פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אתה, בנך ועניינים נוספים
רמי נוידרפר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 13:49)


אתה, בנך ועניינים נוספים

רמי נוידרפר




1. אתה והבן שלך

לו היה בנכם מתגורר אתכם באותה דירה ומישהו היה מציע לו מיליון וחצי דולר, יכול היה להיות שלא הייתם יודעים את זה? האם לבן שלכם היו מציעים מיליון וחצי דולר עבור גלישה באינטרנט? ואם לא הייתם אשמים בשוחד, כלום הייתם מורים לבנכם לעשות כל מה שבאפשרותו כדי לשבש הליכי חקירה?
האם מישהו מכם מאמין שגלעד שרון ימסור את פרטי חשבון הבנק שלו לבית המשפט גם לאחר שזה הורה לו לעשות כן?

2. הימין הצבוע

האם היו מפלגות הימין מתקוממות על יושרתו של ראש הממשלה לו היה זה נוקט במדיניות ימנית גאה, כפי שציפו ממנו לעשות? האם השימוש במילים ''טרנספר'', ''שואה'', ''גירוש'', ''גלות'', ''גזרות'' ו''חורבן'' בהקשר לתוכנית פינוי עזה אינו מזנה את השפה העברית? האם מחאת הימין על הפגיעה בדמוקרטיה, אותה הם מנסים לטרפד מזה שנים, אינה הצביעות בהתגלמותה?

3. מפלגת העבודה האומללה

שוב נחשפה בקלונה, בעליבותה וברפיסותה מפלגת העבודה. ימים לאחר שסיכמה בחשאי על הצטרפות לממשלת שרון בתנאים מבישים (לא, כפי שהצהירו, לאחר פינוי עזה או אם זה יתחיל להתבצע, אלא מייד, ללא תנאי, ועם תיקים נחותים), למרות שיכולה היתה, נאמר, לתמוך במהלכי שרון מן החוץ, להימנע בהצבעות אמון וכיוצא בזה, לו באמת היתה מעוניינת במצע ולא בכסא, המליצה פרקליטת המדינה עדנה ארבל להגיש כתב אישום נגד שרון. האומללים במפלגת העבודה מתפתלים, מגנים את שרון בלשון רפה, מתפללים שהיועץ המשפטי לממשלה לא יגיש נגדו כתב אישום ומהווים תמונת ראי צבועה לא פחות של הימין הצבוע.

4. מלכוד טננבוים

המדינה, כך מדליפים לנו כל יום באמצעי התקשורת, תחזור בה מן ההסכם עם טננבוים ותגיש נגדו כתב אישום משום שהוא משקר בחקירתו ואינו מודה בעברות הביטחוניות שביצע. ומה המלכוד? ההסכם אומר שאם יוכח שטננבוים ביצע רק עברות פליליות, ההסכם תקף. כלומר – אם יודה טננבוים בביצוע עברות ביטחוניות, הוא יועמד לדין עליהן. אם לא יודה, ומכיוון שאין למדינה ולו בדל של הוכחה על העברות שביצע כביכול, היא לא תוכל לבטל את ההסכם, שכן אין לה הוכחה שטננבוים שיקר.
המסקנה? לטננבוים משתלם לשקר, ושלטונות החוק יכולים רק לאיים עליו באיומים ריקים.

5. הישראלי היפה – משהו חיובי לשם שינוי

יום לאחר הריגתו של יאסין, הלכתי לקניון אביב ברמת אביב, כדי לצפות בהקרנת טרום בכורה של סרט בליווי הרצאה של ניסים דיין הבלתי נלאה. חשבתי בהזדמנות זו גם לתרום דם לצורך בדיקת התאמת מח עצם. לצורך התרומה הקדמתי ברבע שעה את הגעתי למקום. ציפיתי שבעקבות החשש לפיגועים, יהיה הקניון ריק. להפתעתי השתרך במרכז הקניון תור ענק, אולי 200 – 300 איש, רובם צעירים. תהיתי מה מחלקים שם. התברר שזהו התור להיבדק בבדיקות דם לצורך השתלת מח עצם. הביקוש לבדיקות היה מעבר לכל המשוער, עד שכבר בחמש אחר הצהריים נגמרו ליזמים, עמותת ''עזר מציון'', כל המבחנות, למרות שהם סברו כי הכמות שהכינו הייתה פי שניים מהביקוש הצפוי. בעוד הרצים יצאו דחופים להביא עוד מבחנות ממרכז העמותה בפתח תקווה, המתינו מאות אנשים, בזמן המתנה ממוצע של שעתיים ומעלה, כדי לתרום דם.
לצערי הובהר לי כי עברתי את סף הגיל שבו מקבלים ממני דם (50) שכן החשש הוא שהתורם יתפגר ביום פקודה. הסתפקתי בתרומה כספית, ונכנסתי לקולנוע. האולם היה מלא. אני, להפתעתי, עדיין בחיים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מי נתן את ההוראה?
סתם אחד (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 14:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הורה לבנו לשבש הליכי חקירה, ומאיפה אתה יודע על זה?
_new_ הוספת תגובה



הינה מעלה קושיות כבדות כבדות
עומד על שלו (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 18:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני זמנן. שכן מועד העלאת הקושיות היא ביום שני הקרוב הבא עלינו בטובה, אמן, אמן.

ולא בכדי הקושיות שבהגדה קלות הן יחסית לאלה שבחיינו. שכן שאלתך הנוקבת עד מאוד בסוגיית אתה והבן שלך ממש מרשימה עד מאוד מאוד. ומי יתן וכל אבות שבעולם היו יודעים את כל אשר עושים ילדיהם הטובים והפחות טובים. ואם דווקא ילדך עושה דברים הרעים הם בעיני התורה והחוק, סביר ביותר עד מאוד שגם אביו לא יידע הדבר, שכן יש חשש ובדל חשש שיילך אביו וייאסור עליו או שמא יסגירו לכוחות החוק של בני האדם. כן הדבר לגבי דולר אחד ולא כל שכן לגבי מיליון דולר, שכן מיליון דולר אינם צומחים על העץ, ובואם כי פתאום לידיו יעוררו שאלות חקרניות עד מאוד מאוד.

מאז ומעועויילאם היה העם מפולג עד מאוד מאוד לקבוצותיו ושבטיו. והיה כל צד שבהם מקניט ומקלס את רעהו על אשר הוא להגיד ולעשות. ולא רחקו העיתים וצבעו הצבועים האחד את השני, זה באדום ואת זה בכחול ובלבן ואת האחר בצהוב (ורקדו העמים לכל זימרתם ''מכבי עולה!'') ואפילו ראינו ברחובותינו אותם מבועים על הקירות בחום ובשחור. סהדי במרונים. ואין לומר ''הימין צבעו'', מעתה צא ואמור ''כולכם צבועים''. שכל צד וצד יש לו את ה-''טרנספר'', ''שואה'', ''גירוש'', ''גלות'', ''גזרות'' ו''חורבן'' שלו.
צ ב ו ע . צ ב ע . ו נ צ ט ב ע .

והינה לא עברו השעות ואפילו לא השניות, ורק הורדתי עיני פיסקה למטה ואתה בכבודו של הנסיך עצמו כבר חושף את צביעותה של העבודה. אך אין אתה קורא לה בשמה ''צביעות'' אלא הסביל אומללותה. צא ולמד - שימין הוא אינטליגנטי ואתה דורש ממנו יושרה וכבוד, כי ראוי הוא לכך. ואילו העבודה, מוקצה בעליבותה, ואין אתה דורש מהם יושרה וכבוד. ואין אתה דורש לצביעותה אלא רק באחרית דבריך, כי מה לעשות, אין אחראים למעשיה והיא רק נשארת באומללותה.

ואין ספק שקניון אביב ברמת אביב הוא נר המאיר על מחשכי חיינו, והרבה בביתי ישראל נוהגים כך, רק שאין זה מעניינם של עיתונאינו היקרים וכותבי אורחות חיינו הנקיים.
_new_ הוספת תגובה



עומד על שלו אך מפרש את דברי
רמי נוידרפר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:17)
בתשובה לעומד על שלו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באופן נלוז.

אף מילה טובה אחת לא יכולת למצוא בדברי על מפלגת העבודה.

ואם מתוך העובדה שכיניתי אותם תחילה אומללים ורק אחר כך צבועים אתה מסיק שאינני דורש מהם יושר - הרי אם ככה אומלל גם אתה.
_new_ הוספת תגובה



זה אכן טרנספר גזירות וגרוש
פנחס (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 18:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זה טבעו של הסמול
בז ליהודים המביעים רגש לאומי עמוק ומעריץ פלשתינים מביעי רגש לאומי עמוק
בז לקודשי ישראל, אבל יכנה כל יהודי בשם גזען ופשיסט אם יעיז לחלל קצה של זנב קדוש למוסלמים
איני זוכר כבר איך קראו לאותה נערה שקבלה שלוש שנות מאסר על כתיבת שמו של מוחמד על צילום חזיר אבל אני זוכר שתומרקין מקבל פרס ישראל למרות ששם תפילין על ראש חזיר
הסמול מכנה יהודים המוכנים למסור נפשם עבור המקום בו שיכן ד' את שמו הגדול בשם עובדי עצים ואבנים אבל מעריץ את הפלשתינים המקריבים עצמם על מסגד אל אקצה
_new_ הוספת תגובה



תאמין לי פנחס
מושה (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 18:59)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שווה לחסל את ההתנחלויות בעזה רק בשביל לעצבן טיפוסים כמוך.
אני כבר מכין את הגרעינים והבירה לשבת מול הטלויזיה ולצחוק בזמן שאתם מקללים ומרביצים לחיילים.
ימית היה רק היומן, הסרט האמיתי עוד לא התחיל.
_new_ הוספת תגובה



נדמה שזה אורי מילשטיין שכתב
פנחס (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 18:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על התקשורת והיועץ המשפטי אהרון ברק שחיפו על יצחק רבין והאשימו אותו רק על עבירת החזקת מטבע חוץ ולא על זה שבזמן היותו עובד ציבור שגריר בוושינגטון עשה לביתו ונתן הרצאות בשכר.
ואורי מילשטיין גם שאל מדוע אז התקשורת והיועץ ברק לא שאלו מי זה הסיריל קרן ששילם את הכופר עבור רבין
_new_ הוספת תגובה



אז גם היו זמנים אחרים
בננה ספליט (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 23:33)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שנאו את הפוליטיקאים עד כדי כך.
_new_ הוספת תגובה



תגידו לי אתם השתגעתם? כולכם השתגעתם?
מושה (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 18:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המערך שמוכן למכור את ירושלים בשביל חתיכת נייר וכל אסמולנים מחפישים ומעלילים.
אתם השתגעתם? אין לי מה להסתיר והכל יובהר, הבן שלי כלכלן מוכשר והילדים שלי כבר גדולים ואני לא מתערב
אסמולנים רוצים להפקיר חלקי מולדת ולבגוד בכל מה שהוא יהודי וציוני ואתם מתעסקים בילדים שלי המוכשרים והחמודים?
תגידו לי אתם השתגעתם?
במקום ללכת להכרעת הציבור אתם מנסים לגנוב שלטון דרך בית המשפט
אתם השתגעתם?
אני לא מכיר את אפל ולא הייתי אף פעם ביוון והבן שלי מנהל את החווה מאז שאשתי המנוחה עשתה עסקים עם הדוד של טננבום שאותו בחיים לא הכרתי ורק רציתי להציל יהודי
אתם השתגעתם אתם?
_new_ הוספת תגובה



דברי הבל
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 19:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משפחה זה לא קומונה בקיבוץ בה כל אחד יודע בדיוק מה מתבשל בצלחת של השכן.

בהחלט מתקבל על הדעת שלאב לא יהיה מושג על פרטי העיסקות של בניו - ביחוד אם הם מתעסקים בדברים שהם על הגבול (מה שאינני בטוח שבאמת קרה אבל זה לא הנושא). לי אין צל של מושג על ענייניהם הכספיים של בני או בתי למרות שאנחנו מאוד קרובים ומדברים לפחות שתיים או שלוש פעמים כל יום (אמנם לא מדובר במיליונים, אבל אלה עדיין סכומים לא מבוטלים).

באשר למסירת פרטי החשבון בבנק, המשטרה איננה זקוקה שגלעד שרון ימסור אותם, הבנק עצמו יעשה (או שכבר עשה) זאת כי זה החוק במדינה. הבנק חייב למסור את כל פרטי החשבונות של לקוחותיו כשיש צו של בית משפט וללקוח אין כל דרך למנוע את זאת (למה אתה חושב שפושעים ''על אמת'' אינם מחזיקים את הכספים העיקריים שלהם בבנק?)

במצב הנוכחי מדובר במסמכים שאינם ברשותו של גלעד אבל לטענת המשטרה/פרקליטות ''הוא יכול להשיג אותם בקלות''. לא ברור לי למה אם גלעד שרון ''יכול להשיג את המסמכים בקלות'', החוקרים אינם יכולים לעשות זאת בעצמם אלא אם כן הם אינם יודעים בוודאות שאכן מסמכים כאלה קיימים ועושים מה שקרוי כאן Fishing experiment

נראה לי שלא צריך להיות משפטן גדול כדי לראות שאין כל הוכחות של ממש נגד שרון עצמו ואלמלא האובססיה של הגב' ארבל (האם היא מתקנאת ב''הישגו'' של אהרון ברק שהצליח להביא להתפטרות ראש ממשלה?), התיק היה נסגר מזמן. כבר עברנו את ההצגה הזאת בתקופת נתניהו.

כל מה שיש כרגע נגד שרון זה מה שמכונה Guilt by Association ואמונתו של רמי ש''בנים אכלו בסר ושיני אבות תיקהנה''.

ראיתי ב''מעריב'' שהצדקת מהפרקליטות מתממת - ''לא היא הדליפה את הידיעה לעיתונות''.
_new_ הוספת תגובה



אכן משפחה זה לא קומונה בקיבוץ
דוד סיון (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 21:44)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד גם בקומונה הקלאסית לא ידעו הכל על כל אחד אז ודאי שלא בקיבוץ של היום. מצד שני אתה מכניס משחק מילים לא רלוונטי על האי-דמיון בין משפחת שרון המתגוררת בחוות השקמים והשכנים בקיבוץ. אין שום קשר בין האמירה שלך על הקומונה ופרשת משפחת שרון.

באותה מידה הקשרים המשפחתיים שלך לא רלוונטיים לנושא. מה שרלוונטי לעמדתך זה שאתה מוצא עניין לדאוג להעלות תמיהות לגבי הצד המאשים דוקא. אתה נשמע מאד תמים בהתייחסות שלך לחפות של שרון. לי זה נשמע כמו הבעת אינטרס פוליטי שלך. כי משום מה, אם תקרא את ההודעות שלך בעבר על הנושא, תמצא שיותר קל לך להאמין בשחיתות של מפלגת העבודה גם במקרים שארבל נהגה באותה אובססיה....

ודאי קראת את המאמר של מילשטיין על שחיתות של מנהיגים (http://nfc.msn.co.il/archive/003-D-5453-00.html?tag=...). מי שקורא את המאמר ולפחות קצת סומך על מילשטיין, יתקשה להאמין ששרון נקי יותר מאחרים. נכון הוא חף מפשע עד שיורשע....

למרות שאני מקווה שמבחן בוזגלו יעמוד גם כאשר יש חשד נגד ''בכיר'' במערכת הפוליטית אני לא לגמרי תמים. לכן, אני דוקא חושב שאין לשרון סיבה לחשוש מהחלטות הפרקליטות כי כמו שלנתניהו ולאהוד ברק (וקודמיהם) לא קרה כלום (חוץ מקצת קשיים ביח''צנות) גם לשרון לא יקרה. הרי מאז שהורשעו בכירים בצד השמאלי של המפה לפני שנות דור, גם מערכת המשפט והפרקליטות התרגלו לחיות עם המציאות הזאת והיא לא כל כך מפריעה להם. זאת האמת המרה. אין לזה שום קשר לימין או לשמאל חברתי או מדיני אלא לזה שרבים בתוכנו חיים בשלום עם השחיתות.

אני שוב נזכר מה כתב אורי אריאל, בהארץ בעקבות ועידת הליכוד המפורסמת. זה יצא בערך כך: עדיפה השחיתות שלי. זהו בעצם ''המקום'' בו קבור הכלב.........
_new_ הוספת תגובה



אורי אריאל שינה את דעתו
רמי נוידרפר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתמול תקף ברדיו במילים חריפות את השחיתות של שרון...
אבל זה כי שרון בעיניו בוגד הרוצה לעשות את עזה ''יודן ריין'' (ציטוט מדבריו
_new_ הוספת תגובה



דויד אתה מתפרץ לדלת פתוחה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע היטב את עמדתי לגבי השחיתות כחלק בלתי נפרד ממערך השילטון. אולי לא נסחתי את זה בצורה מוצלחת כמו אורי מילשטיין אבל עמדתי בנושא זהה לשלו. דווקא אתה התקפת אותי בעבר וטענת שזה לא צריך להיות כך (אם כי כמובן לא הצעת דרך מעשית למנוע את זה).

בן גוריון מינה את בנו להיות המפכ''ל הראשון של משטרת ישראל, אף אחד לא ראה בכך טעם לפגם. מעשהו הראשון של עמוס בן גוריון בתפקיד היה לפטר את כל הקצונה המקצועית שנשארה מתקופת המנדט ולמנות במקומם את אנשי שלומנו. מאז ועד היום השחיתות במשטרה חוגגת.

אינני יודע אם שרון אשם או לא (קרוב לוודאי שבשתי הפרשיות הנוכחיות - האי היווני והחבר שלו מדרום אפריקה הוא לא אשם) אבל זה כלל לא משנה את העובדה הבסיסית שיש בו מידה כזאת או אחרת של שחיתות. זה פשוט לא ייתכן אחרת בפוליטיקה. אין שום סיבה להתייחס אליו באופן אחר מאשר לפוליטיקאים אחרים במעמדו, ואין שום סיבה לתת בידי הרשות השיפוטית סמכויות ואמצעים שיכולים להביא לערעור המשטר הדמוקרטי.

במדינות מתוקנות אחרות פתרו את זה באופן פשוט. בצרפת וגרמניה למשל ראש ממשלה או נשיא מכהן נהנה מחסינות אבסולוטית (ז'אק שיראק נבחר לנשיא צרפת למרות שהתנהלה נגדו חקירה על קבלת שוחד והראיות שם היו הרבה יותר חותכות מאאשר במקרה של שרון. התיק נסגר). בארה''ב הנשיא ג''כ נהנה מחסינות, למרות שניתן לפתוח נגדו בהליכי Impeachment אבל זה תהליך פוליטי ולא משפטי/פלילי.

אי אפשר לנהל את החיים במגדל שן. סדרי מנהל תקין ושילטון מסודר מחייבים פשרות. הפקרות משפטית זה לא ''שילטון החוק''. זה מתכון לאנרכיה.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, אתה מתפרץ לדלת פתוחה
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 7:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתכון לאנרכיה אצלנו בארץ - זה השחיתות של הפוליטיקאים.
למיטב הבנתי מערכות התביעה והמשפט השלימו עם ההתנהלות המושחתת כבר מזמן. אם קורה משהו זה ממילא לא רציני באמת.

אני הצעתי דרך מעשית אחת להעיף כל פוליטיקאי מושחת ומהר מעמדתו - אפילו במחיר הפסד למפלגה - הפסד שבסופו של דבר יהיה בעצם רק זמני. במיוחד אם הפוליטיקאי שומר על שתיקה. בעיני שמירת שתיקה על ידי פוליטיקאי צריכה להיות קשורה עם יציאה מהמערכת הפוליטית.

אם מערכות המשפט והתביעה היו בצד שלי היו מנהלים חקירות נגד פוליטיקאים הרבה יותר מהר מאשר במקרה של אזרח רגיל ולא להיפך כמו שנהוג היום. אם הפוליטיקאי מקבל זמן כמו שקרה במקרה של בראון חברון אין סיכוי שהחוקרים ימצאו משהו - שמעת ודאי על שיבוש חקירה. הכלי הזה מנוצל הרבה יותר טוב כאשר ''הנחקר'' מקבל הודעה שבעוד שבועיים שלושה - מתי שיש לו זמן - יתייצב לחקירה. בקיצור ארבע עצות מעשיות:
1. לבטל את האמונה שהשחיתות שלי עדיפה.
2. חקירה זריזה בלי מרווחי זמן מיותרים.
3. העפת המושחת, בתהליך מזורז.
4. שומר שתיקה, לא מסיבה ביטחונית, יצא בחוץ ומיד.

אלו הפשרות שלי. אני מאמין שאם יתקבלו גם מערכות התביעה והמשפט יתיישרו לפיהן.
_new_ הוספת תגובה



''האי בידינו'' נשמע שרון אומר
רמי נוידרפר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהקלטת הוידיאו של השיחה בין גלעד שרון לספקטור.

בוידאו הנ''ל נראה גלעד שרון מוציא מתיקו קלטות שמע שהוא משמיע אותן לספקטור. את הקלטות הללו מבקשת המשטרה ולא מקבלת.

מה שהמשטרה מבקשת עוד זה פרטי הטרנזקציות בחשבון הבנק של חברת הקש של גלעד שרון באוסטריה. גלעד טוען שזה לא ברשותו אלא ברשות הבנק.

את פרטי חשבון הבנק שלך - בר ניר אתה יכול לקבל? לטעון שאתה יכול לקבל אותם זה Fishing Experiment? האם לא ברור שהמסמכים קיימים? אם לא היה בהם מידע מפליל, כלום היה גלעד מסרב למסור אותם?

ובאשר לאבא ידע או לא ידע. גלעד שרון לא חשוד בקבלת שוחד מאחר ואיננו אישיות ציבטרית. ברור איפוא כי כלמה שהוא עושה נועד לחפות. על מי? על השמאל המושחת, יאמר לנו תיכף בר ניר.
_new_ הוספת תגובה



''האי בידינו'' נשמע שרון אומר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:44)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, הרדיו גם טרח לציין שההצהרה ''האי בידינו'' היא ה*הוכחה* לשוחד.

אני באמת לא מאמין שעם זה הם מתכננים להגיע למשפט.

אני גם מקווה שלמשפטים אחרים הם ניגשים עם חומר קצת יותר רציני.
_new_ הוספת תגובה



רמי אתה מסתבך
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:56)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''בוידאו הנ''ל נראה גלעד שרון מוציא מתיקו קלטות שמע שהוא משמיע אותן לספקטור.'' הרי ספקטור הוא מי שהקליט את הדברים. אתה לא חושב שההתבטאות שלך היא קצת מגוחכת (בלשון המעטה)? מה מונע (או מנע בעבר) מהחוקרים לקבל את החומר ישירות מספקטור? עצם העובדה שהמישטרה השאירה את החומר אצל ספקטור ואף איפשרה לו להציג אותו בטלוויזיה מהווה עדות על מידת הרלוונטיות של החומר הזה לגוף החקירה.

באשר לחשבון הבנק וודאי שאני יכול לבקש מהבנק את פרטי החשבון שלי ולתת אותו, אם אמצא לנכון, למי שחפץ בכך. אינני חייב ואין שום גוף שיכול לחייב אותי לעשות זאת. ומה ביחס לחשבונות שהמישטרה במקרה לא יודעת על קיומם? היא צריכה לסמוך עלי שאעשה זאת מרצוני? למישטרה אין כל קושי לקבל צו מבית המישפט שיחייב את הבנק למסור לה את החומר ישירות ואז הבנק חייב גם למסור חומר מחשבונות שהמישטרה לא ידעה על קיומם. כל מה שצריך זה צו מבית המישפט (אתה חושב שיש למישטרה קושי לקבל צו כזה?) וזה חל גם על חשבונות בחו''ל (אפילו בארצות בהן הסודיות הבנקאית עולה על זאת הנהוגה בישראל).

את גלעד שרון אף אחד לא מאשים בקבלת שוחד, אבל ברור לחלוטין ש''מחפשים'' את אביו ומנסים לתפור לו תיק. למה הוא צריך לסייע להם?
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת לא מבין?
ישנוני (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 21:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהקלטת הוידאון שהקליט ספקטור בסתר נראה גלעד מוציא מתיקו קלטות אודיו שהקליט גלעד בסתר...
_new_ הוספת תגובה



מזה חודשים רבים אני בהרגשה רעה
בננה ספליט (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 23:37)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכל התוהו ובוהו סביב שרון ובניו נמרח סתם רק כדי לנגח אותו פוליטית, ושאין שום דבר לא חוקי בעליל בכל אותן מקרים שהודלפו לעיתונות ג ם אם אמת הם. דבר שאני מפקפק בו יותר ויותר, כל אימת שאנחנו רואים איך הפרקליטות והמשטרה מתנהלים.
_new_ הוספת תגובה



אתמקד במה שאינני מסכים עליו
אריה פרלמן (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 22:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת - ישנה נטיה להקל עם מי שמיישם את מדיניותך. אבל הנטיה (הטבעית) הזאת חזקה לא פחות בשמאל מאשר בימין. כך גם לגבי הזניית השפה: להגיד ''פשע מלחמה'' על כל קראוואן; לזעוק ''נאצים'' על כל מי שנמצא ימינה ממאיר שטרית; למצוא ''פאשיזם'' ו''גזענות'' בכל חור, ועוד הלשון נטויה.

מחאות הימין כנגד הפגיעה בדמוקרטיה נובעות בראש ובראשונה מהפגיעה בימין, ולא בדמוקרטיה. הדברים ברורים. אבל צריך להתייחס לגופן של טענות - ולא לגופם של הטוענים.

שנית - ולא פחות חשוב - השמאל נוהג לדרוס את הדמוקרטיה יותר מאשר הימין - בכל פעם שנדמה לו שהדבר נחוץ למטרותיו.
_new_ הוספת תגובה



נו, לפחות אנחנו לא כמוכם
מושה (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 23:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא רוצחים ראשי ממשלה.
העיקר שהימין שומר על הדמוקרטיה
_new_ הוספת תגובה



תזכיר לי מתי הימין רצח ראש ממשלה?
בננה ספליט (יום שלישי, 30/03/2004 שעה 23:46)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דווקא ידעתי עד כה שיש רוצח אחד ואולי סייען אחד או שניים, והרוצח גם נמצא בכלא. תתקן אותי אם אתה טועה.
_new_ הוספת תגובה



נו, לפחות אנחנו לא כמוכם
אריה פרלמן (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 20:53)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי רצח ''ראשי'' ממשלה?

אנא מסור את שמות ''ראשי'' הממשלה בנידון.
_new_ הוספת תגובה



נו, לפחות אנחנו לא כמוכם
סתם אחד (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 9:35)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין,שרון.
_new_ הוספת תגובה



לא ידעתי ששרון מת!
אליצור סגל (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 13:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא כנראה פלט....
בננה ספליט (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 20:27)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

... כדור. אולי כשאי לרוץ ולדווח לשב''כ?
_new_ הוספת תגובה



אני מכחיש כל קשר, ישיר או עקיף
בננה ספליט (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 20:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרצח רבין. אם יש לך חשד סביר, אנא, תגיש נגדי תלונה במשטרה.
_new_ הוספת תגובה



חשבתי להגיש תלוניה כדי לדעת מה אתה מכחיש
דוד סיון (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 21:44)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסוף ניחשתי מה אתה מכחיש ואני מאמין לך שאתה לא .........
_new_ הוספת תגובה



נו, לפחות אנחנו לא כמוכם
אריה פרלמן (שבת, 03/04/2004 שעה 1:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב ידיעתי שרון חי וקיים.
לפיכך לא ניתן למנות אותו עם ראשי ממשלה ש''נרצחו''.

אני טועה?
_new_ הוספת תגובה



שרון היה ראש ממשלה ראשון
pit (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 5:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהסתתר מאחורי ילדיו ,ראש ממשלה במובן מסוים הוא אב של כל העם ,אמנם לי לא דרוש אב בשר כמו שרון כתחליף אב ,אולם אין ספק שכאב האיש מעבר לאשמתו כמושחת (דבר שיקבע רק בבית מישפט) הוא אדם נקלה ביחס לבניו.

אב ראוי לא היה מוכן שבניו יככבו במדורי הפלילים ולו בעבור השלטון.

השאלה מה ידע אינה במקומה ,זה בתחום הפרט ואין אנו בוחנים כליות ולב ,אבל תמוה האב שמקהה שיני בניו הוא בעצמו בכזו הפגנה של חוסר איכפתיות.

המשפחה הזו על החווה המיתולוגית ,על המאכלים ,על הכל מיצגת דגם ביזארי ,דגם שראוי להלחם שמא הוא עלול להפוך לדגם מיצג.
במובן מסוים שרון כאיש מלחמה מיצג משהו מעבר לכך ,אב אינו חפץ שבנו ימות לפניו ,והנה פה אב לוקח את שני בניו ומקריב אותם על מזבח השלטון.

לא היה כדבר הזה בשום מקרה ולשום ראש ממשלה ,כאשר נחקר הפנה את החוקרים לבניו ,כך מתנהג אדם אטום ,אדם מושחת ואדם שאסור לו להיות אב לבניו ,כל שכן שאינו ראוי ולו לפי הסטנדרטים שהנהיג לשמש כאב האומה או כראש ממשלה.
_new_ הוספת תגובה



השאלה מה ידע בהחלט במקומה
רמי נוידרפר (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 6:44)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התשלום לבנו גלעד נעשה וזה מוכח.
כוונת הנותן ברורה
טענת ההגנה של שרון היא שזה אינו שוחד שכן לא ידע על התשלום
_new_ הוספת תגובה



היכן זה ''מוכח''?
בננה ספליט (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 20:30)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשפט השדה התקשורתי?
_new_ הוספת תגובה



קודם כל שום דבר אינו מוכח עדיין
בננה ספליט (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 20:34)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל בגדר השמצות, חשדות, הדלפות....

שנית, גם אם נניח ששרון מסתתר אחר שני בניו, האם אין ראוי הוא לאמוננו בתפקידו כראש ממשלה?

למה לאחר שהסתתר אחר אישתו כן זכה לאמוננו שנית, ואילו אב שמסתתר אחר ילדיו פסול הוא?
_new_ הוספת תגובה



קודם כל שום דבר אינו מוכח עדיין
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 21:35)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת היא שרבין לא הסתתר מאחורי אשתו ושרון אינו מסתתר מאחורי בניו.

בנושא הזה יש לא מעט הבלים וניצול ספין בצורה לא ראויה.

מה שעומד לזכות שרון ולחובת רבין הוא שרבין הודה במעשה (אם כי ניסה להמעיט בחשיבותו) והודח מראשות הממשלה. שרון הוא, נכון לעכשיו, חף מפשע.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק הפוך
רמי נוידרפר (יום שישי, 02/04/2004 שעה 1:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין הודה בעברה פעוטה - החזקת חשבון בחו''ל
ואילו שרון עושה כל מה שביכולמו כדי להסתיר את עברותיו החמורות לאין ערוך
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק הפוך
יובל רבינוביץ (יום שישי, 02/04/2004 שעה 3:57)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין קיבל כספים שלא כחוק, העלים אותם ממס הכנסה בישראל ובארה''ב והפקיד אותם בשני חשבונות בנק לא חוקיים.

מספיק כבר עם פולחן האישיות הזה. יתכן שהיו לו גם צדדים טובים, אבל אין ספק שהוא היה עבריין. אני מבין שמישהו מנסה ליצור משוואה מוזרה של ''מי יותר מושחת''. אינני מבין מה זה משרת, אבל אם אתה מתעקש - שרון כרגע צח כשלג. רבין היה עבריין.
_new_ הוספת תגובה



צח כשלג זה ביטוי נהדר
מושה (יום שישי, 02/04/2004 שעה 7:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש מתאים לעבריין סדרתי, לוקח ומחלק שוחד, אין מה לדבר.
אני מתפעל מהסטנדרטים שלך, תודיע לי כשתהיה לך מכונית למכירה.
_new_ הוספת תגובה



מתי הוא לקח שוחד?
בננה ספליט (יום שישי, 02/04/2004 שעה 10:46)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו האשמה ללא בסיס שלא הוכחה בחקירה ובבית משפט.
_new_ הוספת תגובה



אחר כך תתלונן על מישפטיזציה
מושה (יום שישי, 02/04/2004 שעה 13:02)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של המדינה...
שרון לקח שוחד כשרכש את חוות השקמים מהכסף של גנגר
קבל כספים בלתי חוקיים למערכת הבחירות שלו
קבל כספים מחברים להחזיר כביכול את התרומות הבלתי חוקיות
ועוד לא דברנו על הילדים הכשרוניים שלו.

ועוד לא התחלנו לדבר על חלוקת התמורה כשר התמ''ס שפיזר רשיונות יבוא, כשר השיכון שנתן לחברים להביא קרונים ועוד לא התחלנו לדבר על עבודתו כשר חקלאות.

אז עזוב אותי מבתי משפט, כאיש ציבור האיש פסול מכל וכל. אם עורכי הדין שלו יצליחו לחלץ אותו מהכלא, שיהיה בריא.
_new_ הוספת תגובה



אחר כך תתלונן על מישפטיזציה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 02/04/2004 שעה 15:51)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שיש לך מידע כה חם שאתה אפילו חושש להזדהות.

אתה מעודד עבריינות אם יש לך מידע ואתה לא מעביר אותו למשטרה.

אבל אני מבין אותך. הרי עוד יתגלה שאתה אנס קטינות סדרתי. במקומך גם אני לא הייתי מזדהה.
_new_ הוספת תגובה



שטויות יובל, פשוט שטויות
מושה (יום שישי, 02/04/2004 שעה 23:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינה ציבורית האיש הזה הוא עבריין סדרתי, בדיוק כמו דיניץ או שטרית שגנבו כספי סוכנות וזוכו במשפט.

הרשעה במשפט היא רק אחד הכלים לבחון את התאמתו של אדם לעסוק בענייני ציבור, ובישראל גם הרשעה אינה מספיקה (כמו דרעי).
אז אל תתמם, אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר.
_new_ הוספת תגובה



כמו תמיד - הרבה רוח, אבל רק רוח.
ישראל בר-ניר (שבת, 03/04/2004 שעה 1:10)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זה כל מה שאחד המכנה את עצמו מוישהל'ה [ונטילטור] מסוגל לעשות.

אם כל מי שקיבל וחילק טובות הנאה במדינת ישראל היה פסול מלכהן בתפקיד ציבורי, אז לא היה מספיק מקום בעיתונות למודעות ''דרושים'' מטעם השרות הציבורי והממשלה. אולי מוישל'ה ונטילטור היה עומד בקריטריונים אבל מסופקני אם הוא לבד היה מסוגל להתמודד עם מיגוון התפקידים שהיה עליו למלא.

יש להלחם בשחיתות ולנסות ולצמצם את מימדיה, אבל צריך להכיר בעובדה שהיא חלק בלתי נמנע מהחיים הפוליטיים, ומספיק להתברבר על איים יווניים ושטויות אחרות ממין זה. כשהשחיתות ''על הכוונת'' היא באופן שיטתי רק בצד אחד של הקשת הפוליטית, זה רק מראה שמי שהפעיל את הונטילטור לא נתן לו לנוע באופן חופשי כדי שכל חלקי החדר ייהנו מהרוח במידה שווה.

השחיתות במערכת המישפט ובמישטרה, שהם ''כלבי השמירה'' שנועדו להגן על הציבור בפני השחיתות, היא מעל ומעבר לכל מה שמתרחש במערכת הפוליטית, וזה לא מפריע לאף אחד.
_new_ הוספת תגובה



ראש ממשלה שלוקח שוחד
מושה (שבת, 03/04/2004 שעה 5:07)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא מקרה שגרתי של תן וקח פוליטי.
_new_ הוספת תגובה



על סמך מה החלטת ש''ראש הממשלה לקח שוחד''?
ישראל בר-ניר (שבת, 03/04/2004 שעה 7:57)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על סמך ההשתלחות של אלילתך עדנה ארבל? היא הרי בעצמה גנבה כספים (את זה קבע חד משמעית מבקר המדינה).

גדולים וטובים ממנה מסופקים אם יש בכלל רגליים לכל התיק שהיא תפרה (אני עוד רוצה לראות את אפל יוצא חייב). עד היום יש לה רקורד מעולה של תיקים חסרי שחר נגד אנשי ציבור מכל המיגזרים (נכון להיום היא מחזיקה את השיא הישראלי, אם לא את השיא העולמי, בתחום הזה), ואתה כבר יודע לקבוע בפסקנות ''ראש הממשלה לקח שוחד''.

לא פלא שכפי שציין כבר מי שהוא בפורום אתה מתבייש להופיע בשמך האמיתי ומסתתר מאחורי פסאודונים.

כשאין רוח נעזרים בונטילטור.
_new_ הוספת תגובה



ולמה דעתו של מבקר המדינה טובה
מושה (שבת, 03/04/2004 שעה 12:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתך מדעתה של פרקליטת המדינה?
מעולם לא הוגש תיק חסר שחר כנגד איש ציבור בישראל. לכל היותר הוא זוכה בנימוקים מפוקפקים. אשמח לראות דוגמה לתיק חסר שחר.

גם הטענה שתמיד זה היה כך היא טענה בלתי מכובדת. ראשית היא לא נכונה ושנית דברים רעים שנעשו בעבר אינם מטהרים את השרץ של היום.
_new_ הוספת תגובה



מה הוא נתן ולקח פוליטית?
משה (שבת, 03/04/2004 שעה 9:07)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כמו תמיד - הרבה רוח
דוד סיון (שבת, 03/04/2004 שעה 8:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מציג את הדברים נכון. אתה מתלונן ''כשהשחיתות ''על הכוונת'' היא באופן שיטתי רק בצד אחד של הקשת הפוליטית,...'' אבל תמיד שוכח את העובדות החשובות בסיפור ''הסטטיסטי'' הזה:
1. הצד השני הוא בעמדת מיעוט ויכולתו לבצע מעשי שחיתות קטנה יותר. ביחסי הכוחות הקיימים היום היכולת הזו היא ממש אפסית לעומת הצד שכאילו נפגע על פי דבריך.
2. אני אמנם לא עוסק בהתחשבנות ''הסטטיסטית'' באופן קבוע אבל בכל זאת זוכר שני מקרים: דדי צוקר שהורחק בגין שחיתות, וזהבה גלאון שנחקרת על שחיתות.
3. לא ראיתי אותך יוצא להגנתם של השנים מפני השיטה.
4. גם עדנה ארבל שלא הורשעה זוכה ממך וחאחרים לקיטונות לא מעטים.
5. גם על ''השחיתות'' של כלבי השמירה אנחנו שומעים לא מעט - ולא רק באמצעים מחתרתיים...

הביקורת שלך, למרות הניסיון שלך להציגה אובייקטיבית, סובלת מהנטייה הפוליטית שלך. אם כך מדוע אתה מתלונן שהביקורת של אחרים מושפעת מהעמדה הפוליטית שלהם?
_new_ הוספת תגובה



עדנה ארבל גנבה כספים
משה (שבת, 03/04/2004 שעה 9:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא לה ואולצה להחזירם, בתנועה סיבובית, כאשר נחשף הדבר. היום הכספים האלה פורחים בואדוז.

אבל אנחנו מתאפקים ולא פוגעים בסיכוייה להיות לך שופטת עליונה.
_new_ הוספת תגובה



עדנה ארבל
דוד סיון (שבת, 03/04/2004 שעה 10:03)
בתשובה למשה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את ''הגנבה'' הזכיר כבר מר בר-ניר.

אינני זוכר במפורט מה בדיוק עלה בגורל הכספים שנזכרו כאן והאם נקבע שהפרקליטה גנבה. אבל, אם רק קצת מן העובדות שמעלה יואב יצחק בנדון נכונות לא הייתי רוצה לראותה בבית המשפט העליון אלא בתור נאשמת.

אם זכרוני אינו מטעה, הרי חלק מן הנושאים הקשורים בפפרקליטה הביאו את יואב יצחק לבית המשפט והוא בדרך כלל לא מפסיד.... לכן יש כנראה סיכוי שהיא לא תהייה שופטת עליונה או שופטת בכלל.
_new_ הוספת תגובה



מזה עבריין סדרתי מבחינה ציבורית?
משה (שבת, 03/04/2004 שעה 9:05)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא עמד למשפט הבוחר ויצא זכאי. אז היכן העבריינות כאן?
_new_ הוספת תגובה



אב הבנים שמחים
לוי (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 11:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי וקראתי את הסיפורים על האי היווני ועל סיריל קרן ולא הבחנתי במידע חותך על שוחד . לכל היותר מה שהוא נסיבתי . אני מכיר מי שהיה תחת פיקודו של שרון לפני שנים רבות ולפני שהפך לפיגורה פוליטית והוא הגדיר אותו כמי שאינו מסוגל להוציא דבר אמת מפיו .
_new_ הוספת תגובה



לרמי נוידרפר-נוי, ''הבן החכם''
רפי אשכנזי (יום שישי, 02/04/2004 שעה 19:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ל''בן החכם'' רמי נוידרפר-נוי, בן חכם ישר וכינה
הלוואי רבים כמוהו
חג שמח!
_new_ הוספת תגובה



רפי - מחמאותיך לא מגיעות לי
רמי נוידרפר (יום שישי, 02/04/2004 שעה 22:24)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל חג שמח גם לך
_new_ הוספת תגובה



הימין הצבוע
משה (שבת, 03/04/2004 שעה 18:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באיזה צבע הוא בדיוק צבוע?
גם הצהוב של בית''ר כבר דהה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי