פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מזוז שוקל
טל רבינוביץ' (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 7:25)


מזוז שוקל:


העמדה לדין פלילי בגין צריכת שירותי מין בתשלום


טל רבינוביץ'



המאמר פורסם באתר BSH.
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אינו פוסל את האפשרות, שבעתיד יועמדו לדין גברים שיצרכו שירותי מין בתשלום. מזוז אמר את הדברים בישיבת ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, בראשות ח''כ זהבה גלאון.
עוד אנו למדים מהכתבה כי קיימת הסכמה בין היועץ המשפטי לבין חברי הוועדה על כך שהמעודדים והמבססים את תופעת הסחר בנשים הם הלקוחות עצמם, ומכאן נובע הרעיון כי הכרזה חוקית על המשתמשים בשירותי המין בתשלום כעבריינים, (להלן: ההצעה הנשקלת) - תהווה גורם מרתיע ותפחית בכך בצורה משמעותית את התופעה.

את דעתי על רעיון זה אצמצם לשתי מילים הנשמעות תדיר מפיו של בני הבכור:

''כן, בטח!''

• • •

השאלה העומדת לפנינו היא: האם המהלך העתידי אותו שוקל מר מזוז, (ראה: ''ההצעה הנשקלת'' למעלה), הוא אכן רעיון ''טוב'', רעיון ''רע'', או: מה ''טוב'' בו? ומה ''רע'' בו?

נתחיל מבראשית:
החקיקה היא כלי העומד לרשותנו - האזרחים במדינת ישראל הדמוקרטית, הרוצים להסדיר את חיינו החברתיים ולעגן את ערכינו המוסריים והחברתיים בצורה מוסדרת וחוקית.
לכן, חקיקה שכזו היא: ''טובה''.

אבל...

היטב נדע, כי חקיקה אשר אין יכולת לאוכפה, או שאין רצון של ממש לאוכפה – לא רק שאינה מועילה לנו האזרחים שומרי החוק, אלא שהיא מזיקה ופוגעת בתחושת הביטחון שיש לנו בשלטון החוק, ובאמון שאנו נותנים למוסדות המדינה. בהיעדרם של אלה – הדרך אל האנארכיה ואל ''איש כישר בעיניו יעשה'' – סלולה.

מדינה אשר הרשות המבצעת שלה מתקשה לאכוף את החוק ולהעמיד לדין את העוברים על החוק – לא תוכל לעשות הרבה עם עוד חוק (ראה למעלה: ''ההצעה הנשקלת''), אשר מאות אלפי בני אדם עוברים עליו.
אכן, אם מדינת ישראל היא מדינה שכזו, הרי ספק אם חוק זה יוכל להביא לפתרון המיוחל של התופעה המזעזעת של סחר בבני אדם – בעיקר בנשים.

עם הפנים ''קדימה'':
מדינתנו הקטנטונת (בשטח, רק בשטח), נמצאת בין המובילות בעולם בתחום הסחר בנשים! זהו אכן ''הישג'' אשר לא ניתן להתעלם ממנו, בדיוק כפי שלא ניתן להתעלם מהישגים אחרים של ישראלים דוגמת פרס נובל, מדליות אולימפיות, הישגים בתחום ההיי-טק ועוד.
האם למישהו מהקוראים יעלה על הדעת שמדינת ישראל, זו המייעצת למדינות העולם בתחום הביטחון, החקלאות, המודיעין, הטיפול בטרור, לוחמה צבאית ועוד - תתקשה לטפל בבעיה המזעזעת של סחר בנשים?

אני סבורה שלא!
לכן ההצעה של מזוז היא: ''טובה''.

אבל...
זאת בתנאי שהמדינה אכן תאכוף את החוק, ואני סבורה ש''היא'' – לא. לכן הצעתו הנשקלת של מר מזוז – ''לא מספיק טובה''.

עם הפנים אחורה:
הגברת הלנה תורג'מן החזיקה במשך חודשים אחדים דירה בתל-אביב ובה היא העסיקה עובדות שהעניקו שירותי מין לגברים תמורת תשלום. על טיב עיסוקה זה ועל מיקומו של בית העסק הכריזה תורג'מן בראש חוצות באמצעות מודעות פרסומת בעיתונים. כמוה נהגו ועדיין נוהגים עשרות רבות של ''בעלי עסקים'' המפרסמים בריש גלי את עסקיהם בעיתונות היומית.
הגברת תורג'מן הורשעה בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב בסרסרות למעשי זנות, עבירה לפי סעיף 199 לחוק העונשין, תשל''ז-‏1977 (להלן, חוק העונשין), ובהחזקת מקום לשם זנות, עבירה לפי סעיף 204 לחוק העונשין.
הושת עליה עונש מאסר של 18 חודשים, מהם 6 חודשים לריצוי בפועל והיתר על תנאי, וכן קנס של 6,000 שקלים.

אך לא אלמן ישראל... הגברת תורג'מן חשה כי נעשה לה עוול נוראי ועל כן היא ערערה לבית-המשפט העליון הן על ההרשעה והן על חומרת העונש.
השופט אלון והשופט לוין, דחו את הערעור גם בעניין ההרשעה וגם בעניין העונש אך השופט חשין, סבר כי יש לקבל את הערעור על חומרת העונש.

מדוע?

כי חשין נתן תוקף ומשקל למנהג אי-אכיפת חוק על-ידי המשטרה בהסכימו עם טענת המערערת תורג'מן כי:
רשויות המשטרה והתביעה למעשה עוצמות עין ומשלימות עם מכוני העיסוי המפרסמים מודעות ''בהירות'' פי כמה בעתונות היומית, וכי מכוני העיסוי הפכו לתופעה שהכל משלימים עימם, מעין צורך חברתי, וכי רק במקרים בודדים ונדירים, עקב תלונות שכנים, פועלת המשטרה נגד מכון שכזה. כאשר זו המדיניות המוצהרת, שעליה העיד שוטר בתיק זה...לא היה זה ראוי להחמיר דווקא עם המערערת,...
מתוך פסק הדין, ע''פ 3520/91
בצדק כתב השופט אלון כי:
ערוב תחומין זה בין אוזלת ידה של הרשות המבצעת לעשות למען אכיפה מלאה וראויה של דבר המחוקק, לבין הדרישה שגם הרשות השופטת תגלה אוזלת יד במילוי חובתה השיפוטית לפי דברו של המחוקק, הוא עירוב מין בשאינו מינו (תרתי משמע). אילוציה האמורים של המשטרה צריך ויבואו על תיקונם, ועל הגורמים המוסמכים לתקן מציאות פגומה זו ללא דיחוי; אך אין במציאות פגומה זו כדי להצדיק הוספת פגם על פגם על-ידי הקלה בעונשו של עבריין כשמידת הדין והצדק, תקנת היחיד והציבור, מחייבים להשית עליו את העונש שהוא ראוי לו.
אולם, יחד עם זאת, אין להתעלם מכך כי מדיניות המשטרה שלא לאכוף את החוק יצרה ''דין רחוב'' על פיו המציאות שנקבעה בפועל היא שונה מההלכה, והיא היא ההלכה שבפועל. אין תימה איפה כי השופט חשין הגיע למסקנה כי יש לבטל את עונש המאסר שהוטל על המערערת, ובמקומו לדון אותה ליום מאסר אחד בלבד.

עם הפנים מאחוריי, מלפניי ומצדדיי:
אין זו הפעם הראשונה שכך קורה, ואין זה התחום היחיד במדינה שבו נקבעים הסדרים ונורמות התנהגות, המכתיבים מציאות, ''מדיניות יוצרת חוק'', שהיא בניגוד לחוק הכתוב ברשומות: בתחום הפלילי אנו מוצאים עבירות בתחומי הבנייה, המסים, הנהיגה, הסמים ועוד, אשר קיים פער עצום בין התייחסות החוק אליהם (על פיו הם אסורים על פי דין פלילי), לבין התייחסות רשויות השלטון אליהם (אשר מתירות את קיומם על ידי חוסר אכיפה עקבית, או אכיפה בררנית, או חוסר אכיפה - נקודה).

יחד עם זאת, כשהמדינה רוצה – היא עושה! כשהיא מחליטה להתנתק – היא מתנתקת!
אמת, ייתכן והחוק– יחוקק, אך באותה המידה ייתכן כי החוק שיחוקק, לא ייאכף שכן מדיניות המשטרה היא זו אשר תקבע את נפקותו האמיתית והמעשית של החוק. כאן יופעל שיקול הדעת של מאן דהו, קודקוד מסוים, אשר יהיה תחת אילוצי תקציב וכוח אדם ידועים מראש וכל תקנתו של החוק, (שהצעתו כאמור רק נשקלת בימים אלה), תהיה, חוששני - הצהרתית בלבד.

ובכל זאת: האין זה עדיף מכלום? הלא עדיף לבכר את הרע במיעוטו?

זו אכן שאלה שרק נביא יוכל לענות עליה: יתכן שהחוק ההצהרתי יועיל במשהו, או שחוק הצהרתי זה יהווה עוד נדבך לביסוס חוסר האמון בשלטון החוק, ולפגיעה במעמדן של מוסדות השלטון. במערכת שיקוליו של מר מזוז נלקחת בחשבון גם הידיעה כי:
בשבדיה, שם נחקק ב-‏1999 חוק המפליל את הלקוחות, הדבר הביא לירידת הזנות למחתרת, מה שמקשה על האכיפה, וכן לפגיעה בנשים עצמן ולדחיקת הנושא מהתודעה הציבורית. מעבר לכך, אמר, יש לשקול את היעילות והאפקטיביות של הפללת הלקוחות בשל סדרי עדיפויות של המשטרה והמשאבים העומדים לרשותה.
מזוז שוקל
בכל מקרה, לי ברור כי החוק באם ייחקק - לא ייאכף. שהרי אם תהיה הכוונה והיכולת לאוכפו בעתיד – אז בוודאי שניתן לעשות זאת כבר עכשיו על ידי סגירת כל המקומות הידועים ברבים כמכונים שמספקים שירותי מין בכסף. והרי ידוע, מוסכם וברור לכל כי מספר המכונים קטן בהרבה ממספר הלקוחות הבאים בשעריהם...

לסיכום:
[''בלתי מספיק!'']







חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שטויות בריבוע !!!
חזי (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 7:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזוז גם יכול ''לשקול'' מכירת מגרשים על הירח...
_new_ הוספת תגובה



האם ניתן לדבר גם על הבעיה?
עמיש (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 9:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם נניח לרגע שאין זה יאה שאנשים ירכשו שירותי מין בתשלום, וכמובן שנסכים כי זהו פשע לרכוש שירותי מין בתשלום כאשר ספקיות השירות הן נשים משועבדות ומושפלות, עדיין תשאר הבעיה.

גם אם נסכים לחלוטין על כל זאת, עדיין אנשים יחפשו מענה לצרכיהם.

במדינת ישראל חיים עשרות רבות של אלפים של עובדים זרים שאין להם משפחה ואין להם את מי לאהוב, יש בארץ מאות אלפי אנשים צעירים מוסלמים שאין להם כל אפשרות לאהוב נשים צעירות מבנות קהילתם וזאת בשל הנורמות המחמירות בנושאים אלו, יש בארץ עוד אלפים רבים של אנשים שאינם מצליחים למצא בנות זוג מסיבות שונות ועוד סיפורים מסוג זה.

מה הייתם מציעים להם לעשות?
_new_ הוספת תגובה



האם ניתן לדבר גם על הבעיה?
ע.צופיה (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 18:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת לא הנקודה.
הענין הוא שאם צרכן המין אינו מבצע עברה,מדוע הספק כן מבצע עבירה בעצם מעשהו?
המשטרה אינה מקפידה בנושא זה כי אם לא ניתן לשלוט ב''ביקוש'' אזי לא ניתן לחסל את ה''היצע''.
הדבר דומה לביקוש שהיה בעבר למט''ח ''שחור'' בלילינבלום. עד שלא ניתן לבנקים למכור מט''ח החופשיות התופעה פרחה,כיום היא לא קיימת יותר.
הפתרון הנכון הוא הפתרון שהיה קיים בימי קדם-מיסוד הזנות ויתר שרותי המין,רק כך ניתן לסלק את העולם התחתון'' מהענף''.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה המיוחדת עליה מצביעה
עמיש (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 21:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותבת הנה סחר ושעבוד של נשים. זנות אינה בלתי חוקית בארץ, מה שבלתי חוקי הוא השידול של הלקוחות וחיים על רווחי פרוצה.

תשלום עבור שירותי מין הוא לא דבר שאנשים גאים בו, אבל יש הבדל בין עיסקה שנרקמת בין שני אנשים בוגרים וחפשיים, לבין אותה עיסקה שנרקמת בין סרסור פושע המשעבד נשים בשיטות שונות לבין לקוח. בעיסקה זו אין מקום לשיקול דעת של הבחורה עצמה שחופש הבחירה ואולי אף החופש האישי נשללו ממנה.
מדוע אתה סבור כי מיסוד הזנות יפחית את מעורבות העולם התחתון בנושא?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה המיוחדת עליה מצביעה
ע.צופיה (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 5:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סחר ושעבוד נשים הוא פועל יוצא מהתופעה הנקראת ''זנות''.
מאחר והגדרת ה''זנות'' היא בעייתית, החוק מגדיר כעבירה ''שידול וסרסרות.
אין זנות בלי שידול .ובמציאות אין זנות בלי סרסרות.
הסרסור מגן על הזונה מפני מתעמרים למיניהם וכמובן מקבל תשלום נכבד.הכל קשור ביחד.
מיסוד צרכים מסוימים כגון:משקאות חריפים,הימורים וכו הקטינו במידה ניכרת את מעורבות העולם התחתון(תלוי איך אתה מגדיר עולם תחתון).
אם נניח,לצרכי הדיון,כי יותר יבוא נשים למטרות זנות,כפי שמביאים פועלים זרים למטרות אחרות,האם הדבר לא ימנע שרשרת של תופעות מגעילות למיניהן(הברחה,שעבוד,בעלות)?
_new_ הוספת תגובה



הזנות אינה מענה לצרכים
צדק (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 18:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא בעיקר מענה לחולי מין מסוגים שונים,
שלעיתים רחוקות מאד משתמשים בו גם נצרכים אמיתיים,
עד כמה שניתן להגדיר ''נצרכים אמיתיים''.

האם שחקני הקולנוע שיכולים להשכיב כל בחורה כמעט,
ונתפסו עם זונות, הם נזקקים?
האם שחקני הכדורגל הם נזקקים?
האם גברים נשואים הם נזקקים?

הזנות כמו כל פשע היא קשר בין תאוות לבין כסף גדול.
וכל נסיון למכור את זה בעטיפות צבעוניות לא ימתיק את הפשע.
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל טועה
עמיש (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 22:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון כי אנשים מוכנים לשלם עבור שירותי מין בעת שיש להם אפשרות לקבל זאת ללא תשלום מיוחד אולם יש אנשים רבים שאינם יכולים לספק את רצונותיהם וצרכיהם בהתקשרות רומנטית ועדיין זו אינה סיבה שלא יוכלו לממש זאת בדרכים אחרות.
כפי שציינתי, יש אוכלוסיות גדולות (וביניהן גם גברים מן הקהילות החרדיות והדתיות שאין להם בנות זוג) שנזקקים לפורקן בצרכיהם האנושיים הבסיסיים ויש לחשוב ברצינות כיצד ניתן לאפשר להם לעשות זאת.
_new_ הוספת תגובה



אנשים שמוכנים לשלם ואינם זקוקים הם הרוב הגדול
צדק (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 22:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקהילה יהודית דתית אין דבר כזה גבר לא נשוי,
לכל גבר ולכל אשה מתאימים את בן הזוג הראוי ובגיל צעיר.

אתה מדבר על צרכים של חברה מופקרת וחולה,
ובחברה כזו ה''צרכים'' לעולם אינם מסופקים,
כי הגבולות נדחפים ללא הרף.
חולה מין הוא כמו נרקומן,
אם פעם הספיקה לו מנה, עכשיו הוא צריך שניים,
אם פעם הספיק לו כדרך הטבע, עכשיו הוא צריך מכשירים ודמיון פרוע.

בחברה בריאה, הזנות תרד לזנות מעצמה.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
עמיש (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 22:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הרבה מאד רווקים ורווקות בגילים שבין 20 ל 30 בקהילות דתיות.
אבל זה לא העיקר, כפי שציינתי חיים במדינת ישראל מאות אלפי אנשים שאין להם בני זוג והם נזקקים לאהבה כמו כל אדם.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מבין
צדק (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 22:49)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדבר על יהודים חובשי כיפה ואני מדבר על יהודים דתיים.
יהודי חייב להתחתן בגיל 18, כדי לדחות חתונה יש צורך בסיבות מיוחדות.

והדתיים שרוצים להיות גשר אל החילוניים, הפכו את עצמם לחור בגשר הזה.
הם אינם דוגמה לקיום ההלכה היהודית בתחום שאנו מדברים עליו.

אם אתה רוצה לדעת איך חיים יהודים, תבדוק איך הם חיו בקהילות בגולה,
שם נשמרה היהדות כראוי.

---------

אין להם בני זוג כי החברה חולה אנושה,
זוגיות דורשת פשרות, דורשת הקשבה, דורשת הרבה......
ובחברה אנוכית זו משימה בלתי אפשרית.

*מין איננו אהבה, הוא רק תוצר שלה, לפעמים.
_new_ הוספת תגובה



הזנות היתה נפוצה בגולה
עמיש (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 22:52)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא פחות מאשר כאן, נשים יהודיות אף נסחרו ברחבי אירופה כפרוצות.
יתכן והחברה חולה, אבל מה היית מציע למשל לעשרות רבות של אלפי עובדים זרים שמשפחתם נשארה רחוקה?
מה היית מציע לאלמנים, לנכים, לגרושים וכיוצא באלו?
מה היית מציע לאלו שנשותיהם חולות?

לא הכל מושלם.
_new_ הוספת תגובה



רק עם הרפורמה וההשכלה, לא רגע אחד לפני
צדק (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 23:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבהרתי לך שאני מדבר על יהודים ולא על רפורמים או ''משכילים''.
ואת התעמולה האנטישמית תשאיר באירופה, מקום הולדתה.

----

עובדים זרים לא צריכים להיות כאן, הם עוד סממן של חברה חולה.

אלמנים צריכים להתחתן, נכים אינם פטורים מחתונה, גרושים מתחתנים שוב.
נשותיהם חולות? יחסי מין יעזרו להן להתרפא מהר יותר.
ואם אינה יכולה באמת שזה נדיר מאד, שימתין עד שתבריא.

ליהדות יש פתרונות נוספים, זנות איננה אחת מהן.
_new_ הוספת תגובה



אולי יש ל''יהדות'' שלך פתרונות
עמיש (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 8:58)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הם לא עבדו, לא עובדים ולא יעבדו
_new_ הוספת תגובה



אולי יש ל''יהדות'' שלך פתרונות
אב''ע (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 11:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצה לכל משתתפי הפורום בנושא היהדות והזוגיות - אנא, קיראו את התנ''ך כולל המפרשים המסורתיים, ולימדו מהם יהדות מהי.
ממש לא כמו שמנסים לתארה חילונים חסרי ידע מצד אחד, ואחרים - אולי מתחסדים מדיי - מצד שני.
_new_ הוספת תגובה



יש יהדות גם מחוץ לתנך
עמיש (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 13:09)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמפרשים המסורתיים.
אתה אולי מתכוון לעיקרי הדת היהודית, או לאמונה היהודית, אבל דת ואמונה הם רק חלק מן היהדות.
_new_ הוספת תגובה



מי שגבר עליו יצרו ילבש שחורים וילך לעיר אחרת
סתם אחד (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 18:04)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה זה אצלכם
_new_ הוספת תגובה



מי שגבר עליו יצרו ילבש שחורים וילך לעיר אחרת
צדק (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 18:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה זה רק אצל אנטישמים.
_new_ הוספת תגובה



האם עוטי הציצית וחובשי הקפוטות
סתם אחד (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 20:04)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהולכים לתל ברוך הם אנטישמים ?
_new_ הוספת תגובה



תגיד לא משעמם לך בחיים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 16/12/2005 שעה 8:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום ללכת לתל אביב (ברוך?)

תקרא ספר או משהו כזה
_new_ הוספת תגובה



מה עם החופש לבחור
צדק (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 13:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי החוק צריך להתערב בעיסקה מוסכמת שנעשית בין שני מבוגרים?
ממתי החוק דורש מכל אדם להיות חוקר משטרתי לפני כל התקשרות עם אדם אחר?

חוק מטופש, המדינה מטילה על האזרח את אוזלת ידה וגם חוסר רצונה באכיפת החוק.
חוק דומה יכול להיות: חוק שיטיל אשמה על כל אדם שנגנב ממנו רכוש......
כי המדינה לא מצליחה לעצור את הגזל המשתולל.
_new_ הוספת תגובה



טל, האם חשבת עד הסוף על כל ההשלכות של חוק כזה?
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 19:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אפשר להגדיר את היחסים בכל מישפחה בה הבעל הוא המפרנס היחיד (או המפרנס העיקרי לצורך העיניין) כ''קבלת שרותי מין תמורת תשלום''.

זוג יוצא לבלות, הבחור משלם תמורת הארוחה (או המופע) ואח''כ - ''אצלו או אצלה'' - הם נכנסים למיטה ו''חותמים'' את הערב. האם זה לא ''קבלת שרותי מין תמורת תשלום''?

וזאת רק ההתחלה. ''תשלום'' לא חייב להתבטא בכסף. מה עם קידום במקום העבודה (או סתם קבלה לעבודה) תמורת שרותי מין? ציון ''עובר'' בבחינה תמורת ''שרותי מין''? מקום ריאלי ברשימת המועמדים בבחירות (כלליות, מוניציפליות או כל אירגון אחר) תמורת ''שרותי מין''? אין לזה סוף, כי כל אלה דברים שרק לעתים רחוקות ניתן להוכיח אותם.

בניגוד למאמרים אחרים שלך, לא נראה לי שהפעם הפעלת שיקול דעת לפני שהתחלת לחלק ציונים.

באשר ליועץ המישפטי, אם הוא באמת ''שוקל'' את זה, זה רק מעיד על חוסר שיקול דעת מינימלי, מה שלא כל כך מפליא אצל עורך דין.
_new_ הוספת תגובה



שיקול הדעת
טל רבינוביץ' (יום רביעי, 14/12/2005 שעה 23:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל, שים לב:

יש לעשות הבחנה בין הסכמים זוגיים מכל סוג שהוא לבין ניצול חסרי ישע.
תופעת הנשים הנסחרות אינה יכולה להיות מושווית לדייט בין גבר לאישה או למוסד הנישואין.

המאמר לא דן במיסוד הזנות או בהגדרת הזנות.
המאמר דן בפתרון הנשקל של מזוז לבעיית הסחר בנשים אשר נתונות לאיומים, לכפייה, למאסר על ידי הסרסורים, לעושק, לניצול, לאלימות... הן קורבן בכל המובנים.
אישה שמתחתנת תמורת כסף לבגדים עושה זאת מבחירה.
אישה שמגיעה לארץ תחת הבטחות שקריות ומוצאת עצמה כלואה במשך חודשים ארוכים בתוך דירה מסריחה ועשרות גברים ביום חודרים לגופה ועושים בה כרצונם - זה כבר סיפור אחר.
_new_ הוספת תגובה



טל, אני מקבל את עמדתך
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 3:53)
בתשובה לטל רבינוביץ'
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהבעיה היא הנשים שנאלצות למכור את גופן נגד רצונן, וכוונת החקיקה המוצעת איננה למקרים אותם תארתי.

אבל צריך תמיד לזכור את הכלל של ''התוצאות להן לא התכוונת''. הכלל הזה הוא האוייב מיספר 1 של כל חקיקה. שום ניסוח, מתוחכם ככל שיהיה, לא יצליח למנוע מאיזה עורך דין ממולח לאתר איזו פירצה בעזרתה הוא ינסה לנצל חוק כזה למטרות להן הוא לא נועד. את בעצמך הבאת כאן מספיק דוגמאות המלמדות שאי אפשר לסמוך על שיקול דעתם של שופטים שידעו לבלום עורכי דין כאלה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי