פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ד''ר ליאוניד אידלמן... בגדת בנו!
סלאח עודטללה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 7:00)


ד''ר ליאוניד אידלמן... בגדת בנו!

ד''ר סלאח עודטללה



אינני רוצה להתייחס לתוצאות המאכזבות ביותר של שביתת הרופאים שהסתיימה אחרי מאה וחמישים ושמונה ימים. כן, תוצאותיה הן מאכזבות לכל הרופאים ובעיקר לרופאים המתמחים.
למה היינו צריכים ''לשבות'' תקופה כל כך ארוכה ולצאת כמעט בלי הישגים. זה ממש כמו ''ההר הוליד עכבר''.

''להציל את הרפואה הציבורית'', זה היה המנונם של מנהלי השביתה ובראשם חברי למקצוע ד''ר ליאוניד אידלמן. וכאן נשאלת השאלה: האם מצפונם של מנהלי השביתה נקי היום? האם באמת יכולים לומר לנו כי הצליחו להציל את הרפואה הציבורית? לא רבותי, הרפואה הציבורית טובעת ומצילה רדום.

בעקבות חתימת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות הרפואית (הר''י) לאוצר, זעקו הכותרות כי מדובר בהסכם היסטורי, והרופאים אמורים לקבל תוספות שכר חסרות תקדים, ויתווספו אלף תקנים למערכת הרפואה הקורסת. למרות כל אלה כאלף רופאים מתמחים החליטו ''ואני מוריד להם את הכובע'' לעשות צעד קיצוני אמיץ. להתפטר מעבודתם. ועוד שאלה: מה הביא את המתמחים לנקוט בצעד כה קיצוני?

לציבור הנכבד אני אומר ומבהיר כי נתוני השכר שמתגלגלים בכלי התקשורת השונים, הם באמת אחיזת עיניים. לפי ההסכם שכר השעה של המתמחה אמור לעלות בשלושים ושניים אחוזים, לכאורה זה נשמע לא מעט אם כי לא הרבה. אבל התוספת הזאת תהיה במשך שמונה השנים הבאות, כלומר שקל אחד לשנה. זאת אומרת שהמתמחה יתחיל ויסיים את התמחותו בלי לממש את התוספת המשפילה הזאת.

יש לציין ובתור רופא בכיר וותיק מאוד כי השביתה לא נוהלה כראוי, היא הייתה צריכה להתנהל באופן סקטוריאלי, כלומר ישנם מקצועות במצוקה עצומה ואלה היו צריכים להיות במדרגה הראשונה של הסולם. מנהלי השביתה היו צריכים לדאוג לשיפור תנאי עבודתם של כל הרופאים ובעיקר הרופאים הזוטרים וזאת על מנת לעודד ולמשוך רופאים להתמחויות שמוגדרות מיוחדים ובמצוקה בנוסף להעלאת שכרם של הרופאים, וכן לדאוג לעתידה של המערכת הרפואית לפחות בעוד שני עשורים.

המתמחים ובצדק הודיעו כי ההסכם שהתגבש בין ההסתדרות הרפואית לאוצר ''ריק מתוכן ותנאי השכר של האוצר מבזים'', ולכן החליטו לממש את האיום להתפטר. חלק מהמומחים בבתי חולים שונים הצטרפו למאבקם של הרופאים המתמחים והביעו את תמיכתם המלאה בו. התפטרותם של המתמחים תוביל את כולנו לאסון, אבל זאת הדרך היחידה הקיימת על מנת לשבור האוצר העקשן, ומה שמנהלי השביתה לא הצליחו לעשות, אני משוכנע שהרופאים הזוטרים כן יצליחו לממש, ומכאן אני דורש מכל הרופאים הבכירים ובכל בתי החולים לעמוד לצידם ולתמוך בהם עד הסוף.

בתגובה להחלטת המתמחים הצהיר יו''ר הר''י ד''ר אידלמן: חשוב לזכור שפעילויות מחאה שונות אשר מביאות הלכה למעשה לשביתה מעבודה, שלא במסגרת הנחיותינו ושאינן מסוכמות עם בית הדין לעבודה, נחשבות להפרת חוק, ובהתאם, ההסתדרות הרפואית לא תוכל להגן עליהן משפטית (ד''ר אידלמן...).
תגובתו של ד''ר אידלמן עונה באמת על דרישתו של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר כי הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו לעבוד אצל כל קבוצות הלחץ המתלהמות וישלטו על הארגון שלהם. אידלמן צריך להראות מנהיגות ולהגיד: חבר'ה, אני בעל הבית, אין יותר השתוללות, יש פה ארגון יציג וכל ההתארגנויות למיניהן - שיחזרו לפרופורציות (המתמחים הודיעו...).

ברצוני להזכיר לחברי ד''ר אידלמן כי אנו חיים במדינה דמוקרטית ולא דיקטטורית, וברית המועצות ממנה באת עידנה תם לפני הרבה שנים כמו עידנן של חלק ממדינות ערב, וללוין אני אומר כי הצדק חייב לנצח ואם אתה חי באשליות אנו חיים את המציאות במובנה הנכון של המילה.
ולבסוף אני דורש מהעמיתים שלי להתנתק מהר''י ולהקים ארגון חדש וחזק כשמטרתו היחידה היא לדאוג למערכת הרפואית ולרופאים במקום לדאוג לאוצר ואנשיו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הר''י היא בחירתם הדמוקרטית של ציבור הרופאים. מי שבועט בדמוקרטיה כאשר היא אינה נוחה לו מוצא את עצמו במדינתם של קאדפי ואסאד.
ציבור הרופאים שוכח או מתעלם מכך שהרפואה בישראל היא ציבורית ולכן היא תמיד תהיה ''נתח'' מסוים מתקציב המדינה ולא פנקס שיקים פתוח בחתימת שר האוצר.
עצם קיום התופעה של תיירות מרפא מוכיח את רמתה הגבוהה של הרפואה ולא את חדלונה. תמיד ניתן לשפר ולייעל,אך זה עולה כסף ומאחר ו''שולמן'' מת מזמן, הרי צריך לקחת מאחד כדי לתת לשני.
הסכסוך של המתמחים הוא פנים-רפואי. תמיד אפשר לתת לסקטור אחד פחות ולשני יותר. זה שהמתמחים ''נלחמים'' את המלחמה הפנימית שלהם על גב הציבור מוכיח יותר מכל על ילדותיות ואנוכיות ולא על בגרות אישית ונפשית.
המתמחים מהיום יהיו הרופאים המומחים של מחר ובשביתה הבאה הם יהיו ''האידלמנים'' וילדים אחרים יהיו המתמחים של היום.
כאדם שמעבר היותו רופא בכיר הוא גם בעל הבנה רחבה יותר היית צריך להסביר לידידך המתמחים את עובדות החיים בישראל ולא לתמוך בגישה הילדותית.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מחלוקת עם אירגון דמוקרטי מייצג איננה בעיטה בדמוקרטיה.
ב. גם תביעה להקים אירגון חדש שיחליף את הישן איננה בעיטה בדמוקרטיה.

אם נכונה העובדה שמדובר בתוספת של שקל לשעת עבודה של מתמחה בשנה, זו סיבה טובה לשקול את שינוי הגוף המייצג.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוג המחלוקת שהמתמחים מנהלים היא בפירוש בעיטה בדמוקרטיה. הדרך הנכונה היא לדרוש בחירות מיידיות להר''י ובמידה והם ינצחו הרי לדרוש מהמדינה דיון מחדש בהסכם. זו הדרך הדמוקרטית!!
הגשת מכתבי התפטרות קולקטיבית היא סוג של ''שביתה פיראית'' שאינה יאה להתנהלות דמוקרטית.
אין שום מניעה שהמתמחים יפרשו מהארגון היציג ויקימו ארגון חדש, חליפי או מתחרה. זה בסדר, אבל לא כך מתנהלים המתמחים.
איני חושב שניתן לפי הפרסומים בתקשורת לנתח את הסכם השכר החדש. הדרך הנכונה לטיפול במצב היא כפי שציינתי לעיל.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתייחסות שלי היתה ל: ''הר''י היא בחירתם הדמוקרטית של ציבור הרופאים. מי שבועט בדמוקרטיה כאשר היא אינה נוחה...''

הייתי תחת הרושם שזוהי ביקורת על דברי סאלח שיש להחליף את האירגון המייצג.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותר להחליף את הנהלת הארגון היציג בדרכים הדמוקרטיות שנקבעו בתקנון הארגון.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום ראשון האחרון קבע בית הדין הארצי לעבודה כי ההתפטרות של מאות מתמחים במחאה על ההסכם עם האוצר אינה חוקית. בעקבות זאת, 300 מתמחים בכמה מוסדות רפואיים כבר התפטרו בשנית.מנכ''ל משרד הבריאות גמזו ציין כי שם לעצמו יעד - לסיים את המשבר בלי אף רופא שעוזב את עבודתו. ''כולנו מכירים את קושי המקצוע וכמה שהוא לא מתגמל, אבל הוא המקצוע הכי יפה שיש. זה הזמן לשמוע ולעשות, ויש הרבה מה לעשות בלי לפתוח את ההסכם''..............עכשיו מתעוררים!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 11:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מותר לעזוב עבודה .

בוז לשופטים ובוז לפרקליטות .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
שמעון מנדס (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 8:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי ע' יקירי,

כאשר הבית בוער זה לא הזמן להתפלמס על נוהלים תקינים. במקרה כזה יש צורך לעשות הכל ומהר כדי להציל את המצב. אילו הרופאים המתמחים היו מקבלים את עצתך, אז מערכת הבריאות הצבורית תשאר חולה עוד עשר שנים, עד להסכם הבא. ואת זה אין לקבל. ולכן ד''ר סלאח צודק גם צודק.

הבעיה שלנו היא לא במישור של הסכמי שכר, אלא במישור של המהפכה החברתית וההפגנות המתמשכות זה כחדשיים בישראל כולה. סדרי החיים בישראל הם עקומים מן היסוד. לא יתכן שעובד של חברת חשמל שסיים בית יסודי, שכורתו תהיה גדולה יותר משל רופא או מרצה באוניברסיטה. לאיעלה על הדעת, שנתב (נהג של סירה) העובד ברשות הנמלים בכיוון אניות בכניסה לנמל וביציאה ממנו, משכורתו תהא גדולה יותר מנשיא בית המשפט העליון. זה במישור האחד.

במישור האחר, משבר כזה שיש לנו במערכת הבריאות שלנו הוא לא עניין של פקידים. מראשית הדרך היה צורך במעורבות הדרג הפוליטי שיחליט איזה סוג של רפואה צבורית הוא רוצה לנהל בארץ. ורק אחר כך להוריד את הטפול לדרגים הנמוכים.

אני רוצה לחזק את ידי הרופאים וקורא לד''ר סלאח החבר בפורום, לא לוותר. העם אתכם.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 9:07)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעון, איני רואה בית בוער. אני רואה אנשים שעובדים ויש שכר לעמלם. הם גרים (אם בבעלות ואם בשכירות) בבית נאה עם מספר לא קטן של חדרים ולעיתים עם גינה נאה, 2 מכוניות חונות ליד הבית, הילדים לומדים בנוסף לבית הספר גם בחוגים שונים. אולי קשה לאזן את התקציב המשפחתי, אך החיים בינתיים יפים.מי כמוך וכמוני יודע שלא כך אנו גדלנו.
סדרי החיים בישראל הם פועל יוצא של רצון העם שבא לידי ביטוי בבחירות חופשיות מדי כמה שנים. יש רבים שהתוצאות אינם לרוחם ומשמעותם היום-יומית גם אינה לרוחם ולכן הם קובעים שסדרי החיים בארץ עקומים. אדרבא שיתגייסו וישכנעו את הציבור לחיות אחרת. אני בעד!
אך, כל זמן שזה רצון הציבור יש לכבד זאת!
אתה שואל למה נתב מקבל כל כך הרבה שכר? אענה לך בצורה עקיפה. שנים שאנו מחפשים מנקה חוקית, סוף סוף מצאנו כזו במחיר 50 ש''ח לשעה וכדי ,לשמור'' עליה אנו מרעיפים על ראשה כל מיני הטבות נוספות (בכסף כמובן) העיקר שתמשיך לעבוד אצלנו. חברינו כל הזמן פונים אלינו ומבקשים שאולי היא תמצא גם עבורם מנקה כמוה. לכן השכר הוא בין היתר פונקציה של ביקוש והיצע. אם אין הרבה נתבים וכידוע עבודתם היא עבודה מאוד מתוחכמת ובשעות בלתי רגילות אז כנראה שאין ברירה וזה שכרם.
לעומתם שוק העבודה מוצף עורכי דין והיום אנשים עושים ''שופינג'' בינם והמחירים, יחסית, נמוכים מאוד. היצע וביקוש כבר אמרתי?
הרפואה בארץ היא ציבורית ולכן היא ''נתח'' מהתקציב הלאומי. אפשר להתווכח איזה נתח, אך תמיד היא תשאר בגדר נתח.
_new_ הוספת תגובה



היצע וביקוש וכוח שוק
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 9:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השפעת ''המאבק'' בין היצע וביקוש כשיש תחרות חופשית היא אחרת מזו כאשר התחרות איננה חופשית. ככלל כאשר התחרות לא חופשית כי ההיצע מוגבל כדי למנוע תחרות חופשית, תוצאת ה''שופינג'' יקרה יותר ללקוחות.

יתכן ששכרו של נתב איננה דוגמה טובה אבל בודאי שעל המשרות שמשלמות שכר במו של נתב אין תחרות חופשית (כי יש אירגון עובדים חזק שמונע זאת לטובת בכיריו). רשויות הנמל לא עושים ''שופינג'' חופשי... אבל גם הם לא חיים בתחרות חופשית.

גם הסיפור שלך על המנקה החוקית מזכיר תחרות לא חופשית...
_new_ הוספת תגובה



היצע וביקוש וכוח שוק
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 9:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאין אתה שואב את המידע ומגיע למסקנה כי אין תחרות חופשית בעבודות ניקיון, בעבודת נתב או במקצועות אחרים?
אתה יכול להביא דוגמאות עם ביסוס על ארגוני עובדים המונעים תחרות חופשית?
האם יש מגבלה על הרצון לעבוד בנקיון?
_new_ הוספת תגובה



היצע וביקוש וכוח שוק
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 11:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. המקור לדברי נמצא בקטע הבא מדבריך: ''שנים שאנו מחפשים מנקה חוקית, סוף סוף מצאנו כזו...''

הפרשנות שלי מבוססת על המושג ''מנקה חוקית'' שבעיני הוא ''מנקה זרה חוקית''. מאחר וההיצע של העובדים הזרים תלוי ברישוי המערכת הפוליטית אין בו שוק חופשי באמת. גם העובדה שהיה לך קשה למצוא מעידה שזה לא בדיוק שוק חופשי.

רצפים סינים משתכרים כ-‏17 אלף ש''ח נטו לחודש כי אין ''מספיק'' בעלי מקצוע (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/278/781.html).

ב. ברשות הנמלים בלי הסכמת הועד אין קידום ואין קבלת עובדים חדשים. התקבלות לעבודה בחברות ציבוריות כמו הנמלים וחברת החשמל תלויה בקשרים משפחתיים עם עובדי החברות - בנפוטיזם. נכתב על זה בדו''ח המבקר בשנת 2003 וגם בשנת 2007 (http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/660/748.html).

אם יש נפוטיזם אין תחרות חופשית.
_new_ הוספת תגובה



היצע וביקוש וכוח שוק
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 13:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין נשים או גברים, זרים או מקומיים, שמוכנים לעבוד בנקיון, למרות השכר הגבוה, כנראה בגלל התדמית של המקצוע. אך זהו שוק חופשי, כל מי שרוצה לעבוד בכך יכול לעבוד, בין אם הוא תושב ישראלי או תושב חוץ עם רשיון עבודה. לא חסר רצפים ישראליים (יהודים או ערבים) אך מחירם גבוה בהרבה מהרצפים הסיניים.
איני חושב שהנפוטיזם משפיע על מספר העובדים או תפקידם הוא משפיע על ''ייחוס'' המועמד.גם הקישור שהבאת מאשר זאת.
_new_ הוספת תגובה



היצע וביקוש וכוח שוק
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 14:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפוטיזם משפיע מי מתקבל לעבודה, ולכן מקטין את הסיכוי של אחרים להתקבל שלא באמצעות תחרות.
הנה ציטוט מהדו''ח: ''העדפת קרובי משפחה בהיקף גדול גורמת לכך שלא תמיד מתקבל לעבודה המועמד המתאים ביותר''. זה מהווה אישור לטענה שנפוטיזים פוגע בתחרות.

מאחר ונפוטיזם לא מתקיים ללא מעורבות הועד הרי שאפשר לטעון שהועד הזה מונע תחרות
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 10:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין רופאים מתמחים שהדברים הללו שכתבת נכונים לגביהם

''הם גרים (אם בבעלות ואם בשכירות) בבית נאה עם מספר לא קטן של חדרים ולעיתים עם גינה נאה, 2 מכוניות חונות ליד הבית, הילדים לומדים בנוסף לבית הספר גם בחוגים שונים. אולי קשה לאזן את התקציב המשפחתי, אך החיים בינתיים יפים''

לכן זו דמגוגיה .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 13:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואתה גר באזור מסוים שאינו מרכז הארץ ומאחר ואני גר במרכז הארץ ובתוך עמי הרי אני מכיר די הרבה אנשים, כולל מתמחים שחי בדיוק כפי שהגדרתי.
נכון, הבכיינות היא תכונה ישראלית נפוצה אך אינה מעידה כלל על המציאות שהאדם חי בה.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה קצת חשבון .
רופא מתחיל התמחות בגיל 26-28 כאשר הרוב הם בגיל 28 .
כדי שלרופא בן 28 יהייה ילד בבית הספר עליו להינשא בגיל 21 . זה לא המצב האופייני .
לכן דבריך לא נכונים .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחלת העבודה כמתמחה, נישואין והולדת ילדים אינה מדע מדוייק כמו אצל בעלי חיים. בני אנוש מתנהלים לפי חוקים אחרים.
לכן דברי כן נכונים.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 18:38)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה עיניינית לחלוטין וכולי תקווה שירבו כמוך!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 9:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ענה לי בבקשה על שתי שאלות
1 - האם יש או אין זכות לשכיר להתפטר ?
2 - האם אתה מוכן לעבוד תמורת 24 שקלים לשעה ?
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 13:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשכיר זכות מלאה להתפטר.
התפטרות קולקטיבית, כפי שהייתה פה שלא הוכחשה על ידי נציגי המתמחים, לשם השגת מטרה ארגונית, אינה התפטרות אלא שביתה פראית.
בינתיים שמעתי שגם בית הדין לעבודה קבע כך.
מחר או מחרתיים יוכלו אלו שבאמת רוצים להתפטר להגיש מכתבי התפםטרות. איני מאמין שהיו רבים כאלה, אם בכלל.
אני חוזר ומסביר לך שהחישוב של עבודה בבתי חולים ומוסדות דומים שפועלים 24 שעות ביממה אינה מחושבת לפי שכר שעה בסיסית כי אין שכר כזה. אין עובד שיעבוד רק משמרת בוקר.
אגב, אין מתמחה שמביא פחות מ-‏15,000 ש''ח נטו.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 14:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להעריך כמה שעות עבודה של מתמחה נחוצות
כדי להגיע לשכר של 15 אלף ש''ח נטו?
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 15:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא משנה.
אי אפשר לעבוד בבית חולים (או במוסדות דומים)רק משמרת בוקר או רק משמרת לילה. העבודה היא תערובת של כל המשמרות עם הפרמיות שמשולמות כמוסכם.
אני מסתמך על דיווחים בתקשורת המסתמכים על הר''י והאוצר שרוב המתמחים מרויחים כ-‏25,000 ש''ח ברוטו.
גם אם תעלה את שכר המתמחה ל-‏50 ש''ח לשעה והוא יעבוד רק בוקר משכורתו תהיה נמוכה מאוד. לכן דיבור על שכר שעה בסיסית בענף זה הוא לא לעניין.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משנה מאד !
להסית את הדיון לשכר הכולל במקום לשכר שעה הוא אינטרס של האוצר ושל המבט הכולל על סעיף זה בתקציב .
האינטרס של השכירים בכלל וכעת של המתמחים הוא שכר כל שעת עבודה .
לטעון שהם מרוויחים ''הרבה'' בלי להביא בחשבון את המון שעות העבודה שלהם זה מצג שגוי .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 17:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד אינו מתעלם ממכלול השעות שהם עובדים, להיפך אני כל פעם מדגיש מחדש שהעבודה בבית חולים היא מסביב לשעון.
מה בעצם משנה שכר שעה? מה שחשוב הוא הסך הכולל של השכר והוא מכובד ובלתי מבוטל.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 18:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מאד משנה משום שיש מספר מוגבל של שעות ביממה, בחודש בשנה.
2. השכר ברוטו של מתמחה תלוי בשלושה משתנים:
- שכר שעה,
- תשלום עבור תורנויות.
3. כדי לזכות בשכר שעליו דיברת (15 אלף נטו), צריך מתמחה לעשות 10 - 12 תורנויות בחודש. כל תורנות זה כ-‏16 שעות. ביחד מדובר בכ-‏24 שעות. בסה''כ זה בין 240 ל-‏288 שעות עבודה בחודש, או בין 60 ל-‏72 שעות בשבוע.

לזה כמובן צריך להוסיף עוד כמה ימי עבודה רגילים בחודש. אז יוצא שכדי להפיק שכר כפי שאתה מציין עובד המתמחה מעל 300 שעות בחודש וזה ודאי לא קל.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 19:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מסוגל להתמודד עם חישובך אך גם איני בטוח שהם מדוייקים. חודש עבודה שווה ל-‏170 שעות בערך (אולי קצת פחות). לדעתי רופא או מתמחה עובד או שתי תורנויות ערב או לילה בשבוע או סוף שבוע. שזה לפי חישוביי עוד כ-‏64 שעות בחודש.יתכן שבגלל חופשות, חגים וכדומה יש עוד תורנויות שמוסיפות עוד 16 שעות בממוצע לחודש.
גם אני וגם אתה אינו יודע את מבנה השכר והתחשיבים של הרופאים לכן קשה לתרגם את השעות לכסף. בכל המאמרים והידיעות בנושא נכתב שמתמחה מביא נטו למעלה מ-‏16,000 ש''ח לחודש. זה כמובן לא כולל הפרשות.
להעלת שכר הבסיס,
אפילו בשקל לשעה יש בתחשיבי השכר של הרופאים מנוף עצום.
אגב, דרישות הר''י מהממשלה היו ידועות למתמחים מראש. העלת שכר הבסיס ל-‏50 ש''ח לשעה בכלל לא עמדה על הפרק.גם בסך הדרישות הכספיות הרופאים קיבלו את מרביתם.כך שלא היתה פה איזו שהיא הפתעה גדולה. הריב האמיתי הוא ב''חלוקת השלל'' בינם לבין עצמם וניהול המאבק על גב הציבור מעיד על הילדותיות שבגישתם. אני שמח שרוב המתמחים אינם מזדהים עם גישה זו.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 21:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.מה שעניין אותי זו המציאות מבחינת עומס עבודה ושכר. מאחר ואין לי נתונים על שכר הסתפקתי בנתון שלך (25 אלף ברוטו, 15 אלף נטו).

ב. שאלתי רופא שאני מכיר כמה צריך מתמחה לעבוד כדי לזכות בשכר כזה ולמיטב זכרוני הוא אמר משרה רגילה ועוד 10 עד 12 תורנויות (כל תורנות 16 שעות). מחישוב פשוט הגעתי לכך שמדובר בהרבה שעות לחודש. מכאן הבנתי שמדובר בעומס לא קטן, לא סביר.

ג. בהודעה אחרת שלך הבהרתי שהם מוצאים זמן לישון ומכאן שהעומס לא בשמיים.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/09/2011 שעה 9:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נצמדת לעמדת האוצר , שהיא עמדה מטעה .
בכל עיסקה שיש בה הרבה יחידות יש דיון על מחיר ליחידה .
כשאתה קונה קוטג' יש מחיר ליחידה וכשאתה קונה מלט יש מחיר ליחידה וכשאתה עובד יש מחיר ליחידה .
המחיר ליחידה שדורשים המתמחים הוא 50 שקלים לשעת עבודה .
זו עמדתם .

כדי לערער עמדה זו האוצר מספר שהמתמחים מרוויחים 15.000 שקלים לחודש . אבל מצניעים את העובדה שזה עבור שעות רבות .
משמרת של רופא נמשכת 26 שעות או 36 שעות .
בעבודה כזו יש 8 שעות רגילות+18 שעות נוספות עבורן משלמים לפחות 25% תוספת , היות ובזה יש 8 שעות שהן לילה כמשמעותו בחוק לכן מלשמים עבור עבודת לילה עוד 50% תוספת .
לכן התשלום הוא 8 שעות תשלום רגיל + 18 שעות נוספות שהן 22.5 שעות לתשלום + 8 שעות לילה שהן 12 שעות לתשלום .
סך הכל 40.5 שעות לתשלום עבור נוכחות הרופא 26 שעות בבית החולים .
עבור יום כזה קיבלו הרופאים 40.5X23=931.5 שקלים ברוטו .
עבור יום רגיל שבו הרופא עבד 8 שעות היה שכרו 8X23=184 שקלים .

כאשר רופא עבד רגיל 12 יום + 12 משמרות הרי שהוא עבד 408 שעות . הברוטו במקרה כזה הוא 13.380 שקלים .
אתה לא עובד כמות כזו .ואתה לא מרויח 23 שקלים לשעה .
גם לא הרשעים נערי האוצר .
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 9:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התשלום בעד תורנויות הוא גלובלי ולא לפי שעות.
זה גם מה שטוען ע. צופיה. לכן שכר לשעת עבודה
במשמרת רגילה אינו מדד למה שמשתכרים המתמחים
מתורנויות.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/09/2011 שעה 10:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה הוא יודע ?
יש לו תלוש שכר כדוגמא ?
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 10:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע זאת כי שאלתי את יובל רבינוביץ.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/09/2011 שעה 10:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא רופא מתמחה ?

ונניח שהתשלום הוא גלובלי . עבור כמה שעות משמרת ? 26 או 36 או 32 . וכמה זה אותו תשלום גלובלי ?
ניתן לעשות בו REVERS ENGENEERING . כלומר לגלות על איזה שכר שעה הוא מבוסס .
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 10:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יובל היה עד לפני מספר שנים מתמחה בבית חולים. היום הוא כבר מומחה ומכיר את הנושא.

ב. תורנות נמשכת 16 שעות.

ג. אם אתה יודע כמה משמרות רגילות וכמה תורנויות יש בחודש של מתמחה ואת שכרו, תוכל לעשות איזה חישוב שמשרת את הצגת עמדתך. במקרה הזה כדאי לך לקחת בחשבון שלפי ע. צופיה התורנים מוצאים זמן לישון במהלך התורנות.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 14:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית איני נצמד לעמדת האוצר.
שנית הכלל שעמדת האוצר תמיד מטעה אינה מקובלת עלי.זה כמו לרמות את עצמך באישור.
יו''ר הר''י אמר שבהסכם נכתב שכל תורנות לילה בחדר מיון שוייה 3000ש''ח. וכמעט כל תורנות לילה של רופא היא בחדר מיון.
אינך יודע, וגם אני איני יודע, את תחשיבי השכר של הרופאים לכן כל חישובך אינם נחשבים בעיני. בתקשורת נאמר לא פעם ולא רק ע''י האוצר כי מתמחה רגיל (עם תורנויות) מביא לפחות 15,000 ש''ח הביתה.
מה שאני עובד ומה שאני מרוויח זה ענייני, מצידי שיבואו הרופאים לעבוד בתיווך, אדרבא אני מחפש ''בנרות'' עובדים ואיני מוצא.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 15:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי הנתון שהצגת 10 תורנויות שוות קרוב ל-‏30 אלף שקל.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 15:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון, אך לדברי ד''ר אידלמן, אם כל מתמחה יעשה תורנות אחת כזו בשבוע זה יוסיף לו 12,000 ש''ח ברוטו, סכום נכבד לכל הדעות על 4 משמרות בחודש.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/09/2011 שעה 16:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרבה קרטון ומעט גבינה .
לפני הרבה שנים הביאו לי הורי מאיטליה גבינה מותכת בקופסת קרטון עגולה . מהסוג שנקרא בארץ שומרון או אחרות . מחולק ל-‏6 בעטיפת ניר אלומיניום .
הקופסא הייתה בעובי 3 סנטימטרים .
כשהוצאתי את הגבינות בזו אחר זו התברר שהן בעובי 1 סנטימטר והשאר קרטון .
נדמה לי שאף אחד מהכותבים הנכבדים לא ראה ולא קרא את ההסכם שנחתם בענינם של הרופאים .
היות והייתי ראש הועד של עובדי וולקן-יציקה אני יכול לספר מה יסודות ההסכם שם .
לכל עובד קבוע שכר שעה . בין אם העובד הוא שכיר יום ובין אם הוא שכיר חודשי .
חודש שכר הוא בן 190 שעות .
כאשר מישהוא עובד שעות מעבר ל-‏8 הרגילות מחשבים לו עבור כל שעה כאילו עבד 1.25 שעות .
זה רק עבור השעות 9-10-11 מהתחלת היום .
אחריכן כל שעה מתוגמלת לפי 1.5 שעות תשלום עבור כל שעת עבודה נוספת .
כאשר העובודה נעשית בלילה כלומר בין 23:00 עד 06:00 התשלום הוא 50% תוספת לילה . ואם אלה שעות נוספות אז 50% גם על התוספת .
כאשר עבודה מתבצעת בשבת או מועדים משלמים עבור כל שעה תוספת של 75% .
כאשר מזמינים עובד מהבית למשימה מיוחדת כמו קצר חשמלי או בעיה אחרת התגמול הוא 4 שעות גם אם הטיפול נמשך 5 דקות . עם נדרשות יותר מ-‏4 שעות בקריאת חרום כזו משלמים 75% .
אחראי תנורים יכול לנמנם בלילה בזמן התכת החומר .

אני לא מאמין למי שאומר שההסכם לרופאים גרוע יותר ממה שכתבתי על וולקן .

במאבק על דעת הקהל מעונינים יחצני האוצר להראות שכר רופאים גבוה והרופאים ובמיוחד המתמחים מעוניינים להראות שכר נמוך .

וכמו שאמר דוקטור האוס ==> כולם משקרים .

אם ד''ר יובל רבינוביץ אומר שמשמרת היא של 6 שעות ורופאים רבים אומרים לטלוויזיה שהמשמרת היא 26 שעות ואחרים אומרים שעבדו 36 שעות , אז יש כאן נושא לבדיקה .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 18:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי יובל רבינוביץ תורנות היא 16 שעות ולא 6. תוסיף לזה עוד 8 מיום העבודה שקדם לתורנות ויש לך 24 שעות.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 20:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התורנות של הרופא מתחילה בשעה 16:00 ןמסתיימת למחרת בין 8:00 עד 10:00 ולא לשכוח היא מתחילה אחרי שהרופא עבד 8 שעות לפני התחלתה אז מדובר ב 24 עד 26 שעות ואם הרופא חייב לעשות 10 תורנויות אז מדובר ב 260 שעות לחודש ועל יש להוסיף שאר ימי העבודה הרגילים..תעשו את החישוב בבקשה!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 20:46)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הר''י אומרים שהוא חייב לעשות 6 תורנויות,אך בגלל המצב הוא לעיתים מגיע ל-‏9.
אתה בטוח במספר 10? זה אומר 3 תורנויות בשבועיים. נשמע לי מוגזם.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 21:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לי נשמע מוגזם אבל אני אומרלך מה שיש בפועל ואין שום מטרה להגזים...זה מה שיש!!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 21:26)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטח יודע טוב ממני.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 22:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן אני יודע יותר טוב מכיוון שאני חי בתוך המערכת הזאת ושתדע ישנם הרבה רופאים שעזבו ואחרים שרוצים לעזוב למדינות אחרות..קיים מחסור עולמי ברוב תחומי הרפואה..ואז מצבנו יידרדר עוד..שתדע בגלל המחסור החמור בהרדמה בארץ מתחילים לחשוב להביא רופאים מרדימים מהודו ופיליפינים..!!!!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 19:04)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואני ''קצת, קשור לעבודת בית חולים, הסביר לך את נושא התורנויות.
כל הרופאים עובדים 8 שעות מ-‏7 עד 15. התורנים ממשיכים עוד שני משמרות של 8 שעות עד למחרת בשעה 7 בבוקר, אז מתחיל יום חדש של 8 שעות. זו משמרת.לכן הם עובדים ברצף כ-‏32 שעות בהנחה שבשעה 15 הם הולכים הביתה. בדרך כלל זה קורה ב-‏17-18.
_new_ הוספת תגובה



טעות חישובית
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 19:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

8 שעות ועוד פעמיים 8 שעות זה ביחד 24 שעות.
לפי מה שאמר לי יובל כבר לא כל כך מאשרים משמרת שלמה נוספת ברצף.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 2:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת חי באשליות..האם אתה מאמין בכל מה שאומרים בכלי התקשורת?..אם המתמחים חוזרים הביתה ב 15000 שקלים היו מנשקים את ידיו של שר האוצר 5 פעמים ביום..אתה מצחיק שאתה אומר ששווי תורנות מיון הוא 3000 שקלים למתמחה..אני עם וותק 26 שנים שווי התורנות שלי כרופא מרדים בכיר ועם תוספת של מקצוע מיוחד היא 1880 שקלים ברוטו..תהיה מציאותי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 10:13)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את המספר 3000ש''ח אמר ד''ר אידלמן בתקשורת עשר פעמים לפחות. כך שלא אני המצאתי זאת אלא ראש הר''י שלך.
אגב, מדובר על תורנות בחדר מיון.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 20:35)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש להבדיל בין משכורת חודשית והכנסה חודשית..משכורת יסוד מחושבת לפי הוותק והדרגה ובהתאם למחיר השעה..אני ואחרי 26 שנות וותק משכורת היסוד שלי היא בסביבות ה 10000 ברוטו וזאת אומרת אם אני אעבוד כל יום 8 שעות במהלך חודש שלם זאת תהייה משכורתי ברוטו אבל ע''מ להגדיל אותה אני מבלה שעות ארוכות בבית החולים בין תורנויות וכונניות וקיצורי תורים''עבודות אחרי הצהריים''..האם זה מקובל במקצועות אחרים???????????????????????????????
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
דוד סיון (יום שני, 05/09/2011 שעה 20:45)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשוואה עם מקצועות אחרים איננה רלוונטית.
אבל עבודה ללא חשבון של שעות קיימת בכל המקצועות.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 20:47)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם יש לך ברירה? אתה יכול לעבוד רק בוקר?
מבלי להתחשב בהיבט הכספי.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 22:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה חושב שמשכורת יסוד של 10000 שקלים ברוטו לרופא עם וותק שלי שאני עובד 8 שעות כל יום היא טובה..אם הייתה לי משכורת יסוד טובה לא הייתי חושב על תורנויות בגילי!!!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 10:14)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן צריך לראות את השכר כמכלול של שעות ותורנויות ולא לפי שכר שעתי בסיסי. אתה מאשר את כל מה שטענתי כל הזמן.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגזמתם אבל לא מעט:
מתמחה בכיר(לקראת סיום ההתמחות שלו) משתכר קרוב ל-‏30 שקלים לשעה ברוטו..עכשיו נעשה את החישובים:מחיר יום עבודה 8שעות כפול 30 ש''ח=240 שקלים ..כל תורנות מיון שווה ל-‏5 ימי עבודה ואז 240 כפול 5=1200 שקלים כפול''נניח'' 12 תורנויות=14400 שקלים ברוטו תוסיפו על סכום זה משכורת יסוד 5500 שקלים ברוגו לחודש=19900 ברוטו..הנטו יוצא אחרי כל הניכויים לא יותר מ 8000 שקלים..תודה ולהתראות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שעות העבודה:200 שעות חודשיות+12 תורנויות כפול 16 שעות=192=392 שעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המסביר לצרחן (יום שישי, 09/09/2011 שעה 23:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה המשתנה השלישי?

שכר הרופאים הוא בושה וחרפה למדינה. מדובר באנשים שלמדו לפחות 7 שנים ועסקו בפרקטיקה בבתי חולים תוך כדי לימודיהם. בלתי סביר ששכר רופא מתחיל/סטאז'ר היה כ-‏28 שקל לשעה ועכשיו הוא כ-‏50 ש''ח. רופא לא צריך לעבוד יותר מ-‏8 שעות ליום, אלא אם נדרש להישאר יותר שעות משיקולים מקצועיים (התשתתפות בניתוח שלא נגמר עדיין או מקרה חירום). כל שעה מעבר ל-‏8 שעות ביום הוא צריך לקבל 125%. יותר ותק והשתלמויות - העלאת שכר בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות ואני שמעתי בעצמי שלושה רופאים מתמחים בשידורים שונים בזמנים שונים שאמרו שהם מתפטרים באופן אישי ולא קולקטיבי והיות וכל מתפטר היתפטר במכתב אישי אין קולקטיביות .
בית המשפט בו דנו בנושא היה משוחד מלכתחילה וכעוס על הרופאים שלא בצדק כפי שהוכח בהפסקת הדיון אחרי דברי אחד השופטים .

אבל לדעתי אפילו התפטרות קולקטיבית אינה ''מטרה אירגונית'' . מי שמסרב לעבוד בעבודה X אצל מעביד X זכותו להפסיק לעבוד בזה .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 17:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב, גם הרצפה בבית המשפט הייתה עקומה. עוד סיבה ששכחת למנות.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 16:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי אותך - האם אתה מוכן לעבוד תמורת 24 שקלים לשעה ?
תוכל לעבוד הרבה שעות ויהיה לך שכר חודשי גדול .
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 17:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הייתי מחליט להיות רופא במדינת ישראל-כן!
כי אדם חכם ,בטרם החליט על מקצועו במחשבה לוגית ולא אמוציונלית (ולדעתי רוב האנשים שפונים לרפואה ,הם מונחים על ידי מחשבה אמוציונלית) בודק את התנאים ואם הוא מגלה שבמשך כ-‏7 שנים ירויח שכר בסיסי נמוך במיוחד הברירה בידו לבחור מקצוע אחר.
לפי מיטב הבנתי צורת הניהול של בתי החולים יוצרת צורך לעבוד פעם או יותר בשבוע ברצף של 36 שעות.גם הוספת התקנים לא תשנה זאת. אני שרתתי מטעם הצבא מספר פעמים בבית חולים ובין היתר גם תורנויות לילה. שלא יהיה לך ספק, חוץ ממקרים נדירים של פציעות המוניות וחמורות, הרפאים ישנים לפחות 3-4 שעות במשמרת לילה. לא שזה תענוג גדול,אך, מספיק עם האגדה של עבודה רצופה ללא שינה של 36 שעות.אגב, גם האחיות ישנות.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 18:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומנם אני בעד התפטרותם של הרופאים המתמחים אבל קשה לעשות זאת כל עוד הם שייכים להר''י הרי הם היו צריכים להתנתק מהר''י קודם וגם כאן קיימת בעייה והיא :המועצה המדעית שאחראית על התמחותם שייכת להר''י.
אני רופא בכיר מאוד והוותק שלי 26 שנים..שכר שעת עבודתי 45 שקלים ברוטו..זה מצחיק וכואב ועצוב!!!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 16:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בעד ארגון שמייצג את המתמחים הרי האינטרסים שלהם לא דומים לאלה של המומחים.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 19:05)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב''גדול''- הפיצול רק גורע.
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רופאים באולטימטום לד''ר אידלמן: בטל ההסכם
מתמחים הודיעו על התפטרותם בשנית ועל פתיחה בשביתת רעב, וגם הבכירים יוצאים נגד ההסתדרות הרפואית. ועדי הרופאים בכמה בתי חולים דרשו מאידלמן לבטל את ההסכם עם האוצר תוך 48 שעות, אחרים פתחו בהכנות להקמת ארגון חדש
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
ע.צופיה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 10:19)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש סוג של אלימות מילולית בדרישות האלה.
אידלמן נבחר באורח דמוקרטי על ידי כל הרופאים, השביתה הוכרזה על דעת כולם, הר''י אישרו את ההסכם כחוק. תמיד יש אינטרסנטים שהתוצאה לא נראית להם או שהם כבר מכינים את עצמם להתמודדות להנהלת הר''י.
בצעירותי הייתי חבר בועד של ארגון עובדים גדול. הפוליטיקה האיגודית מוכרת לי היטב, היא לא השתנתה בהרבה.
_new_ הוספת תגובה



שאלה
דוד סיון (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 10:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם באירגון הר''י לא צריך להביא את ההסכם לידיעת
החברים לפני שהוא נסגר?
_new_ הוספת תגובה



שאלה
ע.צופיה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 11:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא צריל להביא ולקבל את אישור חברי מועצת ההסתדרות הרפואית בישראל לא לכלל הרופאים.
זה אינו משאל -עם.
_new_ הוספת תגובה



שאלה
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 13:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון שזה אינו משאל עם אבל העלטות גורליות מחייבות שליחת טיוטה לוועדי הרופאים בבתי החולים לעיין בהן..זה דבר אינו קשה..אין דיקטטורה כאן..את ההיסטוריה של אידלמן אני מכיר טוב מאוד..שהיה יו''ר ועד הרופאים בבילינסון שיתף פעולה עם ההנהלה!!!!והיום מכר אותנו לאוצר..הוא רוצה להגיע לכנסת!!
_new_ הוספת תגובה



בדמוקרטיה אפשר לחלוק על ביצועי גוף נבחר
(יום שני, 05/09/2011 שעה 16:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה עיניינית ובמקומה הנכון..תודה מקרב לב!!
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
(יום שני, 05/09/2011 שעה 16:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא תמים והרי אני יודע טוב מאוד כי תקופת ההתמחות היא מוגבלת ורוב חייו של הרופא תהיה במעמד של בכיר ומה שמשיגים עבור הבכירים יהיו מההישגים האלה גם המתמחים שהם הרופאים של העתיד אבל:האם זה מתקבל על הדעת ששעת רופא מתמחה היא בין 25 ל 35 שקלים ברוטו..ואיזה הישגים השיגו הבכירים? כלום...תענה לי ברצינות!!!!!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 19:12)
בתשובה לsodallah@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניתי לאחרים ואענה גם לך. במוסדות שעובדים ''מסביב לשעון'' כגון בתי חולים, משטרה, נתב''ג, חשמל ואחרים אי אפשר לתחשב שכר לפי שעת בסיס. הרי אין מצב שמישהו יעבוד רק בוקר או רק לילה. הוא צריך לעבוד בכל המשמרות והשכר שלו הוא תוצאה של ממוצע שלושת המשמרות. התחשיב לשעת בסיס הוא בהחלט נוח לניגוח אך אינו מציאותי.
דמה לנפשך שיגידו למתמחה ,קח 60 ש''ח לשעה, אך תעבוד רק בוקר. גם אז הוא יקונן על שכרו.
בניגוד אליך אני ''חי'' רק ממידע תקשורתי. כך שאינו יכול לנהל איתך ויכוח על הישגי הבכירים.
אני תמיד עונה ברצינות על פי הידוע לי.
חשוב להבין שהרפואה בישראל היא ציבורית ותמיד תהיה רק ''נתח'' בתקציב המדינה ולא יותר.
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/09/2011 שעה 19:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שהסרברתי לך קל מאד לחשב שכר לפי שעות .
יש כמה כללים פשוטים וזהו .
שעות נוספות תוספת 25% לילה תוספת 50% שבת וחג תוספת 75% .
אין כאן שום דבר מסובך .
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
ע.צופיה (יום שני, 05/09/2011 שעה 20:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאין אתה יודע כמה % מקבלים הרופאים על תורנויות?
אתה מכיר את ההסכם הקיבוצי שלהם?
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 06/09/2011 שעה 5:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התעשיה היא מקום עם תנאים פחות טובים מאשר בתי החולים .
אבל אני עושה לך כבוד .
כאשר ייציגו את ההסכם נראה .
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רופאים באולטימטום לד''ר אידלמן: בטל ההסכם
מתמחים הודיעו על התפטרותם בשנית ועל פתיחה בשביתת רעב, וגם הבכירים יוצאים נגד ההסתדרות הרפואית. ועדי הרופאים בכמה בתי חולים דרשו מאידלמן לבטל את ההסכם עם האוצר תוך 48 שעות, אחרים פתחו בהכנות להקמת ארגון חדש
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רופאים באולטימטום לד''ר אידלמן: בטל ההסכם
מתמחים הודיעו על התפטרותם בשנית ועל פתיחה בשביתת רעב, וגם הבכירים יוצאים נגד ההסתדרות הרפואית. ועדי הרופאים בכמה בתי חולים דרשו מאידלמן לבטל את ההסכם עם האוצר תוך 48 שעות, אחרים פתחו בהכנות להקמת ארגון חדש
_new_ הוספת תגובה



דוקטור, כמו תמיד, אתה יותר מתמים.
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום ראשון האחרון קבע בית הדין הארצי לעבודה כי ההתפטרות של מאות מתמחים במחאה על ההסכם עם האוצר אינה חוקית. בעקבות זאת, 300 מתמחים בכמה מוסדות רפואיים כבר התפטרו בשנית.מנכ''ל משרד הבריאות גמזו ציין כי שם לעצמו יעד - לסיים את המשבר בלי אף רופא שעוזב את עבודתו. ''כולנו מכירים את קושי המקצוע וכמה שהוא לא מתגמל, אבל הוא המקצוע הכי יפה שיש. זה הזמן לשמוע ולעשות, ויש הרבה מה לעשות בלי לפתוח את ההסכם''..............עכשיו מתעוררים!!
_new_ הוספת תגובה



בנוגע לחברת החשמל
חזי, הרצליה (יום ראשון, 04/09/2011 שעה 10:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לח. החשמל יש כ12 אלף עובדים.והכנסה של כ20 מיליארד ש''ח בשנה.
מי שממונה על מיליארדים ואלפי עובדים,המשכורת שלו תהיה בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 6:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום ראשון האחרון קבע בית הדין הארצי לעבודה כי ההתפטרות של מאות מתמחים במחאה על ההסכם עם האוצר אינה חוקית. בעקבות זאת, 300 מתמחים בכמה מוסדות רפואיים כבר התפטרו בשנית.מנכ''ל משרד הבריאות גמזו ציין כי שם לעצמו יעד - לסיים את המשבר בלי אף רופא שעוזב את עבודתו. ''כולנו מכירים את קושי המקצוע וכמה שהוא לא מתגמל, אבל הוא המקצוע הכי יפה שיש. זה הזמן לשמוע ולעשות, ויש הרבה מה לעשות בלי לפתוח את ההסכם''..............עכשיו מתעוררים!!
_new_ הוספת תגובה



[•] לא רק אני
(יום שלישי, 06/09/2011 שעה 14:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'אידלמן בגד בנו; עליו להתפטר'
ד''ר צביקה קליין, ממקימי הארגון החדש של רופאי בתי החולים, רואה ביו''ר הר''י אחראי להסכם עם האוצר. אחד מיעדי הארגון האלטרנטיבי: החלפת הנהגת הר''י

מאת: הלנה לוסקי, מערכת doctors, 05/09/11

צווי המניעה שניתנו אתמול (א') על ידי בית הדין הארצי לעבודה כנגד מאות המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות לא ריפה את ידיהם של הרופאים. ביומיים האחרונים הגישו עשרות רופאים מכתבי התפטרות אישיים בהתאם לפסיקת בית הדין לעבודה. חלקם אף הכריזו על שביתת רעב.

היום אנו מתוודעים למהלך חדש של רופאים מומחים ומתמחים מבתי חולים ברחבי הארץ, אשר פועלים להקמת ארגון חדש שנועד להיות אלטרנטיבה להנהגת הר''י ולהסכם הקיבוצי שנחתם. ''בשלב הראשון'', מסביר ל-doctors ד''ר צביקה קליין, יו''ר ועד הרופאים בבי''ח מאיר וממקימי הארגון החדש, ''אנו אוספים את החיילים. תחילה, אנו בודקים כמה אנשים רוצים להצטרף לארגון החדש. כבר הבוקר התחלנו להחתים אנשים והמספרים הולכים וגדלים. אנו רוצים לבחון האם אנשים רוצים שנייצג אותם, ובשלב הבא נפעל להקמת ארגון חדש ואז נחליט האם לפעול בתוך הר''י או מחוצה לה''.
[•]...
בנוסף לעתירה לבג''צ, מקימי הארגון מתכוונים להגיש תביעה אישית נגד ד''ר ליאוניד אידלמן בביה''ד לעבודה על ייצוג בלתי הולם. ד''ר קליין אומר כי ''אידלמן בגד במטרות המאבק וניהל את המו''מ בחשאיות. אני יודע שבניגוד להתחייבות שלו, הוא חתם על ההסכם לפני שהציג אותו לוועד הרופאים המרכזי''.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי