פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 7:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדוד: לתת למצעד השנאה של מרזל לעבור ולקוות למינימום כיסוי בתקשורת,
זו בדיוק התגובה הלא-נכונה.

לעין: לא התקשורת אשמה באפקט הציבורי שיש למעשים כשל מרזל. 'פרויקטים'
מסוג זה מכוונים כמעשים סמליים שהאפקט שלהם דומה לאפקט של מעשי טרור.
גם לרוב מעשי הטרור אין השפעה צבאית כמותית אלא השפעה סמלית על תודעת
הציבור. הטרור, בשני המקרים, של מרזל ושל טרוריסטים אחרים, מטרתו ליצור
פחד וחשדנות ולחזק את המגמות הגזעניות שכבר קיימות בחברה הישראלית.

והבעיה אינה בעיה של חוק. היא בעיה של מוסר חברתי המעוגן במצפון אישי
ובאירגון החברתי המאפשר התנגדות למעשים ולמגמות גזעניות. אין להשען במקרים
האלה על תגובת המשטרה ורשויות החוק, במיוחד כאשר בישראל אין חוקים נגד
התבטאויות גזעניות.

בעיה דומה קיימת במיקרו-קוסמוס של 'ארץ הצבי'.
יש באתר משתתפים המשתמשים כדרך קבע בביטויים גזעניים מובהקים, בין
כניגוח יהודים המשתתפים באתר, או ככתב שיטנה נגד התושבים הפלסטיניים
של ארץ ישראל. אין בכך משום עברה על החוק הישראלי, אך יש ציפיה מוצדקת
שהמשתתפים באתר יגיבו בהתאם לביטויי שנאה אלה איש בהתאם למחנה
הפוליטי אליו הוא שייך. יש ציפיה שבין בימין ובין בשמאל לא תהיה סובלנות
לגילויי גזענות בישראל של 2008. אך למרבה הפלא יש ויש.

האם הציבור הישראלי יוצא לאום אל-פאחם בהפגנה גדולה של אנטי-גזענות
יהודית-ישראלית. האם אנו מאמצים אל ליבנו את ה'יהודים הנרדפים' של האומה
הערבית - המיעוט הערבי בישראל? אל חשש.

במקום זה אנו מעיינים בספרי החוק הישנים ובאין שם מענה אנו נשארים בבית
לשבת מול הטלוויזיה ולראות את המהומות בחדשות הערב.

באותה טקטיקה נוהגים המשתתפים באתר ביחס לביטויי הגזענות הבוטים
שנשמעים כאן שוב ושוב. 'אין מה לעשות, זו דרכו של עולם, אנשים אומרים
דברים מטופשים ברגע של כעס'.

אך אלה הכל תירוצים, כי מנסיון העבר אנו יודעים שאין בתי משפט יכולים
לבטא את ההתנגדות של חברה בריאה לגילויי גזענות בוטים. האנשים צריכים
לצאת לרחוב, - כן, לאותו הרחוב בו מתגודדים הפשיסטים והגזענים היהודים,
ולהשמיע את קולם הפרטי האישי, כי זה הקול הקובע בענייני מצפון ומוסר.

וכאשר קטני האמונה מפסידים, כי הציבור כן יצא לרחוב, נוצר לפתע מומנטום
מפתיע של חברה שמצאה את קולה בצירוף של הקולות הבודדים שבאו להפגין נגד
הבורות הגזענית, ולפתע, יש מאין, אפשר שוב לדבר על הקול המוסרי של החברה
בה כל זה מתרחש.

המענה היחידי למרזלים הוא קולם הברור של יחידים רבים שאינם מוכנים
לעבור לסדר היום על גילויי גזענות בוטים של יהודים בריונים.

ובמקום לשבת בבית ולחכות שזה יעבור איכשהו, יש לקחת את האוטו ולצאת
למקום ביום ההפגנה לאות תמיכה בתושבי המקום.
ובמקום להאשים את התקשורת ממקום מבטחים, אפשר לפרסם מודעות בתשלום
בעיתונות המקומית כמחאה על קיום מצעד האיוולת והבורות.

זו ההזדמנות לכל איש ואישה ילד וילדה בישראל להפוך ל'איש רוח'.
אנשי רוח אינם נמדדים בתוארם האקדמי ואפילו לא בהישגים מדעיים. איש
רוח נמדד בתרומתו למצפון הלאומי והאוניברסלי, בעמידתו בעת משבר מוסרי
לצד הקורבנות האלימות. ובמובן הזה כל אחד יכול להיות איש רוח. תלוי
באומץ האישי, - לא במשטרה או בבתי המשפט או בגודל של מסך הטלוויזיה.

מה שסופר לנו כילדים בהקשר של ליל הבדולח בגרמניה היה שמעטים
בקרב הגרמנים מחו נגד תקיפת היהודים ורכושם אז. ואחד הפרוייקטים הגדולים
של הגרמנים לאחר מלחמת העולם השנייה, כחלק משיקום גרמניה, היה
לתעד כל שמץ ורסיס מידע הקשורים להתנגדות פנים-גרמנית למשטר הנאצי.
הרבה כמובן לא היה קיים, אך הדגשת הנושא, המוכרת לכל מי שביקר בגרמניה
כאורח רשמי בשנות הששים והשבעים, מצביעה על חשיבות מעמדה של ההתנגדות
המוסרית של אזרחים מן השורה במצבים בהם אומה שלמה, חברה שלמה
מאבדים את המצפן ואת המצפון.

האופן בו אנו מחפשים מישהו בעל אוטוריטה שיעשה או יאמר לנו מה לעשות
בעניין גילויי הגזענות בישראל, בין אם ברחוב באום אל-פאחם או באינטימיות
היחסית של 'ארץ הצבי', הגישוש הזה באפילה הוא אכן גישוש באפלה הפנימית
של כל אחד ואחד מאיתנו. ואת האור הדולק שמאיר את הדרך הנכונה כל אחד מאתנו
צריך ויכול לגלות בעצמו. בזה אף אחד לא יכול לעזור לנו.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שתהיה שם
דוד סיון (שבת, 13/12/2008 שעה 7:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בדברים שכתבתי כל רמז לטענה שכאילו צריך מישהו לשבת בבית בעת ההפגנה של כנופיית מרזל. מצד שני אין לי את אמצעים שיאפשרו לי להגיע לכל מקום שלדעתי צריך להיות בו בכל עת. כאשר יש לי את האפשרות אני מגיע ומשתדל לא לשחק לידיהם של הרשעים.

לכן אשמח אם תסע לשם ותפגין בלי לשחק לידיהם: למחות כן עימותים כמו שהיו בחברון בעת פינוי בית המריבה לא!
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 8:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוונתי היתה בראש ובראשונה להשמעת קול ברור נגד גילויי גזענות בכל מקום
בין אם בהפגנה באום אל-פאחם או באתר ארץ הצבי. אני רואה במה שמתרחש
באום אל-פאחם ובחברון את המקבילה של מה שמתרחש לעיתים בארץ הצבי.
ומה שעומד לרועץ לפתרון הבעיה בשני המקומות זו ההססנות של החברה להוקיע את
הביטויים הגזעניים באופן ברור ונמרץ. מה שתורם להרעת המצב הרע בלוא הכי היא
החפיפה בין השיח הגזעני לבין השיח הפוליטי. נוצר מצב שבו יש מעין היתר רבני
להשתמש בביטויים גזעניים בהקשר של המאבק על המשך ההתנחלויות, וסחף
דומה קיים גם בשיח החילוני ברובו הפוליטי, כפי שאנו רואים באתר, כאשר רבים
מהתומכים בהמשך הכיבוש הישראלי מתבלים את דבריהם בביטויים גזעניים
בחסות ההקשר הפוליטי. וזה סחף מסוכן. הקיטוב בישראל בין רוב יהודי למיעוט
ערבי, ובין אזרחי ישראל לבין הפלסטינים יושבי השטחים, יכול להתנסח ברובו
במונחים פוליטיים חריפים ככל שיהיו, מבלי להכנס לנושא הבין גזעי. אך ברגע
שהניסוחים הגזעניים משתלטים על הוויכוח הפוליטי-מדיני- חברתי, נהרסת
האפשרות לאיזשהו דיון ענייני.

התחילו בזה הדוברים הנמרצים מדי של הימין המתנחל כבר בשלב די מוקדם.
מושקוביץ ז''ל טרח ימים כלילות בדמוניזציה של הפלסטינים, כשכל מטרתו
בכך היתה ליצור בסיס להמשך שהותו בשומרון. אריה עירן משתמש בניסוחים
הגזעניים הבוטים ביותר כדי לשכנענו שזה בסדר לגרש כארבעה מליון תושבים
פלסטינים לעבר הירדן. אפילו ידידנו ה'עין' מצרף ובאמת שלא לצורך את רשימת
המכולת שלו של פשעי האומות הערביות, כתגובה למאמר של ספירו על
חטאי ישראל.

הוויכוח הפוליטי בישראל ימשיך בוודאי, אך אם ימשיך להתדרדר לפסים
הגזעניים הנוכחיים, דרכו של מרזל תהפוך לדרך המלך. והדרך לעצור את
ההתדרדרות הזאת אינה דרך החוק אלא התגובה האישית בכתיבה ובדיבור.

זה גם לא עוזר כאשר במקרים רבים נותנים לגיטימיות להתבטאויות גזעניות
בשם הסימטריה או ההדדיות כביכול של 'שתי דיעות' מנוגדות במסגרת דיון
זה או אחר. הנימוק של ההדדיות במקרים כאלה אינו רלוונטי כלל, כי אין
סימטריה מובנית בין מתנחל הטוען שארץ ישראל ניתנה לו בהיותו יהודי,
וזה מקנה לו את ה'זכות' לנשל תושב פלסטיני מהאדמה שירש מאביו, לבין
יהודי אחר שטוען שמעשה כזה הוא פשע חמור. וויכוחים מסוג כזה עברו
מזמן את גבול התיאוריה הפוליטית והם מתקיימים בTWILIGHT ZONE של
הגזענות הלטנטית. כי הדרך היחידה להצדיק גניבה ישירה של ביתו של אדם
היא על ידי ביטול זכויותיו העקרוניות כאדם. ואת ההשמדה הזאת ניתן להשיג
רק באמצעות הכלי הישן המוכר של הסטיריאוטיפ הגזעני: הערבים הם עם
נחות ורצחני שאין לו הסטוריה אמיתית במזרח התיכון (או כמו שעירן טוען
בדרך האופיינית לו כל כך: הערבים באו לארץ ישראל כדי להתפרנס מפיתוח
הארץ בעקבות היהודים) ולכן מותר וצריך להורישם.

התנעת המכונית והנסיעה לאום אל-פאחם יכולה להיות מובנת גם כמטפורה.
_new_ הוספת תגובה



אפילו שקע מארינה ליד הפיליפינים אינו עמוק דיו
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי לתאר את עמקות ניבלותך .
עבריין מיקלדת שכמוך , שנחבא כמו תמנון בעומק נקיק ימי , שמתמיד לתקוף בלי ביסוס עובדתי , שמתיימר להיות מוסרי , שחסר היגיון ולוגיקה , שטוען לקאנטיזם , ראוי רק לתקיפה בלתי פוסקת עליו ויותר מזה על דיעותיו ועל ריגשותיו .
תחילה הופתעתי מכתיבתך המתונה על מרזל אנד קומפאני , ולפתע מי מופיע ? שמי !
הפלא ופלא . מעולם לא הבעתי דיעה על מרזל בכתובים . אבל אתה בשיפלות הצלחת לחבר אותי .
על פי כתיבתך אתה האדם הבלתי מוסרי ביותר שאני מכיר . יגאל עמיר יותר מוסרי ממך .
ואל תשכח להביא בולבוסים , מר ''ביקרתי בגרמניה כאורח רשמי'' . מר ''אני לא אבנרי'' .
_new_ הוספת תגובה



AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה כתב,
''אריה עירן משתמש בניסוחים הגזעניים הבוטים ביותר כדי לשכנענו שזה
בסדר לגרש כארבעה מליון תושבים פלסטינים לעבר הירדן.''

מה בזה לא נכון או לא מדויק?

ורק כדי להעמיד דברים על דיוקם: ביקרתי בגרמניה
כחבר במשלחת סטודנטים ישראלית, כך שזכינו
לאירוח רשמי. והיה טוב אם היית מניח לאובססיה
שלך עם אורי אבנרי להירגע קצת.

גם את מקור הטענה החוזרת שאני ''טוען לקנטיזם'' קשה
לי להבין. הרי את היחוס לתורת קאנט אתה עצמך העלית.
אז איכשהו בהזיותיך טענתך שאני מסתמך על קאנט הפכה
ל'קנטיזם' שלי.

ובנוגע למוסר הקלוקל שלי:
שאלתי אותך כבר מספר פעמים ישירות האם
עקירתם של כארבעה מליון תושבים פלסטינים מארץ ישראל,
במטרה 'לפנות מקום' ליהודים שעדיין לא נולדו, זו פעולה מוסרית?
ובכל פעם התחמקת מתשובה, לבד מפעם או פעמיים
שבהן הגבת בביטויים כגון ''הערבים רוצחים''. וקשה לי להבין
האם כיוונת בכך למענה ענייני או שפשוט התרגזת וזה נפלט
לך?

זמן מה לאחר שהעליתי את ההיבט המוסרי של הכיבוש המתמשך,
ושל תכניותיך בנושא הילודה והטרנספר, התחלת לטעון בתגובות
שונות שלך שאתה פנית ושאלת אותי לניסוח עמדתי בנושא המוסר
ושאני סירבתי לענות בעניין זה. ובכן, גם בהזדמנות זאת הפכת את
היוצרות. וקשה לי להבחין האם הבלבול הזה הוא אצלך או שיש
לו איזשהו בסיס עובדתי? הרי אנשי עובדות אנחנו.

כן, וכמעט שכחתי (א-פרופו הקשר בין המאמר למעלה ואיזכור
שמך בתגובתי): האם ההזמנה ששלחת לכולנו להשתתף ב'קומזיץ'
של שריפת הבתים החברון, משייכת אותך מבחינה אידיאולוגית לחבורתם
של המרזלים, או שאתה מה שנקרא 'קבלן פרטי' בעניין זה?
_new_ הוספת תגובה



AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 12:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצחיק . מאד מצחיק .
למה ?
כי ההתחלה של הביקורת הנוכחית נגדי מתחילה באמירה לא נכונה מבחינה לוגית .
אין הר מספיק גבוה - שגיאה לוגית .
הלאה
אתה אינך מאשר בפה מלא ובאמירה ברורה שראוי להגדיל את העם היהודי למימדיו שלפני השואה .
וגם
כדי לפסול את הטענה שלי אתה טוען שאני לא מציג את מספר ילדי - זה כשל לוגי .
ועוד
אני לא משתמש בביטויים גזעניים להוכחת טענותי , אלא כדי להרגיזך . אפרורפו בולבוסים .
וגם זה
טענותי נגד הפלסטינים מבוססים על הצגת דבריהם כשקרים . על החלטת חבר הלאומים . על דחיית הערבים את החלטה 194 וגם 181 . על פרוץ הנאכבה עם רצח 8 אזרחים יהודים ביום 30/11/47 . על 1921 , 1929 1936-19239 . על סורת הפרה בקוראן . על הגדרת פליטי 1948 כפליטים 60 שנה אחרי . על טרור נגד אזרחים .

וזה אתה שטוען למומחיות בקאנט ובמוסר שלו . יחד עם אריסטו .
ומדיון על המוסר אתה התחמקת בעבר וגם כעת .

והעיסוק האובססיבי בשם משפחתי הישן פריהאוף תוך הסתתרותך צאחורי אנונימיות אף הוא ניבזי ולא רלוונטי .

ובכלל אין קשר לשמי עם מרזל או עם הזמנתך לטוזיק עם בולבוסים .

והדיספרופורציה הזועקת לשמיים בהשואת 4 בתים שרופים בחברון עם 30.000בתי יהודים שרופים בגרמניה .
ובנוסף
הדיספרופורציה בין מעשי ברוך גולדשטיין ו1500 קורבנות הטירור הפלסטיני .

בסיכום אתה גזען אנטי-יהודי במסווה של טהרן מוסרי .
_new_ הוספת תגובה



AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 13:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אייענע 'יוסלה' מומחה לקאנט....
בכל מקרה זה לא ניחן בפוסטים שלו.
'יוסלה' חוזר באובססיה על דמגוגיה בגרוש,
והוא מנסה להסביר כל טענה שלו נגד הימין הישראלי
ב'מראי מקום' מהסוג הכי פחות מתאימים: הוא מרחיק עדותו
ל''ליל הבדולח' (שכשלעצמו זה ביטוי של הנאצים לפרעות ט''ז
בחשוון תרצ''ט), משווה בין הנאצים לציונים כמעט בכל פוסט,
תומך בפלסטינים שעושים טרור ובתנאי שהטרור הוא נגד
יהודים (כי לדעתו יש להם עילה והעילה 'טובה') ומתנגד
לטרור פלסטיני בפלסטינים (לא כי הטרור הוא רע מכל
בחינה, אלא שזה רע לעמדותיהם של הפלסטינים נגד הציונים).

הצורך של ה''יוסלה'' להשוות כל אירוע בישראל לנאציזם הגרמני הוא צורך מוכר שתעשיית הפופאלגנדה (PrpPALganda)
בכל רחבי עולם הפוליטיקה והאינטרנט העולמיים. בכך
מבקשים המלעיזים לקצר מאמץ תוך ביצוע איגוף שמאלני רחב
של האמת, להפצת דיברי השקר שלהם במטרה לרפד את דרכם
לעבר מחוזות שאיפתם - לחסל את מדינת היהודים.

לכן טרוריסט ערבי אצלם הוא ''לוחם חופש'' (חופש למי?
לאמת? לחיים בכבוד? לשאהידים להתאבד?), ארץ ישראל
היא 'פלסטין הכבושה', מתנחל הוא מתנחבל, החמאס הוא
פרטנר לשלום ועוד סלוגנים נבערים מדעת שכאלה.

טישטוש האמת היא משימה עיקרית בדרך להשגת מטרות השקר
של השמאל הקיצוני. לכן נוח להם בסיסמאותיהם להציג
את הציונים כנאצים, אם כאמירה ישירה שלעיתים גובלת בהפרת הגיון, מוסר וחוק. ואם כאמירה פתלתלה שיעודה
להטמיע בעורמה תודעה שיקרית כזו.

כמובן שההבדלים המציאותיים זועקים לשמיים.
בגדול, הגרמנים והערבים רצו / רוצים להשמיד את
היהודים / ישראל. יהודי גרמניה וישראל לא רצו ולא
רוצים להשמיד גרמנים / ערבים.

ההבדל שמשבש לשמאלנינו היקרים את הדעת הוא שכיום
היהודים חזקים ויכולים להחזיר מלחמה שערה ולנצח. וזה
מרתיח להם את ה'קאנט'ים והפיוזים שלהם!!!!!!!!

השקרים של האנטי ציונים בסופו של דבר לא הצליחו להצמיח
אף שערה, אפילו לא על לשונו של ערפאת, גדול הדמגו-
פרזיטים הפלסטינים (עד כה).

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היית אדם מוסרי וישר דרך כי אז היית מגנה את הפאשיזם והנאציזם המוסלמיים באותה מידה של דבקות שאתה תוקף את יריביך הפוליטיים הקיצוניים שמימינך.

ההשוואתך הנדושה של מפגיני ימין קיצוני נגד ערבים עם מעשי הנאצים בשנות ה-‏30 וה-‏40 מצביעים רק על אטימות ליבך ושיכלך ועל טביעתך העמוקה בסחי הפוליטיקה השמאלנית שמאבדת ערכי מוסר בבואה לדון בזוועות שהערבים ביצעו ומבצעים ביהודים. זוהי בבחינת תופעה שמצביעה על סלחנותם של השמאלנים קיצוניים ל'נאטיב הבורים וההדיוטות' הערבים שהם פיתחו לעצמם מזה שנים. יש לך מעין רחמנות על מסכנותם המוסרית והחברתית, האישית והכללית של הערבים, שברובה היא תולדה של אי קבלתם מלכתחילה את היהודי כשווה להם וכבעל זכויות לאומיות בארץ ישראל.

ניכר בך שאטימותך זו שוללת ממך את יכולתך לאפיין, למיין ולברר את הסוגיות הבסיסיות של הסכסוף היהודי - ערבי בארץ ישראל. אבל אם אתה טועה, אל תנסנ להטעות אחרים. אל תהפוך לשליח השטן הגדול שרוצה רק בהמשך מלחמת התרבות והדת להכחדת ישראל ויתר העולם המערבי.אל תהיה משרתם של רשעים !!!!!

* כשאתה רוצה לתקוף עמדות של ימנמן כזה או אחר, כמו עירן במקרה הפרטי הזה, תשתלד לצטט אותו במדוייק ולא לשפוך רוטב אדיר של דמגוגיה שמאלנית כדי להציגו כפי שנוח לך.

* מי שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-‏60 דציבלים חייב להבין שקריאתו של ימנמן לנישול ערבים שמגיעה רק ל-‏5 דציבלים, היא כמו מנגינת החליל לעומת הטראראם של חצוצרת השמאלני.

* אז אצלך הכל מטאפורה. תכתוב על זה משהו ותהפוך את זה לאופרה אפורה ומתה, אולי ייכנסו כמה מזומנים לכיסך ותהיה קפיטליסט לרגע!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב הדמגוג בפעולה:
''מי שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-‏60 דציבלים''

אצל החכם, יהודים המתנגדים להתנחלויות,
בשל היותן מכשול ברור ומכוון להסכם שלום,
הם בעלי 'תאווה לנישול יהודים מביתם'.

כאשר קומץ יהודים עבריינים שגנבו ועדיין גונבים
אדמות של פלסטינים בשטחים מחזיקים מדינה ושני
עמים כבני ערובה, הרי התגובה המתבקשת היא
פינויים המיידי מהשטח. אך אצל החכם, העבריין הוא
היהודי הטוב, והפלסטיני שאת ביתו גנבו הוא טרוריסט
מסוכן, והיהודי שמוחה על המעשה הוא אחד שפל
''שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-ְַ60 דציבלים''.

אני חושב ששמיעתו של החכם לקויה.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שתהיה שם
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה משתמש במילה ''ימנמן''?
_new_ הוספת תגובה



צביעות והתנשאות לשמה
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 8:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.מהו ''המוסר החברתי'' שבשמו אתה כותב? אולי פעם אחת תסביר זאת לנו בכדי שנבין. יתכן שאתה נותן את התשובה בהמשך המשפט במילים ''המעוגן במצפון אישי'', כלומר זהו המוסר האישי שלך ותו לא. את זה אני מקבל,לכן המוסר שלך אינו חברתי אלא אישי,כמו לכל אחד מאיתנו.
ב.יש להשען אך ורק על תגובות המשטרה ורשויות החוק. יש בישראל חוקים נגד התבטאויות גזעניות והיו על כך פסיקות בעבר. מה שאתה מציע זה בדיוק מה שאנשי הימין הקיצוני מציעים. לא להשמע להוראות המשטרה ולנהוג לפי החוק, כי לשיטתם החוק אינו מתאים למציאות שלהם.
ג.א י ן באתר משתתפים שמשתמשים דרך קבע בביטויים גזעניים. מי שמתבטא כך-נמחק.ואם הוא מתמיד בכך הוא גם מורחק. והיו כאלה! ניגוח יהודים אחרים המשתתפים באתר? אתה מוליך את טבלת הניגוח בהפרש ניכר לפני הבא אחריך בנושא זה.
ד. מרזל ובן-גביר מחפשים את זרקורי התקשורת. ללא זרקורים אלו מעשיים שווים כקליפת השום. יציאה לאום אל פחם להפגנת נגד זה בדיוק תקוותם. וכרגיל אצלנו מפלס הטיפשים גבוה מאוד ויש לצפות שהיו לא מעטים כאלה,בין היתר גם כן להאדרת שמם ודמותם במחנה השמאל.
דוגמא חיה ותוססת: ההתאגדות החדשה של השמאל שכל אחד שם הוא איש רוח וידוע בתחומו אך ביחד הם מצבור גדול של טיפשים שלשעברים רודפי כיסאות לשים אותם כמו בצק.
אני הייתי מייעץ לכל יהודי חובב חוק להדיר רגליו באותו יום מאום אל פחפ וכן הייתי מייעץ, בצנעה, לתושבי העיר להתעלם לחלוטין מעדת מחרחרי הריב האלה.
ולסיום: אם תתיחס ביתר כבוד לזולתך תראה פחות ביטויים ''גזעניים'' ויותר השקפת עולם ודעות אישיות.
_new_ הוספת תגובה



מבקש הסבר
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי מישהו יסביר לי למה זה דמוקרטי ןקביל כשערבים מגיעים לת''א ומפגינים נגד קיום מדינת ישראל וזה לא דמוקרטי ולא קביל כששני המתועבים רוצים להפגין באום אל פאחם נגד הערבים. אל תבינו לא נכון - שתי המטרות מתועבות בעיני באותה מידה אבל אינני רוצה שהמדינה תמנע מהערבים להפגין למען מה שנראה להם נכון וממרזל להפגין למען מה שהוא חושב לנכון וזאת בלי קשר למידת הבחילה מאלה ומאלה.
_new_ הוספת תגובה



מבקש הסבר
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה'ערבים שמגיעים לתל-אביב ומפגינים', מפגינים בדרך כלל לא ''נגד קיום מדינת
ישראל'' כלשונך, אלא נגד הכיבוש הישראלי בשטחים. ומגיעים איתם להפגנות
גם יהודים. אין מקום להשוות הפגנות של ערביי ישראל נגד הפרת זכויות האדם
הבוטה בשטחים לבין ההפגנה של מספר יהודים גזענים מוצהרים בלב ישוב ערבי
ישראלי. ההשוואה מביישת את הכותב, או לפחות מצביעה על בורותו.
_new_ הוספת תגובה



אתה נוהג בהסתר פנים
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עושה לערבים הנחה. בתל אביב הם מפגינים לאוזן שלך שתשמע את מה שאתה רוצה לשמוע, במסגרת המשחק הפוליטי הישראלי התיקני.

אבל כשהם חוזרים לעריהם וכפריהם הם מפגינים נגד קיומך הפיזי, נגד קיום מדינת ישראל, בעד 'פלסטין מהירדן לים' כמנוף ל'פלסטין הגדולה'.

אני מניח שזו רק אשמת בורותך שאינך מודע לאמת שזורמת מתחת לפני השטח שמסננים ממך את האמת הזועקת.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מבקש הסבר
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי התקשורת, דבר שגם נראה בצילומים. במספר הפגנות כגון אלו שתיארת נישא שלט ועליו כתוב ''די ל-‏60 שנות כיבוש''.
אין צורך לסייר בגרמניה במסגרת סיורי סטודנטים בשביל להבין שזה שלט ששולל את קיום מדינת ישראל ולא את כיבוש יו''ש.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי