פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מלך כדור הארץ
אורי אבנרי (יום ראשון, 26/10/2008 שעה 19:00)


מלך כדור הארץ

אורי אבנרי



נשיא ארצות-הברית הוא מלך כדור-הארץ. אני תושב כדור-הארץ. לכן בחירת הנשיא נוגעת גם לי. מאוד.

הנשיא אינו שליט-יחיד של העולם. יש עוד שליטים, קטנים יותר. החלטותיו כפופות למגבלות רבות, שאין הוא יכול לשנותן. אבל אין עוד אדם בעולם שהחלטותיו משפיעות כל כך על חיינו.

שמונה השנים של ג'ורג' בוש מדגימות זאת היטב. האופי הפרימיטיבי של האיש, רמתו האינטלקטואלית הירודה, שיגיונותיו של חוזר בתשובה - כל אלה השפיעו על מצב העולם - החל בכישלונו במניעת האסון של ה-‏11 בספטמבר, עבור בהרפתקאות האומללות באפגניסטן ובעיראק וכלה בקריסת המשק העולמי.

לכן זכאי כל אחד מאיתנו, אזרחי העולם שאינם יכולים להשתתף בבחירות, לקבוע לפחות את מי מהמועמדים הוא היה רוצה לראות בראש ארצות-הברית.

אני מעדיף את ברק אובמה.

בחירות אינן תחרות-יופי. בוחר נבון חייב להגדיר לעצמו את אמות-המידה שעל פיהן הוא מתכוון להחליט.

מה אנחנו דורשים מנשיא ארצות-הברית?

בעיני, התכונה העיקרית, המאפילה על כל האחרות, היא היכולת להכיר במהירות בשינויים כאשר הם מתחוללים ולהסיק מיד את המסקנות.

מאז שאמר הפילוסוף היווני ש''הכול זורם'', אנחנו יודעים ששום דבר בעולם אינו עומד במקומו. בימינו, בגלל קצב החיים המודרניים, השינויים מהירים יותר ודרמטיים יותר מכפי שהיו לפני מאתיים שנה. חידושי הטכנולוגיה, האינטרנט, הגלובליזציה, שינוי מזג האוויר, הקריסה הכלכלית, זרמי ההגירה, התהפוכות הדתיות והאידיאולוגיות, שינוי יחסי הכוחות בין המעצמות - הם ואלף גורמים אחרים מבטיחים משברים תדירים, שעוצמתם תגבר.

היכולת של מנהיג להסתגל במהירות למצבים חדשים היא תכונה מכרעת. פרנקלין דלאנו רוזוולט, שטיפל בהצלחה במשבר הכלכלי הגדול, הגיב במהירות על פרל הארבור. וינסטון צ'רצ'יל הבין לפני אחרים את הסכנה הגלומה בגרמניה הנאצית. ג'ון קנדי הצעיר והבלתי-מנוסה עמד בהצלחה במשבר הטילים בקובה, שהביא את העולם אל עברי פי פחת של מלחמת עולם שלישית. מיכאל גורבצ'וב ניצח על קריסתו הפתאומית של הגוש הסובייטי ומנע שפיכות-דמים עולמית. הנשיא האמריקאי הבא ייכנס ישר למשבר המשנה את פני הכלכלה העולמית.

הנשיא דומה לספן במפרשית, שחייב להיות מוכן לשינוי פתאומי של כיוון הרוח ואף לבואו של הוריקן.

מי מהשניים - ברק אובמה או ג'ון מקיין - מתאים לכך יותר? הרפובליקאי הקשיש, הרואה את עצמו כיורש לדורות של אדמירלים ושעולמו הרוחני תקוע עמוק באמצע המאה ה-‏20, או הדמוקרט הצעיר (יחסית), איש המאה ה-‏21?

המבחן השני, בעיניי, הוא מבנה האופי. יכול אדם לשנות את דעותיו, אך לא את אופיו. בטחון עצמי יציב אך לא מופרז, משמעת עצמית, קור-רוח בעיתות משבר - לכל אלה יש השפעה רבה על מילוי התפקיד.

ראינו את השניים בוויכוחים הגדולים. אין להתייחס ברצינות אף למילה אחת שנאמרה בהם - כל דבר הנאמר במערכת-בחירות אינו אלא מכשיר לרכישת קולות. אבל אפשר היה לראות איך השניים מתפקדים במצב של לחץ קשה.

אובמה שלט בעצמו היטב. המשמעת העצמית שלו לא נסדקה לרגע. הוא לא נענה לפרובוקציות ושמר על קור-רוחו בכל עת. מקיין הצטיין בכך הרבה פחות.

ההחלטה הממשית החשובה ביותר שהיה על שני המועמדים לקבל במערכת-הבחירות הייתה בחירת הסגן. מכיוון שהסגן יכול להפוך בכל רגע לנשיא - ויש סבירות די גבוהה שזה אכן יקרה - ההחלטה מלמדת על המחליט.

הבחירה של אובמה הייתה אחראית וסבירה. הוא לא בחר באדם מבריק או כריזמטי, אלא באדם בקי בעניינים, המסוגל להיכנס לתפקיד בלי בעיות.

ההחלטה של מקיין הייתה שערורייה זועקת לשמיים. די בה לבדה כדי לפסול אותו לתפקיד הרם. לא בגלל דעותיה של שרה פלין, ולא בגלל אופייה, אלא מפני שהיא בלתי-כשירה לחלוטין להיכנס לתפקיד הנשיא.

הבחירה מעידה על ליקוי יסודי במערכת-השיקולים של מקיין. הוא בחר בה כדי לספק צורך של הרגע - להחיות מערכת-בחירות מקרטעת ולספק סנסציה לתקשורת, תוך כדי פנייה אל הרבדים הפרימיטיביים ביותר של הציבור האמריקאי. למען המטרה המיידית הזאת הוא סיכן את עתידה של ארצות-הברית.

אדם המסוגל לקבל החלטה כזאת אינו כשיר להנהיג את המדינה החשובה ביותר בעולם ולפקד על הצבא הגדול ביותר עלי אדמות.

זאת ועוד. הבוחר חייב לשאול את עצמו: אם ילקה הנשיא בשבץ מוחי, כמו אריאל שרון, או יירצח, כמו קנדי - האם אני מעדיף לראות בבית הלבן את ביידן או את פלין?

אני כשלעצמי נחרד מעצם המחשבה שדמגוגית פרימיטיבית וארסית זו תהיה ''מנהיגת העולם החופשי''.

אבן-בוחן שלישית היא היכולת לבחור בעוזרים. גם זו תכונה חשובה ביותר.

מנהיג חזק, הבוטח בעצמו, מסוגל לבחור בעוזרים בעלי רמה גבוהה, המוכנים להשמיע דעה עצמאית ולסתור את דברי הבוס בפניו. מנהיג חסר-ביטחון מקיף את עצמו בחנפנים ואומרי-הן, האומרים לו בדיוק מה שהוא רוצה לשמוע. ג'ון קנדי הקיף את עצמו בצעירים מבריקים. ג'ורג' בוש שייך לסוג השני.

אני נוהג לשפוט את מנהיגי ישראל על פי תכונה זו. יגאל אלון הקיף את עצמו בצעירים בעלי-רמה, שלא היססו להיכנס לדבריו ולהפריך את טענותיו. מנחם בגין היה מוקף תמיד באנשים שאמרו אחריו אמן.

מנהיג חזק מזמין התנגדות, ויכוח, סיעור מוחות. מנהיג המתיימר להיות חזק אינו סובל שום התנגדות. (כזה היה הדיקטטור האולטימטיבי, אדולף היטלר, שהתפרץ בהתקפי-זעם כל אימת שמישהו העז לסתור את דבריו.)

הפוליטיקה היא מקצוע בפני עצמו. לרוב הפוליטיקאים אין ידע עמוק בתחומים אחרים, ובוודאי לא בכל התחומים שבהם הם חייבים לקבל החלטות גורליות - החל בכלכלה וכלה בתורת-הצבא. לכן בחירת היועצים הנכונים, הנכונות להקשיב לדבריהם בראש פתוח, היכולת ללמוד ולחשוב מחדש הן תכונות חיוניות. אני מתרשם שאובמה מסוגל לכך. לגבי מקיין אינני בטוח.

גם זה שיקול חשוב בבחירות: בעוד שבוע וחצי לא ייבחר רק נשיא, אלא חבורה גדולה מאוד של בעלי תפקידים בכל תחומי החיים.

לפי השיטה האמריקאית, עם חילופי השלטון בבית-הלבן מתחלפים אלפי בעלי-תפקידים, שעמיתיהם בארצות אחרות נהנים ממעמד של קבע. קל מאוד לדמיין את ההבדל העצום שבין מי שיבואו עם אובמה לבין מי שיביא מקיין.

באופן מיוחד כדאי לחשוב על בית-המשפט העליון, מוסד מרכזי במשטר האמריקאי (ועכשיו גם אצלנו). הנשיא בוחר בשופטים חדשים. מינוי של שופט אחד או שניים יכול לחולל שינוי דרמטי.

כאשר מדובר על בחירת נשיא ארצות-הברית, יש חשיבות רבה לפתיחות המועמד לעולם הרחב.

ארצות-הברית אינה מדינה, אלא יבשת. רבים מאזרחיה מצפצפים על העולם ולא רוצים לשמוע עליו. תלמידים אינם יודעים למצוא את סין או ברזיל במפה. כמו אימפריות קודמות, נוטה ארצות-הברית לראות את עצמה כאי של תרבות בים של ברברים. (לפי אהוד ברק, גם אנחנו ''וילה בתוך הג'ונג'ל''.)

ג'ורג' בוש הגיע לבית הלבן מבלי שהייתה לו ידיעה מינימאלית על העולם. ג'ון מקיין אינו הרבה יותר טוב. הוא נולד, אמנם, בגטו הצבאי האמריקאי בפנמה והיה במשך חמש שנים שבוי בוויאט-נאם, אך זה אינו הופך אותו לאזרח העולם.

מבחינה זו, יש לאובמה יתרון שלא היו להרבה נשיאים בעבר. הוא נולד לאב שבא מקניה ולאם אמריקאית לבנה. הוא למד בבית-ספר באינדונזיה. שורשיו המגוונים וניסיון חייו מקנים לו אופקים הרבה יותר רחבים. לאדם המגיע לבית הלבן זהו אוצר חשוב. יש דברים שאי-אפשר ללמוד. החוויה האישית חשובה.

עלי להוסיף הערה סובייקטיבית. אני שייך לדור שגדל בנעוריו בהערצה לארצות-הברית. אמריקה הצטיירה בעינינו כמדינה החופשית ביותר בעולם, מדינה אידיאליסטית, מבצר הדמוקרטיה וזכויות-האדם. בשתי מלחמות-עולם היא חשה לעזרת אויבי העריצות.

כאשר התבגרנו, נוכחנו לדעת שתמונה זו הכילה הרבה אשליות. ראינו שארצות-הברית היא ככל המדינות, וגרועה מכמה מהן. בשמונה השנים האחרונות הצטיירה אמריקה בעיני העולם כמדינה שחצנית, בריונית, פרימיטיבית ותוקפנית, דורסת את זכויות-האדם של אזרחיה ותושבי כל העולם, מצדיקה עינויים, מחזיקה במחנות-ריכוז מתועבים, והרשימה ארוכה.

בחירתו של ברק אובמה, אדם שחור-למחצה, בעל השקפת-עולם ליברלית ודמוקרטית, יכולה להחזיר לנו את האמונה בארצות-הברית. היא תדגים את התכונה האמריקאית שהוכחה בעבר - שאחרי כל התקרבות לתהום, כמו בימי ג'ו מקארתי, היא מסוגלת לעצור את עצמה ולחזור בה.

אינני שוגה באשליות. אני יודע שגם במקרה הטוב ביותר אין בכוחו של איש אחד לשנות מערכת ענקית מן הקצה אל הקצה. אבל גם שינויים קטנים יכולים להיות בעלי משמעות עצומה לעולם.

יכול להיות שיבוא יום ואני אתחרט על כל מילה שכתבתי כאן. אובמה עלול להכזיב, ובגדול. איננו יודעים מה צופן בחובו העתיד. היום אנחנו יכולים לשפוט רק על פי מה שאנחנו יודעים היום, על פי התרשמותנו ותחושותינו.

ואלה אומרים לי: אובמה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי, ממתי אתה דואג לטובת היהודים ?
סתם אחד (יום ראשון, 26/10/2008 שעה 19:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו מנהיגי איראן מעדיפים את אובמה, אז כמובן גם אבנרי.

כתב:

''יכול להיות שיבוא יום ואני אתחרט על כל מילה שכתבתי כאן. אובמה עלול להכזיב, ובגדול. איננו יודעים מה צופן בחובו העתיד. היום אנחנו יכולים לשפוט רק על פי מה שאנחנו יודעים היום, על פי התרשמותנו ותחושותינו.

ואלה אומרים לי: אובמה.''

אותי מטרידה בעיה אחרת:
איך יתכן כי מדינה כל כך גדולה,
שיש בה כל כך הרבה אנשים מוכשרים,
אינה סוגלת להציג מועמדים טובים מאילו.

לא רק בבחירות הקרובות,
גם כל המועמדים בבחירות הקודמות, לא היו מתאימים אפילו לנהל עסק בינוני...

חזי
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מליץ היושר?!
מיקי (יום ראשון, 26/10/2008 שעה 21:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

דן בן אמוץ - הורשע בבית משפט בבעילת קטינה.
יאסר......

מספיק.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מליץ היושר?!
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 8:32)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דן בן אמוץ הוא בבעילת קטינה? מתי?
_new_ הוספת תגובה



דב''א
אלכסנדר מאן (יום שני, 27/10/2008 שעה 15:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן חומר בנדון:
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 18:12)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותב-מיקי כתב שדן בן אמוץ הורשע בבעילת קטינה.
שאלתי מתי והיכן זה כתוב.בקישור ששלחת זה אינו כתוב.
אני נימנה על אלה שבאמת רואים בדנקנר בוגד ושקרן בנושא של דן בן אמוץ וגם בנושא מינויו לעורך מעריב יש רכילות מסוימת.
דנקנר אינו מבדיל בין כותב ביאוגרפיה לפי בקשת האישיות לבין כותב ביוגרפיה כנושא אישי או עבודת דוקטורט למשל.
דב''א לא ביקש מדנקנר לכתוב ביוגרפיה שמשמיצה את זכרו. במידה ודנקנר, כדבריו ,גילה דברים מביכים ויותר מזה ,על דב''א, היה צריך להימנע מלכתוב את הביאוגרפיה. הוא לא נהג כך ופה המגעילות שלו.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 18:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דנקנר נחשב לבוגד ושקרן בעיניך כי הוא חשף את השיעבוד למין של דן בן אמוץ וניצול ילדות להתפרקות מינית. הוא הפר את כללי ההתנהגות שנהוגים בכיסים שמאלניים נחותים.

הצעתך שדנקנר היה צריך להפסיק לכתוב על דב''א מרגע שנחשף לסטיות ולקילקולים שלו מעוררת פלצות וכעס. דנקנר נהג נכון בעניין זה.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דנקנר נחשב לבוגד ושקרן בעיני כי הוא בדיוק כזה.
הוא בגד באמון שידידו דב''א נתן בו וזה ברבה מאוד בעיני.
דנקנר לא כתב את הביוגרפיה של דב''א מיזמתו האישית. הוא התבקש לכך עוד בחייו של דב''א וזה הבדל גדול מאוד.
אגב ישנו הספר המפורסם ''החי על המת'' שבו לגבור יש בדיוק אותה דילמה והוא הפסיק לכתוב את הביוגרפיה.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במצב כה קיצוני של הפרת חוק ומוסר הוא היה חייב לכתוב ולחשוף את האמת.

הפגם של דנקנר שהוא לא התלונן במשטרה. דנקנר מתרץ את זה שהוא היה רק עד שמיעה להתנהגות הקלוקלת, שאיפשרה לו לכתוב ספר אבל לא להגיש תלונה.

שמאלני, כבר אמרנו..... ?
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ברור שאילו היה ימני הסיפור היה שונה.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
מיקי (יום שני, 27/10/2008 שעה 19:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.

בקישור שאלכסנדר הביא תמצא את הראיון של אפולו ותגובה של דנקנר.

היה משפט לא קטן על בעילת קטינה שבה סירסרו שרי אנסקי ונריה בר אם אני לא טועה, שם התברר חלקו של האשמאי, הוא היה נבלה מצחינה - בעצמו כתב שהוא רוצה לבעול את ביתו נעמה כשתגיע לגיל עשרה אז אפולו הבריחה אותה מהבית, יש מעט תיעוד מהימים ההם גם מי שהיה מקורב מסםיק קיבל סיקור טוב או התעלמות מוחלטת מרוע ושחיתות.

בגדןך הוא לא תרם דבר אחד חיובי אבק אדם שלילי מתחזה ומעמיד פנים זיוף אחד גדול ומצחין.

בסטנדרטים של היום עם האינטרנט הוא היה מתאבד תוך 24 שעות.

שכח ממנו - הוא היה שייך לקליקה מושחת ומשחיתה - הוא נמצא בדיוק במקום הראוי לו במעמקי תיעוב ושכחה ובתוך האדמה כפגר מצחין.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 19:47)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני זוכר משפט כזה. יתכן שהיה,לכן ביקשתי משהו יותר ממשי מ הזכרון שלך.
איני שותף לדעתך על דן בן אמוץ. יתכן שכיום הוא היה מתאבד,אך הוא חי בתקופה אחרת.
והוא תרם רבות לתרבות של הארץ הזאת. היו עוד רבים עם התנהגות אישית שלילית זה לא פגם בתרומתם להארץ ולעם. לכן אני דוקא מאוד מעריך וזוכר לטובה את דן בן אמוץ.
_new_ הוספת תגובה



זו זכותך המלאה
מיקי (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרומתו המפוקפת ''לתרבות'' אינה ניכרת מכיוון שלמעט מתי מספר אין לו דריסה או חותם, הוא לא הביא ערך אמת או ''תרבות'' הוא היה מוצר אפנתי טוב לזמנו בלבד, כיום הוא לא היה צולח את שולחן העורך של מגזין נידח בצפון זימבאבואה הדרומית, נאד זמני שהבליח בשל קוטנם ולא בשל גדולתו, המעט שקשור וכרוך בו הוא כזב אונס שקר כחש ורוע - אלו ''ערכים'' שאי אפשר להזדהות עמם.

זו גם זכותו של אבנרי להעריך רוצח כמו יאסר עאראפת, זה ראוי לזה וחוזר חלילה,
אין בדבר להפחית מרצחניותו של עארפאת וסכלותו הכזבנית ומה שמתשמע לדו פנים של אבנרי.

אני לא יכול תמוך בבועלי קטינות אנסי ומכה נשים.

יש לי אם אחות רעיה ובת - ואנשים כדוגמתו הם אוייב.

תמוך בכל מי שתחפוץ.
אלו הם חייך ועקרונותיך על פיהם תחיה ועל פיהם תוערך.
_new_ הוספת תגובה



זו זכותך המלאה
ע.צופיה (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:59)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמוך בכל מי שתחפוץ.
אלו הם חייך ועקרונותך על פיהם תחיה ועל פיהם תוערך.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
אלכסנדר מאן (יום שני, 27/10/2008 שעה 22:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון למשהו בסגנון ''לא תחסום שור בדישו'', שפירושו בשטח הנו שהתנהגות פרטית שלילית אינה מפריעה לתרומה עבור הארץ והעם?
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 5:46)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתכוון שיש לבחון את המקרים בשני מישורים. המישור האישי והמישור הציבורי. לעיתים יש קשר מסוים ולעיתים אין בכלל קשר.
הבחינה של שני המישורים יחדיו נעשית ממניעים לא עניניים.
במקרה של דב''א פה בפורום-פוליטיים.
_new_ הוספת תגובה



דב''א
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פירושו של דבר הוא, לשיטתך, שעיון כללי במעשי אדם מבחינה פרטית אינה קשורה בהכרח להצלחותיו ופעיליותו הציבורית, היינו אתה מתייחס אל הקשר בין הפן האישי והציבורי כבלתי מחייב, ושולל בחינה ערכית משותפת של שניהם יחדיו – ומעדיף ''שני מישורים'' שונים.

האם הבנתי אותך נכון?
_new_ הוספת תגובה



דב''א
ע.צופיה (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:18)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברמה העקרונית- כן.
אני חושב ומאמין שלאיש ציבור צריך להיות, במקביל לפעילותו הציבורית, גם חיים פרטיים. זה בהחלט מועיל ומשפר את ביצועיו הציבוריים.
אין פרושו של דבר שאני תומך במעשים פליליים או במעשים החורגים מהנורמה המקובלת של אותו איש ציבור. גם אם הוא היה איש פרטי מעשיו לא היו מקובלים עלי.
החשיפה הבלתי מוגבלת של אנשים העוסקים בפעילות ציבורית הפכה לבלתי נסבלת,בעיני. כל אדם שאינו מקדיש אפילו דקה מחייו לטובת הציבור מוכן להקדיש ערבים שלמים לביקורת על מעשי אנשי הציבור. זו צביעות לשמה.
היכן הימים שאיש ציבור יכל ללכת עם אשתו לבית קולנוע ולראות סרט ככל האדם?
_new_ הוספת תגובה



כל המישורים מתחברים אצל האדם
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 19:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא כולם ביחד.
לכן חשוב היה לחשוף את סטייתו של 'בן התרבות' שלך.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגית פופוליסטית רעה של שמאלן ישראלי 'מתקדם'
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשיא ארצות-הברית הוא לא מלך כדור-הארץ. איפה אתה גר אבנרי, באמריקה?

יש הבדל בין מי שמשפיע על חיינו בישראל, לבין מלך העולם. יש מקומות בעולם, במערב ובעולם השלישי שארה''ב בכל זאת לא משפיעה או משפיעה בהפוך (כמו בהעברת מספרים מאגף לאגף במשוואה אלגברית).

בוש היה טוב לעולם ולאמריקה. אולי הוא לא יהיה נחשב לנשיא הטוב ביותר שהיה להם, אבל הוא ייזכר לטוב במלחמת ההתגוננות שהוא פתח בה נגד צבאות האסלאם הקיצוני.

אבנרי כמובן לא זכאי לקבוע לפחות את מי מהמועמדים הוא היה רוצה לראות בראש ארצות-הברית, אבל הוא זכאי להתפלל ולומר לנו את מי הוא היה רוצה.

עניין השינויים הוא דבר שיקרי. אובמה אם ייבחר לא ישנה את אמריקה יותר ממה שמקיין יישנה אם ייבחר. לא השינוי הוא הקובע, אלא מהות השינוי, כיוון השינוי. ואובמה זולג למשטר סוציאליסטי מסוכן, הגם שהוא לא יוכל לעשות הרבה עם תורתו, כי בכל זאת הוא נמצא בלב האימא של הקפיטליזם. אבל הוא יכול להכניס מסמרים בגלגל הכלכלה ולפגוע באמריקה ולהורידה שאולה.

מקיין הרבה יותר שקול ושפוי בתורתו הכלכלית. אבל כנראה שהאמריקאים לא מחפשים פתרון למצבם הכלכלי והלאומי אלא כיסוי חם לשינוי. ואובמה יודע לכסות יפה על בעיות. אמירתך כי מקיין 'תקוע' במאה ה-‏20 מופרכת מיסודה. בעוד שאובמה אולי חולם מאה 21, אבל רק חולם.
(עניין השימוש במאה ה-‏20 וה-‏21 הוא קצת יותר מדמגוגי ואין לו משמעות אמיתית כאשר החיים זורמים, כמו שספירו מרמז, אבל כושל בלהבין את משמעות הדבר ולעשות שימוש ראוי בביטוי).

היכולת של מקיין להסתגל במהירות למצבים חדשים אינה פחותה מזו של אובמה. לפחות את מקיין אנחנו מכירים היטב ויודעים שהוא מסתגל למצבים משתנים, ובהרבה מצבים הוא העביר חוקים או הצביע לחוקים בניגוד לקו מפלגתו. אובמה בשירות הקצר בסנאט מעולם לא נקט בקו חדש, מעולם לא הסתגל למצבים חדשים, תמיד הלך עם המפלגה וברוב הצבעותיו שגה וכשל.

אובמה לא ''יסתגל במהירות למצבים חדשים'' אלא יתברבר ויתרסק בלי יכולת לדעת כיצד לנהוג. כל דרך בלתי ראוייה ובלתי נכונה שינקוט בה תוצדק בדיעבד כ''הסתגלות למצב חדש''. זה ימנע מדרישה שיקח אחריות על החלטותיו.

• מדיניות של פרנקלין דלאנו רוזוולט היתה כל כך ''מוצלחת'' שרק כניסת ארה''ב למלחמה 10 שנים בערך לאחר פרוץ המשבר ארה''ב יצאה ממנו. כלומר, יצאה בגלל המלחמה.
• וינסטון צ'רצ'יל הבין לפני אחרים את הסכנה הגלומה בגרמניה הנאצית כי הוא היה ותיק ומנוסה ענייני עולם, בערך כמו מקיין.
• ג'ון קנדי הצעיר ו'הבלתי-מנוסה' שעמד בהצלחה במשבר הטילים בקובה, היה מנוסה במלחמת העולם השניה, קצת פחות ממה שמקיין היה מנוסה במלחמת ויטאנם.
• מיכאל גורבצ'וב ש'''ניצח על קריסתו הפתאומית של הגוש הסובייטי ומנע שפיכות-דמים עולמית''' היה מנוסה בפעילות מפלגתית, קולחוזית וממשלית. משהו כמו שרה פיילין, רק יותר כבד.

מה אובמה מבין בכלכלה ובכלכלה העולמית? הוא בסך הכל היה פעיל חברתית בפרברי שיקאגו שם ניסה להטיף לצעירים להיות ''שחור גאה'' ולהירשם למפלגה הדמוקרטית במקום כדי להשיג כוח בעיר (ראש עיר ראשון שחור בעיר גדולה באמריקה) ובמדינה. היו לו קשרים לא מוסברים על ידו, ועד היום הוא מתכחש ולא רוצה לחשוף אותם, עם השוליים הקיצוניים בחברה האמריקאית:
• ווליאים איירס, הגדעון ספירו של אמריקה, אלא ששם איירס גם השליך לפחות 25 מטעני חבלה בניו יורק ובבית הנבחרים בוואשינגטון ומשפטו נסגר משום שה-אפ.בי.איי התרשל בחקירה,
• ראשיד חלילי, איש טרור פלסטיני משנות ה-‏70 שהתנחל בארה''ב והפך לפרופסור לענייני המזרח התיכון. היום הוא ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת 'קולומביה' ושם הוא מלמד את תפיסת העולם הפלסטינית של הסכסוך, כבסיס אקדמי היסטורי-מדיני חובה ללימוד מתקדם בענייני המזרח התיכון,
• הכומר ג'רמיה רייט איש מתוסכל ומעופף שדוגל בגזענות מתקנת אמריקה, למרות שהוא עצמו לבן,
• וכמובן המנהיג האסלאמיסטי הראדיקלי לואיס פראחאן שחושב שאובמה הוא המשיח, שליחו של מוחמד עלי אדמות (מזכיר קצת את אורן זריף ההזוי שלנו).
• וכמובן פעילותו במנגנון התנועה החברתית ACORN שאמורה היתה לתמוך חברתית והשכלתית בשחורים שבשולי החברה האמריקאית אבל מנהליה גנבו כספים לכיסם וכל מה שהיה להם בראש זה לגייס חתימות הצטרפות למפלגה הדמוקרטית. ככה פעילי השטח הצליחו להחתים איש אחד 71 פעם כ-‏71 בישויות שונות (שינוי פעוט בשם, מתן כתובות מזוייפות שלא קיימות בכלל וכו'). אפילו את מיקי מאוס הם גייסו למפלגה הדמוקרטית. נקווה שכשהוא יבוא לבחור, יעלו על זה ברישום להצבעה. אבל תארו לכם ששם אחד יכול עכשיו להצביע 71 פעם לאובמה !!!

וזהי רק דוגמית של סהרורים שאבנרי מתחבר אליהם בטיבעיות כה רבה.

הנשיא דומה לספן במפרשית רק כמטפורה. כלומר הוא לא צריך כוח של אדם צעיר באובמה, אלא שכל וניסיון כמו אדם מבוגר כמקיין.
אם תבוא סערה פתאומית על אמריקה, מקיין יידע לנהֵג את הספינה בביטחה.
אובמה – לא יידע לנהֵג ולא יוכל לנהֵג את הספינה, כי הוא חדל ניסיון וידע במִמשלוּת.

למה שרה פאלין לא מסוגלת להיות סגן נשיא טובה עם ניסיון בכמה תפקידים ביצועיים (ראש עיר קטנה ומושלת מדינה) ואובמה כן יכול להיות נשיא ללא שום ניסיון בתפקיד ביצועי כלשהו ובניסיון יחסית די קצר בסנאט? הבחירה של מקיין היתה סבירה.
למה אתה צריך לבחון את שני הצוותים שמתחרים בינהם על נשיאות רק אם הנשיא הנבחר לוקה בשבץ מוחין?
אמריקה הלוקה בשבץ מוחין הולכת לטעות כנראה ולבחור אובמה. האין זה חמור יותר?

מסתבר שאבנרי טוען את טיעוניו בלי לדעת על מה הוא מדבר. הוא טועה טעויות בסיסיות, הוא אינו נשען על עובדות ולא מנמק את קביעותיו הדטרמיניסטיות וניכר שהפופוליזם הכריע את שיקול דעתו.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



דמגוגית פופוליסטית רעה של שמאלן ישראלי 'מתקדם'
מיקי (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חכם ציון

אבנרי זה איש של אתמול שמדבר על שלשום, אבד עליו הקלח.

מקרה אבוד, רק זפת ונוצות למען הדורות הבאים.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגית פופוליסטית רעה של שמאלן ישראלי 'מתקדם'
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:17)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיקי

בדיוק!
_new_ הוספת תגובה



אוי, רק ימין וימין. מחניק ומצחין, אין אויר טרי
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 20:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשתדל להתאושש, אחרת אני הולך להקיא מבאשת הימין המבחיל הכותב כאן שטויות. איפוא נאמר שימין צריך להיות כתיבת הבלים רהוטה, גללים מסודרים בסדר סימטרי? איך אתם בכלל סובלים את עצמכם, אנשי ימין, הרי אין שום דבר טרי בשטויותיכם, הכל חומרים בלים ועבשים.
_new_ הוספת תגובה



אוי, רק ימין וימין. מחניק ומצחין, אין אויר טרי
מיקי (יום שני, 27/10/2008 שעה 21:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה

שכחת קודם כל אתה צריך לטעון על האמת והצדק בדבריך
אחר כך לכנות ימניים פאשיסיטיים
ורק בסיפא את שכתבת.

אז השמאל מפסיד מראש?
נגמרו ההשמצות הקללות והכינויים?
מה יהיה ככה ננצח בקלות את התבוסתנים של השמאל,
גם לזה נצטרך להתרגל,
תיכך ומייד הימין לוקח בבחירות אז נמצא את כל השמאלנים מתגוללים עלינו נא לא לאבד תקווה עוד ישובו ימי ההשמצה והשיטנה של מחנה השמאל.
_new_ הוספת תגובה



את מתייחסת לעמיש ברצינות?
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 21:32)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: זו היתה הודעתי, לא עמיש כתב אותה
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 22:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



טוב, אתה רק קצת יותר חי ממנו
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 22:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, במקום להתלהם כמו הוזה מיוחם
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 23:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אולי תקרא קודם ותגיב נקודתית ולעניין?

הבה נבחן את האינטליגנציה הקוגניטיבית שלך בתנאי לחץ והישרדות.

תגובה 123381

תן את הערותיך הכחמות !!!!
ונראה אם תוכיח את התלהמותך שלא היתה אולי לשווא!!!
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אולי זה מושקע, אבל למי יש כוח? לי אין כבר.
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 0:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 7:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד בשם 'מיקי' מכניס את דן בן-אמוץ לעסק,
ואת אפו שלו לעסק לא שלו.

אילו דן בן-אמוץ היה בחיים 'מיקי', שנשמע כמי שחכם על מתים,
לא היה מעז להוציא את אפו המיקי מהמחבוא, - הבושה שאין ל'מיקים'
המאוסים שאינם יודעים לתת כבוד לענקי התרבות הישראלית כבן-אמוץ
ואחרים. [•]... גירסת דינקותא של ה'מיקי' מצביעה על בורותו
בכל מה שקשור לענייני ישראל של שנות החמישים והששים. כנראה חי לו ה'מיקי'
כל שנותיו בתחום המושב החרדי, ולמד על דן בן-אמוץ מפי השמועה.

ועולה התלמיד חכם ציון ומפרט אחת לאחת את כל שמועות השווא ועדויות
השקר הקשורות לאובמה, ועוד מוסיף שיקוץ על טריפה במחמאותיו למועמדת
הרפובליקנים לסגנות - שרה פיילין - שבתוך כשבועיים ימים מאז הוכרזה
מועמדותה הפכה למשל ולשנינה בכל בית, רפובליקני או דמוקרטי, בארה''ב.

מדוע יש ריכוז גבוה כל-כך של רמת קשב עלובה ויכולת עיבוד נתונים נמוכה
בקרב כותבים של הימין החרוף באתר? האם זה מקרה של נישואי בני-דודים,
או שמא רמת הטסטוסטרון הגבוהה מדי בקרב המטיפים לטרנספר פלסטיני
משבשת את הפעולה התקינה של הישבנים החושבים?

את החבורה הפתטית הפוזלת לימין עוד יותר ימני גם הצוות האגדי של 'שלושה
בסירה אחת' לא היה מצליח להמציא. המציאות עולה על כל דמיון.
_new_ הוספת תגובה



[•] ע. מישקוץ: אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 14:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה רוצה לומר סתם דברים תאמר אותם מול הקיר בבית שלך. ואם אתה קשה תפיסה אז לך וברח מול המראה. היא תאמר לך את האמת המרה על עצמך. לא אמרת שום דבר שיעמוד לך לזכות. ניכר בך שאינך יודע אפילו למה אתה חושב שנכון הדבר שאתה יקירי סתם מקשקש שטויות רק כדי לצאת ידי חובת ערגתך.
שהרי אתה עושה זאת מתוך דיפרסיה מתרוננת.

הרי לא טענת, ידידי החי והנושם, שום טענת תוכן, והמיצג שלך די רופס עד שקצותיו מתחברים רק לנימי נפשך הרוטטת, השוקקת, אבל בודאי אפילו לא הבלי יומך.

[•]... צודק מיקי באמירותיו השנונות
שמקהות כל שן נוגסת שלך.

גם החכם ציון מביא דברים מבוססים ובדוקים שהתפרסמו לאחר בדיקה של הרבה גורמים שנברו בזבל של אובמה. כל טענותיו נכונות ומדוייקות והוא מגיב ל'עובדות' שאתה הבאת בצורה נחרצת, הוגנת וביקורתית. ילקוט הכזבים של אובמה מלא אפילו יותר מילקוט כזביו של בועל הקטינות.

אני מקווה שפיילין תהיה סגנית נשיא רק כדי שביילין יסבול מעתה ועד עולם. אבל מי שבא להעלות את אובמה על ראש זירגתו שיידע שהוא לא יותר טוב ממנה, אבל היא לפחות א-קליינע שייגעץ.

מעבר לכך שפיילין היא לא הנושא, אלא מול אובמה. ומה לעשות שמקיין הוא האיש שראוי להנהיג את אמריקה ואני מקווה שהוא עוד יפתיע אותך לרעתך.

[•]... מציע לך לשם שינוי,והתחיל ולחשוב מהראש.
_new_ הוספת תגובה



אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 6:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הפתעות. כרגיל החכם ציון מעיד על עיסתו שלו.
_new_ הוספת תגובה



אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 13:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן מקיין הוא עיסתי,
ואובמה הוא לעיסתך ועיסתך.

אז שתהנה מאובמבה !!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 6:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצביעים על כך שהינך נותן לעצמך קומפלימנטים בכסות ה'סתם', ותגובתך: מין התחכמות נוספת שאינה לעניין. השתיקה שווה זהב. לא על כל דבר צריך לענות, וביחוד לא לביקורת מסוג זה. כאשר אומרים למישהו שהוא כותב מחמאות על עצמו, כל בר-דעת עם שמץ של צניעות היה משפיל ראשו ומשמיע קולות של שטיח לפחות לזמן מה. אך עבור 'חכם ציון' זו אמתלא לשלוח עוד לחמניה עבשה על פני המים, בתקווה אולי שמישהו יחפוץ בה.
_new_ הוספת תגובה



[•] אמור לי מי הם חבריך
סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מצביעים ולא קומפלימנטים. [•]...

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 9:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Yesterday, 10/27/08 US helicopters entered Syrian territory from the northern Iraqi border and bombed a base which was enabling arms and terrorists from gathering and smuggling the border into Iraq. Israel dispatched a small plane target-killing outside Damascus, the head of Al Qaeda for Iraq. This operation, albeit successful in terms of achieving its goal, had collateral casualties of 8 Syrian civilians in the process. Syria didn't complain. Syria is a secular nation straddling the appeasement of fanatic Muslims in Iran and Saudi Arabia, while struggling to maintain a moderate religious culture.

The reason I am sharing this bit of information that was mostly occluded in the news due to election coverage, is because it was a very precedent as well as extremely important operation by US and Israeli forces in combating terror.

To 99% of Americans as well as many Europeans, the war on terror and the boiling cauldron in the Middle East is nothing but an abstract. A comprehension of this region, its inhabitants, its history and the culture of terrorism can only be understood in thorough study and research. Very few people bother with the nuances and minute details of Middle Eastern and Islamic politics.

Hopefully, those who we appoint and hire to keep us protected from harm here in the U.S., will keep a watchful eye and a pointed gun in the right direction. There is no substitute for caution.

Spring Wilde.

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי