|
קריקטורות מוחמד | |||
|
|||
קריקטורות מוחמד - חופש ביטוי, או חוסר כבוד והשפלה? | |||
_new_ |
קריקטורות מוחמד - אולי שניהם? | |||
|
|||
אין לי ספק שקריקטורות מוחמד מהוות זלזול מסוים באיסלם, חוסר כבוד והשפלה. יחד עם זאת אין בהן הסתה גזענית, אין בהן פגיעה בלתי נסבלת בכבוד האדם, ולמרות היותן מטומטמות לדעתי, הן בבחינת סאטירה קבילה. תגובתם ( המונחית מגבוה בחלק מהמקרים) האלימה והמסוכנת של המוסלמים בעולם מהווה תעמולה אנטי מוסלמית גרועה הרבה יותר מהציורים עצמם. | |||
_new_ |
רמי, שום קריקטורה אינה מטומטמת | |||
|
|||
אתה פשוט צריך להכיר את הפואנטה. אתה יכול לטעון שאחדות לא מצאו חן בעיניך והיו מסורבלות ולא מעוררות צחוק. אני למשל אהבתי את הקריקטורה הזו http://www.geertwilders.nl/images/stories/M1.jpg בול. גם המטען בכובעו של הנביא היא קריקטורה סבירה. תגובתם של המוסלמים אינה בדיוק תעמולה כי אם פני האמת של חלקים גדולים מאוד מבין המוסלמים. ואתה צודק, הם פוגעים בעצמם. אם כי במישור המדיני אירופה תתעשת ותרצה ליישר את ההדורים ולפצות את מי מהמדינות שחשות שנפגעו. | |||
_new_ |
אתה מחמיץ את הנקודה | |||
|
|||
הקריקטורות שבהן מדובר הן חלביות לחלוטין. הן אינן בכלל בסדר הגודל של נבזותן של הקריקטורות האנטישמיות באמצעי התקשורת הערבים. אבל זו לא הנקודה. אפילו אם היו הקריקטורות מאוסות, נבזיות, דוחות ופוגעות. אף אם היו מכוונות לפגוע הכי נמוך כבמקרה סוסקין, עדיין מדובר באמנות לגיטימית. לפני שנתיים חיבל שגריר ישראל בשבדיה, צבי מזאל, ביצירת אמנות דוחה, בה נראתה דמותה של המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת צפה בבריכה של דם. היצירה היא מעשה ידיו להתפאר של הישראלי דרור פיילר. מעשה החבלה הלא ראוי הזה גרם לתקרית דיפלומטית, ובצדק: אין לפגוע ביצירת אמנות. אבל איש לא העלה על דעתו לפגוע באמן, קל וחומר לפגוע באדם כלשהו רק משום שהוא שבדי או בממשלת שבדיה שאפשרה את הצגת היצירה ההיא. אבל מי שפוגע באיסלאם, כמו סלמאן רושדי, צריך להסתתר עד אחרית ימיו, פן יבולע לו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |