|
שתי גדות לירדן? האיסלאם עונה: אמן! | |||||
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 17/07/2003 שעה 7:51) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אריה, אם כך איך מסובבים את הגלגל לאחור? | |||
|
|||
. האמירה שלך מאד ברורה. בואו ונעשה שימוש בהוכחות של ד''ר נסים דנה לצרכים הפולטיים שלנו. אבל איך משנים דעות/אמונה של מאות שנים שהקוראן אומר אחרת? זה מזכיר לי את המאמר של הווארד גריף בנתיב זכויותיו המשפטיות וריבונותו של העם היהודי על ארץ-ישראל על-פי המשפט הבינלאומי http://nativ.cc/May2003/griefart.htm גם כאן, אם טענותיו עומדות, יש את הבעיה איך משנים דעות/אמונה לאחר קרוב ל-100 שנות סיכסוך אלים? | |||
_new_ |
אריה, אם כך איך מסובבים את הגלגל לאחור? | |||
|
|||
לק''י זה לא כל כך קשה כמו שאתה חושב. סיפר לי עמרם מאירי איש התחזוקה של עפרה - כאשר סללו דרך בטחון הוא נפגש עם פלאח ערבי אחד. שאל אותו הפלאח ממי קיבלתם רשות לסלול? אמר לו: צגיד אתה! אמר לו: מערפאת? אמר לו: שאל את אבא שלך מה כתוב בקוראן. אחרי כמה ימים נפגשו שאל אותו שאלת את אבא שלך? אמר לו אבא שלי לא יודע קוראן שאלתי את החכם של הכפר והוא אמר שהיהודי צודק בקוראן באמת כתבו שארץ ישראל שיכת ליהודים והם יחזרו אליה. אז שאלתי אותו: אז למה המלחמה? וענה: שהתפקיד שלנו לפריע ליהודים אבל ארץ ישראל שלהם. הסיפור מוכיח שהבעיה אינה אצל הערבים היא אצלינו. ברגע שאנחנו נרצה את ארץ ישראל העארבים ישמחו לתתת אותה לנו. צריך פשוט לרצות. זה הכול. אליצור | |||
_new_ |
דוד - מדוע להיות כה יומרניים? | |||
|
|||
די בכך שנזרע ספק בלבבות הערביים, ונסדוק סדק בחומת תחושת הצדק שלהם. איך אמר אלתרמן: ''אכהה את מוחו - ושכח שאיתו הצדק''. אז אנחנו נאיר את מוחם באור חדש, שאמנם לא יספיק להשכיח מהם את תחושת הצדק - אבל לפחות יערער אותה. | |||
_new_ |
באיזה הקשר אמר זאת אלתרמן? | |||
|
|||
נשמע שיטה די נאצית, וכוחה יפה לקומם כנגד המשתמש בשיטה זאת את רוב האנושות, שכן הכלכלה והעשייה מבוססות במערב על תחושות צדק טיבעי - שכר לפי תפוקה וטיבה. | |||
_new_ |
הנאציזם אינו חזות הכל | |||
|
|||
הנאצים עשו הרבה דברים רעים. אבל לא כל דבר שאינו נושא חן בעינינו הוא נאצי. ההזדקקות להעלאת הנאציזם בכל הזדמנות מעיד על חולשת הטוען ועל רפיון טיעוניו. | |||
_new_ |
הנאציזם אכן דגל במיטוט והכהיית חדותו הנפשית-שכלית של האחר על מנת | |||
|
|||
לבזוז קניניו באפס השקעה. זוהי שיבה לעידן טרום התרבות, כאשר איזכור מצד היוצר את זכאותו לפרי עמלו מעוררת מצד הפרא צהלת ברבר לעגנית בנוסח ''מה חלש הוא, צדק הוא אומר''. שיבה זאת לברבריות הגוזלת הקמאית אכן הביאה את רוב אומות העולם לצאת למסע צלב נגד גרמניה, כשעל דגלם של העמים דוברי האנגלית מונפת דמותו של ג'ורג' הקדוש, אותו לוחם ללא חת בשם הזכויות כנגד הפראות. | |||
_new_ |
הנאציזם אינו חזות הכל | |||
|
|||
לא היה מסע צלב נגד גרמניה. היתה מלחמה רגילה לגמרי. הנאצים כבשו את אירופה והעמים המותקפים התקיפו בחזרה. זה הכל. | |||
_new_ |
יובל: בורות אינה יכולה להתחזות לידע | |||
|
|||
קרא מעט על הגישה הבריטית והאתוסים האנגלו-אמריקניים במלחה''ע II גם ברבריות אינה מקנה זכויות, אלא אולי עבודה לרשויות החוק ולעמים החופשיים - עבודה שצריך לעשותה. | |||
_new_ |
ידע לא רלוונטי והתקפה על בורות | |||
|
|||
לא הבנתי. האם מלחמת העולם השניה לא היתה מלחמה טריטוריאלית? אם לנאצים היתה אידאולוגיה אחרת במסגרתה היו יוצאים לכבוש את אירופה - האם לא היו נלחמים בהם? | |||
_new_ |
מי היו נילחמים בהם? הצ'כים? הפולנים? | |||
|
|||
אין בהבל פה צר מצח (גם אם במילים סבירות) לנגח את כל הישגי האנושות מאז החלה אכיפת החוק המאורגנת. אמנם, קדמו לכך עשרות אלפי שנים של פראות הפרהיסטוריה, בה כל דאלים גבר. אדם אמנם יכול להיות בעל השכלה בתחום מסויים, ואם זה בעל גישה צרת מצח בתחומים אחרים, תופעה מצערת, ולעיתים מסוכנת. כשהיא נעשית מסוכנת וניזקית, או אז יש לרשות החברתית-מדינית כלים לפעול. | |||
_new_ |
ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר. | |||
|
|||
_new_ |
ומה אומרים ספרי ההיסטוריה? האם היטלר ימ''ש איים | |||
|
|||
באידאולוגיה ובכוונות בסיסיות על שלמותן הטריטוריאלית של מעצמות ה*מערב*? | |||
_new_ |
כן. | |||
|
|||
הוא כבש את צרפת ותקף את אנגליה. | |||
_new_ |
''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון | |||
|
|||
כאשר הוכרזה המלחמה על גרמניה הנאצית ב- 3 ספטמבר 1939 אמר צ'רצ'יל בנאומו בפרלמנט: ''אין זו שאלה של מלחמה על דנציג או על פולין. אנו נילחמים להצלת העולם כולו מנגע *העריצות* הנאצית ולהגנת כל המקודש ביותר לאדם''. אמר אז צ'מברלין, ראש הממשלה: אני מאמין, שיתכן שאראה בחיי את היום שבו *יושמד ההיטלריזם*, ו*אירופה משוחררת תקום מחדש*''. אחריו אמר גרינוולד ממפלגת הלייבור: בסופו של מאבק אימתני זה, שדומני כי אין לו אח ורע בהיסטוריה של העולם, על הנאציזם להיות ממוגר. וסיר א. סינקליר מהמפלגה הליברלית: ידע העולם שהעם הבריטי נחוש בהחלטתו, כדברי ראש הממשלה, לחסל את המשטר הנאצי לנצח, ולהשליט סדר המבוסס על *צדק* וחופש. כך, כותב ההיסטוריון הצבאי הבריטי מייג'ור ג'נרל [רב-אלוף] ג' פ.צ' פולר (מלחמת העולם השנייה, הוצאת ''מערכות'', משרד הביטחון, 1987): - בכך הועמד הסכסוך באור של מסע צלב, כלומר של מלחמה אידאולוגית בניגוד למלחמה מדינית - מלחמה להשמדת היטלר וההיטלריזם, כשם שסט. ג'ורג' הישמיד את הדרקון. במאמרו הראשי של ה''טיימס'' מה-4 לספטמבר 1939 ניכתב: ''שיאו של ''חידוש הנעורים הרוחני'' של הרייך השלישי הוא בשאיפות הקדומות והכוזבות ביותר של *לאומנות אלילית*. שום אדם המחשב את המאזן של ימינו איננו מסוגל להאמין אף לרגע, כי *העתיד שייך לאמונה פראית*, נחותה ופושטת רגל זו. *זוהי הציויליזציה עצמה, המתגייסת להכריע אמונה זו*. ההיטלריזם הוא כיום האויב''. | |||
_new_ |
''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון | |||
|
|||
*זו* ההוכחה שלך? נאומים פוליטיים בזמן אמת? הרי אנחנו שומעים מכל הפוליטיקאים שלנו חדשות לבקרים שקטסטרופה כזו עוד לא היתה. עשרות שנים אנחנו שומעים זאת, בכל פעם על קטסטרופה אחרת. אם הכל היה נכון, אפשר היה לסגור את המדינה כבר ב-1950. מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו. גם ג'ורג' בוש יצא לתקוף את סדאם חוסיין כדי להגן על העולם החופשי. יש להגן על העולם החופשי גם מפני בשאר אסד ויאסר ערפאת, אבל אין להם נפט, אז זה לא דחוף. בשורה התחתונה - יש להתייחס אל הצהרות של פוליטיקאים כמו שמתייחסים להצהרות של פוליטיקאים, או כמו שאמר בזמנו אבא אבן: 99% מהפוליטיקאים מוציאים שם רע לכל השאר. | |||
_new_ |
''מסע צלב'' להכחדת ברבריות החמס ואליליות הקירבון | |||
|
|||
''מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו''. אבל יובל, לא כל מה שאומרים הוא בהכרח בלוף, ומן הסתם לא במקרה של הצורר היטלר. אשר ל''סאדם אביר יגון הנפט'' לדבריך, הרי שהוא דווקא זה שפלש ב- 1990 לכווית עטירת הנפט, בוודאי לא לשם מימיה המוטפלים... מעניין איך תעמולה עויינת הפכתהו משודד נפט לנישדד נפט... | |||
_new_ |
אז יובל, לדבריך המלחמה כנגד היטלר לא | |||
|
|||
נבעה משיקול מוסרי כלשהו? ומלחמתה של ארה''ב בסאדם העריץ והטובח - כל ענינה היה ''בזיזת נפט''? הודעת יובל: http://www.faz.co.il/reply.php3?id=1522&rep=3306... וכך כותב לו האדון יובל:http://www.faz.co.il/reply.php3?id=1522&rep=3308... ''מובן שהם אמרו שהם יוצאים נגד היטלר כדי להגן על העולם כולו. גם ג'ורג' בוש יצא לתקוף את סדאם חוסיין כדי להגן על העולם החופשי. יש להגן על העולם החופשי גם מפני בשאר אסד ויאסר ערפאת, אבל אין להם נפט, אז זה לא דחוף''. | |||
_new_ |
עכשיו תפסת. | |||
|
|||
נכון, בנות הברית יצאו נגד היטלר משום שהן הותקפו. אם היתה להן אידאולוגיה ששווה משהו, גרמני לא היה יכול להראות את חוטמו מחוץ לגרמניה מהרגע שחוקקו חוקי הגזע, והמערכה הצבאית נגד גרמניה היתה נפתחת יממה אחרי פלישת הגרמנים לפולין. לא. לפני שהן הרגישו שהן מאויימות טריטוריאלית הן לא נקפו אצבע. | |||
_new_ |
על כל אדם להענש בגלל פישעי משטרו? | |||
|
|||
ובניית מערכה מלחמתית הינה עניין כה פשוט? | |||
_new_ |
אילו היתה פולין פשיסטית ומעצמה ליברלית | |||
|
|||
ודמוקרטית כלשהי היתה תוקפת אותה - הגם אז בריטניה היתה ''מרגישה מאויימת''? והרי אמרת שהאידאולוגיה כלל אינה משנה כאן. | |||
_new_ |
רוח חמס מקרבנת בולשו-נאצית עולה כרוח בלהות בארצנו. | |||
|
|||
זו מלווה במוסר גנגסטרים מפורר ברוח הקאפואיזם. רוח הפריעה המקרבנת והחומסת קיימת הן משמאל ולעיתים גם מימין - עמדות פוליטיות אינן רלוונטיות כאן - והינה תופעה כוללת המפוררת את אשיות החברה תוך התחזות ל''חוסן'' נחישות'' קפיטליזם'', לעיתים גם ''רוח היהדות הנשגבת'' כפי שראינו ברשימות הצוררות שהופיעו בהיצף תחת מאמרו של האחרון יאשיהו. תופעה זו יש למחוץ, אם חפצי חיים אנחנו. ולהגדיל את היקף ואמצעי זרועות החוק ותקציביו, בדומה לארה''ב, יפן, בריטניה ומדינות המערב האחרות (בארה''ב נידונים פושעים גם למאות שנות מאסר). מול הברבר הקמאי ורוחו המסואבת יכולה לעמוד רק מערכת חוק הנילחמת בפורענות ללא הנחות ובנחישות, מצויידת במיטב האמצעים. | |||
_new_ |
איה רוח החמס? היכן רוח הבלהות? | |||
|
|||
די לנסות להלך אימים. בסך הכל יש כאן כמה אנשים שמתווכחים. לא צריך לחפש נאצים וקפואים בכל פינה. | |||
_new_ |
שחיתות במגזר הציבורי, בין היתר, שהינה עניין בעל | |||
|
|||
השלכות ונזקים כלכליים לא מבוטלים. נכון אגב שמטעמים ברורים קשה כאן להביא נתונים כלכליים במונחי אובדנים ריאליים מתוך התקציב (שהיה בשנה החולפת כ-60 אחוז מהת.מ.ג.). | |||
_new_ |
יש קשר לנושא הדיון? | |||
|
|||
_new_ |
יש קשר לנושא הדיון? ראה מהלך התפתחות הדיון | |||
|
|||
תגובה 33033 | |||
_new_ |
בדקתי שוב בקפדנות. לא מצאתי קשר. | |||
|
|||
_new_ |
וזה מה? בסה''כ ויכוח? | |||
|
|||
''בסך הכל יש כאן כמה אנשים שמתווכחים''. | |||
_new_ |
הסתה קשה הניצמדת לכותב בפורום? | |||
|
|||
_new_ |
המחלוקת ותוצאותיה ההרסניות | |||
|
|||
לפי דעת חז''ל כשלונו של קורח נבע מרדיפתו אחר הכבוד. וכך אמרו חז''ל: ''ומה ראה קורח לחלוק עם משה? נתקנא על נשיאותו של אליצפן בן עוזיאל''. בתחילה ביקש קורח רק לקבל את המעמד שלדעתו הוא היה ראוי לו. לא עלה על דעתו לערער על מנהיגותו של משה רבינו. אולם כשתפקיד זה לא ניתן לו, רדיפת הכבוד שבה הוא החל גררה אחריה עבירות נוספות. מאחר שקורח ראה במשה את האחראי לקיפוחו, הוא ניסה לקומם את העדה נגדו ונגד אהרן אחיו, בטיעון: ''ומדוע תתנשאו על קהל ה`?''. אולם ההידרדרות לא נעצרה. בשלב הבא ביקש קורח לערער על כל המצוות שניתנו לישראל באמצעות משה. זוהי פגיעתה הרעה של המחלוקת. בשעה שהיא פורצת, קשה להעריך עד היכן עלולים הדברים להגיע. מאחר שקורח חלק על מנהיגותו של משה רבינו, הוא המשיך לחלוק גם על כל המצוות, והתריס: ''הריני חולק עליו (על משה) ומבטל את דבריו''. לפי עדותם של חכמים לא זו בלבד שקורח כפר במצוות שמשה מסר מפי הגבורה, אלא שהוא עשה זאת בדרכי לגלוג. חז''ל ביארו שעל קורח אומר הכתוב (תהלים א, א): ''אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים, ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב''. קורח מכונה בפי הכתוב בשם ''לץ'', באשר: ''היה מתלוצץ על משה ואהרן. מה עשה? כינס עליהם כל הקהל, התחיל לומר לפניהם דברי ליצנות''. כך היא דרכו של היצר הרע, בתחילה הוא מסית את האדם לחלוק על רבן של ישראל, ולבסוף הוא נופל לשחת הליצנות, עד שהוא בז אפילו למצוות התורה. התבוננות במחלוקות שונות המתרחשות בימינו הן במגעים הבין אישיים והן בתחום הציבורי מביאה למסקנה דומה. מחלוקות רבות החלו אודות דברים שוליים, אלא שאט אט גברה שם אש המחלוקת והיא הקיפה עולם ומלואו, הדרך לעצירת המחלוקת חייבת להיות בתחילתה, באותה שעה עדיין ניתן להציל! | |||
_new_ |
זה אפילו לא ויכוח. | |||
|
|||
אין כאן שום דבר שהוצמד למישהו. לא האשימו אותך שאתה בלעם. ודאי שאין זה עומד בשום יחס למספר הודעות על פריעה, קפואיזם ו''פשעים נגד האנושות'' (כשבסך הכל מדובר על תכתובת אינטרנט). | |||
_new_ |
התממות יכולה ''להכשיר'' את הברבריות , לא כן? | |||
|
|||
_new_ |
נראה שלא. | |||
|
|||
_new_ |
עינו הרעה של בלעם | |||
|
|||
אחת התכונות הבולטות של בלעם הרשע, היתה עין רעה. הוא היה מכור למידותיו המגונות ולתאוותיו. נסביר מעט את שורשה של מידת עין רעה: התייחסותו של בלעם לכל פרט חומרי היתה כאילו הוא עומד בפני עצמו, ללא קשר לשורשו העליון הקשור למרומים והמחיה את כל ההוויה. מסיבה זו אותו דבר הפך להיות חשוב בעיניו ונעשה לנשוא קנאתו. התייחסותו של בלעם ניזונה, כאמור, מרוע מידותיו, וכתוצאה מכך היא גם הזינה בהיזון חוזר את מידותיו המושחתות. אודות מהותה של ''עין הרע'' המולידה מארה ועלולה לזרוע פורענות בנכסים ובחפצים, ולעתים אף באדם, מצויה בידינו הגדרתו הברורה של ה''חזון איש'' הכותב: ''מסודות הבריאה כי האיש במחשבתו מניע גורמים נסתרים בעולם המעשה, ומחשבתו הקלה תוכל לשמש גורם להרס וחורבן של גשמים (חפצים) מוצקים. בשעה שבני אדם מתפעלים ממציאות מוצלחת, מעמידים משמים מציאות זו בסכנה. ההתפעלות, כמו הקנאה ממציאות מוצלחת, בכוחם להעמיד בסכנה את אותה הצלחה. אלא שכדרך כוחות רוחניים, אף בזה דרגות רבות ישנן זו למעלה מזו''. כלומר, קנאה והתפעלות עלולות לפגוע ישירות בגורם שעורר אותן. אצל כל אדם קיים חשש של ''עין הרע'' ויש להזהר ממנה, אולם גרוע מכולם היה בלעם הרשע שתכונה זו היתה בולטת בו ביותר. להיטותו אחר הממון שאפיינה אותו והעמידה בעיניו את הממון כערך נכבד וחשוב, היא שגרמה שעינו הרעה הפכה לשם דבר. העוצמה שבה הוא חמד ממון ורדף אחריו הפכה גם את עינו החומדת לעוצמתית במיוחד והיא פגעה בגורמים שהפכו למושאי קנאתו וחמדתו. | |||
_new_ |
ומי הוא המשווני לבלעם תוך השמצת כזב? | |||
|
|||
_new_ |
היכן בדיוק ראית שהישוו אותך לבלעם ? | |||
|
|||
קראתי את הרשימה מס' פעמים ולא הצלחתי למצוא כל איזכור לשמך ברשימה על בלעם. אולי על ראשו של הגנב בוער הכובע ? | |||
_new_ |
מה ענינו של בלעם לדיון? ההודעות הללו מוצמדות | |||
|
|||
נידבקות ניטפלות בהתמדה לרשימותי כבר תקופת מה. האם אין כאן הסתה ולשון הרע עוקפת פלילים לכאורה? הסתה ולשון הרע על דרך הרמיזה הגסה? מה ענינן של התכונות הרעות שמונה הכותב האלמוני, בצמידות אלי, לדיון כאן? | |||
_new_ |
הוא האתון שפערה את פיה | |||
|
|||
רק מה קול אלילי מואב בוקע מגרונו | |||
_new_ |
במדה גבוהה אכן נראה כך.. | |||
|
|||
_new_ |
חשיבות הדוגמא האישית בתחום החינוך | |||
|
|||
קדמוננו אמרו שמחנך מעולה משול לכוס המליאה על כל גדותיה. כל עוד ממשיכים להריק לתוכה משקה היא שופעת, עד שכל סביבותיה מתברכים ומושפעים ממנה. כך היא גם דמותו של מחנך אידיאלי. הוא עסוק תדיר בהשתלמות עצמית, ומן התכנים החיוביים הרבים שהוא יוצק לתוכו מושפעים תלמידיו וחניכיו. אמנם אין בינינו אנשים רבים שניתן להצביע עליהם כמושלמים, אולם כאשר החניך רואה לפניו את מורו ורבו כשהוא שואף לשלימות, עובדה זו מקרינה על החניך אלפי מונים יותר מאשר אמרי פיו של המחנך ויהיו מלהיבים ככל שיהיו. בשם ה''כתב סופר'' מפרשים את הפסוק (משלי יג, כד): ''חוסך שבטו שונא בנו'', שאם האב חוסך את שבט המוסר מעצמו, ואינו עושה מאומה למען חינוכו העצמי, הריהו שונא למעשה את בנו, שהרי בכך הוא מנחיל לבן חינוך שלילי. אין לך חינוך טוב יותר לילד, מאשר כשהוא רואה את אביו מתחנך בקביעות וצועד בדרכי השלימות. מאידך, אין לך חינוך שלילי יותר מאשר זה הנובע מאב שהתנהגותו נוגדת את הנשמע מפיו. הגע בעצמך, אב מחנך את בנו השכם והערב למידות טובות, לויתורים וכיוצא בזה, והנה הבן רואה את אביו שכאשר יש לו סכסוך עם מאן דהוא הוא יודע היטב לעמוד על ''זכויותיו הצודקות''. מה יועילו במקרה זה הדיבורים החיוביים לעומת הלקח השלילי הנלמד מההנהגה המעשית? אדרבה, הנער ילמד כי ניתן וראוי לדבר גבוהה גבוהה, גם כאשר אין כל כוונה ליישם את הנאמר. הילד עלול גם לטעות ולסבור שרק נער חלש ורפה אונים הוא המצווה בכל המידות הטובות, אך לא כן מי שכוחו עימו. היש לך לחינוך שלילי מזה?! אין לך אדם שאין לו השפעה על סביבתו, קל וחומר להורים ומורים שכל התנהגותם מהווה דוגמה אישית לילדיהם ולחניכיהם שבתת מודע הם מחקים אותם. לפיכך, גדולה היא חובתו של כל הורה ומורה להשתדל להקרין על סביבותיו ערכים חיוביים כשהם מיושמים בחיי המעשה. | |||
_new_ |
חופש הדיבור ושמירת הלשון | |||
|
|||
. תופעת הדיבורים האסורים לא התעוררה לראשונה בדורנו. רעה חולה זו קיימת בעולם מקדמת דנא. את שורשיה אנו מוצאים כבר אצל הנחש הקדמוני שהמיט שואה על האנושות. אולם למרות שהבעיה קיימת כבר, כאמור, מקדמת דנא, ההתמודדות עימה הפכה לקשה מאד בתקופתנו. נושא שמירת הלשון נחשב כבלתי מקובל בזמננו בחברה הכללית. בעולם של היום הערך ''המקודש'' ביותר הינו הדמוקרטיה. ההשלכות הנובעות ממנה הן ''זכויות הפרט'' לצורותיהן השונות, ובכללן ''הערך המקודש'' ששמו ''חופש הדיבור''. כאשר נתבונן בתופעה זו בעמקות נגלה גילוי מדהים. מי שסבור שבעולם ''החופשי'' לא קיימות ''אמונות'' ולא מצוי פולחן אינו אלא טועה. אמנם צורות הפולחן העתיקות עברו זה מכבר מן העולם, אולם ''עבודה זרה'' לא חדלה מלהתקיים, היא רק פושטת צורה ולובשת צורה. את מקומם של פסלי העץ והאבן מעשי ידי אדם, שהיו מקודשים בעולם העתיק, תפסו בימינו רעיונות ואידיאלים פרי הגות אנושית. אנשים סוגדים להם לא פחות מכפי שהיה מקובל בעבר. סגידה זו תובעת מבני האדם גם קרבנות. אחת מ''אמונות'' אלו היא הדמוקרטיה, וגרורה שלה היא עיקרון חופש הדיבור. מי שמעז לכפור בעיקרון ''נכבד'' זה, אחת דתו להימנות בין ''מורדי האור, אויבי הקידמה ושרידי ימי הביניים''. לנוכח יחס זה לחופש הדיבור אין פלא איפוא שמי שאינו אמון על מהלך החיים התורני, אינו מבין כלל כיצד ניתן להגביל אנשים בדיבורם. אולם אנו הנאמנים לאמונתנו שהתורה לא תשתנה כלל לאורך הדורות ושאיסוריה נשארו ויישארו בתוקפם, חובה עלינו להיזהר מאד במוצא פינו ולחפש דרכים כיצד להקטין את מימדי חטא הלשון. בתחום לשון הרע, כמו גם בתחומים רבים אחרים, כאשר רוצים לבער נגע יש לחשוף את שורשיו ולטפל בהם באופן יסודי. טיפול יסודי במחלה דורש התחקות אחר הגורמים והסיבות למצב החולני. תרופות הרגעה משככות אמנם כאבים, אולם הן אינן מעלות ארוכה למחלה עצמה. אם נכונים דברים אלו לגבי המחלות הגופניות, קל וחומר שהם נכונים בתחום הדיבור, שלאמיתו של דבר הוא משקף מרכיבים נפשיים עמוקים. ניתן להידרש לבעיה זו גם מכיוון נוסף. אדם הלומד את ההלכות הרבות של לשון הרע ורכילות ומתוודע לחומרתן, עלול להחליט לגזור על עצמו שתיקה מוחלטת, כדי להימנע מכל איסור. מסתבר שזהו פתרון קל המסייע לברוח מהמערכה, אולם צעד זה אינו מתבקש מאיתנו. הדיבור הוא ''מותר האדם מן הבהמה'', לא יתכן שנוותר על כח הדיבור שבו מתבטא יחודינו. בכח פיו מסוגל האדם לחולל גדולות ונצורות. ולכן, אין זה הגיוני להימנע מלדבר. יש לדעת שדוקא בשל חשיבותו הרבה של כח הדיבור, כה חמור הוא השימוש הנעשה בו לרעה. לא שתיקה מבקשת מאיתנו התורה, אלא בקורת קפדנית על מוצא פינו. אין לראות את הדיבור כאסור, אדרבה, הוא עשוי להיות מועיל וחיובי. התופעה השלילית היא הדיבור החופשי נטול הרסן, נגדו יש להתקומם וממנו יש להמנע. יש לבחון היטב את המניעים לדיבורים האסורים, כך נוכל לבודדם ולהתמודד איתם כדבעי. לימוד הלכה, החשבת הנושא ותשומת לב למוצא פינו יסייעו לנו להפוך את הדיבור לפנינת-חן שתהווה אבן פינה לכל מבנה האישיות הרוחנית שלנו. | |||
_new_ |
מצד שני, מכירת אמצעי לחימה לאויב על ידי גורמי פשע | |||
|
|||
ישראלים. רק לאחרונה הופיע מיפוי כלשהו של הפשע המאורגן בישראל כיום שביצעה יחידה מסויימת במשטרה. | |||
_new_ |
אגב, לא רחוק מביתי נורה בגבו עבריין בשם ברק (בשלמה המלך פינת | |||
|
|||
רח' המלך ג'ורג') שהיה כרוך באיש הפשע המאורגן פליקס אבוטבול, שנורה למוות בפראג, לפני זמן מה. עבריין זה, ברק, היציג את עצמו לציבור כאיש המוסד, והיה מעורב בפעולת הפשיעה של חטיפת שר ניגרי בשנות ה-80 בלונדון. בפעולה זאת השתתף גם רופא מרדים מבית חולים השרון בכפר סבא. אין בשלב זה לאמוד את היקף פעולות ההונאה וניזקי פעילות העבריינות בישראל, שהתפשטה כגידול סרטני בחברתנו, ובשונה מארה''ב, היא מונעת לעיתים על ידי גורמים הצוררים את המפעל הציוני. | |||
_new_ |
ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר. | |||
|
|||
נדמה לי ששכחת את בריה''מ. והרי רוב הצבא הגרמני נשחק שם. | |||
_new_ |
ארה''ב ואנגליה, מי שאכן נלחם בסופו של דבר. | |||
|
|||
תרומת הרוסים במלחמת העולם השניה היתה גבוהה הן בהישגים והן במחיר האבידות שהם ספגו. הסיבה שהעניין לא הוזכר בהודעתי הוא שמה שהתחיל את שרשרת ההודעות המביכה הזו היתה הודעה שהכילה את המשפט ''שכן הכלכלה והעשייה מבוססות במערב על תחושות צדק טיבעי''. | |||
_new_ |
תחושות אלה הן תאונה של הטבע? או הבסיס לפעולה יוצרת-יצרנית | |||
|
|||
לכלכלה מפותחת מסדר גבוה ולתיפקודים מוחיים גבוהים? | |||
_new_ |
אופייני. | |||
|
|||
אני מסביר מדוע לא הזכרתי את ברית המועצות בהקשר מסויים, ואתה מייד קופץ עם הסבר על הבסיס הלוגי של משהו שאתה רואה כתרבות המערב. אולי תשים לב קצת לדיון במקום לעשות גלים? | |||
_new_ |
הבעיה איננה כיצד לשכנע את הגויים בצדקתנו | |||
|
|||
הם מודעים לכך היטב וזה מה שמקצין את האנטישמיות שלהם כלפינו. הבעיה שלנו היא כיצד אנחנו משכנעים את בני עמנו שאנחנו הצודקים וזאת נוכח הסחף שמאלה בקרב הציבור בהשפעת התעמולה האנטישמית והבורות הכללית בקרב כלל הציבור ובמיוחד הצעירים. | |||
_new_ |
הבעיה היא שנאת חינם | |||
|
|||
שאדוני הוא ראש וראשון לה. | |||
_new_ |
[*] מר ליזל''ש ''נכבד'', מעל 1000 הרוגים | |||
|
|||
[ הוסר ביטוי לא ראוי] ועוד כמה אלפי נכים, זה לא חינם. לא כל כך ברורה לי הבנתך במושג שנאת חינם מה שכן ברור זה שעולמך צר מעולם נמלה עם אתה סבור שדעה פוליטית קובעת את זהותו האתנית או אמונתו של אדם מסוים. האם זה ברור לך או שאתה זקוק להסבר יותר מעמיק. | |||
_new_ |
שוב הפזיז מצדיק את כינויו | |||
|
|||
חבל שהיית פזיז ולא בדקת את הנתונים (למשל באתר ''התפכחות''). לא ''מעל 1000'', אלא בסביבות 800. מול בסביבות 2500 הרוגים פלסטיניים. נראה לי שבינתיים אנחנו מנצחים, לא? | |||
_new_ |
שוב הפזיז מצדיק את כינויו | |||
|
|||
לק''י מאז הסכמי אוסלו יש הרבה יותר מאלף - למעלה מחמשת אלפים בהרוגים בלבד. שלא לדבר על ערות אלפי פצועים ונכים. שלא לדבר שבעשר השנים שפי הסכמי אוסלו דבר כזה לא היה קיים בכלל. ומה שברור שבנתיים אנחנו המפסידים ולא המנצחים. כבר למדנו מסטאפה טלאס שר הגנה של סוריה - אם כל ערבי יקבל על עצמו להרוג יהודי אחד נפטר מהמארה היהודית. לפיכך עלינו ללמוד מדבריו שרק אם כל יהודי יהרוג חמישים ערבים נפטר מהמארה הערבית. אנחנו רחוקים מאוד מהיחס הזה וקרובים יותר ליחס של טלאס. אליצור | |||
_new_ |
שוב הפזיז מצדיק את כינויו | |||
|
|||
500000 אלף הרוגים מאז אוסלו תסתכל באתר של הפוחז | |||
_new_ |
[*] 1305 ישראלים נרצחו מאז עלינו על דרך ''השלום'' | |||
|
|||
[* הוסרו ביטויים לא ראויים] קישור למקור המידע: חבל שאתה לא בודק את נתונים או שבעצם הנתונים פשוט לא מענינים אותך. כאשר יחס האוכלוסיה בינינו לבין אויבינו הערביים הינו 1:250 אתה יכול להבין בחשבון יחסי פשוט שאחוז ההרוגים בקרב עמנו גבוה בהרבה מאחוז ההרוגים באוכלוסיה הפלשתינית. המסקנה העגומה היא שלא, אנחנו לא מנצחים. למעשה אנחנו מפסידים בעקביות מערכה אחר מערכה. | |||
_new_ |
1305 ישראלים נרצחו מאז עלינו על דרך ''השלום'' | |||
|
|||
מה הקשר בין 87 לאוסלו אבל כאמור לאדם בעל יכולות אינטלקטואליות בעיותיות שכמוך הכול קשור | |||
_new_ |
בחינת המחלוקת | |||
|
|||
אני חשבתי שהתכוונת להרוגים מאז ספטמבר 2000, וזה מקור הנתונים הסותרים. אנא קבל את התנצלותי. עם זאת, אני חולק על קביעתך לגבי היחס. למרות הדיבורים וההתלהמות מהצד הערבי, לא הייתה מלחמה עם סוריה מאז 1982 (וגם שם זה הוגבל לקרבות בודדים), עם מצרים מאז 1973, ועם ירדן מאז 1967. כך שקשה לי להכניס אותם ליחסי הכוחות כפי שאתה עושה (וגם אליצור). אני מוכן לשקלל פנימה את החיזבאללה (למרות שגם הוא כמעט ולא מנהל קרבות עם כוחות צה''ל מזה 3 שנים, חוץ מכאשר מטוסי צה''ל חודרים למרחב האווירי הלבנוני). אני מבין שהתחושה היא ש''כולם נגדנו'', אבל לא נראה שהם עושים (חוץ מהפלסטינים והחיזבאללה לעיתים ממש נדירות) משהו מעשי בכיוון. | |||
_new_ |
בחינת המחלוקת | |||
|
|||
לק''י זוהי מלחמה באמצעות שליח. וגם מוחמד נלחם בבני מכה באותה שיטה - קבע איתם הודנא אבל שילח בהם שבטים שהיו בתחום ההשפעה שלו. כאשר בני מכה הגיבו הוא הודיע שזו הפרת ההודנא וכבש את מכה בהפתעה. יש באזור הזה נורמות שעליך להתיחס אליהם. את הנורמות האלו קובעים הערבים שלהם עשרים וחמש מדינות ומאתיים וחמישים מליון נפש. הערבים רואים את המלחמה בנו כחלק ממלחמתו של כל העולם הערבי - גם במלחמה ממש רק חלק קטן עומדים בקו הדם ממש. וכך גם במלחמתו של העולם הערבי בנו. כך הם רואים זאת וכך זה במציאות. הם פועלים לפי הנורמות של מוחמד כדאי שתבין זאת. באופן יחסי האבדות שלנו הם פי אלף אלפים יותר כבדות מהאבדות שלהם - כך הם רואים זאת וכך זה במציאות האוביקטיבית. אליצור | |||
_new_ |
בחינת המחלוקת | |||
|
|||
אני לא יודע או מתיימר לדעת מה קורה בנפשו של מן דהו. אני מנסה, במקרים מסויימים, להסיק זאת ממה שאני רואה במציאות. במציאות אני רואה את מה שתיארתי בתגובה המקושרתתגובה 32980 . כעת אתה בא ואומר ''לא, המציאות היא אחרת'' ונאחז הפעם בטענה כאילו ''יש באזור הזה נורמות שעליך להתיחס אליהם''. הצבת כאן טיעון שלא ניתן להפריך, שכן איני בוחן כליות ולב וכיצד אוכיח את ההיפך? אחבר ''קורא מוחות'' ל-250 מליון איש ואסכם את הנתונים לראות מה חושבים רובם? וגם אם הם חושבים כך, האם יש ביכולתם לפעול כדי לישם משאלת לב זו? או שזו משאלה שאינה תלויה במציאות כמו ''אני רוצה להיות גבוה ב-50 ס''מ'' למשל, שאינה ניתנת לישום ועל כן אינה מעידה על חשיבה מעשית, ומלכתחילה חסרת תוחלת? אני יודע רק לנסות ולקרוא את המציאות, וממנה לפעמים אני מתיימר להסיק מסקנות. לא לבחון את מוחם של האנשים, בדברים שממילא אינם משפיעים על המציאות (כפי שהסברתי). ניהלנו כבר דיון דומה בז'ורנל של אלכס, שגם בסופו השארת אותי עם טיעון מיסטי-משהו: ''האינסטינקטים היהודיים'' וגם שם עניתי בצורה דומה ולא זכיתי לתשובה. אני מצטער אבל טיעוניך שוב סתומים בעיני, ואינם משקפים לדעתי את המציאות אלא תמונת מציאות שהחלטת לבנות לעצמך. | |||
_new_ |
ערן, אבחנתך כמעט מדויקת אכן הויכוח | |||
|
|||
הניטש בין הקורבנות (היהודים) הוא כיצד יש לראות את המציאות. היטבת לתאר זאת ועל כך אני מודה לך. אני לא יכול (וכנראה שאף אסור לי) לעשות דלגיטימציה על אופן ראיתך את הדברים מה שכן אני ואתה יכולים לבקש האחד מהשני הוא שתביא בחשבון שאופן ראית המציאות של השני הוא אפשרות סבירה ויש לקחת אותה בחשבון ועל פי זה לעשות חישוב של הסיכונים העומדים לפתחנו והכוחות מולם יתכן ונצטרך להתמודד. | |||
_new_ |
לפרלמן, תודה על המאמר | |||
|
|||
--אריה, רב תודות, ''עכשיו אפשר לישון בשקט''. הבעיה היא לא מה המוסלמים אומרים על שייכות הארץ לעם היהודי, עם כל החשיבות הרבה לדברים שהבאת. אני שותף לדעתו של הרב פרומן מתקוע, על חשיבות עשיית השלום דרך הדתות, וזאת כאדם חילוני המכיר בחשיבות הדת לאנשי אזור בו אנו חיים. הבעיה האמיתי היא מה היהודים אומרים על כך. כמו שכתוב בפסוק שהבאת מפרשת השולחן, ''אם לא יבואו לארץ יאבדוה לתמיד''. הבעיה שלנו היא הגלות הפנימית של חלקנו שלא הסכין להבין מה הוא עושה כאן במקום החם ואוכל יושביו הזה. הבעיה היא בתוכנו ועל כך אני מלין ולא בפעם הראשונה. רק לא מזמן התווכחנו ב''פורום השני'' על האלגוריה לכיבוש הצרפתי האלג'יר, ומה אנו למדים מכך? צא וראה מה כותבים חלק מהמשתתפים בפורום הזה ובחברו, ותבין למה אני מתכוון. הכותבים הם לא מהחלק הפחות משכיל שביננו כי אם להיפך, כמה שזה עצוב. אם לא נעשה לעצמנו, איש לא יעזור לנו גם לא הקוראן. | |||
_new_ |
רפי אשכנזי היקר | |||
|
|||
אתה מעמיס עליי משימות שלא לקחתי על עצמי. לא באתי להציל את עם ישראל במאמר אחד - אלא רק להציע דרך פעולה. מדינת ישראל איננה עוסקת ברצינות במאבק תעמולתי - וממילא גם לא במאבק תיאולוגי. הרעיון שאני מעלה - ושעליו עובד באינטנסיביות ד''ר נסים דנה - הוא רק מכשיר. בשביל להפעיל את המכשיר צריך ידיים, ובשביל להזיז את הידיים צריך כוח רצון. | |||
_new_ |
אריה פרלמן - הסיכום שלך יפה ומשכיל | |||
|
|||
יחד עם זאת נראה לי שהמאבק שלנו הוא הרבה יותר מורכב מאשר להראות למוסלמים כי ארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל הוא העם היהודי. היו הרבה ערבים 'חכמים' וממזרים שכבר שמו לנו ''מוקש'' גדול. ותפקידו של ה''מוקש'' לומר שעם ישראל של אז איננו יותר העם היהודי של היום. ו''הלוגיקה'' שלהם בנויה ממספר שלבים, וכאן אני מתייחס לנושא לצערי בקצרה: * יהדות היא דת ולא לאום. * יהדות אשכנז היא יותר מ-90% כוזרית (עם ארי-מונגולי), המורכבת מאותו עם כוזרי שהתגייר במאות ה-9 וה-10 במרחבי הוולגה, קייב ואודיסה. * יהודי המזרח הם ערבים יהודים לכל דבר, כשם שישנם ערבים מוסלמים וערבים נוצרים, ולכן יהודי ערב צריכים למצוא מקומם בקרב בני עמם. שמתי רק בקצרה את ה''לוגיקה'' הערבית שהתפתחה מאז סיום מלחמת העולם השניה כקונטרה נגד המהלכים היהודיים להקמת מדינה ליהודים וקיבלה תאוצה מאז מלחמת ששת הימים. ד''א, בין התורמים והמגדירים של תיזה זו מצוי מיודענו אבו-מאזן, שאין לי ספק שבליבו מאמין להזיותיו אבל מתנהג במתינות בשל אילוצים פוליטיים זמניים. ברור לי שאנחנו צריכים לפתח תשובה מורכבת היושבת על יסודות ברורים ויציבים כדי להילחם בהלך רוחות שיקרי זה, ההולך ומופץ מזה שני עשורים בעיקר באמצעות האינטרנט והוא קנה לו נחלה גם באתרים נאציים, פאשיסטיים ושמאלניים במערב. הם קולטים את הרעיונות האלה בשמחה, כדי להמשיך להכות ביהודי וכדי לנקות את מצפונם, לאלה שנותן ניצוץ מצפון. | |||
_new_ |
אריה פרלמן - הסיכום שלך יפה ומשכיל | |||
|
|||
ניתן לנקוט בשני כיוונים בשביל להפריך את טענותיהם: א) חאג' אמין אל-חוסייני מודה בבירור, בספר שכתב - שהיהודים הם ''עם'' (Qawm) - ולך תמצא ערבי שיחלוק על ה''מנהיג הדגול''. ב) בבלי-דעת - הערבים והמוסלמים העוינים והקיצוניים ביותר נגד מדינת ישראל, היהדות והציונות - מודים שהיהודים של היום הם בדיוק צאצאיהם הישירים של היהודים המקראיים. וכיצד זה נעשה? פשוט מאוד: הם מקשרים בין מה שהם מכנים בוגדנות, נרגנות וחוסר-מוסריות של יהודי המקרא - לבין כל אותן תכונות המגלמות לדבריהם ביהודי ישראל המודרניים - וזאת מכיוון שכל אותן תכונות עוברות בתורשה מדור לדור. הרי אילו באמת היו דבקים בטענה שהיהודים המודרניים הם ''לא יהודים'' - כי אם ממוצא ארי - כיצד ניתן לשייך בין ''בוגדנותם'' המקראית ל''בוגדנותם'' המודרנית? האם המונגולים נכשלו בחטא העגל??? | |||
_new_ |
הבעיה עם התיזה הדתית היא | |||
|
|||
שבגללה הגיעו אבותינו לכאן. לי כחילוני- זוהי פשוט עובדה, וכל מה שאני רוצה שיניחו לי. כי אין לי בכלל תהיות אם יש לנו ארץ אחרת. התעוררות השאלה 'האם זה שתי גדות או רק חלקית בגדה האחת' היא של מי שמכיר ויודע שמה שהוא תובע ועושה וגורם זה רק צרות בעבר ושזה יביא עוד כהנה וכהנה. כמו גם בנשואים צריך פשרות גם בענין הטריטוריה-ואנחנו לא כלבים..שצריכים לשמור עליה כמו בולדוג...ואני לא רוצה להיות אם חד-הורית שלא מוכנה להתפשר עם בעלה או השכנים הערבים במקרה זה. תהיה לי בריא עם האמונה שלך רק עזוב אותי מ'יהדות המלים' הזו. | |||
_new_ |
ד''ר נסים דנה | |||
|
|||
לק''י משהו על ד''ר נסים דנה. הוא ואחיו ד''ר יוסף דנה הם בניו של הרב דנה הרב האחרון של דמשק. שניהם למדו תורה מפיו של סבם הרב יוסף דנה שהיה אב''ד דמשק. ד''ר נסים דנה תרגם לעברית חלק מהספר המספיק לעובדי ה' של ר' אברהם בן הרמב''ם ואחיו תרגם את פרוש עשרת הדברות לרס''ג. ד''ר יוסף דנה מציין שסבו נהג לשאת את דרשותיו בקהילת דמשק בערבית יהודית. יצויין שמורי יוסף קאפח מתח ביקורת חריפה על התרגומים מבחינות שונות. עם זאת קודם כל בלעדיהם לא היה תרגום שנית כנראה שאין מי שמסוגל להגיע לרמת הידע של מורי לא בתחום ידיעת הערבית, גם לא כאלה שערבית יהודית היא שפת אימם, וגם בתחום הידע התורני. אליצור | |||
_new_ |
הבעיה עם התיזה הדתית היא...(שבגללה את כאן) | |||
|
|||
זאת בדיוק הנקודה, החילונים רואים בהמצאותם כאן (בישראל) בעיה ואלו הציבור המסורתי רואה בהמצאותו כאן התגשמות של חלום דורות. את צריכה לסתום את האף ולנסות להסתדר עם המציאות שנכפתה עלייך כמעט בעל כורחך, ואלו הציבור המסורתי שואף להתחבר לתהליך הגאולה שאנו לק ממנו עם המון תקווה ושמחה. ברור שאם חשיבה בסגנון שלך, ואני רואה בו חשיבה חילונית אופיינית, לא ניתן להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחנו (וחד משמעית זהו נושא קיומי), ועובדה שאנו נמצאים בנסיגה בכל התחומים וזו תוצאה ישירה של המנהיגות החילונית. כולם יראו את ההבדל כאשר המנהיגות תתחלף ותהיה אמונית. | |||
_new_ |
הטיעון שלך לא הגיוני | |||
|
|||
אתה טוען ש''אנו נמצאים בנסיגה בכל התחומים וזו תוצאה ישירה של המנהיגות החילונית'', אבל, נסיגה ממה? אם הנסיגה היא מהתקופה שלפני ה''מנהיגות החילונית'', אז אני לא מסכים שיש נסיגה, להפך, אני הייתי קורא לזה נסיקה. לפני המנהיגות החילונית, לא היתה לנו מדינה כלל, והיינו תלויים לחלוטין בחסדי הגויים. המנהיגות החילונית הקימה את המדינה, והביאה אותה למצב מודרני, בו איכות החיים היא מהגבוהות בעולם, בטח בהשוואה לאיכות החיים לפני תקופת ה''מנהיגות החילונית''. אם הנסיגה היא מתקופה מאוחרת יותר, שגם בה היתה מנהיגות חילונית, אז ברור שה''מנהיגות החילונית'' לא יכולה להיות הסיבה. | |||
_new_ |
הטיעון שלך לא הגיוני | |||
|
|||
ה''מנהיגות החילונית'' שהקימה את המדינה עשתה זאת ע''י מניפולציה של השאיפות המשיחיות של העם היהודי, ואני לא אכנס איתך לויכוח במידה ועשו זאת במודע או לא במודע, עובדה שעשו זאת (ויתכן שאתה צעיר מכדי לדעת זאת). זאת ועוד, המנהיגות של אז היו חילוניים אבל הם קיבלו חינוך יהודי למהדרין (ברובם), כן אפילו חינוך חרדי כך שאני לא בטוח שניתן להחיל עליהם את הפרמטרים של חילוניות ''למהדרין'' כמו של המנהיגות הנוכחית והעתידית (אלא אם כן העם יחליט אחרת). | |||
_new_ |
תתרכז, בבקשה | |||
|
|||
המשפט הראשון שלך לא שייך כלל לנושא. לפי המשפט השני שלך, אפשר להבין שמנהיגות של יוצאים בשאלה היא המנהיגות העדיפה לדעתך (עדיפה גם על מנהיגות חילונית, וגם על מנהיגות דתית), האם אתה בטוח שזה מה שרצית לומר? ואם נחזור לרזולוציה הראשונית שלך, האם מנהיגות שכזו היא באמת יותר דתית מחילונית? | |||
_new_ |
לכשאלמד לדבר בצקצקת אחזור להתדיין עימך | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |