|
חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:29) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אריה, מספר שאלות-הערות לניר עמדה חזק | |||
|
|||
1. אתה מכיר את ספרו של אדם זרטל הארכיאולוג? לא זוכר היכן קראתי, אבל נדמה לי שהנתונים שהוא מציג מדברים על הערך ההיסטורי של התנ''ך. 2. האם שמעת אתמול ברשת ב' (נדמה לי השעה הבינלאומית) את שר החוץ הבלגי? אם לא אולי כדאי לך לחפש את ההקלטה. | |||
_new_ |
תשובות לדוד | |||
|
|||
1) לא קראתי את ספרו של אדם זרטל. עד כמה שידוע לי הוא דווקא הולך לפי הכרונולוגיה המקובלת. עוד אגיע לזה מתישהו. 2) שר החוץ הבלגי הוא נבל מנוול - וגם צבוע. כאשר השתוללו פורעים אנטישמיים בארצו, בסוף עידן ברק, הוא סירב לגנות את ההשתוללות בטענה ש''הישראלים אשמים''. אני לא קונה אף מילה של חיבה ו/או ידידות מהאיש הזה. גם הקלטה לא תעזור כאן. | |||
_new_ |
אריה, די עם הדמגוגיה | |||
|
|||
באמת - כמו אלה שאכולים שנאה עצמית מצד אחד, אתה אכול תסביכי רדיפה עוד מתקופת השואה. הפחד הזה, שכל העולם נגדנו מתאים בתקופת טראומה, אבל לא 60 שנה אחרי שנגמרה השואה וגרמניה של היום היא ''פצפיסטית מושתנת'' כלשונם של רבים מחבריך למפלגה. הרעיון של אחוות עמים, של בית דין בינלאומי לפשעי מלחמה וכל אותם רעיונות אוניברסלים הומאנים - הם רעיונות שלא רק אנשי השמאל הישראלים הגו, אלא גדולי האנושות, החל מאינשטיין ועד לנלסון מנדלה (תן לי לנחש, זה הקטע שבו אתה הולך וחופר בארכיון ומוצא איזו אימרה אנטי-ישראלית של נלסון מנדלה ומתייג אותי כעוכר ישראל?). כל הרעיון של לאומים ודתות, זה רעיון מתועב שרק גורם מלחמה והרג. ואם התנ''ך ספר אם כ''כ הרבה אמיתות לדעתך - תפסיק לאכול שרימפסים, תתחיל לשמור שבת ועד החתונה אריה, בלי יחסי מין. ובמקום לדבר על החורבן שיקרה אחרי שאנשי השמאל יקימו את הבג''ץ הבינלאומי שלהם (או שמא עלי להגיד שלנו?) - תראה את החורבן שהממשלה הנוכחית, שהמפלגה שלך חברה בה הולכת להביא על ישראל, זה הרבה יותר קרוב. | |||
_new_ |
נמרוד ברנע: | |||
|
|||
כנראה שלא קראת אותי מספיק. מעולם לא טענתי שכל העולם נגדנו. יש ויש. במאמר זה תיארתי את אוייבינו - לא אמרתי שכל העולם כזה. את התסביכים לא תמצא כאן. הרעיון של אחוות-עמים הוא בוודאי לא המצאה של אנשי השמאל הישראליים, אני יודע. אבל הוא רעיון הרסני ומסוכן, למרות שהוא נשמע מאוד יפה בשמיעה ראשונה. נלסון מנדלה הוא לוחם אמיץ נגד משטר אכזרי וגזעני - אבל הוא גם ידיד אמיץ של אש''ף ושל המפלגה הקומוניסטית בדרום-אפריקה. אבל לא חשוב. הרי לא משנה מה הוא אומר, נכון? משנה רק מה נמרוד ברנע חושב עליו. שיהיה. דרך אגב - גם מהאטמה גאנדי היה אדם גדול ודגול, שנאבק למען מטרה צודקת באמצעים בלתי-אלימים. פשוט איש ענק. אבל... הוא גם ''המליץ'' ליהודים בארץ-ישראל לא לעשות דבר, לא לנקוף אצבע - גם אם הערבים ידחפו אותם אל ים המלח... גאנדי ויורשיו היו מהמתנגדים החריפים ביותר של הציונות -כיוון שראו בה זרוע אימפריאליסטית של הבריטים השנואים. אז העולם קצת מורכב, ידידי. התנ''ך הוא ספר אמיתי ביסודו וברובו - אבל מכאן לא נובע קיום מצוות. אם מחר יבוא ''ארכיאולוג'' או ''היסטוריון'' ויטען שהמהפיכה הצרפתית לא התקיימה; רובספייר הוא דמות אגדית והיעקובינים הם דמות מסרטים מצויירים - אתווכח איתו באותו הלהט - ואטען שמדובר בעובדות היסטוריות מוכחות. מכאן ועד לנאמנות לעקרונות המהפיכה הצרפתית, כולל עריפת ראשיהם של אנשי אצולה ודת - עוד ארוכה הדרך, ואין קשר בין הדברים. הממשלה הנוכחית עלולה להמיט עלינו חורבן - אכן - אבל זאת אך ורק בגלל שהיא הולכת בתלם שלך ושל חבריך. וזה כולל - למרבה הבושה והצער - גם את המפלגה שלי. | |||
_new_ |
אריה, העובדה שהוא נכנס למכנסים שלך, מצביעה | |||
|
|||
_new_ |
נהנתי לקרוא. | |||
|
|||
יפה תארת את מאבקם של הפוסט-מודרניים בלאומיות, במיוחד זו הישראלית. אם תרשה לי להוסיף דבר מה: הפוסט מודרניסטים רוצים להרוס עולם ישן ולבנות עולם חדש בו לכל אחד יש מקום לפרוח. האמנם? מי שקופץ לי לראש כשדנים בנושא הוא לא אחר מאשר ח''כ בשארה: דוקטור ופוסט-מודרניסט נלהב (ספרים שכתב וכתבים שערך נלמדים באקדמיה). אלא מאי? הוא נלחם בלאומיות הישראלית ובזכותו של העם היהודי למדינה משלו... למען הקמת מדינה פלסטינית. למען הגדרה עצמית של העם הפלסטיני. אז ניתן לומר שלפוסט מודרניסט בשארה (= להטוטן המילים מספר אחת בישראל) יש 2 מטרות: האחת - חיסול המדינה היהודית, המסורת היהודית, הדת היהודית והסמלים היהודיים תוך קריאה לקידמה והבטחה לאחווה בין כל בני האדם. השניה - הקמת מדינה פלסטינית בעלת דגלים, סמלים ומאפיינים לאומיים אחרים וזאת בשם הקיפוח, הכיבוש והעוול המתמשך. היתכן שבשארה סבור כי מדינה פלסטינית היא שלב הכרחי בצמיחה הרוחנית הערבית? היתכן שהוא מקווה שלאחר תקופה של לאומיות פלסטינית גאה, יתעוררו מסיקי הזיתים, בעלי העדרים והשאהידים בפוטנציה, יוותרו על האדמה ויקראו אף הם לאחוות עמים? | |||
_new_ |
איזה ספר כתב בשארה? | |||
|
|||
למיטב ידיעתי הוא ערך אסופה של מאמרים נבחרים בשם ''הנאורות פרוייקט שלא נגמר'' מה יש לך נגד זה? | |||
_new_ |
חפש לבד. | |||
|
|||
_new_ |
בקיצור, אין לך מושג על מה שאתה מדבר | |||
|
|||
_new_ |
יופי של רמה. לך תחפש ואח''כ תחזור להתנצל. | |||
|
|||
_new_ |
דחף ההרס הפתולוגי והשיקום: ביבי לאוצר. ראו סקירה | |||
|
|||
באותו פתיל אודות הבכחנלייה הנברנית/צדקנית/מיצרה ושוטמת ההתרחבות והפריצה קדימה, שכוונה בזמנו כנגד ביבי. זאת, לגישתי וניתוחי, בעקר בגלל שיטמת-ליסטים (אולי לא מודעת לגמרי, ובוודאי שלא רציונלית) כלפי רוח החופש שב*מדיניותו הכלכלית* בראש וראשונה. נביחות השטנה היו עטופות מצגים מגוונים ה''מצביעים'' על נושאים כאלה ואחרים, כה שונים מהעניין האמיתי והגדול שלמחיצתו והדעכת נישמתו נעמדו מוכי העווית על רגליהם האחוריות - אותה רוח החופשית שהאיש האציל על מקומותינו מוכי רוח הקדים של שדפון הבולשביזם המיצר/גדמני שהשתרש חרף שינויי צורה מדומים. הכלבים נובחים... אך השיירה עוברת (עוברת לבסוף.. גם אם המעבר משתהה ומחיר ההשתהות היקר נגבה מרוב-רובנו וממפעל לאומי חד-פעמי). קישורים: הסיבות המהותיות למסע השנאה הלא רציונלית כנגד ביבי: תגובה 11683 כשרון הרוח החופשית כמפעיל רפלקס מותנה של פרע וצרות עין אצל כל זב: תגובה 11680 תנופת התקדמות, רווחה ורוח בריאה ומושכלת בנושאים לאומיים בתקופת ביבי מול גג כלכלי: תגובה 11835 | |||
_new_ |
אריה, האם תוכל לפרט את הנושא של ההתיחסות לתנך | |||
|
|||
אצל התומכים בבתי המשפט הבינלאומיים? ובנוסף, האם יש לך דוגמה של העמדת יהודים לדין בבתי משפט כאלה? למיטב זכרוני משפטים מעין אלה נערכו נגד הנאצים (בנירנברג), נגד פושעי מלחמה ביוגוסלביה, נסיונות להעמדה לדין של רודנים מדרום אמריקה ומאפריקה. אולי החמצתי משהו? ואנא אל תביא את הדוגמה של שרון, את זה אני מכיר. | |||
_new_ |
מי שזוכר: | |||
|
|||
1) אין תמיד קשר ישיר בין שוללי התנ''ך לבין מחייבי ה''חוקיות הבינלאומית'' - אם כי יש להניח שאצל רובם המכריע תמצא התאמה גבוהה - גם אם הנושא השני נמצא אצלם בתרדמה, בתחתית-התודעה. הקשר איננו דווקא ולא חייב להיות מוסדי, אירגוני ומודע: בסופו של דבר - שתי הגישות מתועלות כנגד היהודים. 2) בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כולל בתוכו סעיף מיוחד - שהוכנס ברגע האחרון בלחץ הערבים, שמדבר על ''העברת אוכלוסיה בתוך או מתוך שטח כבוש'' או משהו כזה - בכוונה ברורה לנגח את ישראל. כך אפשר יהיה לשפוט כמעט כל מה שזז בישראל - כי איכשהו זה יהיה קשור בפעילות ההתנחלויות (אני יודע שאתה מתעב את ההתנחלויות ובשבילך זו חגיגה - אבל אנא, נסה לרגע להתעלות מעליה ולבדוק את העניין לגופו). בכל מקרה - אני מאוד חושש - למעשה נחרד - מהגורמים ה,''בינלאומיים'' הללו. הא לך דוגמא: לאחרונה, התבטאו חברי ועדת פרס נובל לשלום - שהעניקו את הפרס לרבין, לפרס ולחיה הדו-רגלית. הם הצטערו על כך שנתנו את פרס נובל לשלום ל... שמעון פרס!!! עם ערפאת הכל בסדר - שירצח ויטבח ויסית ויחרחר מלחמה ופשעים ודיכוי ושחיתות כמה שהוא רוצה - רק פרס לא בסדר כי הוא שותף לממשלת שרון. אני פשוט נחרד ונגעל - מה אגיד ומה אומר. ואותה ועדת פרס נובל לשלום (אולי לא אותם האנשים אבל אותו המוסד ואותו האופי) - העניקו את הפרס בכוונה, מטעמים פוליטיים מוצהרים לקארטר - כדי להכניס ''אצבע בעין'' לממשל בוש. ואותו נבל צבוע הוא הסניגור הראשי בעולם של אש''ף ומשטרי-עריצות מחרידים נוספים. אני נוטה מאוד לחשוד ב''אובייקטיביות האינטרנציונליסטית'' של אנשים כאלה ושכמותם, תסלח לי, פאשיסט קרתני וצר-מוחין שכמוני. מה לעשות... | |||
_new_ |
(ללא נושא) | |||
|
|||
כדי להעמיד דברים על דיוקם, בית הדין לא הוסיף סעיף מיוחד, אלא אימץ לצורך הגדרת ''פשעי מלחמה'' השפיטים בפניו, הפרות חמורות של אמנות ז'נבה. האמנות כידוע לכל נחתמו ב- 1949 בלי כוונת התנכלות לישראל. השאלה הנכונה היא למה הפרה ישראל לאורך שנות הכיבוש את אמנת ז'נבה הרביעית הנוגעת לאזרחים בשטח כבוש. | |||
_new_ |
אתה צודק כשאתה אומר שאתה פשיסט קרתני וצר מוחין | |||
|
|||
אבל זה לא מחייב אותך לשגות ולחבר את כל העוולות הנכונות ומדומות למאמר קצר אחד. אני יכול בהחלט להביא בפניך יהודים שמאמינים בכל תג שבתורה ובספרות הקודש היהודית, ואין שונאים גדולים מהם למדינת ישראל. אני יכול להביא בפניך כופרים בעיקר שמסרו את נפשם למען העם והארץ. למה לא לברור קצת במילים? יש לנו מספיק צרות גם בלי להמציא סיפורים. | |||
_new_ |
צריך לזכור ששנאת המדינה אינה מחייבת שנאת יהודים. | |||
|
|||
לפעמים זה ממש להפך. אבל שנאת יהודים ויהדות, בין על ידי יהודים בין על ידי אחרים, מתכסה בלבוש של שנאת המדינה; כנראה כמסווה לאנטישמיות. שבת שלום ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
לא המצאתי שום דבר | |||
|
|||
זו לא חוכמה גדולה להביא נטורי-קרתא, שהם אכן שונאי ישראל גדולים (למה מה קרה, סך הכל הקדימו של אנשי השלום הדגולים פרס וביילין וחיזרו אחרי אש''ף). באמת לא חוכמה. אפשר להתנגד לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ועדיין לתעב את כל היהודים החיים על פני האדמה, ולהיפך. אבל אני מדבר על הכלל, ועל הנטיה העיקרית. | |||
_new_ |
אכן ראוי להבחין בין עיקר לטפל | |||
|
|||
ודומני כי אינך מקפיד על כך די הצורך | |||
_new_ |
ייתכן שאינני מקפיד תמיד. | |||
|
|||
הרי אפילו אני לא מושלם... אבל במקרה הזה נראה לי שדווקא כן הקפדתי. | |||
_new_ |
לא, סתם זרקת איזו אמירה על התנך | |||
|
|||
בלי שום קשר סביר לנושא המאמר ובלי קשר לעובדות. ככה , נעים לך שיש מי ששונא אותך, אפשר להמשיך להתחבא תחת גלימת היתמות והמסכנות. זה בדיוק ההפך ממה שראשוני הציונות ניסו לעשות, חבל שאתה לא זוכר את מורשתם. | |||
_new_ |
בסדר, מי שזוכר... | |||
|
|||
אני סתם זרקתי מילה על התנ''ך ואין לי מושג במורשתם של ראשי הציונות. אני גם פאשיסט קרתני וצר-מוחין. הנה - אני מרים ידיים. רוצה שאוריד גם את הראש? שרק תהיה מרוצה... | |||
_new_ |
למה אתה אומר על עצמך שאתה פשיסט קרתני | |||
|
|||
וצר מוחין? יש במקורותינו אמרה ידועה - יהללך זר ולא פיך, שמור על מורשת ישראל אריה. | |||
_new_ |
יהללך זר; ו(אם לא, יהללך) פיך. | |||
|
|||
_new_ |
אתה באמת לא מבין, מי שזוכר? | |||
|
|||
אני אומר את הדברים האלה במיוחד בשבילך, כדי שתהיה מרוצה... אם אינך מרוצה - אפסיק. | |||
_new_ |
תהיה אתה עצמך אריה | |||
|
|||
אל תעשה מאמץ בשבילי. אני אשתדל לברור את המוץ מהתבן | |||
_new_ |
אריה, זה נובע מחוסר חינוך לאהבת העם והמולדת | |||
|
|||
חלק נכבד של מחנה השמאל כועס על העולים החדשים מרוסיה באומרם בזלזול: הם נמצאים פה בקושי שבועיים והם כבר רוצים ללמד אותנו אהבת מולדת. אבל מה לעשות שיהדות רוסיה למדה שם אהבת מולדת, מה שאצלנו כבר מזמן - עבר זמנו בטל קורבנו. מן הדין להזכיר בהקשר זה את דוד בן-גוריון עם אימרתו המפורסמת: או''ם שמו''ם. בהקשר הזה אמר בן- גוריון: אותי לא מענין מה יאמרו הגויים, אלא מה יעשו היהודים. | |||
_new_ |
דווקא אנחנו בתור סמולנים נורא אוהבים את העולות | |||
|
|||
החדשות, הן כאלה יפות ובלונדיניות, וגם את העולים החדשים שמטטים לנו את הרחובות, נכון שאנחנו רעים ובוגדניים אבל זה לא הוגן להגיד עלינו שאנחנו לא אוהבים עולים חדשים. | |||
_new_ |
למנדס:אם אתה 1) צודק מבחינת הצדק הטבעי (זכות | |||
|
|||
ותרומה היסטורית), ונאבק על עניין צודק מבחינה זאת ואחרות - ו- 2) עושה מלאכתך בנאמנות, היטב ובהשקעת כישרון מעשה - או אז: '' לא חשוב מה יגידו'' וגו' כמאמר בן גוריון. לא מבחינת ''אנו מצפצפים עליהם'', אלא בבחינת, צדקתנו ונכונות עניננו, אם מתקיימים 2 תנאים אלה, יוכרו לבסוף, גם אם ההכרה תתמהמה מעט. לכן, עלינו לשקוד כל הזמן על פעולה מתוך הכרה נכוחה בצדקת הדרך ומתוך הבנה מתמדת מהי אותה דרך. ועלינו לשקוד לעשות כל העת מלאכתנו נאמנה. *אם נתמיד בכך*, אנו רשאים לאמר: הנביחות על השיירה הן בבחינת תרועות פרע של כלבים שוטים ולא ביקורת-אמת. אז שיתחלקו לנו על הת_ת, את דרכנו נמשיך. | |||
_new_ |
שמעון, מאד מציק לי שאתה מגייס עובדות חלקיות | |||
|
|||
1. מהיכן לקחת שחלק גדול מהשמאל כועס על העולים שכאילו רוצים ללמדם אהבת מולדת. אנשי ימין לא כועסים על העולים בכלל. צרות עין כלפי עולים היא מחלה של כולנו - אפילו חלק מחבריך שלא בשמאל. 2. אתה מזכיר חבר אחר בפורום שמזכה את השמאל במעלות שליליות. על אנשים מהצד הימני של המפה הפוליטית אין לכם שום בקורת: כולם אוהבי מולדת (כולל חלק קטן מאד שיושב בית סוהר), כולם שקולים, כולם חכמים ויודעים מה טוב לעם ולמדינה. קצת צניעות בבקשה | |||
_new_ |
לסיון: לא כל ''השמאל''. מה שראוי לביקורת - יש לאמר. | |||
|
|||
_new_ |
מיכאל, אין לי בעיה עם ביקורת | |||
|
|||
כל אחד רשאי לבקר אותי וכל מיני אנשים שאני מאד מעריך. אבל מה ששמעון עשה זה שימוש בהכללה חד צדדית ולא נכונה. רק השמאל סובל ממגרעות כמו חוסר באהבת מולדת. אני חושב שזה מאד לא נכון. לא נכון להגיד שחלק ניכר מהשמאל מקנא באחרים שאוהבים את המולדת כמו שלא נכון להגיד שחלק גדול של הימין מעריץ את גולדשטיין ויגאל עמיר. | |||
_new_ |
לפחות בדבר אחד צודק דוד סיון | |||
|
|||
לק''י לפחות בדבר אחד צודק דוד סיון - אלה הרוצים לבטל את עם ישראל ומדינת ישראל אינם בדיוק שמאל. הם בעצם או''ם. השמאל הציוני אינו סובל ממרבית המגרעות הללו. הוא בעצם מפסיד מכך שהוא מזוהה עם חבורת האו''ם. אליצור | |||
_new_ |
דוד, התגובות שלי נסמכות על המפגש עם | |||
|
|||
היום-יום. צר לי אם מדברי משתמעת הכללה על השמאל. באחת התגובות שלי בפא''צ אני כתבתי על גדעון ספירו, שעל האף הכל יש בינינו משהו משותף, והוא אהבת המולדת - כל אחד בדרכו שלו. וכידוע לך גדעון שונא אותי שנאת מוות. התגובות שלי לקוחות מן החיים. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |