פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לרפי גטניו, 25/09/02 0:31)
הגבלות
רועי בלום (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 16:46)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שים לב שאני לא טוען שאין להגביל אלא שההגבלה צריכה להגיע רק לאחר סיבה ולא כהגנה מראש.

טיעון שיקול הדעת הוא נושא שנגעתי בו.
ציינת שני גיליים 13 ו16 , אשאל אותך איפה יש לשים את הקו ואם שם למה? האם שיקול הדעת של נער בן 18 שונה משל דודו שבין שלושה ימים פחות? או של חברו ששלוןשה ימים יותר ? מדוע זה ראשי לשתות אלכוהול ולשני אסור?
מי קובע את הגיל ועל סמך אילו נתוניים?
האם אי פעם ראית בעינייך מחקר שמראה שבגיל 18 יש איזה יתרונות על 17 או על 20?

אני אשמח לקחת את נהיגת צעירים.
האם לאדם בגיל 40 שרק למד נהיגה יש יתרונות על בין 15 שלמד נהיגה? אילו יתרונות? האינסטינקט שלו גבוהה יותר או נמוך יותר, איזה חלק מניסיון החיים נותן לו יתרון ואולי בכלל יש לו חיסרון על הצעיר?

מתי אדם גומר להיות צעיר? האם לאחר שנה נהיגה או לאחר 10 שנים? וגם זה על סמך מה?

מדוע נסיעה מהירה יותר תגרום להתפרקות החברה? מדוע בגרמניה החברה לא מתפרקת? האם יתכן ולא תתפרק החברה אם יקטינו את ההגבלות ועל סמך אילו מחקרים אתה מסתמך כאשר אתה טוען זאת? (או אולי זו תחושת בטן?)

שים לב שלא טענתי שאין לשים מגבלות אלא טענתי שעל המיגבלות להיות צודקות ראשית ומגובות במחקרים קודם כל.
_new_ הוספת תגובה



למה 18
רפי גטניו (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 19:55)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי גיל 18 הוא הגיל בו בד''כ מתחיל גיל הבגרות בישראל עם הגיוס לצבא. מאחר והחוק צריך להיות אחיד ולא ניתן לעשות בחינת בגרות אישי לכל אחד, יש לקחת את הגיל בו מירב הנערים הופכים לבוגרים, עוזבים את רשות הוריהם, ומתחילים את דרכם העצמאית.
זה שיש כאלה שמתחילים מוקדם יותר או מאוחר יותר לא מוסיף ולא מפחית.

בעניין נהיגת הצעירים, המחקר הכי מדוייק הוא מבחן התוצאה. יותר צעירים מעורבים בתאונות דרכים ממבוגרים (באופן יחסי לחלקם באוכלוסיית הנהגים) , האין זה מספיק ?
_new_ הוספת תגובה



18
רועי בלום (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 23:59)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת אומרת שלפי מה שאתה כותב במידה ויגיעו ימים בהם לא יהיה צורך בצבא גיל 18 יפסיק להיות מה שהוא היום?

נשאלת השאלה אם כך מדוע בכלל מגייסים בגיל 18?
מה קורה לאדם לאחר 18 שנים? האם יש מחקרים שבהם ניתן להראות כי ההתפתחות האופטימלית היא בגיל 18 ולא בגיל 21? או 16?
האם זה בגלל שאז מסיימים מספר שנות לימוד?
מה קורה במידה ומבחינת המחקרים הגיל המתאים ביותר הוא גיל שונה? למשל 17 האם הפגיעה בכל מי שגילו הוא 17 מעלה עד 18 רצויה או ראויה?

השלה הנשאלת היא האם הצבא עושה אדם בוגר? האם הוא בכלל מבגר את האדם? ואם כן כמה הוא מבגר תוך כמה זמן ?

המאמר שלי התייחס לשאלה בצורה הכללית שלה ולא רק בארץ? מה קורה בארצות אחרות בהן אין צבא האם שם הגיל צריך להשנות? למעשה האם גיל לקיחת האחריות קבוע בצורה כל שהיא האם הוא משתנה?
האם מי שחי לפני 200 שנה ומי שחיי היום בגיל 18 הן בעלי אותה בגרות נפשית.

המאמר עסק בעיקר בשאלה למה גיל זה ולא אחר? מי קובע ועל סמך מה? ולא האם יש או אין גיל כזה?

מבחן התוצאה מראה כי לצעירים יש פי שניים תאונות מבוגרים? הוא שוכח לציין כי צעירים הם בעלי פחות ניסיון בנהיגה ועל כן יש להםם סיכוי גבוה יותר להיפדע מתאונות? מכך יוצא שאם תוריד את גיל הרשיון , זמן הנהיגה של האדם יגדל (כמות שנות הנהיגה שלו) וכך תוריד באופן יחסי את הסיכוי שלו לתאונות.
זאת אומרת שאם הסיכוי שנהג יהיה מעורב בתאונה כשנתיים לאחר שקיבל רשיון הרי שככל שהגיל יהיה מוקדם יותר כמות השנים שאותו נהג ינהג אחר כך תגדל בכל מקרה.

המחקרים שוכחים גם נתון נוסף שאומר שאכן רוב האנשים שלומדים נהיגה הם צעירים כך שהסיכוי שאדם מבוגר יהיה חסר ניסיון נמוך ועל כן הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה קטן.
האם ניתן להבין מתוך מבחן התוצעה מה הוא הגיל הראוי הרצוי ללימוד נהיגה?
האם נערך מחקר זה או אחר בנושא?
אם כן אשמח לקרוא ואם לא אז כמו כל החלטה פוליטית זה עוד דבר שנגמר בין אנשים שכנראה לא מבינים מספיק אבל בהחלט יכולים להשפיע על חיי כולנו אם נרצה בכך ואם לא נירצה בכך.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי