר המצב החוקי בארץ (ר' למשל הפרסומים לפיהם הגנבת אתי אלון קיבלה תמורה כספית כדי להתראיין על הפשע שבצעה). 2. ודאי שלא כולם עושים זאת. אינני יודע אם יש בין מכריך מי ששירתו בשטחים. אם כן, אני מציע שתשאל אותם (בהנחה שהם אמינים בעיניך) ותראה. עם זאת, יש לשאוף לתפוס ולהעמיד לדין את כל מי שכן עושה זאת, וראה סעיף 1 לעניין זה. | |||
_new_ |
על שיחה שהיתה לי בקיץ ועוד | |||
|
|||
בקיץ על שפת הבריכה דיברתי עם המציל ששירת במשמר הגבול. דיברנו באופן כללי מאד על התייחסות המשטרה/משמר הגבול לערבים בכלל ולאלו בשטחים בפרט. הגם שלא דיברנו על הנושא הספציפי קיבלתי את הרושם: שההוראות לגבי התנהגות כלפי ערבים הן אחרות מאלו כלפי יהודים. זה לבד מקור וסיבה לבעיות כמו אלו שגידעון מתאר. העובדה שהאיש עדין לא עמד לדין גם היא אומרת משהו עלינו. הרי אין ספק שהיו לא מעט אנשים שהיו מעורבים בתהליך הפקת הספר. | |||
_new_ |
לעניין האפליה בין יהודים לערבים | |||
|
|||
נראה שאתה צודק, ושאכן זו בעיה. עם זאת - אין לכך שום קשר לכיבוש. הרי האפליה בין יהודים וערבים קיימת מאז קום המדינה ללא קשר לכיבוש כלשהו. יש הבדלים באכיפה ובענישה. יש מחסומים בפני נישואי תערובת. רוב הישובים היהודיים הקטנים מציבים מגבלות על התיישבות ערבים בהם, וגם כאשר בית המשפט מתערב, החלטותיו אינן נאכפות. סגירת מקומות עינוגים ביום הזיכרון לחללי צה''ל אינה נאכפת בישובים ערביים, ערבים אינם מחוייבים בגיוס לצה''ל, המדינה מזניחה את תשתיות הישובים הערבים ועוד. אפליה בשטחים בוודאי קיימת, אם כי שם התנאים המבצעיים שונים, והאוכלוסיות אינן מופרדות רק על פי דתן, אלא גם על פי אזרחותן. אם מגיע מישהו משיקולים מבצעיים למסקנה שאין צורך לעכב ישראלי במחסום כדי למנוע פיגוע, אך יש צורך לעכב פלשתינאים - קשה להתווכח על כך, לאור המספר העצום של פיגועים קטלניים שבאו מהצד הפלשתינאי כנגד מספר קטן של פיגועים שבאו מהצד הישראלי. עם זאת - השיקול צריך להיות מבצעי בלבד. אין שום הצדקה להתייחסות שונה לפשעי שנאה. היחס לחברי המחתרת היהודית לא היה צריך להיות שונה במאום מהיחס למחבלים פלשתינאים. גם אלה וגם אלה מקבלים עונשים קלים מדי, אך יש להודות שהעונש שקיבלו המחבלים היהודים היה באמת מגוחך. | |||
_new_ |
היחס לחברי המחתרת היהודית | |||
|
|||
זהו עוד נקודת ציון בהתפתחות שלנו לחברה יותר אלימה. | |||
_new_ |
אסביר גם לך | |||
|
|||
1. אני מאמין שמעטים עושים זאת. 2. לכן הם לא נתפסים. מובן שמה שאני מאמין בו אינו צריך לחייב את המערכת. המערכת כן מחוייבת, משעה שהתגלגלה עדות כזו, לבדוק אותה לעומק, ואם צריך לשנות את מערכת החוקים או מערכת האכיפה כדי שפושעי המלחמה יבואו על עונשם, יש לעשות זאת. אחד מהגורמים האפשריים לכך שנבלים כאלה עלולים לחמוק מעונש הוא תופעת ה''זאב זאב''. היות שאנשים הנמצאים במחנהו של הכותב נזעקים בקריאה ''פשע מלחמה'' על כל שטות, כולל על כך שמאן דהוא שלא פגע באיש קבע את מקום מושבו באיזור שהם חושבים שיש לייעד למישהו אחר, כבר נוטים לא להתייחס אליהם כשהם מדווחים על פשעי מלחמה אמיתיים. כאשר העוילם גוילם מעניק את פרס נובל לשלום ליאסר ערפאת ותארי דוקטור כבוד למרדכי וענונו, המסקנה ההגיונית ביותר היא שהוא יצא מדעתו ואין להתחשב בה עוד כמביעה עמדה מוסרית תקפה. | |||
_new_ |
תודה, אבל | |||
|
|||
הפיסקה האחרונה שלך נשמעת כאילו אתה מנסה להאשים את הקורבן. האם אני טועה? | |||
_new_ |
במקרה שלנו הרבה אשמה נופלת על הקורבן | |||
|
|||
הפלסטינים כחברה וכבודדים הם האשמים בכל המשבר, בשיטנתם ובערמומיותם. חיילים בודדים חלשים מקירבנו נופלים קורבן לקורבן. אח''כ הם יכתבו על זה ספר, להרחיק כל אשמה מעצמם ולהטילה על האחר, החברה, המפקד, החבר, הממשלה, הימנים וכו'. תופעה שמאלנית ידועה. | |||
_new_ |
ממש לא. | |||
|
|||
אני מאשים את אלה הנזעקים ''פשע מלחמה'' גם כשמדובר בשקר מוחלט. הרעש הלבן שהם מייצרים ממסך את פשעי המלחמה האמיתיים. בכך הם פוגעים ביכולתו של הקורבן להתלונן על פשעי המלחמה. | |||
_new_ |
רבים עושים זאת | |||
|
|||
אחד השתין, נשפט והורשע. מחר הוא עוד יכתוב על זה ספר. וספירו ישתה ברוויה את קישקושיו. | |||
_new_ |
ועוד הסבר | |||
|
|||
החייל יתפס, ישפט ויטופל פסיכיאטרית ואח''כ עוד ישתחרר, יכתוב על זה ספר כדי להשיג כמה מצלצלין ואח''כ עוד יצביע לרע''ם. וספירו ינסה להסביר עד כמה הנאצים שלו היו אנושיים. | |||
_new_ |
[*] האנטישמיות | |||
|
|||
[* הוסרו ביטויים לא ראויים] של הסמול בישראל והשמאל באירופה,גרועה שבעתיים מזו של הימין בתחילת המאה הקודמת. אני מציע לך ושכמותך להגר לאירופה שם תהיה מוקף בנאורים ותרבותיים כמו שאתה חולם. התיקון לחוק מבורך ויש להרחיבו לגבי כל מי שאינו יהודי. מי שרוצה להתבולל יכול לקום ולהגר למדינה נוצרית או מוסלמית,כי כאלה יש בשפע אבל מדינה יהודית יש רק אחת. | |||
_new_ |
אסור כמובן לשכוח | |||
|
|||
את משטר האופל השמאלני שהיה ב 29 השנים הראשונות לקיום המדינה.משטר חשוך,ברוטלי בסגנון צפון קוריאה והגרסא המאוחרת שלו בימי יצחק רבין. השנאה שסופג הציבור החרדי וחובשי הכיפות בישראל מצד הסמול האשכנזי,הגזעני,המושחת,הרקוב והבוגדני לא שונה במאומה מזו שהיתה באירופה,עד לשואה. השנאה הסמולנית לעם היהודי,בשל התעקשותו להשאר יהודי,מפלצתית ועצמתה פשוט מדהימה. זה פשוט מדהים כמה רחוק יכולים אנשים ללכת בגלל תסביכי נחיתות מול הגוי ורצון לשאת חן בעיניו. השמאלנים - יורשיו הלגיטימיים של יוספוס פלביוס. מחנה הקוויזלינגים הישראלי,הנאור בעיני עצמו. | |||
_new_ |
איזה שטויות אלה? | |||
|
|||
א.משטר אופל:כזכור לי,אשת רהמ בשנת 1977 פתחה חשבון דולרים לא חוקי ובשל כך רהמ התפטר. כמה פרשיות אופפות את רהמ, דהיום והוא לא חושב על כך?לא להזכיר את העמותות של ברק,המתנות של נתניהו והעבירות של שבס,הנגבי והשחיתות האולמרטית(ראה עיריית ירושלים) ב.כותבים שמאל ולא סמול ג.איני חושב שהמשוואה שמאל=אשכנזי היא נכונה.אתה חי בסטריאוטיפיים.50% מהחרדים הם אשכנזים אז האם הם שמאלנים?כמה מחברי הכנסת הימניים והימניים חרדים והימנים-דתיים לאומיים הם אשכנזים?לעומת יוצאי ארצות האיסלם?נראה לי שיש די הרבה אשכנזים שם. מושחת?אתה מתכוון לראשי ועדים בהסתדרות או מינויים פוליטיים של הממשלה מבין אנשי מרכז הליכוד? רקוב?אולי הדקדנס של השמאל הקיצוני-1000 איש פחות או יותר? גזעני? כמו ש'ס? או כמו אגודת ישראל עם ההפרדה הגזענית בישיבות בין אשכנזים וספרדים? בוגדני?-יוזמי הסכם ז'נבה? או אולי מי שתופש גבעות בצורה לא חוקית ונאבק עם הצבא שמנסה לפנותו? ד.קוויזלינג היה משתף פעולה עם שלטון הכיבוש הנאצי בנורווגיה-אני לא מוצא שום אלגוריה ישראלית לכך. ה.יורשיו הלגיטימיים של יוספוס פלאביוס? יוספוס היה מושל הגליל ונכנע לאחר תבוסת היהודים בגליל במקום להתאבד.התאבדות-חטא כלפי האל לפי תפישת היהדות יוספוס נכנע וראה מהצד את מלחמת האזרחים בירושלים ושריפת מחסני המזון בה,ואת שריפתה בידי הרומאים. היה לו גם איזה יד ורגל בשכנועו של טיטוס לתת לרבן יוחנן בן זכאי את יבנה וחכמיה ובכך להציל את היהדות ואת העם היהודי מכליה.הקנאים הסופניים רצו להתאבד לאחר התבוסה ולא עניין אותם דבר מלבד הרטוריקה של עצמם. הם ברחו למצדה והתאבדו שם.לא עניין אותם גורל העם היהודי מה היה קורה ללא ויוסף ויוחנן בן זכאי ''הבוגדים''?(שלא בגדו אלא נכנעו למלחות דקות לפני הסוף)? יוספוס כתב את ספריו על היהודים וביניהם ''מלחמת היהודים ברומאים''ובלעדיו לא היינו יודעים דבר על המרד ,בייחוד בכזה פירוט.יוספוס לא הסגיר את עמו לרומא.הוא שמר על כבודו ועל זיכרו בימים השחורים שלאחר המרד. אתה,לעומת זאת,היית יושב במחנה פליטים עם המפתח תלוי על הצוואר... | |||
_new_ |
איזה שטויות אלה? | |||
|
|||
''כזכור לי,אשת רהמ בשנת 1977 פתחה חשבון דולרים לא חוקי ובשל כך רהמ התפטר'' סלח לי שאני מפריע, אבל זהו מיתוס. החשבון היה של יצחק ולאה רבין. הכסף שיצחק רבין עשה מהצד בצורה לא חוקית הופקד בו (גם ההפקדה היתה מנוגדת לחוק). הוא התגלה משום שדן מרגלית טמן פח ללאה רבין והוכיח שהיא מושכת כסף מהחשבון הלא חוקי הזה. החשבון לא נפתח בשנת 1977, אלא התגלה בשנה זו. מי שניסה להזהיר את רבין להסתיר את החשבון (לא להחזיר את הכסף, חלילה) היה אורי אבנרי. שרון, ברק, נתניהו, שבס, הנגבי ואולמרט הם כולם דוגמאות לאנשי ציבור שנפתחו נגדם חקירות והם לא הורשעו (למרות ביקורת קשה שמתח בית המשפט על שבס). יצחק רבין התפטר משום שנתפס ולא רצה להגיע לבית המשפט. הוחלט בשל ההתפטרות לא להגיש נגדו כתב אישום. | |||
_new_ |
איזה שטויות אלה? | |||
|
|||
קצת באיחור אבל: בהנחה שמה שכתבת על פרשיית הדולרים נכון,אזי אני מקבל את התיקון.תודה לגבי התקרנפות השלטון היום,בהשוואה לאז,הדבר נובע מתקשורת פתוחה יותר לביקורת שאז לא חשפה פרשיות נוספות אך גם בגלל ש''הולך ופוחת הדור'' (לדוגמא תעשיית הגובים במרכז הליכוד עם התופעות המלבבות של דוד אפל,ענבל גבריאלי(יותר נכון דודה)והגברת הנכבדה בלומנטל) הסיבה שרבין התפטר -יודע רק רבין.אלא אם הייתה קנוניה בסגנון ניקסונאי של אי העמדה לדין כתגמול על התפטרות אני מניח שלא ענית על שאר תגובתי .מדוע? | |||
_new_ |
איזה שטויות אלה? | |||
|
|||
היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרון ברק, החליט שלא להעמיד את יצחק רבין לדין. הנימוק הרשמי היה התפטרותו מראשות הממשלה. האם אכן רבין התפטר כדי לא לעמוד לדין? מובן שפרטי עיסקאות מסוג זה לא נחשפות לציבור. לא היתה דרך לא להעמידו לדין אם לא היה מתפטר. גם כך, ההחלטה שלא להעמידו לדין מהנימוק הנ''ל נראית לי בלתי סבירה. על שאר תגובתך לא עניתי משום שאני פחות או יותר מסכים איתה. ממילא היא לא היתה מיועדת אלי מלכתחילה, אלא למישהו שהחליט שלא להגיב. | |||
_new_ |
איזה שטויות אלה? | |||
|
|||
כן כן.תודה על ההבהרה | |||
_new_ |
אתה חושב שעודד יתעודד מהבהרות חדות אלה? | |||
|
|||
_new_ |
לאורי מצפון קוריאה | |||
|
|||
אתה מאבד כל אמינות בהכללות גורפות שמתאפיינות בטפשות או בבורות או שמא בשילוב של השניים. הרי כל מי שחי פה ב-29 השנים הראשונות לאחר פרוץ המדינה, גם אם הוא גדוש ביקורת על מה שהתרחש בה, יגחך בביטול לנוכח הדיבור שהמשטר ששרר היה ''חשוך, ברוטלי בסגנון צפון קוריאה והגירסה המאוחרת שלו בימי יצחק רבין''. האם יש לך מושג מה קורה בצפון קוריאה? שם יש משטר חד מפלגתי בעל אופי סטלניסטי רצחני בראשות עריץ אכזר, שמתנגדיו, או שמוצאים להורג או שנמקים בגולאגים. כמובן שמשטר כזה לא ניתן להחליפו בבחירות חופשיות. האם בתקופות הישראליות ''החשוכות'' אליהן אתה מתייחס, הוצאו מתנגדי בן גוריון ומפא''י או רבין והעבודה להורג? האם הושמו במעצר? האם האופוזיציה מימין (בגין) ומשמאל (מק''י) הושלכו למחנות מעצר עם עבודת פרך? האם בתקופות אלו שלטה מפא''י או רבין לבדם או שמא, תמיד בקואליציות שהיו בה גם מפלגות ימין כמו המפלגה הפרוגרסיבית, המפד''ל, הציונים הכלליים, אגודת ישראל או ש''ס? האם המשטר ''החשוך נוסח צפון קוריאה'' היה יכול להיות מוחלף בבחירות המהפך ב-1977 אילו היה כאן באמת משטר כזה? אותה אמינות יש לייחס לדבריך על שנאת השמאל לחרדים. הרי שנאה זו, אם אכן קיימת בחלקים של המחנה הזה, היא בבחינת תופעה שולית בהשוואה לשנאת החרדים של מפלגת הימין ''שינוי'' בראשות יוסף לפיד, שיושבת בקואליציה עם מפלגת ימין אחרת ''ליכוד'', כאשר זו הסכימה להיכנע לחרם על החרדים עליו הכריזה ''שינוי''. בישראל לא היתה מעולם מפלגת שמאל שהטילה חרם על דתיים או חרדים בנוסח ''שינוי''. מפלגות שמאל ישבו בקואליציות ממשלתיות עם החרדים, הן האגודה והן ש''ס. באותה רצינות יש להתייחס גם אל שאר טעוניך. | |||
_new_ |
צריך להפסיק את הנוהג של- | |||
|
|||
הבאת אנשים ליד ושם ובמיוחד פוליטקאים מסוגים שונים בכדי שיפגינו תרתי משמע את ההזדהות שלהם. זו איזו בקשה ודרישה שהפכה לנוהג של כביכול נסיון ל''זעזע'' את האורח ע''י חשיפתו לתמונות ולזכר קורבנות השואה. זה שימוש ציני והפיכת הקורבנות לסוג של מכשיר קהה וחסר כל הפנמה.מכשיר ממלכתי שאין בו כבוד. מי שרוצה שילך לשם ללא ציקצוק מצלמות ויתיחד עם זכר הקורבנות . במקום שהמקום יהפוך למקום של הירהור ושל הפנמה ,הפכו את המקום ואת המוצגים לסוג של ''סחורה'' וגם מצפים בהתאם ל''גבות'' מחיר בעבור רגע ההצטמררות . זה מזעזע לחשוב מה עובר במוחם של המנהיגים חלקם אנשי שררה מפוקפקים ,חלקם פאשיסטים בעברם -איך הם בתוך עצמם מעבירים את הזמן ואז כעבור שעה או פחות הולכים לאיזו מסיבת קוקטייל ובדרך מפתחים הומור שחור על היהודים והמוצגים שהפכו לסוג של סחורה,חבל שהעם היהודי אינו יודע לכבד בשקט והפנמה את קורבנות השואה. | |||
_new_ |
גיבור תרבות | |||
|
|||
הפושע הנקלה הזה, שפיו ענה בו כי דינו צריך להיחרץ כדין פושע מלחמה עפ''י חוקי מדינת ישראל, צריך להעמידו לדין. אין צורך ביותר מדי עדים. הספר שכתב הוא הודאה בפשעיו. וביערת הרע מקרבך. אך אני חושש שהקרימינל הזה עוד יהפוך לגיבור תרבות במקומותינו. | |||
_new_ |
ואם האהדה לפאשיסט הזה | |||
|
|||
לא מספיקה... הנה באים הישראלים הגזענים ומכבדים אותו בשם חיבה. ''פיני'' הם קוראים לו, תיכף יצרפו אותו לפלמ''ח וילמדו אותו איך לגנוב תרנגולות דמוקרטיות... ומה הצעד הבא? יביאו ארצה את הגזען הבוליסיאני הידוע, אקיטו-סומו-ברדרדיני-מושיקו?? ואני חשבתי שיש גויל לכל תעליל... | |||
_new_ |
עקרונות הדמוקרטיה | |||
|
|||
באופן לא מפתיע, כמו הצנזור גורביץ שרוצה לסתום את פיו של אודי אדיב, כך גם ספירו מתגלה שוב כמי שטרם הפנים את עקרונות הדמוקרטיה. אחד מהם הוא האפשרות להחליף את השלטון בבחירות חופשיות, חשאיות ומבוקרות (ר' ''יום החלפת השלטון'' בתגובתי הקודמת). זהו העקרון שהגרוזינים, בעלי התודעה הדמוקרטית, התכוונו לממש בבחירות האחרונות. אלא מה? נראה שהבחירות האלה לא היו חופשיות, חשאיות ומבוקרות - התוצאות לא שיקפו את הצבעת הבוחרים וממילא לא את רצונם. כיוון שכך, שלטונו של שוורנדזה איבד את הלגיטימציה ונדרשו בחירות חוזרות, חופשיות והוגנות. כשיהיו לספירו הוכחות מתקבלות על הדעת לכך שתוצאות הבחירות האחרונות זויפו ושהן לא שיקפו את הצבעת הבוחרים, אני אשמח להצטרף אליו להפגנת מחאה בעד הדמוקרטיה. בינתיים, אם הממשלה הנבחרת הדמוקרטית לא מוצאת חן בעיניו, הוא מוזמן לבחור לו ממשלה אחרת בבחירות הקרובות, או כאשר הממשלה הנוכחית תאבד את הרוב שלה בפרלמנט הנבחר. הוא כמובן גם יכול לכתוב ולהפגין נגד הממשלה כאוות נפשו. | |||
_new_ |
פיני שינה דעתו. האם גם אתה שינית? | |||
|
|||
_new_ |
לירן רון פורר הם שמאלנים המוציאים | |||
|
|||
דיבתנו רעה על התנהגותם הקלוקלת והבלתי אנושית. הוא גם התלהם והתאכזר וגם מוציא על ספר לגידול מצלצליו בכיסיו. חייל מוסרי ימני לא היה נוהג כמותו כמו חבריו. אין צורך לקרוא את ספרו, שאת חלקו קראתי בשעמום. אין צורך לעזור לרפד את כיסו. | |||
_new_ |
לא צריך לשרוף את הספרים האלה | |||
|
|||
צריך לתת אותם לפלסטינים שינגבו בהם את התחת. | |||
_new_ |
צה''ל לא משקר במקום שבוגדים | |||
|
|||
אומרים את דברם לאוייב. | |||
_new_ |
הכל בגלל כיפה קטנה | |||
|
|||
אני רוצה להזכיר לך שגם בגרמניה הנאצית היה ה'כל בגלל כיפה קטנה'. הוירוס הזה דבק גם בך. | |||
_new_ |
הידד לגרוזיה | |||
|
|||
קח ספירו את חבריך לדיעה ותשתלט על הכנסת. ואז נדע אם דבריך אמת או שקר. אני נוטה לדיעה שדיבריך הם דיברי שקר. כמה אתה שם? | |||
_new_ |
ספירו, המלצה | |||
|
|||
תכין סיפור יפה ומשכנע שישראל אחראית ישירות לפיגוע בבתי הכנסת באיסטנבול. נא צור קשר עם עורך אל-עכבר המצרי, יש לו פרטים חדשים. | |||
_new_ |
על מה אתם מדברים?! | |||
|
|||
בדרך כלל הייתי קורא מפרי עטו של ספירו קישקושים מוזרים אך הפסקה על התעללות החיילים במחסומים אינה שיגעון מטופש! נראה לי שמתנגדיו של ספירו בפורום הזה (זה כולל את כולם בעצם..) יתנו את התשובות הציניות שלהם אוטומטית בכל פעם שהאיש יפרסם את הטור שלו. גם אם הוא כותב על דבר חמור כל-כך כמו התעללויות במחסום, אתם מנסים להצדיק, להאשים את הקורבן ושוב לצחוק על ספירו המשוגע. מצטער לומר זאת, אך אם המקרים האלו אכן נכונים, והפעם אני מאמין שהם אכן נכונים, יש לפעול בצורה חמורה ביותר. אל תתנו תשובה צינית כ''להכניס את כותב הספר לכלא''. נכון, הוא גם פשע אך תתרכזו בעיקר-יש כאן תופעה, שכמו שספירו ציין, מקבילה להתעללויות של הנאצים ביהודים. הסיטואציה שונה, ההיסטוריה אחרת, אך ההתעללויות הן אותן התעללויות. אי אפשר להאשים ילד פלסטיני חף משפע רק משום שעמו ככלל הוא פושע ומסוכן. הפתרון הוא אחר. בעוד כחמישה ימים אני מתגייס לצבא, בגיל עשרים... ככל הנראה אני אשרת בחיל השיריון. כנראה שכחלק מהשרות ''אבלה'' במחסומים. אודיע לכן מה באמת קורא שם כיום, למי שלא באמת בטוח... | |||
_new_ |
שתי עצות לשנים הבאות | |||
|
|||
מצא דרך כדי לשמור על: 1. עצמך ועל חייך. 2. רמת המוסר שלך. | |||
_new_ |
לך לשלום וחזור בשלום | |||
|
|||
והעיקר שתראה שאין הדבר כצעקתה. בסך הכל היו מספר אירועים קטן במשך שלוש שנות האלימות הפלסטינית, בהם הופעל החוק כנגד חיילי צה''ל שהפרו את כללי ההתנהגות. אין להשליך מהתנהגות בודדים (אפילו פחות ביותר ממספר חיילי הסירוב) על הכלל. חיילי צה''ל אינם סרבנים ואינם סקלנים. הם בני אדם נקיים ואצמיצים. | |||
_new_ |
חשוב שוב על הגיוס | |||
|
|||
הצטערתי לקרוא על גיוסך הקרוב. תשקול שוב אם אתה רוצה להיות חלק ממכונה רצחנית, דורסנית, מדכאת, קולוניאליסטית וגזענית השולטת באלימות אכזרית על שלושה מיליון בני העם הפלסטיני ומונעת מהם זכויות אדם בסיסיות. סרבנות גיוס היא ללא ספק פתרון מכובד שאני מאד ממליץ עליו. אבל אם החלטת בכל זאת להתגייס לצבא, לפחות ראוי שתסרב לקחת חלק אישי ובלתי אמצעי בזוועות הכיבוש ולהגן על משטר האפרטהייד בשטחים הכבושים ועל פושעי המלחמה המתנחלים. סרוב לחצות את הקו הירוק במסגרת השרות הצבאי, גם הוא פתרון ראוי ונאות. עבור הצבא אתה בשר תותחים. מטרתו של הצבא לדכא את אישיותך ולהפוך אותך לפיון הממלא פקודות. חייל חושב ובעל ערכים מוסריים בתנאים של צבא כיבוש הוא הדבר האחרון שהצבא זקוק לו. אני מקווה שלא תיתן לצבא ללוש אותך עד כדי איבוד מצפן ומצפון. הצבתך במחסום המטרטר ומשפיל פלסטינים הוא צעד בכיוון איבוד אנושיותך. | |||
_new_ |
חשוב שוב על הנוכחות | |||
|
|||
אתה עדיין כאן? תשקול שוב אם אתה רוצה להיות חלק ממדינה רצחנית, דורסנית, מדכאת, קולוניאליסטית וגזענית השולטת באלימות אכזרית על שלושה מיליון בני העם הפלסטיני ומונעת מהם זכויות אדם בסיסיות. ירידה מהארץ היא ללא ספק פתרון מכובד שאני מאד ממליץ לך עליו. | |||
_new_ |
אכזריות חיילי צה''ל מבעירה כלפינו | |||
|
|||
את זעם העולם. הבריטים שלטו כאן 30 שנה ואף אחד לא אמר מילה. הסאוב מבית גרוע אף מהגיס החמישי בארצנו. יש לנהוג ביד ברזל וללא רחמים בפורעים בקרב חיילי צה''ל. | |||
_new_ |
הבריטים שולטים בצפון אירלנד ואף אחד לא אומר דבר. | |||
|
|||
הבריטים כבשו את איי מלבינס הם פוקלנד והעולם לא אמר דבר. והצרפתים כבשו את קורסיקה ואף אחד לא מדבר. | |||
_new_ |
מעניין מדוע חזר בו ספירו מכוונת | |||
|
|||
חזרתו לגרמניה? שם הוא היה יכול לפרוח לתפארת והרבה ימין קיצוני ושמאל קיצוני היו שותים את דבריו בצמא. | |||
_new_ |
אל תדאג גדעון | |||
|
|||
אני מתנגד בנחרצות על השליטה הישראלית בפלסטינית. לכן אני תומך בתוכנית למתווה לשלום אזורי של בני אלון. הוא מציע לגאול אותם מהכיבוש הזה. אחלה פיתרון, אני ממליץ. בנוסף, אני ייאלץ לשמור על מוסריותי בצבא. אני יודע שהם רוצים לראות אותי כעוד נקודה שמשרתת את מטרותיהם אך אני אשר עם המוסר שלי. אני איש חושב. ולכן, כשיישלחו את הפלוגה שלי לסלק יהודים ממאחזים והתנחלויות, אסרב בתוקף, גם אם פירוש הדבר שאב בכלא. תודה על העצה. | |||
_new_ |
נמרוד היקר | |||
|
|||
אף אחד לא ציני. כולנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו מהמעשים המחרידים המתוארים במאמרו של ספירו (בהנחה שכולם אמת). כולנו מאוחדים בצורך להעניש במלוא החומרה את הפסיכופתים שביצעו (אם אכן ביצעו) את המעשים הללו. אבל אין לכך שום קשר לא לכיבוש ולא לנאציזם. זה הכל. | |||
_new_ |
שריפת ספרים אופיינית לחברה מתגוננת | |||
|
|||
החרדים שורפים ספרים (הברית החדשה, למשל), האינקוויזיציה שרפה ספרים (ולעתים קרובות גם את המחברים), וגם באיראן שורפים ספרים. שריפת ספרים היא עצימת עיניים, דבר אופייני לחברה שערכיה מותקפים והיא חסרת אונים להגן עליהם. | |||
_new_ |
אתה לא מופתע כל פעם מחדש? | |||
|
|||
כמו חבריו בימין, יש לו רק דוגמא היסטורית אחת, וגם היא לא מתאימה. | |||
_new_ |
זוהי דוגמה היסטורית אחת שמתאימה | |||
|
|||
לכמו כפפה לכף ידו של הבייליניזים. | |||
_new_ |
אהי זוכר שגם הקיבוצים שרפו ספרי | |||
|
|||
אלה את הספרים של אלה. וכולם את הספרים של אורי צבי גרינברג. | |||
_new_ |
הפעם מר, ספליט, אתה משמיץ | |||
|
|||
הם לא שרפו ספרים......... | |||
_new_ |
שריפת ספרים אופיינית לחברה מתגוננת | |||
|
|||
''דבר אופייני לחברה שערכיה מותקפים והיא חסרת אונים להגן עליהם.'' חוסר האונים אינו שייך לעניין זה. הנאצים לא שרפו ספרים בגלל חוסר האונים שלהם. שריפת הספרים הגדולה מכל - זו של הספריה באלכסנדריה בעולם העתיק, בו עלה באש המקור המרוכז היחיד של ידע בזמן ההוא נבע מבורות וקנאות דתית של הכובשים, אך ודאי לא מתוך חוסר אונים שלהם. | |||
_new_ |
אחת הסיבות לשריפת הספריה באלכסנדריה | |||
|
|||
היתה הספרנית, היפאטיה, שהיתה פילוסופית וידעה להתמודד היטב עם טענות ההבל של הנוצרים. סיבה נוספת היתה שהספריה שימרה את כתבי פורפיריוס, פילוסוף שהתקרב ואחר כך התרחק מן הנצרות, ושכתביו נחשבו להתקפה הבוטה ביותר עליה עד ימי וולטר. ההמון לא ידע כיצד להתגונן מול הספרים הללו, ולכן הוא פשוט שרף אותם. הנאצים לא יכלו להתגונן מול הטענות האינטלקטואליות מולם, ולכן הם שרפו אותן - אם כי יש לציין שבצעד הנאצי היה גם חיבוק מודע של הברבריות ונסיגה מודעת מן התרבות. | |||
_new_ |
גם הפלסטינים לא יכולים להתמודד עם האמת שלנו | |||
|
|||
לכן הם שורפים אותנו, את כתבינו ואת 'בובותינו' ..... | |||
_new_ |
צר עולמך כעולם נמלה | |||
|
|||
משום מה, מה שלא יהיה הנושא, איכשהוא, אצלך הוא תמיד הופך ל''פלסטינאים... פלסטינאים... פלסטינאים...'' | |||
_new_ |
ושכחתי לציין | |||
|
|||
שעם שריפת הספריה, שרף ההמון המוסת גם את הספרנית. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |