|
| הרהורים בלי כחל ושרק / ישראל בר-ניר (שבת, 16/09/2006 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
וכבר ידוע שהעולם הערבי לא מעוניין בשלום איתנו; לא שטחים יביאו את השלום ולא שום דבר שנעשה/ניתן/נבטיח/נחלק... מלבד הסתלקותנו מהאזור. העולם הערבי רוצה דבר אחד: שלום תמורת הסתלקותנו מהמזרח התיכון בפרט ומכדור הארץ בכלל. | |||
|
|||
|
|||
אמת. | |||
|
|||
הבעיה שלך זו המציאות. היא פשוט לא תואמת את המראה שאתה מעמיד מולנו. בענין האיזמים: אתה רואה רק חלק מהאיזמים, את הקפיטליזם, אימפריאליזם,קולוניאליזם,פאשיזם ועוד כהנה אתה לא רואה,או לא מכיר אותם,או מתעלם מהם. אגב ,איני חסיד של האיזמים שהזכרת,ולמיטב ידיעתי גם לא אנשי השמאל בישראל. ולגבי שטחים תמורת שלום,או שטחים תמורת מעט שלום,או שטחים תמורת כלום. אז ,יש לי חדשות בשבילך מהשטח( כי הרי אתה גר רחוק ושומע דברים רק מיד שלישית או רביעית),קצה נפשו של העם ברוב השטחים ובאנשי שגרים בהם,ומחכה כבר להזדמנות להיפטר מהם בצורה מכובדת. ואם יש לך ספק בכך,תבדוק איך הגיב הציבור לפינוי גוש קטיף,לפינוי עמונה וכמה הצביעו בעד נושאי דגל ההתכנסות וכמה הצביעו בעד חסידי ''שטחים-כלומיניקים''.(דהיינו כלום שטחים בחזרה). אבל יש לך נקודות זכות: מה שרואים משם לא רואים מפה.בשביל להטיף מוסר צריך לחוות את הענין ואתה כנראה מזמן לא חויית. | |||
|
|||
אגב, המוסר כמו הפרונוגרפיה,זה ענין של גיאוגרפיה וגם כנראה ענין של זמן. | |||
|
|||
''קצה נפשו של העם ברוב השטחים ובאנשי שגרים בהם'' ???? האומנם? אז למה אף אחד לא סיפר לנו עד (''שלום'') עכשיו? | |||
|
|||
לא סיפר? הצעקה נשמעת מקצה הארץ לקציה. | |||
|
|||
כנראה שצעקה הנצעקת ממעט פיות לא נשמעת כלל. | |||
|
|||
או שיש בעיות שמיעה ואז צריך לגשת דחוף לרופא אף אוזן גרון. | |||
|
|||
חלילה. כשהרוב צועקים 'כן'... ה'לא' של המעטים לא נשמע כלל. אני מציע שתשאל את דעתו של ד''ר רבינוביץ. | |||
|
|||
צופיה הסהרורי חושב בצורת רבים הוא מיצג את כל העם... סהרורי כבר אמרנו? ועכשיו לדובדבן של צופיה. אני מתייחס לדיווחים בתקשורת היא בנימה משועשעת'' ומספקת בידור... בכנס פתיחה של קתדרה לתקשורת באוניברסיטת תל אביב הזכיר ראש הממשלה את חשיבות התקשורת לדמוקרטיה, אך סייג: ''הדרך היחידה שבה אני מתייחס היום לדיווחים בתקשורת היא בנימה משועשעת''. הסביר: ''הקורא או הצופה נתפס כמי שמונע על ידי עקרון העונג ולכן מה שצריך לספק לו זה בידור'' מעשיו של אולמרט אינם גורמים כל עונג ! הם גורמים לחרדה ולבעתה, לסיוטים ולנדודי שינה הם גורמים לדאגה ולחשש למר גורלנו כי אין לנו מנהיג ! כי לא מנהיג לנו אלא שרלטן תפקידה של התקשורת לשפוך אור !! על מעשיהם של הרשויות, הממשל, הממסד, אנשי הציבור, הפוליטיקאים, וגם על השופטים בישראל ! כי זכות הציבור לדעת ! התייחסותו של אולמרט אל התקשורת כאל תכנית בידור שבאה לספק עונג, מעידה על ליקויי תקשורת וחוסר הבנה בסיסי אצלו לגבי הנדבך המרכזי שמהווה התקשורת בדמוקרטיה. כעת אפשר להבין שהוא מתייחס לתפקידו כאל שחקן בתכנית בידור.... והשחקן הזה עולה לנו ביוקר רב...... | |||
|
|||
''תפקידה של התקשורת לשפוך אור !!'' - אז למה ים של סילופים? ''התקשורת כאל תכנית בידור '' - כתוצאה מהסילופים!! לא ניתן להיתייחס ברצינות לכל פְלוץ שחושב עצמו/ה לגנרל!! משעשע במיוחד לקרוא פרשני עתונות אשר הישתחררו טר'ש(טוראי רודף שלטון!) וכעת מתיימרים להסביר לנו 'ההדיוטים' מה קורה !!? | |||
|
|||
כתבתה: ''קצה נפשו של העם ברוב השטחים ובאנשי שגרים בהם,ומחכה כבר להזדמנות להיפטר מהם בצורה מכובדת.'' זה אולי היה לפני מלחמת לבנון האחרונה. פרשת הטילים של חיזבאללה לאחרונה, שינתה את ''נפשו של העם''. העם הזה כבר הרגיש כי כאשר הערבים קרובים, גם הטילים קרובים. (כפי שקורה גם ברצועת עזה)... | |||
|
|||
חכרה,חכה. | |||
|
|||
זה נכון שניסיון התמודדות האזרחים עם הטילים מחלחלת גם היא בתודעת התושבים ומבטאת עקרון שככל שיש יותר שטח למדינה כך יכולת הספיגה והעמידה טובה יותר. | |||
|
|||
אני די מעורה במה שמתרחש בארץ בנושא הגישה לשטחים - יש לי הרבה חבדים מהצד שלך שמעדכנים אותי באופן שוטף. יש לי חדשות בשבילך, גם נפשי ''קצה'' בשטחים (או ברובם), לפחות כל עוד לא ניתן לקבל אותם בלי התוכן האנושי הממלא אותם. אבל זה לא הנושא. השאלה היא מה האלטרנטיבה? ראית מה יוצא מוויתורים, במיוחד מוויתורים חד צדדיים. בפרפראזה על התבטאות של הנשיא האמריקאי ג'ונסון בהקשר אחר, ''מוטב שהם יהיו בפנים וישתינו תחת השגחתו של צה''ל, מאשר שהם יהיו בחוץ וישתינו פנימה''. במקור, במקום ''תחת השגחתו של צה''ל'' היה ''החוצה'' ''מה שרואים משם לא רואים מפה'' --- זה בהחלט נכון. זה מה שגורם לי לדאוג כל כך. | |||
|
|||
לעניות דעתי,אין כ ל קשר בין הויתורים החד צדדים לארועים אחרים כגון: קאסמים וקטיושות או חטיפות. צריך להיות יותר מדי שטחי בכדי לקשר בין הדברים. אגב, אני מסכים איתך כי אם השטחים היו ''נקיים''מהחומר האנושי הגר בהם ,הייתי תומך בסיפוחם.מאחר ואני רואה סכנה רבה יותר בחומר האנושי מאשר בסיפוח השטחים,איני רואה אפשרות אחרת מאשר יציאה מהם. | |||
|
|||
''אין כ ל קשר בין הויתורים החד צדדים לארועים אחרים כגון: קאסמים וקטיושות או חטיפות. צריך להיות יותר מדי שטחי בכדי לקשר בין הדברים'' צריך להיות יותר מדי שטחי כדי ל א לקשר בין הדברים. | |||
|
|||
האם המוסר הינו המצאה יהודית אשר הועברה גם לנצרות ? אני מנסה למצוא באיסלם ''מוסר'' אשר אינו חלק מהדת, ולא מצליח. | |||
|
|||
נסה לבדוק בתרבויות-דתות עתיקות אחרות, כאלו שהקדימו את התרבות שלנו... | |||
|
|||
איך אפשר לעשות חזרה בזמן, כי אף תרבות כזו לא נשארה חיה עד היום. אפשר לקרוא הרבה על הבבלים, המצרים, הפרסים, היוונים, הרומאים .... אבל קודם כל זה ייקח הרבה זמן ושנית זה לא יתן תמונה מלאה לשאלה. | |||
|
|||
נאה דרשת נאה תקיים... | |||
|
|||
הרי כתבתי:זה ענין של גיאוגרפיה ולא של תיאולוגיה. | |||
|
|||
שמעתה על התגובות האחרונות של המוסלמים בעולם, על ציטוט של האפיפיור, מדברים שנאמרו לפני מאות שנים ? | |||
|
|||
א.תבדוק את המוסר באמריקה ותדרג את המוסלמים בהתאם. ב. זוכר את המריבות בכנסת כשהזכירו שלדוד המלך היתה פילגש? זה קרה לפני אלפי שנים. | |||
|
|||
פרובוקציות של פוליטקאים, אינה לעניין. אתה מדמיין לעצמכה שיהודים היו יוצאים להפגנות אלימות ברחובות בגלל הזכרת הפלגש של דוד המלך או אפילו של משה רבינו ? | |||
|
|||
אני טוען שמוסר זה ענין של גיאוגרפיה.לכן תדרג (אם בכלל)את המוסר המוסלמי באמריקה לפי מוסר שכניהם(שגם הוא אינו ''מזהיר''). גם המוסר היהודי הוא יחסי. | |||
|
|||
המוסר הנוצרי הוא במידה רבה מוסר מזוייף. המוסר היהודי הוא ''הבא להורגך, השכם והורגו''. המוסר הנוצרי הוא להגיש את הלחי השנייה. בפועל זה עבד בדיוק ההפך. העמים הנוצרים חיו (וחיים) לפי המוסר היהודי בעוד שהיהודים קיימו (על פי רוב בדלית ברירה) את המוסר הנוצרי. | |||
|
|||
ויש בננו שעדיין מקיימים את זה כמו השמאל הסהרורי ועובדי האלילים (השלום). | |||
|
|||
מדוע ארגוני השמאל והאו''ם תבעו מישראל 'מידתיות' בתגובתה כנגד מעשי הטרור של הפלסטינים וחזבאללה בעוד הם אינם דורשים באותו אופן 'מידתיות' בזכויות האזרח של הטרוריסטים והאוייבים של מדינה מסויימת. כלומר, ככל שארגונים יהיו פחות 'מידתיים' במעשי הטירור שלהם, כך תוכל מדינה מתגוננת להפר ב''מידתיות'' מתאימה והפוכה את זכויות האדם שלהם. בינתיים 'המידתיות' הזאת לא חלה על מדינות דמוקרטיות המתגוננות מפני ארגוני או מדינות טרור. פשוט צריכים לגרום לשינוי בתפיסת ה''מידתיות'' הליברלית הבילתי ''מידתית''. | |||
|
|||
Jabberwocky, Lewis Carrol פִּטְעוֹנִי, תרגום: אהרון אמיר, גֶּבֶרִיקָא, תרגום: רִנה ליטוין. | |||
|
|||
|
|||
לק''י אני כמובן מסכים עם תוכן המאמר אבל בנוגע לאמנסטי יש לי הערות ראשית הם סייעו לנתן שרנצסקי בהיותו אסיר ציון סיוע לא מבוטל. שנית, הרב שאול בר אילן מכפר דרום הינו חבר אמנסטי - והוא גם ניסה להפעיל את הארגון בענין גרוש היהודים מחבל עזה. אמנם הם לא התערבו בסוף אבל זה אומר שבכל זאת יש שם מקום לבעלי השקפה נוספת. היה מענין לדעת איך הוא רואה את הארגון הזה עכשיו. אליצור | |||
|
|||
הרב שאול בר אילן הוא העלה שמכסה על ערוותם.... לא מדובשם ולא מקוצם.... אם הם כבר כתבו את הדו''ח על הפגזת האוכלוסיה האזרחית בישראל למה הם התעלמו מתפקידה של המדינה הריבונית לבנון בכל המחדל הזה? | |||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |