פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ניצחונה של טלי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 6:35)


ניצחונה של טלי

גדעון ספירו



ה-‏30 בנובמבר יירשם אצל פעילת השלום טלי פחימה כשלב חשוב בסדרת הניצחונות שלה על השב''כ, השב''ס, שופטי בתי המשפט ועוד סוכנויות דיכוי של ממשלת ישראל. הם לא הצליחו לשבור את האישה האמיצה והאצילה הזו.

ביום זה הודיעו התביעה וההגנה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הגיעו לעסקת טיעון לפיה נמחקו מכתב התביעה הסעיפים הדרקוניים, ''סיוע לאויב בשעת מלחמה'' (עונש מוות); ''תמיכה בארגון טירור'' ו''החזקת נשק''. במסגרת העסקה הודתה טלי בסעיפים זניחים כמו ''מגע עם סוכן חוץ'', ''מסירת ידיעה לאויב'' ו''הפרת הוראה חוקית''.
מדוע אני אומר ''סעיפים זניחים''? כי סעיפים אלה, הגם שמאפשרים הטלת עונשים מצטברת של 32 שנות מאסר, מסתכמים על פי העסקה בעונש מאסר של 3 שנים. התביעה הודיעה כי לא תתנגד להפחתת שליש מתקופת מאסרה, כלומר טלי משתחררת מהכלא בעוד פחות משנה.

במלים אחרות, השב''כ הבין, (שהרי התובעת מטעם פרקליטות המדינה אינה אלא מריונטה של השב''כ בבית המשפט), כי כל המגדל שבנה על ''מסוכנותה לביטחון המדינה'' עד כדי כך שהטילו עליה מעצר מנהלי, אין בו ממש והוא קרס כבנין קלפים.
15 השופטים, מהשלום עד לעליון, שדחו את עתירותיה ואישרו את מעצרה המנהלי ולאחר מכן את מעצרה עד תום ההליכים, תוך שהם כותבים הררי ניירות שבהם הם חוזרים כתוכים על הזיות השב''כ, יצטרכו לבלוע את הניירות. ייקח להם הרבה זמן, אם בכלל, עד שיוכלו להתנקות מהזוהמה והעוול השיפוטיים שדבקו בהם.

הסעיפים שבהם הורשעה טלי, הם מסוג עבירות סל שכל אחד מאיתנו עבר עליהם אין ספור פעמים. למשל ''מגע עם סוכן חוץ''. זהו חוק מרושע המאפשר לתבוע כל אזרח ישראלי שנפגש עם אזרח בעל דרכון זר, בארץ או בחו''ל. אם השב''כ רוצה לחסל בן אדם, הוא מלביש עליו את הסעיף הזה. כל פגישה של שוחרי השלום עם פלסטינים, היא מגע ''סוכן חוץ''. השב''כ מבין שאינו יכול להכניס מאות אלפי ישראלים לבית הסוהר על ''מגע עם סוכן חוץ'', לכן הוא בוחר לו מעת לעת קורבנות תורניים. היום זו טלי, מחר זה יכול להיות את ואתה ואני.

גם הסעיף של ''מסירת ידיעה לאויב'' הוא מסוג סעיפי הסל שניתן להלביש על כל אחד. מי מאיתנו, הנאבקים בכיבוש, לא עשה פעם משהו בדומה למה שהורשעה עתה טלי, (הקראת ידיעה או מסמך ''לאויב''). אני יכול להעיד על עצמי שהקראתי אלפי פעמים מסמכים ''שנפלו לידי'' למאות פלסטינים שנפגשתי איתם ברבות השנים ברחבי העולם.

ולבסוף הסעיף של ''הפרת הוראה חוקית'' שבו הורשעה טלי בגין כניסתה לשטחי הרשות הפלסטינית, גם הוא סעיף סל שמאות אלפי ישראלים עברו אותו ב-‏38 שנות כיבוש. אם הייתי מועמד לדין כל אימת שנכנסתי לשטחי הרשות שאחד מאלופי צבא הכיבוש הכריז עליהם ''כשטח צבאי סגור'', בין לפגישה עם פלסטינים, בין להפגין נגד פשעי המלחמה של צבא הכיבוש הישראלי, גם עשרה מאסרי עולם לא היו מספיקים. מדי זמן בוחרים להם השב''כ או משטרת הכיבוש ישראלי תורן ומלבישים עליו את הסעיף הזה.

באחת- עסקת הטעון נועדה להציל את כבודו האבוד של השב''כ, אולם למעשה היא מוכיחה כי טלי צחה וצחורה כשלג, שלא דבק בה רבב, להיפך, היא גיבורת שלום שעוד נכונו לה, אם אך תרצה בכך, פרקי תהילה במאבק למען שלום ישראלי פלסטיני.

ישאל השואל, התמים או המיתמם, אם היא כה טהורה כפי שאני טוען, מדוע הודתה, מדוע נכנסה לעסקה, מדוע לא נאבקה על חפותה עד הסוף? והתשובה פשוטה: אילו היו לנו שופטים הגונים והוגנים, אין ספק שזה מה שהיה צריך לעשות. אין למדינה ''קייס'', והזיכוי המלא היה צריך להיות הסוף הטבעי של ההליך השיפוטי. אולם טלי בתוך עמה היא יושבת, והיא יודעת, כמו שאני יודע, שהשופטים הם שפוטים של השב''כ, עושי דברם. אין סיכוי לאזרח ישראל שהואשם על ידי השב''כ, לצאת זכאי, גם אם לא חטא במאום. זו המציאות המשפטית העגומה בה אנו חיים, ועל כן עסקת הטעון היא בסופו של דבר אילוץ, אם תרצו, מעשה אונס שהמדינה ביצעה בטלי החפה מכל פשע.

בעוד 11 חודשים תצא טלי לחופשי, ואנו, תומכיה ואוהביה נקבל אותה בשמחה, בהערכה ובחיבוקים, כיאה למי שהקריבה קורבן למען מטרה נעלה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שלוש שנות מאסר זה ''ניצחון''?  (רמי נוי) (10 תגובות בפתיל)
  פחימה היא רק הג'וקר .  (אבי גולדרייך) (21 תגובות בפתיל)
  מאמר מבורך  (מהנדס אזרחי)
  ממש שמחת עיניים  (סוריא) (2 תגובות בפתיל)
  ברל כבר הזכיר יצורים כאלו  (צדק)
  אין ימין ואין שמאל  (קל וזך)
  כתוב אצל ספירו [•]  (אבי גולדרייך)
  אין לך כל סיבה לחגוג  (פרקש)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי