פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 09/04/09 10:39)
יוסלה-שתסבול
סתם אחד (יום חמישי, 09/04/2009 שעה 11:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב להרוג ערבים
טוב לכבוש שטחים
טוב לנסר עצי זית
טוב להכות ערביות
הקרבן אשם בקירבונו
אבנרי אשם במהותו
אתה אשם במצבך
_new_ הוספת תגובה



 
סתם אחד (יום חמישי, 09/04/2009 שעה 13:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההיפוך בו מתנסה הכותב נוגע ללב:

הכותרת מציינת את הסבל שאמור להיות מנת חלקו של יוסלה,
אך בגוף התגובה מודגש סבלם של התושבים הפלסטינים.

זה, בתור התחלה כבר טקסט מסוכסך בתוך עצמו:
מדוע יוסלה הוא הסובל המיועד כאשר הקורבנות הם
פלסטיניים?

וצורת המשפטים: ''טוב לנסר עצי זית'', מביאה אותי למסקנה
שיוסלה אינו אמור לסבול בשל היותו הקורבן המיידי של מעשי
הבריונות המתוארים, אלא שהסבל של יוסלה נגרם מהיותו
עד לכך שכותב התגובה נהנה ממעשי הפשע.

כאן כבר יש לנו מודל המורכב משלושה משתתפים: 1. התושבים
הפלסטינים שהם הקורבנות המיידיים של הרצח, הגניבה, ההשחתה
והכיבוש בכלל. 2. אריה המנקנק שמזדהה עם הרג התושבים הפלסטיניים,
עם הכאת הרועה מסוסיא, ועם השחתת עצי הזית בידי מתנחלים יהודיים.
ו-‏3. יוסלה, שאמור לסבול בשל היותו עד להנאתו של הנקנקן בביצוע
הפשעים.

אך הנקניק ממשיך בפיוט החושפני
(נכנס אלמנט האשמה): 
''הקרבן אשם בקירבונו
אבנרי אשם במהותו
אתה אשם במצבך.''

יוסלה, כך משתמע, 'אשם במצבו'.
אך יוסלה הוא קורבן, גם לפי דבריו של
הנקנקן, לא של פשעי הנקנקן אלא של
הנאתו המופגנת של הנקנקן העבריין בעת ביצוע
הפשעים נגד האוכלוסיה הפלסטינית.

ומשתמע מכל זה שלא די לאריה בהיות התושבים
הפלסטיניים קורבנות למעשי פשע נגד האדם, בכל
תחום של חייהם, אלא לוקח הוא על עצמו את
ביצוע הפשעים כאמצעי לגרימת סבל ליוסלה.

ובסוף כל זה, טורח הנקניק להאשים את יוסלה
בכך שאמור הוא לסבול.

זו כבר לא האשמת הקורבן סתם,
אלא האשמת הקורבן ברמה פתולוגית,
כאשר הכותב לוקח על עצמו את האחריות
לביצוע הפשעים כולם, ויוצר את המשוואה
הבלתי אפשרית שבה אמור יוסלה להיות מעין
תחליף קורבן מוזר.

נראה שלאריה אין הבנה רבה באריטמטיקה, כי
הדגש שהוא שם על התפקיד של יוסלה במשוואת
הפשיעה והסבל המתוארת למעלה, אינו זה של אחד
המשתנים במשוואה, אלא התפקיד של הלא-משתנה
- הגודל הקבוע במשוואה, המספר שסביבו 'מסתובב'
כל הסבל שעליו שואף הנקנקן לקחת אחריות.

נראה ליוסלה שלאחרונה מתרבות הפניות הישירות
אליו, כמוקד של הסבל הנגרם על ידי ישראל וישראלים,
- ראה צהלות השמחה של הצופיה שפונות ישירות ליוסלה,
ובכך נותנות ליוסלה את הכוח של מעין כומר מוודה.
וכך גם עם האריה השני, הנקנקן, שמזדהה אמנם עם עושק
ורצח התושבים הפלסטינים בשטחים, אך שואב סיפוק הרבה יותר
גדול מהאפשרות לגרום סבל ליוסלה. זה מחניף לי קצת,
אך גם מעורר חלחלה. להיות מושא של שנאה כה פרברטית
זה לא נעים.
_new_ הוספת תגובה



 אין קאסמים! כל קרבן היה שווה!
ע.צופיה (יום חמישי, 09/04/2009 שעה 14:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



 סינדרום הילד המוכה
סתם אחד (שבת, 11/04/2009 שעה 2:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמן המלחמה נגד תושבי עזה, וגם כעת, כאשר 'חזית הסירוב' של אזרחי
ישראל המסרבים לקחת אחריות על פשעי עזה המונחים לפתחם,
בולט תפקידו של הצופיה בתור הסמן הימני של התגובה לטבח:

ללא כל חרטה נראית לעין, הצופיה ממשיך להצדיק את הטבח
של האוכלוסיה העזתית ואת הרס בתיה. ואני מודע לאפשרות שכל
הברוההה וההתלהבות של הצופיה בעניין זה הם בסך הכל מאפיין
של תגובתו ליוסלה, ואינם משקפים את מה שהוא באמת חושב,

אך עד מתי ימשיך הצופיה לחזור למקום הזה, המקום האפל של
שוחרי הנקמה בפלסטינים, בילדיהם ונשותיהם? כמו ילד מוכה
בעצמו חוזר הצופיה אל המקום בו הוכה ואל מענהו, כמבקש
להיות מוכה שוב. והמכה הוא צופיה עצמו.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף!!!!!
ע.צופיה (שבת, 11/04/2009 שעה 6:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יעזור לך!
המציאות היכתה ומכה בך ללא רחם.
אין קאסמים!!!
יוסוף, לאחר 7 שנים של נסיונות רצח של ילדים, נשים, קשישים וסתם אזרחים בדרום ישראל, סוף סוף, יש סוף למעשי המרצחים הפחדניים של החמאס - אין קאסמים!!!!!!!!
תשאל, יוסוף הקטן, למה אין קאסמים?
כי ישראל למדה את השיטה.
תוריד לנמושות את הגנת הילדים והנשים והם נכנסים למחילות.
כך קרה בעזה, בדחייה, בבגדד ובאפגניסטן.
אין ילדים שמגינים, אין מרצחים.
נכון לכלל הערבים, בפרט לפלשתינאים.
יוסוף! זו המציאות ואין בילתה.
תלמד ותפנים.
_new_ הוספת תגובה



ציף ציף מעל לרציף...
סתם אחד (שבת, 11/04/2009 שעה 6:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם ששה-עשר סימני קריאה אתה בוודאי צודק.

הבעיה היא שהכחשת את כל הדיווחים מעזה
בזמן המלחמה. ועכשיו כאשר הדיווחים הללו
אומתו בידי צה''ל ברובם הגדול, אתה ממשיך
להכחישם.

ובאותה העת אתה מסתמך על הדיווחים הללו
אותם אתה מכחיש, כאשר אתה מסביר בשמחה
רבה שאכן רק חיסול הילדים והנשים בעזה הביא
לתוצאה המיוחלת.

שתי עובדות עולות כאן:
1. הכחשת ועדיין הנך מכחיש עובדות שאומתו,
ואינך רואה מקום להתנצל בפני יוסלה על שגידפת
אותו בכל פעם שהביא עובדות אלה לאתר.
2. אינך מתמודד עם הכשל ההגיוני שנובע מביסוס
עמדתך בעניין המוסרי על עובדות ודיווחים אותם הנך
ממשיך להכחיש בקול.

כדאי שתחליט אחד משניים:
או שהדיווחים מעזה היו אכן מפוברקים כפי שטענת ועדיין
הנך טוען, ואז, אם לא היו נפגעים אזרחיים כה רבים, אינך
יכול לטעון שטוב שנהרגו אזרחים כה רבים בידי צה''ל,
או שהדיווחים נכונים, ונפגעו אזרחים רבים בעזה, ואז
טעית בהכחשת אמינות הדיווחים מלכתחילה.

או ש... או ש...

ואת הנושא המוסרי, - האם ישראל נוהגת באופן מוסרי,
הייתי במקומך משאיר למי שהם אנשי מוסר מלכתחילה.
בתור אחד המצדיק חיסול משפחות שלמות בבתיהן בעזה
כדי לשרת מטרות כאלה ואחרות ישראליות הייתי נמנע
מלדון בהיבט המוסרי של ההתנהלות הישראלית בעזה.
עמדתך פוסלת אותך, עקרונית, מלדון בנושא המוסרי, כי
היא עמדה שאינה מוסרית בעליל, וגם אינה חוקית.
אך שכחתי לרגע שכישראלי הנך שייך לציבור שלם הפסול
מלדון בנושאים של מוסר וצדק, בשל מעורבותם במעשים
שאינם מוסריים בעליל.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף,אומלל שלי
ע.צופיה (שבת, 11/04/2009 שעה 8:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליבי,ליבי עליך.
כמה אכזרית המציאות. כמה מתוקות האשליות.
הדיווחים מעזה מתבררים מיום ליום כמפוברקים יותר ויותר.
לא האמנתי להם ואיני מאמין גם היום לשטויות של דוברי החמאס.
קשה לראות את המציאות מעומק המחילות.
כמובן שאין בדעתי להתנצל על משהו. כל מה שאמרתי, כבר לפני שנתיים ( ''דיבורים בצד כתישה'')הוכח כנכון.
לכן, פלשתינאי חמוד שלי, תמשיך לעצום חזק את עיניך ולשגות באשליות כי המציאות קשה וספק אם תעמוד בה.
אגב, למיטב ידיעתי, אריה עירן אינו משתתף בפורום זה לפחות 6 חודשים.
גם זה חלק מאי ראיית המציאות שלך.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי