פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם פיני שינה פניו?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 24/11/2003 שעה 18:27)


האם פיני שינה פניו?

גדעון ספירו




עם ביקורו של סגן ראש ממשלת איטליה ג'נפרנקו פיני בישראל כאורח רשמי של ממשלת ישראל, מגיע לשיא האבסורד לפיו ממשלת ישראל הניאו פשיסטית, בשיתוף פעולה עם קונצרן השואה ''יד ושם'', ממלאים את תפקיד ממרקי עוונות באשר לעברו הפשיסטי של האורח.

אני מפקפק אם התהליך שעבר פיני, מחסיד מושבע של מוסוליני (''האישיות הגדולה ביותר במאה ה-‏20'' כפי שהצהיר בעבר) לחסיד מושבע של ממשלת שרון הוא אכן תהליך אמיתי של חזרה בתשובה מפשיזם וגזענות לדמוקרטיה וזכויות אדם אוניברסליות.

שהרי אם היה מדובר בחזרה בתשובה הנותנת גט כריתות לפשיזם ופונה עורף לכל גילוי של גזענות ורודנות, היה על פיני לבטא ביקורת נוקבת על ישראל הגזענית והקולוניאליסטית שלא הפיקה את הלקחים מהתקופה החשוכה של הפשיזם האיטלקי.

הטקס הציני של ביקורו ב''יד ושם'' ודברי החלקלקות של ''בקשת סליחה מהעם היהודי'' הם זילות השואה. ראשי ''יד ושם'' הם שצריכים לבקש סליחה מהעם היהודי על שהפכו את הארגון לשפחה חרופה של ממשלת שרון הגזענית וחבר מרעיה, ולאתר עלייה לרגל של תומכי וחסידי הפשיזם והגזענות.

יחד עם זאת, אם ראש הממשלה שרון, נשיא המדינה קצב ומוסד ''יש ושם'' מארחים כבר אורח רשמי עם רקורד פשיסטי כה מובהק, הצעתי להם כי כאות הערכה וביטוי לרצון טוב כלפיי פיני, תאמץ ממשלת ישראל לפחות את הסעיפים המקלים בחוקי הגזע של איטליה הפשיסטית.

לא מכבר אימצה הכנסת את החלטת הממשלה ואישרה את התיקון הגזעני לחוק האזרחות הישראלי לפיו חל איסור גורף על כל האזרחים הערבים בישראל להתאחד בביתם עם בני זוג פלסטינים מהשטחים הכבושים.

באתר האינטרנט של ''יד ושם'' מצאתי את הנוסח של חוקי הגזע שקיבלה המועצה הפשיסטית הגדולה של איטליה ב-‏6 באוקטובר ב-‏1938.

חוקים אלה מכילים הגבלות שונות ומשונות על היהודים באיטליה, שדומות בכמה קווים למצוי בחוקי ובמדיניות ממשלת ישראל כלפי אזרחים ערבים, אבל יש בהם גם הקלות של פטור מאפלייה.

סעיף 5 לחוקי הגזע מפרט את היהודים שהאפלייה לא תחול עליהם, כמו כאלה ''שהתנדבו לשרות צבאי או שקיבלו עיטורים צבאיים'' או כאלה ''שנהרגו או ניפצעו למען הפשיזם'' (מתאים מאד לערבים שהסכימו לשרת בצבא הכיבוש הישראלי ולמות ולהיפצע למען הגנה על שלטון האפרטהייד הפשיסטי בשטחים הכבושים) ואילו סעיף קטן ג' פורש את הפטור מאפלייה גם על ''אנשים בעלי מעלות יוצאות מן הכלל שתאשר ועדה מיוחדת''.

אז הבה נכבד את אורחנו פיני ביוזמה פרלמנטרית שתוסיף לתיקון הגזעני לחוק ההתאזרחות שהתקבל לא מכבר בכנסת, סעיף פטור לערבים ''בעלי מעלות יוצאות מהכלל''.


''להיות אלים, דמות בהמית שכזאת''

שני המוספים השבועיים של העיתונים ''הארץ'' ו''ידיעות אחרונות'' פירסמו בסוף השבוע החולף ראיון עם לירן רון פורר לרגל צאת ספרו ''תסמונת המחסום''.

לירן שרת בצבא הכיבוש הישראלי כאיש מחסום ברצועת עזה בשנים 1996–1999, וספרו הוא וידוי מזעזע על שיגרת האכזריות והבהמיות שלו ושל חיילי המחסום האחרים נגד הפלסטינים.

לירן הוא ''ילד טוב גבעתיים''. בוגר בית הספר לאמנויות תלמה ילין וכעת עומד בפני סיום לימודיו במגמת עיצוב באקדמיה לאמנות בצלאל. לכאורה, איש רגיש. אבל, כפי שהוא כותב בספרו, התפקיד של חייל כיבוש השולט על עם אחר, סוחף כמעט את כולם, בין אם מדובר במישהו הבא מבית ימני או שמאלי, לתהומות של סדיזם, של אכזריות של שטניות.

הוא מודה: אני והחיילים האחרים במחסום היינו פושעים וגנבים. הארועים האכזריים עליהם הוא מספר מקפיאים את הדם. התעללות בגמד שבא כל יום בעגלה למחסום שכללו מכות והשפלות. תפישת נער בן 16, בעל פיגור שכלי והכאתו מכות רצח, כך סתם. הנה התאור מפיו כפי שמופיע ב''הארץ'' בכתבתו של גדעון לוי: ''בתנופה הכנסתי לערבי אגרוף לפרצוף. בחיים לא הכנסתי ככה למישהו....הכנסנו אותו לג'יפ. התיישבנו מאחור, דורכים על הערבי...הערבי שלנו שכב ורק בכה בשקט לעצמו, הפרצוף של היה ממש על האפוד שלי והוא דימם ועשה מין שלולית של דם ורוק, זה הגעיל והכעיס אותי אז תפשתי אותו בשער וסובבתי לו את הראש על הצד, הוא בכה בקול וכדי שישתוק דרכנו לו על הגב יותר ויותר חזק. זה השתיק אותו לכמה זמן ואז הוא התחיל שוב. המ'פ הודיע בקשר שצריך להביא אותו לבסיס, 'יפה עבדתם נמרים' הוא צחק עלינו. בכניסה למוצב חיכו לנו כל החיילים שהיו במנוחה שרקו ומחאו כפיים בהתלהבות. שמנו את הערבי ליד השומר. הוא לא הפסיק לבכות...אחד החיילים התקרב אליו ונתן לו בעיטה בבטן. הערבי התקפל מכאב וחירחר, כולנו גיחכנו, זה היה מצחיק... בעטתי לו ממש חזק בתחת והוא עף פנימה כמו שתכננתי..הערבי שלנו סתם ילד בן 16, פיגור שכלי''.

במקום אחר הוא מספר ''איך הצטלמו למזכרת עם ערבים שפוצצו במכות, קשורים וזבי דם; איך שחר השתין על ראשו של ערבי משום שהעז לחייך לחייל; איך דדו הכריח ערבי לעמוד על ארבע ולנבוח ככלב; איך בזזו מחרוזות תפילה וסיגריות. מירו רצה שהם יתנו לו את הסיגריות שלהם, הערבים לא רצו ומירו שבר למישהו את היד, בועז המתלהב חתך להם את הצמיגים''.
הדרגים הבכירים ידעו ושתקו.

בכתבה ב''ידיעות אחרונות'' אומר לירון: ''ההתבהמות הכללית עוברת לפנטזיות שהצירוף של סקס ואלימות עולה בהן הרבה מאד. פנטזיות של אונס, בהתחלה כלפיי ערביות ובאיזה שהוא שלב כלפיי נשים בכלל. הרבה חיילים ששירתו בשטחים דיברו איתי על פנטזיה להכניס את הקנה של הרובה לכוס של האישה ולירות. היינו מדברים איך החברות שלנו לא מבינות אותנו כשבמציאות ההתנהגות המינית שלנו באמת הפכה טכנית ובהמית''. אין פלא שלאחר השיחרור מגיעים לסמים בגואה.

באותו סוף שבוע קראתי עוד ידיעה מצמררת בשבועון הירושלמי ''כל העיר''. נאזיה סאלח עאוד דמירי, רועה צאן בן 24 מהכפר עתיל שבמחוז טול כרם, יצא רכוב על אתונו לרעות את צאנו. הוא נעצר על ידי סיור שוטרי מג''ב. מה שהתחיל כבקשה שיגרתית לתעודה, נימשך במסכת התעללויות ששיאה, דרישת השוטרים מהרועה הפלסטיני להוציא את אבר מינו ''ולזיין את האתון''. בעדותו שנימסרה למח''ש וגובתה על ידי עד ראייה סיפר כי ''השוטר כיוון אליי את הנשק ואיים עליי. הוצאתי את אבר המין שלי החוצה וניסית לעשות כמבוקשו, אך איבר מיני לא עמד, כך שלא יכולתי לעשות כלום. הוא המשיך לאלץ אותי לעשות זאת, אז התחלתי להעמיד פנים שאני עושה כרצונו''. מזל שיש לנו ארגון זכויות אדם כמו ''בצלם'' שתחקירן מטעמו חשף את הזוועה הזו.

כשקראתי את הדברים האלה ניזכרתי בארכיון התמונות באתר האינטרנט של ''יד ושם''. אחת מהן מראה חיילים מצבא הכיבוש הגרמני בפולין מתעללים ביהודי דתי וגוזרים את זקנו.

אוליי מי מהקוראים יוכל להסביר לי, האם יש הבדל בין החייל המשתין על ראשו של פלסטיני או השוטר שדורש מרועה צאן לקיים באיומי נשק יחסי מין עם האתון, לבין חיילי האס.אס שגזזו כך סתם להנאתם הסדיסטית את זקנו של היהודי?

שם כמו כאן קולעים דבריו של לירון: ''אף אחד לא יכול להימלט מהתיסמונת. במקום שבו הכל כמעט מותר, והאלימות ניתפשת כהתנהגות נורמטיבית, כל חייל בוחן את גבולות האלימות והיצריות של עצמו על קורבנותיו''.


צה''ל משקר? זה לא חדש

מפקד חיל האוויר דן חלוץ ודוברת צה''ל שיקרו את העיתונאים. ויהופיץ כמרקחה. בעקבות פעולת הרצח של חיל האוויר בעזה לפני חודש, שגרמה ללמעלה ממאה הרוגים ופצועים של אזרחים חפים מפשע, טען הצבא כי מדובר בשקר תעמולתי פלסטיני, משום שהצבא השתמש בטילים שפגעו נקודתית במכונית שנסעה באזור שלא היו בו אנשים, ולהוכחה הפיץ הצבא סרט שצולם מאחד המטוסים.

עתה מתברר כי הצבא הישראלי שיקר לעיתונאים. התברר, כי באותה פעולה לא הופעלו טילים אלא נשק סודי, והוא אשר גרם לניפגעים הרבים ברדיוס גדול. כנראה מדובר בגירסה כזו או אחרת של פצצות מצרר.

הכתבים הצבאיים, המשמשים למעשה כזרוע מוארכת של דובר צה''ל העמידו פני ניפגעים. ''צה'ל מאבד את הנכס היקר ביותר שלו, את אמינותו'', אמרו בקול נכאים.

רגע רגע חברים, ממתי הודעות דובר צה''ל הן קנה מידה לאמינות? הניסיון המצטבר של חמישים שנות דוברות צבאית, מראה על חמישים שנות שקרים והונאה. הכלל הוא שדובריו של הצבא משקרים (נכון כמעט לכל צבא המצוי בלחימה), אלא אם הוכח ההיפך.

הבעייה היא עם העיתונאים שמוכנים לאכול את הלוקשים של הצבא בלי לבדוק. הצבא אמר, והם כמו תוכים מפרסמים. אילו קיימו הכתבים הצבאיים את חובתם העיתונאית, חוקרים ובודקים, היו מגיעים לבד למידע הנכון. אלא שבשיטה הישראלית, עיתונאי מקבל תעודת כתב צבאי מהצבא, רק אם הוא מוכיח כי אולף כהלכה ומוכן להיות למעשה סניף של דובר צה''ל.

כל עוד יסכימו העיתונאים הצבאיים, כמו רוני דניאל וחבריו, להלעיט אותנו בשקרים שהצבא מלעיט אותם, מבלי לבדוק את הדברים כפי שעיתונות חוקרת חייבת לעשות, ומבלי שמועצת העיתונות, אגודת העיתונאים וציבור צרכני התקשורת ירימו קול מחאה, המצב השערורייתי הזה יימשך.


שורפים ספרים

הרב מאיר דרוקמן, רבה של קרית מוצקין שנימנה עם ראשי חב''ד, קבוצה הזוכה ליחס חם ומבין מהמימסד הפוליטי והשלטוני בישראל, יצא בקריאה לשרוף את חוברות הסכם ז'נווה המחולקות בימים אלה לכל תיבות הדואר בישראל.

חסידי חב''ד בקרית מלאכי כבר מילאו אחר ההוראה ואספו את החוברות מתיבות הדואר ושרפו אותן.

אני כמובן מאד לא רוצה להשוות, אבל אין לי ברירה, כי בראש שלי מיד מופיעות תמונות שריפת הספרים על ידי הנאצים בגרמניה. הספרים שהמון מוסת, בדומה לחב''דניקים בקרית מלאכי, שרפו בגרמניה, נחשבו על ידי השורפים הגרמנים ''כחומר שמאלי מתועב של בוגדים''. הגדרות דומות משמשות גם את הפשיסטים השורפים בישראל בהתייחסותם למחברי חוברת השלום.
שוב אנו למדים, שערכים דומים מביאים למעשים דומים.


הכל בגלל כיפה קטנה

היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, אמר בהרצאה שנשא כי ההתנגדות כלפיו נובעת בגלל הכיפה שעל ראשו. איזה פתח מילוט נוח, מזכיר את השימוש הציני שעושה ממשלת ישראל באנטישמיות כדי לסכור את פיות הביקורת על מדיניותה הגזענית.

זו לא הכיפה לכשעצמה, אלא סוג הכיפה. אילו חבש לראשו כיפת שלום, כמו הכיפות של רבנים למען זכויות אדם, היה זוכה, לפחות מכותב שורות אלו והמסכימים עימו, לחיבוקי אהבה.

אולם מאחר וכיפתו היא כיפת מתנחלים גזענית, וכך גם מדיניותו המערערת את יסודות המשטר הדמוקרטי, הוא הרוויח בדין את כל קיתונות הבוז וההתנגדות. אינני יודע אם הדבר ינחם אותו, אבל קיתונות אלה מיועדים גם לגזענים חילונים גלויי ראש.


הידד לגרוזיה

הפגנות המוניות של אזרחי גרוזיה נגד נשיאם המושחת, הביאו לבסוף להתפטרותו מבלי שנורתה ירייה אחת. נקווה שחילופי השלטון והבחירות הבאות, יעמיקו את המסלול של אי אלימות. מתברר כי אזרחי גרוזיה, הפנימו אי אלו עקרונות של רעיון הדמוקרטיה לאחר 70 שנות עריצות קומוניסטית, בצורה מעוררת כבוד. מתיי ניזכה לראות בישראל את המוני האזרחים מפגינים וצרים על הכנסת עד שתוסר חרפת ממשלת שרון המושחתת והמשחיתה, ממשלת זדון ומלחמה ושפיכות דמים? האם גם שוטרי וחיילי ישראל היו נימנעים משימוש בנשק חם כלפיי אזרחים מפגינים בסיטואציה דומה לזו שהיתה בגרוזיה? אינני בטוח. אני חושש ששרון ומופז ולפיד ואיתם לא היו מהססים להורות על הטלת פצצת טון על המפגינים, ולצערי, המציאות מלמדת שיש יותר מדיי שוטרים, חיילים וטייסים שהיו נישמעים לפקודה בלתי חוקית בעליל כזו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני חושש
סתם אחד (יום שני, 24/11/2003 שעה 19:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו מצטרף לחברו הימני קיצוני צבי הנדל החששן. כזכור, הנדל קרא להוציא את יוסי שריד מוועדת חו''ב בגלל החשש ששריד יפר חובת סודיות. הנה גם ספירו חושש שראש הממשלה ושר המשפטים לא יהססו להורות על הטלת פצצת טון על אזרחים מפגינים. לא נותר לי אלא, בפרפראזה על תגובה 37119, לציין שאני חושש שספירו לא יהסס להתנקש בפיני המבקר בישראל.
_new_ הוספת תגובה



ההסבר
יובל רבינוביץ (יום שני, 24/11/2003 שעה 19:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אולי מי מהקוראים יוכל להסביר לי, האם יש הבדל בין החייל המשתין על ראשו של פלסטיני או השוטר שדורש מרועה צאן לקיים באיומי נשק יחסי מין עם האתון, לבין חיילי האס.אס שגזזו כך סתם להנאתם הסדיסטית את זקנו של היהודי?''

טוב, ניסיתי להסביר כמה פעמים בעבר, ולא הצלחתי. יתכן שהבעיה היא בהסברים שלי, למרות שיש לי תחושה מוזרה שזה המבקש הסברים לא ממש רוצה לקבל אותם. בכל זאת אנסה שוב.

חייל המשתין על ראשו של פלסטיני ושוטר הדורש מרועה צאן לקיים יחסי מין עם אתון הם עבריינים. אם הם ייתפסו, הם ישבו בכלא. חיילי האס.אס. שהתעללו ביהודים (וההתעללות המסויימת שהכותב מתאר היתה אחת הקלות שבהן) לא היו עבריינים. אם מישהו היה מביא הוכחות לאשמתם לבית דין גרמני, לא היתה נופלת שערה משערות ראשם.

אז החייל הפסיכופת והמתעלל יודע להאשים את כולם, את הצבא, את המצב. רק לא את עצמו. זה מובן לגמרי. מפלט ידוע של נבלים הוא ש''כולם עושים זאת'' ו''גם אתה במקומי היית עושה זאת''. הגישה הזו מובנת לחלוטין. העובדה שהכותב נחפז להצדיק את הנאצים החדשים האלה באותם נימוקים שהם נותנים מלמדת הרבה יותר על הכותב מאשר על המצב.

אני מקווה שהפעם הכותב הבין את כוונתי.
_new_ הוספת תגובה



אולי תסביר גם לי?
דוד סיון (יום שני, 24/11/2003 שעה 20:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת ''אז החייל הפסיכופת והמתעלל יודע להאשים את כולם, את הצבא, את המצב. רק לא את עצמו. זה מובן לגמרי.'' אבל לא ממש התייחסת לטענות:
1. רבים עושים זאת. האם זה נכון ואם כן מה המשמעות?
2. אם כולם עושים זאת (זוהי המשמעות של ''הציטוטים'' שגידעון מביא) איך זה שהם לא נתפסים?

אלו רק חלק מן השאלות הקשות שעולות מהקטע במאמר.
_new_ הוספת תגובה



אולי תסביר גם לי?
מיץ פטל (יום שני, 24/11/2003 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שגם יובל יענה לך, אבל בינתיים:

1. אינני יודע, אך אם זה נכון, המשמעות היא שהאכיפה וההרתעה אינן מספיקות. בין היתר יש לפתוח בחקירה נגד מחבר הספר, שהרי הספר נחזה להיות הודאה מפורטת בעבירות רבות וחמורות. מובן שאין להסתפק במיצוי החקירה -- העמדה לדין אם צריך -- של המחבר, אלא יש לנהוג באופן דומה כלפי כל מי שחשוד בניצול לרעה של סמכות והתעללות בחסרי-ישע. על התביעה, ועל בתי-הדין ובתי-המשפט, לשאוף להעניש באופן ההולם את חומרת העבירות. אגב, אם המחבר יורשע, מן הראוי שלא יהנה מההכנסות ממכירת ספרו, אם זאת אינני יודע אם זה כבר המצב החוקי בארץ (ר' למשל הפרסומים לפיהם הגנבת אתי אלון קיבלה תמורה כספית כדי להתראיין על הפשע שבצעה).

2. ודאי שלא כולם עושים זאת. אינני יודע אם יש בין מכריך מי ששירתו בשטחים. אם כן, אני מציע שתשאל אותם (בהנחה שהם אמינים בעיניך) ותראה. עם זאת, יש לשאוף לתפוס ולהעמיד לדין את כל מי שכן עושה זאת, וראה סעיף 1 לעניין זה.
_new_ הוספת תגובה



על שיחה שהיתה לי בקיץ ועוד
דוד סיון (יום שני, 24/11/2003 שעה 22:35)
בתשובה למיץ פטל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיץ על שפת הבריכה דיברתי עם המציל ששירת במשמר הגבול. דיברנו באופן כללי מאד על התייחסות המשטרה/משמר הגבול לערבים בכלל ולאלו בשטחים בפרט. הגם שלא דיברנו על הנושא הספציפי קיבלתי את הרושם: שההוראות לגבי התנהגות כלפי ערבים הן אחרות מאלו כלפי יהודים.

זה לבד מקור וסיבה לבעיות כמו אלו שגידעון מתאר.

העובדה שהאיש עדין לא עמד לדין גם היא אומרת משהו עלינו.
הרי אין ספק שהיו לא מעט אנשים שהיו מעורבים בתהליך הפקת הספר.
_new_ הוספת תגובה



לעניין האפליה בין יהודים לערבים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 0:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שאתה צודק, ושאכן זו בעיה. עם זאת - אין לכך שום קשר לכיבוש.

הרי האפליה בין יהודים וערבים קיימת מאז קום המדינה ללא קשר לכיבוש כלשהו. יש הבדלים באכיפה ובענישה. יש מחסומים בפני נישואי תערובת. רוב הישובים היהודיים הקטנים מציבים מגבלות על התיישבות ערבים בהם, וגם כאשר בית המשפט מתערב, החלטותיו אינן נאכפות. סגירת מקומות עינוגים ביום הזיכרון לחללי צה''ל אינה נאכפת בישובים ערביים, ערבים אינם מחוייבים בגיוס לצה''ל, המדינה מזניחה את תשתיות הישובים הערבים ועוד.

אפליה בשטחים בוודאי קיימת, אם כי שם התנאים המבצעיים שונים, והאוכלוסיות אינן מופרדות רק על פי דתן, אלא גם על פי אזרחותן. אם מגיע מישהו משיקולים מבצעיים למסקנה שאין צורך לעכב ישראלי במחסום כדי למנוע פיגוע, אך יש צורך לעכב פלשתינאים - קשה להתווכח על כך, לאור המספר העצום של פיגועים קטלניים שבאו מהצד הפלשתינאי כנגד מספר קטן של פיגועים שבאו מהצד הישראלי. עם זאת - השיקול צריך להיות מבצעי בלבד. אין שום הצדקה להתייחסות שונה לפשעי שנאה. היחס לחברי המחתרת היהודית לא היה צריך להיות שונה במאום מהיחס למחבלים פלשתינאים. גם אלה וגם אלה מקבלים עונשים קלים מדי, אך יש להודות שהעונש שקיבלו המחבלים היהודים היה באמת מגוחך.
_new_ הוספת תגובה



היחס לחברי המחתרת היהודית
דוד סיון (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 6:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו עוד נקודת ציון בהתפתחות שלנו לחברה יותר אלימה.
_new_ הוספת תגובה



אסביר גם לך
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 0:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אני מאמין שמעטים עושים זאת.
2. לכן הם לא נתפסים.

מובן שמה שאני מאמין בו אינו צריך לחייב את המערכת. המערכת כן מחוייבת, משעה שהתגלגלה עדות כזו, לבדוק אותה לעומק, ואם צריך לשנות את מערכת החוקים או מערכת האכיפה כדי שפושעי המלחמה יבואו על עונשם, יש לעשות זאת.

אחד מהגורמים האפשריים לכך שנבלים כאלה עלולים לחמוק מעונש הוא תופעת ה''זאב זאב''. היות שאנשים הנמצאים במחנהו של הכותב נזעקים בקריאה ''פשע מלחמה'' על כל שטות, כולל על כך שמאן דהוא שלא פגע באיש קבע את מקום מושבו באיזור שהם חושבים שיש לייעד למישהו אחר, כבר נוטים לא להתייחס אליהם כשהם מדווחים על פשעי מלחמה אמיתיים. כאשר העוילם גוילם מעניק את פרס נובל לשלום ליאסר ערפאת ותארי דוקטור כבוד למרדכי וענונו, המסקנה ההגיונית ביותר היא שהוא יצא מדעתו ואין להתחשב בה עוד כמביעה עמדה מוסרית תקפה.
_new_ הוספת תגובה



תודה, אבל
דוד סיון (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 6:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפיסקה האחרונה שלך נשמעת כאילו אתה מנסה להאשים את הקורבן. האם אני טועה?
_new_ הוספת תגובה



במקרה שלנו הרבה אשמה נופלת על הקורבן
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 8:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינים כחברה וכבודדים הם האשמים בכל המשבר, בשיטנתם ובערמומיותם. חיילים בודדים חלשים מקירבנו נופלים קורבן לקורבן. אח''כ הם יכתבו על זה ספר, להרחיק כל אשמה מעצמם ולהטילה על האחר, החברה, המפקד, החבר, הממשלה, הימנים וכו'. תופעה שמאלנית ידועה.
_new_ הוספת תגובה



ממש לא.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 16:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאשים את אלה הנזעקים ''פשע מלחמה'' גם כשמדובר בשקר מוחלט. הרעש הלבן שהם מייצרים ממסך את פשעי המלחמה האמיתיים. בכך הם פוגעים ביכולתו של הקורבן להתלונן על פשעי המלחמה.
_new_ הוספת תגובה



רבים עושים זאת
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 8:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד השתין, נשפט והורשע. מחר הוא עוד יכתוב על זה ספר. וספירו ישתה ברוויה את קישקושיו.
_new_ הוספת תגובה



ועוד הסבר
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 8:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החייל יתפס, ישפט ויטופל פסיכיאטרית ואח''כ עוד ישתחרר, יכתוב על זה ספר כדי להשיג כמה מצלצלין ואח''כ עוד יצביע לרע''ם. וספירו ינסה להסביר עד כמה הנאצים שלו היו אנושיים.
_new_ הוספת תגובה



[*] האנטישמיות
יוסף (יום שני, 24/11/2003 שעה 21:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]
של הסמול בישראל והשמאל באירופה,גרועה שבעתיים מזו של הימין בתחילת המאה הקודמת.
אני מציע לך ושכמותך להגר לאירופה שם תהיה מוקף בנאורים ותרבותיים כמו שאתה חולם.
התיקון לחוק מבורך ויש להרחיבו לגבי כל מי שאינו יהודי.
מי שרוצה להתבולל יכול לקום ולהגר למדינה נוצרית או מוסלמית,כי כאלה יש בשפע אבל מדינה יהודית יש רק אחת.
_new_ הוספת תגובה



אסור כמובן לשכוח
אורי (יום שני, 24/11/2003 שעה 21:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את משטר האופל השמאלני שהיה ב 29 השנים הראשונות לקיום המדינה.משטר חשוך,ברוטלי בסגנון צפון קוריאה והגרסא המאוחרת שלו בימי יצחק רבין.
השנאה שסופג הציבור החרדי וחובשי הכיפות בישראל מצד הסמול האשכנזי,הגזעני,המושחת,הרקוב והבוגדני לא שונה במאומה מזו שהיתה באירופה,עד לשואה.
השנאה הסמולנית לעם היהודי,בשל התעקשותו להשאר יהודי,מפלצתית ועצמתה פשוט מדהימה.
זה פשוט מדהים כמה רחוק יכולים אנשים ללכת בגלל תסביכי נחיתות מול הגוי ורצון לשאת חן בעיניו.
השמאלנים - יורשיו הלגיטימיים של יוספוס פלביוס.
מחנה הקוויזלינגים הישראלי,הנאור בעיני עצמו.
_new_ הוספת תגובה



איזה שטויות אלה?
עודד (שבת, 29/11/2003 שעה 13:46)
בתשובה לאורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.משטר אופל:כזכור לי,אשת רהמ בשנת 1977 פתחה חשבון דולרים לא חוקי ובשל כך רהמ התפטר. כמה פרשיות אופפות את רהמ, דהיום והוא לא חושב על כך?לא להזכיר את העמותות של ברק,המתנות של נתניהו והעבירות של שבס,הנגבי והשחיתות האולמרטית(ראה עיריית ירושלים)

ב.כותבים שמאל ולא סמול

ג.איני חושב שהמשוואה שמאל=אשכנזי היא נכונה.אתה חי בסטריאוטיפיים.50% מהחרדים הם אשכנזים אז האם הם שמאלנים?כמה מחברי הכנסת הימניים והימניים חרדים והימנים-דתיים לאומיים הם אשכנזים?לעומת יוצאי ארצות האיסלם?נראה לי שיש די הרבה אשכנזים שם.

מושחת?אתה מתכוון לראשי ועדים בהסתדרות או מינויים פוליטיים של הממשלה מבין אנשי מרכז הליכוד?

רקוב?אולי הדקדנס של השמאל הקיצוני-‏1000 איש פחות או יותר?

גזעני? כמו ש'ס? או כמו אגודת ישראל עם ההפרדה הגזענית בישיבות בין אשכנזים וספרדים?

בוגדני?-יוזמי הסכם ז'נבה? או אולי מי שתופש גבעות בצורה לא חוקית ונאבק עם הצבא שמנסה לפנותו?

ד.קוויזלינג היה משתף פעולה עם שלטון הכיבוש הנאצי בנורווגיה-אני לא מוצא שום אלגוריה ישראלית לכך.

ה.יורשיו הלגיטימיים של יוספוס פלאביוס?
יוספוס היה מושל הגליל ונכנע לאחר תבוסת היהודים בגליל במקום להתאבד.התאבדות-חטא כלפי האל לפי תפישת היהדות
יוספוס נכנע וראה מהצד את מלחמת האזרחים בירושלים ושריפת מחסני המזון בה,ואת שריפתה בידי הרומאים.

היה לו גם איזה יד ורגל בשכנועו של טיטוס לתת לרבן יוחנן בן זכאי את יבנה וחכמיה ובכך להציל את היהדות ואת העם היהודי מכליה.הקנאים הסופניים רצו להתאבד לאחר התבוסה ולא עניין אותם דבר מלבד הרטוריקה של עצמם.

הם ברחו למצדה והתאבדו שם.לא עניין אותם גורל העם היהודי
מה היה קורה ללא ויוסף ויוחנן בן זכאי ''הבוגדים''?(שלא בגדו אלא נכנעו למלחות דקות לפני הסוף)?

יוספוס כתב את ספריו על היהודים וביניהם ''מלחמת היהודים ברומאים''ובלעדיו לא היינו יודעים דבר על המרד ,בייחוד בכזה פירוט.יוספוס לא הסגיר את עמו לרומא.הוא שמר על כבודו ועל זיכרו בימים השחורים שלאחר המרד.

אתה,לעומת זאת,היית יושב במחנה פליטים עם המפתח תלוי על הצוואר...
_new_ הוספת תגובה



איזה שטויות אלה?
יובל רבינוביץ (שבת, 29/11/2003 שעה 14:35)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כזכור לי,אשת רהמ בשנת 1977 פתחה חשבון דולרים לא חוקי ובשל כך רהמ התפטר''

סלח לי שאני מפריע, אבל זהו מיתוס.
החשבון היה של יצחק ולאה רבין. הכסף שיצחק רבין עשה מהצד בצורה לא חוקית הופקד בו (גם ההפקדה היתה מנוגדת לחוק). הוא התגלה משום שדן מרגלית טמן פח ללאה רבין והוכיח שהיא מושכת כסף מהחשבון הלא חוקי הזה.

החשבון לא נפתח בשנת 1977, אלא התגלה בשנה זו.
מי שניסה להזהיר את רבין להסתיר את החשבון (לא להחזיר את הכסף, חלילה) היה אורי אבנרי.

שרון, ברק, נתניהו, שבס, הנגבי ואולמרט הם כולם דוגמאות לאנשי ציבור שנפתחו נגדם חקירות והם לא הורשעו (למרות ביקורת קשה שמתח בית המשפט על שבס). יצחק רבין התפטר משום שנתפס ולא רצה להגיע לבית המשפט. הוחלט בשל ההתפטרות לא להגיש נגדו כתב אישום.
_new_ הוספת תגובה



איזה שטויות אלה?
עודד (שבת, 06/12/2003 שעה 0:16)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת באיחור אבל: בהנחה שמה שכתבת על פרשיית הדולרים נכון,אזי אני מקבל את התיקון.תודה
לגבי התקרנפות השלטון היום,בהשוואה לאז,הדבר נובע מתקשורת פתוחה יותר לביקורת שאז לא חשפה פרשיות נוספות אך גם בגלל ש''הולך ופוחת הדור'' (לדוגמא תעשיית הגובים במרכז הליכוד עם התופעות המלבבות של דוד אפל,ענבל גבריאלי(יותר נכון דודה)והגברת הנכבדה בלומנטל)
הסיבה שרבין התפטר -יודע רק רבין.אלא אם הייתה קנוניה בסגנון ניקסונאי של אי העמדה לדין כתגמול על התפטרות
אני מניח שלא ענית על שאר תגובתי .מדוע?
_new_ הוספת תגובה



איזה שטויות אלה?
יובל רבינוביץ (שבת, 06/12/2003 שעה 0:23)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרון ברק, החליט שלא להעמיד את יצחק רבין לדין. הנימוק הרשמי היה התפטרותו מראשות הממשלה. האם אכן רבין התפטר כדי לא לעמוד לדין? מובן שפרטי עיסקאות מסוג זה לא נחשפות לציבור. לא היתה דרך לא להעמידו לדין אם לא היה מתפטר.

גם כך, ההחלטה שלא להעמידו לדין מהנימוק הנ''ל נראית לי בלתי סבירה.

על שאר תגובתך לא עניתי משום שאני פחות או יותר מסכים איתה. ממילא היא לא היתה מיועדת אלי מלכתחילה, אלא למישהו שהחליט שלא להגיב.
_new_ הוספת תגובה



איזה שטויות אלה?
עודד (שבת, 06/12/2003 שעה 13:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן כן.תודה על ההבהרה
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שעודד יתעודד מהבהרות חדות אלה?
בננה ספליט (שבת, 29/11/2003 שעה 15:14)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאורי מצפון קוריאה
ספרטקוס (שבת, 29/11/2003 שעה 19:32)
בתשובה לאורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מאבד כל אמינות בהכללות גורפות שמתאפיינות בטפשות או בבורות או שמא בשילוב של השניים.
הרי כל מי שחי פה ב-‏29 השנים הראשונות לאחר פרוץ המדינה, גם אם הוא גדוש ביקורת על מה שהתרחש בה, יגחך בביטול לנוכח הדיבור שהמשטר ששרר היה ''חשוך, ברוטלי בסגנון צפון קוריאה והגירסה המאוחרת שלו בימי יצחק רבין''.
האם יש לך מושג מה קורה בצפון קוריאה? שם יש משטר חד מפלגתי בעל אופי סטלניסטי רצחני בראשות עריץ אכזר, שמתנגדיו, או שמוצאים להורג או שנמקים בגולאגים. כמובן שמשטר כזה לא ניתן להחליפו בבחירות חופשיות.
האם בתקופות הישראליות ''החשוכות'' אליהן אתה מתייחס, הוצאו מתנגדי בן גוריון ומפא''י או רבין והעבודה להורג? האם הושמו במעצר? האם האופוזיציה מימין (בגין) ומשמאל (מק''י) הושלכו למחנות מעצר עם עבודת פרך? האם בתקופות אלו שלטה מפא''י או רבין לבדם או שמא, תמיד בקואליציות שהיו בה גם מפלגות ימין כמו המפלגה הפרוגרסיבית, המפד''ל, הציונים הכלליים, אגודת ישראל או ש''ס?
האם המשטר ''החשוך נוסח צפון קוריאה'' היה יכול להיות מוחלף בבחירות המהפך ב-‏1977 אילו היה כאן באמת משטר כזה?
אותה אמינות יש לייחס לדבריך על שנאת השמאל לחרדים. הרי שנאה זו, אם אכן קיימת בחלקים של המחנה הזה, היא בבחינת תופעה שולית בהשוואה לשנאת החרדים של מפלגת הימין ''שינוי'' בראשות יוסף לפיד, שיושבת בקואליציה עם מפלגת ימין אחרת ''ליכוד'', כאשר זו הסכימה להיכנע לחרם על החרדים עליו הכריזה ''שינוי''. בישראל לא היתה מעולם מפלגת שמאל שהטילה חרם על דתיים או חרדים בנוסח ''שינוי''. מפלגות שמאל ישבו בקואליציות ממשלתיות עם החרדים, הן האגודה והן ש''ס.
באותה רצינות יש להתייחס גם אל שאר טעוניך.
_new_ הוספת תגובה



צריך להפסיק את הנוהג של-
pit (יום שני, 24/11/2003 שעה 21:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבאת אנשים ליד ושם ובמיוחד פוליטקאים מסוגים שונים בכדי שיפגינו תרתי משמע את ההזדהות שלהם.
זו איזו בקשה ודרישה שהפכה לנוהג של כביכול נסיון ל''זעזע'' את האורח ע''י חשיפתו לתמונות ולזכר קורבנות השואה.
זה שימוש ציני והפיכת הקורבנות לסוג של מכשיר קהה וחסר כל הפנמה.מכשיר ממלכתי שאין בו כבוד.
מי שרוצה שילך לשם ללא ציקצוק מצלמות ויתיחד עם זכר הקורבנות .
במקום שהמקום יהפוך למקום של הירהור ושל הפנמה ,הפכו את המקום ואת המוצגים לסוג של ''סחורה'' וגם מצפים בהתאם ל''גבות'' מחיר בעבור רגע ההצטמררות .

זה מזעזע לחשוב מה עובר במוחם של המנהיגים חלקם אנשי שררה מפוקפקים ,חלקם פאשיסטים בעברם -איך הם בתוך עצמם מעבירים את הזמן ואז כעבור שעה או פחות הולכים לאיזו מסיבת קוקטייל ובדרך מפתחים הומור שחור על היהודים והמוצגים שהפכו לסוג של סחורה,חבל שהעם היהודי אינו יודע לכבד בשקט והפנמה את קורבנות השואה.
_new_ הוספת תגובה



גיבור תרבות
יועזר (יום שני, 24/11/2003 שעה 22:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפושע הנקלה הזה, שפיו ענה בו כי דינו צריך להיחרץ כדין פושע מלחמה עפ''י חוקי מדינת ישראל, צריך להעמידו לדין. אין צורך ביותר מדי עדים. הספר שכתב הוא הודאה בפשעיו.
וביערת הרע מקרבך.
אך אני חושש שהקרימינל הזה עוד יהפוך לגיבור תרבות במקומותינו.
_new_ הוספת תגובה



ואם האהדה לפאשיסט הזה
אריה פרלמן (יום שני, 24/11/2003 שעה 22:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מספיקה...

הנה באים הישראלים הגזענים ומכבדים אותו בשם חיבה. ''פיני'' הם קוראים לו, תיכף יצרפו אותו לפלמ''ח וילמדו אותו איך לגנוב תרנגולות דמוקרטיות...

ומה הצעד הבא?

יביאו ארצה את הגזען הבוליסיאני הידוע, אקיטו-סומו-ברדרדיני-מושיקו??

ואני חשבתי שיש גויל לכל תעליל...
_new_ הוספת תגובה



עקרונות הדמוקרטיה
סתם אחד (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 0:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באופן לא מפתיע, כמו הצנזור גורביץ שרוצה לסתום את פיו של אודי אדיב, כך גם ספירו מתגלה שוב כמי שטרם הפנים את עקרונות הדמוקרטיה. אחד מהם הוא האפשרות להחליף את השלטון בבחירות חופשיות, חשאיות ומבוקרות (ר' ''יום החלפת השלטון'' בתגובתי הקודמת). זהו העקרון שהגרוזינים, בעלי התודעה הדמוקרטית, התכוונו לממש בבחירות האחרונות. אלא מה? נראה שהבחירות האלה לא היו חופשיות, חשאיות ומבוקרות - התוצאות לא שיקפו את הצבעת הבוחרים וממילא לא את רצונם. כיוון שכך, שלטונו של שוורנדזה איבד את הלגיטימציה ונדרשו בחירות חוזרות, חופשיות והוגנות.
כשיהיו לספירו הוכחות מתקבלות על הדעת לכך שתוצאות הבחירות האחרונות זויפו ושהן לא שיקפו את הצבעת הבוחרים, אני אשמח להצטרף אליו להפגנת מחאה בעד הדמוקרטיה. בינתיים, אם הממשלה הנבחרת הדמוקרטית לא מוצאת חן בעיניו, הוא מוזמן לבחור לו ממשלה אחרת בבחירות הקרובות, או כאשר הממשלה הנוכחית תאבד את הרוב שלה בפרלמנט הנבחר. הוא כמובן גם יכול לכתוב ולהפגין נגד הממשלה כאוות נפשו.
_new_ הוספת תגובה



פיני שינה דעתו. האם גם אתה שינית?
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לירן רון פורר הם שמאלנים המוציאים
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיבתנו רעה על התנהגותם הקלוקלת והבלתי אנושית. הוא גם התלהם והתאכזר וגם מוציא על ספר לגידול מצלצליו בכיסיו. חייל מוסרי ימני לא היה נוהג כמותו כמו חבריו.
אין צורך לקרוא את ספרו, שאת חלקו קראתי בשעמום. אין צורך לעזור לרפד את כיסו.
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לשרוף את הספרים האלה
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לתת אותם לפלסטינים שינגבו בהם את התחת.
_new_ הוספת תגובה



צה''ל לא משקר במקום שבוגדים
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומרים את דברם לאוייב.
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל כיפה קטנה
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה להזכיר לך שגם בגרמניה הנאצית היה ה'כל בגלל כיפה קטנה'. הוירוס הזה דבק גם בך.
_new_ הוספת תגובה



הידד לגרוזיה
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 7:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קח ספירו את חבריך לדיעה ותשתלט על הכנסת. ואז נדע אם דבריך אמת או שקר.

אני נוטה לדיעה שדיבריך הם דיברי שקר. כמה אתה שם?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, המלצה
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 8:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תכין סיפור יפה ומשכנע שישראל אחראית ישירות לפיגוע בבתי הכנסת באיסטנבול. נא צור קשר עם עורך אל-עכבר המצרי, יש לו פרטים חדשים.
_new_ הוספת תגובה



על מה אתם מדברים?!
נמרוד פינסקי (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 11:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך כלל הייתי קורא מפרי עטו של ספירו קישקושים מוזרים אך הפסקה על התעללות החיילים במחסומים אינה שיגעון מטופש!

נראה לי שמתנגדיו של ספירו בפורום הזה (זה כולל את כולם בעצם..) יתנו את התשובות הציניות שלהם אוטומטית בכל פעם שהאיש יפרסם את הטור שלו.

גם אם הוא כותב על דבר חמור כל-כך כמו התעללויות במחסום, אתם מנסים להצדיק, להאשים את הקורבן ושוב לצחוק על ספירו המשוגע.

מצטער לומר זאת, אך אם המקרים האלו אכן נכונים, והפעם אני מאמין שהם אכן נכונים, יש לפעול בצורה חמורה ביותר. אל תתנו תשובה צינית כ''להכניס את כותב הספר לכלא''.
נכון, הוא גם פשע אך תתרכזו בעיקר-יש כאן תופעה, שכמו שספירו ציין, מקבילה להתעללויות של הנאצים ביהודים.
הסיטואציה שונה, ההיסטוריה אחרת, אך ההתעללויות הן אותן התעללויות. אי אפשר להאשים ילד פלסטיני חף משפע רק משום שעמו ככלל הוא פושע ומסוכן. הפתרון הוא אחר.

בעוד כחמישה ימים אני מתגייס לצבא, בגיל עשרים...
ככל הנראה אני אשרת בחיל השיריון. כנראה שכחלק מהשרות ''אבלה'' במחסומים. אודיע לכן מה באמת קורא שם כיום, למי שלא באמת בטוח...
_new_ הוספת תגובה



שתי עצות לשנים הבאות
דוד סיון (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 11:44)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצא דרך כדי לשמור על:
1. עצמך ועל חייך.
2. רמת המוסר שלך.
_new_ הוספת תגובה



לך לשלום וחזור בשלום
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 14:07)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והעיקר שתראה שאין הדבר כצעקתה.

בסך הכל היו מספר אירועים קטן במשך שלוש שנות האלימות הפלסטינית, בהם הופעל החוק כנגד חיילי צה''ל שהפרו את כללי ההתנהגות. אין להשליך מהתנהגות בודדים (אפילו פחות ביותר ממספר חיילי הסירוב) על הכלל.

חיילי צה''ל אינם סרבנים ואינם סקלנים. הם בני אדם נקיים ואצמיצים.
_new_ הוספת תגובה



חשוב שוב על הגיוס
גדעון ספירו (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 15:44)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצטערתי לקרוא על גיוסך הקרוב. תשקול שוב אם אתה רוצה להיות חלק ממכונה רצחנית, דורסנית, מדכאת, קולוניאליסטית וגזענית השולטת באלימות אכזרית על שלושה מיליון בני העם הפלסטיני ומונעת מהם זכויות אדם בסיסיות. סרבנות גיוס היא ללא ספק פתרון מכובד שאני מאד ממליץ עליו.
אבל אם החלטת בכל זאת להתגייס לצבא, לפחות ראוי שתסרב לקחת חלק אישי ובלתי אמצעי בזוועות הכיבוש ולהגן על משטר האפרטהייד בשטחים הכבושים ועל פושעי המלחמה המתנחלים. סרוב לחצות את הקו הירוק במסגרת השרות הצבאי, גם הוא פתרון ראוי ונאות.
עבור הצבא אתה בשר תותחים. מטרתו של הצבא לדכא את אישיותך ולהפוך אותך לפיון הממלא פקודות. חייל חושב ובעל ערכים מוסריים בתנאים של צבא כיבוש הוא הדבר האחרון שהצבא זקוק לו. אני מקווה שלא תיתן לצבא ללוש אותך עד כדי איבוד מצפן ומצפון. הצבתך במחסום המטרטר ומשפיל פלסטינים הוא צעד בכיוון איבוד אנושיותך.
_new_ הוספת תגובה



חשוב שוב על הנוכחות
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 16:47)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עדיין כאן? תשקול שוב אם אתה רוצה להיות חלק ממדינה רצחנית, דורסנית, מדכאת, קולוניאליסטית וגזענית השולטת באלימות אכזרית על שלושה מיליון בני העם הפלסטיני ומונעת מהם זכויות אדם בסיסיות. ירידה מהארץ היא ללא ספק פתרון מכובד שאני מאד ממליץ לך עליו.
_new_ הוספת תגובה



אכזריות חיילי צה''ל מבעירה כלפינו
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 17:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את זעם העולם. הבריטים שלטו כאן 30 שנה ואף אחד לא אמר מילה. הסאוב מבית גרוע אף מהגיס החמישי בארצנו.
יש לנהוג ביד ברזל וללא רחמים בפורעים בקרב חיילי צה''ל.
_new_ הוספת תגובה



הבריטים שולטים בצפון אירלנד ואף אחד לא אומר דבר.
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 19:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבריטים כבשו את איי מלבינס הם פוקלנד והעולם לא אמר דבר.

והצרפתים כבשו את קורסיקה ואף אחד לא מדבר.
_new_ הוספת תגובה



מעניין מדוע חזר בו ספירו מכוונת
בננה פיקס (יום שלישי, 25/11/2003 שעה 19:39)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרתו לגרמניה? שם הוא היה יכול לפרוח לתפארת והרבה ימין קיצוני ושמאל קיצוני היו שותים את דבריו בצמא.
_new_ הוספת תגובה



אל תדאג גדעון
נמרוד פינסקי (יום רביעי, 26/11/2003 שעה 19:39)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתנגד בנחרצות על השליטה הישראלית בפלסטינית. לכן אני תומך בתוכנית למתווה לשלום אזורי של בני אלון. הוא מציע לגאול אותם מהכיבוש הזה. אחלה פיתרון, אני ממליץ.

בנוסף, אני ייאלץ לשמור על מוסריותי בצבא. אני יודע שהם רוצים לראות אותי כעוד נקודה שמשרתת את מטרותיהם אך אני אשר עם המוסר שלי. אני איש חושב. ולכן, כשיישלחו את הפלוגה שלי לסלק יהודים ממאחזים והתנחלויות, אסרב בתוקף, גם אם פירוש הדבר שאב בכלא.

תודה על העצה.
_new_ הוספת תגובה



נמרוד היקר
אריה פרלמן (יום רביעי, 26/11/2003 שעה 0:32)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא ציני.

כולנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו מהמעשים המחרידים המתוארים במאמרו של ספירו (בהנחה שכולם אמת). כולנו מאוחדים בצורך להעניש במלוא החומרה את הפסיכופתים שביצעו (אם אכן ביצעו) את המעשים הללו.

אבל אין לכך שום קשר לא לכיבוש ולא לנאציזם.

זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



שריפת ספרים אופיינית לחברה מתגוננת
יוסי גורביץ (יום חמישי, 27/11/2003 שעה 22:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החרדים שורפים ספרים (הברית החדשה, למשל), האינקוויזיציה שרפה ספרים (ולעתים קרובות גם את המחברים), וגם באיראן שורפים ספרים. שריפת ספרים היא עצימת עיניים, דבר אופייני לחברה שערכיה מותקפים והיא חסרת אונים להגן עליהם.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מופתע כל פעם מחדש?
סתם אחד (יום חמישי, 27/11/2003 שעה 22:28)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו חבריו בימין, יש לו רק דוגמא היסטורית אחת, וגם היא לא מתאימה.
_new_ הוספת תגובה



זוהי דוגמה היסטורית אחת שמתאימה
בננה ספליט (יום שישי, 28/11/2003 שעה 0:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכמו כפפה לכף ידו של הבייליניזים.
_new_ הוספת תגובה



אהי זוכר שגם הקיבוצים שרפו ספרי
בננה ספליט (יום שישי, 28/11/2003 שעה 0:37)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה את הספרים של אלה. וכולם את הספרים של אורי צבי גרינברג.
_new_ הוספת תגובה



הפעם מר, ספליט, אתה משמיץ
דוד סיון (יום שישי, 28/11/2003 שעה 7:10)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם לא שרפו ספרים.........
_new_ הוספת תגובה



שריפת ספרים אופיינית לחברה מתגוננת
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 5:16)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דבר אופייני לחברה שערכיה מותקפים והיא חסרת אונים להגן עליהם.''

חוסר האונים אינו שייך לעניין זה. הנאצים לא שרפו ספרים בגלל חוסר האונים שלהם. שריפת הספרים הגדולה מכל - זו של הספריה באלכסנדריה בעולם העתיק, בו עלה באש המקור המרוכז היחיד של ידע בזמן ההוא נבע מבורות וקנאות דתית של הכובשים, אך ודאי לא מתוך חוסר אונים שלהם.
_new_ הוספת תגובה



אחת הסיבות לשריפת הספריה באלכסנדריה
יוסי גורביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 10:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה הספרנית, היפאטיה, שהיתה פילוסופית וידעה להתמודד היטב עם טענות ההבל של הנוצרים. סיבה נוספת היתה שהספריה שימרה את כתבי פורפיריוס, פילוסוף שהתקרב ואחר כך התרחק מן הנצרות, ושכתביו נחשבו להתקפה הבוטה ביותר עליה עד ימי וולטר. ההמון לא ידע כיצד להתגונן מול הספרים הללו, ולכן הוא פשוט שרף אותם. הנאצים לא יכלו להתגונן מול הטענות האינטלקטואליות מולם, ולכן הם שרפו אותן - אם כי יש לציין שבצעד הנאצי היה גם חיבוק מודע של הברבריות ונסיגה מודעת מן התרבות.
_new_ הוספת תגובה



גם הפלסטינים לא יכולים להתמודד עם האמת שלנו
בננה ספליט (יום שישי, 28/11/2003 שעה 12:55)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן הם שורפים אותנו, את כתבינו ואת 'בובותינו' .....
_new_ הוספת תגובה



צר עולמך כעולם נמלה
יוסי גורביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 13:17)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה, מה שלא יהיה הנושא, איכשהוא, אצלך הוא תמיד הופך ל''פלסטינאים... פלסטינאים... פלסטינאים...''
_new_ הוספת תגובה



ושכחתי לציין
יוסי גורביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 13:18)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעם שריפת הספריה, שרף ההמון המוסת גם את הספרנית.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי