פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה עירן, 09/04/08 17:43)
אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 22:12)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין אינך לוקח אחריות על דבריך,

'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

אך מתבטא בלשון רבים,
'אנחנו'.
מפלטך בציבור בו אתה חי,
אך אחריות אישית אינך מוכן לקחת,
וכך הינך מטיל את האחריות למעשי פשיעה
בהם אתה תומך אישית,
על הציבור כולו.

כבר נאמר מה שנאמר על מפלטו האחרון
של הפחדן.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 0:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הכתיבה של עירן בהחלט מתאימה לי.זו כתיבה של הדגשים בלי התפלספות ונאורות בתיקווה שהרמז ממש נופל על הרגל.אם היה לך חוש מידה יותר מפותח וקצת הומור במקום רחמנות עצמית היית מקבל את דבריו יותר בקלות כי הם באים להדגיש רעיון שביסודו הוא די ברור וצריך לצבוע קצת ואת הנורמליות שלו כדי שאחרים אולי יתנו דעתם כמו אל תמרור דרך.
גם הנידנוד שלך בקשר לאמירה שלו כי אחרי השואה וכד'' הוא לא במקום - כי הכוונה שם מאוד אוניברסלית ואנושית.זו זעקה של כאב,של אנשים מוכים שמשפחותיהם נכחדו.אולי קשה לך להבין את זה.זה לא הרבה יותר מזעקת כאב נוגעת ללב.כי עירן הרי אינו יוצא להרוג גרמנים ואינו עוטף עצמו בחגורות נפץ פלישתיות.הוא צועק.אם תקשיב היטב תשמע זעקות כאלה מכל עבר,מלא.כמו בת קול שעוברת בשמים.תהיה קצת יותר רגיש לכאבים של יהודים.אלה כאבים של מליון שנות גלות ואי צדק.בלי היהודים העולם היה חשוך מאוד ובלי תיקווה.אני יכול להוכיח לך את זה אם תיתן לעצמך קצת צ'אנס ותלמד להקשיב.חבר שלך (מלשון חיבור) -ספינר
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 1:05)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אריה עירן אינו מסוגל להגיב בצורה עניינית
על שאלות בנוגע לדברים שכתב בעצמו,
כדוגמת,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

ובמקום זה נותן ל'ספינר' להגיב במקומו,
הרי זה מוכיח למעשה שהמפלט האחרון של
הנבל הוא הפטריוטיזם.

עירן מתכנן את תכניותיו הנואשות, העברייניות, בחדרי
החדרים שלו, אך מפיץ אותן בהתלהבות רבה באתר,
וכאילו מופתע בכל פעם מחדש שמתייחסים ל'תיאוריות'
ול'פתרונות' שלו במיאוס.

אך אין עירן מסתפק בכך, כי הוא משתמש בשואה כמנוף,
כתירוץ מוסרי לאי-המוסריות בעליל של רעיונותיו
ושל התנהגותו שלו כפרט באתר. מכאן גם נובע הקשר
היציב בין רעיונותיו של עירן לבין אישיותו.
לכן גם הדיון חייב להתייחס לאישיות של הכותב, עירן,
- מה שהמערכת מכנה 'התיחסויות לגופן של כותב':
כאשר עירן טוען ש-''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
הוא הופך את כולנו למשתפי''ם בפשעים שהוא מציע,
וזאת בשם השואה. ובכך הוא חושף את 'גופו' שלו לביקורת.

הפוחד לקחת אחריות אינו יכול לבוא ולטעון שהוא גופו מוגן עקרונית
מביקורת כאשר הוא מטיל את האחריות לפשעים נגד האנושות עלינו
כגוף לאומי. הכל מצוי ברטוריקה שאיננה הצד החזק של עירן, -היא
חושפת את מניעיו ואת דיעותיו הקדומות, ואת העובדה שהוא
קם בכל יום בבוקר ושוב רותם את הכרכרה לפני הסוסים.

אריה עירן עולב בכולנו ועוד עושה זאת כביכול בשם העם היהודי.
ולא יעזור לעירן לשלוח את 'ספינר' במקומו,
גם ליוסלה יש אחים ובני דודים. גם ההתחנפויות לא יעזרו,
כי לא מדובר כאן באירוע חברתי, אלא בתעמולה אגרסיבית של
מספר 'משיגינערס' יהודים עבור תכניות נפשעות שהדעת והמסורת
היהודית אינם יכולים לעכל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 6:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם טרנספר זו תכנית נפשעת? או סיסמא?
האם דרישת הבעלות על ארץ ישראל היא כזאת?
האם ההתיישבות הציונית בארץ היא או היתה נפשעת?
האם החיים שלך פה הם נפשעים? או של יהודים אחרים?
אולי תסביר מהי המסורת היהודית שאתה מתכוון לה.כי היו ימי מלך יהודי שכבש את אדום והם כולם התגיירו בגריפה.משם יצאו האגריפסים והאחרים.מי הם אתה או אני?
אולי תסביר פעם בלי התלהמות ליהודים כמוך?
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 6:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חסר תקנה . ממציא דברים שלא נכתבו . היכן מופיעה המילה ''אנחנו'' במסר ?
לגופו של ענין אין לך תגובה בכלל . אתה בור חסר ידע . כשמציגים בפניך עובדות , אתה לא מתייחס אליהן . כך שכעת אתה בור שלא רוצה ללמוד . לזה אני לא מכיר מילה ראויה .
הדבר היחיד שאתה עושה זה להשמיץ אותי ללא הפסק . כעת אתה רומז לפחדנותי . מה שמצחיק אותי בכל הסיפור עם אישיותך ההזויה זו יומרתך להגן על ע. בר-און ועל אבנרי שראוי לכל מילה ממני .
אם משהוא מדברי אינו נכון לדעתך הרופסת אז נמק והסבר . השמע טיעונים ועובדות לנושא וחדל מאישיותי .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן כתב,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

משמעות המשפט הזה היא בפשטות:
'אחרי השואה של יהודי אירופה, כל מה שאנחנו נעשה (היהודים) מוסרי'.

עירן מתקשה תחילה בקריאת מה שכתב בעצמו,
ואחר-כך גם מתקשה להבין את משמעות הדברים,
- כי אחרת לא היה כותב,

''אתה חסר תקנה . ממציא דברים שלא נכתבו . היכן מופיעה
המילה ''אנחנו'' במסר ?''

[ולמקפידים בענייני ציטוט, יוסלה לא ציטט את המילה 'אנחנו' אלא השתמש
במרכאות בודדות להדגשת המונח.]

עירן אינו מוכן להתייחס עניינית לפניות שונות בנוגע לדברים שהוא
עצמו כתב, עירן ממשיך לכתוב דברים המסגירים את דיעותיו
האמיתיות, אך לאחר מעשה הכתיבה מעמיד פנים שלא כתב את הדברים.

אם ניקח לדוגמא את זו התגובה האחרונה של עירן, נוכל מיד לראות
שאי הדיוק בפרטים והיעדר הקשר ההגיוני בין חלקי התגובה מאפיינים אותה:

ראשית, השימוש במונחים מקטינים:
''אתה חסר תקנה .''
''אתה בור חסר ידע .''
''אתה בור שלא רוצה ללמוד .''
''אישיותך ההזויה...''
''דעתך הרופסת''.
מונחים אשר גם בהקשר המקורי אינם ענייניים, ובשל ריבוי המונחים האלה
בתגובה של עירן לא נותר מקום לתגובה עיניינית כמובן. בא להאשים ונמצא
אשם (אשם בכתיבת עוד תגובה שלא לעניין).

שנית, הטענה שהמילה 'אנחנו' לא מופיעה בדברי עירן. ובכן כבר ראינו
ש'אנחנו' זה לא ציטוט, ושאכן משמעות הביטוי ''כל מה שנעשה'' היא
'כל מה שאנחנו נעשה'.

שלישית,
''יומרתך להגן על ע. בר-און ועל אבנרי שראוי לכל מילה ממני .''

- בדיוק כפי שהתנהלות בריונית כלפי כותבי מאמרים באתר פוגעת בכולנו
היות והיא מזהמת את הסביבה אשר בה אנו שוהים לצורך הקריאה והתגובה,

- ובדיוק כפי שאיזכור היות הזוג אבנרי חשוך ילדים (בהקשר של אי תרומתם
להגברת הילודה - איזו בדיחה אכזרית) עולב בכולנו, היות והפגיעה היא
בערכי מוסר אניברסליים,

- כך גם המשפט, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
פוגע בכל ערך מוסר יהודי, ולכן גם בכל יהודי.

מה שהופך את כל העניין לעקרוני עוד יותר הוא
הסירוב העיקש של אריה עירן להתנצל בפני ענבל בר-און
על שעלב בה ובאביה ללא פרובוקציה,
ההכחשה הנמרצת של עירן של הפגיעה באורי אבנרי,
והסירוב המתמשך להתעמת עם המשפט
האומלל שכתב לפני כשבוע:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

וברקע כמובן ההכחשה העיקבית בעניין הכיבוש הישראלי בשטחים,
- 'אין כיבוש' לפי עירן.

בקיצור, זה המתיימר להיות 'מדען' - הווה אומר 'פוזיטיביסט' (תיזהר עירן,
זה לא ציטוט) - עוסק, לא בבניין תיאוריות שיש להן תוקף, או לחילופין
בתגובה עניינית למה שנכתב:
הוא עסוק בעיקר, כפי שהראיתי למעלה, בסירוב, הכחשה, סירוב
ועוד פעם הכחשה.
ועל כל זה עירן עוד מערים ערימות של ביטויים מקטינים וסתם קללות
(ראה למעלה).

בקיצור, דווקא כאשר קוראים את מה
שעירן כותב, לאט, שמים לב שהכל
הכחשות, סירובים, וגידופים.
אין מהות.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי