פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אדום וירוק
אורי אבנרי (שבת, 28/08/2010 שעה 18:00)


אדום וירוק

אורי אבנרי



ערוץ 10 שידר השבוע כתבה, שבוודאי הבהילה ישראלים רבים. תחת הכותרת ''מי מארגן את התנועה העולמית לשינאת ישראל'', מציגה הכתבה עשרות קבוצות בארצות השונות המנהלות תעמולה נמרצת למען הפלסטינים ונגד ישראל.

בכתבה מרואיינים פעילים ופעילות, קשישים וצעירים, וביניהם לא מעט יהודים, המפגינים בסופרמרקטים נגד מוצרי ההתנחלויות ו/או ישראל בכלל, מארגנים עצרות המוניות, נואמים בכיכרות, מפעילים אגודות מקצועיות, מגישים משפטים נגד מנהיגים וקצינים ישראליים.

הכתבה מגיעה למסקנה שהקבוצות השונות אמנם פועלות במקביל, אך שאין יד המכוונת את כולן. היא מצטטת (כמובן מבלי להזכיר את המקור) את הכותרת של אחד ממאמריי האחרונים, ''הפרוטוקולים של זקני אנטי-ציון'', וגם היא קובעת שאין דבר כזה.

לדברי הכתבה אין צורך בארגון עולמי, מפני שבכל העולם גוברים באופן ספונטאני רגשות פרו-פלסטיניים ואנטי-ישראליים. באחרונה צבר תהליך זה תאוצה בעקבות מבצע ''עופרת יציקה'' ופרשת המשט.

במקומות רבים, מגלה הכתבה, נוצרו קואליציות אדומות-ירוקות: שיתוף-פעולה בין קבוצות שמאליות, הפועלות למען זכויות-האדם, לבין קבוצות מקומיות של מהגרים מוסלמיים.

מסקנת הכתבה: זוהי סכנה חמורה למדינת-ישראל, ויש להתגייס נגדה בעוד מועד.

השאלה הראשונה שעלתה בראשי הייתה: איך תשפיע הכתבה על הצופה הישראלי המצוי?

הלוואי והייתי בטוח שהיא תגרום לו לחשוב מחדש על הכיבוש. כפי שאמרה דוברת אחת בכתבה: על הישראלים להבין שיש לכיבוש תג-מחיר.

הלוואי והאמנתי שזוהי אכן תגובתם של רוב הישראלים. חוששני שהיא תהיה הפוכה.

כדברי השיר הישראלי העליז משנות ה-‏70, האומר, בין השאר: העולם כולו נגדנו / לא נורא, נתגבר, / גם אנחנו עליהם / לא שמים יותר! // את השיר הזה לימדונו / אבותינו הזקנים / ואותו נשיר גם אנו / ואחרינו - הבנים. / וניני נינים ישירו / פה בארץ ישראל / וכל מי שהוא נגדנו / שיילך לעזאזל!

בשיר הזה היטיב המחבר, יורם טהרלב, לשקף אמונה יהודית יסודית, שהתגבשה במאות שנים של רדיפות באירופה הנוצרית ושהגיעה לשיאה בעקבות השואה. כל ילד ישראלי לומד בבית-הספר שבשעה שנרצחו שישה מיליון יהודים, העולם כולו עמד מנגד ולא הזיז אצבע להצלתם.

אין זו אמת היסטורית. הרבה רבבות לא-יהודים סיכנו בימי השואה את חייהם ואת חיי בני-משפחותיהם כדי להציל יהודים – בפולין, בדנמרק, בצרפת, בהולנד ובארצות אחרות, אפילו בגרמניה עצמה. כולנו מכירים אנשים שניצלו בדרך זו – החל מנשיא בית-המשפט העליון, לשעבר, אהרון ברק, שניצל על-ידי איכר פולני, ועד לשר יוסף פלד, שהוסתר על-ידי משפחה קתולית בבלגיה. רק מעטים מבין הגיבורים האלמונים האלה זכו בתואר ''חסידי אומות העולם''. (בינינו לבין עצמנו: כמה ישראלים היו מסכנים את חייהם וחיי ילדיהם במצב דומה?)

אבל האמונה ש''כל העולם נגדנו'' נטועה עמוק בנפשנו הלאומית. היא מאפשרת לנו להתעלם מהתגובה העולמית על מעשינו. זה נוח מאוד. אם כל העולם שונא אותנו ממילא, מעשינו הטובים או הרעים אינם משנים דבר. ימשיכו לשנוא את ישראל גם אם ננהג כמלאכים. הגויים פשוט אנטישמים.

קל להוכיח שגם זה לא נכון. העולם אהב אותנו כאשר הקמנו את מדינת-ישראל והגנו עליה בחירוף-נפש. יום אחרי מלחמת ששת-הימים, העולם כולו הריע לנו. אהבו אותנו כאשר היינו דויד, שונאים אותנו כאשר הפכנו לגוליית.

זה לא משכנע את אנשי העולם-כולו-נגדנו. מדוע אין מחאה עולמית נגד מעשי-הזוועה של הרוסים בצ'צ'ניה או הסינים בטיבט? מדוע רק נגדנו? במה עדיפים הפלסטינים על הכורדים בתורכיה או המוסלמים בסין?

אפשר להשיב שישראל תובעת לעצמה מעמד מיוחד בכל התחומים, ולכן יש אליה יחס מיוחד גם לגבי הכיבוש וההתנחלות. אבל הרי לא ההיגיון קובע. קובע המיתוס הלאומי.

אתמול פירסם ''מעריב'' כתבה על שגרירת ישראל באו''ם, תחת הכותרת: ''בעורף האויב''.

אני נזכר באחת ההיתקלויות התכופות שלי עם גולדה מאיר בכנסת, כאשר התחילה תנופת ההתנחלות, והתגובות בעולם היו נזעמות. כמו עכשיו, החליטו אז שהבעיה טמונה בליקויי ההסברה שלנו. הכנסת קיימה על כך דיון.

נואם אחרי נואם דיקלם את הקלישאה המקובלת: ההסברה הערבית נהדרת, ההסברה שלנו מתחת לכל ביקורת. כשהגיע תורי לנאום, אמרתי: עזבו את ההסברה. ההסברה הכי טובה בעולם לא תצליח להסביר את הכיבוש וההתנחלות. אם אנחנו רוצים לרכוש את אהדת העולם, עלינו לשנות את מעשינו, לא את דיבורינו.

במשך כל הדיון עמדה גולדה, כדרכה, בדלת אולם-המליאה ועישנה בשרשרת. בתום הדיון היא ענתה לכל נואם, כל אחד בתורו, אך דילגה עלי. כבר הסקתי את המסקנה שהיא החליטה להחרים אותי, ואז – אחרי הפסקה דרמטית – פנתה אלי: ''חבר-הכנסת אבנרי חושב ששונאים אותנו בגלל מעשינו. הוא לא מבין את הגויים. הגויים אוהבים את היהודים כשהם מוכים ומיסכנים. הם שונאים את היהודים כאשר הם מנצחים ומצליחים.'' אילו היה מותר למחוא כפיים בכנסת, היה הבית כולו פורץ במחיאות סוערות.

יש סכנה שגם המחאה העולמית הנוכחית תיתקל באותה תגובה: שהציבור יתאחד נגד הגויים הרעים, תחת להתאחד נגד המתנחלים.

לחלק מקבוצות-המחאה בעולם זה לא איכפת. לא הציבור הישראלי הוא הנמען למחאה, אלא דעת-הקהל העולמית.

אינני מתכוון לאנטישמים, המנסים לתפוס טרמפ על התנועה הזאת. הם גורם זניח. אינני מתכוון גם למי שסבורים שהקמת מדינת ישראל הייתה מלכתחילה טעות היסטורית, ושיש לפרק את המדינה. זה נקרא ''פיתרון המדינה האחת'', שאין לו שום סיכוי שיתגשם.

אני מתכוון לכל אנשי המצפון, המבקשים לשים קץ לדיכוי העם הפלסטיני ולגזל אדמותיו על-ידי המתנחלים, ולעזור לו להקים את מדינת-פלסטין העצמאית.

מטרות אלה יכולות להתגשם רק במסגרת שלום בין פלסטין וישראל. ושלום כזה יכול לקום רק אם רוב הפלסטינים ורוב הישראלים יתמכו בו. לחץ חיצוני אינו מספיק.

מי שמבין זאת צריך להיות מעוניין בכך שהמחאה העולמית לא תדחוף את כלל הציבור הישראלי לפינה, יחד עם המתנחלים, אלא להיפך, יבודד את המתנחלים ועוזריהם, ויגייס את הציבור הישראלי נגדם.

איך משיגים את זה?

הדבר הראשון הוא להפריד באופן ברור בין החרם על מוצרי ההתנחלויות לבין חרם כללי על ישראל. הכתבה הראתה שהגבול הזה אינו ברור לרבים מן המוחים. היא מראה אישה בריטית קשישה בסופרמרקט, כשהיא מנופפת מעל לראשה חבילה של פירות וקוראת: ''הם באים מההתנחלויות!'' בקטע אחר נראית הפגנה נגד מוצרי ''אהבה'', המופקים בחלק הפלסטיני של ים-המלח. אבל מיד אחרי זה באה הקריאה לחרם על כל התוצרת הישראלית. נדמה שרבים מבין המוחים אינם מודעים להבדל.

הימין הישראלי אשם בכך לא במעט, לדוגמה בהצעת-החוק שבאה להטיל עונשים על מי שמביע תמיכה בחרם על מוצרי ישראל – תוך הדגשה שזה כולל גם חרם על מוצרי ההתנחלויות.

ברגע שהמחאה העולמית תהיה ממוקדת בצורה ברורה נגד ההתנחלויות, היא אכן תגרום לישראלים רבים להפנים שקו ברור עובר בין מדינת-ישראל הלגיטימית לבין הכיבוש, שאינו לגיטימי.

זה נכון גם לגבי קטעים אחרים של הכתבה. לדוגמה: לגבי החרם על חברת קאטרפילר, שהדחפורים הדורסניים שלה הם הנשק העיקרי של הכיבוש. כאשר אחד הדחפורים האלה מחץ למוות את פעילת-השלום רייצ'ל קורי, הייתה החברה צריכה להתנות את אספקת מוצריה בכך שלא ישמשו לפעולות דיכוי.

כל עוד אין בישראל עצמה שיפוט אמיתי של חשודים בפשעי-מלחמה, אי-אפשר גם להתנגד ליוזמה לתבוע אותם לדין בעולם.

אחרי שהתיאטראות הממסדיים החליטו השבוע להופיע באריאל, יהיה זה הגיוני להחרים אותם בחו''ל. מי שרוצה להרוויח כסף באריאל, טוב שיפסיד כסף בפאריס ובלונדון.

הדבר השני הוא הקשר לציבור הישראלי.

הרוב הגדול בישראל אומר כיום שהוא רוצה בשלום ומוכן לשלם את מחירו, אלא שלמרבה הצער הערבים אינם מוכנים לשלום. מחנה-השלום הגדול, שהוציא פעם מאות אלפים לרחובות, נמצא כיום במצב של דיכאון. הוא מרגיש מבודד, בין השאר גם משום שהקשר האמיץ שלו עם הציבור הפלסטיני, שהיה קיים בימי יאסר ערפאת אחרי אוסלו, התרופף מאוד. הקשר עם כוחות המחאה בעולם רופף גם הוא.

מי שרוצה לקרב את סוף הכיבוש צריך לעזור לפעילי השלום בישראל. צריך ליצור קשר הדוק עימם, להעלות על נס את פעולותיהם האמיצות, לשבור את קשר-השתיקה הקיים לגביהם בתקשורת העולמית ולדאוג לפרסומם ברבים, לקיים עוד ועוד אירועים עולמיים שבהם יופיעו ביחד פעילי-שלום ישראליים ופלסטיניים. היה טוב אילו על כל עשרה מיליארדרים המממנים את הימין הישראלי, יהיה לפחות מיליונר אחד שיתמוך בפעולות-שלום.

כל זה אינו אפשרי, אם מטיפים לחרם על כל הישראלים, ואם מציגים את ישראל כמקשה מונוליתית אחת. זוהי לא רק תמונה כוזבת, אלא גם מזיקה.

רבים מן המופיעים בכתבה מעוררים כבוד והערכה. כל-כך הרבה רצון טוב. כל-כך הרבה אומץ-לב. אם יכוונו את פעולותיהם בכיוון הנכון, הם יכולים להביא הרבה ברכה – לפלסטינים, וגם לישראלים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אילו...
אריק פורסטר (שבת, 28/08/2010 שעה 21:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו יכלו מנהיגינו להפנים את מה שאבנרי כותב כאן. הבעיה היא שאין לנו מנהיגים - אבל יש את נתניהו וברק.
_new_ הוספת תגובה



אריק, מה צריכים המנהיגים שלנו לעשות ? נסיגה בלי הסכם ?
ימני גאה (יום ראשון, 29/08/2010 שעה 7:38)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נמאס לשמאלנים לחזור שוב ושוב על התקליט השבור על ''הכיבוש'' ?

מי זוכר את ''החרם הערבי'' מתחילת קום המדינה ?

חברות ענק נכנעו אז לחרם, ולא עשו עסקים עםקים ישראל !!!
_new_ הוספת תגובה



אילו...
איתן אדיר (יום ראשון, 29/08/2010 שעה 13:46)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה להפנים דיברי שקר?

אבנרי תמיד מגזים.
הוא מתנדב להנמיך את גודל האנטישמיות שבוערת בשדות הגויים, ומעצים את אשמת היהודים-ציונים בכל מה שקורה במזרח התיכון ובעולם בכלל.

לא לעולם חומסקי!!!!!
_new_ הוספת תגובה



אילו...
חזי, הרצליה (יום ראשון, 29/08/2010 שעה 13:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו אבנרי והשמאלנים יכלו להפנים את רעיון ארץ-ישראל השלמה.

ואת המציאות.
יותר כיבוש-יותר בטחון.מסקנה-הכיבוש זה טוב ליהודים. עוד לכיבוש !!
יותר שטחים-יותר בטחון.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי חי עם רגש אשמה נורא על היותו
(יום ראשון, 29/08/2010 שעה 16:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודי
אני מנסה לעודד אותו
_new_ הוספת תגובה



עוד אירגון אהוב אחד שאינו חדל
(יום שלישי, 31/08/2010 שעה 13:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתעלל בנו ומוצא תומכים נרחבים בקרב האקדמיה
המעוותת
_new_ הוספת תגובה



[•] החרמה + רצח = שיחות שלום ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 01/09/2010 שעה 8:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז ככה ידידי היקרים ,
בסבב אירועים חדש התנהלו הדברים כך -
תחילה שמענו על עשרות שחקני תיאטרון המסרבים להופיע באריאל . כי זה בשטחים הכבושים ''וזה לא חוקי'' .
אז התברר שהם חיים בזכות הקצאות כספים מהמדינה . זה כלכך דומה לטענות שלהם נגד החרדים . . . (אבל זה נושא אחר ליום אחר) . ואז כשקמה מהומה נסוגו כמה מהם . ,לא שמעתי'' ''לא ידעתי'' לא התכוונתי'' ''התעו אותי'' .
ואז בא איזה פרופסור ללונדון וקירשנבאום וסיפר שיש כמה מרצים , דוקטורים ופרופסורים שחותמים על עצומות חרם כבר ''100 פעמים . . .היד כבר התעייפה'' .
הם אפילו לא מוכנים להרצות שם את מישנתם וטענותייהם בעינין זה !
כלומר אין להם דיון או שיח עם יריבים פוליטיים מבית .

אבל מה ? הם בעד נסיגה מהשטחים הכבושים . הם בעד הקמת מדינה פלסטינית ואולי אפילו בעד שלום - סליחה - הסדר מדיני עם הפלסטינים .

אז בנימין נתניהו נסע לוושינגטון לפגישה עם אבו-מאזן ועם אובמה .

נו ןבערב היה פיגוע . 4 הרוגים ישראלים-יהודים .

הם כבר ינוחו בשלום .

[•]...

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



[•] החרמה + רצח = שיחות שלום ?
(יום רביעי, 01/09/2010 שעה 9:08)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים מתירים את דמם של יהודים בארץ הקודש
_new_ הוספת תגובה



[•] החרמה + רצח = שיחות שלום ?
ע.צופיה (יום רביעי, 01/09/2010 שעה 15:44)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים אינם מתירים את דמם של יהודים.זוהי אמירה של שנאה.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום רביעי, 01/09/2010 שעה 17:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- כל מי שחוזר ואומר, הארץ לא שלנו, היא גזולה
- מי שאמר והציע למחבלים להפעיל כח נגד מתנחלים
- מי שצעק וצועק עליהם פאשיסטים ונאצים
- מי שדורש מהעולם להחרים את ישראל
- מי שמחרים את אריאל
- מי שגירש יהודים כגחמה פלילית מעוטף עזה
- מי שברח והפקיר אותנו בגבול לבנון

אני בטוח שיש פה עוד רבים שיוסיפו על הרשימה הזאת.
ובהזדמנות זו מציע לך להיזכר כיצד האשימו את נתניהו וחצי העם במותו של רבין
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום רביעי, 01/09/2010 שעה 19:09)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הרבה שקר וזדון בדברים שאתה כותב.
רוב העם מוכן להתפשר עם תושבי הארץ האחרים על הרצועה בין הים לירדן.
אף אחד לא אמר למחבלים להפעיל כח על מתנחלים. יש הבדל בין ויכוח פוליטי לגיטימי ולא לגיטימי לבין קריאה להרג. זו שנאה טהורה שעולה מדבריך.
צד אחד צועק פשיסטים? הצד השני צועק בולשביקים וחסידי שמש העמים.
צריך לפעול כנגד אלה שדורשים להחרים את ישראל וצריך לפעול כנגד אלה שדורשים להחרים את אריאל אך צריך לפעול גם כנגד אלה שבונים בלי רשות, על קרקע לא שלהם, מכים חיילים, יורקים עליהם וקוראים להם ולשוטרים נאצים. אלה ואלה הם שוליים מכוערים של החברה הישראלית.
אף אחד לא היה צריך לגרש יהודים מעוטף עזה, הם יצאו ,תוך מתן הצגה נילוזה, בסדר ובמופת. הרווח של עם ישראל הוא פחות 30 אלמנות בשנה ופחות עשרות יתומים בשנה.
טוב שיצאו מהשטות שקראו לה גוש קטיף.
טוב שיצאו מלבנון, מאות חילים חיים איתנו כיום בזכות זה. רק פחדנים וחדלי אישים יכולים לקרוא לזה בריחה והפקרה.
נכון, אני מגנה את מי שהאשים את נתניהו וחצי העם ברצח רבין, אך אסור לשכוח מאיזה מחנה יצא הרוצח.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 8:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רוב העם מוכן להתפשר עם תושבי הארץ האחרים על הרצועה בין הים לירדן''
רוב העם רוצה חיים קלים ונוחים .
רוב העם לא רוצה מלחמות . לא רוצה הרוגים , לא רוצה , קשיים כלכליים , לא רוצה להתאמץ במעלה ההר . לא רוצה ילודה רבה .

רוב העם יעלם אם לא יחול שינוי מנטאלי אצלם .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

''צד אחד צועק פשיסטים? הצד השני צועק בולשביקים וחסידי שמש העמים''

בולשביקים וחסידי שמש העמים היו ויש . פשיסטים אין .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

''טוב שיצאו מלבנון, מאות חילים חיים איתנו כיום בזכות זה''

היציאה מלבנון חיזקה את חיזבאללה מוראלית וחומרית . המחיר היה44 אזרחים הרוגים + 121 חילים הרוגים , התקפות טילים וחורבן בצפון ובריחה גדולה של אוכלוסיה . גם השבתה של קטעי פעילות ציבורית וכלכלית .
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 12:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לפני הנסיגה מלבנון מתו כ- 60 חיילים כל שנה כ''שגרה''. תכפיל ב-‏6 ותראה לאן תגיע.
מה שקובע זה, מה שרוב העם רוצה. כל הדעות האחרות אינן שוות את המקום שהן תופסות באינטרנט.
נביאי זעם שניבאו את העלמות העם היו בכל דור ודור. עובדה! אנו קיימים ובועטים חזק מאוד.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום חמישי, 02/09/2010 שעה 13:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כל הדעות האחרות אינן שוות את המקום שהן תופסות באינטרנט''.

נו, באמת.
תחשוב לרגע כמה מופרכים ומופרחים הדברים האלה.
העם רצה מפא''י ואמר כן לזקן
ואח''כ בחר בבגין.
איך אתה מסביר שינוי כזה אם לא תודות לכל
''הדעות האחרות''
שהובעו יום-יום בכנסת ובעתונות?
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 14:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוונתי באימרה הזו, בהתייחס לדברים שכתבת,כי, בשעת הכרעה מה שקובע הוא דעת הרוב ולכל יתר הדעות אין ערך ממשי.
דעת הרוב החזיקה בשלטון את מפאי במשך עשרות שנים ודעת הרוב היא שהעלתה לשלטון את בגין.
איני, חו''ח, נגד הבעת דעה,או דעות, יש להן תרומה גדולה עד לשעת ההכרעה. אך ברגע ההכרעה ערכן שולי ביותר.
רוב העם מוכן לשתי מדינות בין הים לירדן, אם, אכן(?), אנו היום בסוג של שעת הכרעה,הרי לדעה זו משקל מכריע בעת קבלת ההחלטות.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 8:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תיווכח כי לא העם ולא ''רוב העם'' יכריע בדבר הסכמת ישראל להקמת מדינה פלסטינית .
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחייה ונראה.
העיקר שתקום כבר יישות פלשתינאית.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דברי סיוון
חשבתי שיש כזאת כבר מאה שנים ויותר?
מה חדש?
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:55)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון,וגם אני, טוענים שעם פלשתינאי קיים כבר כ-‏100 שנה. יישות פלשתינאית,שזה יחידה מדינית,עדיין לא קיימת.
אולי בקרוב.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
חוק שימור האלרגיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 16:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבון הדמים מיותר, כי כיום ביו''ש לא נהרגים חיילים (טפו... טפו... שמשעל, הנייה ואבו מאזן לא יקראו כאן), מספר הפיגועים והאזרחים הנרצחים מזערי (למרות שכל נרצח הוא חאד יותר מדי).

לעומת זאת מאז נסוגונו בבהלה מלבנון פרצה אינתיפאדה שנייה, כתוצאה ממנה (אחת הסיבות שהפלסטינים יזמו את האינתיפאדה השנייה) שבה נהרגו יותר מדי אזרחים וחיילים וכמובן מנגד מספר גדול יותר של פלסטינים.

העם לא קובע כלום. העם למשל לא קבע להיכנס או לצאת ולהיכנס שוב ב-‏2005 ללבנון, העם לא קבע להיכנס להסכם אוסלו או לצאת מעזה וגם לא קבע להיכנס לעזה רביעית ב-‏2006. ''העם קבע'' היא אמירה שחוקה ולא מבטאת מציאות. העם רק בוחר אחת לכמה שנים ממשלה שתעשה בשבילו את הטעויות שלה. כי לעם יש רק דבר אחד משלו - המוכנות לשלם שוב ושוב על הטעויות של עצמו ושל מנהיגיו.

אז חג שמח ויקר, עם נחמד!
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 16:52)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרוב שטויות לא מבינים כלום.
ראש שנה של שלום ל -2 העמים!
_new_ הוספת תגובה



שנה טובה גם לך
חוק שימור האלרגיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 17:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאינך מבין את הנקרא.
_new_ הוספת תגובה



שנה טובה גם לך
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 17:34)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טמבל הייתי וטיפש נשארתי.
במגבלה הזו אני מבין שאתה כותב שטויות.
_new_ הוספת תגובה



שנה טובה גם לך
חוק שימור האלרגיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 17:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא התכוונתי לפגוע בך כל כך קשה.... פשוט רוצה לומר שהרוגים תמיד היו משני הצדדים לפני 67 ואחריו, לפני אוסלו ואחריו. לאו דווקא תהליך השלום מסמל שלום - ולאו דווקא התנגדות לשלום (מהסוג הזה) כוונתה לשנאת השלום.
ראוי להשאיר את כבוד השלום במקומו ולא לעשות בו שימוש שווא.
_new_ הוספת תגובה



שנה טובה גם לך
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 19:34)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נפגעתי, אך אני קורא בין השורות התנצלות, אז, תודה.
_new_ הוספת תגובה



שנה טובה גם לך
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 14:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק שנה טובה. זה לא מספיק לך?

תתחיל לקרוא בין השורות שלנו ולא שלך !!!!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 8:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנת ?
הנה תרגום אונקולוס ==>
לא העם ולא רוב העם הכריעו בשאלות השונות כגון , מלחמת לבנון הראשונה או השניה וגם לא בנושא הנסיגה מלבנון בשנת 2000 גם לא בנושא היציאה מרצועת עזה בשנת 2006 .

העם בוחר נציגים שהם חברי כנסת . זה הכל .

וחוץ מזה אני מאחל שהפלסטינים יפסידו ויעלמו כעם .
כי
את פלסטין יש לחסל
את הפלסטינים יש לטרנספר .

אריה עירן

ושנה טובה לך ולכל בית ישראל .
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להתווכח איתך לאור מושגיך המצומצמים על המשטר הדמוקרטי.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 8:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית הגזמת !
לפני הנסיגה היו בממוצע 15 הרוגים בשנה בלבנון .
שנית וזה אפילו חשוב יותר -- הייתה מלחמה שפגעה קשה בעורף ולא אחזור על המסר הקודם .
שלישית
מספר היהודים בעולם היום דומה למספרם בתקופת בית שני .
אבל
אבל
אבל
אז חיו בעולם 300 מיליון בני אדם והיום 7 מיליארד . היות ומלבד רצח יהודים אין סיבה מדוע שלא נתרבה כמו כולם אז אין שום סיבה לצהלה מהסוג ''עובדה! אנו קיימים ובועטים חזק מאוד''
אפילו מאז 1939 טרם מלחמת העולם כשהיינו 17 מיליון אנחנו כעת רק 13 מיליון למרות שחלפו 65 שנים מהשואה .
הנצחונות על צבאות ערב , חשובים מאד אבל הילודה היא שחשובה יותר .

תסתכל על אורי אבנרי -
הוא חי ובועט כותב ופועל פה ושם . אז מה ?
הוא גמור ! וילדים אין לו . הוא החוליה האחרונה בשרשרת של משפחתו .
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפאת כבודך והידידות שאני רוחש אליך, לא התייחס לדברים שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום חמישי, 02/09/2010 שעה 9:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך מזכירים לי את הנסיון שנערך בקרפדה
הכניסו צפרדע לתוך סיר מים חמים והיא מיד קפצה החוצה
בקרקור נזעם.
הכניסו אותה לסיר מים פושרים והחלו לחמם לאט-לאט. הצפרדע התבשלה לה בהנאה...
זו האסטרטגיה שלך. להתרגל לאט לאט למציאות שכופים עלינו
הערבים סביב.
אם היינו נשארים בלבנון, לחיזבאללה לא היו היום טילים
שבגללם איננו יכולים להרוג את ראש ממשלת החמס הפושע בעזה בשל מעשי הרצח שלו השבוע. תהיה בטוח שמעשי הרצח יתגברו.
קשה להבין זאת מיום ליום -
אבל אם מסתכלים על הנעשה ב15 השנים האחרונות - הדברים ברורים
מה שאתה מכנה אצלי זדון - זו אסטרטגיה של קפיצה מהירה מתוך סיר המים לפני שמחממים אותם
כמובן שאיני משווה אותך לקרפדה. אל תיקח גם את זה כזדון
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 12:51)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה עם מה שאתה כותב זה הקשר למציאות. קשה להתווכח עם מישהו שמתעלם מהמציאות וכותב סתם דברים בעלמא.
הערבים אינם כופים עלינו מציאות, ההיפך, אנחנו מנסים לכפות עליהם את שלטוננו.
לחיזבאלה היו טילים הרבה- הרבה לפני שיצאנו מלבנון ( אך במציאות שאתה חי זה כמובן לא קיים ולא ידוע)וקרית שמונה הופגזה הרבה יותר לפני שיצאנו מאשר אחרי שיצאנו.
אתה יכול להרוג את ראש ממשלת החמאס בעזה או בדמשק. אז מה?
לא יהיה להם יותר ראש ממשלה?
בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך, שם קיימת מציאות אחרת.
הזדון מתבטא בכך שאינך כותב אמת, לא בגלל שאינך יודע אותה, אלא בכונה תחילה.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 9:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידי , כדאי שתהיה יותר מעמיק .
אתה בוחר את התקופה והמקום ללמוד מהם היסטוריה .
אני דווקא בוחר אחרת .
ראשית ובעיקר יש לזכור כי האיסלם כולו בהתעוררות .
שנית יש לזכור כי החלק הקיצוני-ראדיקלי הוא המנוע הדוחף אותם .
שלישית יש לזכור כי החלק הראדיקלי תמיד קטן אך הוא הסמן שלפיו מתיישר הרוב .
המנהיגות הנאצית הייתה קטנה
המנהיגות הקומוניסטית-רוסית הייתה קטנה .
אנשי קאסטרו היו מעטים .
מנהידי המהפכה הצרפתית היו מעטים .
בכלל אוליגארכיות תמיד קטנות .

כעת האיסלם מתיישר לאט עם אל-קאידה , ג'יהאד וכדומה .
הרוב הדומם לא נחשב וחסידי המתינות תמיד מועדים לרצח .

בלבנון החיזבללה שהיו מיעוט הם החלק הקובע היום .
אצל הפלסטינים החמאס לקח את רצועת עזה . אתה בטוח שלא יקח את יהודה ושומרון אם ניסוג משם ?
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח בכלום.
אך לחיים יש דינמיות. כל המשטרים שהזכרת, מבלי להתווכח איתך עם האמת ההיסטורית שלך, היו ואינם. לכן גם האיסלם הקיצוני ש''נמצא בהתעוררות'' עשוי מחר להיעלם.אני גורס שעלינו להידבר עם הגורמים הקיצוניים, זה עדיף על חרם.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 04/09/2010 שעה 15:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה מאד להידבר ולהגיע להסכמות עם משטרים קיצוניים . זה נכון באופן כללי , אך לגבי האיסלם יש קושי מיוחד .
בקוראן יש כמה מצוות דתיות ברורות .
1 - על המוסלמי המאמין לפעול להפיכת כל בני האדם למוסלמים . זה כולל - בחרב !
2 - מוסלמי שעוזב את האמונה המוסלמית דינו מוות !
אחת התוצאות היא שמנקודת מבטם של המוסלמים כל מקום שנעשה מוסלמי ונלקח מהם חובה קדושה להשיבו אל שליטת האיסלם . שטחים אלה נקראים '' דאר-א-סלאם'' .

לכן אני חושב שאתה חי במחשבה מוטעית .
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
ע.צופיה (שבת, 04/09/2010 שעה 19:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חי באותנה מחשבה כמוך.
לטעמי האיסלמיסטים הקיצוניים הם יותר פרגמטים מהאחרים, הידברות איתם ,בשפה המובנת להם, בלי ויתורים כמובן, היא צו השעה גם לנו וגם לצפון אמריקה ומערב אירופה.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
איתן אדיר (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 0:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תמים.
אינך מכיר מוסלמים קיצונים ומוסלמים בכלל, שהם קיצונים לפי קריאה.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 3:23)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה ערביסט מומחה ואיסלמיסט מלידה.
חי בקרבם עשרות שנים ומכיר אותם ככף ידך.
מזכיר לי עוד משתתף כזה בפורום.
ביחד תהיו קבינט.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מעשי הרצח מתמעטים והולכים , אבל זה במציאות לא בראש שלך,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 7:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מדובר על פרגמטיות .

שומרי האיסלם מכוונים להפוך את כל בני האדם למוסלמים ולהרוג את מי שלא .
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום חמישי, 02/09/2010 שעה 17:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שיהיה הוגן לסכם את ההבדל האסטרטגי ביננו
בכמה מלים פשוטות:

דעתי היא שהערבים אינם חפצים בשלום ואין שום דבר שיכריח אותם לעשות צעד כזה, אולי רק התנחלויות. הם מתכוונים להשמיד את המדינה היהודית

דעתך (לדעתי) היא שהערבים מוכנים לקבל מדינה יהודית (אפילו אם רק לזמן קצר, כתכסיס){הם עדין לא אמרו זאת אפילו בסיוטים שלהם} ולכן יש לקחת את הסיכון

לא אני ולא אתה יודעים מהו הסיכון
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
חוק שימור האלרגיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 17:45)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא רק דעתך שהפלסטינים לא רוצים בשלום.... זו גם דעתם.
לכן לא מובן למה כמה חבר'ה פה מתעקשים שיש לנו פרטנר לשלום.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 19:39)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך ההתנחלויות יכריחו אותם לעשות שלום?
דעתי היא שהערבים כיום אינם בשלים לפתרון מעשי והגיוני של הסכסוך.אך חובה להמשיך ולנסות. ה''ואקום'' הוא המצב הגרוע ביותר.
את דעתי לגבי פתרון המשבר הבעתי יותר מפעם בפורום זה.
למענך, בקיצור: בניית גדר בטחון לפי צרכי הבטחון של המדינה תוך סיפוח מקסימום ישובים יהודיים עם רצף דמוגרפי ו''ניפוי'' מקסימום כפרים ערביים הנמצאים ביניהם.
כל הישובים שאינם נכללים בגדר הזו יפונו.
זה יהיה מהלך חד-צדדי, כמובן.
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
יענקלה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 8:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מרבה לעבוד עם בני ערב ומכיר אותם היטב.
דובר היטב את השפה, ומנהל עסקים בו נאמר שבעשרות ואולי יותר מליונים, ועם מגוון רחב של ישמעאלים כולל עילית , כולל מנהיגיהם, ב''רשות '' שלהם., כוללם עם הבכירים ..
צורת החשיבה שלך נכונה ומתאימה לאנשי תרבות, ליהודים אירופאים, לאמריקאים, וכו.
צורת חשיבה זו זרה לאנשי המזרח.
הכוחנות,הערמומיות והקומבינה, שפת האיומים הנכונים, והמרומזים, תרבות כל דאלים גובר, שביית הלב במחוות שוא,הכחש, אחיזת העיניים וגלגולם השמימה רמיסת החלש היא התרבות אליה אנו פונים ומתנהגים כאנשי תרבות אירופה.
הדרך של הויתורים תוליך תביעות נוספות וחוזר חלילה.
הפיגועים האחרונים הם לא חמאס ולא שמאמאס, הם חלק בלתי נפרד מתרבות המשא ומתן הערבית פלסטינאית, חלק מ''הקומבינה.''
אם היית רואה את התנהלותי עם הערבים, את צורת הדיבור שלי איתם, את התחנחנותם כשהם בעמדת חולשה ואת קור ליבם ואכזריותם כשהם בעמדת כח היית מבין יותר.
הם מעריכים אותי מאוד מאוד למרות שאינני שמאלן, אינני
אוהב אותם ואומר להם את דעתי עליהם עליהם בפנים.
''אינעל אבו אילי אחסן מיני '' אני אומר להם כשהם מתחנפים כדי לקבל משהו והם מיד מבינים את הכוונה..(בעברית זה נשמע קללה נוראית אבל בערבית מותר לאמר את זה למי שחי מידך.
ועדיין לא הגעתי לדרגת האכזריות והכחש שבהם הם מסובבים את הכפופים להם שמעריצים! את הרודה בהם את החזק!!.

יש בהם צדדים טובים אולם רק מן השפה ולחוץ ברגע שאתה מכיר את אופיים האמיתי ,של רובם, הגדול (למזלנו לא כולם) את המבין כי צורת ההתנהגות איתם חייבת להיות תנכ''ית לחלוטין ראה תורת המלך.
יש לי גם ידע נרחב בנשים שלהם אולם זה בהזדמנות אחר.
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:57)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשמ'ע יענקלה, אתה גבר בגברים, מה יש לדבר, ראש הממשלה תינוק לידך.
הוא לא דובר ערבית, לא סוחר איתם, לא במגע איתם וכנראה גם לא מבין בנשים ערביות.
יענקלה, אתה פשוט גדול!!!!!
הבעיה שמה משמשתקף מדבריך, ולא רק בנושא הזה, זו היוהרה וההתנשאות כלפי הזולת.
אתה מכיר אותם!!
והאם גם הם מכירים אותך? ואולי בגלל זה הם מתנהגים אליך בהתאם?
ואולי בסך הכול אתה תמים שהם מסובבים על אצבעם הקטנה?
לגופו של עניין. ישראל ,בינתיים לא ויתרה על כלום. היא עדיין מחזיקה ב-‏70% מהשטח שכבשה בגדה בשנת 1967. ה''משחקים'' של הערבים ,נכון לעכשיו, לא הביאו להם שום הישג.
לכן, יענקלה, תירגע, יש אנשים, אמנם פחות בקיאים ממך בעניני ערב, אך כנראה יותר חכמים ממך בעניני החיים והם ,בינתיים, מנהלים כיאות את המדינה.
_new_ הוספת תגובה



ענין של תובנות
יענקלה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש סליחה שהעזתי להעביר כמה מהתובנות שלי , חוצפה מצידי שאלה לא תואמות את ההגיגים של פסח רויטמן האורקאל מגבעתיים.
צר לי בהחלט שהתבנות הפרטיות בהחלט שלי, מרגיזות מבלבלות אותך, ומשבשות לך את דרכך לתואר גאון דור מוסמך.
זכותך לחשוב עלי מה שאתה רוצה, לא בדיוק מזיז לי , אתה מוזמן להמשיך לנסות להעליב אותי, אם זו הדרך שלך לאסוף בטחון עצמי- תפאדל.
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
(יום שישי, 03/09/2010 שעה 13:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הבעיה שמה שמשתקף מדבריך, ולא רק בנושא הזה, זו היוהרה וההתנשאות כלפי הזולת''.

אתה כמובן טועה גם פה טעות גסה. במקומות שבהם אתה מטיח בי, ביענקל'ה ובאחרים כי אנחנו דוברים בשנאה על יהודים - גם שם טועה בגדול
אלא שאינך רואה או מבין זאת.
אין שום התנשאות בתיאור מציאות כמו שהיא. זו האמת. האמת אינה יהירה ואינה מתנשאית.
טענתי שדוקא אלה שמתייחסים אל העולם הערבי כאל ילדים מפגרים אומרים לנו - זה מה שהם, אתם צריכים להבין (כל הקהילה הבינלאומית) אינם מוכנים להכיל את האמת ולהפיץ
אותה ולפעול לפיה, אלא דורשים מאתנו ''להתחשב''

לדוגמא: ראית פעם אירגוני חופש ושחרור של נשים שמפגינים בסעודיה על הגדר?
אני מקווה שהרמז הזה יפתח לפניך אופקים להבין מהי המציאות ומהו העולם
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 18:46)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שאני טועה, זה מה שאני חושב ולא מצאתי שום סיבה לשנות את דעתי.
מה שיענקלה תיאר זו לא מציאות. זה משהו בנפשו.
איני חושב שהעולם הערבי הוא של ילדים מפגרים, נהפוך הוא.
ההשואה שלך ממש ילדותית.
ראית במאה שערים זוגות מתחבקים ומתנשקים ברחוב ?
אני מקווה שהרמז הזה יפתח לפניך אופקים להבין מהי המציאות ומהו העולם.
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
(שבת, 04/09/2010 שעה 21:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרשה לי לנסות שוב
-- מאה שערים והחרדים אינם מדינה. הם חוג דרמטי, מתנ''ס , בתוך מדינה ששמה ישראל.

-- סעודיה, לוב, זימבאבווה אלה מדינות שאמורות לעמוד בקריטריונים של האו''ם. ולא רק זאת
אלה מדינות שמובילות את החוגים לחופש הפרט והחידקל בעולם כולו.
מה אנחנו יודעים...
העולם ממשיך להתנהג אליהם כמו אל מפגרים שמותר להם להיות בכל הצדדים של מטבע הנפט
_new_ הוספת תגובה



ענין של מנטליות.
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 3:25)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח שהבנת את הרמז.
_new_ הוספת תגובה



איך ההתנחלויות יכריחו אותם לעשות שלום?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 9:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתנחלויות לא יכריחו אותם לעשות שלום .

======================================================
השלום בכלל אינו מטרה - רק אמצעי !
המטרה היא הגדלה מרובה של העם היהודי .
אם השלום מוביל לשם אז הוא רצוי .
אם מלחמה מובילה לשם אז היא רצויה .
======================================================

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום שישי, 03/09/2010 שעה 10:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד,
אם ביו''ש היו היום מליון וחצי יהודים
מישהו היה מדבר על התכנסות?
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:01)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק.
אך את השאלה הזו אתה צריך להפנות למנחם בגין, יצחק שמיר, בנימין נתניהו ואריאל שרון.
הימיניסטים הגדולים שבנושא זה התגלו כאימפוטנטים הגדולים.
דבר אחד ברור. אם כיום יש ברחבי הגדה המערבית כ-‏330,000 יהודים ולא מיליון וחצי. זה דברו של העם.
לא רוצים לחיות שם!!!!!
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן אני סומך על החלוצים שנמצאים שם
אל תשכח שכל ההתיישבות בארץ
התחילה בצורה מינורית
אבל נוצרה קהילה שהגנה על עצמה
וניצחה במלחמת השחרור
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 11:56)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכנות אנשים שבאו אל ה''מוכן'' חלוצים זו גוזמה מסוימת.
זכותך לסמוך עליהם ולהתפלל להצלחתם.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
(יום שישי, 03/09/2010 שעה 13:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתקופה שגאוני הדור וסרבניו
כגון אביב גפן
מתחבקים עם ראש הממשלה רבין
והנשיא שלנו פרס
האנשים ביו''ש הם החלוצים
של עם ישראל
ושום דבר לא היה מוכן
ועדין אינו מוכן

שבת שלום
ושנה טובה
לכל המשתתפים
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות
יענקלה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 12:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- יהיה יותר מדוייק אם תשנה את המילה עם במילה פסח רויטמן
2- במרום המלה רוצים בהבלחה ''לא רוצים להיות שם!!!!'' תכתוב רוצה, או (פסח רויטמן לא רוצה!!!!!)
_new_ הוספת תגובה



אתה רציני ?
ימני גאה (יום שישי, 03/09/2010 שעה 13:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך יהיו מליון וחצי,
כאשר אין החלטה לספח ?
כאשר אין חוק ישראלי שם ?
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
איתן אדיר (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 0:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אימפוטנטית?
תנופות הבניה הגדולות ביו''ש היו מזמן בגין ואילך. אף ראש ממשלה עד נתניהו של היום לא עצר ממש את הבנייה.
אז זו אימפוטנציה?

בגדה המערבית יש יותר יהודים. רק בעוטף ירושלים, מעבר לקו הירוק הדהוי, יש יותר מ-‏200 אלף יהודים. הם בד''כ נספרים לחוד. אליהם תוסיף את 300 אלף המתנחלים במרחבי יהודה ושומרון. כלומר יש כחצי מיליון מתנחלים שהם שליש מסך תושבי יו''ש הערבים.
_new_ הוספת תגובה



מי מתיר דמם של יהודים?
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 3:29)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אחרי 43 שנים ומאות מיליארדי שקלים סך הכול הצלחת לשכנע 5% מהתושבים לגור ברבע משטחי הארץ. זה הישג?
זה לאו בלמד רבתי!
חוץ מזה, אם אתה חושב שיש רק 1.5מ. תושבים פלסטינאים כנראה אתה תמים.
אהה, שכחתי, אתה בעצם המומחה לערבים פה בפורום.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
moshe soltes (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 3:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מחוז הצפון, כ-‏500000 המוגדרים כיהודים ושאינם ערבים.
מספר דומה למספר היהודים ביהודה ושומרון כולל עוטף ירושליים.מספר היהודים ביו''ש עולה ב-‏5 % בשנה כתוצאה ממעבר וריבוי טבעי עצום. למרות התעמרות השלטונות , למרות ההקפאה ולמרות הבטחון הרעוע .
צריך לזכור שבצפון, ישנו עידוד ממשלתי מתמיד למעבר יהודים.ולמרות זאת מס היהודים הולך ופוחת.
בנגב מס היהודים נמוך עוד יותר .
בסה''כ מדובר בפריפריה.(ברור שיותר נוח לגור בראשון לציון) .

ליו''ש אנשים מגיעים למרות הקשיים, ולמרות הסכנה מסיבות שחלקן אידיאולוגיות. וגם כלכליות.
ואם אתה חושב שיש ביו''ש יותר מ1.5 מליון ערבים איש אתה הוא התמים
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 6:34)
בתשובה לmoshe soltes
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראינו בגוש קטיף את מחיר ''האידיאולוגיה''.
ההצגה הטובה בעיר שנמשכה שבוע ימים.
אם אתה חושב שביו''ש זה יהיה שונה אתה תמים.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
moshe soltes (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 7:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה קורא לזה ''ההצגה הטובה בעיר''?
הצגה יקרה מאוד.
רק נזכיר לך מה קרה בהדרן של ''ההצגה הטובה בעיר'':
החמאס שולט בעזה
הקטיושות הגיעו עד אשדוד
החייל שליט נחטף
נחטפו חיילי המילואים (שהוחזרו גוויות.)
מלחמה בצפון עם החיזבאללה.
250 הרוגים אלפי פצועים מיליארדים הפסדים כספיים.
מבצע עופרת יצוקה כדי לשקם את ''החרתעה''
דו''ח גולדסטון ''
מעמדה של ישראל הגיע לקרשים.
ישראל היום מדינה מנודה, וכששלטה בעזה מעמדה היה קצת יותר טוב לא?
צריך להיות מאוד לא ריאלי כדי להיות זחוח בנוגע ל''התנתקות חדשה.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 7:55)
בתשובה לmoshe soltes
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והכל בגלל גוש קטיף?
חה חה חה חה חה חה חה................
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 8:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך הלועגת מראה שאין לך תגובה הולמת .
אל תשכח שלא כולם כותבים רהוט .
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 14:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אפשר שלא להנות מבדיחה, אפילו של איש ימין.
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
יענקלה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 8:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושכחנו גם את שרון מקום I באליפות העולם לגוססים .
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 14:35)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היוהרה, היוהרה, אני בטוח שאיני הראשון האומר זאת.
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
יענקלה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 14:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש בכנות, הראשון שאמר שאני יהיר, אבל בהתחשב בעובדה שאתה מאור האנושות מטעם עצמך, ולדעתך צריך לצעוד בקרבתך בנעלי ביית בשקט זה גם לא לא נורא, לי בכל מקרה לא מפריע.
ובנוסף , אתה נוטה לגדף יותר מדי זה פוגע בראש ובראשונה בנפשך, ואני בטוח שאיני הראשון שאומר זאת.
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 15:58)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ללעוג לאנשים גוססים,זה חינוך? זו דרך ארץ?
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 16:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להמשיך את המסורת היהודית .
טיטוס ימח-שמו שהרס את בית המקדש השני סבל ממה שקוראים היום ''טינטון'' . היהודים נהגו לאמור שיתוש נכנס לראשו .
מן שמחה עלובה שכזו .
שרון שהרס את גוש קטיף , שוכב כאבן ומי שמאמין סבור שזה עונשו על אותו מעשה .
לא שזה עוזר למישהו .
_new_ הוספת תגובה



הכל בגלל גוש קטיף, כן.
ע.צופיה (יום ראשון, 05/09/2010 שעה 17:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי בעיה שמר יענקלה לועג לגוססים. זכותו.
לי זה נראה כ''סריטה''.
_new_ הוספת תגובה



זכותך לראות כסריטה מה שאתה רוצה.
יענקלה (יום שני, 06/09/2010 שעה 1:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי האתרוג השכיב מרע.
מדובר בפגר מונשם, ומאובטח, שתופס חצי אגף בבית חולים תל השומר .
כל אדם נורמאלי, היה מנותק מהמכשירים כבר לפני שנים רבות.
לטעמי מדובר כאן באינטרסים כלכליים, הרי משכורתיו והפנסיות שמקבל טסים כל חודש היישר לחשבונות בניו המאומצים.
(משכורת לא קטנה, פנסיה מהצבא, מהכנסת, מהיותו שר הבטחון והחקלאות , לשכה עם מזכירה , מכונית מאובטחת עם נהג -החזקת מעונו בחווה,שמירה וכו. בערך 350-400 אלף ש''ח בחודש ).
הגרוטסקה היא שקוראים על שמו כבר מקומות ואתרים ורחובות
הוא כאילו עדיין חי לא?
אני, מר צופיה (החכם מכל יציר אנוש) חושב שזו סריטה להותיר ,להחזיק פגר מונשם כבר 5 שנים עוד מעט.
מזל שלא השאירו כך את רבין, כנראה שנשמתו פחות סובלת מנשמתו של שרון המגרש.
אבל לא נורא, זה חלק מהעונש שלו , שירת הנערות כנראה עובדת לא רע בינתיים.
_new_ הוספת תגובה



זכותך לראות כסריטה מה שאתה רוצה.
ע.צופיה (יום שני, 06/09/2010 שעה 5:42)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז צדקתי, זו בכל זאת סריטה, בלשון המעטה.
_new_ הוספת תגובה



[•] החרמה + רצח = שיחות שלום ?
ע.צופיה (יום רביעי, 01/09/2010 שעה 15:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיצור: כל ההיסטוריה כולה על רגל אחת.
רק מה? זוהי רגל מעץ שכל רגע עשויה להישבר.
_new_ הוספת תגובה



[•] החרמה + רצח = שיחות שלום ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 02/09/2010 שעה 8:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק רגלי עץ שבירות , גם הרגליים הרגילות .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי