|
| יניב וייסמן (שבת, 10/07/2004 שעה 8:26) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
שאף להפרדה של הדת מהמדינה,אבל לפני כן ראה את כל היהודים מתקרבים בצורה מהותית אל היהדות. ואכן,במדינה שבה כמעט כל היהודים הם שומרי מסורת או חובשי כיפה,אפשר וצריך להפריד את הדת ממנגנוני השלטון. האוליגרכיה השלטת,השמאלנית והפיאודלית,רוצה למחוק את העם היהודי ומעודדת התבוללות ככל שרק אפשר ובכך מייתרת את קיומה של ישראל. הרי בשביל להתבולל עם ערבים או נוצרים,היהודים יכולים היו להשאר מלכתחילה במדינות ערב או באירופה. לגבי יהדות העולם,רובה בחר שלא להיות חלק מהעם היהודי ולהטמע בחברה הנוצרית.אני לא רואה טעם להשלות את עצמנו כי הם עדיין חלק מהעם היהודי רק מכיון שהם מזרימים לישראל סכומים לא מבוטלים. העובדה כי הרצל רצה להמיר את כל היהודים לנצרות,מוכיחה כי דעתם של החרדים על כוונותיו האמיתיות של הרצל איננה מדע בדיוני. | |||
|
|||
רעיון ההתנצרות מרצון חשוב להדגיש נולד על רקע תופעת ההתבוללות ההמונית במערב אירופה, שנעשתה בשקט ובמחשכים. הרצל ראה כי אם כבר קיימת תופעה שכזו אז מוטב לתת לה פומבי, והכל כדי שלעם היהודי יהיה שוויון זכויות. זוהי אחת הדרכים שהרצל ניסה כדי לתת פתרון לעם היהודי ולא הדבר העיקרי. הפעילות העיקרית של הרצל הייתה במסגרת הציונית והיא הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. | |||
|
|||
קצת מוזר לי שחלק מאנשי השמאל הקיצוני, נדמה שבנו הים וגבעות על סמך ההבדל שבין ''מדינת היהודים'' לבין ''מדינה יהודית''. מוזר - כי ניתן להוכיח בקלות - כפי שנעשה חלקית במאמר זה - שהרצל רצה לא פחות ''מדינה יהודית'' מאשר ''מדינת היהודים''. | |||
|
|||
|
|||
על ולמה עלצת? | |||
|
|||
קודם כל באמירה שהמאמר טוב ואחר כך על היותו חשוב. ולבסוף בכך שרק אם יובהר מה הוא התכוון לו שם לפני מאה שנה מייד תתגלה ערוות הסמול ויוסכם שהמדינה צריכה להיות יהודית ולא של היהודים. אבל חוצמיזה הכל בסדר | |||
|
|||
1) האם מאמרך מושפע מספרו של בן ציון נתניהו שיצא לאחרונה 5 אבות לציונות? 2) אכן דרכו של הרצל סולפה עם הזמן, אך לא רק בהיבטים שציינת. הרצל האמין בפעולה מדינית לפני שקובעים עובדות בשטח. ישראל נכשלה בכך לגבי יהודה שומרון ועזה בכך שהתיישבה שם לפני שקיבלה לכך אסמכתה מדינית משאר העולם. על ישראל היה להאבק על זכותה לסיפוח יהודה שומרון ועזה ורק אז להתיישב. מפעל ההתנחלויות מזכיר לי לא במעט את תפיסת חובבי ציון של התיישבות בטיפין טיפין כך שאף אחד לא ישים לב. אך כולם שמו לב, הערבים היושבים שם וגם שאר העולם. מה שעתך על תזה זאת שהצגתי כאן? | |||
|
|||
לק''י לדעתי את הצודק בהחלט - צריך לספח את יהודה ושומרון. אבל באמת הציונות המעשית לא נכשלה ועובדה שאנו חיים וקימים. המעשה בשטח גיבה את המעשה המדיני וכך גם היום הגיע הזמן לספח ולהשלים את המעשה ההתישבותי. נוסף לכך כנראה אינך מבחין בין מטרות לבין אמצעים. המאמר שלעיל עוסק במטרות. אתה עוסק באמצעים. סטיה מהאמצעים אינה סטיה מדרכו של הרצל אלא נסיון להגישם את הרעיון בכלים אחרים. סטיה מהרעיונות הינה בהחלט סטיה מהותית מהדרך. אליצור | |||
|
|||
1. מאמרי אינו מושפע מספרו של בן ציון נתניהו, היות ובספר מובא מאמר הנוגע לפעילותו המדינית של הרצל בזירה הבינלאומית ולא על מהות המדינה. הספר אגב, ללא קשר מומלץ. 2. אתה צודק בהחלט שישראל לא ניהלה מאבק מדיני צודק להתישבות יהודית ביש''ע וזוהי בכיה לדורות. קביעת העובדות בשטח יצרה מצב ממנו אני חושש, אשר יכריח ממשלות בישראל לפנות ישובים ישראלים ולהסתכן במלחמת אזרחים. אחרי 30 שנות התישבות - הרבה יותר מפרק הזמן שהערבים בכללותם נמצאים ביש''ע - אין לכך תקדים בעולם על פירוק ישובים במה שנתפס כשטח המולדת של האומה. | |||
|
|||
מיותרים ולא מועילים לשום דבר: מי שיסתכן במלחמת אזרחים זו לא שום ממשלה נבחרת. עובדית זה לא נכון להגיד שהערבים נמצאים ביש''ע פחות מ-30 שנה. | |||
|
|||
יש מקרים שבהם העובדות לא קובעות שום דבר. אם אומרים לך שהערבים יושבים שם פחות משלושים שנה, אז זה כבר נהפך לעובדה שאין עליה עוררין | |||
|
|||
זה כנראה משהו טבוע בתרבות הפורומים: מספרים לך סיפור וכאשר אתה מגלה חורים בסיפור יגיד לך בעל הסיפור להביא עובדות והוכחות שהסיפור לא נכון. לא חשוב שלפי הכללים ''הממציא'' צריך להביא עובדות והוכחות. | |||
|
|||
|
|||
1. ינסו להלביש את האין עובדות של הסיפור. 2. אם לא תקנה, יגידו שהעובדות שהבאת לא נכונות או לא משקפות את המציאות. 3. אם תראה שהעובדות שהבאת הן רלוונטיות, בעלות אסמכתא ומהוות חלק מההוכחה לטענה שלך יתחיל סיבוב נוסף של טיעונים. 4. יתחילו לטעון שהשיקול הפוליטי מכסה על השיקול המקצועי, במיוחד אם אתה בעל מקצוע ''רך''. לעומת זאת אלצ בעלי המקצועות הקשים זה לא קורה. 5. כאשר אתה מזכיר את נזקי שיטת פל-קל וגשר המכביה יגידו לך שזה לא יכול להיות ששיקולים פוליטיים-חברתיים השתלטו על השיקול המקצועי - זה מקצוע קשה..... אתה הבנת את זה ברוך? | |||
|
|||
זה מה שקורה כשנותנים לאספסוף גישה לאינטרנט. | |||
|
|||
כך יצא אוצר מילותיך פגום.... | |||
|
|||
ראשית כל אני מסכים שדיבורים על מלחמת אזרחים אינם מועילים, אך אפילו פרופ' ליבוביץ המנוח אמר כי מלחמת אזרחים בעם היהודי תהיה בלתי נמנעת במצבים מסויימים. שנית, כוונת דברי היו כי התישבותם של יהודים ביש''ע הם עוד לפני התישבות הערבים ביש''ע. עובדתית זה נכון! | |||
|
|||
מה נכון בעובדתיות הזאת: ''אחרי 30 שנות התישבות - הרבה יותר מפרק הזמן שהערבים בכללותם נמצאים ביש''ע''? אם לא זאת היתה כוונתך אז מהי? | |||
|
|||
הניסוח שלי לא היה טוב ועל כך אני מתנצל. כוונת דברי היו כי ההתישבות היהודית ביש''ע היא למעלה ממה שרגילים להניח, שנעשתה התישבות שכזו רק לאחר מלחמת ששת הימים ולא לפני כן. יהודים התישבו ביש''ע שנים רבות לפני שהערבים התישבו ביש''ע. ניסוח יאה יותר במאמר היה צריך להיות כי לאחר עשרות שנים של התישבות יהודית - הרבה יותר מפרק הזמן....'' עם הקוראים סליחה | |||
|
|||
מתי, היכן וכמה יהודים התיישבו ביש''ע? מתי, היכן וכמה ערבים התיישבו ביש''ע? מי היה לפני מי והיכן? | |||
|
|||
אני מתפלא עליך דוד | |||
|
|||
התאים האפורים הם כבר לא מה שהיו פעם ולכן אני שואל שאלות בנושאים חשובים. האם אתה, מושה, יכול לעזור עם עוד פרטים? | |||
|
|||
הטענה הזאת מופרכת, אחד העם, על כל מורכבותו ויחסו הסולד להרצל, לא היה בעל השפעה להתנגדות יהודים לציונות, היות והשפעתו של אחד-העם היתה בתוך השיח הציוני בלבד. אחד-העם גרם להיווצרות אפשרויות נוספות וקיום אופוזיציה להרצל. בדרכי אחד-העם הלכו חיים וייצמן, אוסישקין ואחרים (הפרקציה הדמוקרטית). אחד-העם הוא גם זה שהוביל את ההתנגדות לתוכנית אוגנדה של הרצל. אז אנא כותב יקר, היזהר מהאשמת שווא ושיוך אחד-העם לאנטי-ציונות או אף חיזוק הגישה האנטי-ציונות ביהדות. אחד-העם הוא אבי הפלורליזם בשיח הציוני, ולו רק על זה יש לברכו ולהודות לו! | |||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |