פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לסייע לפלסתינאים לעזור לעצמם
יורם המזרחי (שבת, 22/06/2002 שעה 2:20)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עראפאת שרד בזכות היותו למל''ם
שמעון מנדס (שבת, 22/06/2002 שעה 10:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשיחה שהיתה לי עם קצין מצרי בכיר, יו''ר משלחת צבא
מצרים לוועדה הצבאית המשותפת ישראל-מצרים, אל-עמיד
(תא''ל) צפי א-דין אבו שנאף - שלימים היה רמטכ''ל צבא
מצרים - אמר הנ''ל שהמודיעין המצרי מעריך את עראפאת
כאדם חדל-אישים. הנ''ל אינו מסוגל לקשור קשר ואינו מסוגל להתירו (ביטוי בערבית). הנ''ל שרד כראש אש''ף
בזכות היותו למל''ם: לא מזיק לא מועיל - תרגום לביטוי
דומה בערבית.

אכן התואר חדל-אישים, כפי שהנביא ישעיהו מתארו, תואם
להפליא את עראפאת: ''נבזה וחדל אישים איש מכאובות
וידוע חולי וכמסתר פנים ממנו נבזה ולא חשבנוהו''.

הקצין המצרי הוסיף ואמר, כי רק כך עראפאת מצליח
לשרוד כראש ארגון עם כל כך הרבה סיעות ופלגים. כל
הפלגים מרוצים ממנהיגותו, כי הוא אינו כופה אותה
על איש. מתכנסים. נואמים. מחליטים. וכל אחד עושה
מה שהוא רוצה.

התופעה הזו של ריבוי פלגים מקורה בראשית תקופת האסלאם, שנבעה משורש הענין שבהבנת האסלאם. כל כת
נסתה להגשים את האסלאם כפי הבנתה. וכפי שמסביר זאת
הפרופ' יהודה גולדציהר, מומחה לדת האסלאם, חלוקי
הדעות לא נסבו סביב נושא הדת, אלא בשאלות של עיצוב התאים המדיניים.

נגעתי בנקודה זו בנושא דת האסלאם, מן הטעם הפשוט
שעראפאת עצמו הסביר את סיבת ''פריצתה'' של אינתיפאדת
אל-אקצה. בנושא זה עראפאת אמר, כי הוא התייחס להסכם
אוסלו, כפי שמוחמד התייחס להסכם שלו עם שבט בני-קורייש באל-מדינה, בראשית האסלאם. היה זה הסכם-הונאה
כדי להרוויח זמן, עד שכוחו של מוחמד יגבר ויוכל
להתמודד עם שבט בני-קורייש החזק - שסרב לקבל מרותו.
אינני מזלזל כמובן בהנמקה דתית זו של עראפאת. נהפוך
הוא, הוא משתמש בהקבלה זו כדי להאדיר את ''חזונו''
ביחס למאבקם של הפלשתינאים.

כאשר התחיל מבצע חומת מגן, ראיינו את שבתאי שביט,
ראש המוסד לשעבר, והוא אמר שהוא מאוכזב, כי הוא ציפה
שבאותו בוקר קיווה לשמוע ששיח' יאסין ומרעיו היו צריכים למצוא את מותם על מיטתם. יש היום הפגנות של
עוני נגד עראפאת. חלק נכבד מן הצבור הערבי ידוע
הסבל באיו''ש ובעזה היה מאד שמח שמישהו יעביר את עראפאת מתפקידו. ויפה שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה



ערפאת רוצה ואינו יכול? באמת!
אחת (שבת, 22/06/2002 שעה 10:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין אחמד יסין, הגישה שלך נכונה לכשעצמה. אבל בלי קשר לרצונו הטוב של 'היושב ראש'. שרידותו של ערפאת תלויה ביכולת התמרון הערמומית שלו, במסעות האין סופיים שלו כמסכן כלפי אומות העולם, וכבעל כוח כלפי הפלשתינאים. בתור ראש מדינה יצטרך להיכנע לכללים אחרים, והוא לא יוכל להמשיך במלחמתו נגד היהודים, אחרת הוא יסכן את כל מה שהשיג.
מאחר ואינני חושבת שהגישה שלך נובעת מתוך סימפטיה אליו, אין מנוס מלהסיק שאדם כמוך, שאינו נאיבי בכלל, הוא נאיבי לגבי הסוגיה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



הצחקת אותי - אחת
סוריא סהארה (שבת, 22/06/2002 שעה 21:10)
בתשובה לאחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה צחקה סוריא מתגובתה של האחת? כי תגובתה של האחת היא הנאיבית...סוריא
_new_ הוספת תגובה



לעזור לבני-הדוד לעזור לעצמם
רחל גלבוע (שבת, 22/06/2002 שעה 21:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליורם, שלום רב
מאמרך מבוסס על ה''השערה'' שערפאת אכן מעונין בהסדר מדיני. ומה אם לא?
ובאשר לפן המעשי של הצעתך - האם הוא באמת נזקק לנו על מנת לחסל את מתנגדיו? ואם הם אינם ''מחזירים ציוד'' - אולי זה מכיוון שהוא אינו מעוניין בכך?
_new_ הוספת תגובה



השולף מדרום לבנון
גדעון ספירו (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 0:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצעתו של יורם המזרחי לרצוח את השייח' אחמד יאסין כחלק מהסיוע הישראלי לערפאת בדרך לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, מלבד שהיא כלואה בטרוף מערכות, מוכיחה שהמזרחי טרם ניגמל מדפוסי מחשבה של קולוניאליסט ומאפיונר מימיו כנציב העליון של ישראל בדרום לבנון. בקנדה אמנם בוטל עונש המוות אבל על המזרחי זה לא עושה רושם רב. הוא עדיין ספוג במסכת הערכים של הדרום הפרוע בלבנון, שלא הצטיינה בכבוד רב לחיי אדם. על מנת למצוא חן בעיני הקוראים הימנים של פורום זה, משתמש המזרחי בעגה הצבאית שהיתה נהוגה לגבי רצח בני אדם מימי הוד שריפותו בדרום לבנון, כמו ''להחזיר ציוד''.

המחשבה שבאמצעות רצח פותרים בעיות פוליטיות אופיינית לעריצים ורודנים. היטלר חשב שעל ידי רצח מיליוני יהודים ייפטר מהעם היהודי; סטלין חשב שעל ידי רצח המוני של קולאקים יחסל את השאיפה לחלקת קרקע פרטית; פול פוט הקמבודי חשב שעל ידי רצח המוני של מי ששבויים ברעיונות קפיטליסטים הוא יחסל את הקפיטליזם, ויורם המזרחי, שהוא כמובן הרבה יותר צנוע, חושב שחיסולו של יאסין יסלול את הדרך לפתרון. מה אתה משווה, יגידו לי, ותשובתי, אני לא משווה בכמות, אלא בדפוסי המחשבה. לאחר שיאסין יירצח והמציאות לא תשתנה, יציע יורם לרצוח את הבאים אחריו, ואם זה לא יועיל, יציע לרצוח את כל שכבת המנהיגות הזוטרה, ואם זה לא יעזור, אזי אולי יגיע למסקנה שצריך לבצע רצח המוני של כל תומכי החמאס. זהו המדרון החלקלק של מי שמאמין בשיטות כאלה. הוא מתחיל בקטן, רק אחד, ועלול לגמור ברצח המונים.

המזרחי משתלב לצערי בפולחן המוות הישראלי. לרצוח, להרוג, לחסל, זו היום התרבות השלטת אצל המנהיגות ימנית פשיסטית בישראל. שר הטרנספר, הגנרל אפי פיין, חזר והציע לרצוח את ערפאת, המזרחי את יאסין ולכל מתנחל ואיש ימין קיצוני יש רשימת מחוסלים פרטית משלו. בקיצור, אם רק ננהג לפי הרעיונות האלה, יש פשוט לחסל את העם הפלסטיני. רצח עם, מוכר לכם מאיזה מקום?

צריך להיות יותר מאוויל בכיר, כדי לחשוב כי רצח מנהיג רוחני של ארגון הנהנה מפריסה ותמיכה חברתית-ציבורית, יסייע לפתרון הסכסוך. הכיבוש הישראלי והמצוקה הנוראה עומדים ביסוד הפופולריות של החמאס, והדרך היעילה ביותר לקצץ בכנפי התנועה היא בשילוב של סיום הכיבוש ותכנית מרשל כלכלית שתעלה את הציבור הפלסטיני לאופקים של תקווה ורווחה.
_new_ הוספת תגובה



על פי גישתך, ביילין ישמח על חיסול דני נווה
רועי ארד (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 1:10)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יורם, כמי שנהנה מאוד לקרוא אותך, יש לי כמה השגות. אכן, כרגע ישנה כמות רבה כל כך של הרוגים על הפרק, כך שחיסולו של יאסין הקשיש לא תשנה כל כך את הסטטיסטיקות. והרי במילא מחסלים כל הזמן.

אבל אני חושב שזה לא העניין.
אני מתפלא, או במילים אחרות, אני לא מתפלא, איך לא נמאס להציע מיני הצעות עוועים צבאיות אחרי הכשלון המוחלט והטוטאלי של חומת מגן 1, בניגוד לכל הפרשנים הצבאיים (''זה המבצע הצבאי המקצועי ביותר מאז מלחמת העצמאות'', אמר אחד). כמי שממוקם בשמאל הקיצוני הפרגמטי הפרו-ישראלי, אני אומר זאת בכאב גדול. הערת אגב: אף שהתנגדתי לחומת מגן 1, הייתי שמח אם היא היתה מפסיקה את הפיגועים, כי גם אני מפחד לאכול שקשוקה במקום הקבוע שלי ליד דיזנגוף סנטר.
***

ישנם מגוון אינסופי של רעיונות צבאיים חביבים על הנייר שיתאימו ליצר הנקמה של הישראלי הפשוט והעצבני (בצדק), לא פחות מחיסול נער הפלצט יאסין. אני יכול להציע למשל משהו פרקטי יותר - קיצוץ זרת יד ימינו של ערפאת ואני בטוח שאם עיתון מעריב-שבת יחליט לעשות סקר שבו ישאל העם ''האם אתה בעד קיצוץ זרתו של ערפאת כתגובה למעשה הטרור הבא?'', מעל 60 אחוז יתמכו בכך.
יש לכך את הסיבות הצבאיות (התרעה, לקיחת אחריות מוסרית על המצב, החזרת הכבוד הישראלי), קל לעשות את זה מבצעית בלי הרוגים. זה הומני הרבה יותר מלהרוג זקנות העומדות ליד מבוקש, כמו באחד החיסולים הראשונים.
יורם, הדור שלי, דור בני העשרים פלוס, יצטרך לעמוד מוסרית מול המעשים המוזרים (במקרה הטוב) שמבשלים אנשי הצבא וההנהגה הישראלית הטפשה והצינית בימי הדמדומים של הכיבוש.
_new_ הוספת תגובה



פני הדור אכן לפי הצלחת
סוריא סהארה (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 1:54)
בתשובה לרועי ארד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פני הדור אכן לפי הצלחת. הדור של יורם וממשיכו הוא בין אלו ששמר וימשיך לשמור על המדינה, אין על מה להתבייש, אפשר לחשוב שדור גרמניה בן גילך איכפת לו מחטאיו של דור הנאצים, סוריא
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו וחברו אינם מסוגלים לקרוא...רק עצמם
יורם המזרחי (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 5:52)
בתשובה לרועי ארד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסית והמדיח גדעון ספירו, הנהנה לקשור זר קוצים של סגפן כביכול, קורא רק מה שנראה בעיניו. מאמר שאינו לרוחו, נקלט אצלו כגבינה שוויצרית מלאת חורים, אך בבואו להשמיץ, לקלל ולהעניק תארים שונים ומשונים, למי שאינו מסכים אתו,הוא כמעט כמו גבינת קממבר נוזלית שאי אפשר לראות דרכה והיא עלולה לעשות שמות במעיים.
----------
הצעתי לעזור לפלסתינאים לעזור לעצמם דרך סילוק פושע המלחמה, התועמלן שיח' יסין, נובעת בפירוש מהערכה שחביבי ספירו במוקטעה, אינם מסוגלים לטפל בבעיה (זאת אלא אם הם, רחמנא ליצן, משקרים מה שאף רב מחבלים טהור,זך כשמן זית ועוד פלסתינאי גאה לא יעשה!)
הצעתי בפירוש לכלוא מחדש את השיח' המטורף וכברירה שניה לחסלו.בהנחה שמעצרו עשוי להתקל בבעיה לא יהיה מנוס מחיסולו,שכן אחרת תמשך המדיניות חסרת הדמיון, או העתיד, של פשיטות תגובה משוריינות ומיותרות לשטחי הרש''פ, כל סכוי להסדר יעלם מהמפה הפוליטית וימשך מעגל פשעי המלחמה הנוראים של פיגועי ההתאבדות.
גם כאן אפשר לחלוק על התיזה האוטופית של גדעון ספירו, העולה לדרגת שפלות חדשה בכנותו את צ.ה.ל צבא ''טרוריסטי'' ואהוביו נוטפי הדם ''כגרילה''......
אלא שגדעון, פלא מהלך של עוור-סומא, מקיף עצמו צללים ארוכים של דמיון רווי שנאה עצמית, שנאה לעמו לארצו,למערכת בה הוא חי ובעיקר,כמו כל תעמלן מזן הקוויזלינג הוא שונא את זהותו.
-------------
לגדעון ספירו, שמזמן חדל להיות בדיחה והתגלגל לאומללות מיוסרת, אין פתרונות.הוא מציע הצעות שווא שאין להן היבט מעשי או טקטקי ומאמין שחלוקת חרפות, נאצות והשמצות טבולות רוטב תת-קומוניסטי פסוידו מצפני וערכאי ''יעשו מעשה''....
האיש מצא לעצמו שקע נעים לחסות בו, הפעם פורום ארץ הצבי ואחרי שיגרום להרס, או יגיע לברז ויציף את כולנו בקילוחין- סופו שיטבע ועד אז?!.
--------------------
לכותב המסכן, המתעטף בסמרטוט אדום, אין מה לאמר ועל כן מילות הקישור שלו רוויות נאצה התנשאות ודיקור גס.
מי שאינו הד חוזר לדעותיו הוא ''כמובן'' קולוניאליסט, מילטריסט, פושע מלחמה ועוד......רק הצדיק המתחסד והמזדקן הזה, מלח הארץ לשעבר- שנוגע באנטישמיות , אינו נושא תואר או כינוי מתאים ומצפה בכליון עיניים, למה שלא יקרה....
קאנוניזציה שתבוא, אינשאללה, מלשכת רב הבישופים של פאלסתין.
---------
גדעון מאמין, כנראה, שהוא מכה לכל עבר. אך בסך הכל הוא נובח ומילל כאותו צבוע המתקיים על נבלות ופגרים. הוא פחדן שלא שם נפשו בכפו להגן על רעיונותיו, להאבק במה שהוא מתאר או מרמז להיות צבא בסגנון טוטליטארי ועם פושעי מלחמה.
הוא פחדן שלא יחצה את הנהר הצר המפריד בין ישראל לרש''פ ולעולם לא יצטרף, באופן מלא וגלוי , לאלה בהם הוא מאמין כביכול. הוא צופה מהטרסא, המנופף דגלון קטן, נכון להסתתר בכל רגע. גדעון הוא מוג לב שמעולם לא התייצב במערכה גלויה, למעט שירבוט מילים בעיתונים מקומיים, בעל טור שהיה לזרא לא רק לעורכים אלה ואחרים אלא - לציבור הקוראים שמאס בהשמצות יומ-יומיות שאין מאחוריהן חכמה או דעת.
--------------
השפן האדום הזה,המתכסה בסמרטוטו, נשמע יותר כסוכן פרובוקטר בתשלום, מאשר כאיש רעיון ובשורה.
הפחדן המושבע לא הופיע בשדות הקרב של המאבק הנורא המתחולל בארץ חמדת,לא סיכן זרת או שערה מראשו ולכל היותר סיפק ''נאומים שבועיים'' חסרי יסוד,פיגום רעיוני מעורער- המחוזק במסמרי עברית יפה, פחות או יותר.
גדעון משול לאותו אחד הגר בבית זכוכית ומשם ומטיל אבנים באחרים.
--------------
הטולראנט הגדול,הלמדן המופלא,איש ההשכלה הכביר,יודע הספר,הכותב בעל ההשגים, הלעגן היהיר - לא מסוגל לשתוק ולהבליג, לאפשר לאחרים להתבטא ולהתוכח בדרך תרבותית ומאמין, כמו חבריו ומנצליו המחכחכים ידיהם בהנאה - שטרור מכל סוג הוא פתרון.
כאן אין מקום לטעויות או להשערות- מה שפושע ההסתה הזה עושה אינו אלא טרור מילולי, השווה עיון פסיכאטרי לפחות.
-----------------------
כשכתבתי מה שכתבתי על צורך לסייע לפלסתינאים לסייע לעצמם,התעלמתי מסנשו-פאנסה בסמרטוט האדום.נאמן לדרכי לא תקפתי איש למעט השיח' יסין, שהוא לעניות דעתי פושע מלחמה מסוכן, שידיו מגואלות דם גם כשהן משותקות.
לתומי חשבתי, שאחרי מספר חודשים בפורום חדש ורענן, שמשום מה ממשיך לפרסם את התועבה הירושלמית - גדעון למד שעור או שניים בכללי התנהגות והבעת דעה. חזרתו המתמדת לפשפש בעברי ובמעשי, בארץ מגורי ובחיי - לא מותירים הרבה ברירות
לשתוק ולתת לדברים שספירו מפריח ''לחלוף מעל לכתף''
לתבוע את המשמיץ השקרן והמדיח לדין ציבורי ולהשתמש בארס הכתוב להוכיח במי ובמה מדובר.
טרם החלטתי מה לעשות.
חיי גדעון ספירו אינם ספר חתום. רשימת כשלונותיו כאדם וכמטיף ידועה ומוכרת לרבים.אפילו פינות נסתרות כביכול בחיי האיש הזה ניתנות להארה,אם צריך .
והיה והמשמיץ המתחסד, או המסוככים עליו - חפצים חומר כזה הרי שיקבלו הרבה .
----------------------------
מעבר לאלה אני חוזר ומבקש מאבות הפורום,לשקול לעניין,המשך התרת שימוש פסקני בביטויים כפושע מלחמה וכיו''ב,המכוונים לא רק נגד כלל -אלא נגד פרט,כולל אחדים ממשתתפי הפורום ובהם גם אני.
_new_ הוספת תגובה



הפשיסט יוצא ממחבואו
גדעון ספירו (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 14:37)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, תודה ליורם המזרחי על תגובתו. מדי פעם אני נותן הרצאות בקורסים לתקשורת, ולעתים אני מסביר לתלמידים, בין השאר, מה זו כתיבה פשיסטית.
כתיבה פשיסטית, אני אומר להם, כוללת בין השאר נסיון להשתיק את היריב באמצעות הכפשות ואיומים. ''יש לנו מידע סודי עליך'', ''יש בעברך פינות נסתרות'', ואם לא תשתוק, ''נא לפנות אליי, לקבלת מידע'' וכיוצא באלה דברים כפי שיורם המזרחי עושה לגביי. שיטות אלו מוכרות ליורם היטב מימי כהונתו כנציג משטר הדיכוי הישראלי בדרום לבנון, אם לגיוס משת''פים, או לסחיטת הודאות.
אני שומר על תגובתו מכל משמר ואחלק אותה יחד עם רשימתי, כחומר לימוד בקורס לתקשורת.

הסגנון הזה של יורם המזרחי הוא אופייני לאנשי צבא מתוסכלים, שניתקעו באיזה תפקיד טוטליטרי, כמו מושל צבאי בשטח כבוש, שהטיל פחד ואימה על תושבים, אבל כבוד של ממש לא הביא עימו. כאשר אני מדבר על פשעי מלחמת לבנון ובעיקר על דרום לבנון שם כיהן יורם כנציג הקולוניאליזם הישראלי, אני מסתמך הן על דיווחי ארגוני זכויות אדם ישראלים, והן על דוחות ''אמנסטי אינטרנשיונל'', ארגון שלא במקרה יורם כה מזלזל בו. גם הקולונל פאפאדופולוס, שעמד בראש החונטה הצבאית ביוון (ראו הסרט Z), לא אהב ארגוני זכויות אדם. אבל מה לעשות, והקהילה הבינלאומית רואה באמנסטי בשורה אנושית גדולה, עד כדי כך, שמצאו לנכון להעניק לארגון את פרס נובל לשלום.

אם שמתם לב, לא באתי בטענות אל יורם על כך שהוא מעוניין לעזור לידידו משכבר הימים ערפאת, שעל פי טענותיו של יורם הוא גם ידידי, (רק ערפאת המסכן לא שמע על כך, ובאמת הכיצד יורם לא גילה את אוזנו של ערפאת, בפגישותיו עימו?) אלא רק על כך שהוא רואה ברצח מנהיגים שיטה לפתרון בעיות.

מה לעשות, וכל הרפש שמטיל בי יורם לא משנה את עובדת היסוד, שדפוסי חשיבה שלו בדבר רצח וחיסול, אופייניים למשטרים פשיסטים ולבעלי תפקידים שרצח היה אחד משיטות עבודתם.

שיטות הסחיטה של ''פינות נסתרות'' לא עובדות עליי, גם לא כשהן באות מקנדה הרחוקה. אז הנה אתגר ליורם: יש לך ''מידע סודי'' או ''פנות נסתרות'' באשר אליי? אני נותן לך ייפוי כוח מלא לפרסמם. בשמחה רבה. לפני מספר שנים פניתי לשב''כ להעביר אליי את התיק האישי שלי, כדי לדעת מה כתוב עליי שם (זאת, משום שהיתה תקופה שנימניתי עם רשימה סודית של השב''כ, שאנשיה היו חייבים לעבור בדיקות מיוחדות עם יציאתם מנמל התעופה לחו''ל). האגודה לזכויות האזרח פנתה בנושא זה לבג''צ, לקבל את המידע, השב''כ סרב, ובג''צ לא כפה עליו. אולי יש ליורם, כמי שהיה איש סוד במערכת הדיכוי הישראלית, את המידע ואשמח אם יוכל להאיר את כל פינותיי הנסתרות.

אני מוכן להתחיל במצוות גילוי פינותיי הנסתרות. לדאבוני ולמרבה הבושה, מצוי בידי מכתב המלצה של אל''מ אריאל שרון מינואר 1960, ושם כתוב לאמור בין השאר:
''הנדון: גדעון ספירו. גדעון ספירו שרת במשך שנתיים וחצי תחת פיקודי, בחטיבת הצנחנים. במשך שרותו לקח חלק פעיל בפעולות קרב רבות ואף צנח בסיני במבצע קדש. בטוחני שישביע את רצונכם כפי שהשביע את רצוננו בכל אשר עשה. בתודה, אריאל שרון, אלוף משנה''.

אני מאד לא גאה על שניסחפתי כנער בוגר של החינוך הקיבוצי והתנדבתי לצנחנים במסגרת גיוס החובה לצה''ל.

לעומת זאת יש פינות נסתרות, בוודאי לציבור הגולשים בפורום זה, שאני מאד גאה בהן.
אני מאד גאה בתפקידי כעורך עיתון הסטודנטים ''פוסט מורטם'' באוניברסיטת חיפה בראשית שנות ה- 70 (של המאה ה- 20), וכמי שנימנה עם הפעילים המרכזיים של קבוצת סטודנטית שמאלית, יהודית ערבית, שהצליחה לזכות בניצחון סוחף בבחירות לאגודת הסטודנטים, ניצחון שהחריד מריבצה את ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר ואת עורכי העיתונות היומית (מאמרי מערכת ב''מעריב'' ''ידיעות אחרונות'' וסדרת כתבות ב''הארץ'').

אני מאד גאה במכתבי הביקורת הנוקבים ששלחתי ופרסמתי נגד ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ''ל בימי מלחמת לבנון הארורה, 1982-1985, שבגינן הועמדתי לדין ופוטרתי משרות המדינה (משרד החינוך). עד היום אני עובד המדינה היחיד שהועמד לדין על סעיף שמעולם לא עשו בו שימוש כפי שעשו עימי: איסור ביקורת פומבית על מדיניות הממשלה. פרשה זו חקוקה לגאוות עולם בפסקי בית המשפט העליון (''ערעור שרות המדינה מס' 5/86 גדעון ספירו נגד נציב שירות המדינה - לפני הנשיא מאיר שמגר'').

אני מאד גאה של שנימניתי עם מייסדי תנועת ''יש גבול'' בימי מלחמת לבנון, ומאוחר יותר עם מייסדי ''הוועד הישראלי למען מרדכי ואנונו ולמען מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי ביולוגי וכימי''.

אני מאד גאה על תפקידי כדובר ''הועד הישראלי לסולידריות עם אוניברסיטת ביר זית'' בראשית שנות ה-‏80של המאה הקודמת.

אני מאד גאה על הדרך בה מילאתי את תפקידי ככתב העיתון היומי ''על המשמר'' בארה''ב ובאו''ם בשנים 1967/1968.

אני מאד גאה על כל הפעמים שנעצרתי בידי המשטרה בהפגנות ''בלתי חוקיות'' שהשתתפתי בהן בשטחים הכבושים ובתחומי הקו הירוק נגד הכיבוש הישראלי.

אני מאד גאה על השתתפתי בוועידות בינלאומיות, בהן סייעתי לאנשים מרחבי העולם לראות את הכיבוש הישראלי וצבירת הנשק הגרעיני מנקודת מבט ביקורתית.

אני מאד גאה בטור שפירסמתי במשך מספר שנים ב''ידיעות אחרונות'' בשנות ה- 70 של המאה ה- 20 תחת הכותרת ''מיומנו של גבר משוחרר''.

אני מאד גאה על שגליון ההרשעה הפלילי שלי מכיל הרשעה של ''זילות בית המשפט והעלבת עובד ציבור'' בגין מכתבי מחאה ששלחתי לשופטי בית הדין הצבאי בראמאללה ושופטי בית המשפט המחוזי בחיפה על פסקי דין גזעניים שהיו בבחינת משפח ולא משפט ונתנו גיבוי להפרת זכויות האדם. זו הרשעה שיש עימה כבוד.

אני מאד גאה על כך, שלאחר סיום שירות המילואים שלי במלחמת ששת הימים, הודעתי לצבא כי לא אשרת בשטחים הכבושים, ואכן, עד לשיחרורי ממערך המילואים של צה''ל, במחצית השנייה של שנות ה- 80 של המאה ה- 20,
לא עשיתי מילואים בשטחים שקיבלו את השם יש''ע.

ואחרון חביב, ולא אחרון בחשיבותו, אני מאד גאה בילדיי ובבת זוגי, שאם הייתי מונה את כל שבחיהם, האתר היה נחסם.

זו רק רשימה חלקית של עובדות שבחלקן הגדול אני מניח היו נסתרות מעיני גולשי הפורום. אבל, כפי שציינתי, אם יש ליורם עוד, אהלן וסהלן, יבוא ויפרסם אין לי בעייה להיות כספר הפתוח. רק שלא יאיים.

מי שהגיע עד לכאן, לא יבין מהיכן הגיע יורם למסקנה שאין לי אומץ להגן על רעיונותיי. זהו אחד המצרכים שאין לי בהם מחסור. אני ממשיך בכך על אף העמדות לדין והרשעות שבאו לעולם בדיוק בגין כך, הגנה על רעיונותיי.

מוזר בעיניי שדווקא יורם, שלאחר ימי הוד שריפותו בלבנון עשה מאמצים כה הרואיים להיקלט בעיתונות, מזלזל במלה הכתובה, ורואה בה ''נביחות'' וכיוצא באלה הגדרות. בניגוד אליי, שתמיד פוטרתי על רקע דעותיי שהיו לזרא בעיני עורכיי, יורם הצליח יותר ממני משום שהוא פוטר מאמצעי התקשורת הרבים בהם ניסה להטות את אוהלו, על רקע מקצועי. ואני אומר את הדברים בצער, כי אני חושב שכל העורכות והעורכים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית שתחתם עבד, פשוט לא היו ברמה האינטלקטואלית הדרושה, להעריך כהלכה את איכותו הגבוהה של המזרחי. וחבל.

בדבר אחד אני נאלץ להסכים עם יורם. שאני פחדן. לא סתם פחדן, אלא פחדן גדול, עצום, אדיר. אשריי המפחד תמיד. ובישראל זו, יש ברוך השם סיבות רבות לפחד. החל מהמגה פיגוע הצפוי לנו מדי יום, וכלה באוטובוס ובית הקפה התורנים שעומדים להתפוצץ ואינך יודע מי ייפגע. בעניין זה, אני מלא קנאה ביורם המזרחי, שעשה בזמן את הצעד הנכון, הגר מארץ הגזירה ודאג, כאדם אחראי, לביטחונו וביטחון משפחתו. כה לחי, הלוואי עליי.

לסיום אני רוצה להודות ליורם על משלוח הברכות מקנדה הרחוקה, ואין טוב מלסיים רשימה זו בחזרה על המחמאות: הבה הסכיתו שוב לברכותיו של המקובל המזרחי, לפי סדר הופעתן (כולל ברכות המופיעות יותר מפעם אחת)
''מסית, מדיח, סגפן, משמיץ, מקלל, עיוור, סומא, רווי שנאה עצמית, שנאת עמו, שנאת מולדתו, קוויזלינג השונא את זהותו, אומלל, מיוסר, השמצות טבולות ברוטב תת קומוניסטי ופסוידו מצפני, מסכן, מתנשא, צדיק מתחסד ומזדקן, אנטישמי, נובח ומילל כצבוע, מתקיים על נבלות ופגרים, פחדן, מוג לב, שפן אדום, פושע הסתה, טרור מילולי, זקוק לעיון פסיכיאטרי, תועבה ירושלמית, משמיץ, שקרן, מדיח, כשלון, פינות נסתרות הניתנות להארה, משמיץ, מתחסד''. הללוייה. כל טוב הארץ הזה ברשימה אחת. וכל זאת משום שאני מתנגד לרצח בני אדם. זו תרבות וזה שכרה.
רשימה זו תופיע בספר שיצא בקרוב לאור.
_new_ הוספת תגובה



מעתה ועד עולם צבוע לא יחליף יללותיו
יורם המזרחי (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 19:05)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון ספירו הוא קוזק נגזל במלוא מובן המילה. כצבוע הוא חוזר פעם אחר פעם לשקריו ואיומיו.יש רק לקוות שבבואו ללמד אחרים ''עתונאות'' הוא מגלה באזניהם אמת ורק אמת.
שנותי בעתונות הישראלית ארוכות רבות ומכובדות מאלה של המשמיצן הקבוע. אינני צריך את אישור הצבוע מדוע הועסקתי או פוטרתי (אם בכלל) אם מוג הלב הזה רוצה מלחמה הוא יקבלה. אך לא מעל עמודי הפורום, הממשיך להגן עליו ולתת לו במה חפשית להשתוללות. אנא! יכתוב ספר, יפיץ עוד מעט רעל ארס ושקר. ילקק וירקד ריקודי מה יפית מול מתי מעט מעריציו.
לא כך הבנתי את מטרת הפורום ויעדו.אך אם זה המצב והגיבור ספירו מורשה להמשיך ולעסוק בהתקפות אישיות, היום נגדי ומחר נגד אחרים -יבושם לו ולעורכים
את שלי אמרתי. הטרור,במקרה הזה הצליח.
_new_ הוספת תגובה



יורם משתפר, הורא, הורא הורא, יש תקווה.
גדעון ספירו (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 23:52)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבבא יורם משתפר והולך. הפעם קיבלתי את הברכות הבאות: ''קוזק נגזל, צבוע (פעמיים), משמיצן, מוג לב, משתולל, מפיץ רעל ארס ושקר''. זו ירידה דרסטית לעומת הפעם הקודמת שהיתה הרבה יותר עסיסית. עינינו רואות בהפחתה משמעותית בכמות הברכות, וכל זה בהפרש של יום אחד. אם הדבר ימשך בקצב כזה, הרי בעוד יום יומיים יורם הולך לשיר לי סרנדות אהבה. אסור להתייאש.
כמו כן יכול יורם לשאוב עידוד מתמיכה ארטילרית כבדה בדמותם של שכני האוסטרי גרפיט, ענק אינטלקטואלי שהציע לי להתאסלם. וסוריא, שמזכירה שוב ושוב שהיא ילידת הארץ, (כישור שכמעט בלתי אפשרי להתמודד איתו), שבשעתו גילתה רגישות שקשה למצוא כמותה בישראל, כאשר הביעה דאגה מתשלום קצבאות הביטוח הלאומי לילדים ערבים.

מאד נהניתי מקביעתו של גרפיט, איש אשכולות, שאני יותר קיצוני מערפאת. וזה באמת לא קשה, כי ערפאת ממוקם במרחב הפוליטי הימני (כמו המזרחי), תומך במשטר קפיטליסטי כמו לימור ליבנת, מקים משטר מושחת כמו בן אליעזר, מרכז סביבו בני משפחה ומקורבים כמו שרון, תומך בעונש מוות כמו בוש (והמזרחי), בקיצור: מדובר באיש ימין, שאני, כסוציאל דמוקרט שמאלי, חבר אמנסטי אינטרנשיונל והאגודה לזכויות האזרח, לא מתקשה להיות יותר קיצוני ממנו. כמו כן אהבתי את דברי גרפיט שאני חי ''על חשבונו'', וזה באמת מצב בלתי נסבל, ואם הוא ישלח לי חשבון מה היו הוצאותיו בגיני, אחזיר לו, או לממשלת אוסטריה, מיד את החוב. ושוב חן חן לשכני האוסטרי גרפיט על אבחנותיו הדקות והמדוייקת.
אני נפרד בברכת חוג התרבות הגרמנית הדמוקרטית.
_new_ הוספת תגובה



דבקה דבקה לספירו
סוריא סהארה (יום שני, 24/06/2002 שעה 1:13)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני התכוונתי במתן ביטוח לאומי במגזר הערבי בשמחה ולציון שהם לא מקופחים. כפי שכולם טוענים. אתה כרגיל הופך דברים לאחרים כרצונך.וכראות נפשך,סוריא
_new_ הוספת תגובה



ספירו ליכלכת
סוריא סהארה (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 20:39)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בין דימיון למדמה שניהם הוזים,אך השוני מבין השניים הוא אתה, ההוזה בהקיץ.מי שמכנה את חבריו לעט פשיסטים שולפים הוא הפשיסט הראשון .כן פשיסט מילולי והדבר איו שונה מפשיסט יום יומי.שאתה גם ביניהם. סוריא
_new_ הוספת תגובה



ספירו אתה אדם אמיץ מאד, משכיל, אבל לא מאוזן
ראובן גרפיט (יום שלישי, 25/06/2002 שעה 18:59)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, אתה אדם מאד אמיץ. בודדים מוכנים להלחם על דעתם ולשלם את המחיר, כפי שאת העושה. אבל, כנראה שאומץ זה נובע מהפרעה הורמנלית המונעת ממך לראות את המצב נכוחה.
מה שמונע מרבים מלהזדהות עם גישתך שבהרבה בחינות יש בהן אמת, רצון כן לשלום ולשויון בין בני אדם ובין אומות, הינו חוסר יכולתך לפרוס את הדברים באופן שקול, לנתח בעיה מורכבת מאד כמו הסכסוך שביננו ובין הפלשתינאים.
נפשט בעיה זו:
1) הפלשתינאים מבחינתם צודקים 200%.
האם לדעתך, עובדה זו מתירה להם לרצוח ולפגע בנו זה מעל 100 שנה?
2) כנראה שלדעתך כן,(עובדה שמעולם לא גינית פעולות רצח שלהם, לא לפני ששת הימים ולא אחרי) האם אתה מצפה שאנו נחבק ידים ונעודד אותם או שמותר לנו להגן על עצמנו ולרדוף ולהשמיד את אלה היוצאים לפגע בנו?
אני מבין שאתה שולל את זכות ההגנה שלנו (אין זאת אומרת שכל פעולות מדינת ישראל מוצדקות)
3)אנא הסבר - מה אתה עושה בקרבנו, בקרב עדת רוצחים, פושעים, שוחרי מלחמה ומוות?
_new_ הוספת תגובה



המזרחי - צריך להתעלם מספירו, הואקיצוני יותר מעראפת
ראובן גרפיט (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 18:12)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מצליח להבין מהיכן שואב יהודי, אזרח ישראל את השנאה העצמית, את כוחות הנפש לחירופים ולגידופים בעוד הוא ממשיך, מרצונו, לחיות ביננו ועל חשבוננו.
בקרב ערביי ישראל, אני לא נתקל בסגנון ובשנאה בעוצמה כזו.
_new_ הוספת תגובה



רועי ביילין ונווה,לשמחתי,אינם השוואה ליסין/יאסר
יורם המזרחי (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 5:54)
בתשובה לרועי ארד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו- ''חוזה לך ברח''....
סוריא סהארה (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 1:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כאן אדוני הגזמת.... תחליט מה אתה רוצה! אני לא רואה כל פסול במאמרו של מר יורם המיזרחי לא רק שאתה לוקה בסינדרום שרון ניראה לי שלא התגברת על סינדרום יורם המיזרחי. להיפך אני דוגלת בדבריו, כפי שנאמר ''מין זאמן'' הבא להרגך השכם והרגו''.ואל תחרטט לי ימין שמאל לפנים אחור אני לא זה ולא מזה, . אני מאד כועסת על תגובתך מספיק אם הפלסף , תחזור למציאות . כבר כתבתי לך מזמן עם דעות קפה אלסקה '' ויושביו דאז.....הרי אין להם מקום במציאות של היום ,להזכירך שוב רוב משפחתי ואני נולדנו בפלסתינה א''י ואתה לא. האם אתה חי את מחשבותיו של יורם המזרחי נעשית חוזה למחשבותיו ?. (רק לידעתך סרי ועוד אלף פלסתנאים חתמו על עצומה נגד פיגועים בשטח ישראל )ואני מברכת על כך .... כנראה שהם מבינים את ''הבא להרגך ..... סוריא
_new_ הוספת תגובה



מענין מה חושב שיך יאסין על גישתו ההומיסטית
ראובן גרפיט (יום שלישי, 25/06/2002 שעה 18:47)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון ספירו, מגן בחירוף מילים על זכותו של רב מרצחים להרוג, לאבד, להשמיד את בני עמו, נשאלת השאלה מדוע?
מדוע ספירו מתיר לערבים לנקום בנו ולנו אין זכות התגובה? ספירו! מדוע???
_new_ הוספת תגובה



ליורם: ההנחה שלך שערפאת מבקש הסדר איננה
אורי מילשטיין (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 6:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבוססת. מתפקודו ניתן להסיק שהוא דבק ב''תוכנית השלבים'' לחיסולה של ישראל.

הנחתך שסילוקו של שייח' יסין על ידי ישראל יסייע לערפאת וגם לישראל היא מופרכת, שכן שייח' יאסין הוא סמל. אם תסלק סמל, הוא יהפוך לסמל בריבוע. מבחינה ארגונית ומבצעית אין לשייח' יאסין שום משמעות, וסילוקו רק יגביר את המעשי הטרור.

אם לעומת זאת אתה מציע לסלק את כל ראשי החמאס, אתה צריך להראות איך עושים זאת. לדעתי מערכת הביטחון היום איננה מסוגלת לכך, ועך כך בוכה הנביא.
_new_ הוספת תגובה



וילך יאסין - ועוזריו ונפסיק ליבכות
סוריא סהארה (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 20:56)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני שוב חושבת שיאסין וחבורתו צריכם להחזיר ציוד כי מי שמחזיר ציוד אבל באטיות זה אנחנו.סמל לא סמל בינתיים אנחנו הופכים למצבות '' עם מטורפים וקנאים אין מה לדבר ''.סוריא
_new_ הוספת תגובה



אנחנו באמת מחזירים ציוד, אך לא באיטיות, לצערי
אורי מילשטיין (יום ראשון, 23/06/2002 שעה 22:31)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי צריך לחסל את החמאס אך חיסול שייח' יאסין רק יחזק את החמאס. בלשון המשל, חיסולו יהיה ''ניצחון פירוס''
_new_ הוספת תגובה



זוית אחרת
יובל רבינוביץ (יום שני, 24/06/2002 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה החשובה אינה רק בתועלת המיידית או בנזק המיידי שיש ברציחתו של השייח' יאסין. מעבר לכך, מדובר בתהליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל.

אינני שולל על הסף עונש מוות. אני שולל כל עונש שאינו מתקבל על ידי המערכת השיפוטית.

לכן, אם יש די נתונים להעמיד לדין את יאסין, או את ערפאת לצורך זה, יש לעוצרם, להעמידם לדין, ולהענישם על פי מה שיקבע בית המשפט. אם לא - לא.

מעבר לכך - אני מסכים עם ד''ר מילשטיין שיאסין הוא סמל, ולא גורם בקבלת ההחלטות. עם זאת, גם בית המשפט הישראלי הוא סמל, בנוסף להיותו מקבל החלטות. החלטה של בית משפט למצות את הדין עם פושעים היא בעלת ערך מוסף החורג מטווח ההחלטה המיידית.
_new_ הוספת תגובה



כבר עשו את זה
בועז (יום שני, 24/06/2002 שעה 15:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל כבר שנה וחצי ''מסייעת'' לערפאת להתמודד עם הטרור ע''י חיסול של מנהיגי חמאס כאלו ואחרים.

הסיבות שישראל לא חיסלה/כלאה את יאסין עד כה לא קשורות לתקווה שערפאת יתמודד עם הטרור אלא השיקולים שאורי מילשטיין ציין (שהם אותם שיקולים שבגללם ביבי שחרר אותו מלכתחילה).

מלבד זאת, השייח יאסין הוא דמות ייצוגית ולא ברור שיש לו אחריות ישירה לטרור מלבד הסתה ותמיכה. מענין אותי, האם אתה ממליץ לרשות גם ''לסייע'' לאריק שרון להתמודד עם הטרור היהודי ע''י חיסול רבנים שמסיתים ותומכים בטרור כזה?
_new_ הוספת תגובה



אל תגעו לי בשייך!
הצבי ישראל (יום שני, 24/06/2002 שעה 20:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואולי לשייך נכה מעזה ולחלק מהפוליטיקאים הישראלים יש בעצם אינטרסים משותפים?

קישורים:
תהיה שעלתה בעקבות התבטאות של ח''כ יובל שטייניץ: http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=49143
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי