פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ימים טרופים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 30/04/2006 שעה 17:56)


ימים טרופים

גדעון ספירו



הימים שבין יום הזיכרון לשואה ליום העצמאות הם ימי חג ומועד לצביעות ולציניות הישראלית. גם השנה גויס יום השואה לצרכים השוטפים של הפוליטיקה הממשלתית, תוך התעלמות מכך שמדינת ישראל היא במובנים רבים השתקפות הרוע והערכים שהביאו עלינו את השואה.
היה משהו סמלי בכך, שבטקס המרכזי שנערך ברחבת ''יד ושם'' עמדה על הבמה קבוצת חיילים חמושים מהצנחנים שקפצו מדום לנוח וחזרה לדום כל אימת שאחד הדוברים עלה על הבמה.

אותם חיילים נלקחו לטקס הממלכתי מהכיבוש בשטחי פלסטין הכבושה, שם הם מתמחים במשימות של הרג, הרס, ההתעללות והשפלה של אוכלוסיה אזרחית, משימות שהיו גם מנת חלקו של צבא הכיבוש הגרמני במלחמת העולם השנייה. מרביתו של צבא הגרמני לא עסק ברצח תעשייתי של יהודים, צוענים או הומוסקסואלים במחנות ההשמדה. לכך נועדו יחידות מיוחדות. חלקו הגדול היה צבא כיבוש ודיכוי ''מן המניין'' במדינות כמו דנמרק, נורבגיה או צרפת, שתפקידו היה דומה לזה של צבא הכיבוש הישראלי, לשלוט באלימות על אוכלוסיית העם הנכבש ולדכא בכוח הנשק כל ניסיון של התקוממות. בגרמניה של אז כמו בישראל של היום, הצבא הינו התגלמות האתוס הלאומי.

בטקס ב''יד ושם'' לא עסקו בלקחים המהותיים מתקופת השואה: מאבק בגזענות, העמקת החינוך והתודעה הדמוקרטיים, הקפדה על זכויות אדם ובעיקר זכויות מיעוטים, סובלנות לאחר ולשונה. לעומת זאת ניצלו את הטקס להתלהמות בנושא האיראני, תוך התעלמות מכך שישראל היא זו שמצוידת בנשק אטומי והכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני. המאבק נגד נשק גרעיני איראני שעוד לא קיים, שעתה הוא בגדר חשש וחשד, הינו בעל משמעות אם הוא כרוך במאבק מקביל לפירוקה של ישראל מנשקה הגרעיני.
הנושא הגרעיני יכול להיות רלבנטי כלקח מהשואה, באותו מובן שזהו נשק שואתי, ולכן יש לעשות הכל לחיסולו. אבל ישראל הפכה לגן עדן של שוטים גרעיניים, כימיים וביולוגיים, שטובלת בכמויות אדירות של נשק השמדה המונית. הנה אירוניה של ההיסטוריה, עליה עמדתי לא אחת. המדינה שמתיימרת להיות מקלט לניצולי אושוויץ, הפכה בעצמה לחבית חומר נפץ של השמדה המונית.

לפני ימים ספורים קראתי באחד העיתונים כתבה גדולה על מימון תעשיית ההשמדה בגרמניה הנאצית. מתברר כי המימון בא מרכוש שהופקע ונשדד מיהודים. לא יכולתי שלא להיזכר ברכוש הפלסטיני שנשדד בעבר ועד עצם ימים אלה מהפלסטינים, הן באמצעות מוסדות מדינה רשמיים, כמו צבא ובתי משפט, הן באמצעות מוסדות ציבור כמו קק''ל והסוכנות היהודית והן באמצעות עמותות המתנחלים.
האם אתה טוען, ישאל השואל, שישראל היא כמו גרמניה הנאצית? לא, עוד לא, בוודאי לא בשיטות הפעולה של מחנות השמדה, אבל ישראל, שעשרות אלפים מאזרחיה צורחים במגרשי הכדורגל ובהפגנות פוליטיות, ''מוות לערבים'' ומבצעים לעתים שפטים בערבים מזדמנים, נמצאת על קו רצף של מדינת צבא גזענית, כובשת, הורסת ושודדת הפולשת לארצות שכנות, עליו ניצבת גם גרמניה של שנות ה-‏30 וה-‏40 של המאה העשרים.

הצביעות, התחסדות והציניות באות לידי ביטוי גם ביום הזיכרון לחללי הצבא. קודם שולחת המדינה את החיילים למות במלחמות מיותרות, הופכת אלפי משפחות לשבר כלי, ואחר כך באה ומארגנת טקסים ''לעילוי נשמתם של הגיבורים שנתנו את היקר מכל'' וכו' וכו' וכו'.
הנאומים בטקסים בבתי הקברות הצבאיים של שרים וגנרלים הם משיאי העמדת הפנים. המשפחות נשאבות לתוך הטקסים צבאיים, חלקן כנראה מוצאות בכך נחמה, זוכות לפירורי הטבות כספיות, וכך למעשה מנוטרלות ממאבק להפלת המשטר והעמדה לדין של הפושעים ששלחו את בניהן למוות מיותר.


נורי אל עוקבי

נורי אל עוקבי הוא יושב ראש האגודה להגנה על זכויות הבדואים בישראל. שבט אל עוקבי התבקש ב-‏1951 על ידי הצבא לפנות את אדמותיו תוך הבטחה כי מדובר ב-‏6 חודשים בלבד שלאחריהם יוכלו בניו ובנותיו לחזור לאדמתם ובתיהם. מתברר כי אנשי השבט הולכו שולל והובלו בכחש על ידי הצבא. מאז עברו למעלה מחמישים שנים ואנשי השבט עדיין מצפים למימוש ההבטחה. בחמישים השנים האחרונות חיים בני שבט אל עוקבי בתנאי מצוקה מחפירים.

נורי החליט בשבוע האחרון לחדש ביתר שאת את המאבק לפתרון מכובד לבני השבט. הוא הקים סוכה על אדמתו, והחל בשביתת שבת כשהמטרה ברורה: להוציא את בני השבט ממצוקתם, ולהקים על אדמתם כפר חקלאי במתכונת דומה למושבים, מותאם לאורח החיים של הבדואים, וכך יוכלו סוף סוף בני השבט לחיות כאזרחים שווי זכויות.

נורי פנה לראש הממשלה לשלוח איש ממשרדו כדי להתחיל במו''מ לגיבוש פתרון מכובד ומוסכם. במקום שאולמרט ינהג כראש מדינת כל אזרחיה, הוא נהג כראש ממשלת אתנוקרטיה יהודית, ושלח לנורי מאות שוטרים שהרסו את הסוכה ופינו אותו מהמקום. הוא הובל לתחנת המשטרה בבאר שבע, משם פונה לבית חולים לבדיקות, הוא כבר לא ילד בן יומו, ולאחר ששוחרר חזר למקום כדי להמשיך ולהפגין למען מימוש זכויות בני שבט אל עוקבי.
נורי פועל זה שנים למען זכויות הבדואים. הוא מקפיד להיצמד לכללי המשחק הדמוקרטים. הפגנות, פרסומים, פעם גם רץ לכנסת (הגילוי הנאות מחייב אותי להודיע שכיהנתי כנציגו בוועדת הבחירות לכנסת), ועד כה העלה חרס. ממשלות ישראל במדיניות ההתנכלות וההשפלה כלפיי האזרחים הבדואים, דוחקות אותם לפינה קשה, שעלולה לגרום להתפוצצות שתעלה לנו בדם ובדמים.

הבדואים היו כאן לפני שישראל קמה, לפני שכל אזרחיה היהודים הגיעו לכאן, הם נכללים במסגרת הקטגוריה של עמים וקבוצות ילידים, שנרדפו על ידי השלטונות וכעת האו''ם נזעק להצלתם.

מדינת ישראל גזלה את אדמתם של הבדואים, דחקה את חלקם לעיירות צפופות עם אבטלה גבוהה, והאחרים גרים במה שקרוי ''כפרים לא מוכרים'' ללא שירותים בסיסיים שמדינה חבה לאזרחיה. במקום לסייע לבדואים בעבודתם החקלאית, שולחת ישראל מטוסי ריסוס ומרססת את שדות החיטה של הבדואים בחומרים כימיים כדי שלא יוכלו לקצור אותה. נבזות שלא תתואר. בישראל לא חושבים צעד אחד קדימה, שהרי הריסוס הזה מזהם את הקרקע ומקורות המים לשנים ארוכות, לא רק לבדואים אלא לכלל האוכלוסייה.

אחד מלקחי השואה היה צריך להיות שמדינת ישראל תתייחס למיעוטים בכבוד, במתן כל הזכויות. במקום זאת, גילתה המדינה עד כה רשעות מהולה בגזענות ואפליה.
אם לא יהיה מנוס, נורי יקירי, נצטרך לטכס עצה באשר לכללי משחק חדשים במאבק הציבורי שאין צודק ממנו.


מרדכי ואנונו

מדינת ישראל חידשה בחודש אפריל את ההגבלות על מרדכי ואנונו. בעיתון הארץ מיום 30 באפריל 2006 מתפרסמת מודעה גדולה עליה חתומים כ-‏250 בני אדם, מישראל ומחו''ל הקוראת לממשלה לתת לו לצאת לחופשי.
כמי שניסח את המודעה, אני מביא אותה כאן כחלק מהטור:
לכבוד ממשלת ישראל,
  • הפסיקו את ההתעללות במרדכי ואנונו.
  • הסירו מעליו את ההגבלות.
בימים אלה חידשה ממשלת ישראל, בפעם השלישית, את ההגבלות על מרדכי ואנונו. אסור לו לצאת מישראל, אסור לו לנוע באופן חופשי בתוך ישראל, אסור לו לשוחח עם אזרחי חוץ, ''מחשש לפגיעה בביטחון המדינה''.

מרדכי ואנונו נשא בעונש שהוטל עליו - 18 שנות מאסר, מהן 11 וחצי שנים בבידוד. הוא יצא מהכלא מחויב לרעיון עולם חופשי מנשק השמדה המוני, בדיוק כפי שנכנס אליו. הוא שלם עם מה שעשה, ודומה, שהשלטון לא מסוגל לעכל זאת. אלמנט הנקמה בולט לעין.

אין בר דעת שמאמין כי ואנונו מהווה היום סכנה לביטחון המדינה. כל מה שידע מסר ב-‏1986 לסנדיי טיימס הלונדוני. המומחים בישראל ובעולם שאינם כפופים לשב''כ ושלוחותיו, מסכימים כי לאחר עשרים שנים של ניתוק מהכור בדימונה, אין לואנונו ולו קצה קצהו של מידע שעלול לסכן את ביטחון המדינה.

ההגבלות על מרדכי ואנונו פוגעות בזכויות היסוד של אזרח במדינה דמוקרטית – חופש הביטוי וחופש התנועה. ההגבלות עומדות בניגוד להצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם ולאמנה בדבר זכויות פוליטיות ואזרחיות.

אדוני ראש הממשלה, ראשי שירותי הביטחון,
תנו לאיש ללכת ולחיות את חייו במדינה בה יחפוץ. הוא רוצה להקים משפחה כאדם חופשי – מבלי ''שהאח הגדול'' ישלוט בחייו.

שלח את מרדכי.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ספירו, נשארתה עוור ושוטה
חזי (יום שני, 01/05/2006 שעה 6:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:
''לעומת זאת ניצלו את הטקס להתלהמות בנושא האיראני, תוך התעלמות מכך שישראל היא זו שמצוידת בנשק אטומי והכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני. המאבק נגד נשק גרעיני איראני שעוד לא קיים, שעתה הוא בגדר חשש וחשד''

לטעמכה,
איראן צריכה להמשיך לפתח נשק גרעיני, על אף הצהרותיה הרשמיות ביותר, כי היא שואפת לחסל את הישות היהודית כאן.

אין לכה אפילו מילת אחת נגד זה.
כמה טפש מסוגל איש שמאל להיות ?
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
אבו ג'בריל (יום שני, 01/05/2006 שעה 6:59)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדון ספירו, אולי איש לא נורמלי, לא טוען או טען ש''איראן צריכה לפתח נשק גרעיני''. השטות הזאת היא פרי דמיונךהה
_new_ הוספת תגובה



צריך לדעת עברית כדי להבחין בכך
צדק (יום שני, 01/05/2006 שעה 7:28)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכנראה שאתה חלש מאד בעיברית.

תמשיך ללמוד, וברגע שתבחין בכך,
תדע שהתקדמת בלימודי השפה העברית.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
אבו ג'בריל (יום שני, 01/05/2006 שעה 8:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קפצת למלכודת שהכין האיש שהמציא את השטות.
חולשתך בעברית היא מובהקת ....
_new_ הוספת תגובה



סמי, תמיכת הפלסטינים בשאיפת איראן
חזי (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 11:06)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמי, תמיכת הפלסטינים בשאיפת איראן לנשק גרעיני,
גם היא מטופשת.

הפלסטינים לא מבינים כי גם הם ייפגעו מנשק גרעיני,
אם חס-וחלילה הוא יופעל נגד ישראל...
_new_ הוספת תגובה



לא תיקנת את שגיאתך
סתם אחד (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 12:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה לא מנסה לתקן את השגיאה שלך שכאילו ספירו תומך שלאיראנים יהיה נשק גריעני

אני לא סמי - הוא אח שלי
_new_ הוספת תגובה



אלמד אותכה לוגיקה פשוטה
חזי (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 17:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר ספירו בא בטענות על שמעלים את הנושא האירני,
ואינו מזכיר אפילו ברמז כי שאיפת איראן לנשק גרעיני
הינה מפתח לאסון עולמי,
ההגיון הפשוט מחייב להסיק מזה כי ספירו אינו מתנגד
לשאיפת איראן להשיג נשק גרעיני...
_new_ הוספת תגובה



לוגיקה עקומה
אבו ג'בריל (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 18:42)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשתבי שאותךה לא צריך ללמד לקרוא.
אבל הסימנים שאתה נותן שאולי כן צריך.
כדאי שתנסה לקרוא את המאמר שוב.

בכל מקרה הנה מה כותב ספירו: ''המאבק נגד נשק גרעיני איראני שעוד לא קיים, שעתה הוא בגדר חשש וחשד, הינו בעל משמעות אם הוא כרוך במאבק מקביל לפירוקה של ישראל מנשקה הגרעיני.
הנושא הגרעיני יכול להיות רלבנטי כלקח מהשואה, באותו מובן שזהו נשק שואתי, ולכן יש לעשות הכל לחיסולו.''
המאבק נגד הנשק הגרעיני האיראני הוא בעל משמעות אם גם יאבקו נגד הנשק הגרעיני של ישראל - נשק שבכלל צריך לעשות לחיסולו.

בא חזי (היגיון פשוט אבל עקום) וטוען ששאיפת איראן לא מוזכרת ברמז, כמו לא קרא את המאמר.
_new_ הוספת תגובה



עדיין אתה לא מביא כל רמז נגד הגרעין האיראני
סתם אחד (יום רביעי, 03/05/2006 שעה 5:11)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי טעמכה,
צריך להמתין עד אשר תהיה הוכחה כי איראן כבר פיתחה את הנשק הגרעיני שלה...

ההגיון שלי אומר כי אסור לתת עוד זמן לאיראן להמשיך ולפתח נשק גרעיני.

המילים ''שעוד לא קיים'' מוכיחות את זה כמו אלף מילים...
_new_ הוספת תגובה



אתה עדין לא מבין את הכתוב המפורש
אבו ג'בריל (יום רביעי, 03/05/2006 שעה 5:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתוב במפורש מתי המאבק נגד הנשק הגרעיני האיראני הוא בעל משמעות.
כתוב שיש לחסל את הנשק הגרעיני בכל מקום.
זה כתוב בשני משפטים ברורים כשמש. אין שם שום אמירה שצריך להמתין במאבק הזה.

ההגיון העקום שלך לא מבין את הדברים הפשוטים הללו: ספירו הוא נגד נשק גרעיני, גם של ישראל נקודה.

אין שום הוכחה ולו הדלה ביותר למשהו אחר על אף יצירות ההיגיון העקום שלך
_new_ הוספת תגובה



סמי, מאוד ברור כי הוא נגד זה של ישראל
חזי (יום רביעי, 03/05/2006 שעה 11:54)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאוד ברור כי הוא מתחמק מלגנות את שאיפת איראן לנשק גרעיני.

סמי, קיצורו של דבר,
הפלסטינים צריכים להבין כי איראן לא תושיע אותם,
בדיוק כפי שסדאם לא הושיע אותם.
(זוכרים את את צהלות הפלסטינים על גגות הבתים בזמן ירי הקסמים מעיראק).

רק שהם היו די טפשים כדי לא להבין, כי כשל בשיגור היה יכול להנחית עליהם את הקסאמים הללו...
_new_ הוספת תגובה



מאד ברור
אבו ג'בריל (יום רביעי, 03/05/2006 שעה 20:51)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך קורא את הדברים לפני שתקשקש תגובה. לכן אינך קולט ששמי אינו סמי ומאשים ספירו באי-גינוי שאיפות לייצור נשק גרעיני.

קיצורו של דבר לחזי כדאי לקרוא לפני, לא אחרי, שכתב את ההודעה
_new_ הוספת תגובה



שאלת תם: מדוע מפתח לאסון עולמי?
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 6:45)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחד אתה מדגיש את האיום על ישראל ואת העוינות האירנית לישראל. ולפתע עולה מדבריך, שאירן מהווה סכנה לשלום העולם כולו? והרי אירן מוכרת נפט ונמצאת ביחסי סחר עם מדינות רבות, אך לא עם ישראל, עליה היא כדבריך מהווה איום. אחמדינג'אד מכחיש בדומה את השואה, מה שמראה ששינאתו מופנית לישראל. אבל למה לעולם?

איפוא הלוגיקה שאתה משתבח בה?

מה, לדעתך ישראל היא העולם, בבחינת ''העולם זה אני''?

באת ללמדנו לוגיקה, אך מסתבר שהמלמד התבלבל לו...
_new_ הוספת תגובה



שאלת תם: מדוע מפתח לאסון עולמי?
חזי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 9:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון,
אני מצפה ממכה יותר אינטלגנציה מאשר עולה מדבריכה כאן.

תאר לכה שחס וחלילה מתחילה באיזורינו מלחמה גרעינית,
האם אתה יכול לשער באיזו צורה זה יגמר ???
_new_ הוספת תגובה



יחידות רצח מוסלמיות בשרות הנאצים
צדק (יום שני, 01/05/2006 שעה 7:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוסר ידע בהיסטוריה או מדויק יותר סילוף הסטורי מכוון.
ישראל קיימת הרבה לפני שהמושג, ערבי, הופיע על פני האדמה.

---------

את וענונו היינו צריכים לחסל ולא להביא למשפט.
עדיין לא מאוחר לתקן את הטעות.
החוק קובע: עונשו של בוגד הוא מוות !!
_new_ הוספת תגובה



יפה שתיקה לחכמים. מה בשבילך?
אבו ג'בריל (יום שני, 01/05/2006 שעה 8:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז למה אתה לא שותק?
צדק (יום שני, 01/05/2006 שעה 9:02)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המוסלמים והנאצים, תאומים סיאמיים.
_new_ הוספת תגובה



כאשר אתה תשתוק יהיה טוב ליהוד
אבו ג'בריל (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 12:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה יש לך בין האוזניות
_new_ הוספת תגובה



ליהוד יהיה טוב כאשר לא יהיו כאן ערב
צדק (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 12:11)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פחות גנבים, פחות רוצחים, פחות אנסים, פחות סמים...

נוכל לחזור לימים היפים
של שינה עם דלתות לא נעולות.
_new_ הוספת תגובה



ליהוד לא יהיה טוב כאשר אתה מנסה לקשקש בשמם
אבו ג'בריל (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 12:23)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את האנסים מבני ברק אנחנו מכירים,
_new_ הוספת תגובה



ליהוד לא יהיה טוב כאשר אתה מנסה לקשקש בשמם
צדק (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 12:30)
בתשובה לאבו ג'בריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הם ערבים?
_new_ הוספת תגובה



יוצא שבני עמך פורעים בך מדי יום ביומו.
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 7:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים אולי גורמים פה ושם אבידות בנפש, בשיעור נמוך ביותר, פחות בהרבה מתאונות הדרכים. אך ראה כמה דרכים יש לאלה הנחשבים לבני עמך לפגוע בך: הפקעות מחירים בקרטלים קטנים וגדולים שאין להמלט מהם - רק בכפרים וערים ערביים תוכל לחזור לעצמך ולקנות במחיר נורמאלי. אלה ישרים כמו סרגל אלה, שכחת עודף - יחזירו לך. ישראלי יחזיר? וואללה, זכה בפיס על חשבונך.

נכון, האוליגארכיה מעוניינת להשאיר אותך בחיים, באשר אתה מייצר את האמצעים שהיא בוזזת, או מניע אחרים לייצר אמצעים כאלה. תגיד, הגרוזינים למשל הם אחיך? הרי לא מעט מהם מתייחסים אליך בעוינות ושואפים לרמות אותך ככל שיוכלו. יהודים הם שמצרים את קיומך ופוגעים בך, יום יום, באלף ואחת דרכים, ועוד מבזים אותך כשיכולים, ותכופות מבזים את דתך. יהודים הם שהורסים ישובים פורחים ומגלים את תושביהם לשום מקום. ואלה אנשים שלא עשית להם כלום, אך הם חומדים את בשרך ודמך, בשעה שלערבי כן עשית דברים קצת לא נעימים, כגון לקיחת אדמתו.

אז בינינו, אולי היגיע הזמן ליצור סולידריות של המדוכאים עם הערבים? הערבי ישאף להרגך כאויב, אך אם תתקרב אליו, ותפתח לו דלתך, הוא יהיה אחיך היקר ביותר. ואילו היהודי - תנהג בו באופן דומה, והוא יבגוד בך, בשביל לחלוב אותך ולפרוע בך ולנשל אותך ולחמוס אותך. הוא ישאר הרמטי לגמרי, סגור מסוגר ומניפולטיבי כלפיך, יראה בך חפץ לסיפוק גחמותיו. אז מי כאן הנחש?
_new_ הוספת תגובה



''פה ושם'' ?
צדק (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 8:08)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים גורמים לנו את הנזקים העצומים ביותר בכל התחומים,
כולל תאונות הדרכים שהיזכרת.

השוואת בעיות פנימיות, בתוך המשפחה,
לבעיות עם האויב, היא השוואה חולנית.

שום סולידריות עם הערבים הרוצחים.
אין לי שום ענין עם גנבים, שקרנים ורוצחים.
הערבי לא מדוכא, הערבי הוא פושע.
_new_ הוספת תגובה



בתוך משפחה?
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 10:12)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק משפחה שכזו, כשהאח אונס את הבת הקטנה, והאב אונס ומתעלל בשתיהם כאחד. אתה גורם לי לעצב, אתה הרי רואה עין בעין את החרא הזה, אבל ברגע שמזכירים ערבים, פתאום ''הערב רב'' הופך למשפחה. הרמב''ם לא פרח בחצרו של סלאח א דין? אולי האוליגרכיה ותעמולתה סממו אותך? העלו את מחיר הלחם, אז אתה אומר ''מוות לערבים''...
_new_ הוספת תגובה



אחים לא בוחרים
צדק (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 10:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועם אחים צריך וחובה להסתדר.
משפחה היא משפחה, ובמשפחה יש מכל הסוגים.
החרא של המשפחה מספיק,
אני לא צריך גם חרא של אחרים.

אויבים אינני צריך ואינני חייב לסבול.

אתה מזכיר לי את כל האירגונים המטופשים
כמו הקשת המזרחית ודומיה,
הדוחפים את הערבים לבעיות הפנימיות שלנו.
לכן לא יזכו ממני מתמיכה לעולם.
אינני צריך שהחכמולוגים הללו ידפקו את האשכנזים
ומצד שני יחזקו את הסכינאים הערבים שישחטו אותנו.
תודה רבה, לא מדובשכם ולא מעוקצכם.

מי שלא מבדיל ומפריד בין עמית לטורף,
לא יהיה בבית ספרי לעולם.
_new_ הוספת תגובה



ספירו מצדיק את השואה
אור אחרון (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 21:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה דבריו..

השתקפות הרוע והערכים שהביאו עלינו את השואה.

השואה היא ''עונש'' על מעשים ''רעים'' - ערכים (?) כלומר ג'נוסייד ורצח עם הוא בסה''כ עונש , נו מה יש לומר ספירו צדד בנאצים ימח שמם וזיכרם , אין גבולות לטימטום כשאדם שמתהדר בנוצות שמאל מתגאה בנאצים שלפי דבריו הענישו בצדק! ( הערכים שהביאו עלינו את השואה) , ולזה דרוש טיפול אחר זה לא עניין לויכוח היסטורי/פוליטי במחילה מדובר בפתלוגיה עם אינדיקציות ברורות.

פעם האמת היה טעם להיתוכח בעצם שום דבר מהטעם של פעם לא נותר אדם שפוי שזה מיצרך מאד קשה להשגה היום, איש כזה ודאי אינו מזכה את השמאל מפאשיזם ובטח שלא את הימין , לכל היטלר ובן דמותו היו סטלין ופול פוט מהצד השמאלי.

יש להוסיף שעל כל סהרורי מימין יש ספירו משמאל שיוכיח שלימין אין בלעדיות על הטימטום.
_new_ הוספת תגובה



ספירו למד את הלקחים מהשואה
קורא מבין (יום ראשון, 07/05/2006 שעה 17:06)
בתשובה לאור אחרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואני שייך לבית הילל אני מניח לטובתו של האיש המתחבא מאחורי השם ''אור אחרון'', שהוא פשוט לא הספיק לקרוא את הדברים של ספירו כהווייתם, מפני שהאור כבה.
שאחרת אני חייב להניח שהוא כסיל, אם הוא טוען שלפי ספירו השואה היא ''עונש'' על מעשים רעים. זו טענה שאפשר למצוא אצל אי אלו חרדים שמאמינים שהשואה היא עונש על חטאי בני ישראל.
ספירו סבור כי ישראל לא הפיקה לקחים מהשואה, שעיקרם היצמדות לזכויות אדם ודמוקרטיה. לדעתו אימצה מדינת ישראל לא מעט ערכים שאיפיינו את גרמניה הנאצית, ביניהם, גזענות, אפלייה כלפי בני עם אחר, כיבוש, שליחת מתנחלים לאזורי כיבוש ועוד.
עם זה צריך להתמודד ולא עם הזיות הסובלים מאור אחרון.
_new_ הוספת תגובה



אבסורד הנאה לסהרורי
אור אחרון (יום שלישי, 02/05/2006 שעה 22:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוען ספירו ש...

הימים שבין יום הזיכרון לשואה ליום העצמאות הם ימי חג ומועד לצביעות ולציניות הישראלית. ( חגים תמיד הם מקום לחגיגת צביעות א.א) גם השנה גויס יום השואה לצרכים השוטפים של הפוליטיקה הממשלתית, תוך התעלמות מכך שמדינת ישראל היא במובנים רבים השתקפות הרוע והערכים שהביאו עלינו את השואה.

מדינת ישראל הביאה לשואה?

מתי נוסדה מדינת ישראל ?

במה הוא שונה מדתיים פונדמטליסטים שכל גירוד בעכוז בעיניהם הוא מסיבות אלוקיות , מדינת ישראל הביאה לשואה?

נו באמת אפילו א. ב יהושע הוא לא כזה מטומטם אלא הוא ציוני שמצדיק את השואה ..הנה בבקשה השיח הסהרורי הזה מתחולל כהמשך לדברי ברנר -

''הזהות שלי היא ישראלית, הדת היהודית לא משחקת תפקיד''. השדרן טד קופל, מנחה האירוע, השיב לו: ''אתה לא יכול לבטל את התרומה של יהדות העולם להמשכיות של העם היהודי כאומה''

בעצם הטענה של הציונות שהגולה היא בלתי ראויה משמשת מצע להצדקת השואה , ספירו אפילו כותב זאת בצורה גלויה למרות שהוא מתבלבל בדרישה שהמסובב היינו הגורם (ישראל) לא היתה קיימת בזמן השואה , נו פרט שולי.

ספירו מתעלה על כולם הוא דומה לאלה ששוללים את וגנר והשמעתו על כי הוא היה כלי בידי הנאצים , מסתבר שהיו יהודים ועדיין יש יהודים שהם כל כך מטומטמים שאפילו אחמינג'אד נשמע פחות סהרורי כשמנסים להבין מאיפה הם מגיעים לתובנות הללו.

הטענה אגב של ציונים על הגולה היא טענה של נאצים ואנטישמיים יכול להיות שהרקע להתנהגות המחפירה לנצולי השואה במדינת ישראל סוף סוף קבלה אישוש לפחות מבחינת הסיבה למראית עין.
_new_ הוספת תגובה



בן-דוד (יום רביעי, 03/05/2006 שעה 11:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוסף המטומטמים שהתקיפו את המאמר של ספירו
הוא אולי מדגם מייצג של הציבור הישראלי
ואם נשאל את העונים אחד אחד אם הם רואים
את עצמם כמייצגים את המיטב של ישראל, וודאי
יאמרו כן

הטפשות שעומדת לדיון היא לא מהסוג של היעדר
אינטיליגנציה, אלא טמטום מוסרי, - היעדר כל תחושה
נורמלית של חוק ומשפט ואפילו הגינות פשוטה
וההתלהמות המביכה של העונים תורמת יותר מכל
לחיזוק המאמר של ספירו, ולמעשה מוכיחה את טענתו
בדבר הכשל המוסרי של ישראל כחברה

בן-דוד
_new_ הוספת תגובה



אותי מדאיג שיש עוד כמו ספירו
אלי (יום חמישי, 11/05/2006 שעה 5:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הצד שכנגד, מתחמש, מקצין ומתהדר בספירו ושכמותו.
_new_ הוספת תגובה



די לרדת על ספירו, זהו מעשה נבלה
מיכאל שרון (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 16:48)
בתשובה לאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשקף את עורלת הלב שלכם. רצונכם שהביקורת תושבק לחלוטין, וכולם בישראל יקפצו לדום שתיקה לדברי השגב של השילטון, ויגישו לעושקיהם את הלחי השנייה של התחת?

אני מבין שאילו ירמיהו, ישעיהו, הושע, נתן הנביא ואחרים היו כותבים כיום באינטרנט, הייתם מנאצים אותם בחרפות הניבזיות ביותר.
_new_ הוספת תגובה



איך אתה מעז לומר זאת אחרי מה שקרה היום?!
סתם אחד (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 22:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי