פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צעדת הנשים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 24/10/2016 שעה 20:00)


צעדת הנשים

גדעון ספירו



''צעדת התקווה'' של ''נשים עושות שלום'' שבמסגרתה צעדו נשים פלסטיניות ויהודיות משני צידי הקו הירוק, כולל מספר מתנחלות, היה מחזה מפעים ומרגש.

יחד עם זאת, הניסיון להציב תחת חופת השלום את המכנה המשותף הנמוך ביותר, מנטרל את היכולת המעשית לכרות שלום ישראלי-פלסטיני.

המתנחלת מיכל פרומן מההתנחלות תקוע, ממשתתפות הצעדה, היתה מרואיינת מבוקשת באמצעי התקשורת, כי הרי מה ''סקסי'' יותר? גם מתנחלת, גם דתייה שלדבריה מנהלת שיג ושיח עם הקב''ה וגם קורבן של סכינאות פלסטינית, שנדקרה בתחילת השנה ע''י נער פלסטיני בן 15 שעה שהיתה בהריון. לשמחתי הפציעה לא הייתה אנושה, העובר לא נפגע, הלידה עברה בשלום והיא החלימה.

המראיינים לא היקשו עליה בשאלות, ונתנו לה לפרוס את תוכנית השלום שלה, שלדבריה תתחיל דווקא מההתנחלויות. לשיטתה, אם כל התנחלות תאמץ את הכפר הפלסטיני השכן, יבוא השלום במהרה.

מכיוון שכאמור המראיינים לא אתגרו אותה, אי אפשר לדעת האם היא מתכוונת ברצינות או עושה מאיתנו צחוק. אימוץ הוא אקט של הזדהות בין המאמץ למאומץ, כמו למשל אימוץ חטיבת הצנחנים על ידי עיריית רמת גן.

האם ה''מאומצים'' הפלסטינים צריכים להודות למתנחלים ''המאמצים'' שגנבו להם את הקרקע? האם המאמצים יחזירו את השוד למאומצים? האם המאומצים ימשיכו לחיות תחת ממשל צבאי וחוקי אפרטהייד? או האם המאמצים יפעלו להשוואת הזכויות של המאומצים?

השלום אינו מטרה ערטילאית שמיימית, אלא אקט פוליטי, שבמסגרתו יש לסיים את הכיבוש. לא מצאתי את הגשר המקשר בין תוכנית האימוץ של הגברת פורמן לסיום הכיבוש של נשות השמאל הישראליות והפלסטיניות.


שלילת האזרחות

לכבוד
ח''כ דוד ביטן (הליכוד)
יו''ר הקואליציה
הכנסת
ירושלים

הצעתך לשלול ממנכ''ל בצלם חגי אלעד את האזרחות בגין הופעתו במועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות, מעלה את השאלה האם זה נובע מטיפשות? מבורות? אולי שוכנת בקרבך חיה פאשיסטית שבועטת בלי חשבון? או שמא כל שלוש האפשרויות משלימות אחת את השנייה.

הפעם האחרונה ששללו ליהודים את האזרחות היתה בגרמניה הנאצית, במסגרת חוקי נירנברג (שכללו אותי ואת משפחתי), בין השאר מסיבות דומות שאתה מייחס לאלעד - חוסר נאמנות. צחוק הגורל הוא שבמדינה המתיימרת להיות יהודית, יושב חבר כנסת שבחלוף 81 שנה מאמץ את ביב השופכין הפוליטי של גרמניה הנאצית.

אזרחות אינה בבחינת ''טובה'' שהממשלה מעניקה לתומכים בה, אלא זכות יסוד המוקנית לכל אדם לפי ההצהרה העולמית בדבר זכויות האדם, שהתקבלה באו''ם ב-‏1948 כלקח מהמשטר הנאצי.

מאז תחילת הכיבוש, לפני חמישים שנים, השתתפתי בעשרות פורומים בינלאומיים, כולל באו''ם, בהם מתחתי ביקורת נוקבת על מדיניות הכיבוש וההתנחלויות של ישראל כמו גם הסכנה הנשקפת לנו ולאזור מהכור הגרעיני בדימונה (ראה מסמך מצורף של נאומי בוועידת האו''ם בנושא הפלסטיני מספטמבר 1983 בז'נווה).

מתוך סולידריות עם חגי אלעד, אבקש לכלול אותי יחד עם מי שאזרחותם תישלל בגין ביקורת בפורומים בינלאומיים על מדיניות הכיבוש והאפרטהייד של ממשלת ישראל. הפרות זכויות אדם אינן עניין פנימי של מדינה כלשהי. חבריי ואני נמשיך להתריע מעל כל במה בינלאומית על רשעות ועוולות פשעי הכיבוש; נתבע את התערבות הקהילה הבינלאומית במטרה לעצור את משטר הרשע בשטחים הכבושים והעמדת פושעי הכיבוש לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג.

בבוז הראוי,

גדעון ספירו







חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


צעדת השמאלנים
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 6:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו מגדיר היטב את בעיית השמאלנים הדומה לבעייתה של הגברת מיכל פרומן. לרצות שלום זה לא טיפשי אלא דווקא נאצל. אבל להתאבד למען השלום זה אידיוטי. לנין הגדיר את האליטה הפרו-קומוניסטית במערב, שתמכה בו, כ״אידיוטים שימושיים ברשות המפלגה״. היום בהחלט אפשר לכנות כך את המאמינים בשלום עם הפלסטינים. שכבר נאמר בעבר שהסכסוך הוא לא בגלל כיבוש 67 אלא שהכיבוש הוא התוצאה של הסכסוך, סכסוך שמשנה פניו ומתעתע בשמאלנינו.
_new_ הוספת תגובה



אידיטיזם שימושי
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 7:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדל ומתפשט בערוגות השמאל. הם כבר לא יודעים מימינם ומשמאלם והם דוהרים לתחתיות הפאשיזם כשיכורים המדקלמים סיסמאות חופש, שלום ואחווה.

חגי אלעד ניצל את הדמוקרטיה בישראל כדי להשליך עליה מסחי הדמגוגיה שלו. עשרות ארגוני שלום פרזיטים גדלים במרחב האין-כלום בשמאל, יונקים את כספם ממדינות זרות כדי לפעול נגד ממשלות ישראל הדמוקרטיות מבית ומחוץ. הניסיון הנואל והקבוע של גדעון ספירו להשוות בין ישראל לבין גרמניה הנאצית מעיד רק על נפשו הרקובה של ספירו עצמו.

בגרמניה הנאצית יהודים לא פעלו נגדה. היהודים היו אזרחים נמנים למדינותיהם והם תרמו הרבה מעבר לחלקם היחסי באוכלוסיה. לא קמו תנועות יהודיות שפעלו נגד משטרים מקומיים. בישראל קמים ארגוני שמאל וערבים שפועלים נגד ישראל, אופיה וקיומה באין מפריע. במה תורמים אותם ארגוני שמאל לישראל, כדרך שיהודי אירופה ובעיקר גרמניה תרמו לאירופה, לגרמניה ולעולם?

הנאצים לא גרמו למשפחת ספירו לברוח מגרמניה בגלל שהם פעלו נגד גרמניה אלא רק בגלל שהם נולדו יהודים. הערבים וספירו רוצים לגרש אנשים מיו״ש לא בגלל שהם פועלים נגד השלום אלא בגלל שהם נולדו יהודים ולכן לדעתם השלום מסרב לבוא, כי השלום שונא יהודים הגרים על אדמתם. בזמן שאבותיו של גדעון ספירו היגרו והתיישבו על אדמת גרמניה, ישבו בירושלים, חברון, צפת, טבריה ואפילו עזה יהודים מזה דורות.

אבל בין זה ובין לתמוך בפעולתו הפאשיסטית מנצלת ועוקפת הדמוקרטיה של חגי?לשמחתי רוב אזרחי ישראל חכמים מספיק לשלול את פעולתו הדמגוגית של חגי ולהבין שהיא פוגעת ביכולת הפלסטינים להתגמש ולהגיעה להבנות כלשהן עם ממשלת ישראל. במלחמה הבאה של הפלסטינים נזכור לאלעד חגי ולגדעון ספירו את תרומתם הגדולה לשפך הדם.

הפעולה הנכונה מול פעילות ״בצלם״ ושאר מרעין בישין היא לפרום את הדמגוגיה הכסותית שלהם לזוטות ולהראות את אפסותם המתלהמת שמתחת.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 9:06)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד שני, איך אתה מצפה שיתייחסו לביקורת שלך על גישתו
של ספירו, אם אתה מפתח גישה כזאת משלך?
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 9:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מצפה למאומה. מנכות לבקר את ספירו על שהוא משווה בין ישראל לגרמניה הנאצית בכל שבוע וזה חרפה וקלון בעיני. אני נמצא כרגע בגרמניה בפגישה בעניין יחס הגרמניים ליהודים במאות האחרונות ואני יודע בדיוק מה אני אומר. אני שומע דיעות כאלה גם מנציגים אמריקאים, יפנים ופקיסטן ים שמשתתפים בכינוס.

ספירו מבקר את מדינת ישראל, ואני מבקר את ספירו. יש הבדל גדול בכך. לזרוק השמצות לשווא כמו ספירו זה קל מאוד. הבעיה שהוא אפילו לא מתיימר להסביר ולהצדיק את טענותיו. פשוט הוא מצטט את פשקווילים כל שבוע. וממי הוא חוסך את ביקורתו? כמובן מהפלסטינים חובבי הטרור והריסת זכויות הפט וחופש הדיבור.

אז זוהי גישתי. להסביר למה ספירו דמגוג למופת שחי בביצות הפרטית החמימה רק בגלל שהדמוקרטיה הישראלית מגינה עליו. ועל זה גאוותי.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 11:40)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה, כמו כל אחד אחר, חוסך את ביקורתך ממי שזה מתאים לך.
גם אתה, כמו ספירו ואחרים, בוחר את מי לבקר ואיזה דעות לתקוף.
אם מה ההשוואה שספירו עושה עניינה קלון בעיניך כדאי שתחשוב
מה דינה של ההשוואה שאתה עשית היום.

בנתיים לא הצלחת במשימתך להסביר מי דמגוג.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 15:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שעשיתי הוא לבקר את ספירו ולהראות את קלונו ברבים.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 17:08)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הראית כלום.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 17:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסרבים לראות לא יראו דבר.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
דוד סיון (יום שני, 14/11/2016 שעה 4:37)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענתי כלפיך היא:
שכמו ספירו אתה חוסך את ביקורתך ממי שזה מתאים לך
אם כפי שטענת פרוש הדבר קלון לגבי ספירו זה צריך להיות נכון לגביך (תגובה 177021).

הסירוב שלך לראות זאת לא יעזור לך, לא ישנה מסקנות אלה.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006, מותר גם לספירו
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 21:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתאים לי לבקר את הטועים, מה גם, שאני מסביר את ביקורתי.
אני שולל את ניסיונך להטות את האמת ולנקות את ספירו.
אבל כמובן זכותך לנסות להטות ולסלף.
_new_ הוספת תגובה



מה שמותר לך (תגובה 177006) מותר גם לספירו
דוד סיון (יום ראשון, 04/12/2016 שעה 4:37)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שכמוך עוסק בסילוף שלא יאשים אחרים במקום לתקן את דרכיו.
_new_ הוספת תגובה



על ההשוואה
גדעון ספירו (יום חמישי, 27/10/2016 שעה 18:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברצוני להתייחס להאשמה חוזרת ונשנית בתגובות למאמריי, כאילו אני משווה בין ישראל לגרמניה הנאצית. האשמה זו נובעת מקריאה לא נכונה של מאמריי, ופרשנות מסולפת בעקבותיה.

מעולם לא כתבתי שישראל שווה לגרמניה הנאצית. אני גם לא חושב כך. גרמניה לא נולדה נאצית. היא הפכה לכזו כתוצאה מתהליכים פוליטיים, המאפיינים מדינות בעלות משטרים שעברו תהליך של היימנה רדיקלית.

ישראל שעוברת תהליך של היימנה רדיקלית לא פטורה מהתופעות שאפיינו את המעבר מדמוקרטיה ויאמרית למשטר טוטליטרי, וגם המשטר הטוטליטרי עבר תהליכים של הקצנה בטרם שואה.

ההשוואות שלי אינן אחת לאחת, אלא מתמקדות בתהליכים. בהקשר זה ההצעה לשלול את אזרחותו של מנכ''ל בצלם חגי אלעד, בשל אי נאמנות לשלטון, דומה מבחינת תוכנה לאורח החשיבה לשלילת אזרחותם של יהודי גרמניה, שגם הם הואשמו בין השאר באי נאמנות. בשני המקרים לא היה יסוד להאשמה זו.

50 שנות כיבוש נגועים בתהליכי החרפה של הפרת זכויות אדם האופייניים למשטרים טוטליטריים, כמו למשל הענישה הקולקטיבית. איש אחד חטא לגרסת הכובש, וכל העדה תיענש ותסבול.

האשמה נוספת המופנית כלפיי היא ''אהבת ערבים'', ''תמיד מתייצב לצידם''. בהקשר זה מציעים לי לעבור לאחת ממדינות ערב: למה אתה לא הולך לסוריה? למצריים? לגור בעזה, בחברון, בשכם ''אצל החברים שלך''?

אני חייב לחזור על מה שכתבתי בעבר, ונשכח מלב הקוראים, כי הם זוכרים את המאמר האחרון בלבד: אינני אוהב או שונא עמים. לא אוהב ערבים ולא שונא יהודים ולהיפך. לא אוהב או שונא סינים, אמריקאים, הודים, סנגלים או גרמנים צרפתים ואנגלים. אני דוגל בהצהרה האוניברסאלית בדבר זכויות אדם, לפיה יש זכויות יסוד לכל בני האדם. במקום שזכויות אלה מופרות, אני מתייצב נגד המפרים. כל מקום שהזכויות מופרות, בין אם זה במזה''ת, באירופה, אמריקה, אסיה או באפריקה, אני מוסיף את מחאתי הצנועה. זאת חובתי כחבר אמנסטי.

מאמריי לאורך השנים עמוסים במחאות על ההפרות האלה, אך באופן טבעי אני מתמקד בהפרות של המדינה בה אני חי. מי שיעשה גוגל ימצא גינויים חריפים לאמנת החמאס, להפרות זכויות אדם ברשות הפלסטינית, ביקורת נוקבת על בריה''מ וגרורותיה, כמו גם על הגזענות בארה''ב - הפרות זכויות אדם באשר הן.

כאדם חילוני אני לא מאמין שאלוהים יתקן את העוולות, ומה שאנחנו לא נעשה, לא ייעשה.
_new_ הוספת תגובה



לפי דעתי אתה סובל מבעיה חמורה ==> חוסר הבנה
(יום שישי, 28/10/2016 שעה 17:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים כבר הוסברו לך בעבר ואתה ממשיך כאילו לא שמעת או לא קראת
אך למעשה אתה לא מבין .
1 – אתה מרבה להזכיר את גרמניה הנאצית . אתה לא מבין כי איזכור זה מדליק פיוזים אצל הרבה אנשים . אפילו אם תסביר מעתה ועד עולם שזו לא השוואה אלא רק דוגמא להקצנה רדיקלית – רובנו לא מוכנים להקשיב לניסוח כזה שלך .
2 – המעבר לנאציזם בגרמניה שונה בסיבותיו ובמהלכו מכל תהליך שיש בישראל .
כלומר לא רק שאתה מרגיז אתה גם טועה .
3 – שלילת אזרחותו של מנכל בצלם דומה לשלילת אזרחות יהודי גרמניה כמו שעדר פילים דומה לארנב .
הוסבר ונאמר כי יהודי גרמניה היו נאמנים למדינתם ואף רצו להשתלב בה עד בלי הכר . יהודי גרמניה לא פעלו במוסדות בין-לאומיים ובמדינות פחות ידידותיות נגד גרמניה .
חגי אלעד לא רק שפעל נגד מדינת ישראל באום וקרא להחרימה אלא שגם ההצעה לביטול אזרחותו אינו מסיבה גזענית כמו בגרמניה .
4 – אתה אינך מוחה נגד הפרת זכויות האדם כפי שקורה כעת בסוריה , בעירק , במצרים , בלוב , בסומאלי , בסודן...........רשימה חלקית . מדינות בהן נרצחים מאות אלפי בני אדם .
לך מפריע רק סגר על ישוב בניסיון למצוא פושע וזה דומה למחאה נגד עקיצת יתוש בזמן שתנינים אוכלים את משפחתך .
5 – עמדתך העקרונית ''אני דוגל בהצהרה האוניברסאלית בדבר זכויות אדם, לפיה יש זכויות יסוד לכל בני האדם'' היא עמדה לא נכונה .
לדעתי אין זכויות אדם , אבל אפילו אם יש כפי שזו דעתך – המילה ''כל'' כשהיא מיוחסת לבני אדם היא שגיאה מיסודה . לגבי בני האדם אין ''כל'' מלבד המוות .

הדברים הללו הם בנפרד ובנוסף להבדלים שיש בנינו בהקשר עם הסיכסוך בין הפלסטינים הערבים לבין הפלסטינים היהודים , על פי ההגדרה מהחלטת האום מיום 29/11/47 .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אכן כך, הוצאת לי את המילים מהפה
בצלאל פאר (יום חמישי, 10/11/2016 שעה 20:30)
בתשובה לtamareiran@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי גדעון ספירו בכוונה מעלה שוב ושוב את ההדמייה בין המשטר בישראל למשטר הטרום-נאצי או הנאצי כדי להלך אימים או למצוא חן בעיני מעט הזויים הקוראים את מאמריו באתרי שמאל אנטישמיים או ימין נאציים.

רק אחזור על הבדל קטן שנגעת בו, ישראל לא רודפת יהודים, לא ודפת מוסלמים, לא רודפת נוצרים ולא רודפת שום קבוצת אנשים כלשהי. ישראל אפילו לא פועלת חוקית נגד אזרחי המדינה הבוגדים באזרחיה. חגי אלעד יצא על דעת עצמו וארגונו, המונים פחות ממספר האצבעות שיש לו, ומחליט שהוא יכול לנהל מדיניות חוץ משל עצמו הפוגעת במוסדותיה המוסמכים של המדינה. ברור שאפילו שומעיו באו''ם בזים בו בליבם, שהרי הללו שהוא נסמך עליהם, היו הורגים אותו אילו היה פועל נגד ממשלותיהם (ברובן מדינות אסלאמיות ובחלקן מדינות העולם השלישי הלא דמוקרטיות). חגי אלעד העיז לצאת לבית משפך החושך רק משום שידע המדינה לא תיגע בו לרעה. אבל לספירו מותר לבנות ספקולציות ואיומי סרק, רק כדי להעביר את המסר הקלוקל והאנטי דמוקרטי שלו.
_new_ הוספת תגובה



זכותו של אלעד היא כמו שלך
דוד סיון (יום שישי, 11/11/2016 שעה 0:01)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שלך ולבני אלון מותר לנהל מדיניות חוץ משל עצמכם גם לחגי אלעד ולכל אחד אחר מותר.
ראשיה הנבחרים של מדינת ישראל בהחלט רודפת אנשים כמו חגי אלעד (גם באמצעות חקיקה).
_new_ הוספת תגובה



הרסתם את מדינת ישראל והבאתם לכאן את גדולי הצוררים
ג. שמיר (יום שישי, 11/11/2016 שעה 17:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם הזויים ומנותקים מהמציאות ומהעם. בבחירות הבאות לא תגיעו למספר דו ספרתי של מנדטים
_new_ הוספת תגובה



איזו מדיניות חוץ אני מנהל?
בצלאל פאר (שבת, 12/11/2016 שעה 2:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי יצאתי להעיד נגד המדינה לפני ארגונים אנטישמיים בחו''ל?

אני אדם פרטי, גר במרכז הארץ, נוסע מעת לעת לחו''ל לצורך ענייני ושם מדבר רק טובות על המדינה ומגן על ממשלתה.

האם אתה חושב שאני בוגד במדינה בשל כך?
_new_ הוספת תגובה



איזו מדיניות חוץ אני מנהל?
דוד סיון (שבת, 12/11/2016 שעה 7:39)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''ושם מדבר רק טובות על המדינה ומגן על ממשלתה''.
פרוש הדבר שאתה עוסק במדיניות חוץ על דעת עצמך.
כמוך גם חגי אלעד חושב שהוא דואג לטובת המדינה.
_new_ הוספת תגובה



יש בעיה
(שבת, 12/11/2016 שעה 8:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר אתה דוד סיון לא מבדיל
בין שיחות שמתנהלות בין אנשים שאינם רשמיים
לבין הרצאת דברים בפני אנשים רשמיים

זה יוצר בעיה בדיון איתך .
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה
דוד סיון (שבת, 12/11/2016 שעה 9:04)
בתשובה לtamareiran@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות אינני כותב לפי ההנחיות שלך.

במה שונה ההתנהלות של דני דיין בעת שכיהן כשר חוץ של מועצת יש''ע לבין זו של חגי אלעד במוסדות האו''ם?
במה שונה ההתנהלות של בני אלון שבתור שר בממשלה ניהל מדיניות משל עצמו, לבין זו של חגי אלעד?

באופן עקרוני שלושת אלה (ואחרים) עשו אותו הדבר: עסקו בעניינים פוליטיים מדיניים באופן ''עצמאי'' לפי השקפת עולמם ''הפרטית''.

לפני מס' שבועות בצלאל תיאר את הפעילות שלו בחו''ל שכעת הגדיר שהיא תומכת בממשלה. בעיני זה לא ממש שונה ממה שעשו שלושת האנשים שהזכרתי כעת.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה
בצלאל פאר (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 1:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דני דיין ובני איילון לא פעלו בניגוד למדיניותה של הממשלה. לפי הזכור לי כל ממשלות ישראל, כולל המערך, תמכו ובנו בהתנחלויות. לכן צירפת אותי לחברה טובה.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה
דוד סיון (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 4:30)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בני אלון כן פעל בניגוד לעמדת ממשלת ישראל.
ב. אין זה משנה אם מדיניות החוץ העצמאית של שראלי היא תומכת ממשלה או לא.
ג. אם לדני דיין מותר גם לחגי אלעד מותר ואם לאלעד אסור אז גם לדני דיין אסור.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה
בצלאל פאר (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 19:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר, אתה אומר שלאיש ציבור אסור להביע דיעות התומכות או מבטאות את מדיניות הממשלה, בעיקר אם הוא חבר באותה הממשלה?
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה בהבנת הנקרא?
דוד סיון (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 21:14)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא השתמשתי בביטוי אסור אלא ב''אם אסור''.
ב. בני אלון עשה מעשה לא ראוי כאשר כשר בממשלה פעל נגד מדיניותה.
ג. אם לאיש ציבור א' מותר אז גם לכל איש ציבור אחר מותר.
_new_ הוספת תגובה



איזו מדיניות חוץ אני מנהל?
בצלאל פאר (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 1:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדבר טובות על מדינתך זה פוליטי במובן הצר של המונח?
אינני מרגיש אני יכול לשקר ולתקוף את המדינה.
אני יכול לומר שאינני מסכים עם מהלך כזה או אחר, אבל לא להציע שממשלה כלשהיא תחרים את ישראל בגלל שאני לא מסכים עם דרכה. גם אם אינני מסכים עם החלטה או מהלך של ממשלה אני יכול להסביר אותו בצורה הגונה, נאמנה ותרבותית וגם להסביר למה הממשלה קיבלה את ההחלטה.

הרי כל ביקורת, בודאי ששוללת את הלגיטימיות של הממשלה לקבל החלטות או לעשות מעשים, לא עוזרת גם אם היתה מוסרית, לעמדות השמאל. שהרי עידוד חרם על ישראל, שיכול גם להיחשב כמרידה או בגידה בזמן מלחמה, לא עוזרות בכלל לקדם את פתרון השמאל (נסיגה, הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל), שכן פגיעה ביצוא ויבוא של ישראל (עד כמה דבר כזה אפשרי בכלל כאשר ישראל מייצאת מוצרי היי-טק, רפואה, נשק ליותר מ-‏160 מדינות שתלויות במוצרים האלה), יפגע קודם כל וחזק יותר ברש''פ ובעזה. הרי שום סחורה לא תוכל להיכנס לרש''פ מאחר שהיא תצטרך לעבור דרך ישראל המוחרמת וגם לא לעזה שמקבלת את רוב מוצריה דרך ישראל. עצירת זרימת המוצרים אליהם תגרום לאסון שיפגע קודם כל וחזק יותר בפלסטינים, דבר שיגרום לשני דברים במקביל - הגברת ההגירה מיו''ש ומעזה החוצה וחידוש הטרור. הדבר ייאלץ את ישראל להגיב בכוח, דבר שיגביר עוד יותר את הגירתם של הערבים החוצה. במצב זה, לא מן הנמנע שישראל תניח לערבים שרוצים לעזוב לצאת דרך חופיה ומעזה ישירות לאירופה. זוהי תהיה תגובה ראויה במידה ואכן אירופה תחרים את ישראל.

כאמור, העולם לא הולך להחרים את ישראל בשל אינטרסים וגם כי לא איכפת לעולם מה קורה לפלסטינים, מאחר שגם לפלסטינים לא כל כך איכפת.
אז האם ישנה חוכמה בעמדה שתומכת בחרם על מדינתך?
זה רק מעיד שיש אנשי שמאל קיצרי תבונה שרק מזיקים לעצמם, בד''כ בתמורה לשלמונים מגורמים זרים. אני בניגוד לאלעד, לא הייתי משתף פעולה עם מדינות זרות בתמורה למילוי כיסי בשלמוניהן.
_new_ הוספת תגובה



איזו מדיניות חוץ אני מנהל?
דוד סיון (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 4:36)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה משנה איזה ''מדיניות חוץ'' אתה מציג.
עצם זה שאתה ''מסביר'' את עמדת ישראל בחו''ל בלי מעמד רשמי
פרושו שאתה ''מנהל מדיניות חוץ עצמאית''. לכן אם לך מותר
מותר גם לאזרחי ישראל אחרים.
_new_ הוספת תגובה



איזו מדיניות חוץ אני מנהל?
בצלאל פאר (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 20:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו בדיוק שכדי להצדיק את השרץ (אלעד) אתה מקריב ומחסל את הפרקליט הטוב. טבע הדברים שאדם תומך בממשלתו הנבחרת ולא משתף פעולה עם אוייבי מדינתו. לפי זה ורק לפי זה צריך לבחון את פעולת האזרח בחו''ל. לכל אזרח יש מחוייבות לתמוך במדינתו המיוצגת ע''י ממשלתה. ואם הוא מתנגד למדיניותה אז שלא יפעל נגדה, ושלא ישא במאמץ של אוייביה ומתנגדיה לחבל במדינה.
_new_ הוספת תגובה



השרצים שלך הם בעייתך
דוד סיון (יום ראשון, 13/11/2016 שעה 21:14)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפרשן בחסר וזה במקרה הטוב.
במדינה דמוקרטית אשר לאורך ההיסטוריה שלה בעשורים האחרונים
הסתובבו מתנגדי ממשלה בחו''ל ופעלו בניגוד למדיניותה. חגי
אלעד איננו הראשון. לכן לא ראוי למנוע ממנו מה שלא מונעים
מאחרים.
_new_ הוספת תגובה



השרצים שלך הם בעייתך
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 21:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר, אתה אומר שאם זה היה אחד אז מילא, אפשר היה לפעול נגדו. אבל בגלל שיש רבים, אז אין מה לעשות וצריך להניח להם להתבהם על חשבוננו !

אתה מעניין.
_new_ הוספת תגובה



השרצים שלך הם בעייתך
דוד סיון (יום ראשון, 04/12/2016 שעה 4:44)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרשנות שלך מופרכת בעליל.
מזמן טענתי שזה לא ראוי שבני אדם לא מוסמכים יעסקו
בחו''ל בביקורת על מדיניות ממשלת ישראל. אבל גם טענתי שאם
לשרים מותר (כמו בני אלון) לעשות זאת, לדני דיין מותר הרי שצריך לאפשר גם לאלעד, במיוחד אם הוא מופיע בצורה מכובדת.

בדמוקרטיה מקובל לאפשר ביטוי לאלה שדעותיהם והעובדות שהם מעלים לא מוצאים חן בעיני מר פאר.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי