פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
גוואלד, א'ברוך
זלמן שרר (יום רביעי, 07/12/2011 שעה 18:00)


גוואלד, א'ברוך

עו''ד זלמן שרר



העולם, המכונה מערבי, כמרקחה!
בעולם הערבי, המכונה משוחרר, קמות עלינו בבחירות דמוקרטיות תנועות אסלאמיות, אני חוזר שנית: אסלאמיות!
מה קורה כאן? הרי אותו המערב המבורך רצה להקים דמוקרטיה באותו חלק של העולם, המפגר בעליל, הזקוק נואשות לכך כאוויר לנשימה. לא ככה?

כן ככה, עזרו לערבים המפגרים להפיל את הרודנים האכזריים, העושקים את עמיהם ולאפשר להם חיים דמוקרטיים למהדרין, דוגמת יתר העולם המכונה נאור, לא ככה?
לא, לא ככה, רבותיי המופתעים!
צר לי, אך עומק חשיבתכם וכושר הבנתכם לוקה בחסר, מזעזע!

תארו לעצמכם: אותו המערב המעצמתי - צבאית, כלכלית, השכלתית, ויש אומרים אינטלקטואלית, לא הצליח, וכנראה לא רצה להבין שאותו איסלאם שבא אליהם בהפתעה גמורה ולפתע הוא במקורו וביסודו תנועה לשחרור מעול האימפריאליזם הקולוניאלי העולמי!
היא פועלת תחת חסותה של הדת ובעזרת אלוהים, דוגמת תנועות שחרור רבות אחרות, אשר בהעדר תודעה לאומית-מעמדית ''ארצית'', רתמו את הדת ואת האלוהים לעזרתם!
זהו האיסלאם, דת בעזרת אללה וכרצונו!

מאמיני האיסלאם, לא רק המכונה קיצוני, לא חלמו ולא שאפו לבחירות דמוקרטיות, לחופש הדעת והבחירה, באין להם צורך בו. זה אמנם נחמד, מחיה נפשות, אך לא פותר במאומה את בעייתם העיקרית, שהיא סוציו-אקונומית, ''להיות חופשיים שבעים''.

דוגמה מובהקת לכישלון הקונצפציה המערבית משמשות עירק ואפגניסטן, בהן נאבקות ארצות הברית ובנות בריתה למען דמוקרטיה צרופה לעמים אלה. הצחקתם אותי, יא מטומטמים!
באשר לחיל ולרעדה שאחזה בנו, ובעיקר בממשלתנו! לוּ אני הממשלה (חו''ש) הייתי לפחות מנסה להידבר עם האיסלאם, לרבות זה החמאסי, למרות שהוא אויב, ובעיקר בשל היותו כזה!

ברור שלא נדביר אותם בעתיד הנראה לעין (הרי ניסינו, הרבה פעמים ניסינו, לא ככה?) אז בואו ננסה לדבר איתם, נשכח לרגע שהם ארגון טרור. כל העולם - בויאטנם, באלג'יריה, בארצות אפריקה השחורה, באירלנד לחמו נגד ארגוני הטרור ולא יכלו להם. לא ככה?

אז נעזור להם בפיתוח, בכלכלה, בתרבות, שיהיה יותר טוב להם וגם לנו!

באירועים המתרחשים לאחרונה בדרום אמר אחד מראשי המועצות בדרום בזו הלשון בערך: ''יש לתפוס את כל העזתים ולהשליך אותם לים!'' היות ואינני יכול אף להניח כי אותו ראש נכבד חסר תבונה הוא, הרי אין לי אלא לקבוע כי האיש הוא דמגוג זול במיוחד, אך בכל זאת מסוכן. דמגוגיה מאוד מסוכנת. לא לך, לזולתך. קרי, לעם ישראל אותו אתה כל כך אוהב וגם אני!

לחבריי הגולשים שיקומו עליי ועל דעותיי בטענה כי החמאס לא יסכימו לעולם לדבר איתנו אגלה את דעתי מראש: אין בעולם דבר כזה, לעולם!

נ.ב.: סליחה על הכותרת ביידיש, זו שפת אבות אבותיי ואין כמוה לשקף תגובות רגשיות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
בצלאל פאר (יום שישי, 09/12/2011 שעה 12:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(גם האסלאם הלא-ערבי), את המתח בין זירמי האסלאם, התנועות שבזרמים השונים, המאבקים האידיאיים והאסטרטגיים בינהם, טיבן של קואליציות חד-מימדיות וחד-פעמיות, תפיסת העולם האחר בראיה פוליטית המושפעת מן האמונה.... הוא האירוע של הפניית הגב של ג'ימי קרטר לשאה (מה שאצל רבים מבוטא שאח') האיראני פהלאווי וסלילת הדרך לחזרת חומייני מגלותו בפריז (ולפני כן בעיראק).

למרות שישראל התריעה באוזני האמריקאים, חודשים רבים לפני נפילת השאה, בניסיון להניא את קרטר מלהמשיך בערעור מעמדו של השאה בשם ה''חופש, השיוויון והדמוקרטיזציה הנדרשים בעולם המוסלמי'', המשיך קרטר עטוי סכי עיניים לפגום במרקם העדין של יחסי הכוח במזרח התיכון, תוף פגיעה בדמוקרטיות וחיזוק המשטרים הטוטליטריים.

אם נבדוק את הנזק של מהלכו החובבני וחסר האחריות של ג'ימי קרטר נראה שמדיניותו התמימה גרמה למלחמות מיותרות שבאו בעקבות יצוא הטרור והמלחמה של האיראנים. האירוע המיידי הבולט הוא מלחמת איראן עיראק (1988-1980) שרצחה קרוב למיליון נפש משני הצדדים, יצוא כוחות של 'משמרות המהפכה'' לאזורי עימות קלאסיים כדי לקדם את האינטרסים של המהפכה (הקמת חזבאללה בלבנון - שהוקם כמהלך איראני יזום ולא כמו שישראלים מסויימים נוטים לטעון שהארגון קם בגלל פלישת ישראל ללבנון ביוני 1982), יצוא לוחמים למלחמה ביוגוסלביה שתגברו את הצבא האסלאמי הבוסני שלחם בקואליציה של נאט''ו !), סיוע בכוח אדם ואמצעי לחימה לארגונים אסלאמיים שלוחמים נגד 'כוחות השטן', כמו קשר לחמאס, לג'יהאד האסלאמי, וגם לחלק מכוחות ''האחים המוסלמים'', גם בדרום מזרח אסיה; יצוא טרור אסלאמי גם נגד ישראל (2 פיגועים בבויינוס איירס) ונגד מדינות ערביות ומערביות באפריקה ובאסיה; יצירת השפעה, אינטרסים סחטניים ואיומים מול כוחות פוליטיים בעולם האסלאמי. ההצלחה הבולטת ביותר של האיראנים בעניין הזה היא העברת סוריה לתחום ההשפעה שלה באמצע מלחמת איראן-עיראק לאחר שסוריה תמכה בתחילה בעיראק, שבעקבותיה סוריה הפכה למרכז ציר הסיוע הלוגיסטי לחזבאללה. בעקבות זאת סוריה הפכה לבעלת ברית גם לחזבאללה, לאחר שבתחילת הדרך היו עימותים בין סורים לשיעים בלבנון.

לא נגעתי כלל בנזק של איראן האסלאמיסטית ליציבות העולמית בכלל כאשר בכך מספיק לרמוז על 2 מנופי פעולה/לחץ איראנים: נפט ומשטר טרור.

לכן, אם אמריקאי רוצה להאשים מישהו אחר בחוסר אחריות ובגרימת נזק ושהוא גם טוען ''שאמריקה רוצה לאלץ את ישראל לוותר למען האינטרסים של ישראל'', עלינו לתת לאמריקאים להבין היטב שקודם כל הם צריכים לפעול למען האינטרסים של עצמם ולהפסיק להיות תמימים או מורי דרך בפוליטיקה אזורית או גלובלית. סתם כוח של מעצמה אינה עובדה לחוכמתה.
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 2:16)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני חולק על רוב הדברים שכתבת. אך יש דבר בסיסי מאוד. קרטר עם כל טיפשותו לא היה עוצר את התהליכים בקרב מאמיני האיסלם בעולם ובאיראן בפרט גם את התנהלותו הייתה הפוכה והיה עוזר לשאח' בכל יכולתו. זה, אגב., נכון גם לגבי מובארק ויתר השליטים הערביים שנגוזו בשנה האחרונה ויגוזו בשנה הקרובה.
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 3:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש ויכוח - האם האישיות עושה את ההיסטוריה או ההיסטוריה עושה את האישיות .

ברור כי חומיני הוביל באירן לדרך אחת ואילו היה מחוסל כמקובל באיסלם , הדברים היו שונים .

אגב - לא רק קארטר עירער את היציבות במזרח התיכון , גם אובמה הצליח בזה .
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 7:05)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חומיני גורש מפרס שנים לא מועטות טרם ההפיכה האיסלמית. הוא היה יותר בגדר סמל ומורה דרך מאשר מהפכן.יתכן שחיסולו היה נותן אופי פחות קיצוני להפיכה, אך לא היה מונע אותה.
יש הרבה מהמשותף ברקעים של קרטר ואובמה. קרטר היה התומך הנלהב ביותר של אובמה לנשיאות ( עוד כאשר התמודד נגד קלינטון)ולא בכדי.
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
איתן אדיר (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 13:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרתו של חומייני לאיראן היתה רק על רקע חולשתו של השאה הפרסי. התורם העיקרי לחולשת השאה ואיראן היה קרטר שביקר את השאה ודרש ממנו לפתוח את איראן בתהליכי דמוקרטיזציה, באופן דומה למה שקורה כאן מאז עלות אובמה. (היום האינטרנט מאפשר את מיצוי התהליך באופן שלא היה אפשרי לפני 30 שנה).

כמובן שהעמדה האמריקאית הנאיבית היא לא הסיבה לשינוי, אלא רק הגורמים העיקרי שזירזו והקלו על השינויים. גם אז וגם היום. התמימות האמריקאית הורגת. אלפי לוחמים אמריקאים מתים עליה.
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
(יום שני, 12/12/2011 שעה 20:50)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבצלאל פאר שלום!
תודה על תגובתך! הבנתי ממנה כי אתה מותח ביקורת קשה על המערב בכלל ועל ארה''ב במיוחד, על שלא השכילו להילחם נגד האיסלם ואף חברו אליו.
זה אולי נכון, אבל לא לזה התכוונתי!
הצבעתי על כך שהאיסלם היה ועודנו תנועה חברתית אנטי-קולוניאלית ואנטי-אימפריאליסטית במהותה, ודתית-קיצונית בצורתה. בהיותה כזאת זה מאות שנים, עולה, מתרחבת ומתחזקת. אין למה שמכונה ''המערב'' כל סיכוי לגבור עליה ולמגר אותה בכח הזרוע!
השלטון הקולוניאלי-האימפריאלי הישיר בצורתו, אך נשאר ואף התפתח במהותו. האיסלם לא סיים את תפקידו ההיסטורי, נהפוך הוא, גבר והתעצם בקיצוניותו המיליטנטית.
מלחמתו של המערב להשכנת דמוקרטיה בארצות האיסלם נכשלה כישלון חרוץ, כפי שקרה זה עתה בעירק, באפגניסטן, בטוניסיה, בתימן ובמצרים!
לא לדמוקרטיה פורמלית יצאה נפשם של עמים אלה, אלא להפלת משטרים נצלניים במישרין או בעקיפין למען השגת ''לחם ועבודה'' כסיסמת מאבקים במקומותינו!
על כן, במקום לאסור מלחמה אבודה על האיסלם, אני בדעה שיש בראש ובראשונה לפעול להטבת תנאי המחיה של עמי האיסלם, להעניק חינוך והשכלה לכל בחינם, שוויון זכויות לכולם, ללא ניצול מעמד, ישירות או בעקיפין, ללא עשיית ''ביזנס'' כדרכו של המערב הנאור!
אוטופיה תאמר?
טוב, אז נשאר עם גוואלד, אברוך!!
בברכה
זלמן שרר
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
איתן אדיר (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 14:06)
בתשובה לzsherer@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע תמים. אתה מציע שכדי להילחם באסלאם הקיצוני אז עלינו לשתף איתו פעולה כדי להעניק חינוך חינם לילדיו? אתה תמים! כדי לנתק את המדינה מהדת צריך דמוקרטיזציה. בינתיים המוסלמי הממוצע לא בנוי לדמוקרטיזציה. המוסלמי כלוא בתוך דתו במובן רחב יותר מאמונה עצמה. אצלנו אפשר לעשות הפרדה בין דת למדינה, אצל המוסלמי של תחילת המאה ה-‏21 זה מאוד קשה. ייקח כנראה זמן רב עד שחלקים גדולים מספיק בחברות הערביות יעשו הפרדה בין מדינה לדת.
_new_ הוספת תגובה



המקרה הבולט ביותר לחוסר הבנת המערב את ערב .... ובעצם את האסלאם
(שבת, 17/12/2011 שעה 14:36)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איתן אדיר היקר, אתה טוען שאצלנו אפשר לעשות הפרדה בין דת למדינה. שמחתי לקרוא על כך. אם אתה תרצה לגרום להפרדה זו ולהצליח בה אני הראשון שמצטרף אליך !
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי