פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תעלומת ילדי תימן
שלמה גזית (שבת, 25/06/2016 שעה 8:00)


תעלומת ילדי תימן

אלוף (דימ.) שלמה גזית



ווידוי אישי – לא עליתי ארצה מתימן או מאחת ממדינות ערב האחרות, גם לא נמניתי על מי שעלו ארצה בגל העלייה ההמוני, בשנים הראשונות שלאחר המלחמה. אינני מכיר אישית אף משפחה הטוענת כי אחד מילדיה הפעוטים נעלם באחד המוסדות הרפואיים של המדינה, ולהערכת המשפחה – הילד נחטף ונמסר לאימוץ למשפחה חשוכת ילדים.

אוסיף ואבהיר - לא הייתה לי כל מעורבות באותן שנים במערך קליטת העלייה, בהקמת המעברות ובטיפול מאות אלפי הפליטים – מכל קצוות תבל – אשר נחתו, תוך תקופת זמן קצרה, בחופי ארצנו.

אף על פי כן, ואולי דווקא משום כך, אני מרשה לעצמי להתייחס לנושא.

כבן היישוב היהודי, כמי שלחם במלחמת העצמאות וכמי שהכיר את המציאות הישראלית באותה תקופה, מצאתי לנכון להעיר מספר הערות אשר עשויות להאיר זווית מסוימת בפרשת הילדים. זווית שקשה לישראלי של היום, זה שמכיר את המדינה בחיי היום יום שלה, להבינה.
הניצחון במלחמת העצמאות
יישוב יהודי שמנה קצת למעלה מ-‏600 אלף נפש, יצא למלחמה וניצח. איננו נותנים את הדעת ואיננו שואלים – מי היו אותם 600 אלף שלחמו ונצחו. אין בידי נתונים מפורטים אך למעלה ממחציתם היו עדיין עולים-חדשים, עולים שהגיעו ארצה רק כ-‏11-12 שנים קודם לכן, עולים שלא שלטו בשפה ורובם נמצאו עדיין בתהליך קליטתם והתבוססותם האישית.

הקמת מוסדות השלטון
ב-‏15 במאי 1948 הסתיים שלטון המנדט הבריטי, ובמקביל להדיפת צבאות ערב וניהול המלחמה צריך היה להתחיל להקים כמעט מאפס את מוסדות השלטון והמדינה. שנה לאחר מכן, נערכו הבחירות לכנסת הראשונה, וכך נבחרו 120 הח''כים אשר החלו במלאכת החקיקה.

עליית ענק
אז, לאחר שנחתמו הסכמי שביתת הנשק, אפשר היה, סוף סוף, להתפנות לארגון מוסדות המימשל והמדינה. אלא שבמצב דברים זה, הונחתה עלינו החלטת ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, לפתוח את שערי הארץ ולהטיל על היישוב הקיים לקלוט עליית ענק של למעלה ממיליון ניצולי מחנות ההשמדה ולפתוח השער בפני הקהילות היהודיות שבארצות ערב, מעיראק במזרח ועד למרוקו במערב.
זו המציאות אל תוכה נחתו עשרות אלפי בני הקהילה היהודית מתימן, הם נשלחו אל המעברות ככל שאר העולים החדשים, כך נקלטו הילדים במוסדות החינוך וכך הופנו כל הנזקקים למוסדות הרפואה, למרפאות החדשות והמאולתרות של קופת חולים אשר הוקמו והתארגנו לטיפול בעולים או שהגיעו אל בתי החולים שהיו בשלבים ראשונים של ההתארגנות.

הטענות המועלות ע''י בני המשפחות המבקשים לדעת מה היה גורל התינוקות החסרים, הן טענות לגיטימיות ואין בידי היכולת להפריך את האפשרות שהיו אולי גם מקרי שחיתות, מקרים של חטיפת תינוקות ומסירתם לאימוץ. אך זו התייחסות לנושא רגיש זה מנקודת ראות הפרט, בגישת המיקרו.

טענות אלה והדיון הציבורי בפרשה רגישה זו היום מתעלמים מראיית המאקרו. טועה כל מי שבוחן ומתייחס לבעיה תוך התעלמות ממצבה של ישראל שזה אך נולדה ועושה את צעדיה הראשונים, בכל התחומים.

אני תומך בחקירת הפרשה. אני תומך בחשיפת כל החומר והבאתו לידיעת הציבור, אני מבקש עם זאת להזהיר מהסקת מסקנות ומבחינת הדברים בעיניים של 2016, של ישראל של היום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הדוקטורים לא היו טיפשים
דניאל143 (שבת, 25/06/2016 שעה 21:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מקבל את הטענה הנפוצה והחוזרת שוב ושוב-
אלה היו שנות ה50...באלאגן גדול,חוסר סדר משווע וכו'.

בדקתי את ההיסטוריה של אז.מסתבר שבאותם השנים,
ממשלת ישראל,עשתה מיפעל ענק בשם-''ייבוש החולה''.

אגם החולה,לפי וויקיפדיה, הוא אגם גדול בגודל של כ70 קמ''ר.
קיים כ500 אלף שנה!
לפחות 3,000 שנה בצורתו הנוכחית.
וממשלת ישראל הקטנה והענייה,שנת 1951,יכלה לבצע מפעל הנדסי ענק חסר תקדים ועולמי.שכלל 40 הרוגים מהתקפות סוריות.

אבל לא יכלו להוציא תעודות פטירה לילדים מתים?
ליבש אגם גדול, שקיים אלפי שנים,זה היה אפשר.

אבל לקחת חתיכת נייר,לרשום עליה שם,ת.ז. תאריך פטירה וחותמת.
זה לא יכלו??
הדוקטורים הייקים והרוסים של אז,היו כאלה כושלים??!
אני לא מאמין.
_new_ הוספת תגובה



מנהיגי ישראל לא למדו לגלות אחריות
דניאל143 (שבת, 25/06/2016 שעה 22:50)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנהיגי ישראל מאז ועד היום.אף פעם לא מקבלים אחריות על המחדלים.
בניגוד לעמים אחרים.
אצלינו לא דורשים דין וחשבון על כישלון,טעות או מחדל.

לדוגמא-עד היום,אין מי שאחראי למחדל מלחמת יום-הכיפורים!
האשמות יש בלי סוף.אבל אין אף מנהיג ישראלי שהכריז שהוא אחראי למחדל יום-הכיפורים.
גולדה,דיין,דדו,אלי זעירא.כולם לא מודים בכלום.הם ומישפחתם מיתעקשים שזה לא הם האחראים!

אין מי שאחראי לפשע אוסלו,אסון הכרמל,לבנון הראשונה,לבנון השנייה.עיסקת שליט,המרמרה ועוד ועוד.
וכנ''ל החטיפות של ילדי תימן.
אף אחד לא אחראי,

בעיה.
_new_ הוספת תגובה



תהייתך במקומה דניאל
אלברט שבות (יום ראשון, 26/06/2016 שעה 22:41)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדוקטורים לא היו טיפשים
אלברט שבות (יום ראשון, 26/06/2016 שעה 22:47)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האנלוגיה שלך והתהייה הנגזרת ממנה ראויות ביותר. מוריד בפניך את הכובע דניאל; כל הכבוד על האופק המחשבתי.
_new_ הוספת תגובה



יפה
דניאל143 (יום שני, 27/06/2016 שעה 9:54)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב לקבל אישור.
_new_ הוספת תגובה



ייבוש החולה היא דוגמה הפוכה
דוד סיון (יום שני, 27/06/2016 שעה 8:02)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביצעו מפעל הנדסי ענק אבל גם יצרו נזקים:
''במרוצת השנים הסתבר כי לייבוש האגם והביצות יש השלכות סביבתיות חמורות מעבר לאובדן צמחים ובעלי חיים. הכבול היבש החל מתכווץ וגרם לשקיעת פני הקרקע, הרוחות המזרחיות הסיעו כמויות גדולות של כבול והשקיעו אותן במקומות מרוחקים, קרקעות הכבול נדלקו לא אחת ובערו במשך שבועות, ועיבודן הציב קשיים רבים בפני החקלאים. כבר בראשית שנות ה-‏70 מצאו מחקרים שהאגם שימש אגן השהייה (''סינק''), שבו שקעו חומרים אורגניים רבים שנישאו במי הנגר של הירדן העליון. משיובש אגן זה, השתחררו תרכובות חנקן מהקרקע ונסחפו לכנרת, שם גרמו לגידול מוגבר של אצות ולפגיעה בדגה ובאיכות מי השתייה.[4] בפועל לא התממשו הציפיות החקלאיות מהייבוש ונזקו המצטבר עלה על תועלתו'' (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%99%D7%91%D7%9...).

הציטוט מציג את העובדה שלמרות ההצלחה בייבוש הפרוייקט גרם נזקים בלתי צפויים - נכשל. לכאורה הוא נולד בחטא.
_new_ הוספת תגובה



הסטת האמת
אלברט שבות (יום שני, 27/06/2016 שעה 0:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאתי ברשת תגובה תחת מאמר מסוים שגם כותבה ניסה לטעון את מה שכותב המאמר שלנו טען אך בהבדל אחד: הטוקבקיסט לטעמי היה הרבה יותר רהוט מגזית שלנו.
כתובת התגובה כאן: http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=11257...

למעשה זוהי התגובה שבהשראתה כתבתי את המאמר שהתפרסם בדף הזה ''ילדי תימן: חטא או מצב כאוטי''. 80% מהמאמר הזה מספר סיפור אישי ורחוק רעיונית וגאוגרפית מהנושא הטעון של ילדי תימן. תיארתי במאמר איך בחאלב של שנות החמישים חלה אחד האחים שלי באבעבועות שחורות, ואיך בא צוות מיוחד מטעם הרשויות מצויד בצו לקחת את אחי מהבית בשביל להמיתו ולשרוף את גווייתו- דבר שהסתיים לשמחתנו הרבה בטוב, ראש הצוות התרשם מהטיפול הסטרילי שהוריי העניקו לאחי והחליט כי למרות הצו שבידו אחי יישאר ברשות הוריו, וכנראה גם אלוהים קיבל את אותה ההחלטה ואחי נשאר איתנו עד עצם היום הזה. אני אישית עוד לא נולדתי בתקופה ההיא והסיפור סופר לי ע''י אימי, אולם כאשר קראתי את תגובת הטוקביקיסט שלעיל- תגובה הכתובה היטב ומשכנעת עד מאוד, ובכל זאת משהו לא הסתדר לי וכאילו נוירון אחד התעורר וחיבר אותי עם הצו שהיה ברשות הצוות שבאו לקחת את אחי מהבית. היה בידם צו רשמי של הרשות. אפילו בסוריה של שנות ה-‏50 שהיתה תחת דיקטטורה היה צורך בצו, ברשות שתגיד את המילה שלה, היה צורך בהחלטה. בשביל להוציא ילד מרשות אימו יש צורך בצו ברשות בהחלטה. אני יכול לקבל שהיו כנופיות שחטפו את הילדים ומכרו אותם, אבל איני יכול לקבל כי כתוצאה מהשיטה המבולגנת ששררה הילדים נותקו מהוריהם, כי בשביל שהילדים ינותקו מהוריהם יש צורך ברשות שתחליט על זאת ותוציא צו, דהיינו יש צורך במספר פונקציונרים רשמיים מטעם הממשל, הזמני או הקבוע, המבולגן או המבוסס, שתפקידם הוא לשבת ולקבל רשמית החלטות מעין אלה, שום איש מלבדם לא יכול לקבל החלטה כזאת של ניתוק ילד מחיק אימו ואפילו בישראל הכאוטית של שנות ה-‏50, ואפילו בחאלב המרוסקת תחת שלטון דקטטורי גם בשנות ה-‏50.

תחת הטענה הכאוטית הוסטה האמת הברורה הזאת; זו השורה האחרונה.
_new_ הוספת תגובה



יש בעיה עם עמדתך
דוד סיון (יום שני, 27/06/2016 שעה 5:36)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטוקבקיסט שבהשראתו כתבת את דבריך עוסק יותר בתיאוריות מאשר בעובדות. גם אצלך קרה וקורה אותו הדבר. התיאוריה נותנת אולי הסבר הגיוני, אבל בלי להראות שהעובדות והנתונים תומכים ומבססים את התיאוריה, היא נשארת רק תיאוריה.

המציאות מאפשרת לבדוק את העובדות ואכן יש לא מעט חוקרים שבדקו את העובדות ואת המסמכים הרלוונטיים ויודעים לתאר מה לפי הממצאים שלהם קרה.

מסקנותיהם של החוקרים זמינות להלן חלק מהן:

1. מה שאומר ד''ר דב לויטן על סמך מחקריו (http://news.walla.co.il/item/2972682),

2. ד''ר אסתר מאיר גליצנשטיין, אוניברסיטת בן גוריון בנגב (https://www.youtube.com/watch?v=_de5ziOAsLQ),

3. נתן שיפריס על תהליך מובנה של הוצאת ילדים ממשפחתם (https://www.youtube.com/watch?v=R1AxHlcZ0bw).

אתר היוטוב מלא בסרטוני וידיאו של הרצאות של חוקרים נוספים.
_new_ הוספת תגובה



אתה רוצה מחקרים או נתונים ועובדות?
אלברט שבות (יום שני, 27/06/2016 שעה 19:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנו אתר שמאסף מספר מחקרים שחתומים עליהם בעלי תוארים וסותרים בדיעבד את מסקנות החוקרים שלך. רוצה עובדות? אותו האתר אוסף תחת כנפיו מאות פניות של אנשים החיים איתנו היום, הפונים עדיין לרשויות ומבקשים לדעת על גורל יקיריהם שנעלמו בשנות ה-‏50 מבתי היולדות ונלקחו מחיק אימם באופן מסתורי למשעי. האתר הזה מתעדכן מידי יום בנתונים ועובדות ופניות חדשות לבקרים, כתובתו כאן והוא אחד מיני רבים: https://childrenofyemen.com/

רוצה סרטונים והרצאות? חפש בכוחות עצמך ביוטוב ותמצא בשפע מה שאתה רוצה- תלוי מה אתה רוצה.

אומרים שאין עשן בלי אש אבל כאן לא מדובר בעשן ולא במקרים בודדים שיכלו להיווצר בחסות הבלגן, המדובר במאות מקרים של העלמויות ובמליוני מסמכים חסויים שמעידים על קיום המקרים, ומעל לכל מעידים על קיום רשות ממסדית שתיעדה וטיפלה ורשמה את מליוני המסמכים החסויים.

עכשיו יתכן ובחסות הבלגן נפלו טעויות ברישומים וכתוצאה מהטעויות נוצרו מספר מיקרי העלמויות בלתי מוסברים של ילדים שנקברו בלי ידיעת ההורים, אולם לא יתכן ולא מקרה בודד אחד של ילד שנשאר בחיים ובחסות הבלגן נמסר *בטעות* לאימוץ להורים אחרים. קיום מקרה ולו בודד אחד שכזה יכול ללמד אומנם על קיום המאכערים שתיווכו במעשה הפשע הזה, אולם מעל לכל הוא יילמֶּד על קיום רשות ממוסדת שהמאכער התנהל מולה, ולשם כך היה צורך בנקיטת מספר צעדים הכרחיים של זיוף מסמכים, של דיווח כוזב להורים כי ילדיהם מתו, של מסירה פיזית של הילד המאומץ למאמצים.

המסקנה היא איפא כי אין המדובר בכנופיית פשע שחטפה בחסות הבלגן את הילדים ומכרה אותם למאמצים כי אין ולו תיעוד רשמי אחד לחטיפה כזו, המדובר איפא ברשות ממוסדת שעשתה מספר פעולות הכרחיות ורצופות בשביל שהילד הנמצא ברשותה יימסר לאימוץ. הנקודה החשובה היא כי עצם קיום המסמכים בגנזך המדינה יעיד כהוא זה על קיום רשות כזו שנקטה בפעולות רצופות והכרחיות בשביל שהאימוץ ייצא לפועל, אחרת היה מקום ולו לתיעוד אחד בן שתי מילים על-גב אחד המסמכים כמעין ''הילד נחטף'', אך למיטב ידיעתי אין ולא מסמך אחד שמתעד דיווח שכזה.

עוד משהו ושלא תבין אותי לא נכונה, כאשר אני מצביע על ''רשות'' ממוסדת- האחראית הישירה למעשה העוולה, אינני מתכוון לאנשי הממסד או לממשלה שישבה והחליטה על הטיפול המסור בילדי-תימן. כוונתי היא כי האווירה הגזענית המקוללת ששררה באותה התקופה ושהזקן היווה את חוד החנית שלה- יצרה קרקע פוריה ''להלבנת'' עיוותים שכאלה, כך שהמשפט ''טוב לילד לחיות בצל המאמצים מאשר בצל הוריו''- לא צרב בעת ההיא את האוזן ויכל לשמש לכיסוי רשמי לפשעי חטיפה ממדרגה ראשונה. באחד המאמרים שלי עמדתי על תכונת הגזענות ששררה בעת ההיא והבחנתי כי פרשת ילדי תימן היתה לאחד הפירות הישירים של הגזענות המקוללת. כתובת המאמר למקרה ותחזור בך מסלידתך לתאוריות: http://www.news1.co.il/Archive/003-D-108884-00.html
_new_ הוספת תגובה



סוף סוף התחלת להתייחס להערותי
דוד סיון (יום שלישי, 28/06/2016 שעה 0:07)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר כמה ימים אתה טוען שהתיאוריה שלך היא מחקר, ומפגין זלזול ביחס להערותי בנדון שתיאוריה לבד איננה אסמכתא, ושראוי לבחון מחקרים המבוססים על עובדות ונתונים. כבר כמה ימים שאני מציג כאן חלק מאותם מחקרים ועדין זה לא ממש משפיע על עמדתך.

בנתיים המחקרים עליהם כתבתי מבוססים על בחינת עובדות ונתונים, וחלקם מציינים שמות של נפטרים וגילם. אבל החוכמה היא לא לבחור לפי התיאוריה שבחרת מראש אלא לפי האמינות ומשקל האסמכתאות שמוצגות בפניך.

ממה שכתבת עולה כי עדין אינך מבין את מהות הביקורת שלי. בשום מקום לא כתבתי שאני סולד מתיאוריות. כתבתי שגישה המסתמכת על תיאוריות בלי לבחון את העובדות והנתונים כדי לאמת או להפריך את התיאוריות, כפי שעשית עד לרגעים אלו, היא גישה לא רצינית שאי-אפשר להסתמך עליה. גם הטענה שלך כאילו ''עצם קיום המסמכים...'' בלי בדיקתם סובלת מאותה הבעיה.

לכן גישתך לא משכנעת אותי בכלום לגבי פרשת ילדי תימן. לעומת זאת דוקא עדותו של האלוף גזית היא חלק מהנתונים משום שהוא היה כאן והיה מספיק מבוגר כדי לראות ולזהות מה קורה סביבו.
_new_ הוספת תגובה



סוף סוף התחלת להתייחס להערותי
אלברט שבות (יום שלישי, 28/06/2016 שעה 0:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, ראית את הראיון של רינה צמח שערכה עם ''ילד'' שנחטף מהבית-ספר או מהגן ונמסר להורים מאמצים? הראיון שודר במוצ''ש בערוץ 2 בפגוש את העיתונות של צמח. אם ראית ענה לי נא על השאלה הזאת: מה משקל עדות ''הילד'' הזה בעיניך שבנתיים התבגר והפך לאיש, האם עדותו מערערת משהו עדות האלוף גזית? אודה למר גזית אם יתכבד ויתייחס אף הוא לשאלה.
_new_ הוספת תגובה



לא ראיתי
דוד סיון (יום שלישי, 28/06/2016 שעה 5:20)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמה רינה מצליח ולא רינה צמח.
לא ראיתי את הראיון של רינה מצליח.

בעיקרון כל עדות אמינה רלוונטית. אבל באותה מידה ראוי לקחת
בחשבון את כל העדויות שהוצגו בפני ועדות החקירה, במיוחד זו
האחרונה (זאת שכעת שוקלים בממשלה לפתוח לציבור את
הפרוטוקולים שלה.

אבל באותה המידה רלוונטיות גם העדויות של אותם חוקרים באקדמיה
שהשקיעו שנים בנושא; שרייאנו גם אנשים שחייו את התקופה ואת קורותיה;
שכתבו ספרים ומאמרים שבהם דיווחו על מחקרם.
_new_ הוספת תגובה



למה סגרתם את התיקים העוסקים בנושא עד שנת 2072 ?
גרשון שמיר (יום שלישי, 28/06/2016 שעה 12:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן הראוי לתת את הדעת מדוע הממשל הבולשביקי באותם ימים סגר וחסם כל גישה אל התיקים העוסקים בנושא עד שנת 2072!
_new_ הוספת תגובה



כל הבדיקות עד היום הם בפיגור טכנולוגי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 28/06/2016 שעה 14:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיום יש בדיקות DNA שמחירן 100 דולר לבדיקה מקיפה .
אני מאתגר את התאחדות עולי תימן .
בעזרת מרשם התושבים אפשר לקבל רשימה מלאה של כל אזרח ישראלי שהיה תינוק בן פחות משנה בשנת 1950 .
להערכתי הרשימה תכלול בערך 15.000 בני אדם .
בדיקת DNA שלהם תעלה 1.500.000 דולר . לא יותר .

================================
תוך שבועיים נדע כמה מהאנשים הללו הוא צאצא תימני .
================================

כל השאר בול-שיט .
_new_ הוספת תגובה



האם עומרי ניצן,תימני חטוף?
דניאל143 (יום רביעי, 29/06/2016 שעה 9:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראיתי אותו בטלוויזיה.
האם עומרי ניצן,יליד 1950,מנהל אומנותי של תיאטרון הקאמרי,
הוא תימני חטוף?

תסתכלו עליו.הוא נראה ממש כמו קשיש תימני!
_new_ הוספת תגובה



האם עומרי ניצן,תימני חטוף?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 30/06/2016 שעה 2:15)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עומרי ניצן יכול , אם הוא רוצה , להוציא 100$ מכיסו לבדיקת DNA ואז השאלה לגביו פתורה .
_new_ הוספת תגובה



האם עומרי ניצן,תימני חטוף?
דניאל143 (יום חמישי, 30/06/2016 שעה 14:10)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה צחוקים.

ממש משעשע.

אפשר לכתוב על זה מחזה.התימני החטוף שגדל ונהיה מנהל תיאטרון גדול...
_new_ הוספת תגובה



האם עומרי ניצן,תימני חטוף?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 01/07/2016 שעה 6:32)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על סמך איזה עובדות אתה קובע שעומרי ניצן הוא תימני שנחטף בינקותו ?
_new_ הוספת תגובה



סתם,סתם
דניאל143 (יום שישי, 01/07/2016 שעה 7:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם,סתם.הכל ניחושים.כתבתי בהומור.לא רוצה לגרום נזק להורים היקרים,
של האיש.
_new_ הוספת תגובה



שגיאה פרוידיאנית (?)
(יום שישי, 01/07/2016 שעה 10:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''...עולים שלא שלטו בשפה ורובם נמצאו עדיין בתהליך קליטתם ו_התבוססותם_ האישית.''
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי