פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''שמאל קיצוני''
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 11:36)


''שמאל קיצוני''

גדעון ספירו



אבנר שמעוני מתפרנס כבר שנים רבות מתעשיית הכיבוש הישראלית. עד לפינוי/גירוש/עקירת המתנחלים הפולשים מרצועת עזה (אין לי בעיה עם אף אחת מההגדרות הנ''ל, שהרי צריך היה לגרש ולעקור אותם מהאדמות אליהן פלשו ואותן שדדו מהפלסטינים) שימש שמעוני כיו''ר המועצה האזורית של הגוף שהיה ידוע בציבור כגוש קטיף.
לא צריך לדאוג לשמעוני. כמו עסקני כיבוש אחרים, הוא מצא מיד עבודה חדשה (''בעזרת השם'' כמאמר חובשי הכיפות) בתחום תעשיית הכיבוש, כאשר מונה למשרת מנכ''ל הגוף המוכר בשם „מועצת יש''ע”. עם כל מלמולי ''ברוך השם'', ברור גם ל''גדולי הדור'' כפי שנהוג לכנות רבנים נערצים, שהיושב במרומים לא מממן את הפרזיטים האלה. אנחנו, האזרחים, מימנו את שמעוני ועסקנים אחרים בעזה וממשיכים לממן את שמעוני וחבריו בגדה כשהם מכניסים לכיסם מדי חודש משכורות נאות, המסתכמות בסכומים נאים, המהווים חלום רטוב של מובטלים או מקבלי שכר מינימום.


אותו שמעוני אמר למחרת פינוי בריוני עמונה כי מ''מ ראש הממשלה אהוד אולמרט ''הכריז מלחמה על ההתנחלויות ומיצב עצמו בשמאל הקיצוני''.
ההצהרה הנ''ל עוררה בי שמחה רבה. שהרי אם זה נכון, לא נותר לי אלא לחבק את אולמרט בחום ולומר לו, ''אחינו אתה'' ואפילו לסלוח לו על שלקח לו כה הרבה זמן להגיע למסקנה הנכונה.

אלא ששמחתי הייתה מעט מוקדמת. לאחר שהאזנתי לראיון שהעניק אולמרט לעיתונאי ניסים משעל מהערוץ השני, ראיון ראשון מאז שהחליף את ראש הממשלה שרון, התברר לי ששמעוני היה ונותר הוזה הזוי. אולמרט, לצערי, טרם הכריז מלחמה על ההתנחלויות ולא זו בלבד שאינו נמצא בשמאל הקיצוני, אלא הוא עדיין שקוע עמוק בביצת הכיבוש.

הנה חזונו של אולמרט: הוא ''ייפרד'' מהפלסטינים ויקבע חד צדדית את ''גבולות הקבע'' של מדינת ישראל. הוא ישאיר בתחומי המדינה את ''גושי ההתנחלויות'', כולל מעלה אדומים ובקעת הירדן.
במלים אחרות, אולמרט מתכוון לממש את תכנית שרון למדינת בנטוסטן פלסטינית. הבעיה היחידה עם תכנית זו, שהיא אינה מקובלת על העם הפלסטיני, ללא הבדל הנהגה ומפלגה.
אם אולמרט מתכוון לכך ברצינות, אזי הוא לא פחות הזוי משמעוני. זהו מתכון להמשך מעגל הדמים.
אלא אם כן, אולמרט לא מתכוון למה שהוא אומר, מתחנף בטרם בחירות לאיזה קו אמצע קונצנזואלי, מחביא באמתחתו את הקוסם השמאלי שיצוץ לאחר הבחירות ויביא את השלום.


האם מותר ללעוג למוחמד?

הסערה שקמה בעולם הערבי והמוסלמי בעקבות 12 הקריקטורות על הנביא מוחמד שפורסמו בעיתון הדני ''יולנדס פוסטן'' והועתקו עתה גם לעיתונים בגרמניה, צרפת, איטליה ונורבגיה, מחייבת אותי, כמי שעוסק בכתיבה ומגן בקנאות על חופש הביטוי, לנקוט עמדה. האם מותר היה לפרסם את הקריקטורות, על אף הפגיעה ברגשותיהם הדתיים של המוסלמים, והאם ראוי היה לפרסמן? שתי שאלות שונות.

כאשר העיתון הדני פירסם את ההזמנה לקריקטורות על הנביא מוחמד, ידעו עורכיו, והדבר גם פורסם בעיתון, כי על פי הדת המוסלמית אסור לצייר את דמותו של הנביא.
העיתון מבטא דעת קהל ימנית המבקשת לחסום את ההגירה המוסלמית לדנמרק ואירופה. זו גם עמדת הממשל הימני בדנמרק שניבחר בין השאר על בסיס זה.
הממשל הדני והעיתון ''יולנד פוסטן'' מבטאים הלך רוח אירופי אנטי מוסלמי, הרואה בקהילה המוסלמית סכנה ''לאורח החיים האירופי''. לא זו בלבד שיש לעצור את ההגירה המוסלמית, אלא אם אפשר יש לגרש את אלה שטרם התאזרחו.
הקהילה המוסלמית באירופה, בהכללה (שכמובן אינה תופסת לגבי כל פרט ופרט), סובלת מאפליה, מיחס שלילי, מגישה תיוגית שגובלת בגזענות.

פעולות הרצח של אל קאעידה, התאים הפונדמנטליסטים שהתגלו בארצות אירופה ותכנית 7 השלבים שהארגון פירסם להשתלטות האיסלאם על כל העולם עד 2020, תכנית שכוללת את חיסול כל הכופרים ומגדירה את הדמוקרטיה ''כדת כפירה חדשה'', כמובן שמזינים את הגישה הגזענית כלפי המוסלמים.

העיתון יזם בכוונת מכוון פרובוקציה שתבדוק את ''גבולות הסובלנות המוסלמית''. הקריקטורות הראו את הנביא מוחמד בפנים (תרתי משמע) מאד לא מחמיאות, כמו אותה קריקטורה המראה את הנביא עם תרבוש שמכיל פתיל המפוצץ מטען חבלה. הקריקטורות לא הבחינו בין איסלאם מתון וקיצוני, שהרי הנביא מוחמד הוא לא רק נביאם של אל קאעידה אלא גם של מיליוני המוסלמים שמתנגדים לדרכו של הפונדמנטליזם האיסלאמי.
הקריקטורות היו ביטוי לאיסלאמופוביה, והם פגעו ללא צורך ברגשותיהם של מאות מיליוני מוסלמים שדבר אין להם עם אל קאעידה, או ארגונים המסונפים אליו.
מכאן יובן כי כמי שתומך בזכויות אדם, סובלנות בין דתית ושוויון אני חייב להסתייג מהמגמה שהייתה טבועה בפרסום הקריקטורות. הפרסום לא היה ראוי. בנוסף לכך אני סבור כי הקריקטורות ככאלה לא היו מוצלחות.

אבל, ויש כאן אבל גדול, כמי שתומך בחופש ביטוי, גם לדעות המקוממות אותי, אני מתייצב לצד אלה הסבורים שמותר היה לפרסם את הקריקטורות, וכמובן שאני מסתייג מהאיומים שהשמיעו קנאים דתיים על חייהם של עורך העיתון וציירי הקריקטורות.
מבחינה מסוימת העיתון השיג את מבוקשו מעבר למה שהתכוון. ההפגנות הסוערות והאלימות בעולם הערבי שכללו שריפת שגרירויות דנמרק ונורבגיה בביירות ובדמשק, מוכיחות עד כמה הדת נטועה עמוק בהמונים, ועד כמה קל לארגן המונים במדינות עניות לפעילות אלימה בשם הדת. הדת כאופיום להמונים, כפי שלימד אותנו מרקס המנוח.

אז נכון שבדרך כלל קריקטורות הן מדיום שאין לו אלוהים, אבל רצוי שהעוסקים בהן יהיו בעלי שכל, חוכמה ותבונה. מי שניחן באלה לא היה מפרסם את הקריקטורות על מוחמד.


הפינוי בעמונה

מהי העמדה הראויה, לדעתי, של איש שמאל אל מול האלימות שהפעילה המשטרה בפינוי מאות בריוני הכיפות הסרוגות והחצאיות הארוכות בהיאחזות עמונה?
העיתונאי דן מרגלית ניצל את ההזדמנות וקרא לצבא ולמשטרה להפעיל אותה אלימות על המפגינים נגד חומת האפרטהייד בבילעין. אלה ואלה לדידו מפרי חוק שיש להפעיל עליהם את היד החזקה והאלימה.

יש הבדל תהומי בין המפגינים שוחרי השלום נגד חומת האפרטהייד בבילעין לבין הנוער הפשיסטי שוחר המלחמות שהתבצר בעמונה.
בריוני עמונה תכננו אלימות. הם הכינו אלפי אבנים, בלוקים ואפילו סלעים ועוד אמצעים כדי לפגוע בשוטרים המפנים. מדובר במעין פלוגות סער המוכרות גם בכינוי ''נוער הגבעות'', שהוסתו על ידי רבנים וחברי כנסת מהאיחוד הלאומי להגן על שוד קרקעות של פלסטינים.
בריוני עמונה הפעילו את האלימות כמתוכנן על ידם. הם זרקו מטר אבנים וברזלים על שוטרים ופצעו אותם וביצעו לינץ' בשוטר שנפל מסוסו.
במלים אחרות, הפעם, בשונה ממרבית הפעמים, המשטרה הפעילה את כוחה בצדק על מטרה ראויה.

המפגינים בבילעין, זו אופרה אחרת לגמרי. מדובר במפגינים לא אלימים, שוחרי זכויות אדם, שבאים להפגין בעד מטרה ראויה – שמירה על נכסיהם של הפלסטינים והתנגדות לחומת האפרטהייד שגוזלת מהכפריים את אדמתם, מטעיהם ופרנסתם. הם מפגינים נגד הפרת החוק שמבצעת מדינת ישראל שהרי בניית החומה נעשית בניגוד לחוק הבינלאומי ובניגוד לפסיקת בית הדין הבינלאומי.
באחת – האלימות המשטרתית נגד בריוני עמונה האלימים והמסוכנים הייתה מחויבת המציאות; ואילו באשר למפגיני בילעין, יהודים וערבים, שבאים מצויידים בכרזות בלבד, אין כל הצדקה להפעלת אלימות משטרתית או צבאית נגדם.
בריוני עמונה משולים למי שמתעקשים לבצע אונס, בעוד מפגיני בילעין עושים ככל יכולתם למנוע את האונס. ואין דין השניים זהה.


חד''ש בל''ד

מתנהל עתה ויכוח מאד ער באזור התמיכה של מפלגות חד''ש ובל''ד בסוגיה האם ללכת בחזית משותפת אם לאו. הדעת נותנת כי אם יש חשש כי מי מהשתיים, או שתיהן, לא יעברו את אחוז החסימה, ראוי לשלב כוחות.
כמי ששייך לקול השמאלי הנייד שמשייט במרחב שבין מרצ לחד''ש, אני מאד מוטרד מכך שבמפלגות חד''ש ובל''ד אין אישה במקום ריאלי, ואני מתכוון לאישה ערביה. את זאת אני כותב ביודעי שבשתי המפלגות יש נשים משכמן ומעלה, שבוודאי לא נופלות, ולדעתי אף עולות, על הגברים שמוקמו במקומות הראשונים. זהו שיקול מאד דומיננטי אצלי בהחלטה עבור מי אצביע.


הספד לעשירים

לפני מספר ימים הלכה לעולמה אישה בשם אנדריאה ברונפמן. היא נדרסה למוות בניו יורק. מה מייחד את האישה הזו? קודם כל שהיא הייתה עשירה מאד, נשואה לצ'ארלס ברונפמן, אחד משני היורשים של חברת הויסקי סיגראם, שהקים האב, סמואל ברונפמן, במונטריאול. חברה זו הפכה לאימפריה לאחר שעשתה את המיליונים בתקופת היובש בארה''ב.
סמואל ברונפמן, מייסד האימפריה, מהגר מרוסיה, משול לאוליגרכים מברית המועצות שהתעשרו בדרכים מפוקפקות, אולם הדור השני של הברונפמנים, ובוודאי השלישי, כבר נהנים מהיוקרה והמעמד של ''עשירים לגיטימיים'', כפי שיקרה, קרוב לוודאי גם לילדיהם של גיידאמק וחבריו.

מזלה של אנדריאה ברונפמן שפר עליה. היא נולדה למשפחה בריטית בעלת נכסים ולימים התחתנה עם צ'ארלס ברונפמן, כפי שקורה לא אחת כאשר כסף נדבק לכסף.
אנדריאה ברונפמן (אנדי בפי ידידיה) יצאה ונכנסה אצל שועים ונגידים בישראל. היא היתה בת בית בחוגי השלטון. אהוד אולמרט מספר כי בערב בו הודיעו לו כי סמכויות ראש הממשלה עוברות אליו לאחר התקף השבץ השני של שרון, הוא שהה בחברתה של משפחת אנדריאה ברונפמן.

אנדריאה ברונפמן היתה תורמת לקרנות שונות. וזה כמובן יאמר לזכותה.
לאחר מותה כתבה עליה טלי ליפקין שחק, אשתו של הרמטכ''ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, כתבה ב''מעריב'' על שני עמודים שכמעט סחטה דמעה מעיני.
מה למדתי עליה? היא התאפיינה ''בהדר צנוע ומאופק'' ו''יחס תובעני מעצמה ומאחרים'', וכן הייתה בעלת ''התלהבות וסקרנות''.
הלאה: ''המשפחה, מהעשירות בתבל, דוגלת בשוויון ובליברליות''. ועוד: ''אנדי וצ'רלס ברונפמן ניהלו אורח חיים סולידי, מרופד בנוחות ומשדר אנינות''. וכמובן, ''הם היו מאד צנועים''.
משפט המחץ של טלי ליפקין שחק היה: ''מי שלא פחד ממנה אהב אותה''.

אז מה אני רוצה להגיד? שאם אתם עשירים ותורמים, יכתבו עליכם עיתונאים מפורסמים, המשתכשכים עם בעלי הממון, הספדים יפים בעיתונים בעלי תפוצה, בלי לשלם על כך כמודעה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חצי תאווה בידו
חיציון מתלבט (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 12:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו בעד חופש הביטוי , אבל...

אסור לעשות צחוק ממוחמד .
_new_ הוספת תגובה



האם מותר ללעוג למוחמד?
פרקש (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 12:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחיל בפנים וגומר בחוץ. אתה מתחיל לתאר היטב את מטרות האסלאם הקיצוני (כאשר רוב רובם של המוסלמים תומכים בו), אבל נכשל מלהבין כיצד יש לטפל באותו אסלאם קיצוני.

בעקרון אינני רואה כיצד יכולים המוסלמים להיפגע מקריקטורות אלה (למרות שלכאורה מציירים את מוחמד), כאשר הם עצמם מרשים לעצמם לצייר יהודי שמן, אף גדול, עיניים בולטות, מגן דוד , ידיים סופרות את הכסף וריר יורד משולי שפתיו, כאשר רגליו דורכות ומדכאות את הנאצי הקטן והמסכן? האם רוח נביאם יקר יותר מדמם של 6 מיליון יהודים תמימים?

היהודים מסכנים, נותנים לביריוני חוצות לשחק בדמם והם לא מגיבים בחרם ובטרור נגדי. חבל שהיהודים לא חזקים ברצונם להילחם כמו שהמוסלמים חזקים בחלומות האנטישמים. אז לפחות גם אנחנו היינו יכולים להפגין, להתפרע, לרצוח, לאיים, לחבל בשם יקרינו וקדושינו.

כאשר העיתונים המוסלמים מפרסמים את היהודי או הציוני כיוצר השואה ואת הנאצים כקורבנותיה ושאר תיאוריות קונספירטיביות כאלה, ידעו עורכיהם, והדבר גם פורסם בעיתונות, בספרות ובתיעוד אחר, כי על פי הדת היהודית יש חובה לכבד את המת על קידוש השם ואסור לצייר את דמותו ובודאי לא לשקר וללעוג עליה.

מותר לאירופאים להתיירא מהצפת ארצותיהם במוסלמים רבי, ובודאי כשידוע שיש להם אמונה, תוכניות לממש את חזונם לשליטה על העולם. מותר למתגוננים לבדוק את ''גבולות הסובלנות המוסלמית''' כי הם אוייבי האירופאים. וגם אם יש תאים איסלאמופוביים באירופה, זה הכל ''בזכות'' המוסלמים עצמם. וזו תופעה בדיוק הפוכה לתופעת האנטישמיות.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל תהומי בין המפגינים שוחרי השלום נגד חומת האפרטהייד בבילעי
פרקש (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 13:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל תהומי בין גדר ההפרדה בבילעין לבין הנוער הציוני, שוחר השלום והמתנחל בארצו שהתבצר בעמונה.

בריוני הגדר תומכים באלימות ובטרור מתוך רצון להחליש את ישראל עד שתקרוס ותתפרק, ואילו נערי הגבעות מעוניינים בהעמקת ובהרחבת הרגל הציונית בארץ ישראל.

יתכן שזה או זה טועים, או שניהם טועים, או שכולנו טועים. אבל המוטיבציה של הראשונים רעה מליבה, תומכת בטרור ונכנעת לו, ואילו המוטיבציה של השניים נקיה מכל חולי וטהורה.

בכל מקרה, מפגיני עצמונה לא הרגו שוטר או הוציאו עין לחיל, כפורעי בילעין.
_new_ הוספת תגובה



טעות בידך
דוד סיון (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 18:51)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוחר שלום לא מכין מצבור אבנים לקבלת פני רשויות החוק.
מי שמכין את מצבור האבנים וגם משתמש בו הוא אלים ותומך באלימות. אין באלימות הזאת טוהר כלל.

הדבר נכון גם לגבי הגדר בביליעין. מי ששם משתמש באלימות אינו שוחר שלום. למתנגדי הגדר יש מטרות אחרות חוץ מהרס מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



טעות בידך
פרקש (יום שישי, 10/02/2006 שעה 22:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שזרק אבנים בעצמונה אינו מתנחל (-: הוא סתם מפגין.
_new_ הוספת תגובה



חד''ש בל''ד
פרקש (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 13:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מהשרץ ולא מהמר''צ, אל יהי חלקי עימם. אבל אתה, נשאר עמוק בתוך הביצה והבוץ ומתקשה להחליט. מצב רע לכל הדיעות.
_new_ הוספת תגובה



יוסי בילין, ילד מגודל
חזי (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 17:52)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדהים אותי איך הוא לא מתבייש להזכיר גם היום את ''יוזמת ג'נבה'',
כאשר הנבחרים החדשים של הפלסטינים הם אנשי תנועת חמאס,
אשר רחוקים מאוד מקבלת יוזמת ג'נבה.

כמו שאומרים ''יפי נפש סהרוריים''.
_new_ הוספת תגובה



למי שרוצה לראות את הקריקטורות
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 22:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי פה בלינק הזה

למגינת גידעון

_new_ הוספת תגובה



הקריקטורה הזאת הכי מוצאת חן בעיני
פרקש (יום שישי, 10/02/2006 שעה 22:14)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה יכול להסביר מדוע?
דוד סיון (שבת, 11/02/2006 שעה 7:34)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ראשית, צריך להפיץ אותה בעולם
חזי (שבת, 11/02/2006 שעה 15:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי המתאבדים-המתפוצצים ישנו בגלל זה את דעתם.

שנית, היא לא פוגעת ברגשות של אף מוסלמי, לכן הם לא יכולים לבוא בטענות...
_new_ הוספת תגובה



מדוע?
פרקש (שבת, 11/02/2006 שעה 22:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי יש לה מסר ברור שלא ניתן לפירושים שונים, להבדיל למשל מוחמד שחובש פצצה על ראשו. הקריקטורה נוגעת ישירות למיתוס של המתאבד, שמאמין שהוא ''שאהיד'' - הממלא אחר הוראות אלוהיו ומשלם בדמו. ופתאום הנביא עוצר אותם ואומר ''סליחה, טעינו בחישובים. לא נשאר לנו בתולות לכולם'', כאילו זה איזשהו עסק כלכלי או סופרמרקט שצריך לעמוד בהתחייבות שלו לצרכי צרכניו. אלוהים טועה לפעמים בחשבון.

הקריקטורה סטירית במידה ראוייה, מזלזלת באמונת השאהיד עם קצת חוש הומור בריא.
_new_ הוספת תגובה



Israeli101 (יום שישי, 10/02/2006 שעה 3:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו ''עד לפינוי/גירוש/עקירת המתנחלים הפולשים מרצועת עזה ..........צריך
היה לגרש ולעקור אותם מהאדמות אליהן פלשו ואותן שדדו מהפלסטינים''

שאלה? ממי החרימו הערבים את אותם האדמות כאשר הם בזמנו
''פלשו'' - ''שדדו'' אותם!?

תשובה; מאבות עם ישראל.

מסקנה? ''אין לי בעיה עם אף אחת מההגדרות הנ''ל,
שהרי צריך היה לגרש ולעקור אותם(ערבים) מהאדמות אליהן פלשו ואותן שדדו'' !!
_new_ הוספת תגובה



קריקטורות מוחמד
Israeli101 (יום שישי, 10/02/2006 שעה 3:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריקטורות מוחמד - חופש ביטוי, או חוסר כבוד והשפלה?

_new_ הוספת תגובה



קריקטורות מוחמד - אולי שניהם?
רמי נוי (יום שישי, 10/02/2006 שעה 7:46)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי ספק שקריקטורות מוחמד מהוות זלזול מסוים באיסלם, חוסר כבוד והשפלה. יחד עם זאת אין בהן הסתה גזענית, אין בהן פגיעה בלתי נסבלת בכבוד האדם, ולמרות היותן מטומטמות לדעתי, הן בבחינת סאטירה קבילה.

תגובתם ( המונחית מגבוה בחלק מהמקרים) האלימה והמסוכנת של המוסלמים בעולם מהווה תעמולה אנטי מוסלמית גרועה הרבה יותר מהציורים עצמם.
_new_ הוספת תגובה



רמי, שום קריקטורה אינה מטומטמת
פרקש (יום שישי, 10/02/2006 שעה 22:38)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט צריך להכיר את הפואנטה. אתה יכול לטעון שאחדות לא מצאו חן בעיניך והיו מסורבלות ולא מעוררות צחוק.

אני למשל אהבתי את הקריקטורה הזו http://www.geertwilders.nl/images/stories/M1.jpg בול. גם המטען בכובעו של הנביא היא קריקטורה סבירה.

תגובתם של המוסלמים אינה בדיוק תעמולה כי אם פני האמת של חלקים גדולים מאוד מבין המוסלמים. ואתה צודק, הם פוגעים בעצמם. אם כי במישור המדיני אירופה תתעשת ותרצה ליישר את ההדורים ולפצות את מי מהמדינות שחשות שנפגעו.
_new_ הוספת תגובה



אתה מחמיץ את הנקודה
יובל רבינוביץ (שבת, 11/02/2006 שעה 2:06)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקריקטורות שבהן מדובר הן חלביות לחלוטין. הן אינן בכלל בסדר הגודל של נבזותן של הקריקטורות האנטישמיות באמצעי התקשורת הערבים.

אבל זו לא הנקודה.

אפילו אם היו הקריקטורות מאוסות, נבזיות, דוחות ופוגעות. אף אם היו מכוונות לפגוע הכי נמוך כבמקרה סוסקין, עדיין מדובר באמנות לגיטימית.

לפני שנתיים חיבל שגריר ישראל בשבדיה, צבי מזאל, ביצירת אמנות דוחה, בה נראתה דמותה של המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת צפה בבריכה של דם. היצירה היא מעשה ידיו להתפאר של הישראלי דרור פיילר. מעשה החבלה הלא ראוי הזה גרם לתקרית דיפלומטית, ובצדק: אין לפגוע ביצירת אמנות.

אבל איש לא העלה על דעתו לפגוע באמן, קל וחומר לפגוע באדם כלשהו רק משום שהוא שבדי או בממשלת שבדיה שאפשרה את הצגת היצירה ההיא.

אבל מי שפוגע באיסלאם, כמו סלמאן רושדי, צריך להסתתר עד אחרית ימיו, פן יבולע לו.
_new_ הוספת תגובה



הצעה הגיונית לכותב
יובל ברנדשטטר (יום שישי, 10/02/2006 שעה 21:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהכותב הגיע למסקנה כי קיום יהודי בארץ ישראל הינו למעשה שוד אדמותיו של הפלשתיני.
יקום נא הכותב וימסור את ביתו הוא לפלשתיני, וכן את של בנו וביתו, אחותו ואחיו, אביו ואמו, סבו וסבתו, וכן של כל חבריו אוהביו ומוקיריו. כל זאת לפני שינדב את ביתו של יהודי אחר, שאיננו ממוקיריו ואוהביו.
אל נא יסתתר מאחרי קו ירוק או מהפכה ירוקה, או חמאס ירוןק זה או אחר. כאן פלשתין, והיהודי אין לו מה לעשות כאן.
לעומת זאת רבת עמון, קהיר, ריאד, דמשק, חומס ואלפו יקבלו את היהודים בשמחה ובטוב לבב, ירפדו דרכם באשישות ובתפוחים רק כדי להאדיר את שם הפלורליזם הערבי.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי