|
| מיכאל שרון ז''ל (יום שישי, 01/10/2004 שעה 7:35) | |||||||
|
|||||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
אני באמת לא רוצה להיגרר לרמת הכתיבה של מר שרון, במיוחד בימי הרחמים והסליחות. עם זאת חשוב לי להביע את רגשות הדחייה כשקראתי את המאמר וגם מאמרים אחרים פרי עטו. במיוחד מקוממת הציניות בה הוא מתייחס לנושאים רגישים ונפיצים בחברה שלנו. בפעם המי יודע כמה נראה שעולמו הוירטואלי של מר שרון עומד על שלושה דברים: שרון, שרון ושרון. מרוב שכותב המאמר מסתגר בעולמו המתנשא הוא אינו מבחין ברוח חדשה הנושבת מן העם, רוח רעננה ואיכפתית ולא רוח מתנשאת. המשך מר שרון להעלות על צג המחשב את גיבובי הפנטזיות שלך והשאר לנו, לעם הפשוט, את חירות המחשבה הלאומית וחשיבה יצירתית. | |||
|
|||
במספר מאמרים אחרונים פה ובמקומות אחרים ניכרת טביעת יד של משרד פירסום בשכר, הפועל בשיטות שונות לנטרל את המסרים שמציג הכותב, תוך מאמץ להבאשת ריחו: שיטה א': מכונה ''הרחקה'': ************************* הצגת הכותב כמנופח, מתנשא, נוקט במילים גבוהות וכיוצא באלה. בקיצור, איש זר ורחוק. לא אחד מאיתנו..יש לשים לב כי החזרה על המילים הללו שוב ושוב, שיטה פירסומאית מוכרת, הופכת דברים חסרי שחר למעין אמת... שיטה ב' - ''הסגנון'': ******************** סגנון הכותב מוצג ככבד, או לחילופין, ''מדבר במילים גבוהות''. גם כאן נינקטת טכניקת ההרחקה. ''בקיצור - לא אחד מהחבר'ה''. יש לשים לב כי פירסומאים נמנעים מפולמוס ועיסוק בתוכן עצמו, אלא רק בסגנון או בגופו של האדם ולא בגופם של הדברים. שיטה ג': איפוס. *************** הכוונה היא שמשיטה א' ו-ב' כבר לא רחוקה הדרך להציג את הנאמר כדברים ריקים, חסרי ממשות, ואת כותבם - כ''פסאודו אינטלקטואל'' שעניינו עשיית רושם. המעניין הוא שזהו ההיפוך מהמציאות, אבל כנראה משלמים טוב, תנו לבעלי מקצוע בנושא הפירסום לעבוד... שיטה ד': היפוך משניא. ********************* הכוונה להפיכה בהבל פה של כותב ימני, כזה שתרם למחשבת הימין בנוסף לכל - להפכו למה? ל--שמאלן... וכיוצא באלה... השאלה היחידה שיש להציג כאן היא לא אם יש אמת בדברים חסרי השחר האלה, אלא אם מעבירים את הבוכטות ביורו או בדולרים... ב''ביקורת'' כאן, יש לשים לב, גם העלה הכותב האנונימי בטון שגב מזועזע את נושא הרחמים והסליחות - כאילו חטאו של הכותב כבד מנשוא. למה לא לעשות שימוש גם במועדי ישראל? קופירייטר בעל רעיונות תמיד קופירייטר... | |||
|
|||
אולי באמת הגיע הזמן שתקרא את הקרנפים של יונסקו ואז אולי תבין שהמושג התקרנפות מתיחס לביטול המחשבה העצמית והאימוץ ללא תנאי של מה שהסביבה חושבת. דוגמא טובה היא מספר הרשימות שלך בפורום זה שהן כשלעצמן והתגובות להן מפגינות אחידות רעיונית מדהימה. הפגנת חוסר ידע ורגישות במגוון תחומים יכלה להיות מופגנת בצורה כה משכנעת רק על ידי הפסאודו אינטלקטואלים ופסאודו אנשי ספר שטורחים בלי הרף להפגין את בורותם. | |||
|
|||
עליך לקרוא זאת שכן כבר ססמת האקדמייה האתונאית של אפלטון היתה: דע את עצמך. | |||
|
|||
גוטפריד לייבניץ, אריסטו, ניוטון, פרויד ורבים אחרים. באך, גדול הקומפוזיטורים, חיבר אלפי יצירות. ככה זה, או שיש לך את זה (איין ראנד קראה לזה: כמעיין המתגבר) או שאין. יוצרים יכולים להפיק מאות רבות של עבודות באיכות גבוהה כל אחת. נכון, יש סתם דלי כשרון ומרוששי יצירתיות בונה. למה לך להשתלח בי? אולי תקח איזה קורס לשיפור תפקודי המוח - איני שולל על הסף את האפשרות שזה יכול לעיתים לעזור - ואל תהפוך אותי למושא תסכולך. לא אני המצאתי אותך, וגם אינני אחראי למוחך. | |||
|
|||
הכתיבה של איין ראנד מאופיינת בחלוקת העולם לרעים וטובים דבר שמתמסמס אצל רובנו עם חלוף השנים. ספר אחר של ראנד, ''מרד הנפילים'' רלוונטי מאין כמוהו דווקא למציאות בה אתה חי. התמרדות היצרנים והמועילים בחברה כנגד ''עלוקות'' שניזונות מפעולותיהם. | |||
|
|||
|
|||
ומעניין, עם הסתכלויות מעמיקות ואבחנות דקות. חבל שנפשך מתענה כל כך על איזה ממסד שטרף או לא טרף את אצ''ג וחבריו, בסופו של דבר כל הקבורים בהר הזיתים נקברו בסלע הקשה תחת השמש הקופחת והמשוררת לסקר שילר לא הופלתה לרעה. המשך לכתוב | |||
|
|||
|
|||
יש שיר באידיש של אליקום צונזער ששרה אותו בעברית נחמה הנדל, יתכן שאף תורגם ע''י צונזער עצמו. אינני יודע את תאריך כתיבת השיר, ואין בידי את המלים המדוייקות אך מצאתי כאןhttp://morshem.free.fr/index1.htm משהו שיכול להעיד שהרעיון שעליו אתה מדבר מתגלגל כנראה כבר די הרבה זמן. לא הייתי ממהר להטיל דופי בעגנון דווקא בעניין זה. ובעניין שדה: ב 1968 בהיותי חייל,ניהלתי איתו מספר שיחות בכמה לילות הזויים ושטופי עשן. (אני עישנתי נלסון והוא נדמה לי עישן פליירס וגם מקטרת.) זה היה ברמת גן, ברחוב יהונתן אם אינני טועה. מכל הדיבורים שנזכרו בהם משה,ישו, מוחמד ונביאים אחרים שפנחס שדה אמר לי שהוא משיב להם, אני זוכר את הלדרלין ואת סלין שנערצו על ידו אז. וכשדיברנו על הסיפרות העברית בת ימינו, האדם היחיד שעליו היו לו מלים טובות היה עגנון. | |||
|
|||
לא התליח לי הקישור. בהגיעך אל האתר לך לאות ש= ''שושנה'' או נ= ''נחמה הנדל'' | |||
|
|||
העולם בארץ הריינוס''. ראה נא בנושא זה הקישור למאמר בה''ארץ'' המפרט בעניין. אצל סבו של דוד אבידן מדובר בשיר אחר לגמרי, שיר עממי ביידיש שסביר שהמשורר האידי עיבדו מהמקור העממי ושעבר גילגולים שונים עד שהיגיע לנחמה הנדל. הדבר מראה עד כמה המוטיב המופיע בשיר חזק וקולע במקומותינו - ודוד אבידן בשירו הרחיב בעניין תוך הסבר בעזרת התימה שבשיר מדוע אין עלית רוחנית אמיתית בארץ הזאת והנושאים המשיקים לזאת. אך תודה לך על הפנייה לאתר השירים המופלא הזה, אלא שחפצי לא עלה בידי. יש שיר שאני אוהב במיוחד עוד מתקופה שאימי היתה עלמה צעירה בשנות ה-50 (היא ילדה אותי בגיל מאד מוקדם) הנשמע בערך כך סתיו בחלונות ובלבבי, לו אך לא נתתי לו ללכת, פעם החמה זרחה גם לי ועתה נותרתי בשלכת - שיר קסום, מופנם, נוגה ומופלא באופן שאין שני לו בעברית, לטעמי - האם תוכל לאמר איזו זמרת שרה אותו? אסתר עופרים בתקופה שהיתה עוד אסתר רייכשטאט? מי? ואיפוא מוצאים ביצוע שלו, אם אתה יודע במקרה? | |||
|
|||
השיר נקרא ''סתיו בחלונות'' מאת אמיתי נאמן. יש לו מספר ביצועים שעדיין ניתנים להשגה: האלבום ''שירים לנגה'' בביצוע רונית אופיר: http://www.mooma.com/Discs.asp?ArtistID=2158&Alb... האלבום ''לאורך השדירה שאין בה איש - נשים שרות''. בביצוע שרה בדישי: http://www.mooma.com/onealbum.asp?AlbumID=8719 את המלים של השיר ניתן לקרוא בכתובת http://www.shiron.net/songView.aspx?song_id=1317&... וגם בכתובת http://www.micro-cosmus.com/92003.html יצירות אחרות של אמיתי נאמן: כמלחין - http://www.mooma.com/Discs.asp?ArtistId=12877 כמעבד - http://www.mooma.com/Discs.asp?ArtistId=10936 | |||
|
|||
אנסה לראות אם אפשר גם להאזין. | |||
|
|||
בעניין שושנה חכלילת עיניים. התכוונתי שהבתים שעוסקים בהיסטוריה של השושנה הם במהופך הדברים המיוחסים לאהובתי אלזה ל. שילר. כאמור המקור באידיש. | |||
|
|||
אם שם השיר הוא שושנה צריך להגיע לרשימה תחת הכתובת ''נחמה הנדל'' בקישור http://morshem.free.fr/nun/nun.htm. | |||
|
|||
|
|||
הנה הקישור הישיר: http://morshem.free.fr/nun/handle/handle3.htm | |||
|
|||
הקישור שנתתה לא פעיל , האם אתה מכיר מקום נוסף בו ניתן לשמוע את השיר. תודה | |||
|
|||
לשמוע? בינתיים לא. לקרוא: http://www.shiron.net/songView.aspx?song_id=4469&... | |||
|
|||
אגב - כנראה שהקישור הפסיק לפעול רק לפני ארבעה ימים. לפרטים נוספים: http://morshem.free.fr/ | |||
|
|||
אבל כגרפומן מקצועי אתה מפרסם את המאמר שוב ושוב. כמו שהוצגה כאן, הטענה שלך שעגנון הוא פלגיאטור היא קלושה ביותר. טענת ה''קרוב לוודאי שעגנון,...'' העתיק את הקטע, כפי שכותב ברוך פלח ב''הארץ'' היא לא אסמכתא שזה אכן פלגיאט. ומה אתה עושה? מוסר קישור למאמר כאילו הוא האסמכתא. זה תעלול מופרך מעבר לכך על פלגיאטורים כדאי לך לשוחח שוב עם אורי כפי שעשיתם בדיון בעבר... | |||
|
|||
הכסיל הוא הנהנתן והוא מאד לא אוהב לבזבז יותר מדי זמן בלהקשיב לאחרים. ולכן רק אם הוא פוגש איש שאץ בדבריו ומדבר מהר - יש תקוה שה כסיל יקשיב לו וילמד ממנו משהו... | |||
|
|||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |