פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לeric.forster@forsteradvisors.com, 22/10/08 6:36)
פראזה בנאלית , המצביעה על מחלת השמאלנותיס בשלב הסופני
סתם אחד (יום רביעי, 22/10/2008 שעה 8:01)
בתשובה לeric.forster@forsteradvisors.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך נוהג ''הבן אדם'' מר פורסטר?

הבה לנו את תורת הומוס שמולנוס.
_new_ הוספת תגובה



אכיפת החוק ביהודה ושומרון
(יום רביעי, 22/10/2008 שעה 10:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכיפת החוק ביהודה ושומרון היא מאד סלקטיבית לא מהיום, אלא מקדמת דנא. ובאומרנו סלקטיבית, צריך להודות בפה מלא, שהיא סלקטיבית לטובת המתנחלים. מבלי להתייחס לנושא הפוליטי של ההתנחלות, זה כשלעצמו חמור מאד.

בחג הפסח של 1968 החליט גרעין קטן בראשות הרב משה לווינגר ליזום התיישבות בחברון. הוא וקומץ תומכים הגיעו למלון בחברון והתאכסנו בו למשך החג. אבל בתום ימי החג הם לא עזבו את המלון אלא נשארו. הם הודיעו שאין בכוונתם להסתלק, אבל הם נשארו ללון במלון בתשלום מלא. באופן עקרוני הם לא עברו על החוק.

בסוגריים נאמר כי החטא הקדמון של ממשלות ישראל הוא ''בית הדסה''. אבל זה נושא למאמר אחר.
_new_ הוספת תגובה



המאמר האחר
דוד סיון (יום רביעי, 22/10/2008 שעה 11:08)
בתשובה לmendes3@zahav.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעון, אתה מוזמן לכתוב אותו בימים הבאים
_new_ הוספת תגובה



ע. מישקובּיץ': המאמר האחר = דבר אחר
סתם אחד (יום רביעי, 22/10/2008 שעה 20:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רואה שזולג לך ריר מבין השפתיים..... לכל היותר לאחר שמנדס יכתוב על ''בית הדסה'' תדע שהיה ישוב יהודי תוסס לאורך כל זמן הגלות (להוציא חלק מתקופת הכיבוש הצלבני) בחברון. רק הטבח של חברון 1929 קטע שוב את ישיבת היהודים שם, עד שכבשנו שוב את חברון ב-‏1967.

חזרנו לבית הדסה שנית !!!
_new_ הוספת תגובה



אכיפת החוק ביהודה ושומרון
(יום רביעי, 22/10/2008 שעה 11:57)
בתשובה לmendes3@zahav.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן.
מסתבר שממשלות ישראל לדורותיהן תמיד הניחו, שאף כי למתנחלים אין כמעט לובי, הם מייצגים רצונות עמק של הצבור, ולכן - בהתעקשם - כדאי ליישר איתם קו.
בפרט בבית הדסה, בו חברו זכויות הקנין (וזכויות יסוד אחרות) עם המעשה הציוני הפשוט והדרישה הכל כך ברורה לנקמה (אם כי סמלית בלבד).

אין ספק שביו''ש היום, כבכל מדינת ישראל, עדיף להיות יהודי מאשר להיות ערבי. זה הדבר החיובי המרכזי שיש במדינה בפעל היום. וזה הולך ומתדרדר.
עדיין אין זו סבה לנטוש מדיניות עקרונית, שהיתה נכונה תאורטית בכל ימי החרבן, לפיה אנו שואפים ליישב את הארץ ביהודים בכל מקום, ואיננו נסוגים מפני מגבלות מנהלתיות בלתי ענייניות.
איננו גזענים - לא ממש משנה לנו אם מפקד השטח, המונע את הקמת היישוב, דובר יוונית, ערבית, צרפתית, תורכית, אנגלית, או עברית.

נכון שבשנים האחרונות עושה המחיר את שלו - גם לצדק יש מחיר. וכאשר אין מתאמצים ליעל את התהליכים, היכולות נגרעות, ולבסוף המאבק עלול להפוך לחסר טעם, ולאבד - בצדק - את תמיכת הצבור.
ולכן היום חשוב, לצד המשך האחיזה העיקשת באדמה, להציב יעדים מפורשים יותר בפני הצבור (פחות ''בטחון'' ויותר פריטה על רגש שייכות טבעי ועל אידאולוגיה, בתוספת משיכה לכווני הקדש והמקדש), ולגבותם בלמוד מעמיק יותר (''מדעי המדינה'' לסוגיהם), ולהכלילם לתחומי העיסוק האחרים של המדינה (תשתית צה''ל ובצועיו בכלל, השיטה הכלכלית, יחסי החוץ, המשפט, וכו') - להציב תשתית אינטלקטואלית מודרנית לאידאולוגיה האינטואיטיבית שלנו.

ד''ר מנדס,
הייתי שמח לקרוא את דעתך המפורשת לגבי ההתנחלות ביש''ע, בהתעלם לרגע משאלת החוקיות (הרי היישובים החוקיים ביותר במדינת ישראל, מצד הדאגה לכל פיפס בחוקי התכנון והבניה, היו ברצועת עזה). כלומר: מה היית אומר אילו היתה הממשלה מחליטה על מדיניות מפורשת של הקמת יישובים יהודיים ביש''ע איפה שרק אפשר (במגבלות קנייניות בלבד)?
כמובן, אינני מתיחס לדעה פוליטית אישית, שבה אינך טוב מכל אחד אחר באתר. אני פונה אליך כדי לקבל חוות דעת של מזרחן.
תודה.
_new_ הוספת תגובה



פראזה בנאלית , המצביעה על מחלת השמאלנותיס בשלב הסופני
(יום רביעי, 22/10/2008 שעה 18:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למעשה, אין צורך בתורת הומוס שמולנוס. פתח את ספר התורה שלך, וקרא מה אומרת התורה על הגר החי בתוכך. בנוסף, נסה להפנים את האפשרות שערביי ישראל הם הם צאצאי עם התנ''ך, ושרומי ובבל לא היגלו את יהדות הארץ.
_new_ הוספת תגובה



פראזה בנאלית , המצביעה על מחלת השמאלנותיס בשלב הסופני
סתם אחד (יום רביעי, 22/10/2008 שעה 20:49)
בתשובה לeric.forster@forsteradvisors.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אויב אינו גר בהגדרה,
ערביי ישראל , הם ערבים כפי שאתה טוען וכפי שהם טוענים.
עולם המושגים שלך מבולבל וצופן בתוכו הרבה בורות וידע עיתונאי מוגבל בלבד.
נקווה שאתה מיעץ ללקוחותיך ביותר מקצוענות.
_new_ הוספת תגובה



ע. מישקובּיץ': אין חשש שערביי ארץ ישראל הם ממוצא יהודי
סתם אחד (יום רביעי, 22/10/2008 שעה 21:32)
בתשובה לeric.forster@forsteradvisors.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערביי ישראל נשענים על 3 יסודות שונים. ואכתוב את זה בקצרה כדי לא לרגש אותך עד אכזבה:

1. שארית העמים שנספחו לכיבוש הרומי והביזנטי: יוונים, צידונים, מצרים ושאר ספחים שנדדו בעולם הקדום ונשארו בארץ. במאה הראשונה לספירה היו כ-‏7 מיליון יהודים בארץ ובתפוצות. בארץ היו כ-‏4-5 מיליון. במלחמות ובעימותים עם הרומאים נהרגו כמיליון וחצי - שני מיליון יהודים עד לאחר מרד בר כוכבא. מהנותרים הוגלו לפרובינציות הרומאים יותר ממיליון בני אדם. לוחמים ומורדים שנתפסו ולא הוצאו להורג הוגלו ובני משפחותיהם אחרים. יש לנו תיעוד על שיהודים מילאו תפקידים בצבא העזר של הרומאים בפרובינקיות כמו בהונגריה, דרום גרמניה, ספרד, צרפת, בריטניה של היום. רבים הנו קהילות באיטליה של היום ובצפון אפריקה. היתה גם הגירה מארץ ישראל ואליה של משפחות יהודיות.
כלומר, הבסיס המקומי למוסלמים הוא הישוה הנוצרי בארץ שרק חלקו הקטן היו יהודים שהתנצרו. רוב היהודים דבק ביהדות, משניות, תלמוד, סנהדרין, נשיאות.
בין הערבים יש גם כמה משפחות שמוצאן יהודי אבל אין כמובן רישומים ברורים של מי זה מי. ישנן מסורות אבל לא מתועדות הנשענות על סיפורים שעברו מדור לדור וכל דור הוסיף או הוריד קצת פילפל. היום נהוג להצביע על שתי חמולות בגליל התחתון ועל שבט יושב מערות בדרום הר חברון כבעלי זיקה לישוב היהודי. לא צריך לציין שהללו אינם יהודים ואינם נחשבים ליהודים ובכל מקרה אינם מייצגים את הנרטיב הערבי הפלסטיני. לאוכלוסיה זו נוספו צלבנים בלונדינים ועולי רגל נוצרים מאירופה שנותרו בארץ וספגו את אוירהּ. רובם אומנם נוצרים, אבל הם התערבבו גם במוסלמים.
(הישוב היהודי הגדול שהיה כאן בארץ הלך ונמוג כבר במאה ה-‏5 וביטול הסנהדרין סימל אותו. עיקר היהודים נטשו לבבל, אלכסנדריה, איטליה, קרתגו. מאוחר יותר נדדו לספרד. היהודים שנותרו המשיכו לצד המוסלמים, ואנחנו פוגשים את הקהילות היהודיות כאן עם פלישטת הצלבנים ולחימת היהודים לצד המוסלמים. יהודים ומוסלמים נסוגו לשולי ארץ ישראל וחלקם גם יצא ועזר לקהילות במרחב. רק מעטים יחסית נותרו בכמה נקודות בארץ. יהודים ומוסלמים חזרו לקראת החצי השני של המאה ה-‏12 ומאז אנחנו נוכחים בקהילות יהודיות בערים המרכזיות כמו ירושלים, חברון, טבריה, צפת, עכו, עזה ועוד.).

2. ערבים נוואדים, בדואים - הבדואים היו ה''מוניות'' של המזרח הקדום. הם נעו ממקום למקום אחר מרעה לעדריהם. אבל עיקר הגיע מסעודיה עם הכיבוש המוסלמי ב-‏629. אז הגיע מאסה גדולה של בדואים שנדבקה למרחבי ארץ ישראל, סוריה ומצרים ונותרה מאז להסתובב במרחב. רק בסוף המאה ה-‏19 התחילו הבדואים להיצמד למקומות בהם מצאו פתרונות קיום נוחים. היום הם פרוסים מצפון הנגב דרך יו''ש ועד הגליל.

3. מהגרים מוסלמים - עיקר המאסה של הישוב הפלסטיני היום הגיע מסוף המאה ה-‏19 ובעיקר עם ראשית המאה ה-‏20. יותר שהם הגיעו לכאן בגלל התעודדות הציונות, הם עזבו, נטשו או ברחו מהמקומות בהם הם גרו לכל אורך ההיסטוריה בשל סיכסוכי שלטון ובעלות על קרקע שהתעוררו עם תחילת רוח הלאומיות שנשבה בעולם המוסלמי. אם ב-‏1840 המצרים הביאו סודאנים לעזה, אשקלון, רמלה ויפו כדי שישרתו את השלטון המצרי שנמשך כאן כעשר שנים, הרי שבתחילת המאה ה-‏20 היגרו ערבים מעיראק (של היום), ירדן (של היום) וסוריה (של היום) ומצרים בשל הזעזועים החברתיים-פוליטיים שנוצרו עם הכיבוש הבריטי והצרפתי והקמת הממלכות הערביות. מסרביה, אלבניה ובוסניה היגרו לכאן כמה חמולות בשל רדיפות בארצן. אפילו מהודי הגיעו לכאן כמה חמולות מוסלמיות. גם ממרוקו. איראן. סוריה. קווקז. ועוד. עד היום אנחנו מבחינים בשוני בלבוש, בשפה ובמנהגים מסורתיים של קהילות המוסלמים.

ב.
בעקרון, בעמי אירופה השונים בהן היו קהילות יהודיות גדולות יש הרבה יותר ולאין שיעור ''דם יהודי'' מאשר בערביי ארץ ישראל. אין זה הופך את אותם חלקים של עמי אירופה ליהודים, או לחילופין לא נותן שום זכות פוליטית - לאומית ליהודים באירופה. צריכים בכל זאת לשמור על פרופורציה.
_new_ הוספת תגובה



ע. מישקובּיץ': אין חשש שערביי ארץ ישראל הם ממוצא יהודי
(יום רביעי, 22/10/2008 שעה 22:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על המידע, שאינו שונה כלל ממה שלימדו אותנו בבית הספר התיכון עוד לפני שנים רבות. לפחות אינך טוען שערביי ישראל הגיעו לכאן במאה ה-‏19 כדי לעבוד בבניית מסילת הרכבת לחיג'אז.
_new_ הוספת תגובה



[•] מדוע אינך נוהג כ אדם?
סתם אחד (יום חמישי, 23/10/2008 שעה 6:13)
בתשובה לeric.forster@forsteradvisors.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]... פורסטר, (זהו שמך האמיתי או אינגלזת אותו כדי להרגיש וואספ, צאצא של המייפלאואר?) לך לך מהאדמה הטובה והגזולה של האינדיאנים של פוקהונטאס .
ותפסיק להטיף לנו, שאנו על אדמת אבותינו מוסר
[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] מדוע אינך נוהג כ אדם?
(יום חמישי, 23/10/2008 שעה 18:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אחד, את זכותי להביע דעה לא קבלתי ממך.לך יש זכות המעוגנת בחוק להביע דיעות פשיסטיות-גזעניות, ולי יש זכות להציע לך שתסתכל במראה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי