פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חוקיות אולם בית המשפט
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 04/06/2006 שעה 0:03)


חוקיות אולם בית המשפט

ד''ר אברהם בן-עזרא



המאמר פורסם גם באתר של המחבר בתאריך 28 למאי 2006.

נזדמן לי הבוקר לפקוד את בית משפט השלום בחיפה, בבניין שלגביו כבר הבעתי דעה מקצועית לגביו כי המעקים האמורים להגן בו על הפרשי גובה – בנויים משלבים אופקיים כסולם, בניגוד לתקנות ולתקן הישראלי 1142 הן מבחינת מבנה המעקה היוצר סיכון והן מבחינת חוזק חומרים וגמישותם בהפעלת כוחות אופקיים.
נוכחתי ביחד עם רבים אחרים במשך למעלה משעה באולם מס' 407, ולא בכדי בכל זמן הדיונים דלת הלשכה הייתה פעורה כלפי האולם.
תחושת המחנק שלי קיבלה גיבוי וחיזוק מאחת העובדות שם, שגורלה להימצא באולם במשך שעות רבות מדי יום, אשר טענה בפני כי אין לה אוויר והסבירה כי בשל כך דלת הלשכה פתוחה דרך קבע.
יובהר: דלת הלשכה הפתוחה לא מסייעת במאום על היעדר האוורור.

אותו אולם בו מדובר, המתפקד כאולם לדיונים משפטיים, הוא מרחב מוגן דו תכליתי. גובהו הרבה יותר מגובה קומה רגילה, ובמצב זה היה צריך לקבל אישור מיוחד לשימוש מרחב זה כמרחב מוגן – דבר שיש להניח כי נעשה. אלא שהמרחב המוגן-אולם בית המשפט הנ''ל, אינו מאוורר באמצעות חלון כלשהו. חדר רגיל צריך שיאוורר באמצעות חלונות הפונים אל אוויר חוץ בעלי שטח של 8% מרצפתו. שטח האולם בו מדובר הוא כ- 50 מ''ר, ובו 3 חלונות שאחד מהם בגובה רגיל ושטחו כ- 0.5 מ''ר, ומעליו בגובה בלתי נגיש עוד שני חלונות בשטח דומה כך שבסך הכול שטח החלונות יחד הוא לכל היותר 3% במקום 8%, במצב בו כל מתכנן היה צריך להגדיל את שטח החלונות מעל 8% בגלל ייעוד אולם בית המשפט ונפחו של האולם שגובהו לא סטנדרטי כלל.

זאת ועוד, החלונות הללו מספקים מעט אור טבעי [רק פי 22/3 פחות מהמינימום הדרוש], אך ...אינם מספקים כלל אוורור בהיותם אטומים על ידי זיגוג קבוע שאינו נפתח, דרך קבע.

עתה נוסף עוד אתגר לבעלי הסמכות בנושא בטיחות ואחזקה של מבנה בית המשפט בחיפה: לא רק להחליף את המעקים, אלא גם לבטל את המרחב המוגן כאולם משפטים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תקנים ותקנות
לוי (יום ראשון, 04/06/2006 שעה 9:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם אמר לי מהנדס בנין : איני מבין מדוע משקיעים מאמצים כה רבים בהכנת תוכניות הן ממילא הפועלים עושים מה שבא להם ...
פעם בעת בקורי במכון מחקר בגרמניה סירתי במבנה מעבדות . תוך כדי הסיור סיפר המנחה שהתכנון נמשך 10 שנים . אחר פנה אלי ואמר אתה רואה אצלכם מתכננים שנה אחת ובונים עשר שנים אצלינו ההפך מתכננים עשר שנים ובונים בשנה אחת ......
המהנדסים הישראליים אינם מודעים לתקנים ותקנות , אני משער שהסיבה לכך שהפיקוח לא רציני ובדעבד מסתדרים עם הרשויות . דבר שפחות מקובל במערב .
שים לב לכבישים בארץ . אין טיפול נאות בניקוז . אין שיפועי צד מתאימים . רדיוסי סיבוב קטנים לעומת הנדרש .
קים כנראה איזה הסכם סמוי בין המשטרה למעץ . בוחני התנועה המשטרתיים לא מציינים אשמת הדרך , הכביש , תמרורים . מהמורות וכו' .
מבחינה זו כביש 6 הרבה יותר סביר .
_new_ הוספת תגובה



תקנים ותקנות
א. פרקש (יום שלישי, 06/06/2006 שעה 1:03)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה מתפקידה של המשטרה לאשר תוכניות סלילת כבישים. האם אני טועה? האין זה תפקידם של משרדי התחבורה, התשתיות והחברה המבצעת (למשל כמו כביש מס' 6)?
_new_ הוספת תגובה



תקנים ותקנות
לוי (יום שלישי, 06/06/2006 שעה 6:36)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני יודע מה בדיוק תפקידה של המשטרה בבנין כבישים . התיחסותי היתה בהקשר לעובדה שבדוחות של שוטרים המנתחים את הסיבות לתאונות משום מה מוסתר התחום של אשמת הכביש והדרך .
_new_ הוספת תגובה



תקנים ותקנות
דוד סיון (יום שלישי, 06/06/2006 שעה 7:21)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו כל תכנית בינוי ושינוי פני השטח הגופים שתפקידם לאשר או לא הן ועדות התכנון והבניה. אפשר אולי להניח שכאשר מדובר בכבישים נדרשת המעורבות של משרד התחבורה.
_new_ הוספת תגובה



תקנים ותקנות
א. פרקש (יום שלישי, 06/06/2006 שעה 9:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כי אני משער שהמשטרה, אם היא רצינית, מדווח על כשלים בכבישים המסכנים נוסעים והולכי רגל, לרשות המקומית או למשרד התחבורה. כמו שכל אזרח בעל מודעות יכול לעשות או עושה. לפחות הייתי מצפה מגורם אוכף חוק לדווח על פגיעה בחוק (ובתשתיות) לרשות המתאימה.
_new_ הוספת תגובה



עניין החלונות מטריד ביותר
מנחם עיני (יום ראשון, 04/06/2006 שעה 10:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אמר החכם באדם:

''הצדק צריך לא רק להעשות אלא גם להראות'' ועם חלונות כך כך קטנים - כיצד יראה הצדק?

כל הכבוד לאב''ע ומלחמתו בטחנות הרוח של התכנון ההנדסי בישראל. לא לחינם נאמר: ''טחנות הצדק טוחנות לאט'' וישא''ק.
_new_ הוספת תגובה



נושא האזבסט כחומר מסרטן
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 07/06/2006 שעה 6:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וקיומו כמעט בכל מחסן ומבנה דומה, צריך להיות בסדר בעדיפויות שלכם.

סיפור קצר: בעבודתי עבור ''חלמיש'' בתל-אביב יצא לי לעבוד עם מהנדס ''עולה ישן'' (שנים 1963) מארגנטינה. הנ''ל סיפר לי שכאשר עלה לארץ (כנען) היתקבל לעבוד במע''ץ בירושלים... חברי הטוב, היה נכנס לחדר גדול שהיה מכיל חמישים ''מהנדסים'' ולכלם היה שולחן עבודה...וכן גם חברי קיבל שולחן ועליו ספרי הנדסה כתובים רוסית...ולא היה יכול לתקשר עם חבריו לחדר (שלא היו עושים כלום, כל היום, היה מספר לי) או לקרוא בספרים.
_new_ הוספת תגובה



נושא האזבסט כחומר מסרטן
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/06/2006 שעה 21:11)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האסבסט אכן מסרטן מאד כשסיביו נישאים באוויר. לאחר שהוא כבר קיים במבנה, הוא אינו מזיק במיוחד אם לא נוגעים בו. ניסיון להסרתו מסכן את העובדים בכך.

הטוב ביותר הוא להימנע משימוש באסבסט בבניה חדשה, ולהימנע מפירוקו במבנים ישנים. מבנה המכיל אסבסט ויש להרוס מסיבה כלשהי מצריך אמצעי מיגון מיוחדים.

ככל הידוע לי – זה אכן מה שמתבצע.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי