פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לspinner013@gmail.com, 06/03/10 20:28)
מפלגה הקטנה
יוסף אליעז (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 2:36)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא לא פשוט וניסיתי להסבירו.
אוסיף כמה מילים. נניח שתראה תמונה של 13 חשודים באונס. לך הדבר לא יתן כלום. הם אלמונים בשבילך.
להם- אפשר שהרסת את החיים.

משפט יכול שימשך שנים. כל המדינה, ובעיקר מכריהם, ידעו שאלו אנסים.
כאשר המשפט יסתיים ומי מהם ימצא זכאי - שוב לא תהא לו תקומה. חייו נהרסו מזמן.

חפים מפשע שאופיים נרצח ע''י העתונות- רבים, רבים מאד.

מי שמנסה לפרסם את תמונת הנערה הוא מנוול אמיתי, וראוי לעונש פלילי ולחיוב בפיצוי כספי ענק.

יש למדינה אינטרס להגן על קטינים, ובוודאי קטינים שדינם טרם נחרץ והם בגגדר חשודים בלבד.

יש להזהר מלהטביע חותם של ''אשם!'' בכל מצח. אות קיין במצחו של צעיר שטרם נשפט הוא אות קיין במצח של כולנו !

זה שתהרוס חיי קטין חשוד לא ישיב לנערה את שגזלו ממנה.

לא על כל עבירה יש לכלוא אדם, ובעיקר אדם צעיר שעוד ניתן לשיקום. הוא יקבל עונש אחרי שיורשע. אם יורשע.
הריסתו לא תתן לנערה דבר, פרט אולי למענה מסוים לרצון לנקום. נזקו עצום מתועלתה בפרסום כזה.
ובמקרה הספציפי - אם תגלה לציבור מי הקטינים- כולם ידעו באיזה בית-ספר הם לומדים ועל נקלה יזהו את אותה נערה , חברתם [אוי לחברות זו...] ללימודים. פה חשיפתם היא גם חשיפתה.

אני בהחלט מבין ללבם של הנערה והוריה. יתכן שבעוד מספר חודשים בנם יהא מעורב בעבירה דומה. יחסי מין אסורים נפוצים כיום מאד.
פתאום הם, הורי הנערה והנער, לא ירצו בפרסום.

בקצרה: זהו נושא מורכב שלא נרד לסוף פתרונו כאן, בבלוג.

אוי למי ששופך דם נקי, ומקובל עלינו שאדם שטרם הורשע עומדת לו חזקת החפות.
זה צודק? בודאי שלא תמיד. אנו מדברים על משפט. לא על צדק.

הצדק הוא אישי לכל אדם, ולעיתים אף שונה לאותו אדם בסיטואציה שונה. הצדק הוא סובייקטיבי.
המשפט אמור להיות אוביקטיבי , לכולם.

מישהו העיר לגבי המצב במדינה. הוא נורא. אני מסכים.
קלטנו עליות רבות. אנשים נקלעו לארץ חדשה, לשפה חדשה, ללא תעסוקה. רבים בדו את הראש ואת הצפון.
במשטרה עסוקה מדי. לעתים- אינה מתפקדת. לעתים רחוקות - מושחתת.
חשבו כמה שוטרים מועסקים מדי שבת בכותל ובהר הבית, בהפגנות מול הגדר, בהתפרעויות, בלי שבת וחג. כמה פעולות בתחום הבטחון מוטלות עליה. גם כלפיה קשה לבוא בטענות.
מהפרקליטות גם אני אינני מתפעל. לא מעיסקות הטיעון ולא מקצב הטיפול ומעינויי הדין.

בתי המשפט עמוסים מדי. לא תמיד בחירת השופטים נכונה. גם שם יש פוליטיזציה רבה.אבל בסך-הכל אנו יכולים להתגאות בהם בגרך כלל.

אבל כל זה כמעט ואינו קשור למקרה שלפנינו ולנושא הדיון - פרסום פרטי הקטינים החשודים.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק ב-‏100%
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 5:02)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מילה-בסלע.
_new_ הוספת תגובה



אילו הנאנסת היתה בתך ?
שמעון מנדס (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 5:10)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכובדי מר אליעז,

מאחר שהגישה שלך לנושא היא מאוד סובייקטיבית, לכן אשיב לך באותה במטבע, ואשאלך: אילו הנאנסת היתה בתך היית מסכים לכל מה שקורה?

אתה חס על עתידם של הצעירים שבצעו פשע נורא, שמא חלילה וחס עתידם ייפגע אם שמם ודמותם יפורסמו ברבים. ומה קורה עם חייה של הנערה שכבר נהרסו לחלוטין? לזה כנראה אין חשיבות מספקת באותה מידה.

מי שחרד לעתיד ילדיו, יתאמץ וישקיע מאמצים רבים בחינוך ילדיו. ירצע באזנם את הכלל: ''את השנוא עליך אל תעשה לחברך''. השכם והערב יתריע בפניהם, שעשיית מעשה רע תביא לפרסום שמם ברבים - וזה כשלעצמו יביא את עתידם לפי פחת.

הטרגדיה שלנו היא שאנחנו מתייחסים אל התחנות שבחיינו כאל מהתלה שאינה מחייבת. חגיגת הבר-מצווה לנער שהגיע לי''ג שנים, היא בראש וראשונה טקס הבא לבשר לנער על מחוייבותו בנשיאת עול מצוות (עשה ואל תעשה). ואנו מתייחסים למאורע כאל פיקניק שאינו מחייב במאומה. בחורינו הצעירים מתחתנים, ולמחרת כלולותיהם ממשיכים לנהל יחסי מין חפשיים עם כל הבאה למטתם. הם אינם רואים בטקס הנשואין ''קשר מחייב'' להקמת תא משפחתי בריא וסולידי. הם ממשיכים להתהדר בהצלחותיהם המיניות כדון ז'ואנים. אז לשם מה החתונה?

בקצור מר אליעז, כדאי שתהרהר מעט גם בגורלן של הנערות. לסיכום אומר: יש לי הרושם שיש לך רק בנים - תקן אותי אם אני טועה.
_new_ הוספת תגובה



אילו הנאנסת היתה בתך ?
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 7:22)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה מערב בין ענישה,הרתעה ונקמה.
המציאות מוכיחה שהענישה אינה מרתיעה ולנקמה אין ערך.הדבר היחיד שיהוה מניעה הוא חינוך,חינוך,חינוך.
_new_ הוספת תגובה



אילו הנאנסת היתה בתך ?
שמעון מנדס (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 18:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע' יקירי,

הרי במאמרי תמכתי מאד בחנוך (את השנוא עליך אל תעשה לחברך). אז איך אתה יכול לומר שאני מערב בין הנושאים? אני עניתי לאליעז שכתב לי ''תאר לך שזה היה בנך?''... אז עניתי לו כפי שעניתי.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
(יום ראשון, 07/03/2010 שעה 6:22)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מזהה ומכיר זכויות בלבד
זו התרבות המערבית שלנו
הכל זכויות וכולם נלחמים לממש את זכויותיהם
בחרב ואפילו בנשק אטומי
הזכות שאני מכיר בה היא - הזכות לחינוך יהודי
ביהדות הכל חובות
וכאשר ממלאים אותן הן הן -
הזכויות שלך
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 7:24)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכויות הן חופש.
חובות הן שעבוד.
אם השעבוד הוא זכותך בחיים שיבושם לך.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
(יום ראשון, 07/03/2010 שעה 7:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם החובה לשמור על רחוב נקי ולא ללכלך אותו- הוא שיעבוד?
זה ענין של חינוך, חינוך, חינוך ועוד פעם חינוך
חינוך הוא בתמצית ''שיעבוד'' עצמי למערכת ערכים
נדמה לי שזה גם מה שאתה אומר
אבל אולי לא מוכן ליישם...

מרוב זכויות אנחנו חיים בשיעבוד וטירור
מכל הצדדים והכיוונים
{זה נקרא - גם אך לא רק - שיעבוד למערכת של ''חופש הפרט והחידקל''
שעוד מעט ימוטט את הדמוקרטיות המערביות}
אבל אולי אתה עסוק כרגע בפרסומות
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 8:16)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשמור על רחוב נקי-זה בסדר.זו אינה חובה, זו דרך חיים. מישהו ממרק את המרצפות מבוקר עד ערב ואחר מטאטא אותם מדי פעם.
בשני המקרים הרחוב נקי.
אין ספק, הכול מתחיל ונגמר בחינוך.
אך איני מאמין בצורת החינוך שלך כפי שאתה ודאי אינך מקבל את צורת החינוך שלי.
מי שבוחר את שלך-שיבושם לו, איני אינה צרה בו. אך האם עינך צרה במי שמקבל את צורת החינוך שלי?
זכויות הן הבסיס לחיינו לא החובות.
בעבר כאשר לא היו לנו זכויות היינו משועבדים. לפרעה, למלך, לרב, למצביא, לרודן וכן הלאה והלאה.
מי שבוחר מרצונו לחיות את חייו בשעבוד שיערב לו.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
(יום ראשון, 07/03/2010 שעה 11:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נוסיף לך עוד כמה זכויות
תפסיק להשליך פסולת ברחוב?

כמו שאמרת, כאשר יש דרך חיים - זו אינה חובה
זה חלק מהחיים ולא שיעבוד, אלא חופש.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 14:44)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבריאות.
תמשיך להאמין שהשלשלאות על ידיך הן זכות.
_new_ הוספת תגובה



להבדיל אלף אלפי -אלפי הבדלות
(יום ראשון, 07/03/2010 שעה 7:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו דבריו של היטלר על המוסר היהודי שפשה באירופה
והוא טען כי מלחמתו ביהדות היא כדי לשחרר את האומה הגרמנית ולטהרה
ולהביאה אל החופש...
_new_ הוספת תגובה



להבדיל אלף אלפי -אלפי הבדלות
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 8:18)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היטלר ודבריו משמשים נר לדרכך.תמשיך הלאה בלעדינו,אתה ודברי היטלר אינם מעניינים אותנו.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 6:51)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכובדי , אף אני ניסיתי להסביר ואנסה שוב ,
תחילה עליך לזכור כי מעשה הוא סיבה הגורמת לתוצאה .
מי שיכניס מברג לתוך שקע חשמלי יבין זאת מייד ובאופן לא אמצעי .
מי שרצח ראוי לעונש כגודל חטאו .
מי שאנס ראוי לעונש , כגודל חטאו .
מי שגנב ראוי לעונש כגודל חטאו .

למה ? לחינוך , להרתעה , להגנת הציבור , לטובת הכלל .
התעדננו כבני אדם ואיננו פיראי-אדם . לכן אנו עושים כמה דברים .
1 - נתננו את הבדיקה והענישה לידי מערכת אכיפת החוק .
2 - אנו בודקים את המעשה בעזרת עדויות וזכות ההתגוננות של החשוד .
3 -אנו משתדלים שהענישה תהייה מידתית על פי חומרת העבירה .
4 - אנו עושים זאת בפומבי .

הנערה כבר נאנסה והתעללו בה . בתאווה צהובה אורבים לה הצלמים ועקפים את צו השופט בפירסום באינטרנט ובטישטוש קל ביותר .
מצד שני החשודים באינוס , לוליי היו קטינים לא היו מסתירים את זהותם א-פ-י-ל-ו - - כ-ח-ש-ו-ד-י-ם ! ! ! !

במצב הזה ראוי שיפורסמו תמונותיהם . לכשיצאו זכאים יפורסם הדבר .
ועוד נקודה - על עיסקאות טיעון שמעת ? בשל קשיי עדות רוקמים בפרקליטות עיסקה של קולת עונש ובלבד שהחשוד יענש קצת .

כאשר מערכת המשפט אינה יכולה לספק הגנה לציבור והרתעה על ידי ענישה - שם נפרם החוק . שם מתחיל התהליך שנקרא ''לקחת את החוק בידיים'' ולכן נזרקה נעל על השופטת בייניש .
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
יענקלה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 8:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התובנות שלך והתובנות של מר אליעז שונות לחלוטין.

הוא מנסה לברר אם יש אשמה ואתה רץ לעשות לינץ'.

אולי נחכה קצת ונעשה משפט צדק.

אם הנערים אשמים, אכן רצוי שיענשו במלוא חומרת הדין.

יחד עם זאת אני חושב שהתנהגות מופקרת היא חלק מחינוך מופקר, מורות מופקרות שמקיימות יחסים עם התלמידים,, מחנכים שלא מבינים חנוך לערכים מהוץ, וכן, ה''דיקטטורה הפלורליסטית'', חילונים קנאים , חשוכים,רב תרבותיים ורב תרבותיות , שמבחינתם חינוך הוא שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
ע.צופיה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 9:05)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המורה האחרונה שקיימה יחסים עם תלמיד היה בבית ספר דתי ברחובות.
כדאי לבדוק את הפינות האפלות בחינוך הדתי ואת הפינות החשוכות בחדרי השרותים בחינוך החרדי.
יש לחילוניים מה ללמוד מהגילויים שם.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/03/2010 שעה 18:28)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שזה מה שהבנת .
לינץ' הוא בדרך כלל עונש , הנעשה בידי בלתי-מוסמכים מטעם החברה .
זה קורה כאשר מוסמכי החברה אינם עושים את מלאכתם .

המרקם החברתי האנושי נפגע כאשר פשיעה דוגמת רצח , אונס , שוד ועוונות אחרים אינם נענשים . מצב כזה מאותת שני דברים
1 - אם פלוני אינו נענש על נזקיו לאלמוני יעניש אותו אלמוני הנפגע .
2 - אם אין החברה מענישה את העברינים הרי כל זב ומצורע ימצא תועלת בעברינות לפי צרכיו .

ישנה הסכמה בלתי כתובה אצל בני האדם לחיות בחברה באופן שהיחיד אינו נצרך לטפל בכל מכשלה בכוחות עצמו . בין הייתר אכיפת החוקים לטובת כולם .
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
יענקלה (יום שני, 08/03/2010 שעה 5:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב ולאט.
אליעז בסה''כ מעוניין שתהיה כאן מדינת חוק, ששופטיה יבררו טוב אם אכן אשמים הנערים בפשע.
ואתה כבר חרצת דינם.
אתה יכול להוסיף לתואריך: יוצק, מחשל, גם חוקר, שופט ותלין.
דרך אגב, שמת לב שיוסלה חושב שאני זה אתה?
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 08/03/2010 שעה 6:44)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב ויותר לאט .
אני בעד מדינה שבה החוק נשמר ומנוהל הייטב .
מה שהוספתי על זה הוא שלא כך מתנהלים הדברים בארץ . לזה יש תוצאות אותן הצגתי .
חוץ מזה מה רע בלהיות תליין ? עבודה קלה , כסף טוב , פנסיה ממשלתית . . .

יוסלה ?
ח ח ח
פעה אתה זה אני , פעם חצי חציל , פעם חזי הרצליה , פעם גלעד היפתחי , משה השומרוני , זייתון הגירגשי , שלמה ההררי , דוד הבקעתי , אחמד החומוסי , מוסתאפא תביא שני קפה . . . ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
יענקלה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 5:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין כמה אנשים ייענו למודעה בעיתון - דרוש תליין ממשלתי.
_new_ הוספת תגובה



מפלגה הקטנה
(יום שני, 08/03/2010 שעה 19:07)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• קרא טוב טוב את הכללים כדי שתבין שלא עוסקים בעניינים אישיים.]

''אתה יכול להוסיף לתואריך: יוצק, מחשל, גם חוקר, שופט ותלין.
דרך אגב, שמת לב שיוסלה חושב שאני זה אתה?''

[•]...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי