פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מצחצחים חרבות
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 15/08/2012 שעה 9:00)


מצחצחים חרבות

גדעון ספירו



במסווה של ''אישיות ביטחונית בכירה'' העניק שר הביטחון אהוד ברק ראיון לעיתון ''הארץ'' (10 באוגוסט 2012) במטרה ליצור דעת קהל אוהדת להתקפה ישראלית על איראן. הראיון חידש את העיסוק האינטנסיבי בנושא, ובין השאר דווח כי ברק ונתניהו נחרצים ליזום את המלחמה נגד איראן כבר בסתיו הקרוב, על אף בקשתו של הנשיא אובמה להימנע מכך, הן משום שלדעתו איראן עדיין רחוקה מייצור פצצה גרעינית והן משום שהדבר עלול לסבך אותו לקראת הבחירות לנשיאות.

במלים אחרות, נתניהו וברק, לפי אותה גירסה, מצפצפים על אובמה, ומנצלים את מצבו העדין לקראת הבחירות לפיו לא ירצה להסתכסך עם הלובי היהודי איפא''ק רב העוצמה, המשמש למעשה כזרוע של ממשלת ישראל בוושינגטון. הגירסה ממשיכה וגורסת כי ברק ונתניהו מעוניינים לבצע את ההתקפה הישראלית בטרם הבחירות בארה''ב למקרה והפעולה הישראלית תיכשל ותסתבך דבר שיחייב את אובמה להיחלץ למען ישראל, אם אינו רוצה להפסיד את הקול היהודי.

לפי גירסה אחרת, הנכונות של ברק ונתניהו ליזום התקפה ישראלית על מתקני הגרעין של איראן, אינה אלא הצגה אחת גדולה, בבחינת ''תחזיקו אותי חזק בטרם אשתגע'' שנועדה להאיץ בארה''ב ואירופה ליזום פעולה צבאית.

עד כה לא הצליחו השניים לשכנע את דעת הקהל הישראלית. משאלי דעת קהל שנעשו לאחרונה הראו כי רוב הציבור מתנגד לפעולה צבאית, והדבר מכניס את ברק ונתניהו ללחץ והם מטילים אימה על הציבור, מגייסים את השואה ומודיעים שסכנת שואה 2 בפתח. לפי שעה מסע הפחדה זה לא משיג את יעדיו. העיתונות מדווחת שראשי הצבא, המוסד והשב''כ מתנגדים ליוזמה צבאית ישראלית, שפירושה הכרזת מלחמה נגד איראן, שתוצאותיה יכולות להיות קטסטרופליות. לאור מעמדם המיוחד של ראשי הצבא והשירותים החשאיים בישראל, נוטה דעת הקהל לנהות אחריהם.

חשוב להדגיש: מרבית הישראלים לא נהפכו לפתע לשוחרי שלום. רוב מכריע של יהודים בישראל תומך בפעילות צבאית נגד איראן, הם רק רוצים שזה יעשה על ידי האמריקאים או לפחות בתמיכתם וסיועם. הישראלים המתנגדים עקרונית למלחמה, בין מצד ישראל ובין מצד ארה''ב, הינם לדאבון הלב מיעוט. אלה המתנים השתתפות במלחמה ביוזמה צבאית אמריקאית, מתעלמים מהסכנה שפעילות מלחמתית מצד ארה''ב עלולה אף היא להכניס את האזור לתוהו ובוהו. במקום לחסל את פרויקט הגרעין האיראני היא רק תעצים את אותם איראנים המצדדים בחימוש גרעיני כחומת מגן מפני המתנכלים לאיראן.

מתנגדי המלחמה הריצו עצומה באינטרנט הקוראת לטייסי חיל האוויר לסרב לקחת חלק ביוזמה מלחמתית ישראלית נגד איראן משום שמעל הפקודה הזו מתנוסס הדגל השחור של האי חוקיות.

אין זה מקרה שהפגנה שהתקיימה מול משרד הביטחון בתל אביב ב-‏6 באוגוסט, הוא יום הירושימה, ודרשה, בצד ההתנגדות למלחמה, את פירוז המזרח התיכון מנשק אטומי, ביולוגי וכימי, לא דווחה בעיתונות. לצאת נגד מאגר התחמושת הגרעינית בישראל, כמעט זהה לפגיעה בקודשי ישראל.

רבים מכירים את הביטוי ''חוצפה ישראלית''. ואכן, זו חוצפה ישראלית לדרוש מכל העולם לפעול נגד פצצת אטום איראנית שעה שישראל הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני ומצוידת במאות פצצות אטום. הפיתרון אינו מצוי בפעולה צבאית, בין ישראלית ובין אמריקאית, גם לא בצוללות ישראליות, מתנה מגרמניה, שתשוטנה במעמקים נושאות טילים גרעיניים לצורך ''מכה שנייה'', אלא בריכוז כל המאמצים הבינלאומיים בפירוז המזרח התיכון מנשק השמדה המונית, שבמסגרתו תפורק ישראל, בתהליך מבוקר, מנשקה הגרעיני כמו גם הכימי והביולוגי, כך שאיש לא יוכל לעשות שימוש בנשק זה.


מהו שווי חייהן של שתי נשים פלסטינית?

החייל ס. (הצנזורה הצבאית אוסרת לנקוב בשמו המלא) הועמד לדין צבאי כאשר כתב האישום מייחס לו פשע מלחמה מהחמורים שיש: הריגת שתי נשים במבצע עופרת יצוקה שהניפו דגל לבן. הודות לדו''ח גולדסטון אנו גם יודעים את שמן, רייה ומג'דה אבו-חג'אג', אם ובתה, שהיו במנוסה מאימת ההפצצות בחיפוש אחר מקלט. בדרכן הם נתקלו בחטיבת גבעתי ובמקום מקלט מצאו את מותן מירי החיילים.
חקירת מצ''ח (משטרה צבאית חוקרת) איתרה את אותו ס. כחייל שירה והרג את שתי הנשים.

מאז עברו שלוש שנים ובימים אלה התבשרנו כי הפרקליטות הצבאית וסנגוריו של הנאשם הגיעו לעסקת טעון לפיה הוסרה מכתב האישום עבירת ההריגה והומרה ''בירי בלתי חוקי'' שגרם למותה של ''דמות אלמונית''. העונש 45 ימי מאסר. זו עסקה תמוהה ומקוממת, המבטאת זילות חיי אדם כאשר מדובר בחיי נשים פלסטיניות.


ובינתיים יותר קשה לחיות

האופק הכלכלי מתקדר. הממשלה איתרה חור גדול בתקציב והטילה גזירות כלכליות על הציבור. במתנחלים לא פוגעים, להיפך, שופכים שם מיליארדים; בצבא לא נוגעים, להיפך, שר הביטחון דורש עוד מיליארד, על כ-‏60 המיליארדים שכבר יש לו, אולי למימון מלחמה נגד איראן; גם בטייקונים לא פוגעים, שהרי רבים מהם מהלכים כגבירים במסדרונות השלטון. מס חברות ירד בשנים 2003 – 2010 מ-‏36 אחוזים ל-‏25.

אם יש לממשלה חור בתקציב היא יכולה בקלות רבה לממנו מהעלאת מס חברות, מעודפי שומן רבים בצבא, מדילול הקצאות כספים להתנחלויות, ממיסוי כבד למשתכרים מיליונים, אבל הממשלה בחרה להטיל את העומס על מעמדות הביניים, שגם כך קשה להם. ביטוי עצוב לכך ראינו בתכנית החדשות של ערוץ 10 בה רואיינו נשים מהמעמד הבינוני, בעלות מקצוע והשכלה אקדמית, נשואות לבני זוג שעובדים ואימהות לילדים, שהודו כי הן עוסקות גם בזנות כדי לעמוד בתשלום חובות ולאזן את התקציב המשפחתי.

הגזירות הן רגרסיביות ופוגעות קודם כל בחלשים: המע''מ עלה, הלחם התייקר, הירקות והפירות עומדים לפני ייקור, ההקלות במיסוי על רכב קטן יבוטלו, הבירה התייקרה, וזאת רק ההתחלה. אחרי המלחמה באיראן, אם תתממש, תתחלק האוכלוסייה בישראל לשניים: אלה שיש להם דרכון שני ואלה שבעל כורחם יישארו תקועים כאן. אלה שיש להם קרובי משפחה בחו''ל, שיוכלו לשלוח מנות מזון למי שהידרדרו לעוני כבד, לאלה שיהיו סמוכים רק על שולחן סיוע ממשלתי מדלדל. ישראל תהפוך למדינת גמ''חים. עדיין אנו לא שם אבל אנו במסלול מסוכן שמוביל לשם. לקראת ההכרעות יפים דברי רבי עקיבא הכל צפוי והרשות נתונה.


שטפו את מוחם

ב-‏14 באוגוסט 2012 נחת בנמל התעופה בן גוריון מטוס שהגיע מארה''ב ובו 300 צעירים יהודים, שבאו מטעם הארגון ''נפש בנפש''. מדובר לכאורה בארגון פרטי שאחד ממקימיו הוא רב בשם יהושע פס. הארגון מעודד הגירה לישראל, בעיקר של צעירים, שחלקם הגדול נשאר בישראל כבשר תותחים של צבא הכיבוש. לא פלא שממשלת ישראל הכירה בחשיבות הארגון ומממנת שליש מתקציבו.
מבין ה-‏300 שהגיעו במטוס נשוא רשימה זו, מצוי מספר ניכר של צעירים שיתגייסו לצבא. דקות לאחר שהמטוס נחת בישראל כבר התראיין אחד הצעירים בשם בן, בן 18, לתכניתו של רפי רשף וסיפר כי הוא רוצה להתגייס לצנחנים.

אין ספק כי יש מידה לא קטנה של הצלחה במיזם הזה, וראשי הארגון מצליחים להחדיר לצעירים האמריקאים בסדנות הכנה את כל הזבל הלאומני-גזעני, מצופה כמובן ב''אהבת ישראל'', והדרך לצבא הכיבוש סלולה. אני מקווה שאותו בן יגלה במהרה כי כחייל ישראלי הוא לא מגן על ישראל אלא משמש שוט הצלפה על גבם של פלסטינים חסרי זכויות. כבר היו כמה מקרים של צעירים כאלה שעיניהם נפקחו והבינו את התרמית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] גידעון ספירו
(יום רביעי, 15/08/2012 שעה 12:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל כך רע לך ואנו פשיסטים רומסי זכויות פלסטינאיות אנא ממך תהיה ישר עם עצמך ותסתלק מפא ואם הינך נשאר עליך להפסיק להינות ממנעמי הכיבוש
כרגיל [•]...
_new_ הוספת תגובה



הצורך לצחצח חרבות...!
דוד סיון (יום רביעי, 15/08/2012 שעה 14:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. המתנחלים הם חלק מהציבור ולכן חלקם לפחות שייכים ל''מעמדות הביניים'', עליהם ''הממשלה בחרה להטיל את העומס''.

ב. גם הסיסמה ''שופכים שם מיליארדים'' נשמעת שחוקה מידי ומתאימה יותר לציחצוח חרבות עקר.
_new_ הוספת תגובה



שוב אני זורק כפפה . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 16/08/2012 שעה 7:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ייתכן שאם היית משקיע חשיבה של ממש בשאלת ''ביטחון עם ישראל'' היית מגיע לתובנה דומה לשלי .
ביטחון הוא למעשה המשך קיום העם .
הרי יחידי העם מתחלפים ברציפות . אלה מתים , אחרים נולדים כחלק מחילופי הדורות , אבל יהודי שחי לפני מאתיים שנה ויהודי שנולד לפני 18 שנה שניהם חלק מהעם היהודי .
מזה נובעת התפישה שכמעט ואינה נבחנת , לא פילוסופית ולא מעשית . אם צבא מונע הרג של יחידי העם הרי זה ביטחון .
אבל זה רק צד אחד של המטבע . יש גם צד שני . בדומה לסיפרו של אורי אבנרי .

הצד השני של המטבע הוא הילודה .

בהנחה קיצונית שהצבא מונה טוטאלית פגיעה ביחידי העם אך באותו זמן הילודה היא אפס , למעשה אין עם אחרי זמן מסוים .
זו כמובן הנחה קיצונית לחלוטין . אבל יש באופן מעשי מצב ביניים .
לא הצבא מונע טוטאלית הרג ולא האוכלוסיה נמנעת לחלוטין מילודה .
באופן מעשי המשך קיום העם הוא התוצאה המשולבת של מוות מצד אחד וילודה מצד שני .
עודף ילודה יגדיל את העם ועודף פטירה יקטין את העם .

אתה עוסק כמו הרוב , רק בצד אחד במאות המאמרים שלך.
==================================================
אתמול הפרופסור בן-ישראל , אלוף במיל. אמר כמעט בנונשלאנטיות שלהערכתו פצצה גרעינית במרכז הארץ תגרום למותם של כ-‏25.000 הרוגים וכמובן לפצועים רבים יותר . לדבריו זה אינו איום קיומי על ישראל . יש כמובן גם את היום שאחרי . איננו יודעים איזו השפעה תהייה לאירוע קשה שכזה .
בהירושימה ובנגאסקי היו קרוב למאה אלף הרוגים , לכן אני חולק על המספר ואינני חולק על טענתו השוללת ''איום קיומי'' .

ממדינת ישראל שבה נולדים בכל שנה בערך 130.000 ילדים יהודים גידול של 20% בילודה בשנה אחת
משלים את החסר מבחינה דמוגרפית . כתבתי ''יהודים'' כי ערבים לא יהרגו במקרה כזה .
==================================================
אולי תעסוק קצת בצד השני של המטבע ?
_new_ הוספת תגובה



שוב אני זורק כפפה . . .
גדעון ספירו (יום שישי, 17/08/2012 שעה 14:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי ויכוח איתך על המתמטיקה הבסיסית, לפיה אם הילודה עולה על מספר הנפטרים המאזן הדמוגרפי הוא חיובי. גם אינני בר פלוגתא לרעיון כי ראוי לשמור על קיומו של העם היהודי. השאלה לדידי, איזה עם? האם עם יהודי כפי שעוצב באלפיים שנות גלות, שהתגלה כמנוע מוביל שתורם לאנושות בתחומי הרוח, המדע, האמנויות, הכלכלה, או עם יהודי שהתעצב כאן, משופע בגזענות ובכוחנות. במלים אחרות, האם נשמור על עם יהודי נוסח אינשטיין ורבנים לזכויות אדם או נוסח רבני השטחים הכבושים ונוער הגבעות?
ראה איזו אירוניה של ההיסטוריה: מדינת ישראל היא היום המקום המסוכן ביותר בעולם לחיי יהודים. אם הגענו למצב שבו האלוף במילואים פרופסור בן ישראל מנסה להרגיע את שומעיו בתחזית לפיה פצצת אטום שתיפול במרכז הארץ תגרום ''רק'' ל-‏25 אלף הרוגים (אומדן מופרך - המספר האמיתי הרבה יותר גבוה), באופן טבעי נשאלת השאלה: האם ישראל, היא המקום הנכון לשמירת העם היהודי, או שמא זרז להיעלמו?
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 18/08/2012 שעה 8:10)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכעת אבחן את מה שכתבת .
ראשית אני רואה שאתה מבין את המאזן הקיומי של העם .
שנית אני רואה ''כי ראוי לשמור על קיומו של העם היהודי''
ואתה מציג (לי) שאלה ''איזה עם?''
אתה ממיין את היהודים מבחינה פוליטית ''שתורם לאנושות'' או ''משופע בגזענות ובכוחנות'' .
משמעות דבריך אלה היא כי ''יהודי שתורם לאנושות'' ראוי לשימור אבל ''יהודי משופע בגזענות וכוחנות'' אינו ראוי לשימור .
מה ההבדל בין אפליה הרסנית מסיבה אתנית/גזעית לבין אפליה הרסנית מסיבה תרבותית/פוליטית ?

באופן שונה ממך אני מעוניין להמשיך את קיום העם היהודי כולו . גם את יריבי הפוליטים
כמו עובדיה יוסף וליצמן , או הרעיוניים כמו אורי אבנרי וזאב שטרנהל .

עבורי יהודים הם הנרדפים בשל יהדותם .
אלה שמהם נכרת שליש בשואה .
בלי הבדל היכן נולדו , מה למדו , מה הם חושבים .
אלה שהושמדו בגלל ,שליטה בבנקאות העולמית'' או ''זיהום התרבות האירופית'' אלה שאפילו מומרות לא הייתה מספקת לרוצחיהם .

לדעתי עליך להתגבר על דיסוננס קוגנטיבי חמור .
אתה עויין חלק גדול מהעם היהודי שזה וריאנט של גזענות ומתרץ אותו בחטאים פוליטיים .
שאל את עצמך לעומק ''האם הגעתי לכך שאני גזען ?''

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
ע.צופיה (שבת, 18/08/2012 שעה 8:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האין באפליה זו גזענות לשמה?
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 18/08/2012 שעה 10:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כך מוזמן ספירו להשיב .
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
ע.צופיה (שבת, 18/08/2012 שעה 14:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלב לך על המזן.
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
גדעון ספירו (שבת, 18/08/2012 שעה 22:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עושה שימוש שגוי במונח גזענות וגזען. גזענות באה לידי ביטוי בדעות קדומות בדרך כלל בעלות גוון שלילי ביחס לקבוצות אתניות, לאומיות, דתיות, מגדריות ועוד. גזענות באה לידי ביטוי באפלייה עקב שיוך לאומי, אתני וכו'. לכן שלטון הכיבוש הישראלי נגוע בגזענות משום שהפלסטינים מופלים לרעה לעומת שכניהם היהודים; לכן חוקי גרמניה הנאצית היו גזעניים משום ששללו זכויות רק מיהודים, צוענים ואחרים; לכן אפליית השחורים במדינות הדרום בארה''ב נכללת בהגדרה של גזענות, כך גם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. אפשר להרבות בדוגמאות אסתפק באלה. כל התומך באחד מאלה הוא גזען.
המחלוקת הפוליטית שיש לי עם הימין הגזעני לא נגועה בגזענות משום שאינני מציע לשלול מהם זכויות אדם או להפלותם על רקע עמדותיהם. אני נאבק לשמירת זכויותיהם, חופש ביטוי, זכות בחירה, חופש תנועה, זכותם לחופש פולחן וכו'. בשעתו התנגדתי לאיסור שהוטל על כהנא ותנועתו להתמודד לכנסת משום שסברתי כי סתימת פיות, גם של רעיונות נקלים, אינה דרך ראויה להתמודד מולו.

חזרה לעם היהודי: אינני מתנה את קיומו בדעותיהם הפוליטיות של הנכללים בקטגוריה זו. כל עם מותיר מורשת לדורות הבאים, כפי שכל הורה מותיר מורשת לילדיו. אכן, אני בהחלט ממיין דעות פוליטיות. לא הייתי מתחבר לאנטישמי גם אם היה מחמיא לי אישית. כל עם נושא על גבו פרקים אפלים ואי אפשר למחקם. מה היא המורשת של העם היהודי? ספר עמוס של צדק חברתי או ספר יהושע של השמדת עמים? הפרופסורים אלברט אינשטיין ומרטין בובר או הרבנים כהנא ואליהו? הראשון פסק שאסור ליהודייה לקיים יחסי מין עם ערבים, והשני פסק כי אסור ליהודים להשכיר דירות לערבים. אני בוחר בנביא עמוס ובפרופסורים. ההעדפות הרעיוניות שלי דבר אין להן עם קיום העם היהודי שכמו בכל עם מכיל קליידוסקופ של דעות. גם אצל העם היהודי ''שלי'' תמצא את הישיבות החרדיות, את הרפורמים והקונסרבטיבים, שמאל וימין, מה שלא מפריע לי להעדיף יהדות הומניסוית על זו המיליטריסטית.

הזכרת את השואה. גם היא מחייבת לימוד לקחים. לא די בהולדה כדי למלא את השורות. הלקח שלי הוא מאבק בגזענות ובעריצות כשהעם היהודי, קורבן השואה, ממלא תפקיד מוביל במאבק. לצערי זה לא המצב היום.

אשר לי, תנוח דעתך, אינני סובל מדיסוננס קוגנטיבי. אינני עוין חלק גדול מהעם היהודי. להיפך, יש חלקים בעם היהודי שמאד קרובים לליבי. מה כן? אני עוין גזענים מכל עם ולשון, היהודים לא מופלים לרעה, ואני מניח שיש לכך קשר להיותי פליט בגין גזענות.
_new_ הוספת תגובה



OK קראתי .
חוק שימור האלרגיה (שבת, 18/08/2012 שעה 23:14)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים בשטחים לא מופלים לרעה. ניתנת להם האפשרות לפעול עצמאית תחת ממשל עצמאי, ולבנות את מדינתם העתידית. זה מקובל אפילו על רוב הימין בארץ. אבל, בשעה שחופש ניידות, חופש הביטוי והפולחן שלהם מנוצל ע''י ארגוני טרור ערביים לבצע פיגועים והשמדת יהודים, הרי ברור שניידותם וחופשיות תנועתם של הערבים ייפגעו. למה? מה הם חושבים? שהם גם יוכלו לפגע וגם להנות מהקלות ישראליות?

היום כשהתארגנות הטרור (בינתיים) בירידה ביו''ש, רוב רובם של המחסומים הורדו. התנועה חופשית על אף שמנוצלת לפלילים ע''י הערבים.

אין חוק ישראלי ששולל מערבי דבר כלשהו, לכן השוואתך את ישראל לגרמניה הנאצית רק מראה את קוצר תשועתך לבסס את טענתך, עד שאתה חייב ללכת לגיהנום כדי להתעטף בהשראה שיקרית. אפילו בעולם הרחב לא קונים את השקרים האלה. אפילו דרום אפריקה לא תעזור לך להשמיץ את הכיבוש הישראלי.

מי שלא תומך בהתיישבות יהודים ביו''ש ורואה את יו''ש יודנריין הוא הגזען. הנאצים שללו מיהודים לשבת במקומות בהם התגוררו דורות ואילצו אותם להתכנס לגטאות כשלב לפני ההשמדה. גם היום אנטישמים שוללים את מגורי היהודים בירושלים, חברון ובית אל, כי הם רואים בכל מדינת ישראל שטח כבוש. מי ששולל מגורי יהודים ביו''ש ותנועה חופשית על כבישיה ומצדיק מארבי אבנים וירי של ערבים הוא הגזען.

המוסר היהודי של נביאי ישראל מחייב ישיבת יהודים בארץ ישראל. גם לפי עמוס הנביא אסור ליהודים לקיים יחסי מין עם ערביות. אבל לטעון שחיילי צה''ל לא אונסים ערביות כי הם גזענים , סולדים מערביות שמצטיירים אצלם כנחותות, מלוכלכות ועוד לקבל על זה אות הצטיינות באוניברסיטה העברית בירושלים (המ''א של טל ניצן), זו הגזענות.

אייינשטיין ובובר על אף שלא היו ציונים גדולים לא תמכו בערבים שמפנטזים שירצחו את היהודים ויזרקו אותם לים. הם לא תמכו בטרור ערבי ולא דגלו בשיחות עם מי שמצהיר שאינו מכיר בזכות היהודים להתקיים כישות מדינית בארץ ישראל. הם דגלו בפשרה מתוך רצון לקיום הדדי ועדיין היו נאיבים להאמין שהערבים מסוגלים לחשיבה תרבותית מערבית.

הלקח שלך מהשואה הוא מאבק בגזענות. זה ממש יפה ומרגש. אבל המסקנה הראשונה המתבקשת היא שהעם היהודי יהיה מספיק חזק כדי להגן על עצמו. זוהי המטרה הראשונה שבלעדיה לא תצליך להשיג מטרות נוספות. עניין המאבק בגזענות אינו יכול תפקידו של עם אחד, אלא של כל העמים. אבל לצערי, שום עם ערבי/ אסלאמי אינו דוגל במאבק בגזענות אלא להיפך מטפח אותו לצרכיו. לכן, זה נאיבי לפעול לסובלנות כאשר אתה דוגל בצמצום כוח ההגנה העצמית. הקונספציה שלך פשוט לא מציאותית ומחזיקה בתוכה את הכשלון הידוע מראש. רק מדינה חזקה בעלת ערכים אנושיים כמו ישראל יכולה לקיים ולשכנע אחרים לקיים את ערכי ההומניות. וישראל עושה זאת ככל יכולתה, למרות הקשיים ולמרות לעיתים אי ההגיון של הדברים. כמו למשל, מתן היתרי עבודה לעוד עשרות אלפי פלסטינים בישראל, כדי לעזור להם להתקיים בכבוד, לאחר שהרש''פ כהרגלה על סף פשיטת רגל.

אם אתה רוצה ישראל חלשה שלא מתחשבת ברצון אוייביה וביכולותיהם, אתא לא רק מחליש את ישראל, אלא אתה גם פוגע ביכולתך להמשיך לחיות בארץ. כי בסופו של דבר הטרור הערבי, שימשיך בכל מצב, לא יתחשב בך, אלא יראה אותך כאוייב.
_new_ הוספת תגובה



דיסוננס קוגנטיבי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 19/08/2012 שעה 19:46)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרצל קדם לך בסלידתו מהרבנים ''השחורים'' . ה''אוסט יודן'' .
מי שמבין משהו בחשיבה האנושית יודע שהדיעה האינסטנקטיבית קודמת לתירוצים וההצדקות .
זה נכון ברוב המיקרים אך לא בכולם .
ביודעי שגדלת בגן שמואל ובחממה שפסלה את ''היהודי הישן'' את לשונו , את דתיותו ונמיכות קומתו
ופעלה למען כור היתוך של צבריות עברית זקופה ויפת בלורית , אינני מאמין לך כי ''אינני עוין חלק
גדול מהעם היהודי'' אתה עוין חלק קטן לפחות .
הדיסוננס הקוגנטיבי שלך בא לביטוי ''אני עוין גזענים מכל עם ולשון, היהודים לא מופלים לרעה'' בזה .

אתה גם טועה באמירה זו ''לא די בהולדה כדי למלא את השורות'' . עובדתית ומתמטיטית - די בזה .
לא רק שדי בזה - אין בכלל דרך אחרת .

והערה סופית בענין הזה -
נניח (לצורך בירור עמדות) - שכל היהודים גזענים , מה אז ?
האם תהייה נגד כל היהודים ?
_new_ הוספת תגובה



דיסוננס קוגנטיבי .
גדעון ספירו (יום שני, 20/08/2012 שעה 1:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובה שלך מוכיחה שאתה שבוי בדימויים סטריאוטיפים. די לך בעובדה שהתתחנכתי בקיבוץ של השומר הצעיר (דרך אגב, לא גן שמואל אלא מרחביה) בכדי לתייג אותי כסולד מרבנים. לא זו בלבד שאינני סולד מרבנים, יש רבנים כמו אלה החברים בארגון רבנים לזכויות אדם שאני אוהב אהבה עזה. גם את הרב שך אהבתי בדרכי שלי, בגלל עמדתו ששללה את ההתנחלויות.
במשך קרוב לשנתיים הייתי בעל טור בעיתון חרדי ''יום השישי'' שפורסם תחת הלוגו ''חילוני לא חרד'' ותקופה מסוימת היה לי גם טור בעיתונה של ש''ס ''יום ליום''.

במרץ 1990 מתח הרב שך ביקורת על הקיבוצים. אין שם חינוך ליהדות והם אוכלי בשר שפנים וחזירים, אמר. למיטב זכרוני היה דיון בכנסת בנושא ושר הפנים הרב פרץ האשים את הקיבוצים שבשנות ה-‏50, ימי ההגירה ההמונית מארצות ערב, העבירו הקיבוצים את הנוער המזרחי, שברובו המכריע באו ממשפחות דתיות, על דתם. חברי הכנסת מהתנועה הקיבוצית מחו, אמרו שזה שקר וראו בכך הסתה נגד הקיבוצים. כמי שהיה בשנות ה-‏50 מדריך בשומר הצעיר ומקים הקן בעפולה עלית, שמרבית תושביה אז היו יוצאי יהדות ערב, אישרתי את הדברים. תפקידי היה להקנות לחניכים ערכים סוציאליסטים ואורח חיים חילוני. במלים אחרות, להעבירם על דתם. כתבתי על כך מאמר ל''על המשמר'' והמערכת החליטה לא לפרסם והוא פורסם ב''יתד נאמן'' עיתונה של ''דגל התורה'' בהנהגתו של הרב שך. כמו כן הייתי בוועד הציבורי למען דרעי, בשלבים הראשונים של הפרשה כשהעיסוק התמקד בהקצאת יתר של כספי ציבור למוסדות שש''ס רוצה ביקרן. סברתי אז שההתנפלות עליו נגועה באיפה ואיפה.

אשר להרצל, אינני חושב שהוא סלד מרבנים,אבל הוא צדק כאשר קבע כי הרבנים יתרכזו בבתי הכנסת ולא ינהלו את המדינה, במלים אחרות, הפרדת הדת מהמדינה, רעיון נכון ודמוקרטי.

לשאלתך, אם כל היהודים יהיו גזענים האם אהיה נגד כולם, היא מסוג השאלות ''אם לסבתא היו גלגלים''.

מצורפים מאמרי הלקוח מאתר ''יש גבול'' איך נהייתי בעל טור בעיתון חרדי ותמונה מפגישתי עם הרב שך.
--------------------------------------------

איך נעשיתי בעל טור בעיתון חרדי? / גדעון ספירו

ביום שבת 7 בינואר 1989 בבוקר שמעתי נקישות בדירתי בירושלים. מאחר ולא ציפיתי לאורחים נהגתי בזהירות הראויה לאיש שמאל שמוטרד מעת לעת בכל מיני איומים, ושאלתי ''מי שם''? ''משטרה'' ענה לי הקול מעבר לדלת. הסתכלתי בעינית, וראיתי שני שוטרים במדים. פתחתי את הדלת, והשוטרים הגישו לי זימון לבוא למחרת למשטרה לחקירה. ''באיזה עניין''? שאלתי, והם סירבו לענות, אני מניח שגם לא ידעו.
למחרת התייצבתי כנדרש במשטרה ושם התברר לי כי החקירה נוגעת לפנקס שירות 2 שפרסמה ''יש גבול''. נשאלתי כל מיני שאלות הקשורות לתנועה ולפנקס, מי כתב, באיזה בית דפוס, מי הדובר וכיוצא באלה שאלות, ועל כולן סירבתי לענות בנימוק שמדובר בחקירה פוליטית. שוחררתי בערבות עצמית. גם ישי מנוחין הוזמן לחקירה באותו עניין.
למחרת החקירה, יום שני 9 בינואר 1989, הופיעה ידיעה על כך ב''הארץ'', (מאת לילי גלילי), בה צוין בין השאר כי שלחתי מכתב תלונה לכל השרים וחברי הכנסת מהסיעות הדתיות, על כך שמטרידים שוטרים לחלל את יום השבת בעניין שאין בו פיקוח נפש.
ואכן, במכתבים אל כל חברי הסיעות הדתיות בכנסת, אגודת ישראל, ש''ס והמפד''ל תהיתי הכיצד כופים על שוטר יהודי במדינה המגדירה עצמה יהודית, לנסוע ביום שבת קודש (פרשת וארא) למילוי משימה (שהתבררה גם כחסרת שחר) שניתן לבצעה בימי חול? כמובן שבמכתב גם הדגשתי את הסכנה שבחקירות פוליטיות מצד המשטרה והשב''כ. היום הקורבנות הם אנשי ''יש גבול'', כתבתי, ומחר זה יגיע לבני הישיבות.
המכתב גרם למבול של שאילתות מצד חברי הכנסת הדתיים לשר המשטרה דאז, איש מפלגת העבודה חיים בר לב (רמטכ''ל לשעבר). השר נקלע למצוקה ונזקק לתשובות פתלתלות, שהרי ברור לכל בר בי רב שלא הייתה כל הצדקה לאותו חילול שבת. אם זיכרוני אינו מטעני, בסופו של דבר השר התנצל בפני חבריו הדתיים לקואליציה, וגם התחייב כי דברים כאלה לא יישנו.
מכתבי הפך אותי לשעה קלה לחביבם של כלי תקשורת חרדים. מה פתאום, הם התעניינו, חילוני ואיש שמאל כמוני מוטרד מחילול שבת?
הסברתי להם כי יום השבת הוא יום מנוחה מעמל השבוע, וגם מבלי להיות דתי יש לאפשר לעובד לממש את יום המנוחה ולא להטרידו בענייני עבודה, אלא אם כן מדובר בפיקוח נפש. ניצלתי את ההזדמנות וניסיתי לקעקע את הסטריאוטיפ שיש לחרדים על אנשי שמאל, כאילו מדובר בזוללי דתיים. למשל, אמרתי להם, אני תומך בפטור משרות צבאי מטעמי דת ומצפון ולכן תומך בפטור לבני הישיבות שתורתם אומנותם, אבל מבקש להרחיב את העיקרון גם לפציפיסטים ומתנגדי כיבוש.
השבועון החרדי ''יום השישי'' פרסם את מכתבי במלואו (13 בינואר 1989) וגם ראיין אותי. (אמנון אברמוביץ הקדיש לנושא קטע שנון במדורו השבועי ב''מעריב'' – 20 בינואר 1989). כעיתונאי הצעתי לעורך ''יום השישי'' אתגר: לפרסם טור שבועי, בתקווה שייצר דיאלוג בין איש שמאל חילוני לבין הציבור החרדי. תן לי לחשוב, אמר, וכעבור מספר ימים השיב: בוא נעשה ניסיון, אבל אם יהיה שיטפון של מחאות מצד הקוראים, זה ייפסק. ועוד תנאי: אסור לפגוע בכבודם של רבנים. הסכמתי.
וכך נולד הטור ''חילוני לא חרד'' שהחזיק מעמד קרוב לשנתיים. (הטור הראשון פורסם ב- 10 בפברואר 1989, והטור האחרון ב- 26 באוקטובר 1990). לא זו בלבד שלא הייתה מחאת קוראים, אלא שרבים ראו בכך שינוי מרענן. להוציא ביקורת על רבנים, בעיקר כאלה המוגדרים ''גאוני הדור'', נהניתי שם מחופש שעלה לעתים על זה שעמד לרשותי בעיתונים חילונים בהם כתבתי. יכולתי לבקר בחריפות את הצבא, השב''כ והמשטרה, את הכיבוש, את מערכת המשפט כולל שופטים, את האפליה נגד ערבים, לכתוב בגנות הגזענות, נגד נשק גרעיני, בוודאי שלא הייתה בעיה להצליף בממשלה (שבה השתתפו גם החרדים) בנושאי ביטחון, במדיניותה הכלכלית שהעשירה את הטייקונים ורוששה את העניים, ולדבר בשבח רעיוניות שמאליים כמו שוויון, אחווה, דמוקרטיה (מדינת כל אזרחיה) ושלום.
''יום השישי'' כבר לא קיים, אבל אנצור בליבי פרק מרתק כיצד פעילות ב''יש גבול'' וחקירה משטרתית מסוכנת הובילה לטור עיתונאי שבין השאר גם תמך בסרבנים. במסגרת הטור טבעתי את האמרה כי אם אצטרך לבחור בין הרב שך שמתנגד להתנחלויות ולכיבוש משום שיש בהם התגרות אסורה באומות העולם לבין פקודות הרב אלוף, אני בוחר ברב שך. חבל שמי ששמים עצמם כממשיכי הרב שך, סטו מדרכו והלכו לשטחים הכבושים.

מופיע באתר ''יש גבול''
_new_ הוספת תגובה



טריאוטיפים או משמעת אינטלקטואלית ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 20/08/2012 שעה 4:55)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנעורי למדתי חשבון . זה מהסוג הנפוץ , אף כי אני יודע שיש צורות חשבון אחרות .
בחשבון תמיד יהיו מספר זה ומספר אחר הקשורים בפעולה חשבונית גורמי אותה תוצאה .
אחר כך כשלמדתי כימיה ופיזיקה התברר שזה קורה גם במערכות אלו .
אנני יכול להגיד כי נתרן וכלור יוצרים סודה לשתיה ביודעי כי התוצר הוא מלח שולחני .
אלא אם ברצוני לשקר .
היום בהכירי את התיזה הדרוויניסטית אינני יכול לומר דברים המנוגדים לה , אלא אם ברצוני לשקר .

האם אלא סטריאוטיפים ? לא !

אז מה ענית לי ?
''יש רבנים כמו אלה החברים בארגון רבנים לזכויות אדם שאני אוהב אהבה עזה. גם את הרב שך אהבתי בדרכי שלי, בגלל עמדתו ששללה את ההתנחלויות'' וגו' . . .
וגם
''תפקידי היה להקנות לחניכים ערכים סוציאליסטים ואורח חיים חילוני. במלים אחרות, להעבירם על דתם''
מה דברים אלה בדיוק , אם לא חיזוק לטענתי ?
גירסה מרוככת ולא יותר .
========================================

לא אלאה אותך בסיפור כיצד הפנתרים השחורים בסיועי חסר התחליף (!) הגיעו לסף הכנסת ואת סיפו לא עברו . כך שגם אני עשיתי דבר או שניים בחיי .

========================================

וכעת נשאר לנו ''יש גבול'' פלסטינים מסכנים והגזענות .

השמאל האינטלקטואלי , על גווניו ובמיוחד זה הנוטה לסואליזם או קומוניזם , אינו מקשיב ובמיוחד אינו מתמודד עם הטענה שנאורות נכונה רק בחלקה אך לא כולה ושגזענות נכונה ברובה אך לא כולה .

וכאן הסטריאוטיפ שלהם ושלך עומד ומשמעת אינטלקטואלית אין לכם .
לכן
''פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני'' אינו יכול להביא לתוצאה המבוקשת .

אריה עירן-חיפה .
_new_ הוספת תגובה



שוב אני זורק כפפה . . .
בצלאל פאר (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 11:55)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נותן את חלק מהסיבות למה חשוב למנוע מהאיראנים להגיע לגרעין. לכן אני מצפה ממך לצאת בהצהרת תמיכה במדיניות האנטי איראנים של ממשלת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



צריך לנפץ לאיראנים את הגרעינים
בצלאל פאר (יום חמישי, 16/08/2012 שעה 9:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי זו גם ההבנה האמריקאית שנאמרת שוב ושוב. הויכוח יכול להיות על המועד הנכון, אבל לא על המטרה והדרך.
אני משער שלאחר מיצוי כל האפשרויות המדיניות והכלכליות, אם איראן תגלוש בתוכנית הגרעין שלה אז ארה''ב תתקוף אותה. הויכוח עכשיו עם ישראל הוא על הזמן. ישראל לוחצת כי היא קרובה יותר לסכנה, היא יודעת קצת יותר טוב מאמריקה מה קורה באיראן. לאמריקה יש זמן, ואם היא תפספס, אז לא נורא, תהיה לנו צפון קוריאה נוספת באיראן.

מסווה של ''אישיות ביטחונית בכירה'' העניק שר הביטחון אהוד ברק ראיון לעיתון ''הארץ'' (10 באוגוסט 2012) במטרה ליצור דעת קהל אוהדת להתקפה ישראלית על איראן. הראיון חידש את העיסוק האינטנסיבי בנושא, ובין השאר דווח כי ברק ונתניהו נחרצים ליזום את המלחמה נגד איראן כבר בסתיו הקרוב, על אף בקשתו של הנשיא אובמה להימנע מכך, הן משום שלדעתו איראן עדיין רחוקה מייצור פצצה גרעינית והן משום שהדבר עלול לסבך אותו לקראת הבחירות לנשיאות.

אובמה לא צריך לעזור לישראל, כי ישראל תסתדר עם מה שיש לה. אובמה רק צריך לא להפריע.

לא שמעתי שהסקרים מכניסים את נתניהו וברק ללחץ. למעשה כלל לא חשוב מה שהציבור חושב. וגם עמדת הציבור נובעת מלחץ אטומי ולא מידע והבנת הבעיה. אבל תפקידו של מנהיג הוא לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון, גם בניגוד לדעת רוב הציבור.

נתניהו וברק לא גייסו את השואה לעניין, אלא דווקא יריביהם. נתניהו פעם אחת הזכיר את השואה, אבל הוא אמר שתפקידו למנוע שואה, בעוד גדעון ספירו לועס את השואה לפי צרכיו ובונה לה צורות אלסטיות כל שבוע. אז מה כי ילין הספירו?

אני לא מתנגד שגם האמריקאים יתקפו באיראן, אבל אני חושב שחשוב מאוד שגם ישראל תתקוף באיראן כשהיא משדרת שהיא המעצמה האירזורית החזקה ביותר, וגם לא לתת את כל הקרדיט לארה''ב שאחר כך תנסה לשחק בזה כדי ללחוץ על ישראל להתאבד מול הפלסטינים.

תקיפה אמריקאית לא תכניס את האזור לתוהו ובוהו יותר מהתוהו ובואו שנמצא בו האזור היום. מתנגדי המלחמה הם מיעוט קיצוני שמאלני שמעדיף איום גרעיני איראני על ישראל כחלק מאמונתם שזה מה שיוציא את ישראל מהשטחים. אבל קריאתם של השמאלנים האלא היא דגל שחור של אי חוקיות. לדעתי המשטרה צריכה לחקטר את התופעה הזאת.

ישראל לא הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני. לישראל יש נשק גרעיני כבר משנות ה-‏60. המהלך האיראני להתחמשות גרעינית לא נעשה כדי להתגונן מישראל, אלא כדי להשמידה, כפי שחוזרים ואומרים מנהיגים איראנים שונים מאמצע שנות ה-‏90 אז החל המסלול הנוכחי של פרוייקט הגרעין האיראני. זה בגלל ישראל במובן של ''בגלל שהיא קיימת''.

הגיע הזמן לדפוק את איראן !!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



צריך לנפץ לאיראנים את הגרעינים
גדעון ספירו (יום שישי, 17/08/2012 שעה 0:30)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הסיבות שאני ממעט להגיב להערות קוראים, נעוצה במגיבים מסוגך שמשפריצים מילים ומשפטים מנותקים מכל קונטקסט אמיתי. אתה ממציא לך שמאל שאינו קיים, מיחס לו עמדות שאין לו ומתווכח איתו.

הנה דוגמא: אתה כותב ''מתנגדי המלחמה הם מיעוט קיצוני שמאלני שמעדיף איום גרעיני איראני על ישראל כחלק מאמונתם שזה מה שיוציא את ישראל מהשטחים''. במשפט הקצר הזה יש מספר טעויות: 1)רוב הציבור מתנגד למלחמה יזומה מצד שראל. המיעוט מתנגד למלחמה ללא קשר מי היוזם.
2) אין איש שמאל אחד שמעדיף איום גרעיני איראני. כל אנשי השמאל תומכים בעמדה שהבעתי בטורי, להפוך את המזרח התיכון לאזור מפורז מנשק גרעיני. איש שמאל לא רוצה לראות נשק גרעיני בידי ממשלה כלשהי בעולם, בוודאי במזרח התיכון, בוודאי ובוודאי לא בידי איראן.
3)אנשי שמאל שרוצים לצאת מהשטחים לא מחפשים ולא זקוקים לגיבוי איראני. לא כל אנשי השמאל רוצים לצאת מהשטחים. יש כאלה המכירים במציאות החדשה שכפתה עלינו תנועת ההתנחלויות, ומוכנים להשלים עימה ובתנאי שכל השטחים יסופחו לישראל ויוענקו זכויות אזרח לכולם במסגרת מדינה חילונית דמוקרטית.
_new_ הוספת תגובה



צריך לנפץ לאיראנים את הגרעינים
ע.צופיה (יום שישי, 17/08/2012 שעה 7:33)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה לא משפריץ מילים ומשפטים מנותקים מכל קונטקסט אמיתי?
ואתה לא ממציא לך מדינה שאינה קיימת במציאות ותוקף אותה?
כנות היא תכונה חיונית למתקן עולם.
אין לך את זה ואינך מתקן אפילו צינור ביוב בחצר האחורית.
_new_ הוספת תגובה



אתה גם לא מגיב לטיעונים בסיסיים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 17/08/2012 שעה 9:51)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעת למשל כתבת ''איש שמאל לא רוצה לראות נשק גרעיני בידי ממשלה כלשהי בעולם'' כנראה שזה נכון .

אבל

נשק גרעיני מסוגלים לייצר בעשרות מדינות . אין סוד ביצורו . מי שחושב שיש בזה מהמועיל עושה את המהלך .
לכן העמדה של השמאל כפי שכתבת היא מנוגדת להיגיון . זו רק משאת נפש , שאינה שונה מההמתנה למשיח .

כמוכן כדאי שתזכור
יש מלחמות בעבר שהביאו תועלת למנצחים וחלק מהמנצחים אף היו היוזמים/תוקפים .
לכן לפני עיני מנהיגים עומדת האפשרות לפעולת מלחמה בבחינת אופציה לשיקול דעת .
העמדה האוטומאטית של ''המיעוט מתנגד למלחמה ללא קשר מי היוזם'' כפי שכתבת היא
לא ראציונאלית אלא ריגשית ולכן שגויה .

ועוד כדאי שתדע או אולי תבחין כי '' . . . יוענקו זכויות אזרח לכולם . . .'' אשר שייך לתפישת הנאורות ,
הוא אליה וקוץ בה . את הקוץ מגלים בהדרגה באירופה ובארה''ב .
בעלי תרבות יפאנית אולי יקראו להשקפה זו ''פוגו'' כשמו של דג רעיל שנאכל אחרי ניקוי-אשר לא תמיד מצליח .
======================================================================
אבל הכי חשוב הוא העובדה שעד כה לא ראיתי שכתבת ''זו המטרה'' ומדיניות X או מדיניות Y או Z מובילה
להשגת מטרה זו , כי 1-2-3-4-5 . . . .

כלומר אתה מציג המלצות מדיניות בלי להראות למה הן מיועדות .

אריה עירן-חיפה .
_new_ הוספת תגובה



[•] השטויות של ספירו
(יום שישי, 17/08/2012 שעה 14:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשטר הציוני הוא גרורה סרטנית שאם יישאר ממנה אפילו תא אחד, היא תאיים על כל האזור'' – כך אמר היום (שישי) נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'ד, בנאומו באוניברסיטת טהרן לרגל ''יום ירושלים הבינלאומי'', המכונה גם ''יום קודס''. לדבריו, ''גם המערב שבוי בידיהם של הציונים ולאיש אין זכות בחירה חופשית בשל כך. קיומו של המשטר הציוני הוא פשע כנגד האנושות''.

לאור דברי ספירו אני מציע להפטר מכל נשק שיכול להרוג
יש להיפטר גם מסכינים ומזלגות מסוכנים

אנשי רוח ובראשם ספירו ידאגו כי הנחשים יתחילו ללכת על ארבע, השמש תשקע בדרום, והנמרים יוכלו עשב

[•]...
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו מאשים איש ימין שהוא משפריץ שטויות
חוק שימור האלרגיה (שבת, 18/08/2012 שעה 21:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בואו נבדוק כמה שטויות משפריץ ספירו בכתבה שבועית אחת שלו:

מצחצחים חרבות

''במלים אחרות, נתניהו וברק, לפי אותה גירסה, מצפצפים על אובמה, ומנצלים את מצבו העדין לקראת הבחירות'' - זוהי פרשנות חצופה של ספירו. עמדת הדחיפות היא עמדה של הערכה מקצועית הכי טובה שיכולה להיעשות והיא הערכת המודיעין הישראלי. אין לזה קשר לבחירות, ואפשר אפילו שהצטרפות ארה''ב לתקיפה ממש לפני הבחירות דווקא תחזק את מעמדו של אובמה והוא יגדיל את כוחו. גם העם האמריקאי מזדהה עם מנהיגיו בזמן מלחמה.

''[אובמה] לא ירצה להסתכסך עם הלובי היהודי איפא''ק רב העוצמה, המשמש למעשה כזרוע של ממשלת ישראל בוושינגטון'' - כאן ספירו מפרשן כמו אחרון האנטישמים בארה''ב שטוענים שהלובי הפרו-ישראלי (זה שמו של הלובי ולא בלובי היהודי כפי שספירו משקר) הוא מכשיר של ישראל למשחק בתוך הפוליטיקה האמריקאית. אבל טוב שספירו יידע שיש עשרות מדינות עם לובי פרו-אותן מדינות. יש גם לובי פרו-סעודי, פרו-מצרי. מעולם לא שמעתי את יפי הנפש (השמאלנים, כן שמאלנים) מדברים כך על הלובי'ים האחרים. רק לפרו-ישראלים אסור להקים לובי לפי החוק כי הם משרתים את האינטרסים של ''היהדות העולמית'' (ספירו מזכיר לי את השנאה נגד יהודים בשנות ה-‏30).

''דבר שיחייב את אובמה להיחלץ למען ישראל, אם אינו רוצה להפסיד את הקול היהודי'' - אין היום שום משמעות לקול היהודי כי הוא זניח. מה שחשוב יותר היא תרומה של יהודים לכל צד במירוץ. רק פעם אחת בעת בחירתו בשנית של בוש השני קולות של יהודים הכריעו את הבחירות בפלורידה והשאירו את השלטון אצל בוש. כיום יש מדינות פרו-אובמה ומדינות פרו-רומני ומדינות שטרם יש בהן הכרעה לא עומדות להכריע על חודו של קול וגם בחלקן אין קהילות יהודיות משמעותיות.

''העיתונות מדווחת שראשי הצבא, המוסד והשב''כ מתנגדים ליוזמה צבאית ישראלית, שפירושה הכרזת מלחמה נגד איראן, שתוצאותיה יכולות להיות קטסטרופליות'' - העיתונות היא אנטי-נתניהו בצורה פושעת ודוחה (להוציא את ''ישראל היום'' שהופך להיות עיתון מאוזן ושקול, כי קראתי בו כתבות בעד ונגד נתניהו ותקיפה באיראן, בצורה שקולה ומאוזנית. ידיעות לעולם לא יביא כתבה התומכת בעמדות נתניהו).

''מרבית הישראלים לא נהפכו לפתע לשוחרי שלום. רוב מכריע של יהודים בישראל תומך בפעילות צבאית נגד איראן, הם רק רוצים שזה יעשה על ידי האמריקאים או לפחות בתמיכתם וסיועם'' - ספירו מסתיר את העובדה שזאת גם עמדתם של נתניהו וברק. השאלה היא מה קורה כשאמריקה לא רוצה או לא תרצה לבצע את העבודה. אם הציבור בארץ היה מבין שישנה אפשרות ולו קטנה שאמריקה של אובמה לא תפעל גם הלאה, ברור שרוב הישראלים היו תומכים בעמדות נתניהו וברק. אני מציע לכל אלה שלא מכירים את הנושא ואלה רוב הישראלים, לתת את מבטחם בנתניהו וברק.

''במקום לחסל את פרויקט הגרעין האיראני היא רק תעצים את אותם איראנים המצדדים בחימוש גרעיני'' -- עדיין לא שמעתי שום הסבר ראציונלי לטענה שהשמדת התשתית הגרעינית של איראן רק תאיץ את פרוייקט הגרעין האיראני. הרי זה תרתי דסתרי.

''מעל הפקודה הזו מתנוסס הדגל השחור של האי חוקיות'' - פעולה צבאית ישראלית נגד הגרעין האיראני היא חוקית באבוהא ונתמכת ע''י סעיף 51 באמנת האו''ם. למדינה זכות לפעול צבאית נגד כל גורם מדינתי או צבאי הקורא ופועל להשמדתה, תקיפתה, פגיעה בה. זה נקרא ''זכות ההתגוננות''.

מהו שווי חייהן של שתי נשים פלסטינית?

כלל לא ברור שהחייל ס. הוא שירה על שתי הנשים. זה לא הוכח מעולם. אבל הלחץ שלחצו את החייל מול הצעה די אטרקטיבית הביאה אותו להסכים להסכם הטיעון הזה. אני דווקא רואה את את האשמות חסרות השחר כנגדו ע''י ארגוני שנאל חסרי אחריות ומקצוענות, שגרמו לקריסת הצדק ולהמשך התביעה נגד החייל ס. למרות שברור לכולם שבהליך משפטי רגיל אי אפשר היה לשכנע ולהוכיח שהחייל ס. היה זה שירה.

זהו עוד מקרה שבו תעמולה פוליטית משפיעה לרעה על תקינות משפטית.

ובינתיים יותר קשה לחיות

האופק הכלכלי ממש מתקדר. המשק צמח ב-‏3.2% ברבעון השני של 2012. רמת החיים זינקה ב-‏3.7% (3.4% ברבעון הראשון). יצוא הסחורות והשירותים עלה ב-‏10.3%. התוצר העיסקי שהוא מנוע הצמיחה המרכזי במשק עלה גם הוא ב-‏3.7%. התוצר לנפש גדל ב-‏1.4% והגיעה ל-‏31 אלף דולר. עלייה ב-‏5% ברכישת מוצרי חשמל ברבעון השני. עליה של 6.9% ברכישת דיברי הלבשה. עליה של 5% ברכישת מוצרי בני קיימא. עליה של 9.3% בהוצאות על חשמל, מים ודלק וזה כשמחיר המים והחשמל לא עלו ומחירי הדלק ירדו. היבוא ברבעון השני ירד ב-‏9.3% והיצוא עלה ב-‏22%.

קצב הצמיחה במשק הישראלי כפול מזה שבארה''ב ופי 15 מזה שבגוש האירו !!!!
לכן לדעתי אפשר בהחלט לשפוך עוד כספים על ההתנחלויות.

לא הדרכון יחלק את החברה הישראלית במצב מלחמה עם איראן לשניים כי עוד לא ראיתי ישראלי ללא דרכון בר-תוקף. זה הכל הפוליטיקה מה-בראש.

שטפו את מוחם

כמה שיותר צעירים יהודים יעלו לישראל וישרתו בצבא ככה נהיה יותר חזקים. החייל ישראלי הוא המגן על ישראל מפני שוט הצלפה של הטרוריסטים האסלאמים בעזה, ביו''ש, בסיני ובלבנון.
_new_ הוספת תגובה



סתירה?
דוד סיון (יום ראשון, 19/08/2012 שעה 7:33)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בדרך כלל מקובל שהתוצר לנפש הוא המדד לרמת חיים. לכ אם ''התוצר לנפש גדל ב-‏1.4%...'' לא יכול להיות ש''רמת החיים זינקה ב-‏3.7%...''

ב. נתוני ה-BEA (http://www.bea.gov/national/xls/gdpchg.xls): התוצר האמריקאי צמח (ביחס לתקופה קודמת) ברבעון השני בכ-‏2% ברבעון הראשון וכ-‏1.5% ברבעון השני. לכן לפי הנתונים שהצגת אין אפשרות שהישראלי שקצב הצמיחה הישראלי כפול...''15!
_new_ הוספת תגובה



סתירה?
(יום שני, 20/08/2012 שעה 8:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נכון לחלוטין
תוצר לנפש הוא פונקציה של הכנסה
רמת חיים הוא פונקציה של ההוצאה
אני יכול לממן רמת חיים מחסכונות או מהלוואות
או ממתנות
_new_ הוספת תגובה



מה שכתבתי נכון
דוד סיון (יום שני, 20/08/2012 שעה 11:18)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. שים לב שלא עסקתי בהגדרות אלא כתבתי ''בדרך כלל מקובל שהתוצר לנפש הוא המדד לרמת חיים''. למרות דבריך זה נכון.

ב. כאשר מסתכלים על תמונה כללית התוצר מוגדר כביטוי מספר אחד, וכך גם התוצר לנפש שהוא ערך ממוצע. ההגדרה מכילה את ההוצאה לצריכה ואת החסכונות ועוד (http://stats.areppim.com/glossaire/gdp_def.htm). בהגדרה סך ההוצאות לתקופה זהה לסך ההכנסות באותה התקופה.ההוצאה הכללית לנפש חייבת להיות זהה להכנסה הכללית לנפש.

ג. אתה כאדם יחיד יכול לממן הוצאות גבוהות מההכנסות שלך. אבל זה אפשרי כי יש מישהו אחר שחוסך יותר (וצורך פחות).
_new_ הוספת תגובה



מה שכתבתי נכון
(יום שני, 20/08/2012 שעה 17:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נכון

תוצר לאומי גולמי (תל''ג) הוא מונח כלכלי המבטא את סך כל המוצרים (סחורות ושירותים) הסופיים המופקים בשנה נתונה במשק לאומי, בתוספת ההכנסות של גורמי ייצור מקומיים כתוצאה מפעילותם מחוץ לגבולות המדינה, והחסרה של ההכנסות של גורמי ייצור חיצוניים העובדים באותו משק (כגון עובדים זרים), לפני הפחתת הבלאי.

לצורך חישוב התל''ג מוגדר ''מוצר'' ככל סחורה או שירות שניתנים בתשלום. לפיכך, התל''ג הוא סיכום של כלל העברות הכספים במשק הלאומי. התל''ג אינו כולל סחורות ושירותים שאינם ניתנים בתשלום (פעילות התנדבותית למשל) וגם לא הפרשת כספים לחיסכון לאומי
_new_ הוספת תגובה



מה שכתבתי נכון
(יום שני, 20/08/2012 שעה 17:14)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף במקום שבו קיימת שונות רבה של ההכנסות כך שלא ניתן לדבר על ממוצע , התוצר לנפש יכול להיות גבוהה ורמת החיים החציונית נמוכה
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה ומטעה!
דוד סיון (יום שני, 20/08/2012 שעה 19:01)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הדברים שכתבתי הם נכונים ולכן אתה טועה ומטעה כאשר אתה כותב ''לא נכון''.

ב. המדד המועדף לתיאור רמת חיים הוא תוצר מקומי גולמי (תמ''ג) והוא מוגדר באופן שתיארתי. באופן יותר מדוייק התמ''ג הוא ''הערך הכספי, במחירי שוק, של כל הסחורות והשירותים שיוצרו בתוך הארץ בתקופה נתונה, בדרך כלל שנה'' (http://www.maot.co.il/lex6/glossary/g_4096.asp).

ג. תמ''ג הוא גם תל''ג פחות ''הכנסות מחו''ל''.

ד. בנתיים כאשר מבטאים רמת חיים באמצעות מספר או מספרים אז משתמשים בערכים ממוצעים. אחד הממוצעים המקובלים ביותר בעולם ובישראל שמשמשים לתאור רמת חיים הוא התמ''ג לנפש.

ה. אתה כמובן יכול לטעון שלא ניתן לדבר על ממוצעים.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה ומטעה!
(יום שלישי, 21/08/2012 שעה 10:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב הטעיה

תמ''ג = צריכה + השקעות + יצוא - ייבוא
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לטעות ולהטעות!!!
דוד סיון (יום שלישי, 21/08/2012 שעה 11:30)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תמ''ג = צריכה + השקעות + הוצאות הממשלה + (יצוא פחות יבוא)

- החסרת את הוצאות הממשלה.

ב. תמ''ג = צריכה + חסכון + מסים.

ג. צריכה + השקעות + הוצאות הממשלה + (יצוא פחות יבוא)
= תמ''ג = צריכה + חסכון + מסים (http://bilbo.economicoutlook.net/blog/?p=13794).

לכן מאחר ומה שכתבתי כעת מפרט את מה שכתבתי קודם הטענה שלך מופרכת.

גם המשוואה שכתבת שגויה.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לטעות ולהטעות!!!
(שבת, 25/08/2012 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריכה כוללת הוצאות ממשלה זה חלק מהצריכה

אמנם ניתן לפצל בין צריכה פרטית לצריכה ציבורית אך ברור ששינהם זה צריכה

יש בעיה במדידה לדוגמא מקום בו יש שוק שחור גדול

או פעילויות זהות ירשמו פעמיים וכיו''ב

כמובן ישנם בעיות רבות אחרות במודל הפשוט הזה שמייתרות אותו

איציק
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לטעות ולהטעות!!!
(שבת, 25/08/2012 שעה 21:00)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה

_new_ הוספת תגובה



בלי להודות בהטעיות אתה, איציק, מתקרב לעניין
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 7:33)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרכך לתקוף ''תחנות רוח'' התייחסת באופן שגוי לדברים שכתבתי בהודעותי, כאשר כתבת ''לא נכון'' במספר הודעות.
א. עובדתית לא התייחסת למשתנה משמעותי הוצאות הממשלה (G) שאפילו לפי המאמר שמצאת, מהווה כ-‏20% מהתוצר המקומי הגולמי.
ב. כעת אתה מנסה להתחכם ולחבר משתנים משמעותיים - לבטלם כדי כביכול ליתר את ההודאה בטעות. אבל המשתנה שהחסרת מתייחס לשני ערכים (צריכה והשקעות).
ג. הטעות הכי גדולה שלך כעת היא הטענה כי ''כמובן ישנם בעיות רבות אחרות במודל הפשוט הזה שמייתרות אותו''. יש לכך שתי סיבות:
ג.1 אינך מציג מודל אחר שמשוחרר מ-''בעיות רבות''.
ג.2 מודלים טובים אינם ולא מתיימרים להיות מה שהם לא. הם טובים גם אם הם נראים פשוטים, כפי שכתבת, אם הם מדריכים ניתוח נכון של המציאות ושימוש בהם הוא כלי לתחזיות מציאותיות.

ד. אחד מחתני פרס נובל לכלכלה כתב (יותר מפעם אחת) שהפשטות היא חלק חיוני, מהותי, של התובנה – של הבנת המציאות. בשפת המקור (http://krugman.blogs.nytimes.com/2012/07/13/simple-i...): ''And the simplicity is actually an essential part of the insight''.
כמובן שאפשר למצוא הבהרות יותר מפורטות לגישה הזאת (http://web.mit.edu/krugman/www/howiwork.html) שבעיני עדיפה על שימוש במודלים מסובכים שדרכם רואים הרבה עצים ולא את היער.
_new_ הוספת תגובה



כניראה לעולם לא תודה על האמת
(יום ראשון, 26/08/2012 שעה 13:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוון הראת עד המשבר האחרון תמ''ג גבוהה וגידול בתל''ג
כם ספרד
גם איטליה

ועוד
מה קרה המודל נכון רק שהעובדים המרכיבים את המודל אינם נכונים

המודל מניח הנחות לא נכונות במציאות

אלו דברים ידועים, ואין צורך להרחיב

(באותה מידה שאני ניתקל רבות בשימוש טכני נכון של מודלים בניתוח דוחות כספיים - התוצאות הם שטויות)
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה לא מבין!
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 14:08)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי אתה כנראה לא מבין מדוע משתמשים במודלים ולא את מה שכתבתי בהקשר הזה:

א. המודל שתיארתי מתאר את המציאות יותר טוב מההודעה שכתבת.
ב. העובדות הנכונות הן שהמשקים האלה (יוון, ספרד ואיטליה) צמחו עד המשבר האחרון. אין באמירה הזאת דבר שפוסל מודל כלשהו.
ג. שלושת השורות הראשונות שכתבת אינן רלוונטיות.
ד. גם הטענה שכאילו ''אלו דברים ידועים...'' מופרכת בעליל.
_new_ הוספת תגובה



שוב פעם לא נכון
(יום ראשון, 26/08/2012 שעה 14:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התמ''ג ביוון בספרד ובאיטליה היה מוטעה וזה פורסם
גם אתה יודע זאת אך מבכר להטמין את הראש בחול
ביוון התמג שםורסם היה שגוי משלוש סיבות עיקריות(ישנם סיבות נוספות) א. מדידה לא נכונה ()לטובת הממשלה) ב. חלק הפעילות הכלכלית הלא מדווחת והלא משתתפת (בפעילות הממשלתית ) גבוהה, ג. הוצאות ממשלתיות גבוהות מאד

הדברים הללו בחלקם גם בספרד ובאיטליה

הבעיה בשלוש הארצות שהזכרתי היא מבנית ונטועה בתרבות הכלכלית הפנימית

דרך אגב חלק נכבד ממשפחתי חי בספרד
_new_ הוספת תגובה



שוב, איציק, אתה מתפאר בטענות מופרכות!!!
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 15:13)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. במקום לטעון טענות באוויר אשמח אם תראה אסמכתא לטענותיך:
א. ''התמ''ג ביוון בספרד ובאיטליה היה מוטעה וזה פורסם''.
ב. ''גם אתה יודע זאת...''

אוסף הטענות המופרכות שלך ממשיך לצמוח.

2. מה כל זה רלוונטי לדיון על מודלים?
_new_ הוספת תגובה



רצ''ב דוגמא
(יום ראשון, 26/08/2012 שעה 16:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף
אם תשתדל תמצא

דרך אגב כבר ב 2005 התרעתי בפורום משפחתי שהנתונים לא יכולים להיות נכונים וכבר אז נמכרו נכסים והוצאו כספים למקומות אחרים (בינהם לארץ) הדברים היו ברורים למי שרצה לראות

לא ניתן לייצר יש מאיין הגידול בתמ''ג נבע מכניסות הון ומהלוואות ולא מכלכלה ריאלית זה היה ברור
_new_ הוספת תגובה



שום דוגמה לא מצאת
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 18:06)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. שני הקישורים שהצגת לא מראים ולו טיעון אחד שתומך בטענותיך:
- ''התמ''ג ביוון בספרד ובאיטליה היה מוטעה וזה פורסם''.
- ''גם אתה יודע זאת...''

לכן כל עוד לא הראית אחרת הן מופרכות.

2. הקישור השני תורם לדיון על איכות המודל אבל לא מציג מדד אלטרנטיבי לתמ''ג. הוא רק מציע כיוון פיתוח. פרוש הדבר שכרגע התמ''ג הוא המדד הטוב שיש.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון והינה נוסף
(יום ראשון, 26/08/2012 שעה 18:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאת לא רוצה לדעת לא תדע

רצ''ב נוסף
_new_ הוספת תגובה



דברי עדין נכונים!!!
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 19:37)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שהצגת כעת איננו אסמכתא אלא טענה כשלך.

מי שלא רוצה לדעת זה אתה שחוזר על טענות ללא ביסוס (מופרכות), ומשמיץ את מבקריך.
_new_ הוספת תגובה



נו שויין
(יום ראשון, 26/08/2012 שעה 22:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם תחליט שהשמש עשועה מגבינה צהובה לא אוכל להוכיח
לך שלא
אני כניראה צריך לצורך זה להביא את השמש , לפרק אותה לגורמים
ולהוכיח שאין שם גבינה צהובה

תחשוב על חוקי השימור

אם היית צודק היה מתווסף כסף (או תמ''ג) ממקור עלום

כנראה שבמקום כל שהוא זה אפשרי כמו שאפשרי סיכום של טור מתבדר אין סופי

גם קליין טועה ?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מתמודד!
דוד סיון (יום שני, 27/08/2012 שעה 7:11)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הערותיך לדברים שאני כותב כאן שחצניות ובעיקר חסרות שחר.

ב. במקום להתמודד עם הביקורת ההוגנת על הדברים שכתבת אתה משמיץ (גם באמצעות בדיחות עלובות).

ג. עובדה אחת בולטת גם כעת: עוד לא הצגת ולו אסמכתא אחת לטענותיך ובודאי שלא הצגת הוכחה כלשהי.
_new_ הוספת תגובה



אין סתירה
חוק שימור האלרגיה (שבת, 25/08/2012 שעה 9:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך כלל הוא לפעמים תמיד.....

תוצר לנפש הוא רק אחד הנתונים לקביעת רמת חיים.

כתבתי: ''קצב הצמיחה במשק הישראלי כפול מזה שבארה''ב ופי 15 מזה שבגוש האירו !!!!'' לכן לא מובן לי מאיפה הבאת שכתבתי שקצב הצמיחה בישראל גבוה מזה שבארה''ב 'כפול...''15' ?!
_new_ הוספת תגובה



אין סתירה
דוד סיון (שבת, 25/08/2012 שעה 10:12)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בבקשה תציג את שאר הנתונים שמשמשים לקביעת רמת החיים
וגם את המידה שמתארת (או המספר שמתאר) את רמת החיים.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות והאיש ממשיך לפלוט שטויות
גדעון ספירו (יום שלישי, 21/08/2012 שעה 3:14)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אסתפק במספר דוגמאות, שאילו הייתי מתעכב על כולן,הקיבולת של המחשב לא הייתה מספיקה. להלן הציטוטים מדבריו והערותי:

''הערכה מקצועית הכי טובה שיכולה להיעשות והיא הערכת המודיעין הישראלי.'' - האיש לא שמע על הכישלון המהדהד של המודיעין במלחמת יום כיפור. אילו שמעו בקולי, המלחמה הייתה נמנעת ושלושת אלפי הקרבנות עדייו היו עימנו.

''העם האמריקאי מזדהה עם מנהיגיו בזמן מלחמה.'' - האיש לא שמע על מלחמת ויטנאם שיצרה שסע עמוק בציבור האמריקאי. הוא גם לא יודע שברק אובמה נבחר לנשיאות, בין השאר, משום שהיה הסנטור היחידי שהצביע נגד המלחמה בעירק והתחייב להוציא משם את חיילי ארה''ב. ואם נלך אחורה נגיע למלחמת האזרחים.

''כאן ספירו מפרשן כמו אחרון האנטישמים בארה''ב שטוענים שהלובי הפרו-ישראלי (זה שמו של הלובי ולא בלובי היהודי כפי שספירו משקר)הוא מכשיר של ישראל למשחק בתוך הפוליטיקה האמריקאית.'' - הנה האבסורד בהתגלמותו. האיש תומך בהגדרת ישראל כמדינה יהודית, אולם אם מכנים את הלובי הישראלי יהודי, הוא רואה זאת כאנטישמיות. חברי הלובי גאים בעוצמתם, אבל אצל ידידנו האישור על כך הוא מעשה של אחרון האנטישמים. אתה הבנת את זה ברוך?

''רק לפרו-ישראלים אסור להקים לובי'' - באיזה מקום בטוריי מופיע משפט כזה?

''כי הם משרתים את האינטרסים של ''היהדות העולמית'' -היכן מצא אצלי משפט כזה?

''אין היום שום משמעות לקול היהודי כי הוא זניח.'' - שטות מוחלטת.היהודים מרוכזים במספר מדינות מפתח, פלורידה, ניו יורק, קליפורניה ומאחר ואחוז ההצבעה שלהם עולה הרבה על הממוצע, השפעתם רחוקה מלהיות זניחה. שלא לדבר על ההשפעה שיש לתורמים יהודים במהלך בחירת המועמדים.

וזה רק מקצת מהיבול.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות והאיש ממשיך לפלוט שטויות
חוק שימור האלרגיה (שבת, 25/08/2012 שעה 10:07)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- העובדה שהמודיעין הישראלי כשל במלחמת יום הכיפורים אינה עדות לכך שהוא כושר עכשיו בעניין הגרעין האיראני. עד כה גופי המודיעין במערב התיישרו לפי הערכות המודיעין הישראלי. כלומר, יש כמה מוקדי בקרה שמאשרים את איכות המודיעין הישראלי, לפחות בעניין זה.

- תנועת מחאה אנטי ממשלתית בזמן מלחמת ויאטנאם עם כל הכבוד לא הקיפה את כל האמריקאים. היו הרבה, אבל באופן יחסי הם היו מיעוט. עובדה היא שהציבור בחר בניקסון הרפובליקני, מתוך הנחה שלא צפי שדווקא הוא יהפוך את הגלגל.

- כלל לא חשוב מה אובמה אמר או הצביע בעניין המלחמה בעיראק, מה שחשוב שרוב מצביעיו חשבו שהוא תמך המלחמה בעיראק http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard... (דוגמה). רוב מצביעיו של אובמה לא יודעים היכן הוא נולד, לא יודעים על קשריו האפלים עם האגף הרדיקלי של השמאל באמריקה וכו'.

אבל אתה רוצה לדעת את האמת? ההצבעה בסנאט על יציאה למלחמה בעיראק היתה ב-‏2002. ברק אובמה חבר בסנאט רק מ-‏2005 (לפני כן בין 97 ל-‏2004 הוא היה חבר סנאט מדינת אילינוי). אז האם אתה מוכן להסביר לפורום המכובד כיצד אתה מבסס את טענתך כאילו הוא הצביע נגד המלחמה?

זו עוד דוגמה של השקרים הרבים שאובמה מפיץ בציבור כדי להצטייר אחרת ממה שהוא באמת. אובמה הוא סכנה לארה''ב תחילה ולעולם אחר כך. האמריקאים שלא יודעים ולא מבינים בד''כ בדברים שמחוץ לגדר ביתם אולי קונים את השקרים שלו, אבל לא אני! משתמע שספירו כן קונה, כי זה אולי מסתדר טוב לו אם עמדותיו הפוליטיות.

- אני מסיק את זה גם מתוכן התקפותיך וגם מהטרמינולוגיה בה אתה משתמש - ''הלובי היהודי''. ואחר כך אתם מנסים להציג מציאות מדומיינת בה השמאל הקשה מפריד בין הציונות לבין היהודים, כדי להקל על עצמם לתקוף את ישראל ועדיין לא להיחשב לאנטישמים (לא כל המבקר את ישראל הוא אנטישמי, אבל כל המבקר ר ק את ישראל, כ ל הזמן ו ב כ ל עניין, הוא בודאי אנטישמי ולא ''אנטי ציוני''). לכן רבים ממבקרי ישראל בארה''ב מאמינים גם בתיאוריות קונספירטיביות על ''היהדות העולמית''.

- אתה צודק שהיהודים נמצאים במספר מדינות מפתח אבל חלקם היחסי באוכלוסיה הוא זניח, גם אם הם משתתפים יותר במעשה ההצבעה. יתרונם בא לידי ביטוי רק כאשר יש תיקו בין הצדדים. אבל למה להניח שיש גוש יהודי שמצביע לפי האינטרסים שלו ולא של כלל האוכלוסיה? זה כשלעצמו שיקרי. היהודי מצביע בדיוק לפי שיקולים של כל אזרחי ארה''ב, וקודם כל על העניין הכלכלי-חברתי. אתה צודק בעניין תרומתם הכספית של היהודים למועמדים לבחירות. כאן יש להם השפעה רבה יותר מהממוצע האמריקאי. אבל גם כאן רוב תורמים משיקולי פנים ושיקולים שנלקחים ע''י כלל התורמים האמריקאים. נדמה ששלדון אריסון הוא יוצה דופן שתורם גם בגלל העניין הישראלי.

אני מקווה שתהיה מניב יותר להבא.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות והאיש ממשיך לפלוט שטויות
גדעון ספירו (שבת, 25/08/2012 שעה 23:57)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לענין הצבעתו של אובמה בענין המלחמה בעיראק, התנסחתי בצורה שגויה, אבל צדקתי לגופו של נושא. אכן, ב-‏2002 אובמה לא היה חבר הסנאט בוושיגטון אלא סנאטור במדינת אילנוי, וככזה היה מראשוני המתנגדים למלחמה, להלן שני קטעים מויקיפדיה על אובמה, באנגלית ובעברית:

Obama was an early opponent of the George W. Bush administration's2003 invasion of Iraq.[65] On October 2, 2002, the day President Bush and Congress agreed on the joint resolution authorizing the Iraq War,[66] Obama addressed the first high-profile Chicago anti-Iraq War rally,[67] and spoke out against the war.[68] He addressed another anti-war rally in March 2003 and told the crowd that ''it's not too late'' to stop the war.[69] (ויקיפדיה באנגלית)

אובמה נמנה עם המתנגדים מלכתחילה למלחמת עיראק. בנאום שנשא ב-‏2002, אמר: ''אני לא מתנגד לכל המלחמות. אני מתנגד למלחמות מטומטמות''. (ויקיפדיה בעברית)

לכך התכוונתי כשכתבתי שהוא היה הסנאטור הראשון והיחידי שהצביע בפעילותו אז כסנאטור נגד המלחמה בעיראק. כאשר החל במסע הבחירות לנשיאות ארה''ב הוא בא עם הקרדיט של ראשון (בוודאי מראשוני) הפוליטיקאים האמריקאים מהרמה הפדרלית שהתנגד פומבית למלחמה בעיראק ופעל נגדה.

לענין הביקורת על ישראל: אני לא מכיר אדם העוסק או מתענין בפוליטיקה שמבקר כל הזמן ובכל ענין רק את ישראל. כל ארגוני זכויות האדם בעולם ובישראל שמותחים ביקורת על הכיבוש הישראלי, מותחים ביקורת נוקבת על מסע הרצח של אסד בסוריה, או הפרות זכויות אדם במקומות שונים בעולם, אלא שאתה פשוט לא יודע על כך.

לענין הלובי היהודי: אין ספק שמדובר בלובי בעל עוצמה ניכרת. אחרת הנשיא וחברי קונגרס לא היו מטרידים עצמם להופיע בועידה השנתית של הארגון ולהישבע אמונים לישראל.
הדבר מוסבר בין השאר בהנחת עבודה לפיה יהודים רבים שוקלים בהצבעתם, לצד סוגיות פנים אמריקאיות, גם את היחס לישראל.

לענין המאבק נגד המלחמה בויטנאם: לא כתבתי שההתנגדות הקיפה את כל האמריקאים, אלא שהמעורבות האמריקאית בויטנאם גרמה לשסע עמוק בחברה. הייתי אז כתב ''על המשמר'' זצ''ל בארה''ב וראיתי את הפגנות הענק של צעירים חייבי גיוס שורפים את כרטיסי הגיוס שלהם (אז עוד היה שירות חובה בארה''ב).

לענין שקריו של אובמה - אינני קונה את שקריו של אף פוליטיקאי, ואנימשתדל לשמור על שיפוט עצמי. באחד מטוריי האחרונים ציינתי שאובמה הוא אכזבה לשוחרי השלום בישראל משום שהמשיך לתמוך בישראל בנשק ובהצבעות במוסדות בינלאומיים. בוועידת איפא''ק ציין אובמה בגאווה כי בתקופת נשיאותו סיפקה ארה''ב לישראל חימוש בכמויות ואיכות העולות על כל הממשלים הקודמים. אם כך נוהג נשיא אותו אתה מאשים בשמאליות, אז אין לך סיבה לחשוש מאנשי שמאל.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות והאיש ממשיך לפלוט שטויות
בצלאל פאר (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 12:16)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינה זאת זה מטעה לומר שאובמה היה המתנגד היחיד למלחמה בעיראק, כי היו עוד סנטורים מכמה מדינות שלא שאלו אותם ושהתנגדו למלחמה. אז הוא אמר!

אובמה אמר הרבה דברים ב-‏5 השנים האחרונות והוא עשה הרבה הפוך ממה שאמר. מספיק לראות את התנהלותו חסר האחריות וחסרת הכשרון בעניין הבשורה שניסה להביא לעולם הערבי (נאום קהיר) שהיתה הכי רחוקה האפשרית מהמציאות בשטח, באותה שעה מחוץ לכותלי מסגד אלאזהר. אובמה דיבר על תהליכי דמוקרטיזציה ופתיחות למערב, ואילו בפועל, לאו דווקא בגלל עמדות אובמה, אנחנו רואים תהליכי הקצנה והסתגרות בעולם הערבי (שנעזרים לעיתים בבחירות דמוקרטיות אבל לא למען הדמוקרטיה). כנראה שמובראק מיד הבין את משמעות נאומו ובחר להישאר בארמונו. גם עמדותיו של אובמה בעניין הפלסטינים זיגזגו כמה פעמים וקשרו את אובמה בפלונטר. ואם מישהו מקווה שאובמה, במידה וייבחר שנית, יהיה נועז יותר בעניין הפלסטיני, אז הוא מפזר חול בעיני עצמו ואחרים.

מצידי שאובמה ימשיך לשקר ולאכזב את כל אוהדיו. כמה שהוא יעשה פחות בעניין הפלסטינים ככה יהיה טוב יותר לפלסטינים ולישראלים. אמריקה תומכת בנשק בישראל לא בגלל העיניים הטובות של אמריקה אלא בגלל אינטרסים אמריקאים. אובמה מבין בזה טוב מאוד, בעיקר כשאמריקה נמצאת המשבר כספי קשה. אובמה סיפק הרבה נשק לישראל כדי להכינה לתקיפת איראן.

ארגוני זכויות אדם לא התייחסו למתרחש בסוריה כמעט שנתיים. נדמה לי שרק לפני כחודשיים הארגון לזכויות האדם של האו''ם התייחס לראשונה למתרחש בסוריה. אני כופר ברלוונטיות של הארגונים החוץ מוסדיים האלה, משום שהם נוטים לכיוון המממנים אותם, אינם מבקרים את אשר באמת ראוי לביקורת (מוות מרעב של עשרות אלפים במאלי, או רצח מתמשך של מאות אלפי אנשים בסומאליה ועוד תופעות קשות בכל רחבי העולם), ומרבים לבקר את ישראל בכל דבר שהיא עושה (מוות של פלסטיני שהפר חוק ונפגע מצה''ל מוציא הודעת גינוי מיוחדת נגד ישראל, בעוד טבח שבטים באפריקה ובערב מוצא אותם סתומי פיות).
_new_ הוספת תגובה



דבר והיפוכו!
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 13:00)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מצד אחד אתה מתלונן שארגוני זכויות אדם לא התייחסו לארועים שונים ומצד שני אתה טוען שהם אינם רלוונטיים.

ב. חיפוש קליל ברשת מראה שטענתך שאירגונים כאלה לא מבקרים את מי שראוי לביקורת איננה נכונה:
ב.1 אמנסטי (http://www.amnesty.org/en/news/mali-s-worst-human-ri...) כתבו וכותבים ביקורת על הפגיעה בזכויות אדם במאלי.
ב.2 כך גם האירגון שעמד מאחורי המשט הטורקי כותב ביקורת על הנעשה במאלי.
ב.3 האירגונים האלה גם כותבים על הנעשה בסומליה.

בכלל כדאי שלפני הקלדת הצהרות בומבסטיות תבדוק את המציאות.

ג. אין אירגון שלא נוטה לכיוון שרוצים מי שמממנים אותו ונוטה לא לבקר מה ש''לא מתאים''. אז מה?
_new_ הוספת תגובה



אז מה ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 17:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז את היהודים ומאוחר יותר את ישראל מבקרים ותוקפים כל כך הרבה עד כי התופעה קיבלה שם מיוחד ''אנטישמיות'' .
זו אובססיה מנטאלית , שלא להרחיק ולהגיד שזו מחלת נפש .
אין ביקורת על הנעשה בסומאלי או בסוריה או ברואנדה-בורונדי דומה בהיקף ובעוצמה ובתפוצה כמו האנטישמיות .
אין אירגונים אנטי-סומאלי
אין אירגונים אנטי-סוריים
אין אירגונים אנטי רואנדה .

ואם לצורך דיוק יקי שלא לאמר ''פוצי'' , תמצא כמה כאלה הרי הם כמו כמה לבני בנין לעומת הפירמידות .
_new_ הוספת תגובה



הצהרותיך הן לא בסיס לדיון רציני
דוד סיון (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 18:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הצגת כל ביסוס להצהרותיך ולכן לא הצגת בסיס לדיון.

''ואם לצורך דיוק יקי שלא לומר ''פוצי'', תמצא כמה כאלה...'' אפשר יהיה להתחל דיון רציני משהו על טענותיך.
_new_ הוספת תגובה



הצהרותיך הן לא בסיס לדיון רציני
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 28/08/2012 שעה 12:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפניה שלך להציג אסמכתאות נעשית יותר ויותר תמהונית .
למה בדיוק נחוצות לך אסמכתאות ?
לזה שיש אנטישמיות ?

או לזה שאין תופעה דומה כלפי רואנדה , סומאלי , קרואטיה , סוריה ועוד . . . . ?
_new_ הוספת תגובה



הצהרותיך הן לא בסיס לדיון רציני
דוד סיון (יום שלישי, 28/08/2012 שעה 14:05)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא פניתי אליך שתציג אסמכתאות אלא ציינתי את העובדה שלא הצגת.
ללא אסמכתאות ההצהרות הבומבסטיות שלך הן תמהוניות וחסרות שחר.
_new_ הוספת תגובה



הצהרותיך הן לא בסיס לדיון רציני
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 28/08/2012 שעה 16:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך כתבת -
''אין אירגון שלא נוטה לכיוון שרוצים מי שמממנים אותו ונוטה לא לבקר מה ש''לא מתאים''. אז מה?''
הנקודה היא שהיהודים נמצאים באופן מתמיד תחת ביקורת והתקפות בעוד על אחרים אין דבר כזה .
_new_ הוספת תגובה



הצהרותיך הן לא בסיס לדיון רציני
דוד סיון (יום שלישי, 28/08/2012 שעה 17:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד הצהרה בומבסטית לא מבוססת (''... בעוד על אחרים אין
דבר כזה'') ולא רלוונטית לציטוט מדברי.
_new_ הוספת תגובה



אז דרום אפריקה כדוגמא .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 17:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באפריקה מאז ההשתחררות ההדרגתית מהכיבוש האירופאי , נעשו כמה וכמה פשעים נגד האנושות ובהיקפים גדולים מאלה שבהם מואשמת ישראל .
דרום אפריקה שהיא אולי החזקה עשירה ומפותחת באפריקה השחורה וזכתה בעצמאות מהאפרטהייד כבר בשנת 1994 , נמנעת מפעילות נגד עוולות אלה .
אבל
מתאמצת מאד למען הפלסטינים ונגד ''עוולות'' ישראל .
גם
הרצח ההמוני של כמאה כורי פלטינה שובתים עבר כמעט ללא תשומת לב עולמית .
אילו קרה כדבר הזה בישראל או בשליטתה או אז היית מבין (אולי) ''אז מה ?''
_new_ הוספת תגובה



דבר והיפוכו!
בצלאל פאר (יום שישי, 14/09/2012 שעה 22:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין יתר אי הרלוונטיות של הארגונים לזכויות אדם היא שהם לא מתייחסים לאירועים של רדיפת אדם בכל העולם לעומת התייחסות האובססיבית בעניין ישראל, שיוצרת מצג שקר ושווא של מה שקורה בישראל ועם ישראל.

העובדה שאתה מראה שארגונים כלשהם התייחסו למאלי ולאריתריאה אינה שוללת את טענתי.

אבל מה שחשוב הוא שבסופו של ההתפתלות שלך אתה בעצם מסכים איתי, גם אם זה ''לא מתאים לך''. אז מה?
_new_ הוספת תגובה



דבר והיפוכו!
דוד סיון (שבת, 15/09/2012 שעה 0:30)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבתי דבריך מכילים סתירה פנימית.
הדברים שכתבתי בהחלט שוללים את טענתך.

לכן ההתפתלויות המילוליות לא יעזרו לך...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי