פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (שבת, 08/06/2002 שעה 16:53)


סמרטוט אדום


גדעון ספירו



יום שבת 8 ביוני 2002






* החלטת צה''ל לחלק צל''שים לחיילים על פעילותם הטרוריסטית במחנה הפליטים ג'נין, הוא חלק מתסמונת איבוד הצפון שמציינת את ישראל מאז החלה תקופת הכיבוש לפני 35 שנים. תסמונת זו הולכת ומחריפה, ובאה לידי מיצוייה הזמני בהחלטה לחלק אותות הצטיינות לחיילים על פעילות קולוניאליסטית רודנית. למה הדבר דומה? לחיילים גרמנים שקיבלו אותות הצטיינות על דיכוי מרד גיטו ורשה. מדכאים חרותו של עם, הורגים בילדיו, נשיו וזקניו, הורסים את בתיו, מרעיבים אותו בסגרים ובמצור, ואחר כך נותנים על כך אותות הצטיינות. בישראל איבדו את הבושה.



* ראש ממשלת ניו זילנד הלן קלארק התארחה לפני מספר ימים בסמואה, לרגל מלאת 40 שנה לעצמאותה.
סמואה היתה במשך עשרות שנים תחת שלטונה הקולוניאלי של ניו זילנד, עד לקבלת עצמאותה ב- 1962.
בביקורה הנוכחי בסמואה התנצלה הלן קלארק בפני ממשלת סמואה על מעשי אי הצדק והעוולות שניו זילנד ביצעה בשנות שלטונה הקולויאלי.
מעשיה של ראש ממשלת ניו זילנד מבטאים את חזון העתיד שלי בסכסוך הישראלי פלסטיני. בעיני רוחי אני רואה בעוד 40 שנים (הלוואי מוקדם יותר) את ראש ממשלת ישראל מבקר/ת במדינת פלסטין לרגל חגיגות העצמאות, ומתנצל/ת בפני ממשלת פלסטין ועמה על מעשי העוולות והפשעים שישראל ביצעה במשך עשרות שנות הכיבוש והדיכוי. אמן במהרה בימינו.



* יום ראשון ה- 9 ביוני 2002 הוא יום חידוש משפטו של ח''כ ד''ר עזמי בשארה, לאחר הפסקה של מספר שבועות. זהו אחד המשפטים המבישים שמערכת השלטון הישראלי יזמה נגד אזרח ערבי, מה עוד חבר כנסת. אין ספק בליבי כי היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין לא פעל כאן על פי שיקולים משפטיים היאים למדינה דמוקרטית (חופש ביטוי וכאלה דברים מצחיקים), אלא תיפקד כזרוע פוליטית של הממשלה והשב''כ במטרה לחסל את המנהיגות הפוליטית העצמאית של הפלסטינים אזרחי ישראל.

זו לא הפעם הראשונה שר' אליקים נוהג כגזען ומתנכל לחופש הביטוי של חברי כנסת ערבים, אולם בהעמדתו של ח''כ ד''ר עזמי בשארה לדין, הוא העלה את רף הרדיפה הפוליטית גזענית לשלב חדש.
הסעיפים שבגינם הועמד ח''כ בשארה לדין, כמו ''תמיכה בארגון טרור'', הם חסרי שחר. ראוי להזכיר מה אמר בשארה באותם נאומים: (א) החיזבאללה ניהל מאבק מוצלח וצודק נגד הפולש הישראלי עד שכפה עליו נסיגה; (ב) שהעם הפלסטיני רשאי להתקומם נגד הכיבוש, זכות אוניברסלית השמורה על פי החוק הבינלאומי לכל עם הנתון לכיבוש ולדיכוי.
דברים אלה, לא זו בלבד שהם נכונים וצודקים, הם גם עולים בקנה אחד עם חוק חסינות חברי הכנסת לפיו אין להעמיד חברי כנסת לדין על דברים שאמרו בתוקף תפקידם ולמען מילוי שליחותם הפרלמנטרית. שהרי, אל לנו לשכוח, בשארה נבחר, בין השאר, כדי לתת ביטוי להשקפותיו נגד מדיניותה של ממשלת ישראל בסכסוך הישראלי פלסטיני.
היועץ רובינשטיין, בפועלו כגזען כנוע של ממשלת ישראל ושרותי הביטחון שלה, בחר לפעול בניגוד לחוק שעה שהעמיד את בשארה לדין.
מדוע נושאת הרדיפה הפוליטית של רובינשטיין גם אופי גזעני? כי דברים דומים, זהים, ואף חריפים מאלו שבגינם הועמד ח''כ בשארה לדין, נאמרו על ידי מאות יהודים, ואיש מהם לא הועמד לדין. אני למשל כתבתי עשרות פעמים כי במלחמתה נגד נגד הפולש הישראלי בלבנון, מממשת תנועת החיזבאללה זכות לגיטימית ופועלת על פי נורמות בינלאומיות מוכרות, וכי דווקא הפולש הישראלי, הוא הוא המבצע פשעי מלחמה במלחמתו האווילית והלא צודקת. כמוני כתבו זאת עוד מאות ישראלים.
כך גם בסוגייה הפלסטינית. שנים אני חוזר וטוען, כי מאבקו של העם הפלסטיני נגד הכיבוש ובעד עצמאות לאומית, הוא צודק וראוי לתמיכה של כל שוחר חרות (גם אם אני חולק על כמה משיטות הטרור הנגדי כתשובה לטרור הממלכתי הישראלי), וכמוני עושים עוד אלפי יהודים בישראל, ואיש לא הועמד לדין על כך.
כאשר אנו חוזים במסלול ההתדרדרות של נורמות דמוקרטיות בישראל, אזי בהחלט ייתכן שזה עוד יגיע, אולם עד כה נהנינו, היהודים, מחופש ביטוי.

בראשות הרכב בית משפט השלום בנצרת, שם מתנהל משפטו של ח''כ בשארה, יושב נשיא בית משפט השלום, השופט תאופיק כתילי. אינני יודע אם השב''כ חמד לו כאן לצון, ויזם מאחורי הקלעים הרכב בראשו יעמוד שופט ערבי, כך זה נחזה. החישוב הוא פשוט. אם יורשע ח''כ בשארה, יוכלו ממשלת ישראל ושרותי הביטחון להעמיד פנים מיתממות, ולומר, מה אתם רוצים, אפילו שופט ערבי לא מצא לנכון לזכות את בשארה.
אני מקווה שהשופט כתילי, וכך גם כתבתי לו, לא ישחק את התפקיד שייעדו לו השב''כ ומערכת התביעה הממשלתית, ישבש את חישוביהם, ישפוט כאדם חושב, דמוקרט ועצמאי ויזכה את בשארה מכתב האישום הניבזי שרובינשטיין ושרותי הביטחון רקחו.



* מצב חירום צבאי מהווה תמיד עילה טובה לממשלה להכניס לציבור גזירות כלכליות מן הגורן ומן היקב, שבימים כתיקונם היתה מתקשה להעביר. כך קרה גם עתה. הממשלה הגדולה, המסורבלת והמושחתת, נהגה על פי המתכון המוכר הזה, והורידה עלינו סידרה של מכות כלכליות ''בגלל המצב''. לא די שהיא מוציאה מליארדים על מטרות שווא וכזב כמו הכיבוש וההתנחלויות, היא גוזלת מאיתנו, מהאזרחים שגם כך מתקשים לגמור את החודש, סכומי עתק נוספים כדי להמשיך ולממן את פשעיה. הצבא השמן והפלגמטי, קיבל עתה עוד מיליארדים.
במסגרת התכנית הכלכלית שאושרה בשבוע החולף בכנסת, החזירה הממשלה את אחד החוקים הגזעניים שנהגו כאן בעבר, גירסה ישראלית מרוככת לחוקי נירנברג, תשלום קיצבת ילדים על פי השרות הצבאי של ההורים.
השיטה פשוטה: כדי לא לשלם קיצבה שווה לילדים יהודים וערבים, החליטו להתחכם ולהתנות את גודל הקיצבה בשירות צבאי של מי מההורים או בן משפחה קרוב. כך נוצר מצב שהילדים היהודים קיבלו קיצבה גדולה והילדים הערבים קיצבה נמוכה. ילדים יהודים מבני משפחות חרדיות שלא נימצא בקירבן איש משפחה ששירת בצבא, פוצו באמצעות משרד הדתות. אפלייה גזענית בוטה זו בוטלה על ידי ממשלת רבין. עתה החזירה ממשלת שרון את האפלייה. שרון הבטיח לחרדים תמיכה בהצעת חוק פרטית שתפצה אותם ותשאיר את הילדים הערבים בודדים במעגל האפלייה, כפי שהתכוונה הממשלה.
אימוץ התכנית הכלכלת בנקודה זו, נוסף על אי הצדק החברתי הגלום בה, פגיעה במשפחות הערביות שממילא נימצאות בתחתית הסולם הכלכלי, מיישמת מחדש גזענות מהמכוערות שאנו מכירים, פגיעה בילדים שלא חטאו, אך ורק משום שהם שייכים ללאום הלא נכון (העובדה שגם מספר משפחות דרוזיות או בדואיות לא נפגעות, לא משנה את משמעות המהלך הגדול, שהוא גזעני ביסודו).
הילדים הערבים יקבלו עתה קיצבה מוקטנת, אך ורק משום שהוריהם לא השתתפו ולא משתתפים במכונת הרצח הצבאית הישראלית. המסר הוא פשוט: לא הרגת, לא רצחת? ילדיך יסבלו. אם זו לא רוח נירנברג, אינני יודע מהי.




* לא הכל שחור במדינה. בסוף השבוע החולף התקיים בירושלים מצעד הגאוווה של הקהילה ההומולסבית. מארגני המצעד לא ניבהלו מאיומי כמה חרדים כי לא יאפשרו את קיום הארוע, והמצעד האזרחי והססגוני צעד.
היתה זו אלומת אור של פתיחות אל השונה והאחר בתוך עיר אפופת חשיכה קנאית דתית לאומנית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


המרד בגטו ג'נין
אסתי וולש (שבת, 08/06/2002 שעה 17:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר שמאות אלפי אסירי הגטו גוועו ברעב ובמחלות, או נשלחו למחנות המוות, התקומם קומץ הערבים האחרון בגטו ג'נין מול האויב הציונאצי שזמם לחסל גם אותם במקלחות הגזים. מזי רעב, צלעותיהם בולטות מבעד לעורם, ראשם סחרחר מרעב, השליכו עצמם מתי מעט אלה בהנהגת מוחמד אנילביץ', מול הקלגס הנאצי שהפציץ את הגטו בית אחר בית, ומתו מות גיבורים, בלי אף מצלמת CNN בשטח. הכבוד והיקר לזכרם.
_new_ הוספת תגובה



לאסתי, תודה על מה שכתבת איך שכתבת.
נסים ישעיהו (שבת, 08/06/2002 שעה 21:53)
בתשובה לאסתי וולש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על מה שכתבת, איך שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



אסתי : כפתור ופרח...מלים כדורבנות. השוואה גאונית
מוטקה צביאלי (יום שישי, 12/07/2002 שעה 0:11)
בתשובה לאסתי וולש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהניתי. הבעיה אצל בני האנוש שהם מאד בררנים (סלקטיווים בלע''ז9 בצורת הזכרון שלהם. מוחמד אנילביץ' ...ממש גאוני.
אגב, ידוע לך גם כן שאבו-עאמאר תכנן להביא אנייה בסגנון ''אקסודוס'' (יציאת אירופה) ולהכין קבלת פנים מתוקשרת להראות העמים והמדינות את אשר עוללו הציונים ל''עולים החדשים'' של פלשתין(זכורה לך וודאי התמונה של המעפיל שלנו מה''אקסודוס'' עם הבעת הכאב עקב תפיסת ידו ועיקומה ע''י חייל בריטי? ,כנראה זה הרושם שרצה לעשת ה''ראיס''...על מנת לתעד את מלחמת התקומה של ''העם הפלסטיני''.טוב, עוד ידובר.
_new_ הוספת תגובה



השוואות מופרכות לא תורמות לדיון במאמרך
רפי גטניו (שבת, 08/06/2002 שעה 22:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון שלום

אסתי וולש בתגובתה הנפלאה חוסכת לי את הצורך להביע פעם נוספת את התעוב שאני חש כל פעם שגוררים את נושא השואה לויכוחים המתקיימים במקומותינו. ואין זה משנה מבחינתי מי הגורר , אתה או מקימי הגרדומים.

אני רוצה להתייחס לפן נוסף והוא מידת הנזק שגורמות השוואות מופרכות אלו.

הן יוצרות:
1) אנטגוניזם אצל הקוראים כלפי העמדות שאתה מביע, הנושאים שאתה מעלה, וחוסר רצון להתמודדות אמיתית עם הטיעונים שאתה כותב, תוך קבלת פתח המילוט שאתה עצמך יצרת עבורם.
2) קריאות זאב זאב שלא במקומן, היכולות לגרום לכך שאם חו''ח יופיע הזאב האמיתי אף אחד כבר לא יקשיב לך.
3) לגיטימציה לבוני הגרדומים להעלות את רמת האלימות המחשבתית, המילולית, ואח''כ הפיזית. ובמגרש הזה ידיו של השמאל תמיד תהיה על התחתונה.

חבל

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



לרפי גטניו - נפלת למלכודת שהימין טמן לך
גדעון ספירו (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 2:28)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רפי שלום,
מי שגרר את השואה לויכוח הציבורי בצורה דמגגוגית זולה, הוא קודם כל הימין. הימין הוא שעוסק בזילות השואה מחמת ההשוואות חסרות שחר שמצליחות בסופו של דבר לעבוד גם עליך. תזכור את ההשוואה שבגין ערך בין הפצצותיו הנפשעות במלחמת לבנון בביירות לבין הפצצות בנות הברית על הבונקר של היטלר. ההשוואות בין ערפאת להיטלר ובין אש''פ לנאצים, הן כמעט מעשה יום ביומו אצל הימין. דיבורים בנוסח שהפלסטינים רוצים לגמור את מה שהנאצם לא הספיקו הוא לחם חוקו של הימין הישראלי.
זה הסגנון שנקטה בו גם אסתי וולש. אתה נפלת למלכודת שהיא טמנה לך. שים לב, לא אני עשיתי השוואה עם השואה, הגברת וולש עשתה שאת. היא הכניסה את מחנות ההשמדה והגזים לענין. אצלי אין זכר לכך.

בניגוד לימין, ההשוואות שהשמאל עורך הן ממוקדות, ענייניות ולא מתלהמות.
קח לדוגמא את מאמרו של הפרופסור עמוס פונקנשטיין ז''ל, שהיה ראש הקתדרה להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב וחתן פרס ישראל. בדצמבר 1988, בעיצומה של האינתיפאדה הראשונה, הופיע ב''מוסף הארץ'' ראיון עימו תחת הכותרת ''מונולוג על סרבנות''. שם הוא אומר בין השאר כי בגרמניה הנאצית, משנת 1933 ועד ליל הבדולח, מצבם של יהודי גרמניה מכמה בחינות, למשל זכויותיהם המשפטיות, היה טוב מזה של הפלסטינים תחת שלטונה של ישראל בשטחם הכבושים. זו השוואה ממוקדת ונכונה.

כך גם בנושאי גזענות ואפלייה. כאשר ראש הממשלה לשעבר ברק אמר בראיון לעיתון אמריקני כי התרבות הערבית היא תרבות של שקר, הוא דיבר בסגנון שאיפיין אידיאולוגים נאצים נגד יהודים והיהדות. כאשר אליקים העצני הישווה את הפלסטינים לעכברים במאמר שפירסם בעיתון ''חדשות'' ז''ל, ענה לו יוסי שריד כי הוא כותב בסגנון השטירמר. שוב השוואה ממוקדת. כאשר שרי ממשלה מהימין מדברים על טרנספר, מדרך הטבע עולה ההשוואה לרעיונות הנאצים בדבר טרנספר. כאשר ישראל שולחת אלפי פלסטינים למחנות מעצר ללא משפט, ואחד הקצינים אומר לעצירים ''ברוכים הבאים הגעתם למחנה ריכוז של הנאצים'', מותר להיזכר במעשים דומים שעשו בגרמניה הנאצית בטרם מלחמת העולם.

האטימות, האכזריות והגזענות המאפיינים היום את מדינת ישראל, מחייבים להזכיר לראשי המדינה ולתומכיהם כי הם לא למדו דבר מהעבר וכי הם מאמצים רבים מסמלי המשטר הנאצי. אל תשכח כי הנאצים לא התחילו עם מחנות השמדה. בשש השנים הראשונות של שלטונם, מדובר היה במשטר גזעני פשיסטי כמוהו היו לפניו והיו אחריו. המשטר הנאצי הלך והתפתח ברמות אכזריותו, וזה מה שעלול לקרות גפ כאן. סימנים מדאיגים לא חסרים.

עכשיו בוא ונחזור לרשימה שלי. ההשוואה שעשיתי עם אותות הצטיינות למדכאי גיטו ורשה היא לא רק לגיטימית, אלא מתבקשת. הרי בגיטו ורשה היתה לחימה בין צבא כיבוש חזק ומורדים יהודים דלי נשק. זו הסיטואציה הבסיסית שהיתה בג'נין וזו הסיטואציה שקיימת בכל מצב קולוניאלי בו צבא כיבוש מדכא מורדים דלי אמצעים בכוח עדיפותו האדירה בנשק.
מה שעושה ישראל הכובשת והמדכאת עם חיילי ג'נין, עשו כל מעצמות כיבוש. הגרמנים נתנו אותות הצטיינות לחיילי הכיבוש שלהם; האמריקאים ביצעו פשעי מלחמה נוראים בויטנאם, אבל חילקו אותות הצטיינות לחייליהם שם; כך עשו הצרפתים באלג'יריה והאנגלים שדיכאו מורדים בקולוניות שלהם. חזות חיילים רבים מלאים באותות הצטיינות המזוהמים בדיכוי קולוניאלי ופשעי מלחמה.

ברשימות קודמות כבר הזכרתי, כי גם גרמניה הנאצית לא היתה בעל פנים אחידים כמעצמה כובשת. גרמיה כמעצמת כיבוש בנורבגיה ודנמרק היתה הרבה פחות אכזרית ממעצמת הכיבוש הישראלית בשטחים הכבושים. חשוב לעשות השוואות כאלו כדי שאנשים ידעו לאן ישראל מידרדרת.

אתה טועה אם אתה חושב שבגלל ההשוואות הנכונות והממוקדות שאני עושה, אני מעורר יותר התנגדות מאשר בלעדיהן. מתנגדיי משווים לעתים כל מותח ביקורת על מדינת ישראל לממשיכו של היטלר. (וראית כיצד אחד המגיבים הימניים בפורום הפך את פרופסור ליבוביץ המנוח ''למעריצו של היטלר'').
אתה שייך למה שקרוי שמאל מרכז מתון, ולא ראיתי כי אתה זוכה בפורום זה ליחס טוב מאשר אני. אתה צריך להבין, כי אנו חיים עתה בחברה לאומנית ימנית דתית בעלת מאפיינים פשיסטים ברורים, ולכן יד השמאל על התחתונה. אתה לעולם לא תוכל לרצות אנשים כמו בר ניר, או אור או פרלמן וכנראה גם וולש, אלא אם תצטרף לקנאים, לדורשים את תלייתו של ערפאת בכיכר העיר ולעובדי עבודת האלילים סביב צבא הכיבוש הישראלי. הנה עוד השוואה רלבנטית: מבחינת מקומו של הצבא בחברה הישראלית ועבודת הבעל סביבו, יש כמה סימני דמיון לגרמניה הנאצית.

אני לא צועק זאב זאב במקום בו הוא איננו, אלא במקום בו הוא משתולל ועומד לטרוף את כולנו. כל עוד מותר להתריע, זאת עליי לעשות. אני בדרכי, ואתה בדרכך, אבל אל תשגה באשליות. אתה לא פופולרי ממני, כפי שיוסי שריד, איש מרכז מתון לטעמי, לא זוכה לפופולריות רבה יותר מאשר אנוכי. זו דרכו של ימין קיצוני, לתייג כל ליברל כשמאל קיצוני. והרי אני, במושגים אירופיים, לא יותר מסוציאל דמוקרט רדיקלי, או ירוק מתון.
_new_ הוספת תגובה



אז אם הימין אחראי לזילות השואה אתה חקיין????
רחלי ע (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 2:59)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''השוואה ממוקדת''- זה שם המשחק
אסתי וולש (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 8:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראובן נוהג ברחובה של עיר בזהירות , ובמהירות המותרת. לפתע פורץ אל הכביש, מבין המכוניות החונות, ילד שרודף אחרי כדור. הילד נפגע. ראובן מזנק מהרכב ומנסה להנשימו, אך הילד מת לו בין הידיים. ראובן מחכה למשטרה, מדווח על מה שקרה, ולא עוצם עין באותו לילה.

שמעון נוהג ברחובה של עיר במצב של שכרות ובמהירות מופרזת. הוא פוגע בילד שחוצה במעבר חציה. הילד נופל, ושמעון נותן גז ובורח מהמקום. הילד נפטר לפני שמגיעה העזרה. שמעון מכניס את רכבו לניקוי יסודי, ולא מספר לאיש על הענין.

אז מה היה לנו כאן, מזווית ההשוואה הממוקדת?
שני הנהגים דרסו למוות ילדים באמצע הרחוב.
ומעתה בכל פעם שיוזכר ראובן, , ראוי ונכון להזכיר את שמעון. ולעולם לא להזכיר את הנקודות השונות, רק את הנקודה האחת הדומה.

זו ההשוואה הממוקדת שלך- נטפלת לנקודה אחת דומה, ומתעלמת מכל השאר.

וכשמישהו מעז להזכיר קצת מהתמונה שמסביב לנקודה, אתה מיתמם: מה אתם רוצים ממני? אני לא הזכרתי כלל את השואה. אני רק עשיתי השוואה ממוקדת. הימין הוא שעושה השוואות וטומן מלכודות.
(אני ימין ולא ידעתי. אף פעם לא מספרים לי כלום...)

זו לא הפעם הראשונה שאתה נוקט בשיטה זו- מנסח דברים כך שאי אפשר לתפוס אותך ב/מלה/, ואם מישהו בולע את מה שהכנסת לו בכפית לותוך הגרון, אתה אומר: את זה אתה אמרת, אתה ולא אני.

ובכן, מר ספירו, אתה הוא שטומן מלכודות, אתה ולא אני.

בכל פעם שמתפרסם הטור שלך אני עומדת המומה מול תמונת העולם המעוותת שאתה מציג לפנינו. ואם איני מגיבה בד''כ הרי זה משום שסילוף נרחב כל כך, מאלף ועד תיו, יוצר בעיה אחת קטנה- קשה להחליט מאיפה להתחיל לענות!

וגם זו טכניקה לא רעה- הגזם תגזים כל כך שלאנשים לא יהיה כוח לענות לך! כי לדבר, ולדון אפשר רק עם מי שטוען טענות בתחום ההגיון, לא עם מי שחורג ממנו לגמרי.
_new_ הוספת תגובה



להזכירך, מר ספירו: הבאתי סימוכין.
אריה פרלמן (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 16:31)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני אשם שפרופ' ליבוביץ' המנוח העריץ את היטלר.

לא ''הפכתי'' אותו לשום דבר - רק הבאתי את דבריו.

ר' הודעתי: ''אכן מעריצו של היטלר - להלן הסימוכין''.
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו - אתה לא שמאל, אתה פשוט אינטלקטואלטיפש
ראובן גרפיט (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 21:44)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו היקר,הבעיה שלך שאתה חסר כושר ניתוח והבנת המצב, זה לרא מפליא אותי כי אתה יסר כישורים מתאימים. ראה, מי הוביל את הקומוניזם באירופה, אוסף אינטלקטואלים טיפשים חסרי כושר ניתוח והבנת המציאות. מי הוביל את הקומוניזם בארץ, שוב ראינטלקטואלים שלא היו מסוגלים להבין את המציאות, לדוגמה - בן אהרון וראשי מפ''ם.
אני אשתדל , ברמה של תלמיד שנה א' להסביר לך איפוא איך אתה מנותק מהמציאות .
1) אתה תוקף את הימין - ובכן האם אתה מסוגל לאפיין את הימין ולומר כאן, מי הם, איזה אחוז מהאוכלוסיה הם?
2) האם הימין של היום הוא הימין של טרום המדינה? של קום המדינה? של שנות ה60? שלשנות ה80? והאם היום זה אותו ימין? על מנת להקל עליך, אתן לך 1.3 תשובה: לא , זה לא אותו ימין. ויש הבדל בין ימין כלכלי (למשל עורך עיתון הארץ ) לבין אלה המתנחלים.
3)אני יודע להגדיר מי הם הפנאטים המוכנים להקריב נפשם ואת נפשנו למען החזקת כל שטחי יש''ע, אבל הם לא ימין.
4) הערבים, מתחילת הכיבוש המוסלמי וביתר שאת, מהקונגרס הציוני הראשון, הצהירו על מלחמת שמד כנגדנו. מעולם לא גינו אונס, רצח שוד, פגיעה, שריפת בתים של יהודים. לא היום ולא במהלך מלךחמת השחרור (כל הישובים שהם כבשו, התושבים נטבחו).הם רוצחים בדם קר ואתה מעולם לא גינית פגיעות שלהם בנו, גם לא לפני מלחמת ששת הימים.
5) אתה אדם מושחת מאד - נשאלת השאלה, מדוע אתה ואורי אבנרי היודעים היטב מה עשו לנו הערבים במהלך 100 השנה האחורנה, ומה כוונותיהם המוצהרות לגבי היהודים וישראל, ואתה יודע בברור מה אמרו היום ואתמול, נציגי החאמס, הג'יהד ושאר הארגונים הדתיים, שיאסר עראפת מגבה - מדוע אתה תומך בהם, האם בגלל טובות ההנאה? ספר לנו!.
_new_ הוספת תגובה



ראובן, אנא בלי השמצות אישיות!
יורם המזרחי (יום שני, 10/06/2002 שעה 1:37)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום וברוך הבא לפורום
טרם הופעתך ''כבר היינו בסרט הזה'' של השמצות והתקפות אישיות,כשדווקא גדעון ספירו היה הבולט בחבורה.
בימים האחרונים התגלו סימני גמילה.....ע''כ אנא,מתן את מה שיש לך לאמר .לתארים כמו ''אתה מושחת'' וכיו''ב יווצרו ספיחים לא נעימים.
מעבר לזה,דעותיך הן נחלתך וטוב שהנך מבטא מה שבלבך.
כל טוב!
_new_ הוספת תגובה



סימני גמילה? ספירו?!
הפסיכיאטר המחוזי (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 2:15)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא את ההשתוללות האחרונה שלו (''שמאל לאומני, שמאל מסורס'')!
_new_ הוספת תגובה



מספר מלים לרוברטינו החכם
גדעון ספירו (יום שני, 10/06/2002 שעה 18:54)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה ליורם המזרחי שחש להגן עליי מהשמצות אישיות, אבל באמת אין צורך, כי בנקודה זו אני בלתי פגיע. מתחילת השתתפותי בפורום לא לקחתי חלק בהכפשות אישיות, גם אם יורם המזרחי חש פגוע מכמה דברי ביקורת על עמדותיו. אני מסתפק בהיותי מתווכח חריף שלא בוש בעמדותיו ולא נכנע להתלהמות ההמון הסוער. אינני חורג מתחומי המחלוקת הפוליטית וכך אמשיך.

רוברטינו, זה ניכר מיד בדבריו, הוא ללא ספק איש חכם מאד, גם העברית שלו מעולה, אבל מה לעשות, הוא קצת בור במידע בסיסי.
לדוגמא הקביעה שלו ''שהערבים מתחילת הכיבוש המוסלמי, וביתר שאת מהקונגרס הציוני הראשון, הצהירו על מלחמת שמד נגדנו''. אלו ממש דברי הבל מהמדרגה הראשונה. אפילו יורם המזרחי, שבפורום זה לא מתגלה כאוהב ערבים מובהק ובאחת מרשימותיו האחרונות הציג עצמו כסופר וחוקר, יסכים כי בתקופת הקונגרס הציוני הראשון לא היו איומי השמדה של ''הערבים'' ''נגדנו''. זאת אף זאת, הסופר והחוקר יורם המזרחי, שיודע פרק או שניים בהיסטוריה, יסכים בוודאי עם קביעתי כי לאורך ההיסטוריה, מצבם של היהודים בעולם המוסלמי, היה טוב לאין ערוך מזה שבעולם הנוצרי. די אם אזכיר את תור הזהב של יהדות ספרד תחת הכיבוש המוסלמי, את הרמב''ם שכתב בערבית את הגותו היהודית והפילוסופית (ספרו הפילוסופי ''מורה נבוכים'' וספרו ההלכתי ''פרוש המשנה לרמב''ם'') הרמב''ם היה רופא במקצועו וכתב ספרי רפואה בערבית ומעמדו היה כה מכובד במצרים, עד ששימש כרופאו הפרטי של המלך המצרי. ומה נאמר על יהודי מרוקו שבכל מימונה לא נלאים מלספר על שכנותם הטובה עם הערבים ועל יחסו ההוגן של המלך אליהם.
הנה סיפור קטן שאולי יעשה לרוברטינו קצת חשק לקרוא פרקים ביסטוריה הציונית, כדי שלא יחזור על השטויות המונומנטליות שפלט לתוך המחשב.
האמיר פייסל (מנהיג המרד הערבי בחיג'ז נגד התורכים במלחמת העולם הראשונה) וחיים ויצמן, ומי שלימים יהיה הנשיא הראשון של מדינת ישראל, חתמו ב- 3 בינואר 1919 (כעשרים שנים אחרי הקונגרס הציוני הראשון) על הסכם שבמבוא שלו נאמר שהסכם זה מתווה ''שיתוף פעולה הדוק ביותר לפיתוחן של המדינה הערבית ושל ארץ ישראל''. הצהרת בלפור אושרה בסעיף ג' של ההסכם. בסעיף ד' נאמר ''שינקטו כל הצעדים לעודד עליית יהודים לארץ ישראל בקנה מידה גדול ולישב את העולים היהודים על הקרקע במהירות האפשרית''.
ב12 בדצמבר 1918 פירסם האמיר פייסל גילוי דעת ב''טיימס הלונדוני'' בו תאר את השאיפות הלאומיות של הערבים והציונים כמתיישבות אלו עם אלו. מישהו מזהה כאן ''איומי השמדה''?

מאד נהניתי מהקטע המשעשע בו שואל אותי רוברטינו אם אני מקבל טובות הנאה מהחמאס.
אז ככה: בפגישה האחרונה שהיתה לי עם השייח' יאסין הוא אמנם הציע לי טובות הנאה, אבל היתנה אותן בהתאסלמות מצדי, מה שהרס את כל העיסקה. אחר כך ניפגשתי עם אחד ממנהיגי המתנחלים, הרב לוינגר, וגם הוא הציע לי טובות הנאה אבל היתנה אותן בחזרה בתשובה ובהעברת מגוריי לאחת ההתנחלויות. שוב התפוצצה העיסקה. אחר כך ניפגשתי עם שרון והוא הציע טובות הנאה מכאן ועד הודעה חדשה, כולל משרה בכירה במנגנון הממשלתי, למשל, שגריר ישראל בארה''ב, אבל היתנה זאת בחזרה מכל ההתנגדויות שהיו לי לגבי פעולת קיבייה, מלחמת לבנון ומדיניותו מאז ניבחר לראשות הממשלה. ושוב התמוטטה העיסקה. מה לעשות, כל הזמן מציעים לי טובות הנאה ובגלל דרישה טפשית כזו או אחרת, העיסקות לא יוצאות לפועל. אבל לא נואשתי. אני מחכה להצעה שאי אפשר יהיה לסרב לה.

דרך אגב, רצוי שרוברטינו ילמד קצת את תולדות יחסי החמאס וממשלת ישראל, והוא יופתע לגלות כי מי שעודד את החמאס ותמך תקופה ארוכה בפעולותיו, היתה ממשלת ישראל באמצעות מגנוני הכיבוש בשנות ה- 70 וה-‏80. ישראל נקטה במדיניות קצרת טווח אופיינית של קולוניאליזם מצוי, מדיניות של הפרד ומשול. ממשלת ישראל היתה נתונה באותן שנים באובססיה אנטי אש''פית, ועל כן עודדה כל גורם שנידמה היה לה כי נימנה עם יריבי הארגון. החמאס נתפש ככזה, ועל כן סייע מנגנון הכיבוש הישראלי, באווילותו, לסלול לחמאס את הדרך לליבות האוכולוסיה הפלסטינית. עתה אנו אוכלים את תוצאות מצעד האיוולת הזה.
_new_ הוספת תגובה



רוברטינו -גדעון צודק בעניין יחסי יהודים-ערבים בעב
יורם המזרחי (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 0:23)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוברטינו
גדעון צודק.
שמעון מנדס למשל,משתתף נוסף בפורום,סיפר על עבודה סמינריונית שלו בדבר מצב יהודי עירק בשנים שקדמו למלחמת 1948 והדברים מחמיאים להם ו..לעירקים.זו רק דוגמא אחת מרבות.
מה שתקע טריז בין היהודים לערבים במזה''ת היה המשחק הכפול של בריטניה ואחר כך תהליכי ההתפתחות הציונית והערבית לאומית.
יחד עם זאת חשוב לציין,שגם בפלסתינה העותומנית,שררו יחסים טובים והוגנים בין ערבים ליהודים.
רבים מבני משפחתי,ילידי הארץ,זיהו עצמם ''כערבים מדת משה '' אלא שהמינוח היה ''בלתי נסבל'' עם גבור הפירוד והאיבה.
בתולדות ירושלים המוסלמית למשל,בפרק המלחמה בצלבנים, בלטה השתתפות יהודי ירושלים בהגנה על העיר עד שנפלה בידי הנוצרים. יהודים השתתפו באופן פעיל גם בהגנת עכו ויפו זאת כאשר נפוליון פלש דרך מצריים וסיני.
_new_ הוספת תגובה



מזרחי - קרא את תגובתי לספירו לגבי דיוק בעובדות
ראובן גרפיט (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 22:31)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזרחי הנכבד.
אנו מדברים על מודל התנהגות של דילמת האסיר, שבו רק צד אחד מרויח, תמות נפשי עם היהודים.
היהודים כבודדים, כאזרחים מדרגה שניה - זהו סיפור אחד.
היהודים כישות עצמאית, שתחתיהם יהיו ערבים - אסור בתכלית האיסור, על פי האיסלאם. אל תשכח שהמוסלמים אימצו את משה, ישו ומוחמד הינו הנביא האחרון. תחיית הישות היהודית יוצרת בעיה לוגית שלא ניתנת לפיתרון , מבחינת האיסלאם.
אבל כדי לסבר את הגיונך, ואתה מצטיין בהיגיון דיאלקטי, בחן את כל 52 המדינות המוסלמיות. יש שם מבני כל הלאומים. לכן זו לא בעיה גזענית, אלא תרבותית = דתית. אין מקום לאף מיעוט חזק. ראה גם מצרים לגבי הקופטים, ראה אינדונזיה, סודן, ראה מצב הנוצרים בגדה , בירדן, בלבנון. ראה מצב ההינדים באפגניסטאן ופקיסטאן או גם באינדונזיה.
אילו הן העובדות ואין מקרה זה או אחר מדגים את התפיסה האסלאמית שהינה תפיסה נצחית, גלובלית ובלתי מתפשרת (פשרה טקטית זמנית כן - אך לא מעבר לזה).
בכל מקום (100%) שיש בו ריכוז מוסלמי גדול, יש מהומות.
_new_ הוספת תגובה



ספירו - תגובתך לרוברטינו - קצת לדייק בעובדות !
ראובן גרפיט (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 22:22)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הזכרתך את תור הזהב שהיתה בספרד לא רלוונטית לחלוטין, מדובר על תקופה שהשתרעה בין השנים 700 ל 1400, ומדובר בספרד בלבד. גם בתקופה זו,היו תקופות שבהן סבלו היהודים ונאלצו לחיות כאזרחים נחותים. ראה - גם בתקופת האינקויזיציה היהודים במדינות מסוימות כמו בהולנד למשל, חיו יפה ? אז מה? אני יכול לגזור מכך על הנצרות?
2. הזכרת את פייסל ואת החאמס, נבחן את העובדות:ראשית, ההתעוררות הערבית כנגד הסולטאן עבד אל חמיד השני, במסגרת האידאולוגיה שלהם, הם התנגדו לישות יהודית באיזור כמדינה עצמאית. זה היה לפני הקונגרס הציני הראשון. ישראל, היתה צריכה להיות כמחוז של סוריה הערבית, ללא יהודים.
במרד הערבי-ישראלי כנגד אברהים פאשא,1831, יהודים נטבחו על ידי ערביי הארץ.
התישבותם של הצרקסים ומוסלמים רבים אחרים באיזור, היו חלק ממדיניות מכוונת כמדיניות פאן אסלאמית של עבד אל חאמיד אשר דחקה את רגלי היהודים. מדובר בשנים של 1870+.
בארץ, ב1918 קמו ארגונים ערביים כמו אל נאדי אל עראבי ואל מנתדא אל אדבי שהתנגדו בקיצוניות לציונות. ב1921 קמה המועצה המוסלמית העליונה ובראשה , אוהב ציון המופתי חאג' אל אמין (אתה לבטח ממעריציו - הלא כן?) אתה לבטח יודע על הפרעות שחוללו המסכנים הערבים שאתה כה מצר עליהם.ואולי נזכיר לך את הפגיעות היום יומיות של הפלשתינאים בשנים
בשנת 1929 תרפ''ט, הפלשתינאים שלך חוללו פרעות ביהודים על מנת למנוע מהם את זכות התפילה בכותל. משום מה , חסיד אומות העולם יאסר עראפת, שכח מאירוע זה והוא זוכר , את הנדיבות הרבה ואת התפילות המשותפות של יהודים וערבים בכותל? האם גם אתה זוכר את האהבה הרבה של הפלשתינאים ליהודי המקום? אולי נזכיר לך את הפשיטות של ערביי, סליחה פלשתינאי,קוביבה באנשי רחובות בתחילת המאה ה20 ואת הפגיעות של ערביי יפו ב1921 ועוד כהנה וכהנה. להזכירך - המדינה הציונית עדין לא קמה.
3) נקפוץ לשיא שיתוף הפעולה בין ויצמן למלך עבדאללה ממשפחת חוסיין. (ראשית, מי המליך אותו למלך, אתה יודע? פתאום קם בדואי ונעשה מלך באופן דמוקרטי!)
המו''מ ב1918 היה על תנאי, והתנאי היה שהיהודים יסייעו לו לקבל את מלכות סוריה הגדולה. הודגש שזהו הסכם על תנאי (אל תשכח למוסלמים מותר ואף חובה להבטיח וליצור הסכמים עם כופרים כל עוד, כאשר הם מתחזקים - עליהם להפר את ההסכם!). אך ב1919, שנה אחרי כן, התכנס הקונגרס הסורי בהשתתפות ערביי ישראל (מוסלמים ונוצרים) וקיבל החלטה השוללת הקמת ישות יהודית בארץ ישראל. שנה לאחר גירוש פייצל
התקיים מו''מ אחר ב1921, בין חיים ויצמן וריאד אל צולח,בהסכם דובר שהיהודים יסיעו למדינות ערב להשיג עצמאות ולהקים קונפדרציה ערבית (ללא מדינה עצמאית ליקירך הפלשתינאים, ישראל תהא מחוז דרומי של סוריה) והערבים יכירו בזכויות של היהודים לחיות בארץ ישראל, כאזרחים מדרגה שניה וללא עצמאות מדינית. אך גם גישה זו נדחתה על ידי אותם ערבים/ פלשתינאים שאתה כה דואג לגורלם.

4)לידעתך - את ארגון החאמס המקורי הקים עז אלדין אלקסאם אשר נולד בשנת 1871 בלדקיה, צפון סוריה ועבר ב1920 לפלסטין והיה מורה בחיפה. הוא תמך בחאג' אמין אל חוסיני, קודמו של עראפת. ארגן פרעות ביהודים ולמשל ב1935, נדמה לי שעדין לא היו חיילים נאצים בצבא היהודי, המכונה צה''ל,אך באמת העובדות לא יבלבלו אותך. בין היתר הוא תקף התנחלות כמו בית שאן וכן תקף התנחלות ששמה קיבוץ עין חרוד.
מה לעשות ידידי היקר - לחבריך הערבים אין הבחנה בין עין חרוד או בית שאן או רחובות לבין קריית ארבע.

מר ספירו הנכבד - תראה לי מקרה אחד ויחיד בכל המלחמות / פשיטות / קרבות של הפלשתינאים כנגד בני עמך, שהם גינו מעשי רצח / טבח ביהודים? האם אתה זוכר מקרה אחד שבו הם לקחו שבויים? למשל הל''ה אשר נפלו בשבי - נחתכו והתעללו בגופותיהם, כך היה בפצועים שנותרו בקסטל, אברי מינם נחתכו וראשיהם נכרתו והזין הושם בפה. כן , בין אלה שעשו זאת היו גם לוחמים נועזים מדיר יאסין, שאתה מצר עליהם. אולי נזכיר לך את השחיטה בשיירת הרופאים או אולי את הטבח באנשי גוש עציון שקצינים לגיונרים תחת פיקוד בריטי, עצרו בשלב מסוים, או אולי את הטבח והשחיטה של ערביי סוכרר, עשרות מקרי טבח ביהודים אני יכול לספר לך ומה תגובתך?
כמה טוב היה לרמב''ם (שכחת רק לספר שהוא היה אזרח מדרגה שניה ושכחת מתי זה היה והיכן, אבל לא נורא, העיקר שהצלחת לשכנע שניתן לחיות בכיף עם הערבים.
שתהיה בריא - אבל רצוי שלא במדינת ישראל.
בדבר אחד אני כן מסכים אתך - אני בעד הקמת מדינה פלשתינאית אבל לא בגבולות 1967, אלא עם גבולות ביטחון לנו, כי אני בכל זאת לא סומך עליהם.
_new_ הוספת תגובה



על מלכודות , השוואות והחברה הישראלית
רפי גטניו (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 21:51)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון שלום.

נער הייתי וגם זקנתי , ואין צורך להזכיר לי ''מי התחיל'' . את התלהמות הימין אנו מכירים זה מכבר אך אין זה אומר שצריך לעשות כמעשיהם, כפי שאיננו משיבים להם באותה מטבע על דברים אחרים שהם עושים. לא נפלתי למלכודת כי לא הייתה כאן מלכודת. איני יודע מה דעותיה של אסתי וולש , ואין זה משנה לצורך העניין, בתגובתה היא תרגמה את מה שכתבת על מנת להראות את מופרכות ההשוואה שעשית ובכך היא צדקה.

לדעתי , נושא השואה הוא יחודי , יוצא מן הכלל ובלתי נתפש במלואו (על אף כל המחקרים שנעשו ונעשים גם כיום) כך שכל גרירה שלו לתוך הויכוחים היומיומיים שלנו רק גורמת לזילות הטראומה הכי קשה שקרתה לעם היהודי. ולכן כל השוואה מכל סוג , ממוקדת או מתלהמת , נכונה או שגויה , נזקה עולה על תועלתה , ומכאן שהיא מיותרת.

אתה טועה כאשר אתה מגדיר את החברה הישראלית בכללותה כחברה לאומנית , ימנית, דתית עם סממנים פשיסטיים. אכן ישנו מיעוט שמתאים להגדרות אלה, אך הרוב הגדול של אזרחי המדינה נמצא איפושהו באמצע. את בר ניר אור ופרלמן אין סיכוי לשכנע וחבל על הזמן , אותם צריך לבודד ולהראות לכל אנשי האמצע (שהם תמיד הרוב ) כי דרכם של השלישיה הנכבדה הנ''ל וחבר מרעיהם תוביל אותנו לאסון. כי אם חו''ח הם יהפכו להיות רוב , אחרי שהם יסיימו לבנות את הגרדום לעראפת , הם יבנו את הגרדום הבא לך ולי.

והרי יש לנו דוגמא טובה מהעבר הלא רחוק. היזכר מה היה שעור התומכים בתנאי ההסדר עם מצריים לפני יוזמתו של סאדאת (אם אינני טועה רק 5% ) , ומה קרה לאחר שהסדר אמיתי עמד על סדר היום. איזו מטאמורפוזה עברה החברה הישראלית. לא עזרו אז דמעות התנין של הגזלנים מפתחת רפיח , ברגע האמת הציבור הפנה להם עורף ולמעשה בהסכמה רחבה של הציבור הישראלי נמחקו תוצאות הכיבוש ומעשה הקולוניאליזם הישראלי. ואז גם ניתן היה לראות את שיעורה האמיתי והקטן של חבורה זו.

לא מעניין אותי היחס שאני מקבל בפורום , ואיני כותב בו דברים על מנת לשאת חן. חשוב לי שיקראו את טיעוני , ואולי ישתכנעו מהם. אם אצליח לשכנע ולו רק קורא אחד בצידקת דרכי - דייני.

בברכה
רפי
_new_ הוספת תגובה



רפי הוא יכול בלי.....????
רחלי ע (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 0:34)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי מה שהיה לך לאמר לספירו. הצרה היא שזה לא יכול להפסיק להשתמש במונחים ורמזים.הוא פשוט לא יכול בלי....תראה איך הוא עונה למישהוא ומהצד לועג ליורם המזרחי.זה מקרה אבוד.אין לי מה להוסיף כי האיש הירושלמי הזה לא יכול בלי...אז שיהיה ויהנה
_new_ הוספת תגובה



דוד ויהונתן בוודאי היו גם משתתפים במצעד הגאווה
סוריא סהארה (שבת, 08/06/2002 שעה 22:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כשמו כן הוא - סמרטוט ותו לא
ישראל בר-ניר (שבת, 08/06/2002 שעה 23:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איבוד גובה
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 0:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל שלום,

דווקא ממך לא ציפיתי לתגובת-כותרת כה ירודה לטורו הפרובוקטיבי להכעיס-משהו של מר ספירו.

תן דעתך לעניין כי למרות סלידתך המודגשת מהאיש ומטורו, רצוי שתשתדל לשבת ולחבר נימוקים הגיוניים, אירוניים או סתם רעיונות-נגד מושחזים כלפי הדברים שכתב וטען, ולאו דווקא נימוקי אד הומינם. הרי ברור שבאמתחתך היכולת לענות ולהסביר לציבורי שמאל שונים מדוע לשיטתך מוליך ספירו את מדינת ישראל לאבדון - וציבורים אלו צריכים להיות המטרה להסבריך אלו. הימין מונח כבר מזמן בכיסך.

שלך בברכה

אלכס
_new_ הוספת תגובה



הטור של ספירו לא פרובוקטיבי ולא מעורר מחשבה
אייל קורא (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 1:15)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר ספירו דש בטורו מדי שבוע באותם נושאים מתוך נקודת המוצא שממשלות ישראל לדורותיהן, וממשלת שרון בפרט, מתנהגות באופן פשיסטי, קולוניאליסטי וגזעני כלפי הפלסטינים וערביי ישראל. בכל שבוע הוא אוסף מספר דוגמאות של אירועים שבועיים ומתוך אותה נקודת מוצא מוכיח שוב את המבוקש על ידו: ישראל פשיסטית, קולוניאליסטית וגזענית. המטרה היא תמיד אותה מטרה והיא תמיד מסומנת מראש. הדוגמאות הם החיצים השבועיים. ברמה האינטלקטואלית אין כאן כל מאמץ מחשבתי, פרובוקטיבי, או מעורר למחשבה - פעילות ''אינטלקטואלית'' זאת אינה עולה על זו הנדרשת לשם יריית חיצים למטרה על כוס בירה בפאב השכונתי.
_new_ הוספת תגובה



לאייל בראוו!
רחלי ע (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 3:01)
בתשובה לאייל קורא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איזו תשובה אתה חושב
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 11:09)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניתן לתת למי שעבורו בדיית ג'נין (זו לא המצאה שלי, כך הוול סטריט ג'ורנל מגדיר את הפרשה) זהה למרד גטו וורשה?
אני בהחלט חושב שיש גבול לרמה אליה ניתן לרדת גם כשמדובר בשמאלני לתאבון.
כשבארה''ב עסקנית רפובליקנית בכירה התבטאה במערכת הבחירות של הסנטור דול ש''צריך לנסות ל'הבין' למה הגרמנים עשו את מה שעשו'' כל הארץ רעשה, ועם כל הכבוד לחופש הדיבור כאן היא גמרה את הקריירה שלה ונעלמה מן הזירה הפוליטית.
ללמדך שגם בארץ בה אין דבר יותר קדוש מחופש ההיתבטאות, יש סייגים למה שהציבור מוכן לקבל.
_new_ הוספת תגובה



ספירו כמקדם רעיונות ימניים בישראל
אלכסנדר מאן (יום שני, 10/06/2002 שעה 1:11)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל שלום,

לדעתי ניתן היה לתת מראש את התשובה שנתת עכשיו, ללא כל הצמדות לשם העצם 'סמרטוט' (1), לפחות מבחינתי.

אני חוזר מזכיר לך שספירו עושה, לצערי הרב, ביודעין או שלא ביודעין עבודה נ ה ד ר ת עבור מחנה הימין בישראל. לו הייתי ימני מסוגך, הייתי נהנה מכל רגע: אין זה ממש קשה, גם למתבונן ומשקיף מהצד, לסתור את טיעוניו הדואליים של ספירו ולנסות ולהפריך את השוואותיו, ואולי גם נעים בהחלט, לפחות מנקודת מבט ימנית, לראות כיצד אנשי שמאל כמוני וכמר גטניו (2) מתפתלים בנסיון להסביר לספירו את חד מימדיותו להבנתינו ואת הבעייה בהשוואותיו הממוקדות (אני בכלל לא מזכיר את המילה 'מקוממות').

הויכוח המרכזי מצוי אם כך בין 'מחנה השמאל', אליו כנראה אני ומר גטניו משתייכים (3) או לפחות מבקשים להשתייך בפורום זה, לבין אנשים מ'מחנה הימין' מסוגך ומסוג ה''ה רבינוביץ, פרלמן, מילשטיין, שרון (שכטל), מנדס, רוזנבלט, גראפיט ועוד.

שים לב כי אינני מתייחס בכוונה לימין הדתי, היות ונימוקיו לקוחים מעולמות הזויים לשיטתי, בעוד שלאנשי ימין אלו שציינתי לעיל אני חולק כבוד ראשוני ומקפיד ללמוד דעתם ללא משוא פנים, גם אם כללית אינני מסכים עימם בשורה של נקודות, ולעיתים אף דוחה את טיעוניהם בשתי ידיים.

שלך בברכה

אלכס

_______________________________________________

(1) לא ברור לי מדוע מר פרלמן, אשר מקפיד להתבטא בחריפות מושחזת ומתוחכמת, נזקק אף הוא למינוח ה'סמרטוט' בליווי שם התואר 'מורעל' במקרה זה. מבחינתו היה הרבה יותר טוב לשמור על רמה ושפה נקייה.

(2) אני מתפתה לצרף את הגב' וולש ואת ה''ה המזרחי וגלבץ לרשימת 'מחנה השמאל' לשיטתי, אך מצד שני אינני בטוח אם הללו אכן מעוניינים כלל בפינוי התנחלויות בשטחי הגדה ורצועת עזה, לא כל שכן בנסיגה חד צדדית לגבולות הקו הירוק, עם תיקוני גבול מתבקשים.

(3) ואשר אליו, לפחות לשיטתי, לא משתייכים הגב' ביכל-שונרא ומר גורביץ, אשר אמנם תולים בישראל בלבד את קולר האשמה בדומה לספירו, אך בניגוד לו דומה כי הללו מנמקים לשיטתם את 'אשמת ישראל' בעובדת 'יהדותה' של מדינת ישראל, שלפי פירוש זה מורכבת מאידיאולוגיה ודת יהודית חסרי כל תקנה.
_new_ הוספת תגובה



הפוך על הפוך לפי ספירו
רחלי ע (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 0:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את אותות ההצטיינות צריך לתת לרוצחים שאהידיים.
את ספירו צריך לשלוח לטייל בשכם שם יקבלו אותו בתרועות שמחה.
את ספירו צריך לקרוא,להבין איזה עשב שוטה גדל פה, וגם לקחת כדור נגד בחילה!
_new_ הוספת תגובה



סמרטוט מורעל
אריה פרלמן (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 1:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלטת צה''ל להעניק צל''שים ללוחמינו הגיבורים היא מההחלטות המוצדקות ביותר... מהמוצדקות... החלטות צבא הגנה לישראל.

למה הדבר דומה? לחיילי בעלות הברית שנלחמו נגד שרידי האס-אס בברלין, כאשר הנבלים הללו הניפו דגל לבן; חיכו עד להתקרבותם הנינוחה של חיילי בעלות-הברית - ופתחו באש.

הפלשתינים הלכו צעד אחד קדימה, והשתמשו בנשיהם, זקניהם וילדיהם כמגנים חיים אל-מול חיילי צה''ל. רוצחים אלו, המבצעים יום-יום פשעי השמדת-עם נגד העם היהודי - נושאים באחריות למותם של אזרחים רבים ממוצא יהודי - מלחמת השמדה על רקע גזעני טהור.

ולמרות הצל''ש והגאווה - בכל זאת כואב וצורב לזכור שלא מעט מהרוגינו בג'נין הוקרבו על מזבח הסי-אן-אן.

אינני בקיא בפרטי שלטונה של ניו-זילנד בסמואה - ולכן אינני יכול לשפוט את המעשה של ראש ממשלתה. אכן החכמתי קמעא בחדשות העולם הגדול - אך אינני מצליח למצוא שום קשר בין הידיעה הזאת לבין המתרחש באזורנו.

ד''ר עזמי בשארה המסכן...
מה הוא כבר עשה? בסך הכל מסית לטרור ותומך בטבח גזעני של אזרחים חפים מפשע ממוצא יהודי.

ייתכן שלא היה צורך להעמיד אותו למשפט - כיוון שהוא אמר את מה שאמר כחבר כנסת מכהן, אך ללא ספק יש לסלק אותו מהכנסת כאן ועכשיו מפני שהפר את שבועת האמונים שלו למדינת ישראל ולחוקיה - ולשפוט אותו על האמירה המתלהמת הבאה, שאותה כבר יאמר כאזרח רגיל.
הסירו דאגה מליבכם: לא יישלל הייצוג הדמוקרטי מערביי ישראל. ייכנס-נא הבא אחריו לכנסת, יישבע; יתלהם; יסולק; - וכך עד שיגיע ח''כ ערבי שיואיל בטובו לכבד את שבועתו. אגב - מעולם לא שמעתי את ח''כ תאופיק חטיב מתלהם ומקלל. האם הוא חבר ליכוד???

לומר על אליקים רובינשטיין הוא גזען - זה כמובן הבל גמור. אבל ישנו אכן טעם לפגם שיהודים מסיתים אינם מועמדים למשפט - גם אותם צריך להעמיד לדין. משה פייגלין, שבפרסומי תנועתו ''זו ארצנו'' כינה את ממשלת רבין ''כת שלטת'' - הועמד לדין על המרדה. אך פרופ' צבי רזי, שכינה את ממשלת שרון ''חונטה צבאית שהשתלטה על המדינה'' בשידור חי - לא יועמד לדין.

לתומי חשבתי, שאנשי שמאל הנאמנים לדמוקרטיה ולשלטון החוק צריכים לשפוט כשופטים - על-פי כתב האישום, העדויות והחוק - ולא לפי שיטה עלומה ''חושבת ודמוקרטית''. כנראה שטעיתי. אסור להרשיע ערבי בשום מקרה - זו הרי גזענות!

גם פה אני מסכים שזהו ביזיון להעניק את אותה הקיצבה למי ששירת 3 שנים - ולמי ש''שירת'' ארבעה חודשים. אדרבא! יחדל שר הביטחון מהנוהל הקבוע של פטירת הערבים משירות צבאי - ומי שישרת - יקבל!

נירנברג! נאצים עליך ישמעאל!...
כדאי לי להמשיך לקרוא את טורו השבועי של ספירו - ולו רק כמדד למצב-רוח הלאומי: ככל שרע לספירו, ככל שהוא זועם יותר - ככל שמדינת היהודים היא יותר ''נאצית'' ו''גזענית'' בעיניו - כך טוב יותר לעם ישראל.

לסיכום: אני מקווה שהעליזים שלנו אכן גם שמחים ומאושרים - לאחר שצעדו ברחובות הבירה.
שיהיו בריאים.
_new_ הוספת תגובה



עליסה בארץ אוסלו
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 3:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע מדוע, אך דומה לעיתים כי טורך הוא השירות הטוב ביותר שנעשה אי פעם לימין הישראלי על כל שוליו השונים. לו הייתי איש ימין הייתי מברך ומתפלל מדי שבוע להופעת טורך זה, אשר כנראה מכה בשמאל הישראלי יותר מכל דבר אחר שניתן להעלות על הדעת.

הקריאה בטורך משולה לשיטתי לקריאת עליסה בארץ הפלאות-בלהות, שם כזכור לך עוברת הגיבורה לצידה השני של המראה ומפרשת ומתפרשת בהתאם למצב חדש זה. הדואליזם המצוי בכתיבתך מוחק כל סוג של שרידי הומניזם אשר בו אתה מבקש להתעטף, ודומה כי מאבקך הדיכוטומי באלה האוחזים בדיעות קוטביות לשלך גורם לך להידמות אליהם משהו, והאמן לי גדעון כי אני אומר זאת עם יד על הלב.

העובדה שאתה בוחר להתרכז בביקורת חד צדדית ומונוליתית, אשר לצערי מנותקת מקונטקסט כללי לעיתים קרובות, מרחיקה אותך מכל מחנה הומניסטי אליו אתה מבקש להשתייך. העמדת סבלם של הפלסטינאים במרכז יריעת הסיפור כמעין מראה לגזענות הישראלים לשיטתך אינו משאיר כל מקום לספק כי חד צדדיותך זו אכן ממקמת אותך בשוליו הקיצוניים ביותר של השמאל הישראלי שהינו למעשה הימין הלאומני הפלסטינאי, ולעיתים אף מעבר לכך.

הגנתך על חבר הכנסת בשארה, אשר חיפש במכוון פרובוקציות אלו על ידי נאומו זו במדינת אוייב מוצהרת, מטילה צל לא קטן על פירושיך השונים להתרחשויות כפי שאתה בוחר להביאן; בשארה אמר אכן שהחיזבאללה ניהל מאבק מוצלח וצודק נגד הפולש הישראלי, אך צא וראה כי מאבק זה ממשיך גם לאחר שישראל נסוגה משטחי דרום לבנון. לולא היה צודק נימוקך זה, הרי שהחיזבאללה בדרום לבנון היה פוסק מזמן ממאבקו נגד ישראל לאחר נסיגתה של זו, אך משום מה בחרת שלא לטפל בפרט שולי זה. יש לשער שאף הכנת למקרה זה את תירוץ 'חוות שבעא', אשר אמורה להמשיך ולהצדיק כל המשך המאבק בכובש הציוני בכל אמצעי אפשרי.
לא נותר אלא לקוות כי על משקל זה, לאחר נסיגה מלאה משטחי 67, לא יימשך הטרור הפלסטינאי בגלל תירוץ הפליטים אשר אינם מורשים לחזור ולקבל את בתיהם העשוקים, ואשר אינם מוכנים להסתפק בפיצויים כספיים ולהקים את מדינתם הפלסטינאית לצד מדינת ישראל. לא ולא. מסתבר כי התירוץ תמיד ימצא. אתה בוודאי זוכר שכיניתי זאת תיאולוגיית-טרור: צדה השני של המראה יספק תמיד את הנימוק לחוסר היכולת להגיע אל המנוחה והנחלה, וימשיך לנווט את הדחף הבלתי נשלט להמשיך ולתקן את העולם עד שלא ישאר כל דבר שניתן לתקן.

גם טיעונך השני בדבר הזכות הלגיטימית להתקומם נגד כיבוש הינה חלקית בלבד, היות והתקוממות זו אינה יכולה להיות מלווה ברצח מכוון וברברי של נשים וילדים כמטרה בפני עצמה. מבחינה זו ניתן להשלים את המשפט שהבאת להמשך הטבעי שיגרוס כי ''העם הפלסטינאי רשאי להתקומם נגד הכיבוש. זכות אוניברסלית השמורה על פי החוק הבינלאומי לכל עם הנתון לכיבוש
ודיכוי - ממש כמו והעם היהודי בישראל, אשר זכאי בכל אופן לגיטימי להתגונן בפני מעשי הטרור הברברים של העם הפלסטינאי, במסגרת מלחמת התגוננותו נגד רוצחי אזרחים, נשים וילדים המבצעים זאת בשם הזכות הלגיטימית להתגונן לכאורה מכיבוש''.

כידוע לך אני מאוד זהיר בהענקת שם התואר או שם העצם 'גזען' לאנשים או לארגונים שונים, אך עליי לרמוז כי במקום בו קיים גזען בן העולם הראשון יכול להיות קיים גזען בן העולם השלישי. תמיכה בגזענות מהסוג השלישי אינה יכולה לטהר את שרץ הגזענות הראשונה, ודומה כי פעולה זו עלולה להכתים את המשתמש בה במעין 'גזענות הפוכה' לשיטתי. נקודה למחשבה. אם נחזור לאגדת עליסה הרי שעלינו לזכור כי לעיתים קרובות צידה השני של המראה יכול להיות מטונף ומסריח כצידה הראשון. השאלה היכן עומד כל אדם בהתבוננותו בבבואתו היא רק עניין של מיקום, אשר בו יכולים כל מנמקי הצדק האבסולוטי להתלות כמוצאי שלל רב, לאחר שבחרו את המקום המתאים מבחינתם.

אם זהו השמאל האמיתי והשפוי שאתה מבקש להציע, הרי שאני מצוי ימינה ממנו, מן הסתם בקרב נציגי השמאל הישראלי המתון לשיטתך, אשר מעוניין ליצור מצב של שתי מדינות ריבוניות ועצמאיות לשני עמים בגבולות הקו הירוק של שנת 1967, ללא כל חיפושי צדק אוניברסלי למתקדמים, ונסיונות הסבר לדברים שאינם ניתנים לכל הסבר.
_new_ הוספת תגובה



אלכס יקירי, החלמת חלום או .....?
גדעון ספירו (יום שני, 10/06/2002 שעה 2:43)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלכס בחורי הטוב והצעיר,
כאשר קראתי את הערותיך כלפיי תהיתי, האם לא טעית בזיהוי האיש איתו אתה מתווכח? דומה כי בנית בחלומך דמות דמיונית שאין לה קשר אליי, וקראת לה גדעון ספירו. בסדר, זו זכותך, רק רצוי שתדע כי הגדעון ספירו שהזית וגדעון ספירו הכותב את טורו, הם שני אנשים שונים ואני מודיע כאן ברבים, על פי הכלל היהודי המוכר שלפני עיוור לא תשים מכשול, שאין לי קשר אל הגדעון ספירו שברא אלכס הטוב והמטיב.
ולהלן כמה הארות והערות מסבירות.

הגדעון ספירו שאלכס מאן משרטט הוא אידיאליסט חסר תקנה ובלתי מצוי הנלחם למען הצדק המוחלט. גדעון ספירו בשר ודם הכותב כאן, רחוק מהצדק המוחלט כמטרה קונקרטית (אפילו לו במסגרת ביאת המשיח), מעולם לא הוציא שתי מלים אלה כיעד במאבקיו הציבוריים או בכתיבתו העיתונאית. הוא מסתפק במטרות צנועות כמו סיום הכיבוש ויצירת חברה דמוקרטית השואפת ליישם את התקן הבינלאומי של ההצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם שהתקבלה באו''ם ב- 1948.

גדעון ספירו של אלכס מאן תומך בחיזבאללה, מתעסק בחוות שבעא ותומך בהופעותיו של בשארה בסוריה. גדעון ספירו בשר ודם, הכותב כאן, סבור שארגון החיזבאללה הוא יציר כפיו של פושע המלחמה אריאל שרון שיזם את המלחמה הנוראה בלבנון, ורק שרון הצליח להעניק לחיזבאללה את ההילה של לוחמי שיחרור. גדעון ספירו הבשר ודם הכותב כאן, הגם שהכיר בזכותם של לוחמי החיזבאללה לגרש את צבא הפלישה הישראלי מלבנון, הוא אדם חילוני ולכן אינו תומך לא בחיזבאללה ולא במפד''ל ולא בגוש אמונים וגם לא בחמאס. וחוץ מזה חוות שבעא לא כל כך מעניינת אותו. כמו כן, גדעון ספירו שכותב כאן, (להזכירכם, לא זה של אלכס מאן), לא נימנה עם חברי מפלגתו של ח''כ בשארה, וכל עיסוקו בו בטורו האחרון היה בנושא העמדתו לדין.

גדעון ספירו הכותב כאן מאד ישמח לדעת מה חושב בוראו של גדעון ספירו ההוא, על הגזענות הישראלית לפיה מועמד ח''כ בשארה לדין ויהודים שאמרו דברים דומים לא הועמדו לדין. וכן ישמח גדעון ספירו הכותב כאן לשמוע את דעתו של אלכס מאן (בעל החלומות שברא וכו') על העמדת חבר כנסת למשפט בגין התבטאויות פוליטיות שלמען אמירתן נבחר לכנסת, ולמען אמירתן ללא חשש נחקק חוק החסינות. ועוד הבהרה לגבי ח''כ בשארה. גדעון ספירו הכותב כאן הסכים עם הדברים שאמר בשארה באותו טקס בסוריה (ולא עם הסילופים שפורסמו בתחילה בעיתונות הישראלית), אבל חלק עליו (במאמר עיתונאי פומבי ובדברים בע''פ) באשר לאכסנייה. גדעון ספירו סבר וסבור כי בשארה, תומך מוצהר בדמוקרטיה ליברלית, לא היה צריך להשתתף בטקס זכרון לשליט עריץ כמו חאפז אסאד.

גדעון ספירו הדמיוני של אלכס מאן תומך במתאבדים הפלסטינים, ואילו גדעון ספירו בשר ודם, הכותב כאן, תמך ותומך בשיטות מאבק לא אלימות בנוסח המהטמה גנדי והכומר מרטין לותר קינג. גדעון ספירו הכותב כאן, כתב עשרות פעמים בעשרים השנים האחרונות מאמרים בהם הוא מציע לפלסטינים לאמץ שיטות אלה במאבקם נגד הכיבוש, אבל מה לעשות, והשפעתו על הפלסטינים דומה להשפעתו על ממשלת ישראל, שגם לה הוא מציע כבר עשרות שנים לחדול משיטותיה האלימות.

ביטוי לעמדתו זו של גדעון ספירו בשר ודם הכותב כאן,היתה תמיכתו הפעילה בד''ר מובארק עוואד שהקים בשנות ה- 80 של המאה העשרים במזרח ירושלים את המרכז הפלסטיני לאי אלימות. ד''ר עוואד ניסה לעודד ולהטמיע בקרב הפלסטינים את שיטות המאבק הבלתי אלימות בנוסח המהטמה גנדי. גדעון ספירו השתתף בלא מעט פעולות לא אלימות כאלה עם ד''ר עוואד. (למשל נטיעות עצים במקומות בהם נעקרו על ידי צבא הכיבוש הישראלי). ממשלת ישראל ראתה בד''ר מובארק עוואד איש מסוכן, דווקא בגלל אי אלימותו, והחליטה לגרשו מישראל. גדעון ספירו בשר ודם הכותב כאן, נימנה עם המפגינים הפעילים נגד גירושו של ד''ר עוואד. גדעון ספירו הכותב כאן השתתף בירושלים בהפגנה נגד גירושו של ד''ר עוואד, וידיעות על כך (עם תמונות) פורסמו בעיתונים ''דבר'' ו''חדשות'' זכרונם לברכה ב- 8 במאי 1988. (יום הניצחון על גרמניה הנאצית, למי ששכח, שאיננו יום חג בישראל, למי שלא זוכר).

בניגוד לגדעון ספירו שברא אלכס מאן, הרי גדעון ספירו הכותב כאן, כעת חיה, סבור כי המתאבדים הפלסטינים אינם מכת טבע. כאשר כבשה ישראל את הגדה והרצועה ביוני 1967, לא היו מתאבדים. הם פרי הבאושים של מדיניותה של ממשלת ישראל, ובידה האמצעים לשים לה קץ, לא בכוח, אלא בהסכם מדיני. גדעון ספירו הכותב כאן סבור כי תופעת המתאבדים היא גם מתנה של המתנחלים לעם ישראל, שהרי תופעה זו היכתה שורש לאחר הטבח של הרוצח מתנחל גולדשטיין. גדעון ספירו הכותב כאן סבור, כי אילו היתה ממשלת ישראל מפנה מיד את המתנחלים מחברון ומקרית ארבע לאחר הטבח של גולדשטיין, ייתכן כי הכל היה נראה אחרת ותופעת המתאבדים היתה נמנעת.

גדעון ספירו הכותב כאן סבור, כי לממשלת ישראל ענין רב בהמשך פיגועי המתאבדים, כי הם מסייעים לשרון להימנע מכל פתרון מדיני ולהמשיך במדיניות הדיכוי הפראית. עבור שרון תופעת המתאבדים היא כסם משכר, הוא זקוק למנת ההרואין הזו כמו כל מכור לסמים. אם תיפסק הזרקת הסם, יעמוד שרון ככלי ריק שאמתחתו המדינית ריקה. שרון מזין את המתאבדים ואלה מזינים אותו בהיזון חוזר.

בניגוד לגדעון ספירו של אלכס מאן שחושב כי הפלסטינים הם צדיקים והישראלים רשעים, סבור גדעון ספירו בשר ודם הכותב כאן, כי הפלסטינים הם לא צדיקים, אבל צודקים בשאיפתם להשחתרר מהכיבוש.
גדעון ספירו הכותב כאן סבור כי הישראלים התומכים בכיבוש ומבצעים אותו עוסקים במדיניות מרושעת.
עוד חושב גדעון ספירו הכותב כאן, כי מי שתומך בטרנספר, בארפטהייד ובגזענות הוא רשע במישור הפוליטי.

גדעון ספירו הכותב כאן רוצה להרגיע את גדעון ספירו שברא אלכס מאן, ולאמר לו כי עם סיום הכיבוש לא יכון הצדק המוחלט ועדיין תיוותרנה די והותר עוולות שנגדן ניתן יהיה להיאבק. יחד עם זאת רוצה גדעון ספירו הכותב כאן להדגיש כי הוא שואב השראה מגרמני דגול בשם וילי ברנדט, שחשב בשעתו כי אם הממשלה שלו מבצעת מדיניות מרושעת, תפקידו להתייצב מולה, להיאבק נגדה, ולא לעסוק בחשבונאות קטנונית לגבי עוולות הקיימות גם במקומות אחרים. וילי ברנדט סבר כי הוא צריך קודם כל להתמקד במאבק נגד פשעי ועוולות ממשלתו ועמו, וכאשר ישלים משימה זו יהיה לו מספיק זמן גם להיאבק בעוולות של אחרים. גדעון ספירו הכותב כאן לא מגדיר את וילי ברנדט כאיש הצדק המוחלט, אלא כאדם שנאבק למען שיפור החברה כפי שבשר ודם יכול לעשות. כל אחד לפי יכולתו. וגדעון ספירו הכותב כאן, מסכים עם דרך זו.
_new_ הוספת תגובה



למר ספירו שלום
סוריא סהארה (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 9:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני מספר ימים ולהפתעתי סופר לי כי מספר לא מועט של ערביי ישראל המוסלמים נשואים למספר נשים לפי הדת המוסלמית.אך כלפי מדינת ישראל הינם נשואים לאשה אחת.
יתר הנשים וילדיהן מקבלים קיצבאות עם כל ההטבות הכלולות כאמהות לא נשואות.במידה ואכןוהדבר הוא נכון אזי מה יש לך להשיב לי ? תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



לגברת סהארה שלום
גדעון ספירו (יום שני, 10/06/2002 שעה 3:43)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלות ששאלת הן ברוח ההשקפות הרווחות כיום בחוגי הימין הגזעני הניאו נאצי וניאו פשיסטי בארופה ובישראל, שמבקש להתנכל לאזרחים ולתושבים מוסלמים ושחורים. בעבר העלו הנאצים שאלות דומות בקשר ליהודים. שאלותיך מדיפות גזענות ושנאת זרים, ומוכיחות על בורות או התעלמות מעקרונות בסיסיים של זכויות אזרח וזכויות אדם.
אם יש לאזרח ערבי אשה אחת רשמית ''כלפי המדינה'' כפי שאת טוענת ועוד מספר נשים אחרות מהן יש לו ילדים, אזי הילדים הם בעלי זכויות לקיצבאות ביטוח לאומי מכוח היותם ילדים ללא קשר למצבם המשפחתי של האם או האב. גם אצל היהודים יש רבים שיש להם ילדים מכמה נשים, אז מה, האם תעלי סימני שאלה לגבי זכאויות הילדים לדמי הביטוח הלאומי? במלים אחרות, מה שמפריע לך שילדים ערבים מקבלים דמי ביטוח לאומי.
אני מציע לך לקרוא את האמנה הבינלאומית להגנה על זכויות הילד, שישראל חתומה עליה, והאמנה מדברת על זכויות ילדים כערך אוניברסלי (מלה שאלכס מאן לא אוהב) ללא הבדל דת גזע מין ולאום.
נכון שכמה כותבים בפורום זה מהימין הקיצוני ימחאו לך כפיים, אבל אלו מחיאות כפיים מורעלות ומרעילות ששומר נפשו ירחק מהן. עצתי לך כי תרדי מהשיירה הגזענית. סופה שהיא תפגע גם בך, אבל אז זעקותיך לא יישמעו.
_new_ הוספת תגובה



למר ספירו שלום רב
סוריא סהארה (יום שני, 10/06/2002 שעה 19:39)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית שלום. אתה צודק ,ילד הוא ילד, רק רציתי לדעת באם אתה מודע לזאת.נושא קצבאות הילדים בכלל הפך בעיני ומזמן לעסק - שאיבד את ההומניות ואת המסר החברתי שבו כולנו שווים ואני שמחה שמדינת ישראל דואגת לציבור זה כלשאר ילדי ארץ ישראל ולא מפקירה אותו. ולכן כאבתי את ילדי מעלות כבין יתר כל הילדים שנפגעים ללא קשר איזה צד צודק ... הרבה מחברי הינם מהמגזר הערבי הישראלי ומקצועי מההווי הערבי אני קובלת גם אל היחס שאינו צודק כלפי הנשים מהמגזר הערבי כגון עזרה בדיור לאותן הרווקות ועוד ...אם אכן והדבר נכון כפי שסופר לי.היכן הקולות המייצגים את המיגזר של אותו ציבור נשים שמבלים בחצרו של עראפת ועוסקים בנסיעות ראווה לארצות השכנות. .תודה סהרה
_new_ הוספת תגובה



למר ספירו שלום בשנית
סוריא סהארה (יום שני, 10/06/2002 שעה 23:11)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר ספירו שלום.
אני תקווה שתשובתי האחרונה אכן הגיעה אליך, וכנראה לא הבנת נכון את שאלתי. אני גם האדם האחרון שהינו גזען או... אני קובלת על ביזבוז כספי הציבור בכלל.

פשוט רציתי להביא זאת לידיעתך (שוב, במידה שהדבר נכון), מה גם שלא התבטאתי כלפיך בשום נימה לא נעימה, שקבלתי ממך קיתון רותחין.

רציתי רק להבהיר שניצול כספי הציבור בנושא קיצבאות הילדים הוא זהה בכל המיגזרים וחשבתי שאינך מודע לזאת (לגבי המגזר הערבי), שוב: במידה שמה שסופר לי אכן נכון.

למטבע יש יותר משני צדדים. לא צריכים להיתפס בקו מחשבה אחד אלא להיות אוביקטיבי לכל. ולו גם שזה בניגוד לעקרונת האישיים שלנו. תודה ושלום סוריא.
_new_ הוספת תגובה



סוריא, לגבי המגזר הערבי
אלכסנדר מאן (יום שני, 10/06/2002 שעה 23:58)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוריא, במידה ואת מתמצאת במגזר הערבי - עליו את מדברת בתגובותייך האחרונות - יהיה זה די מעניין לשמוע מנקודת מבטך על נושא קצבאות הילדים במגזר זה, היות ולפי נתונים שיש בידי הרי שקיימת אפלייה לרעת המגזר הערבי בחלוקת קיצבאות ילדים.
_new_ הוספת תגובה



לאלכס שלום רב
סוריא סהארה (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 5:15)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלכס שלום רב צר לי דווקא בנושא קצבאות ה ילדים אין לי כלל מושג רק כתבתי למר ספירו כי על פי שיחה בנושא ,בנושא משרד השיכון וההטבות סופר לי אודות ההטבות שמקבלות הנשים ''הנשואות'''' הלא נשאות כאמהות חד הוריות במגזר הערבי הישראלי, שנראה לי כי הטיעון לקיפוח במגזר קצת מנופח שוב אין לי מושג אם נכון הדבר או לא. נראה לי שעגלת הקיפוח בכל המגזרים לנושאיהם מנופחת כללית. אודה לך באם תוכל אתה לכתוב על הנושא ולהבהיר לי דברים שאינני יודעת ואז בשמחה וברוח טובה אשתדל להשיב לשאלתך . תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



הפרדוקס של השמאל
הצבי הסקרן (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 0:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל נורא אוהב את ה'חלש והשונה' למרות (או בגלל) פרימטיביותו. ה'חלש והשונה' נורא שונא את החלש והשונה שבקרבו הוא בשל אותה פרימטיביות.
הרי לכם פרדוקס לוגי.

או בקיצור: איך מסתדרת תמיכה בלתי מסויגת בפלשתינים עם תמיכה בלתי מסויגת בהומואים שהיחס אליהם אצל הפלשתינים הוא נוראי (לא יהיה מצעד גאווה ברמאללה).
_new_ הוספת תגובה



לצבי הסקרן - הסקרנות שלך על הפנים
גדעון ספירו (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 2:50)
בתשובה להצבי הסקרן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני הסקרן,
אני חייב להחמיא לך על כשרונך המופלא לדחוס לשני משפטים כמות הבלים שמצדיקה את הצגת מועמדותך לספר השיאים של גינס. הכשל הלוגי שאתה מצביע עליו הוא פרי באושים של דעותיך הסטריאוטיפיות על השמאל. אני חושש שזה נובע מסקרנות לקוייה.

אז שמע. קודם כל מה לא: לא נכון שהשמאל אוהב את החלש והשונה בגלל או למרות פרימיטיביותו.
לא נכון שהשמאל תומך תמיכה בלתי מסוייגת בפלסטינים ובהומואים.

מה כן: השמאל (הראוי לשמו כמובן) תומך ונאבק למען החלשים והשונים במידה וזכויותיהם נישללות, והם סובלים מרדיפות ואפלייה. אין לזה כל קשר לאהבה, בוודאי לא לפרימטיביות. מהיכן לקחת את המחשבה הדפוקה שהחלש והשונה הם פרימיטיבים? היהודי היה, ובמקומות מסויימים הוא עדיין בבחינת השונה, האם זה הופך אותו לפרימיטיב?

אינני מכיר איש שמאל אחד שתמיכתו בפלסטינים היא בלתי מסוייגת. התמיכה היא בזכותם להשתחרר מצבת הכיבוש הישראלי. אין איש שמאל שתומך במבנה הפטריאכלי של החברה הפלסטינית, או באפלייה ממנה סובלות הנשים, או בתנועות דתיות פונדמנטליסטיות, או ביחס המפלה כלפי הההומואים; כפי שאין איש שמאל שתומך בכל הרעות החולות האלו בחברה הישראלית.

כך הם גם פני הדברים באשר להומואים. הדיבור על תמיכה בלתי מסוייגת בהם היא איוולת. ולו בגלל שאינם עשויים מעור אחד. איש השמאל יתמוך בהפסקת אפלייתם של ההומואים, בזכותם להביע את מיניותם ללא חשש, תמיכה בחיסול כל החוקים המפלים הומואים ולסביות לרעה(למשל הזכות להקים משפחה ולאמץ ילדים שעדיין נשללת מהם).
כל עוד הציבור ההומולסבי סובל מגישה סטריאוטיפית כפי שבאה ליד ביטוי גם על ידי רבים בפורום זה, יש חשיבות למצעד הגאווה, בדומה לכל מיעוט מופלה שנאבק על שוויון זכויות והגדרה עצמית.
איש שמאל יהיה שותף לגינוי אפליית הקהילה ההומו לסבית בכל מקום בו היא קיימת, כולל כמובן בחברה הפלסטינית.
_new_ הוספת תגובה



ספירו ? שאלות לספירו!האם את המבין מה אתה כותב?
ראובן גרפיט (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 19:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו! יש ספרות עשירה בנושא דמגוגיה, אחד מהם הינו של משה וולמן ''דמגוגיה ורטוריקה'', אחת הטכניקות הינה השכנוע השקרי הבוטה, הטכיקה האהובה עליך. לצורך הכיף, על מנת להוכיח לציבור הרחב את טיעוני -אשאל אותך שאלות הבהרה ותענה לי:1)לגבי הביקורת שלך על פעילות הטרוריסטית של חילי עמך במחנה הפליטים בג'נין:1.1) מתי לדעתך יש לחילים הטרוריסטים של צה''ל זכות להגן על חיי וחי ילדי? האם אותם פליטי 1948 שנכדיהם יוצאים למסעות רצח בתוך המדינה זכאים לפרס אומות העולם? או שלנו יש זכות להגיב ולפגוע בהם?אם כן - באילו מקרים אתה מצדיק פגיעה בערבים?
1.2) האם זכות הנקמה מותרת רק לערבים? או שמא גם לנו היהודים? 1.3) מדוע רוב רובם של המתאבדים הינם מקרב הפליטים של 1947-8? 1.4) האם נכון או לא נכון שבקרב פליטי 1947-8 יש התנגדות של 100% או קרוב לזה להסכם שלום הכולל נסיגה לגבולות 1967 וללא החזרת פליטי 48 לתוך הקו הירוק?
2)עזאמי בשארה: מה לדעתך היה קורה לחבר קונגרס אמריקאי אילו היה מתבטא באופן כזה למען הבין-לאדנים למינהם או למען אויבי ארה''ב בתקופה של מלחמה? אני מבין שלגישתך גם ארצות הברית אינה דמוקרטיה נאותה, כמדומני שאתה הערצת את סטלין בזמנו- האם אני טועה?
3) קיצוץ קצבאות ללא משרתים בצבא חוק גזעני?3.1) האם לדעתך, שיעורי המס בארץ הוגנים? 3.2) האם אתה יודע ששכירים בעשירונים השניים משלמים מעל 70% מס ישיר ועקיף? 3.3)- מדוע אנשים בעלי השכלה רחבה ומקצועית, ימשיכו לחיות בארץ עם שיעור מס כזה וזאת על מנת לפרנס אנשים שעושים ילדים בלי חשבון מטעמים אידאולוגים? וכן גם מסרבים לתרום למדינה. מה תשובתך לכך? האם זה צודק?
3.4) האם נכון שכ 80% מערביי ישראל מתנגדים לקיומה של המדינה ? ואם כך הוא - מדוע לתמוך באויבי המדינה?
4) גם לפני מלחמת 1967 התנגדת לקיום המדינה הציונית היהודית? נכון או לא?
לתשובותיך מחכה בקוצר רוח!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי