פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
למה רק גלעד שרון?
אריק באך (יום שני, 26/04/2004 שעה 17:31)


למה רק גלעד שרון?

למה הבן של שרון ולא הבנים של פרס, אהרון ברק, וכל היתר?

אריק באך




כולנו מכירים לפחות שני בנים-של, הרבה יותר עשירים, ובאופן מסחרר ותמוה, מאשר גלעד שרון. לא מליון דולר פה, ושם – אלא עשרות מליוני דולרים גם פה, וגם שם.

הבן של שמעון פרס (חמי פרס, וגם אח שלו, גיגי פרס), הבן של אהרון ברק (אבנר ברק, וגם הבת שלו ועוד כמה מבני משפחתו), ועוד שורה ארוכה של בנים, בנות, גיסים, אחים וקרובי משפחה שהפכו למולטי-מיליונרים.

לכולם אותו מכנה משותף: הם התעשרו עושר אגדי ובפתאומיות, במנותק לחלוטין מכישוריהם האישיים, אך בקורלציה הדוקה עם תחומי עיסוק הקשןרים אל האבא המכהן בתפקיד ציבורי, ועם תיזמון מדוייק של העושר אשר שטף אותם עם מועדי הקדנציה של האבא.

כל אלה אינם מותירים יותר מידי מקום לדמיון, ומבחינה משפטית אף פוטרת את הציבור מחובת ההוכחה ומקימה על כל שורת המולטי-מיליונרים החדשים ומקורביהם בשלטון את נטל הראיה. זה יותר מידי כסף, כדי לתרץ זאת במקריות. זה יותר מידי מקרים, כדי לתרץ זאת באקראיות. זה יותר מידי שקוף, כדי להסביר לנו שכל מה שיורקים עלינו זה כאילו גשמי ברכה.

מדובר בהתעשרות פתאומית, בהון עתק של ממש, ובאורח פלא ממש, כמו שעון חול: ככל שכיסיהם מתמלאים יותר – כך קופת הציבור מתרוקנת יותר והיכולת שלך ולשל הילדים שלך להרוויח כסף במדינה הופכת למעיקה יותר ויותר. ארץ המגבלות הבלתי אפשריות...

מדוע גלעד, שהוא כבר גבר מבוגר, אב לילדים ובעל משפחה עדיין נחשב ''לילד-של'' כאילו הוא עדיין זאטוט בן 17 או 21, וכל עיסקה שהוא עושה, כשרה או לא - מחוללת סערה ויללות של צבועים שוחות בתוך ים של דמעות תנין, ואילו הילדים של אהרון ברק ושמעון פרס, שעשו הרבה יותר מליונים מגלעד, בגיל הרבה יותר צעיר מגלעד, ובנסיבות תמוהות – בלשון המעטה - פי כמה וכמה, כלל לא מהווים נושא לדיון?

האם טוהר המידות מפריע לצווחנים המקצועייים, או שמה אינטרס פוליטי או כלכלי אפל העוטף את עצמו בטלית מזוייפת?

אם להילחם בשחיתות - אז קדימה רבותיי. בואו נלך כולנו, בהמונינו, כמו שעשו בימי המהפכה הצרפתית ובפיליפינים וברומניה ובגרוזיה ובכל מקום אחר בהיסטוריה בעצם - ונעצור בהמונינו את גלעד שרון, אבל גם נלאים את רכושם של משפחת אהרון ברק ושמעון פרס כולל הילדים והאחים והגיסים (שכחתי את גיסו של אהוד ברק...) ושל כל מי שאין לו הסבר המניח את הדעת איך הוא ולא אתה, האזרח הקטן, זכה במכרז (ולרוב אפילו זה לא) שהעניק לו וממילא לכל משפחתו מבול של מליונים במנותק לחלוטין מהכישרון שאין לו, מהגיל הצעיר שהוא נכנס לשוק, ומההגיון הפשוט הנובע מתנאי השוק הקיימים.

אבל אם אתם רוצים רק את הדם של גלעד בלבד, ולא איכפת לכם מהשחיתות של אהרון ברק וילדיו וכל האחרים - אז גם אם גלעד עשה מעשה פלילי (ועדיין לא ראיתי בדל ראיה שמלמדת זאת. רק הרמזות בסגנון ''דרעי רצח את חמותו'' ו''נמרודי רצח את עד המדינה'' המנפחות בלון המסתבר רק אחרי שנים וכשכבר מאוחר מידי כעוד ברווז משפטי) - אני מעודד אותו לעשות כל מה שהוא יכול כדי להתחמק מאימת הדין. כמו שאמר דווקא עמוס שוקן: ''עם נבזים תתנבז''.

זה גם טבעי (זכות ההגנה העצמית), גם חוקי (זכות השתיקה), ובעיקר – צודק (צדק שהוא לא כלפי כל אחד – לא צריך להיות כלפי אף אחד).

כי הצדק הוא עיוור. הוא לא שייך לאף מפלגה ולשום אינטרס פוליטי או כלכלי.

אני מבקש מכם, אחים, מכל אלה המתלהמים נגד גלעד שרון, תפסיקו להיות כלי משחק בידי מניפולטורים המפעילים אותכם בתור בשר-תותחים. הם את האמת יודעים, אבל הם יודעים להפעיל אתכם ולשחק בכם כמו בכדור חסר עמוד שידרה. הם שולחים אתכם להעסיק את התקשורת בדבר אחד, בעוד שבצד השני של הרחוב הם גונבים את המדינה.

הם שולחים את הילדים שלכם למות, בעוד שבדלת האחורית הם מוכרים את הנשק לאוייבים המנהלים את המלחמה בה הילד שלך, חלילה, יקריב את חייו.

הם המציאו וימציאו כל מס על כל טיפת חמצן שתנשום, כדי שהכסף שתביא הבייתה יספיק, במקרה הטוב, בקושי לשלם חשבונות ולפת לחם ומלח אבל לעולם לא יתנו לך להגשים את הכשרון והיכולות שלך ולהנות מפירות החריצות שלך!

הם יחיו עד גיל 90 כמו ילדים צעירים, ולך יקחו מס בריאות כדי שמגיל 40 תחיה כמו חצי בן אדם ובגיל 65 כבר לא תזכה לקבל את פנסיה שאותה שילמת כל חייך.

הם יתנו לך למכור את המכונית כדי לשלם סיפרי לימוד לילדים שלך, ואת הילדות שלך ישפילו בעבודות מבזות כדי לממן את לימודי האוניברסיטה, בעוד הילדים שלהם מקבלים מילגות ולומדים באוניברסיטאות יוקרתיות בחו''ל.

הם יתעללו בך ויהרסו לך את החיים אם יתפסו אותך גונב ממחטה כי הרי זה שלטון חוק וזו שערורייה – אבל כשהם גונבים מליונים ביד אחת, הם ביד השניה מחזיקים חזק חזק את הביצים של מי שאמור לדווח לך על זה ואת הביצים של מי שאמור למצות איתם את הדין על מה שהם עשו.

לפני כעשר שנים, כתב העיתונאי בן-דרור ימיני את הדברים הבאים, דברים שאז נשמעו כמו סתם נבואת-זעם, אבל היום זו מציאות אשר חייבת להטריד את כולנו:
''משהו רקוב בממלכת הצדק: לא המעידות הקטנות, אם בכלל, של אנשים גדולים יהפכו אותנו לחברה מושחתת.

הסכנה לשלטון החוק מצויה ברדיפה הסלקטיבית, שהופכת תמימים לרשעים, ורשעים בפוטנציה, לחסינים.

לינץ' ציבורי על הבלים, מצד אחד, וקשר שתיקה על מעשים אחרים, מצד שני, הם לא דברים שאפשר להעמיד עליהם לדין.

אבל הם הרבה יותר חמורים מהנחה תמימה בבית מלון.

זה הריקבון האמיתי שמצוי אצלנו, והוא מצוי בעיקר אצל אלה שהפכו את הרדיפה אחרי ריקבון למומחיות מקצועית''
רבותיי, כבר נאמר שמי שלא לומד מההיסטוריה, נידון לחיות אותה מחדש. הבעיה היא, שאת ההיסטוריה שלנו כעם יהודי אי אפשר לחיות מחדש אלא רק למות מחדש. ואת זה אסור לנו לתת לאף אחד להקריב על מזבח תאוות בצע וחזירות אישית.

בכל מקום בהיסטוריה שהצדק היה סלקטיבי כל כך, זה נגמר רע מאוד.

אז כדאי שכולנו נתעורר ונפסיק להיות הטמבלים של המשחק הזה.

כן גלעד – לא גלעד. זו הרי מניפולציה!

או שיש צדק, והוא לכל!

או שאין צדק – ואז בואו נראה לכולם שאם חגיגה, אז הם אולי החתן והכלה, אבל אולם השמחות הזה, עם כל האוכל הרב שיש בו והתזמורת והבמה, שייך בעצם לנו ולא להם. בואו נסלק אותם להתחתן בקפריסין, ונחגוג לנו אנחנו עם האוכל והתזמורת שהם ממילא שייכים לנו, ועם המתנות שהשאירו להם, כי גם הם בעצם נשדדו מאיתנו!

אני מאחל לכל בית ישראל לא רק חג של מתגוננים, אלא גם עצמאות של עם חופשי בארצנו


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אריק תן עובדות  (pit)
  צביעות ודמגוגיה מבישים!!  (רמי נוידרפר) (22 תגובות בפתיל)
  שכחת את הבן של הרצוג  (מושה) (3 תגובות בפתיל)
  חג שמח גם לך, אריק  (דוד סיון) (9 תגובות בפתיל)
  ל הכבוד, דברים לעניין  (מרק)
  הערת אחת או שתיים  (הלל הזקן) (4 תגובות בפתיל)
  איך אומרים בצמרת: כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה...  (יוסי בלום הלוי) (20 תגובות בפתיל)
  האם גבולות השחיתות הם במה נעשה או במי שעשה?  (גבי בחן) (4 תגובות בפתיל)
  ועכשיו שוב התפניתי לשקריך  (רמי נוידרפר) (24 תגובות בפתיל)
  עובדות או דעות  (נסים ישעיהו)
  ובכל זאת, הטענה ש''כולם עושים כך'' איננה קבילה  (גבי בחן) (12 תגובות בפתיל)
  אוליגרכיה הנלחמת על חייה  (לוי) (7 תגובות בפתיל)
  הפחד שיתק את כולנו  (רונן כהן) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי