פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חבלי משיח
טל רבינוביץ' (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 8:58)


חבלי משיח

טל רבינוביץ'



המאמר פורסם באתר BSH.

כנראה שלאה-אסתר, ומינדי הקטנה ימשיכו עוד מספר שנים לצחצח את נעליהן היפות בכל יום שישי, לפני כניסת השבת – נעליים אותן ילבשו ביום בו המשיח יבוא.
אמנם, כבר כיום, בגילן הצעיר, הן לא ממש חושבות שהוא יבוא, והן יודעות שהוא לבטח גם לא יצלצל... אבל הן ילדות טובות ואלוהים אוהב ילדות טובות...
ובכל מקרה כדאי להן להלך בצד הבטוח ולצבור מצוות לקראת יום הדין.

למעשה, כמעט כל חובש כיפה עמו שוחחתי לא ממש מאמין שהמשיח יבוא, וגם אם יבוא אז לא במהרה יבוא, ובתרגום ישיר: לא בקדנציית חיים זו.
ובכל זאת – אין הדבר מפריע לרבים לשמור מצוות, לנשק מזוזות ולקיים את חוקי הדת, איש איש באמונתו וזאת כאמור למרות שהמשיח הוא אשליה בתהליך התנפצות מתמדת.
ועוד אוסיף כי הוברר לי כי ליהדות פנים רבות, והיעדר אמונה בביאת המשיח, או בכל דבר אחר שלא גוררת בעקבותיה שלילת האלוהות ולא מבטלת קיום מעשי של מצוות – אינה בגדר עבירה, והיא אמונה מותרת.

והנה, בא פרופ' צבי זוהר (יהודי מאמין) ומצליח לנפץ עוד אשליה ולעורר סערה בקרב הציבור היהודי דתי-לאומי עם מאמרו המהפכני אשר נותן הכשר לדתיים לקיים יחסי מין לפני הנישואין.
בעזרת חשיפת מקורות הלכתיים המתירים את קיום היחסים עם האישה שלא במסגרת נישואין לה, עושה פרופ' זוהר מעשה אמיץ במיוחד ומגלה לציבור היהודי והדתי את מה שהסתירו ממנו הרבנים שנים רבות מתוך חוסר אמון בשכלו, ביושרו ובמוסריותו של היהודי המאמין, ומתוך רצון לשלוט בו.

את פרופ' זוהר מעניינת האמת והיא חשובה לו יותר מ''שליטה'' בדור הצעיר וביצרו המיני. האמת כל כך חשובה לו עד כי הוא מערער על הקיים ללא מורא ומבטל מסורת רבת שנים של איומים והפחדות בנוסח: ''אסור'' ו''טומאה'' ו''חטא'' ו''פריצות'' - המשמשים כלים לגיטימיים בידי מנהיגי הדור לשימור המוסד הקדוש: ''המשפחה''.

זו לא הפעם הראשונה ביהדות שהמנהיגים נוהגים כך בציבור ומוליכים אותו שולל מתוך חוסר אמון בשיקול דעתו המוסרי ומתוך רצון מכוון לנווט את דרכו בדרך הנראית להנהגה המבוגרת כנכונה.
ייתכן שכך צריך לעשות... לא אמרתי ש''לא''.
... אך גם אינני אומרת ש''כן''.

גם הרמב''ם, (גדול הפוסקים), כתב את ''משנה תורה'' (הי''ד החזקה) במטרה שארבעה-עשר כרכים אלה ישמשו לעמך ישראל, בהם גם הדיוטות וכאלה שאינם מסוגלים לרדת לעומקם של נושאים העומדים ברומו של עולם, ספר חוקים והנחיות של עשה ואל תעשה, בעוד שאת רעיונותיו ודעותיו האמיתיים על האמונה ועל אלוהיו - הוא כתב בספרו: ''מורה הנבוכים'' - ספר שמלכתחילה לא היה אמור להיות נחלת עם הארץ מטעמים ברורים וגלויים.
אכן, גם הרמב''ם העדיף לתת להמונים את מה שעל פי דעתו ושיטתו הם היו מסוגלים לעכל, בכלים הפשוטים שבידיהם ובהתאמה למגבלותיהם.
רב הכבוד אשר אותו אני רוכשת ל''נשר הגדול'' (הרמב''ם), לדעותיו ולפועלו, ולכן אינני שוללת את נכונות החלטתו: הוא הבין כי יש לחנוך לנער לפי דרכו, והעדיף לדאוג לציפור אחת ביד...

אבל, מאז ימי הרמב''ם, עברו מעל 800 שנים ונשאלת השאלה האם עדיין לגיטימי להעלים כיום מהדור הצעיר מידע חיוני של יחסים שבינו לבינה, והאם מוצדק כי על אף הקדמה, ההשכלה, הנאורות והשוויון (היחסי) עדיין ישלטו המנהיגים הרוחניים בעם באמצעות הפחדות, איומים, אמונות תפלות ושאר מוטיבים הלקוחים מעולמם של עובדי האלילים?
האם נכון הוא מבחינת היהדות כי בחורה דתייה אשר אינה ''שומרת נגיעה'' תחוש בנוכחות אלוהים המביט בה בעין נוזפת, וכמוה ציבור דתי שלם יתמודד עם גזירות שקשה לו לעמוד בהן – ולכן יסחב על גבו רגשות אשם הנלווים ל''חטא'' בנגיעה אסורה?

ממה בעצם חוששים הרבנים ומנהיגי הציבור הדתי?
שיפרצו חומות המוסר?
שהפריצות תגבר?
שבנות ישראל התמימות ינוצלו?
שמוסד המשפחה יתמוטט?
שמסורת בת שלושת אלפים שנה תמחק?

אני סבורה כי ההחלטה לקיים או לא לקיים יחסים מיניים אינה צריכה להיות תוצר של פחד מעונש של שמיים, או מאיבוד ''הכבוד''... אלא היא צריכה להיות תוצר של שיקול אמת מוסרית - אמת שהיא נחלתו של כל אחד ואחת.
ההחלטה לקיים או לא לקיים יחסי מין צריכה לבוא כנדבך נוסף לתהליך בניית האישיות המוסרית והיא יכולה להיות תהליך נטול חשש מ''פנקסאות'' שמנהל אלוהים איתנו, בני האנוש.
זוהי החלטה שהיא תוצר של מו''מ פנימי של כל אחד ואחת עם האמת שלו, תוצר של ערכים נרכשים.
עבורי, היהדות היא קובץ של ציווים מוסריים ומצפוניים המתווים את דרכי ומשייכים אותי לעם וללאום.

את זאת למדתי מאמי אשר מגיל צעיר חינכה אותי בחכמתה הרבה לגבש אלוהים מוסרי פנימי תחת לחיות בפחד ובמורא מכעסו ומעונשיו.
כשאבי, ארנסט רבינוביץ' ז''ל נהרג על הגנת אדמת המולדת והייתי אך ילדה קטנה, לא היה זה תוצר רצונו של אלוהים להענישני על מריבה עם השכן, או משום שהחליט להעמידני במבחן. אלוהים בכלל לא עשה זאת ולא הוא האחראי על מותו של אבא.
זה אנו בני האדם האחראים על מעשינו ואנו אלה הנותנים את הדין למעשינו.
ועוד ייאמר, כי לימדוני חכמים שאין בגישה זו של תפישת האלוהות כמי שלא מתערב בחיינו פרט לפרט, יום יום ושעה שעה, משום קטנות אמונה או סתירה לערכי היהדות המסורתית, ולפי הצורך [אולי במאמר אחר] אביא אסמכתאות.

לידיעה: אלוהים אינו חש, אינו רואה, אינו שומע, אינו רעב ואינו עייף... הוא לא כועס ולא מעניש, לא מחליט ולא רוצה... והוא בטח שאינו מנהל איתנו בני האנוש חשבונות – כך סבר הרמב''ם בזמנו, וכך ראוי כי יובן ויונהג גם כיום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כל הכבוד.
חזי (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 10:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד לך ופרופסור זוהר.

אני מקווה שגם מישהו יקום נגד ''המעשר המטופש'' אשר גורם להשחתת פירות וירקות, ללא כל הצדקה...
_new_ הוספת תגובה



עוד ''פרופסור'' לאוסף הרקוב
צדק (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 11:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודי דתי לא מתייחס לפרופסורים,
אין להם ולדבריהם שום מעמד.

כל החארטה על דיון בציבור הדתי
הוא זיבול עיתונאי מצוי ומוכר.

דתי לא קורא מאמר כזה, גם אני לא קראתי אותו.
הכותרת הספיקה לי כדי לדעת במה מדובר.
עוד אחד מסדום ועמורה המחפש להחריב את החברה,
ולהפוך את הנשים לזונות ואת הגברים לרועי זונות.
_new_ הוספת תגובה



הסיכוי היחיד שלנו היום
עמיש (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 13:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להשתחרר ממוראם של המתנחלים הוא בכך שתהיה לצעירים שלהם אפשרות לפרוק קצת את מטען ההורמונים שמתחמץ לו בשיפולי הבטן ועולה להם לראש.

ידוע לנו היטב כי רוב ההצגות שערכו צעירים וצעירות דתיים מעל כל גבעה רמה ומעל כל גג היו למעשה מין ריקודי חיזור של נערים ובתולות שאין להם כל אפשרות אחרת להפגש ללא פיקוח.

ביום שלצעירים אלה תנתן האפשרות לאהוב קצת יש סיכוי שהמדינה תנצל מנחת זרועם וסערות הנפש שלהם.

לכן אין כל פלא שמנהיגי הציבור הזה ורבניו חוששים מן היום בו תתגלה להם האמת ההלכתית המאפשרת קיום יחסי אישות גם בטרם נשואין במגבלות מסויימות, כפי שצויין במאמר.
מרגע שהם יבינו שמוטב להתעייף יחד במיטה ויצאו משליטת הרבנים שלהם חייהם ישתנו לטובה.

ידוע היום היטב כי רווקות דתיות בסוף שנות העשרים שלהן, או בשנות השלושים מתקוממות נגד גזירת ההתנזרות וכי תופעת יחסי אהבה בין אנשים לא נשואים בציבור הדתי תופסת תאוצה.

אני אופטימי, יבוא יום וגם הם יבינו כי עדיף לעשות אהבה מאשר מלחמה.
לא נותר לנו אלא לקוות כי גם הצעירים הפלשתינאים יגיעו לאותה מסקנה.
_new_ הוספת תגובה



טעות
לוי (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 18:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קראתי את דבריו של פרפ' זוהר אך הדעה שקיימת אפשרות לשכב עם פנויה מבלי לעבור עבירה ידועה לכל מי שלמד תורה אפילו ברמה שפופה ביותר .ההנחיה היא שזו אינה הדרך המוצלחת והמומלצת . מן הראוי ציין שעל האישה לבצע כמה פעולות מקדימות ועל הגבר להתאזר בסבלנות מסוימת . דרישות קדם אלו ,נדמה לי, מטרפדות מגע מיני ספונטני . המעין בדיני אשת יפת תואר מתרשם שמטרתם למנוע אונס שבויות ספונטני .
הרגשתי היא שדינים אלו מטרתם להגן על האישה כדי להרחיק את האפשרות שתשמש מכונת מין מעין צעצוע לגבר המשתמש בה לצרכיו . ואולי לצמצם את השימוש במין ע''י האישה במטרה להשגת טובות הנאה מן הגבר . אולי במגבלות אלו תפתח תכונות אחרות שלה .
איני רואה עצמי מומחה לרמבם לא בתחום היד החזקה ולא בתחום מורה נבוכים .אם כי עברתי על קטעים מסוימים משניהם . ואולי אפשר שחלקים יותר מצומצמים אפילו למדתי .
היד החזקה הוא קודקס חוקים . אני מבין שחלק מהם לא מוצאים חן בעיני המחברת וחלק מהגושים .
באשר למורה נבוכים הבנתי שהוא יועד ''לציבור הנאור'' דאז והרמבם הגיע למסקנה שיקל לו להשפיע על אותו ציבור נאור תועה ומתלבט ע''י שמוש באותם מילים ושיטות אשר היו מקובלים ונערצים על האינטליגנטים דאז . אני מציע את ההנחה שטענות הרמבם במורה נבוכים אינן דעותיו אלא דעות אשר לפי הערכתו יתקבלו ע''י מאזיניו .
טל שלנו מלאה הערכה לפרפ' זוהר . רק התואר פרופ' מקפיץ אותה לדום . התואר רב לא כל כך . אי לכך אם רוצים לשכנע אותה יש לצטט בפניה מה אמר פרופ' ינטלוביץ . נדמה לי שאני יכול להוכיח את התיזה שלי אבל זה סיפור ארוך לגלישה חובבנית באינטרנט אולי פעם אעשה זאת .
_new_ הוספת תגובה



טל
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 22:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעולם העליון אין שום שינוי, אין תנועה.

כל מה שקורה לנו בעולם הזה הוא פועל יוצא של תחושותינו בלבד.

סוד לך הוא שכל מה שאת רואה וחשה כולל אנשים וחברים - הכל רצונות רוחניים ותו לא.

כולנו מאוחדים בעולם העליון אחד יחיד ומיוחד

ויבא לציון גואל והוא בוא יבוא אור גדול! כי זו מטרת הבריאה
_new_ הוספת תגובה



העולם העליון
חזי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 2:57)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין כי אתה כותב בבטחון מוחלט על מה שקיים בעולם העליון.

על מה מסתמך הבטחון שלכה כי קיים עולם עליון בכלל ?
_new_ הוספת תגובה



העולם העליון
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 3:13)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לנו ''נביאים'' כמו משה רבנו ע''ה ושכמותו שכתבו לנו כיצד להגיע למטרת הבריאה!

כל מה שגילו והשיגו בעצמם הם כתבו לנו בשפת קודש (כדי שרק אלו שמורשים לגשת יגיעו לקדושה)
_new_ הוספת תגובה



העולם העליון
חזי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 4:18)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אפשר להכנס עמכה לדיון בנושא זה כי אתה ''מקובע'' באמונות, שאינכה רוצה או אינכה יכול להשתחרר מהם...

אין לעניין ''העולם העליון'' קשר עם ''מטרת הבריאה''.
_new_ הוספת תגובה



העולם העליון
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 19:02)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין אדם מאמין אלא למה שעיניו רואות!

לכן אין מקום פה להתפלסף

אתה אינך יודע מה כתבת בתגובתך האחרונה ואם כן אזי אתה מנסה למשוך אותי לויכוח חסר תועלת

לך תפתח ספר ותלמד מהי ''מטרת הבריאה''

ויבא לציון גואל
_new_ הוספת תגובה



העולם העליון
חזי (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 16:25)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין טעם לדון עמכה בנושא זה.

כי אנחנו לא מדברים באותה שפה...
_new_ הוספת תגובה



חזי, יש לי בדיחה בשבילך
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 23:07)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתערבת

בעל ואישה נוסעים בכביש המהיר פתאום
עוצרת אותם ניידת משטרה.

ניגש אליהם השוטר ומבקש מסמכים.

השוטר מסתכל על רשיון הנהיגה ואומר לבעל ''הרשיון
שלך לא בתוקף כבר חצי שנה''

אומר הבעל בהפתעה ''באמת ? לא ידעתי'', קופצת האישה
ואומרת לשוטר ''בטח שהוא יודע כבר חצי שנה
אני מנדנדת לו ללכת לחדש את הרשיון, והוא לא איכפת לו''
הבעל מסתכל על אישתו, לא מאמין ואומר לה ''אולי תשתקי?''
השוטר ממשיך ואומר ''אתה יודע שנסעת במהירות של 120
קמ''ש, 30 קמ''ש מעל למותר. אומר הבעל בזעזוע '' באמת?
הספידומטר שלי היה כל הזמן על 90 קמ''ש ''

קופצת האישה מהמושב ליד ואומרת ''איזה 90 ,
כל הדרך אני מתחננת שיוריד מהירות והוא לא איכפת לו ''
הבעל לא מאמין וצועק על אישתו '' תהיי בשקט מטומטמת''

מסתכל השוטר על הזוג ושואל את האישה ''תגידי,
הוא תמיד מדבר אלייך ככה?''

אז האישה עונה ''לא, רק כשהוא שיכור''
_new_ הוספת תגובה



חזי, יש לי בדיחה בשבילך
חזי (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 3:30)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חמוד.

אגב,
הכותרת של המאמר הזה ''חבלי משיח'' צריכה להיות ''פעמי משיח''.

כיון ש ''חבלי'' מתייחסת לדבר שלילי, כגון ''חבלי לידה'', שהם כאבי לידה.

לעומת זאת מדובר כאן על דבר חיובי אשר מבשר על בוא המשיח.
_new_ הוספת תגובה



חבלי משיח \\ פעמי משיח?
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 29/03/2006 שעה 11:11)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין טעות בחבלי משיח או פעמי משיח,הכל תלוי במעשיו של עם ישראל. כפי שזה נראה היום קרוב לודאי שאלה יהיו חבלי משיח. ככל שהזמן מתקדם אנו חשים יותר ויותר את חבלי\\צירי ה''לידה'' והצירים (הצרות) החזקים ביותר יהיו ממש לפני ה''לידה'',קרי-ביאת המשיח. הרוצה הוכחות לכך צריך רק לפקוח את עיניו ולראות את החמס\\הג'יהאד האיסלמי\\אל'קאעידה מולו ואת הפצצה הגרעינית האירנית ההולכת ומושלמת למול עינינו. אפשר כמובן להעלים הכל בשניה אחת-לטמון את הראש בחול ובזה אנחנו מומחים. הראיה?-תוצאות הבחירות.
ביאת המשיח היא אכן בשורה חיובית ומשמחת לעם ישראל אבל יחד עם המשיח יבוא גם ה''נקיון הכללי'' בעם ישראל ובעולם כולו ועל פי הכתובים רק שליש מהאנושות יהנו ממנו.
בעניין השאלה אם יש עולם הבא או האם יש חיים לאחר החיים הרי שיש היום הוכחות,מעל לכל ספק, שאכן האדם המורכב מגוף ונשמה אינו אובד מן העולם אלא גופו בלבד מת ואילו הנשמה (שהיא בעצם האדם האמיתי) רק נפטרת מן הגוף וממשיכה את קיומה במקום שממנו היא הגיעה לכתחילה.

הרבה אנשים חוששים להכנס לעומקו של עניין, אולי מהחשש לגלות שכל חייהם הם חיו בטעות, ולכן הם מעדיפים לחיות ב''מאטריקס'' ולצעוק בקולי קולות שמי שאינו משתף פעולה בעולם ההזיות שלהם הוא פרימיטיבי ואיש מערות פנאטי.
_new_ הוספת תגובה



אם ביסורים אם בלמוד
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 30/03/2006 שעה 8:22)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והכל למטרה אחת

ויבא לציון גואל
_new_ הוספת תגובה



הגבר זורע אבל אינו אחראי
חושחש (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 11:29)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טל היקררה, מכאן ועד למימוש מה שכתב אבידן: ''לשגול נשים בכיכר מול השמש'' הדרך בעייתית. א - כי השחרור נועד בראש ובראשונה לזכר. הוא, אחרי שהגיע לסיפוקו יכול להתאדות. לנקבה נשאר זרע. והריון. ומחוייבות.

מה שגורר אותנו לשאלות קשות מוסריות: הפלה? להרוג את היצור המיותר, סרח העודף? טל? לא זו הדרך.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי