פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סר וינסטון פרס
אורי אבנרי (יום שני, 11/05/2009 שעה 20:00)


סר וינסטון פרס

אורי אבנרי



קודם כול אני רוצה להתנצל פה לפני העוסקות במקצוע העתיק בעולם.

לא מכבר אמרתי ששמעון פרס הוא עוסק בזנות פוליטית. בתגובה על כך פנתה אלי אחת הקוראות ומחתה בתוקף. הזונות, היא אמרה, מרוויחות את לחמן ביושר. הן מקיימות את מה שהן מבטיחות.

נשיאנו, לעומת זאת, אינו אומר אמת אלא בטעות. הוא מתחזה מקצועי ומתעסק בנוכלות פוליטית. לגביו אפשר לצטט את המלים שאמר וינסטון צ'רצ'יל על אחד מראשי-הממשלה הקודמים: ''הג'נטלמן הנכבד נתפס לפעמים באמירת אמת, אבל הוא תמיד מתאושש וממשיך בדרכו כאילו לא קרה כלום.'' וגם הדברים שאמר אמנון רובינשטיין על אריאל שרון: ''הוא מסמיק כשהוא אומר אמת.''

כמו סוכן-נוסע המוכר מוצר מזויף, פרס מוכר עכשיו את הסחורה ששמה בנימין נתניהו. הוא מציג לעולם את נתניהו שלא הכרנו: שוחר-שלום, איש-אמת, אדם שאין לו שאיפה אחרת מלבד עשיית היסטוריה על-ידי כינון מדינת פלסטין. ממש חסיד האומה הפלסטינית.

כל השקרים האלה הם כאין וכאפס לעומת גימוד השואה.

בכמה ארצות זהו פשע פלילי, ודינו מאסר. לגימוד פנים רבות. למשל: הטענה שלא היו בכלל תאי-גזים. או: שלא נספו בה שישה מיליונים, אלא שש מאות אלף בלבד. אבל הצורה המסוכנת ביותר של גימוד היא השוואת השואה לכל בעיה חולפת, ובכך להפוך אותה לעניין זניח.

השבוע ביצע שמעון פרס את הפשע הזה.

כמו משרת ההולך לפני המלך ומפזר על דרכו פרחים. כך טס השבוע שמעון פרס לארצות-הברית כדי להכין את הקרקע לביקור בנימין נתניהו שם. הוא כפה את עצמו על ברק אובמה, שלא רצה בו אך לא יכול היה לסרב לקבלו.

בפוזה של וינסטון צ'רציל, האיש שהזהיר את העולם מפני עליית גרמניה הנאצית, השמיע פרס באוזני אובמה את משפט-המחץ: ''כיהודים איננו יכולים שלא להשוות בין איראן לגרמניה הנאצית''.

על פסוק זה אפשר להגיד לפחות שלושה דברים: (א) אין בו אמת, (ב) הוא מגמד את השואה ו(ג) הוא מבטא מדיניות הרת-אסון.

האם דומה איראן באמת לגרמניה הנאצית?

המשטר השולט שם אינו המשטר החביב עלי. כאתיאיסט מושבע, הדוגל נחרצות בהפרדת הדת מהמדינה, אני מתנגד לכל משטר המבוסס על אמונה דתית – באיראן, בישראל ובכל מקום אחר בעולם.

אינני אוהב גם שליטים מסוגו של מחמוד אחמדינג'אד. אני אלרגי למנהיגים העומדים על מרפסת ונואמים להמונים. אני מתעב מנהיגים המבססים את הקריירה שלהם על הפנייה ליצרים אפלים של שנאה ופחד.

למרבה הצער, אחמדינג'אד אינו השליט היחידי מהסוג הזה. העולם מלא בבני-סוגו, שאחדים מהם נמנים עם הידידים הנאמנים ביותר של ממשלת ישראל. גם בישראל עצמה אין לנו מחסור בטיפוסים כאלה.

אבל איראן אינה מדינה פאשיסטית. לפי עדויות רבות, יש בה מידה רבה למדי של חופש אישי, ובכלל זה גם חופש הביטוי. אחמדינג'אד אינו המועמד היחידי לנשיאות במערכת-בחירות המתנהלת עכשיו. יש כמה מועמדים נגדיים, קיצוניים יותר וקיצוניים פחות.

איראן גם אינה מדינה אנטי-שמית: יש בה קהילה יהודית, שחבריה מסרבים להגר. לפי עדויות ניטרליות, הקהילה נהנית מחופש הפולחן ויש לה נציג בפרלמנט. גם אם נתייחס לעדויות כאלה בערבון מוגבל, ברור שהיהודים באיראן אינם נרדפים כמו בגרמניה הנאצית.

וחשוב מכל: איראן אינה מדינה תוקפנית. במאות השנים האחרונות לא פתחה בשום מלחמה. מלחמת עיראק-איראן הארוכה והעקובה-מדם נפתחה ביוזמת סדאם חוסיין. כדאי לזכור שאז תמכה ישראל (בניגוד לארצות-הברית) דווקא בצד האיראני ואף סיפקה לו נשק. (עסקה אחת כזאת נחשפה במקרה בפרשת איראן-גייט.) לפני מהפכת חומייני, הייתה איראן בעלת-הברית החשובה ביותר שלנו במרחב.

אחמדינג'אד שונא את מדינת-ישראל. חסידיו אמנם מכחישים את הטענה שאיים להשמיד את ישראל. נראה שבנאום המפורסם תורגם המשפט הקובע באופן שגוי. הוא לא הכריז על כוונתו למחוק את ישראל מהמפה, אלא הביע את הדיעה שישראל תעלם מן המפה.

אינני חושב שיש הבדל גדול בין שתי הגירסות. כשנשיא של מדינה גדולה מביע את התקווה שהמדינה שלי תיעלם מהמפה, זה בהחלט מדאיג אותי. כאשר אותה מדינה פועלת להשגת פצצה גרעינית, זה מדאיג אותי עוד יותר. אני מסיק מכך מסקנה, ועל כך בהמשך.

חוץ מזה, אחמדינג'אד – שלא כמו היטלר - אינו השליט העליון בארצו. מעליו יושבת ההנהגה האמיתית, המורכבת מכוהני-דת. לפי כל הסימנים, אין זו הנהגה הרפתקנית. להיפך, היא שקולה מאוד, מתוחכמת וזהירה מאוד. כעת היא נכנסת בזהירות למשא-ומתן עם ארצות-הברית, מתוך שאיפה להגיע איתה להסכם מבלי להקריב את שאיפותיה להשפעה במרחב המזרח התיכון, שהן די נורמאליות.

בקיצור, נאומים של מנהיג דמגוג אינם הופכים מדינה לגרמניה הנאצית. איראן אינה מדינה משוגעת. אין לה אינטרס ישיר בישראל/פלסטין. האינטרסים שלה ממוקדים במפרץ הפרסי, והיא שואפת להגביר את השפעתה במזרח התיכון כולו. יחסיה עם סוריה, חיזבאללה וחמאס משמשים בעיקר למטרה זו, וכך גם ההסתה האנטי-ישראלית של אחמדינג'אד.

בקיצור, מבחינה עובדתית אין להשוואה גם גרמניה הנאצית שום בסיס עובדתי.

מבחינה יהודית, ההשוואה פסולה עוד יותר.

השואה הייתה פשע יחיד במינו. אמנם, המאה ה-‏20 הכירה גם מקרים נוראים אחרים של רצח-עם, אך הם לא דמו לשואה. בממלכה העות'מאנית נערך טבח מחריד באזרחים הארמנים, וזה היה רצח-עם. היטלר עצמו הסתמך עליו כשאמר ש''העולם ישכח'' גם את השמדת היהודים. סטלין רצח מיליוני אזרחים סובייטיים למען אידיאולוגיה מפלצתית, שהתחילה דווקא כתורה הומניסטית. כך גם פול פוט, שרצח מיליונים כדי לתקן את החברה. ברואנדה רצח שבט אחד את בני השבט האחר. והדוגמאות למרבית הזוועה רבות.

אבל גרמניה הנאצית הייתה מיוחדת במינה בזה שהשתמשה בכלים של חברה תעשייתית מודרנית כדי לחסל מיעוטים חסרי-ישע (אל נשכח גם את הצוענים, חולי-הנפש וההומוסכסואלים). במאמץ הממושך, שהיה מתוכנן ומאורגן להפליא, השתתפו כל זרועות השלטון. לולא הובסו הנאצים במלחמה, היה היטלר פותח בהשמדת מיליוני פולנים, אוקראינים ורוסים.

שום דבר כזה אינו סביר שיתרחש באיראן. לא האידיאולוגיה, לא מבנה המשטר ולא שום סימן אחר אינו מוביל בכיוון זה. אם מצביעים על היכולת הגרעינית שתהיה לה בקרוב – כוח-ההרתעה של ישראל מספיק בהחלט כדי למנוע עליית מחשבה כזאת. (ואל נשכח שהמדינה היחידה בעולם שהשתמשה אי-פעם בפצצות גרעיניות הייתה דווקא ידידתנו, ארצות-הברית.)

שום דבר הקורה עכשיו בעולם אינו דומה לשואה, שבה נספו שישה מיליוני יהודים. הפלסטינים לא הרגו שישה מיליון יהודים, ואנחנו לא הרגנו ששה מיליון פלסטינים. השוואת הערבים לנאצים מתועבת לא פחות מהשוואת הישראלים לנאצים. נעשו ונעשים בשמנו דברים נוראים – אבל הם רחוקים ממעשי הנאצים כמרחק שבין כדור-הארץ וגלקסיות רחוקות.

כל השוואה כזאת למען יתרון תעמולתי חולף מגמדת את השואה ומטהרת את מחולליה. אם הנאצים אינם יותר גרועים מהאייתוללות, סימן שהשואה לא הייתה כל-כך נוראה.

בכל מגעי עם מנהיגים פלסטינים, ובכללם יאסר ערפאת, יעצתי להם להימנע מהשוואה מקוממת כזאת. זוהי עצה טובה גם למנהיגי ישראל.

האם השוואת איראן לגרמניה הנאצית משרתת אינטרס ישראלי?

איראן קיימת. היא הייתה בת-בריתנו בעבר, והיא עשויה להיות שוב בת-בריתנו בעתיד. מנהיגים באים והולכים, אבל אינטרסים גיאו-פוליטיים אינם משתנים בקלות. במקום אחמדינג'אד יכול לבוא מנהיג הרואה את האינטרס האיראני באור אחר.

האיום הגרעיני על ישראל לא ייעלם – לא בעקבות נאום (גרוע) של פרס, ולא בעקבות נאום (טוב) של נתניהו. בכל המרחב יקומו מפעלים גרעיניים. זהו תהליך שלא ניתן לעצרו. כולנו זקוקים לאנרגיה גרעינית כדי להתפיל מים ולייצר חשמל מבלי להרוס את הסביבה. כפי שאמר השבוע פרופסור ישראלי, שהשתתף בהקמת הכור בדימונה: יש לחשוב מחדש על המדיניות הגרעינית שלנו. יתכן מאוד שכדאי לקבל את דרישתה של הדוברת האמריקאית שישראל (יחד עם הודו ופקיסטאן) יצטרפו לחוזה לאי-הפצת הנשק הגרעיני, במסגרת של פיקוח קפדני.

הנשיא ברק אובאמה אומר עכשיו לממשלת ישראל: שימו קץ לסכסוך הישראלי-פלסטיני. זהו תנאי מוקדם לחיסול האיום על ישראל. כאשר הפלסטינים, והעולם הערבי כולו, יעשו שלום עם ישראל – לא תוכל איראן לנצל עוד את הסכסוך לקידום האינטרסים שלה. אמרנו זאת כבר לפני הרבה שנים.

התנגדותם של נתניהו-ליברמן-ברק לדרישה זו מגלה את השקריות של טענתם בעניין האיראני. שהרי אילו האמינו באמת שאיראן מהווה סכנה קיומית, היו ממהרים לסלק את ההתנחלויות, לחסל את המאחזים ולעשות שלום. זהו מחיר קטן מאוד כדי למנוע סכנה קיומית. סירובם מעיד עליהם שכל הסיפור הקיומי הוא בלוף.

ואשר להשוואת איראן לגרמניה הנאצית – היא נכונה ממש כמו השוואת שמעון פרס לסר וינסטון.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הייתי מצפה מאיש ''השלום'' אבנרי, לכתוב נגד הפצצה האיראנית
סתם אחד (יום שני, 11/05/2009 שעה 20:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כותב:

''חוץ מזה, אחמדינג'אד – שלא כמו היטלר - אינו השליט העליון בארצו. מעליו יושבת ההנהגה האמיתית, המורכבת מכוהני-דת. לפי כל הסימנים, אין זו הנהגה הרפתקנית.''

אין כל ספק שאיראן פועלת להשגת נשק גרעיני.

פיתוחי הגרעין שלה אינם מיועדים לשלום.
אחרת היחתה מזמן זונחת את העימות עם המערב...

אז אבנרי ''סומך'' על ''ההנהגה'' שהיא תהיה ''אחראית'' ולא תפעיל נשק גרעיני...

עד הפעלת הנשק, היא תצליח בעזרתו לאיים ולשנות את פני המזרח התיכון רק בגלל האפשרות שלה להפעיל נשק גרעיני.

האם זו השקפתו של השמאל הישראלי שוחר ''השלום'' ?
_new_ הוספת תגובה



מדרון חלקלק .
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 6:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האניות נינה , פינטה וסנטה-מריה נבנו בשנת 1491 . שנה אחרכך הפליג איתן קולומבוס לאמריקה . לא היה בבנית אניות אלה שום רמז לבאות . אבל העולם השתנה איתן לעד .
לי אין ספק כי אירן פועלת לבעלות על נשק גרעיני . אם יתגשם צעד זה ישתנה המזרח התיכון לעד .
זה מידרון חלקלק .
מצד שני טוענים עיתונים בעולם כי ישראל היא בעלת נשק כזה .
אירן רוצה השפעה כמו אימפריה . האירנים השיעים מקווים זמן רב כי האיסלם יעבור מהפלג הסוני לפלג השיעי . לישראל אין שום שאיפות כאלה .
אירן היא מדינה בגודל בינוני כמו אנגליה , צרפת , גרמניה , מצרים וטורקיה . ישראל זעירה יש בה 10% ממספר תושבי אירן . שטחה של אירן גדול פי 82 משטח ישראל . זה גורם חשוב בהערכת הפגיעות של שתי המדינות.
לפצצה ליטל-בוי היו כמאה אלף קורבנות ישירים ועוד כמאה אלף קורבנות משניים .
סדר גודל כזה של נזקים אם חלילה יתרחשו משפיע באופן שונה על שתי המדינות . אף מדינה אינה רוצה בנזק כזה גם לא מדינה גדולה . בכל זאת השפעת נזק כזה על אירן או חלילה ישראל שונה מאד .
גם הגישה הבסיסית שונה מאד . ישראל מעולם לא איימה על שלמות אירן ותושביה אבל אירן איימה על ישראל ותושביה .

אבנרי מכנה את שימון פרז סוכן מכירות של נתניהו ואף רומז בעקיפין שהוא שקרן .
האם אבנרי דובר אמת ? . . . . . לא .
המצגת של אבנרי לשלום ישראלי-ערבי היא מצגת שקרית .
ביחסי ישראל עם הפלסטינים ועם הערבים בכלל יש אלמנט של מידרון חלקלק .
אוכלוסיה ערבית חודרת לישראל בהתמדה . אוכלוסיה ערבית פנים ישראלית חותרת בהתמדה לשנות את ישראל ממדינה יהודית למדינת כל תושביה . אבנרי תומך בצעד זה כמו כמה מהכותבים בפורום זה .
אירן אינה דומה לגרמניה של היטלר . היא מדינת רשע מסוג אחר . אך רשע הוא רשע . ולכן לעצותיו של אבנרי יש מקום אחד . הניר הגלילי בחדר הקטן בכל בית .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



מדרון חלקלק .
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 18:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אבנרי נפצע במלחמת השחרור כפי שתואר בפורום הזה לפני כמה ימים - אני מציע להניח לו לנפשו.הוא אדם מסכן.
לא שופטים אדם בצערו.שיתנפל על כל העולם -
כדאי להניח לו.
_new_ הוספת תגובה



מדרון חלקלק .
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 18:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני באופן אישי חש צער עבור אורי אבנרי .
הדיון עם אבנרי אינו אישי . הוא לאומי-מדיני .
אבנרי עומד לצד האינטרסים של הערבים . הוא כותב למענם ומוביל קבוצה בשם גוש-שלום למען האינטריסים של הערבים .
אסור לעבור בשתיקה על מה שהוא כותב ועושה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



מדרון חלקלק .
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 18:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן
כן
אבל אם יודעים מה הבעיה שלו
מבינים שאין להתייחס לדברים ברצינות
אדם כזה יכול להיות מר ומריר ואנטאגוניסט רק מתוך תוכו
הוא לא צריך באמת סיבות חיצוניות, כביכול.
לכן כל דבריו הם עורבא-פרח
_new_ הוספת תגובה



מדרון חלקלק .
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 2:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז איך בכלל אבנרי עומד על שלו ???????
_new_ הוספת תגובה



צביעות
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 7:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר אנשי שמאל דוגמת ספירו ויתר חבורת הגדה השמאלית משווים את מעשי ישראל למעשי הנאצים וכאשר חלק מהם קוראים לישראל מדינה נאצית זה לא מפריע לאבנרי ואין לו מילה רעה לאמר עליהם ועל משנתם. רק הזכיר פרס את הנאצים בהקשר של מדינה אחרת ומיד מתעורר ''חוש הצדק'' של אבנרי לפעולה והוא מזדרז לגנות את ההשוואה. הייתי מאמין יותר לטענותיו אם היה מציע לידידיו הפלשתינים למשל לחזור בהם מהדוקטורט של מנהיגם שעסק בהכחשת שואה או אם היה מציע לידידיו שונאי ישראל מהשמאל לא לעשות את ההשוואות השיקריות האלה. אבל אבנרי דואג רק למוסר היהודי כנראה.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כדוברם של פלסטינים
סתם אחד (יום שלישי, 12/05/2009 שעה 15:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שבמך שנים, ולכל אורך ''מאמריו'' של אבנרי,
ניתן להווכח בבירור כי הוא מבטא את משאת ליבם של הפלסטינים,
אשר כל תכליתם חיסול המדינה היהודית.

האם זה רק מטעמים אידיאולוגיים ? לא ולא,
זה נוגד את האדיאולוגיה של השמאל.
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 7:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'.'' כך כתוב בספר ויקרא .

וזאת אמר הלל הזקן ''דעלך סני - לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא, זיל גמור''. התרגום לעברית: מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך, זו היא כל התורה והשאר פירושה הוא, לך ללומדו''

זה אחד השיבושים החמורים בתולדות העם היהודי . מקור לרעות רבות .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
אריה פרלמן (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 11:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לָמָּה שִׁבּוּשׁ חָמוּר? מַה פִּתְאוֹם?
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 17:49)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיבוש החמור הוא במשמעות שמאחורי ההסבר הקצר .
צריך להבין את הסיטואציה . אותו גוי הלך אצל שמאי ושאל אותו אותה שאלה ''דחפו הלא באמה שבידו'' . והפרשנים אומרים שזו הייתה אותה תשובה . דהיינו היה על השואל להבין ששמאי הדגים לו מה ששנוא עליו (על הגוי) .

לפיכך חזקה על השומע כי עליו להבין ולהתעמק ''ואידך פרושה זיל גמור'' .

מה ההתעמקות ? ''חברך'' הוא כל אדם שאינו אתה . לא כך הפסוק בויקרא . ''לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ'' שווה ערך הוא אל ''וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ'' רעך משמעו בני עמך .

וזה שוני גדול מאמירתו של הלל .
זאת ועוד
''תִּמְחֶה אֶת־זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם''
וגם
''לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לו וְלא תַחְמל עָלָיו, וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעלֵל וְעַד יונֵק מִשּׁור וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמור''

שאם ''דעלך סני - לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה'' אזי דברי הלל אינם כוללים את מצוות השמדת עמלק . ואף זה שיבוש חמור .

ומנקודת מבטו של חסיד ההסבר האבולוציוני אוכל לומר גם כי לדעתי המצווה הראשונה ''פרו ורבו ומלאו את הארץ'' היא התורה כולה ואידך פרושה זיל גמור .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
אריה פרלמן (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 21:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא הֵבַנְתִּי אֶת הַתְּשׁוּבָה.

אִם הִלֵּל הִתְכַּוֵּן לוֹמַר חֲבֵרְךָ=יְהוּדִי אַחֵר (וַאֲנִי סָבוּר שֶׁזּוֹ הַפַּרְשָׁנוּת הַנְּכוֹנָה), הֲרֵי שֶׁבְּכָךְ הוּא מַתִּיר אֶת הַשְׁמָדַת עֲמָלֵק, שֶׁאֵינָם יְהוּדִים, כַּיָּדוּעַ..
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 5:32)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השואל היה גוי לפיכך חברך לא יהודי אחר , אלא גוי אחר . בזה הוא מינף את האמירה גם אל הגויים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 6:22)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העקרון של חבר הוא - כל מי שמחוברים אליו.
בעתיד זה יהיה כל אדם באשר הוא אדם.
מובן שאומה כמו עמלק לא תהיה מחוברת לעולם ויש להשמידה.
אומה זו מייצגת את הרוע שממנו יש להיפטר כדי להתחבר.
המ ושג אדם גם הוא ניתן להגדרה.
האם כל מי שנראה כמו אדם הוא באמת אדם?
האם מעשים מסוימים של אותה בריה אינם מוציאים אותו מתוך כלל האדם?
לפיכך, הקם להורגך - השכם להורגו.
_new_ הוספת תגובה



דברי אריה עירן הם אמת מוצקה .
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 17:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן
תתפלא, אבל יש הרבה אנשים ששונאים קודם כל את עצמם בדרגות ורמות שונות של שנאה.
לדוגמא - יוסלה. לכן מובן מדוע הוא מעביר את השנאה הלאה כאילו זה נגיף שפעת.
_new_ הוספת תגובה



אז מה אמר פרס לאובמה?
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 21:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל יש להביא מיטוט מדוייק של דיברי פרס, שאבנרי נמנע להביא. שמא הבין שהוא ייחשף בכלונו?
על זה יוצא קצף הנֶוִויל אבנרי:
''איראן מהווה איום לא רק על ישראל אלא העולם כולו, וכיהודים, אחרי שעברנו את השואה, אנו לא יכולים לעצום עיניים נוכח האיום החמור המגיע מאיראן. אם אירופה היתה מתייחסת ברצינות להיטלר בזמנו, היתה נחסכת השואה הנוראה ואובדנם של מיליוני אנשים. איננו יכולים שלא לעשות את ההשוואה הזאת ולהתעלם מן האיום האיראני. אחמדינג'אד הוא קטסטרופה לאיראן, לעולם הערבי ולעולם כולו. הלוואי שתצליחו במשא ומתן עם איראן - ואם לא, כל האופציות צריכות להישאר על השולחן''.
(1) ''זונה פוליטית''
----------------
אין שום דבר ממשי ומשמעותי בניסיונו של נֶוִויל אבנרי להשוואת של פרס לזונה. הפוליטיקה היא המקצוע העתיק השני בהיסטוריה והפוליטיקאי שבאבנרי צריך לדעת זאת. לכן אין כל משמעות שאמירתו שפרס הוא זונה פוליטית. כי לפי אבנרי, גם אבנרי עצמו, לפי דרכו, הוא זונה.

מעבר לכך ההבדל הוא שפרס תמיד אמר את ה''אמת'' שלו במסגרת היותו בתפקיד ביצועי פורמלי ולכאורה ניתן לומר שהוא היה מחוייב לשחק אותה לפי כללי הפוליטיקה. ל'זכותו' של אבנרי ייאמר מייד שהוא מעולם לא היה בתפקיד ביצועי, והוא לא עמד מול הצורך האמיתי להוכיח את הגיונה וממשותה של ה''אמת'' שלו ואף על פי שהיה סוכן-נוסע המוכר מוצר מזויף של שלום (''יש על מה לדבר'' אבל על מה, לכל הרוחות?!) והתיימר להיות ביצועיסט.

לכן שליחתו המוקדמת של שמעון פרס לברק אובמה היא מהלך נכון ומבריק בשדה הכשל של הפוליטיקה העולמית. מהיכן קובע אבנרי שפרס נכפה על אובמה? אומנם הוא יכול לטעון זאת, אך נחוצה הוכחה, אפילו למראית עין. אפשר גם להתווכח אם לנתניהו באמת רוצה שלום ואם יש בכלל דרך אמיתית לשלום, אבל מבחינת הפורמט המדיני אין ספק שזהו מהלך ראוי גם אם חריג במקצת (שנשיא המדינה נפגש עם נשיא אמריקה לפני ראש הממשלה). אבל היכן בדיוק הזנות כאן? במה שמעון פרס בוגד בדרכו או באמונתו הפוליטית?

מי אומר שלהיות רודף שלום משמעותו להיות גם רודף הקמת ''מדינה פלסטינית''? (רודף? כפל לשון. מי שרודף שלום רץ אחריו לתופשו וליישמו, אבל גם יכול לרדוף אחריו כדי לסקלו ולסכלו!.... העניין מתברר רק בסוף המרדף. לצערנו אצל הפלסטינים זה מתברר בכל יום ויום. המבין זאת אבנרי?).

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



(2) משחק נֶוִוילי ב''גימוד'' השואה
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 21:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי משחק בביטוי ''גימוד השואה'' באשקוקי הסתבכויותיו כהרגלו. שהרי פרס לא בא ללמדו שואה איראנית מהי, אלא בא להתריע על היתכנותה!!!!
גם אם אנחנו נעריך שקיים סיכוי סביר נמוך לסיטואציה שבה איראן תפתיע על ראשינו פצצות אטום, הרי שעלינו להיות מוטרדים ה י ו ם מאיראן גרעינית מחר, שתשבש לנו את מרחב הקיום. מכאן שעל ישראל לעשות ככל יכולתה כדי לסכל את התגר ענותה של איראן.

אין צורך לציין שכל המדינות הסוניות נחרצות יותר מישראל הנחרצת ביותר, בדבר הצורך לסכל את הפצצה האיראנית. מעניין שאותה חרדה לא היתה ואינה קיימת מגרעין ישראלי, במידה וקיים, כמו שאומרים לנו שקיים. העולם והמזרח התיכון חיים בשלום כבר יותר מ-‏40 שנה עם המחשבה שלישראל יש נשק גרעיני. כלומר, הבעיה היא לא בישראל, אלא באיראן, בשלטון השיעי הקיצוני שבו ובהבנה שמסד קיומו מוביל אותו לשחק באישקוקי הגרעין המידה בלתי אחראית בהחלט!

אז ראוי שאבנרי יפתח את עיניו ואוזניו ויבין שיש מקום להשוות את איראן לגרמניה הנאצית, לאותה גרמניה של שנות ה-‏30. גם אז קמו יהודים, אנשי המקצוע השני העתיק בעולם, והתנגדו לציונות מתוך הנחה שהתבוללות היהודים באירופה היא המהלך הנכון. קמו גם כאלה ששללו את הציונות והבטיחו שלא יאונה כל רע ליהודים, בעיקר לא בגרמניה בה התבוללו היהודים לדרגת ההתבוללות הגבוהה ביותר. גם אז קמו יהודים שהתנגדו לקריאת ה''שמעונים'' הציונים שקראו להם לעזוב את אירופה הבוערת מתחת לרגליהם ולעלות לארץ ישראל. לצערינו רוב היהודים בגולה היו 'נֶוִויל אבנריים' ואטמו את אוזניהם ועינהם מפני שיקשוקי העתיד (ולזכותם של הוריו של אבנרי שהם קראו את המפה נכון וידעו לברוח בזמן). רוב היהודים, למרות האיום ההולך ונבנה, לעגו לקריאות – אזהרות מנהיגים ציונים. רוב היהודים טענו שלא יכול להיות שהנאצים בקירבם הם חיים יכולים לממש את איומם. ואז באה המכה שהפתיעה/לא הפתיעה את היהודים. רוב יהודי גרמניה לא רצו לברוח מגרמניה ב-‏1936-8, כמו שרוב יהודי איראן, לטענת אבנרי, לא רוצים לעזוב את איראן (למעשה רבים עזבו ועוזבים בעיקר בחשאי. הבעיה העיקרית של היהודים היא שקשה לבעלי הרכוש לעזוב בצורה מסודרת את איראן עם בשל הקשיים שמציב המשטר להוציא איתם את רכושם במזומנים).
נציג יהודי בפרלמנט? האין זה כמו 'נר הזכרון' שדולק רק כדי להדגיש שהוא חריג? האם אבנרי היה מקבל אפשרות שישראל תיתן לח''כ ערבי אחד לייצג את עדתו ועוד לטעון לדמוקרטיה, פתיחות ויחס שווה?

שמעון פרס הוא כמו אותם מעט המנהיגים הציונים שרואה את הסכנה הממשמשת ובאה. במקרה האיראני האיום ברור יותר. היום הארים שמאיימים להשמיד את ישראל הם האיראנים. גם אז דיברו הגרמנים על היהודים כמקקים, כתת אדם, כראויים לחיות מחוץ לאירופה ולהשאירה נקייה לנוצרים, כאשר בטקסטים שלהם הם גם דיברו על רדיפות וחיסולים, כרמז לפתרון הסופי. כך גם מדברים האיראנים:ישראל היא גוף זר בקיום האסלאמי, והיהודים ראויים לחיות מחוץ לה, אולי באלסקה. אבל בסב-טקסט בהחלט ניתן לשמוע ממש את האיום הקיומי שעולה כל אימת שמנהיגי איראן מתייחסים לסוגיית זכותה של איראן לייצר נשק גרעיני.

פרס לא טען שאיראן היא גרמניה הנאצית (''בקיצור, נאומים של מנהיג דמגוג אינם הופכים מדינה לגרמניה הנאצית.''), אלא הוא טען שאיראן-של-האייתולות אינה היתולית אלא חתולית והיא בהחלט ד ו מ ה לגרמניה הנאצית, בכוונותיה ובמסוכנותה לעתיד!
מי שלא רואה את הדימיון בין הדמגוגיה הנאצית לדמגוגיה האיראנית משול לאטד. לא מדובר כלל על השוואה לשואה חדשה שטר קרתה, אלא אזהרה לעתיד וניסיון למנוע אותה שמא תקרה. נסיונו הנואש של נֶוִויל אבנרי להשוות בין ''הניסיון למנוע שואה שנייה'' לדיבורים והשוואה לשואה עצמה הוא לא רק נואש אלא גם נואל!!!

כדי להטות את אמירתו של שמעון פרס טורח אבנרי להעמיס על הקורא את כל הדברים השונים בין איראן לגרמניה הנאצית. נדמה שהוא כמעט לא שכח דבר, אולי הוא רק לא ציין שגרמניה היא מדינה ארית נוצרית ואיראן היא מדינה ארית מוסלמית, איראן מתחילה ב''א'' ואילו גרמניה ב''ג'', האלה נוצרים והאלה מוסלמים. אך מעבר לכך, האם שתי מדינות חייבות לדבר באותה שפה ולהיות באותה יבשת כדי להיות דומות וזהות במסוכנותן? כלומר, אבנרי מעמיס על הקורא את כל אחרית ותוצאות השואה, בשעה ששמעון פרס מתריע רק על הצורך במניעתה.

אבנרי לא הצליח להסביר למה למרות חששו בלתי אפשרי שאיראן (''שום דבר כזה אינו סביר שיתרחש באיראן.''), גם אם בסיכוי נמוך, תממש את איומיה לטפל בישראל בצורה הולמת ויסודית?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



(3) האם אבנרי מכיר את איראן?
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 21:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי טוען שאיראן היא כמו ישראל, כי גם אצלנו יש מנהיגים ''שעומדים על המרפסת ונואמים להמונים''. כן זה הדימיון שמוצא אבנרי בין איראן לישראל, בין אחמדיניג'אד למנהיגים ישראלים. האין זאת דמגוגיה לשמה? שיראה לנו אבנרי היכן עמד אחמדיניג'אד על המרפסת?
שיראה לנו אבנרי היכן יש מנהיגים פוליטיים שלא מדברים להמונים מעל בימות ציבוריות, טכסים ומפגנים. האם זה המאפיין שלפיו אבנרי קובע את אופיים של המשטרים? האם כשהאובמה שלו עמד על במה (''המרפסת'') ונאם מול כמיליון איש שעלו אליו לרגל בשיקאגו מיד לאחד נצחונו במירוץ לנשיאות אומר שאובמה הוא פאשיסט נלוז? האם למנהיגים אסור לנבוח שטויות מעל במה רק משום העובדה שגם אחמדיניג'אד וגם היטלר עמדו על במות לפני קהל רב ונבחו את שלהם? האם לתוכן הדברים ולמהות האידיאולוגיה אין משמעות אצל נוויל אבנרי?

האם משום שהיטלר אהב לאכול נקניקיות עם כרוב זה הופך את האוכל הזה למשוקץ?

האם העובדה שהיטלר גידל כלב והיה קשור אליו עד מאוד מעיד שכל אוהבי הכלבים הם פאשיסטים (אבל בטח שלא כל הפאשיסטים הם אוהבי כלבים! האמת שוברת את הפרופגנדה שלו!!!!) ?

מדוע לישראל אסור לשמור על קשר אינטרסנטי עם ''הידידים הנאמנים ביותר של ממשלת ישראל'' (שאבנרי לא מציין אותם), אבל לאבנרי עצמו מותר היה להיות נאמן לטרוריסט יאסר ערפאת על כל תכונותיו הרעות, שאפילו בדיעבד לא שירתו בנאמנות את העניין של הפלסטינים! ?

אבנרי מדבר על ''חופש פרט'' באיראן בה המשטר כופה מציאות אידיאולוגית שאינה מאפשרת למפלגות יריבות לרוץ בבחירות ולנצח. זוהי מדינה שהחופש מתיר לאזרחיה לדבר בגלוי רק בשבח המשטר ונגדו רק בסתר או בגלות. זהו משטר שאמדיניג'אד אינו המנהיג שלו למרות שהוא שם נשיא.... כן.... רק נשיא. אלא שמעליו ובאופן קבוע לכל חייו יש דיקטטור שנקרא 'המנהיג' (כמדומני שהמילה הנרדפת לזה בגרמנית היא: פירר / Führer ). כך שבחירת נשיא כזה או אחר, זה כמו לבחור בין גבלס לרודולף הֶס. זהו משטר שלזרים בו אין חופש תנועה וביטוי וגם צליל של ביקורת יכולה לשלוח את הזר למאסר ממושך (כמו המקרה של העיתונאים האמריקאית ממוצא איראני שנשפטה למאסר לשנים ארוכות על כלום ושוחררה שלשום בגלל לחץ אמריקאי על איראן). אולי איראן אינה מדינה פאשיסטית בכל שסע (שס''ה) גידיה כי היא פשוט אינה מגדירה עצמה לפי הלקסיקון הפוליטי המוכר לנֶוִויל אבנרי. מה לעשות, מדינה אסלאמיסטית מגדירה עצמה בצורה אחרת מהמוכר לאבנרי. אבל על אבנרי לא להתבלבל רק שיידע, כי אם הוא טוען שבאיראן יש חופש, אז בשטחים יש חופש בריבוע!

איראן איננה מדינה אנטישמית, אבל המשטר בה הוא אנטישמי ומשתמש באנטישמיות לצרכיו. למשל, הניסיון להפריד בין 'יהודים' לבין 'ציונים' הוא טקטיקה ידועה בארסנל של האנטישמים שלאחר השואה הם מבינים שהתנגדותם למדינה יהודית תשחק לידי ישראל ותציגם כאחרוני האנטישמים בעולם. לכן חלק גדול מאותם אנטישמים מסורתיים החליטו להתמקד בהשנאת ישראל, היא בלשונותיהם ''היישות הציונית'', בגויים ועדיין לבדל עצמם כאילו מחוץ למסגרת האנטישמיות.
אבל כשאנחנו בוחנים את המסרים ואת הטקטיקה שלהם אנחנו רואים שיכפול גנטי של האנטישמיות שלהם: אותם טקסטים, אותה אידיאולוגיה, בבחינת 'הבה נתחכמה לו' כשהציונות מחליפה את היהדות בחלון הראווה של קיומם.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



(4) התפיסה הפוליטית של אבנרי ביחס לגרעין האיראני
סתם אחד (יום רביעי, 13/05/2009 שעה 21:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''איראן אינה מדינה תוקפנית''
--------------------------------------

נֶוִויל אבנרי סוגר את עיניו מפני המציאות. הוא טוען שאיראן לא פתחה בשום מלחמה במאות השנים האחרונות (ראה הערות 1). אבל האם לייצוא טרור לחו''ל לא ייקרא תוקפנות?
המשטר החומייניסטי חרט על דיגלו את ייצוא המהפיכה במסגרת המאבק בין השיעה לסונא. לכן המשטר הזה שלח ושולח את זרועותיו הארוכות ללבנון, קוסובו, סוריה, תימן, סודאן, עיראק, נסיכויות המפרץ, סעודיה ולאחרונה התבשרנו שגם למצרים באמצעות ה'פרוקסי' שלה, החזבאללה ומשרתם הסוני של שני האדונים – החמאס. את אפגניסטאן ופקיסטאן כבר הזכרתי? הודו?

מעניין כיצד אבנרי משחק אפילו עם דבריו. כשהוא רוצה לומר לנו שישראל כמו איראן הוא מדבר על אחמדיניג'אד כשליט איראן (''אינני אוהב גם שליטים מסוגו של מחמוד אחמדינג'אד . אני אלרגי למנהיגים העומדים על מרפסת ונואמים להמונים'') ומשווה אותו למנהיגים ישראלים עלומי שם. אבל כשהוא רוצה להנמיך את האיום האיראני הוא מתקן וטוען שאמדיניג'אד אינו ה''שליט העליון'' ומעליו יש מנהיג והנהגה (''שקולה מאוד, מתוחכמת וזהירה מאוד''). כלומר, אבנרי לועס את המציאות ופולט טיפין טיפין לפי טעמו.

אבל אותה הנהגה שקולה גם היא מפטפטת ומטפטפת דיברי שיטנה לישראל ... סליחה.... ''הישות הציונית''. אין מוצא הקללות הוא רק מפיו של האחמדינבל!!! מעניין שאבנרי, מתוך ניסיון להציג עצמו כבקיא בסוגיה האיראנית, כלל אינו יודע זאת!

''אין לאיראן אינטרס ישיר בישראל/פלסטין''
------------------------------------------------

נוויל אבנרי כותב ש''אין לאיראן אינטרס ישיר בישראל/פלסטין''. אם אין לה באמת אינטרס אז כל יום ישראל נמצאת בפיה של מנהיגי איראן? למה איראן מציעה פתרון מקורי ל'בעיית פלסטין' ע''י עקירת היהודים מארץ ישראל וגירושם לאלסקה? למה איראן עד כדי כך אין לה אינטרסים בישראל עד שהיא שולחת את אנשיה, כספה והנשק שלה לחזבאללה ולחמאס? האם לאבנרי יש תשובה למציאות הזאת?

ואחרי כל זאת כבר במשפט שלאחריו הוא סותר את עצמו בטיעון בדיוק הפוך ש''היא [איראן] שואפת להגביר את השפעתה במזרח התיכון כולו''.

בקיצור, אבנרי לא הוכיח כלום בטיעוניו.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

הערות
----------

• בהיסטוריה של אלף השנים האחרונות השטח שנקרא היום איראן היה תחת כיבוש של הח'ליפות העבאסית ולאחר מכן של בית אומאיה ושוב משטר עבאסי, ואח''כ כמרחב פרסי מפוצל לא היתה קיימת מדינת איראן (פָּרָס) אלא היו מגוון ממלכות אזוריות שניסו לשמר את המורשת המקומית. לראשונה אנחנו מזהים שלטון מרכזי עם הקמת שושלת שאה קאג'אר מסוף המאה ה- 18 ועד תחילת המאה ה-‏20. השושלת הזאת הגבירה את ההתעללויות ביהודים: קהילת תבריז נטבחה כולה, יהודי משהד הפכו אנוסים, ויהודי טהראן נרדפו והושפלו בשל מוצאם ואמונתם. איראן עיצבה את גבולותיה בהמלך המאה ה-‏19 והחצי הראשון של המאה ה-‏20, בסדרות של מלחמות לכל אורך המאה ה-‏19 עם ממלכת הצאר הרוסית ובסוף המאה ה-‏19 עם בריטניה האימפריאליסטית. חלקה הצפוני נכבש ע''י הרוסים לתקופה ארוכה. בתחילת מלחמת העולם השניה תמכה איראן בגרמניה הנאצית כתגובה נגד בריה''מ ובריטניה שכבשו אותה וניצלו את משאביה. ב-‏1941 הדיחו הבריטים את השאה רזא פהלווי הפרו גרמני והחליפוהו בבנו מוחמד, שיותר מאוחר ניהל קשרים קרובים עם ישראל.
• השלטון באיראן בנוי על שלוש הירארכיות ו-‏3 מרכיבים בהירארכייה השלישית והנמוכה מבינהן. ההירארכיה מלמעלה למטה היא:
# (1) מנהיג - המנהיג העליון של איראן הוא המנהיג הרוחני, הדתי והמנהיג בפועל של המדינה. הוא קובע את דרכה של איראן בכל עניין, וכל החלטה על מדיניות ופעילות נידונה במועצת המשטר ומובאת לאישורו של המנהיג, או לחילופין יזומה ע''י המנהיג עצמו.
## (2) מועצת המשמר (מועצת החכמים)
### (3) דרגי המוציאים לפועל: (א) הנשיא (ב) המג'ליס (הפרלמנט) (ג) מועצת המומחים.

• איום הגרעיני האיראני על ישראל ייעלם ברגע שיכולתה הגרעינית של איראן תושמד. האם זה יחזיר את המצב לאחור? לא, כי המציאות תמיד רצה קדימה. האם איראן תהיה גרעינית בעתיד הרחוק יותר? אי אפשר לדעת. האם עליית נשיא חדש באיראן תשנה את הזירה? קרוב לודאי שלא. מטרות איראן יישאר כמו שהן, הטון והצבע יכולים להשתנות, אבל בהחלט לגיטימי לטעון שחיוני למנוע מאיראן את הגרעין עכשיו.

• אם לא נמנע מאיראן את הגרעין אז סעודיה, מצרים, סוריה, לוב ואחרות יעשו מאמצים להתחמש בגרעין. לא ישראל יוצרת אצלם את המוטיבציה הזאת, אלא המהלך האיראני.
עצירת הגרעין האיראני תמנע את המדינות הסוניות מלהתעסק בגרעין.

• הצטרפות ישראל ל-NPT לא תשנה את המציאות. כבר היום מדינות החתומות על ה-NPT מפירות את ההסכם בלי כל סנקציות נגדן. הצטרפותה של ישראל תפריע לה במדיניותה החכמה והמוצלחת עד היום. הטענה הקוראת לישראל להצטרף לחוזה אי הפצת הנשק הגרעיני דומה לרצון וליכולת האו''ם לצרף את ישראל לאחת מקבוצות המדינות הטריטוריאליות.

• ההנחה הנֶוִוילית של אבנרי שסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני הוא תנאי לחיסול האיום הגרעיני האיראני העתידי על ישראל בכלל לא משכנע. גם אם כעת זה תנאי אובאמי לא בהכרח שכך זה יהיה גם בהמשך. מכאן שההבטחה של אבנרי שלאיראן לא תהיה יכולת לנצל את הסכסוך לקידום האינטרסים שלה לא ממשיים. תמיד תמצא איראן עילה מתאימה לקידום האינטרסים שלה. הרי הסכסוכים האחרים שלה ברחבי העולם האסלאמי אינן נובעים מהמצב אצלנו.

• אבנרי מראה את תלישותו בהבנת המשבר באומרו שכאילו נסיגה מהשטחים תבטל את הסכנה הקיומית מאיראן ועל זה הוא נתלה להוכיח מצידו שהעובדה שהימין לא בורח מהשטחים היא ההוכחה שאין איום איראני. מה שנקרא הפוך על הפוך. הרי האיום האיראני אינו תוצאה מהכיבוש, אלא תוצאה מקיומה של ישראל שאותה איראן החומייני סטית שוללת מן היסוד. מכאן שניסיונו הנוסף של אבנרי רק מראה שלא העניין האיראני מטריד אותו אלא רק הכיבוש.

• ישראל מעולם לא תמכה באיראן של חומייני אלא רצתה למכור לה נשק ישן כדי לסייע לה במלחמתה נגד סדאם חוסיין שנחשב לאוייב יותר מסוכן ומיידי לישראל. איראן-גייט היתה בשיתוף פעולה עם אמריקה שקנתה את הרעיון. למה הדבר דומה? שישראל תחבור לפתח משום שהם והחמאס אוייבים ונלחמים. אין הדבר אומר שמבחינתנו הפתח כשר יותר.

• הבלוף של הֶר נוויל אבנרי בא לידי ביטוי חד במשפט הסיום שלו: ''ואשר להשוואת איראן לגרמניה הנאצית – היא נכונה ממש כמו השוואת שמעון פרס לסר וינסטון .''

א. כמו שהראתי, אבנרי מסלף את דיברי פרס ומשמעותם. פרס מתריע על איראן גרעינית שיכולה להביא שואה על ישראל. אבנרי לעומת זאת כבר עושה השוואה בין איראן שלכאורה כבר התקיפה את ישראל לבין גרמניה הנאצית כאילו רוצה להראות שההבדל גדול. בטח גדול, כי איראן לא תקפה את ישראל. עדיין. אבנרי מתעלם מההשוואה של פרס למסוכנותה של איראן היום הדומה למסוכנותה של גרמניה של שנות ה-‏30.

ב. לצורך ההפרכה מעלה אבנרי השוואה מופרכת מטעם דימיונו. הוא טוען מטעם עצמו שפרס הוא וינסטון צ'רצ'יל, ולאחר ששיכנע שצ'רצ'יל אינו פרס הוא מצפה מאיתנו שנאמין לו שאיראן המאיימת אינה כמו גרמניה הנאצים שאיימה גם היא על היהודים לפני המלחמה!

• אבנרי ממשיך בפתלתנות אבנרית טיפוסית וחסרת ערך ומתעלם ממה שקורה מסביבו!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



(4) התפיסה הפוליטית של אבנרי ביחס לגרעין האיראני
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 6:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חכם ציון חזרת מהחופש?
אפשר להחליף משמרות?
_new_ הוספת תגובה



(4) התפיסה הפוליטית של אבנרי ביחס לגרעין האיראני
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 15:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי שאתה תקוע כאן כל הזמן.
מה קורה?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



רוב הישראלים (80%) תומכים בפעולה נגד איראן
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 16:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

14/05/09

סקר חדש בבר-אילן: רוב הישראלים (80%) תומכים בפעולה צבאית נגד איראן, אם ייכשלו המאמצים המדיניים

תאריך: 2009-05-05

_new_ הוספת תגובה



כנראה משעמם בארץ
אריק פורסטר (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 17:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משעמם?
סתם אחד (יום חמישי, 14/05/2009 שעה 18:36)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לנו אין בועת אובמה,
אצלנו תמיד יש אקשיין.

אתה בא לתקוף את איראן?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



כנראה משעמם בארץ
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 20:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משעמם?

תבוא פעם לפה ותראה שלא!

יום ראשון הטוב
_new_ הוספת תגובה



סר הלמוט העיתונאי
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 10:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על משקל יוזף העיתנאי,
הלו הוא יוסוף, אשר מתהדר בבעלות
על השואה
אולי ימציא לנו הנ''ל תעודת בעלות

כולנו יודעים מה שווה היום מר''ץ
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי