פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תסמונת ''ילדי תימן'' בעידן החדש
אלברט שבות (יום רביעי, 06/07/2016 שעה 9:00)


תסמונת ''ילדי תימן'' בעידן החדש

אלברט שבות



טובה זונה לבנה מאלף אם מתורבתת ועשירה; אל ההגיון הזה נולדנו כולנו משחר קיומנו, והדבר נכון ושריר בכל הזמנים ככל דבר אמיתי שמקורו בטבע – ואנחנו מנסים ומשתדלים לחבל בו בכל דרך אפשרית, ובסופו של יום תמיד נוחלים כישלון.

• • •

אתמול ראיתי סרט קאובוי ישן, חבל שלא זוכר את השמות, על זוג אמריקאי שנקלע לאמצע מדבר נדמה לי מדבר נוואדה, ושם נתקלו בשבט מקומי פרמיטיבי מאלה שרואים תכופות בערוצי המדע ודיסקברי - אלה שניזונים מציד קשת הולכים בעירום ומדליקים אש באבנים. הזוג חי במחיצתם מספר חודשים ויום אחד תקפה את השבט כנופייה אחת (הרעים), רצחו את כל הבא ליד וחיסלו כמעט את כל השבט. מתוך הר הגוויות המוטלות האמריקאית מבחינה בתינוק קטן חמוד בוכה, היא לוקחת אותו מטפלת בו ובעצם מאמצת אותו, והם עוזבים את המקום ואיתם התינוק שמנסים לספק לו מזון ולהגן עליו בתנאים לא תנאים במדבר... עוברים הימים או השנים ובשלב מסוים מגיחה משום מקום קבוצה קטנה ששרדה מהשבט ובתוכה האימא של הילד. באקט טבעי לחלוטין האמריקאית לוקחת את הילד ומניחה אותו בזרועות אימו; האימא לוקחת את הילד ונפרדים בחיוך.

את הסרט ראיתי לבד בסלון בשעת לילה מאוחרת, ולא יכלתי להתנתק מהסצינה הזו של הילד מבלי לחברה עם הסצינה של ילדי תימן שנלקחו מאימותיהם, ועדיין יש מי שטוען שבסופו של דבר זה היה לטובת הילדים שחיו בעוני ובמחלות במחיצת הוריהם במעברות, והאימוץ עשה להם רק טוב. המסקנה שהסצינה נעצה בי היא כי ''ההגיון'' העגום הזה הוא הסימפטום היסודי של הגזענות וסימן ההיכר שלה, זאת כי בעלי ''ההגיון'' הזה רחוקים שנות אור מהמשפט הטבעי הנכון בכל דור ותקופה ובכל תנאי ומצב: מקומו של הילד עם אימו ובחיק הוריו יהיו תנאיהם אשר יהיו. טובה זונה לבנה מאלף אם מתורבתת ועשירה; אל ההגיון הזה נולדנו כולנו משחר קיומנו, וזה נכון ושריר בכל הזמנים ככל דבר אמיתי שמקורו בטבע, ואנחנו מנסים ומשתדלים לחבל בו בכל דרך אפשרית אך בסופו של יום תמיד נוחלים כישלון.

הבעיה שההגיון המעוות הזה והאנטי-טבעי, היה טבעי לחלק ניכר מהאליטה ששלטה ביד רמה במדינה בשנותיה החמישים, וזאת, שוב, כהשלכה ישירה להד הגזעני שאפף את החברה בעת ההיא.

המדינה התבגרה והתעדנה ואנחנו איתה, אך טועה מי שחושב כי השתחררנו כבר מהכתם ומההגיון המעוות. העוולות האיומות שחדשות לבקרים אנו עדים להן של הוצאת ילדים מחיק אימם באופן רשמי, בחסות משרדי הרווחה ובתואנה כי רע להם בבית וטוב להם בחוץ, עוולות אלה מייצגות הן את החדשות הרעות כי עודנו מנסים לחבל בטבע ולהתגרות בו בכל דרך אפשרית. אני חושב כי ההחלטה האנטי-טבעית במהותה להוציא ילד מחזקת אימו, צריכה לצאת מאולם הערכאה העליונה ביותר של ישראל ובהרכב בן 7 שופטי עליון ואולי גם בהרכב זה לא דיינו, כי נוקטים אנו בצעד הסותר בתכלית את נתיבי הטבע שיונקים מהם את החיים. לא אגזים אם אשווה החלטה כזו להחלטה בה נידונו חייו של אדם אם לחיים או למוות, כגון בגזרי דין מוות או להבדיל בהחלטות של המתות-חסד; גם החלטות אלה כבדות משקל ומנוגדות הן לטבע.

היום בעידן החדש שלנו, את ההחלטה כבדת המשקל של הוצאת ילד מחזקת אימו והוריו, מקבלת עובדת סוציאלית בכירה בליווי חותמת שחורה ורשמית של שופט. ובירושלים ננוחם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חוק אימוץ ילדים, התשמ''א - 1981
דוד סיון (יום רביעי, 06/07/2016 שעה 14:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוק אימוץ ילדים, התשמ''א - 1981 (http://waml.haifa.ac.il/asman/index/main/4/adoption....) קובע מה צריך לקרות כדי שיוציאו ילד מהבית. אח''כ מתקיים השלב שבסופו מוכרז הילד כבר אימוץ ולבסוף בא השלב השלישי שבסופו המאמצים מקבלים צו אימוץ.

השלבים לא מסתיימים בלי החלטה של שופט או שופטת ובכל אחד מהם יש להורים הביולוגיים יכולת לעצור את ההתפתחות.

בכל מקרה השופטים בשלבים השונים אינם מתנהגים כחומת גומי כפי שנראה משתמע מטענתך.
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה להר סיני
אלברט שבות (יום רביעי, 06/07/2016 שעה 16:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדבר על חוק אימוץ ואני מדבר על הוצאת ילד מחיק אימו, מה הקשר... בעצם ובקונטקסט מסוים יכול להיות קשר כמו שיכול להיות קשר בין שרוך נעל לאימוץ, כי לא יתכן שיוציאו ילד מאומץ מפתח ביתו עם נעליים בלתי קשורות. לי נראה שגם אם אציין כי היום יום שבת אתה תטען ותתעקש כי היום יום שישי ומותר להדליק אש, וכך אתה מסב לי נזק עצום לחלל את השבת ביום השבת. אתה יודע איזה עוון אתה גורם לי לעשות? זאת מעבר לנזק העצמי שגורם לעצמך ולתדמיתך בזאת שאתה נכנס למשחק בליגה אחרת לא שלך שההוא בשמים ממעל חבר בה עם העונשים שלו; פיפ''א ועונשיה הם דיגדוג לעומתו.

לי נראה דוד כי המניע שלך אחד משניים: או שאתה רוצה לפלפל את הפורום או שאינך מצליח לפרוץ את הדרך אל לב הנושאים בעליל. בדרך כלל אני מקפיד על כבוד בן שיחי אבל הפעם עם התגובה שלך משהו נפרץ בחומת המגן שלי.
_new_ הוספת תגובה



הפעם באמת הגזמת, אבל בעיקר טעית!
דוד סיון (יום רביעי, 06/07/2016 שעה 19:08)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. המניע שלי הוא פשוט: להאיר את המציאות:

א. הדוגמה שהניעה אותך לכתוב את הצעתך (החזרת הילד בסרט) לא מתאימה למציאות הקיימת בארץ.

ב. מאופי המתקפה שלך אפשר לחשוב שלא קראת את פרטי החוק. הרי כתוב שם באחד הסעיפים מתי אפשר להוציא ילד מביתו. בעצם בחוק הזה כתוב איך זה עובד במציאות

2. אתה מלא הצעות שלדעתך יעשו את החיים בישראל יותר ראויים או יותר טובים, או יותר נכונים ואני בטוח שהן נובעות ממניע חיובי. אבל משום מה, לעיתים, אינך מכיר איך המנגנון אותו אתה מציע לשנות פועל. 'הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות'.

בתמצית נראה לי שבעצם ניסית לטעון שהיום שבת אבל בעצם זה בכלל יום רביעי.
_new_ הוספת תגובה



על אימוץ ועל הוצאת ילד מחזקת הוריו
אלברט שבות (יום רביעי, 06/07/2016 שעה 21:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם האימוץ בשר אז הוצאת ילד מחזקת הוריו הוא החלב הלבן של הפרה. כלומר אין קשר ולא חצי קשר בין שני הנושאים - מרחק שמים וארץ, בשר וחלב. כלומר לא רק ששני הנושאים רחוקים כי אם מנוגדים, סותרים איש את רעיהו, אתה מבין קצת בחשמל דוד? זה שלילי וזה חיובי- במובן החשמלי של המילה.

לא ניתן לאמץ ילד ללא הסכמת הוריו, היינו ללא חתימת הוריו. זאת וכמובן אם הוריו עונים על ההגדרה של ''ישות משפטית''. היה ולא אזי האפוטרופוס שלהם יחתום על האימוץ ובמקרה כזה המדינה יכולה להיות האפוטרופוס או עו''ד שמונה ע''י בית המשפט יכול להיות להם לאפוטרופוס. ומדוע אני מציין כי אימוץ והוצאה מחזקת הורה הם שני דברים סותרים, על זאת אענה מיד.

בוא נתאר קודם את המונח המצמרר של ''צו הוצאה מחזקת הורים''. נניח שמשרד הרווחה החליט להוציא את הילד שמעון מחזקת הוריו יעקב ורחל מסיבה כלשהי, או אז שולחים את העו''סית בליווי שוטרים אל המשפחה האומללה עם צו מיידי להוצאת הילד. ניתן לקבוע (לא להניח) כי יעקב ורחל מתנגדים לצו ההוצאה- כי אילו היתה הסכמה מצידם אזי המדובר היה במקרה של נטישת ילד או מסירת ילד למשרד הרווחה, וגם לא היה צורך בצו- וזה לא המקרה שהמאמר עוסק בו. המאמר עוסק- אם תרצה זועק את העוולה הנגרמת לאימא שמוציאים מחיקה את בנה מכוח החוק לכאורה, והמאמר ''זועק'' את השיטה הקלוקלת והקלות הבלתי נסבלת שמוציאים בה ילד מביתו ומחיק אימו; דבר שהוא מנוגד בתכלית הניגוד לטבע, ועל-כן המאמר מציע כי החלטות גורליות כאלו תתקבלנה אך ורק בערכאות הגבוהות ביותר במדינה, ולא בקלות הבלתי נסבלת של חורצי הגורלות- העו''סים גם עם ההכשרה והניסיון הגדול ביותר.

נחזור איפא ליעקב ורחל שמתנגדים לעוולה וזועקים אך המדינה כופה עליהם את החלטתה ומוציאה מידם את שמעון, והשאלה מה עושה המדינה עם שמעון מלבד לשלוח אותו למוסד או לשים אותו אצל משפחה ''אומנת'' דהיינו לתקופה זמנית ולזמן מוגבל וקצוב, בניגוד למונח ''מאמצת'' שכמשמעו- המשפחה מאמצת את הילד על-מנת שיגדל אצלה ככל ילד.

עכשיו נלך ברשותך אל עוד זוג שזה עתה הפקיד את בקשתו לרשויות המדינה לאימוץ ילד. אבי ודינה מחפשים להם ילד והם נסעו לאותו המוסד שבו נמצא שמואל שהוצא מחזקת הוריו. ישנם במוסד 20 ילדים כולל שמואל, כל ילד והסיפור שלו, אבל אנחנו מכירים רק את הסיפור של שמואל וזה מספיק שנענה על השאלה: מה הסיכוי ששמואל יהיה הילד המאומץ של אבי ודינה?

- 0, אפס סיכוי, זו התשובה המתמטית המדוייקת לשאלה ואנחנו יודעים לענות עליה כי מכירים את סיפורו של שמואל, ממנו עולה כי אין שום ישות משפטית שתחתום על אימוצו, והישות היחידה שהיא בדמות הוריו ויכולה לחתום על טופס האימוץ, יושבת לה בבית וזועקת לשמים על כי לקחו ממנה את שמואל. מכאן המסקנה כי ''אימוץ'' ו''הוצאת ילד מחזקת הורים'' הם שני דברים סותרים, הראשון בהסכמה ובדחילו ורחימו מצד הורים המבקשים שהמדינה תיקח על הילד שלהם אחריות ותפטור אותם מעונשו, והשני גם בדחילו ורחימו של הורים שבורים וזועקים למדינה שלא תיקח מהם את הילד ותשאירו ברשותם. כך שאם ''האימוץ'' על דיניו וחוקיו נמצא בקוטב הצפוני אז ''הוצאת ילד מחזקת הוריו'' על כלליו ומשפטיו יכול להיות רק בדרומי הכי רחוק שניתן, כי כאמור אלו שני דברים מנוגדים, זה בשר וזה חלב ואסור ע''פ ההלכה אפילו שיימצאו על אותו שולחן.

סיכומו של דבר. אתה ביקשת דוד לשים את הכל בסיר אחד ולבשל: את אימוץ הילדים, את הוצאתם מרשות ההורים, את העוס''ים והשופטים והחוקים... ביקשת לשים את כל הגורמים והממצאים בסיר אחד, לערבב היטב ולבשל, בשביל לעמעם עד כמה שניתן את הנושא הכאוב בו עוסק המאמר, והמאמר עוסק בנושא אחד ויחיד לא בשניים: בנושא של שליפת ילדים מידי הוריהם בקלות בלתי נסבלת בעת הנוכחית, וחטיפת ילדים מידי הוריהם ומסירתם לאימוץ ע''י החוטפים בשנות ה-‏50. ברם הנושא של אימוץ ילדים ודיניו אינו קשור ורחוק מאוד מנושא של חטיפת ילדים ומסירתם לאימוץ. אתה ביקשת לחבר איכשהו בין שני הנושאים בשביל לעמעם כנראה את הנושא הכאוב שהמאמר מצביע עליו וחלק ניכר מאזרחי המדינה מצביעים עליו זה 70 שנה וזועקים עליו, והתשובה היחידה שהמדינה נותנת להם זה 70 שנה דומה להפליא לתשובתך דוד: בילבול ועוד טישטוש ועוד בילבול. דיני אימוץ עם דיני הוצאה מחזקת הורים, עם השערות שווא של נטישת ילדים בשנות ה-‏50, בתוספת של חיסיון מסמכים וחוקי הגנזך. די באמת די, אתם (ואתה בתוכם דוד סיון כי אתה משתמש באותו הסלנג שלהם) מבלבלים את המוח שבעים שנה עם אותה השיטה. די כבר נמאסם.
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה ...?
דוד סיון (יום חמישי, 07/07/2016 שעה 5:09)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעדיף לבלבל את המוח. פעם לטעון שהוצאת ילד מביתו ואימוץ לא קשורים אחד בשני ופעם אחרת שהם כן קשורים. הנה שוב, בקיצור, טענתי הקודמת:

המאמר עוסק בנושא 'שליפת ילדים מידי הוריהם בעת הנוכחית...', והצעה איך צריך לנהוג. מכאן שהצגת חוק האימוץ הוא בסיס לדיון על המציאות בהרשר הזה.

ההודעה שלי לא עסקה כלל בטענותיך בקשר לפרשת ילדי תימן.
כפי שכתבת במשפט האחרון אינך מעוניין בדיון רציונלי שעיקרו ברור עובדות היסטוריות. יותר מעניין אותך לתייג ולשייך את מי שבאמת, באמת חושב שדיון כזה חשוב.
_new_ הוספת תגובה



באמת באמת, אבל באמת באמת
אלברט שבות (יום חמישי, 07/07/2016 שעה 16:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את תגובתך. אנא הסבר ונמק והארך קצת את נימוקיך ואת טיעוניך כי הם מפותלים ויש צורך לנסחם באופן הפשוט ביותר, עד אשר תנוח דעתך עליהם ותבינם אתה בעצמך, או אז לחץ אנטר ושלח.

דוד, במהלך הדיונים אני מבחין בתופעה הזאת אצלך שכאשר הדיון מתפתח ומגיע לרמת המיקרו- אתה נסוג פיתאום מהפרטים ושולח רשומים כלליים שקשה לשבצם אפילו בתמונת המאקרו. לתשומת ליבך.
_new_ הוספת תגובה



הדברים כבר כתובים ברור בהודעות קודמות!
דוד סיון (יום חמישי, 07/07/2016 שעה 17:50)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים כתובים מספיק ברור במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את ההקשר
המלא - את יתר הדברים שכתובים בפתיל. חבל שאינך מבין.

אם במקום טיעונים מפותלים, תפרט בעיית ההבנה שלך ''... באופן הפשוט
ביותר, עד אשר תנוח דעתך... ותבינם בעצמך'', אנסה לעזור לך.
_new_ הוספת תגובה



העיקר לא להרפות בנושא ילדי תימן
דניאל143 (יום שישי, 08/07/2016 שעה 8:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העיקר בכל הפרשה הזאת,הוא-

לא להרפות בשום אופן בנושא ילדי תימן.
כל חצי שנה צריך לשאול בקול גדול-

****''מה נעשה עד היום,בנושא ילדי תימן?''****

ב1 בינואר,2017.
1 ביולי,2017.
1 בינואר,2018. וכן הלאה.

העבר העגום הראה,כל מיני טיוח,הונאה ומריחת זמן. לא עוד!!!
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 08/07/2016 שעה 8:53)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא נושא סתמי לניגוח . רק כיום לא ברור נגד מי .
את טענת האימוץ ניתן לבדוק כיום בעזרת המדע .
המחיר זעיר . מיליון דולר . לא יותר .

אבל אז כמה תימנים ישארו בלי נושא לעסוק בו .
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
דוד סיון (יום שישי, 08/07/2016 שעה 9:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. כדי להשתמש בבדיקת ד. נ. א. צריך למצוא את הילדים שנטען שנעלמו.
2. ועדת החקירה הממלכתית ערכה בדיקת ד. נ. א. אחת לפחות.
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 08/07/2016 שעה 17:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתחיל עם סעיף (2)
מה היו התוצאות/מסקנות מבדיקה זו ?

לגבי סעיף (1)
אני חושב אחרת .
במדינת ישראל יש היום בערך 100.00 עד 150.000 שהיו תינוקות בני שנה/שנתיים סביב 1949/50 .
אפשר לבדוק את כולם . זה לא יקר בימינו .
בבדיקה זו יימצאו כולם . כל התימנים מאותה קבוצת גיל .
ואז
צריך להסביר איך נוצר המצב של תימני שגדל אצל משפחה לא תימנית .

זה הכל .
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
דוד סיון (יום שישי, 08/07/2016 שעה 17:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אני חושש שבדיקת דנ''א לא יכולה לקבוע שיוך עדתי.
גם אם כן זה לא יספיק כדי לדעת לאיזה משפחה לשייך את הנבדק.

2. הטענה לקשר ביולוגי בין אם תמניה וצעירה שאומצה, נשללה.
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 09/07/2016 שעה 10:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מי שעיסוקו בסטטיסטיקה יודע כי מיקרה בודד אינו מייצג .

לפי חוקר שעיסוקו בכך אמר ב-TV לפני כמה שנים כי דווקא העדה התימנית מאד ייחודית בזיהוי מרכיביה . לפי דבריו התימנים הם למעשה 2 עדות . יהודים ממוצא מסופוטאמי + בדואים שהתגיירו .

מחקר כל כך מקיף כפי שהצעתי יכול לזהות בין אפס ועד כמה עשרות אנשים שהם תימנים גנטית יחד עם היותם חלק ממשפחות לא תימניות .

מכאן ועד זיהוי המשפחה הגנטית המרחק קצר ביותר .
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
דוד סיון (שבת, 09/07/2016 שעה 11:16)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דבריך יש דרך לפתרון.
עם זאת עשויה להיות בעיה מעשית, כי לפני הבנתי
דרושה הסכמה של כל אותם אנשים שהוזכרו.
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 09/07/2016 שעה 16:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טתה בהחלט צודק . יהיו מתנגדים .
אבל תהייה תמונה רחבה עם עשרות אחוזי דגימה .
תמונה בהיקף כזה אמינה יותר מכל מסמכי ההסתרה .
אנו דוגמים 1300 בוחרים כדי לקבל דיוק סטטיסטי עם 4% סטיית תקן .
למדגם של 100.000 אנשים סטיית התקן זניחה .
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
דוד סיון (שבת, 09/07/2016 שעה 16:59)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוגמה שלך לא טובה, משום שאם פנו ל-‏2,600 כדי לקבל
1,300 תשובות הסטיה היא כבר אחרת לגמרי.

הטענה על מסמכי ההסתרה חסרת ביסוס.
_new_ הוספת תגובה



הפרשה הנקראת ''ילדי תימן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 10/07/2016 שעה 3:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר כתבתי את הדברים הבאים -
''במדינת ישראל יש היום בערך 100.00 עד 150.000 שהיו תינוקות בני שנה/שנתיים סביב 1949/50 .
אפשר לבדוק את כולם''
אפילו אם חלק מהאנשים ייסרבו זה רחוק מאד מ-‏1300 או 2600 .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי