פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מנהיגות יהודית
נסים ישעיהו (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 13:20)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מנהיגות אמת ממגנטת את הציבור ומכוונת את
אורי מילשטיין (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 13:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוקטורים של הפרטים לכיוון של התגברות על איומים. מנהיגות נוסח האטד היא איום לאומי יותר מן האיום החיצוני כי היא היא מפנה את הוקטורים של הפרטים זה נגד זה.
_new_ הוספת תגובה



בוא נתחיל בקטן מנהיגות שקודם כל
ישראל חרג (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 14:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נותנת דוגמא אישית
הבעיות של ישראל כ''כ גדולות וכ''כ קשות לפתרון שבאמת במצב שנקלענו אליו אני חושב שאפילו צ'רצ'יל לא היה מצליח להוציא אותנו מהבוץ. אז אני מציע קודם כל לבחור המנהיגות שתתחיל בקטן ותחליט למשל לקצץ בכל הטבות היתר שצברו אנשי השלטון , נבחרי הכנסת והפקידות הבכירה וזה יהיה הגביש הראשוני שילכד את העם למשימות הגדולות יותר . כל עוד לא קמה לנו מנהיגות כזו אין גם סכוי שתוביל את העם לשום מהלך !
_new_ הוספת תגובה



לאורי ולישראל, רשימת מטרות המפלגה שאנו
נסים ישעיהו (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 17:12)
בתשובה לישראל חרג
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתכוונים לרשום בקרוב בע''ה:

מטרותיה של המפלגה הן אלה:
(1) להנחיל את המודעות כי 'ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל' ולאיש אין רשות או סמכות לוותר אפילו על חלק ממנה.

(2) להתאים את חוקי המדינה בנושאי ביטחון, חינוך, חברה, רווחה וכלכלה, לחוקת התורה.
(3) לבטל את כל החוקים הדתיים וכל החוקים האנטי דתיים ובכך לאפשר חופש דת אמיתי.

(4) לבטל את חסינות חברי הכנסת. עליהם לשמש מופת להתנהגות אנושית-מוסרית. (לאחר יישום סעיפים 1 ו 2).

(5) התחייבות אישית חתומה של נציגי המפלגה לפעול אך ורק משיקולים ענייניים ולהימנע מכל שיקול אינטרסנטי/כיתתי.

(6) כל מועמדי המפלגה ונושאי התפקידים מטעמה יפעלו על תקן של ממלאי מקום בלבד. איש לא יראה בתפקידו נחלה פרטית וכל אחד ידע כי יתכן שיתבקש לפנות את מקומו ותפקידו תוך זמן קצר.

(7) להבטחת מילוי סעיפים (5) ו (6) יוקם, בהקדם האפשרי, בית דין (בלתי תלוי) אשר יהיה הפוסק היחיד בכל מחלוקת שלא תהיה ואנו מתחייבים לכבד את פסיקותיו ולקיימן.

כרגע העניין מתעכב כי אין אנו מיליונרים ואיננו מוכנים לגעת בשחיתות (כספי הקצבות וכדומה). אנחנו גם מודעים לסכנה שבתרומות מגופים כלכליים...
אבל בע''ה, נעשה ונצליח לטובת כולנו.

והעיקר שנפעל בעצמנו כך שתהיה שנה טובה ומתוקה.
נסים.

קישורים:
האתר של תנועת אור ישראל.: http://www.ohrisrael.org/
_new_ הוספת תגובה



ניסים: אור לגויים וחושך ליהודים
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 19:22)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף (7) הוא הג'וקר שלך ושל מפלגתך, שפירושו יצירת בית דין בעל סמכות דיקטטורית, ''משטרת מחשבות ומעשים אולטרה-יהודית''. אין במצע מפלגתך ולא רעיון אחד דמוקרטי אלא מעין ציפייה איזוטרית שכולם יבינו ויתנהגו בהתאם, אחרי ש'ישתכנעו' בדרך האמת.

אני לא מדבר כלל על הרעיון של ''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל'', רעיון אשר מזכיר לי רעיון אחר שזכה לכינוי ''עם אחד, מנהיג אחד'' בתקופות אחרות.

מבחינה זו מפלגתך באמת אינה ניתנת לשיוך ימני או שמאלני, היות וברגע שתגיע לשלטון יאלצו גם ימנים חילוניים כאריה פרלמן לצד שמאלנים חילוניים מסוגי או מסוגו של רפי גטניו לברוח בכל המהירות כמה שיותר רחוק: היחס לכופרים ולבלתי מאמינים יהיה מחריד לכל הדעות, ולו בגלל מתק השפתיים בו נוקטת מפלגתך בבואה לתיאור העניין.
_new_ הוספת תגובה



לאלכסנדר מאן
הולך בתל. (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 21:02)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך להכין נעלי התעמלות,לא תצטרכו לרוץ רחוק,בני ישמעאל ידאגו לזה.
_new_ הוספת תגובה



הולך בתל, תפקידנו לעשות את עבודתנו
נסים ישעיהו (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 23:35)
בתשובה להולך בתל.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי שהנבואות שאתה מעלה כאן לא יתגשמו.
בברכה לשנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



''אור לגויים'' - היפוך מוחלט של ''גרמניה מעל לכל''
שרית ילוב (יום שישי, 23/08/2002 שעה 15:48)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהשוואת תורת ישראל לתורה הנאצית עושה אלכס את מעשה אורי אבנרי בהשוואת מצעד צה''ל למצעדי הצבא הנאצי (השוואה שזיכתה אותו בתורו בהשוואה על בסיס דומה: דומה אורי אבנרי לאדולף היטלר כי לשניהם יש שפם).
לפעמים דווקא תופעות שעל פני השטח נראות דומות, צופנות בעומקן ניגוד שאין כמוהו: אצל הנאצים נועדה ''תורת הגזע'' לתת לגיטימציה לכיבוש, הרג ודיכוי עמים אחרים בבחינת ''אני ואפסי עוד''. ביהדות ''אור לגויים'' ו''עם סגולה'' משמעותם הפוכה בדיוק: זוהי דרישה המופנית ליהודים עצמם - להיות טובים יותר וראויים יותר. היא לא נועדה לתת להם לגיטימציה לפגוע בעמים אחרים, לתבוע מעצמם להיות ראויים לשמם. הפגיעה בעמים אחרים מותרת רק אם הם מאיימים על הקיום היהודי. כדאי לך, אלכס, לקרוא את ספרו של ד''ר דניאל שליט ''שיחות פנים'', שבו הוא עוסק, בין השאר, בהשוואה המופרכת בין ''חוקי נירנברג'' לחוקי הנישואין ביהדות.
_new_ הוספת תגובה



שרית - בתשובה לשאלה ששאלתי לא מזמן את ישעיהו
רון בן-יעקב (שבת, 24/08/2002 שעה 0:23)
בתשובה לשרית ילוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם ,לאור המצע שמוצג באתרו הוא שואף לעם אחד מנהיג אחד הוא ענה - הלוואי.
_new_ הוספת תגובה



רון, אז מה המסקנה? שאני מאמין במשיח ומחכה לו
נסים ישעיהו (שבת, 24/08/2002 שעה 21:55)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיתגלה כבר. אסון כבד לשיטתך?
_new_ הוספת תגובה



עם אחד - מנהיג אחד, בתנאי שיש - ראש אחד
שרית ילוב (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 15:07)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רון, כמו כל נושא שמבקשים לבחון, כדאי לבחון גם את הנושא הזה מתוך פתיחות מוחלטת ובדיקה אמיתית (מה שקוראים ביהדות דיון ''לשם שמיים''). ברור שמבחינת כושרו של עם להתמודד בין העמים רצוי שימעטו בו הפילוגים ושתשרור בו אחדות. העובדה שבגרמניה הנאצית נסחטה האמיתה הזאת באופן קיצוני ושימשה למעשים נוראים נגד האנושות (ונגד גרמניה עצמה) אינה מוחקת את האמת: מנהיג הזוכה לאהדת רוב רובו של עמו ייטיב עם עמו יותר ממנהיג שאופוזיציה נושפת בעורפו ושמקדיש את עיקר מרצו לא לטובת מדינתו אלא לטובת מפלגתו. הכוונה היא כמובן למנהיג שזוכה בשלטון מתוקף אהדת העם ולא באמצעים רודניים. אם אני קולעת ל''ראש'' של ניסים ישעיהו, הוא ודאי מתכוון למנהיג במובן היהודי, שהוא באמת מי ש''מורם'' על ידי העם ולא ''מורם מעם'' סתם כך (כי מתחשק לו).
שמעתי מפי רב אנקדוטה יפה בעניין זה: פעם באו החסידים לרב אחד וביקשו ממנו שיהיה ראש הקהילה. אמר הרב: לא, אינני רוצה, אני מעדיף ללמוד וללמד. אמרו לו החסידים: אנא ממך, היה נא ראש קהילתנו. אמר הרב: לא, אינני מעוניין בשררה ובממון, רוצה אני ללמוד וללמד. אמרו לו החסידים: עכשיו, אחרי שאמרת את זה, אתה באמת חייב להיות ראש הקהילה. זאל הרב: מדוע? השיבו החסידים: כי אם אתה לא תהיה ראש הקהילה, יהיה ראש הקהילה מי שרוצה בשררה ובממון.
וזוהי כל התורה כולה: אנחנו באמת זקוקים למנהיג אחד שיזכיר לנו כי אנו עם אחד, אבל המנהיג הזה חייב להיות מישהו שלא ירצה להיות מנהיג אלא יקבל ''את דין העם'' אשר יקרא אותו למנהיגות.
_new_ הוספת תגובה



שרית, תודה. לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.
נסים ישעיהו (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 17:18)
בתשובה לשרית ילוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה, ניסים, אתה רשאי להשתמש בניסוח הזה
שרית ילוב (יום שלישי, 27/08/2002 שעה 11:30)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל צפוי - והרשות נתונה.
_new_ הוספת תגובה



מהם החוקים האנטי דתיים?
ארז לנדוור (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 22:16)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ארז, יש הרבה חוקים אנטי דתיים בספר החוקים
נסים ישעיהו (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 23:30)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של מדינת ישראל. גם חוק השבת הוא חוק אנטי דתי בהפוך על הפוך. הוא גורם ליהודים לעשות ''דוקא'' ולחלל שבת.
יהודי דתי אינו זקוק לחוק הזה. ליהודי דתי החוק הזה מפריע להיות דתי כמו שצריך אבל, כאמור, רוב החוקים הם כאלה.
ושתהיה לנו שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לחדד את השאלה.
ארז לנדוור (יום שישי, 23/08/2002 שעה 2:06)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם יש חוקים המונעים מאדם דתי לקיים מצוות, ואם לא, מהם חוקים אנטי דתיים?
_new_ הוספת תגובה



חוקים אנטי דתיים הם חוקים המניחים מראש
נסים ישעיהו (יום שישי, 23/08/2002 שעה 14:06)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את נחיתותה של הדת מול החוק האזרחי והחוק צריך להתערב כדי לכפות את ''החוק הדתי'' או לא להתערב כי אין אילוץ פוליטי.

מזוית ראיה זו רוב החוקים הם אנטי דתיים. אם כופים עלי בחוק לשלוח את ילדיי למסגרת חינוכית מוכרת - זה חוק אנטי דתי (וגם אנטי דמוקרטי) כי התורה מצווה עלי לדאוג לחינוכם של ילדיי אז מי צריך חוק?! כפיית תכנים חינוכיים בהתאם לשגיונותיהם של פוליטיקאים מזדמנים - כנ''ל.

אפשר להרחיב בכך עוד ועוד, אולם די בכך לבינתיים.

חוק המונע מיהודי פרטי לקיים מצוות - אינני מכיר כזה ואם היה - הוא היה נכלל בקטגוריה אחרת, לשיטתי.

שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אני אישית גם בעד משטר נשיאותי שינתק בין
אבנר בן בסט (יום שישי, 23/08/2002 שעה 0:25)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשות המחוקקת לבין הרשות המבצעת. זה יכניס סדר לעבודת שתי הישויות.
_new_ הוספת תגובה



לאבנר, משטר נשיאותי או אחר ובלבד שיותקנו
נסים ישעיהו (יום שישי, 23/08/2002 שעה 0:48)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלמים בפני הידרדרות לשחיתות. הבלם הראשון הוא בכך שכל נושא תפקיד ישא בו על תקן של 'ממלא מקום'. כך הוא לא ידבק לכסא, תודעתית לפחות.

בהמשך, בע''ה, אפרט עוד מרעיונותינו בנושא זה. כרגע רק אומר כי אין שום קדושה במספר מאה ועשרים עבור חברי הכנסת וגם לא במספר שלושים(?) עבור שרים.

נראה לי כי ששים ושלושה חברי כנסת יספיקו ופחות מעשרה שרים יוכלו לעשות את כל העבודה על פי שיטתנו.

עם זאת ברור כי תהליך הבחירה ישונה בדומה למה שכתב ישראל חרג במאמרו הארוך והמאלף.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



החולאים העקריים של הממשל בישראל המחייבים תיקון
ישראל חר"ג (יום שישי, 23/08/2002 שעה 5:57)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם:
1. העדר קשר בין הבוחרים לנבחרים. תיקון אפשרי: העברת מימון המפלגות לעם בשיטת השוברים או בחירות אזוריות בשיטת הפדרציות- קאנטונים. ראה תוכניתי .
2. העדר הפרדת רשויות אמיתית . מחוייב הקמת רשות ביקורת עם שינייים ורשות תכנון טווח ארוך (חשיבה).
3. העדר מנגנונים ונוהלים מוגדרים לאחריות כוללת ומוגדרת של נושאי המשרות בשלטון.פתרון: משטר נשיאותי עם מועצות , חלוקה לבית עליון ותחתון.
4. העדר ה''דוגמא האישית'''': צבירת הטבות וזכויות יתר של ראשי השלטון , נבחרי הכנסת והפקידות הבכירה הצמודה להם.
5. העדר מנגנונים ליכולת השפעה של העם גם בין בחירות- הפתרון: משאלי עם .
_new_ הוספת תגובה



חר''ג - לא פירטתי את כל משנתי, אלא
אבנר בן בסט (יום שישי, 23/08/2002 שעה 10:54)
בתשובה לישראל חר"ג
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התייחסתי בכותרת לנושאים שהעלה ניסים ישעיהו.

לגבי הערותיך:

1. האם לחזור לשנות ה-‏50? האין אמצעים טובים יותר היום?
בחירות אזוריות - הולך יפה עם משטר נשיאותי.

2. הפרדת רשויות אמיתית חייבת להתחיל במבנה הקיים. הקמת רשות חמישית (חושבת) יש בה טעם, אבל צריכה להידון עמוקות ע''י מומחים והציבור. זה תהליך ארוך.

3. מקובל. להוציא את עניין שני הבתים. לשם מה? האם ''רשות החשיבה'' לא תוכל לבקר את עבודת הפרלמנט?

4. מקובל.

5. משאלי עם - יכולים להוות גם אסון קולוסאלי. הממשל ירבה במשאלים עד שיהפכם למשחק מחשב והעם נוהה ונוהר אחר משוגותיו והנאותיו היום יומיות. אין כל ביטחון שהתוצאות הנכונות יושגו במשאלים אלו.
_new_ הוספת תגובה



בכל שיטה יש את בעיותיה ומגרעותיה אך אין ספק שמתן
ישראל חר"ג (שבת, 24/08/2002 שעה 16:20)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתר יכולת השפעה לעם בצורת משאלי עם , עדיפה מכל בחינה על יכולת ההשפעה המוגבלת מאד ,שיש לעם כיום .
איני מבין מדוע אם זה עובד במקומות רבים בעולם זה לא יכול להיות ישים במדינת היהודים ? בית עליון אכן נועד להגביל ולפקח על הבית התחתון מבחינת סמכויות חוקתיות שתהיינה בידו . רשות התכנון תשמש לפיקוח וייעוץ לכל גורמי הממשל והחקיקה בנושא .
_new_ הוספת תגובה



ישראל, דומני שהנחות היסוד שלנו שונות;
נסים ישעיהו (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 17:26)
בתשובה לישראל חר"ג
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנחת היסוד שלי היא שהציבור ינהל את חייו בעצמו ע''י ועדים שיבחר לעצמו וכולי וכולי, מבנה קהילתי.

השלטון המרכזי יטפל אך ורק בנושאים שמעבר לכוחה של קהילה לטפל בו. אין הרבה כאלה, אבל הדוגמא הבולטת ביותר היא הבטחון.

כל היתר - ישאר בידי העם וממילא לא יהיה צורך במשאלי עם.

שנה טובה ומתוקה.
נסים

קישורים:
המצע של תנועת אור ישראל - אינדקס.: http://www.ohrisrael.org/ODOT/praqim.htm
_new_ הוספת תגובה



משל יותם
יעקב גלאוזיוס (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 21:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משל יותם אקטואלי היום כמו שהיה לפני אלפי שנים.

יחד עם זאת, השאלה המתבקשת היא מדוע העצים לא פנו לארז (יותם) - שמהווה דוגמא לשלטון טבעי. בהקשר הזה יש לשים לב שכל העצים תפסו שהעיקר בשלטון הוא הגובה ( אלך לנוע על העצים) .

התשובה במקום היא שהעצים באמת לא רצו מנהיג (אחרת היו פונים לארז) במידה רבה המגמה שלהם היה למנות מנהיג חלש שלא יפריע לבעלי הזרוע בעם יתר על המידה.

לענייננו עיקר השלטון הטבעי הוא היכולת להתעלות מעל לרמה העממית, לראות רחוק יותר ולהוות עוגן שמסביב העצים יכולים להתאסף.

החכמה ו\או האינטלקט ו\או ההשכלה הינם תכונות שיכולים לשחק תפקיד חשוב בממלכה, אולם אינם תחליף לשלטון במשמעותו הפשוט ביותר.

אולם על מנת שמנהיג אמיתי יוכל לקבל את המנוי נדרשת מוכנות של העם לוותר (במידה מסויימת) על החופש הפרטי המוחלט. על מנת שזה יקרה צריך שיהיו תנאים מיוחדים ו\או אינטררסים משותפים מאד משמעותיים.
_new_ הוספת תגובה



ועל כך נאמר פעם
רועי בלום (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 22:54)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא יהרוס אותם כדי להציל אותם.

נבואה בספר פנטסיה שכל כך מתאימה לפה.

מפלגה מהסוג שהוצע אכן תהרוס את הכל ואולי תציל את מה שישאר, השאלה היא מה ישאר ומי ישאר שיהיה לו איכפת.

אגב לאילו חוקים מחוקי התורה הכוונה? מי יפרש אותם ועל סמך מה? ומה קורה כאשר לא מקבלים את הפרוש? אופס גל אבנים בדרך אליך?
_new_ הוספת תגובה



ליעקב, הארז הוא עץ סרק שאינו עושה פרות
נסים ישעיהו (יום חמישי, 22/08/2002 שעה 23:27)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנהיגות אמיתית צריכה לשמש מופת ולהביא לצמיחה. על כן חיפשו עץ עושה פרי.

מבין אלה, הזית הכי מתאים וכן הלאה. אטד או ארז - היינו הך בעיקרון עם הבדלים בדרכי הביטוי.
שנה טובה ומתוקה (כמו פרי התאנה)
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לנסים: פרי הארז - העצים
יעקב גלאוזיוס (יום שישי, 23/08/2002 שעה 3:07)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעות היא למדוד טיב כל דבר בהתאם לפרי שהוא מספק או לא.

במקומות שונים בנ''ך ובדברי חז''ל נמצאות התייחסויות חיובית לארז כגון ''צדיק כתמר יפרח, כארז בלבנון ישגה'' ובפיוט ''ארזי הלבנון אדירי התורה''. כידוע שלמה כשבנה את בית המקדש השתמש בארזים מלבנון. גם במשכן נעשה שימוש בעצי שיטים שגם הם אינם עץ נושא פרי.

בסיכומו של דבר ההוד וההדר נמצאים בעצים כדוגמת הארזים (ולא בעצים נמוכים כדוגמת הזית והגפן), ומהסיבה הזאת הארז מסמל המלכות.

פנייה לזית או לגפן למלוך כמוה כבקשה שהמלכות תהיה קישוט מכובד למדינה - לא פחות או יותר.
_new_ הוספת תגובה



דוגמאות של מלכות
יעקב גלאוזיוס (יום שישי, 23/08/2002 שעה 10:40)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נסתכל על חיות שאנשים (וגם בתנ''ך, חז''ל) ראו בהם סמל למלכות נמצא חיות שאינם מניבים בעצמם פרי.

כגון מלך החיות - אריה, מלך ציפורים נשר. החיות האלו מסמלים שלטון במובנו הפשוט. לכן הם גם מופיעים מסביב למרכבה בנבואת יחזקאל.

התפקיד העיקרי של המנהיג הוא להשליט חוק וסדר פנימי ולארגן את העם להתמודדות מוצלחת עם איומים בחוץ. תפקידים אלו אינם יצרניים באופן ישיר. אולם הם מהווים הבסיס ותנאי מוקדם לכל פעילות יצרנית.
_new_ הוספת תגובה



יעקב, הלכת רחוק מאד עד המרכבה העליונה; אבל
נסים ישעיהו (יום שישי, 23/08/2002 שעה 14:30)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במרכבה העליונה היו דמויות בעלות ארבעה פנים, פני אדם, פני אריה מימין, פני שור משמאל ופני נשר. להבין זאת יש צורך ביותר מתגובה או הודעה קצרה בפורום.

יכולת לקחת דוגמא הרבה יותר טובה: ''גור אריה יהודה...'' אשר לו ניתנה המלכות.

עצים - ''עתידים אילני סרק לעשות פרות'' והם גם עשו לפני ש-''השחית כל בשר את דרכו על הארץ''.

''צדיק כתמר יפרח..'' ויתן פרות טובים. ''...כארז בלבנון ישגא...'' ויזכה להדרת כבוד מכל סובביו.

עניין המלך בעם ישראל הוא מורכב ושונה מאשר בעמים אחרים. בע''ה, עוד נדון בכך באיזשהו מאמר; לעת עתה רק נאמר כי המלך על הארץ אמור לייצג נאמנה את מלכות ה' בעולם וזהו עיקר תפקידו. כל יתר התפקידים נגזרים וצומחים על בסיס זה.

שבת שלום ושנה טובה ומבורכת.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לנסים:אין זה נכון להפוך את המלוכה לעניין רוחני-דתי
יעקב גלאוזיוס (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 5:44)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב - תפקיד המלך לייצג נאמנה את מלכות ה' בעולם.

אם הזכרת את יהודה ניתן להביא מדברים שנאמרו אליו, סימוכין לכך שלא זה העיקר במלכות בכלל, ובעם ישראל בפרט.

יעקב כאשר בירך את יהודה הזכיר בראשית דבריו את שתי התכונות העיקריות של המלכות (א) ''יהודה אתה יודוך אחיך'' כלומר יש כאן גורם שמאחד\מארגן את השבטים. (ב) ''ידך בעורף אויבך'' כלומר גורם שפועל בנחישות ובכח נגד אויבים מבחוץ.

יהודה לא היה הכי מושלם מבין האחים מבחינה אישית\דתית , אולם בעקבות היותו מגלם התכונות הנ''ל היה ראוי להנהגה.

כך גם לעניינו היום המתאים להנהגה הוא זה שמגלם את התכונות הנ''ל ולא כל מיני אישים שיש להם תכונות וכישורים נפלאים בתחומים שונים אשר אינם רלוונטים לעניין ההנהגה.
_new_ הוספת תגובה



יעקב, דומני שציינתי כי בעתיד, בע''ה, אכתוב מאמר
נסים ישעיהו (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 17:36)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על המלכות בישראל, לבינתיים נסתפק בכך שאצל יהודים אין להפריד בין גשמיות לרוחניות. כמעט כל המצוות נעשות בגשמיות כאשר עניינן הפנימי הוא רוחניות צרופה.

''יהודה'' כי 'הפעם אודה את ה''. יהודה מודה שה' אחד ושמו אחד ועל כן מודה באחריותו למכירת יוסף ובמעשה תמר; בכך הוא זוכה למלכות.

שמו הוא שם ה' הקדוש בתוספת ד הרומזת להודאה. אבל כאמור בהערה הקודמת, נסחפנו לכיוון הקבלה ולא זו הדרך לדון בכך. זה מחייב גישה יותר יסודית ומקיפה שכאמור, בע''ה אקדיש לכך מאמר בעתיד.

בברכה לשנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי