פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 17/03/10 8:50)
טועה מי שטועה אחרון
אריה פרלמן (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 23:21)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רֵאשִׁית כָּל, מֵעוֹלָם לֹא הוֹדֵיתִי בְּטָעוּתוֹ ''הַמְּכֻוֶּנֶת'' שֶׁל יְמִינִי, אֶלָּא בְּטָעוּתוֹ בִּלְבַד. שֵׁנִית, מַדּוּעַ אַתָּה כָּל כָּךְ מִתְעַנְיֵן בְּהֶבְדֵּלֵי הַפַּרְשָׁנוּת בֵּינִי לְבֵין סִיוָן? מַדּוּעַ קָשֶׁה לְךָ כָּל כָּךְ לְהִתְיַחֵס לְטִעוּנָיו שֶׁל אָדָם אֶחָד מִבְּלִי לְהַצְמִיד לוֹ שֻׁתָּפִים?

כְּפִי שֶׁאָמַרְתִּי, הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ סוֹתֵר, לִכְאוֹרָה, אֶת הָאַקְסְיוֹמָה לְפִיהָ סֵרְבוּ הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' ''תָּמִיד'' לְכָל הֶסְכֵּם עִם הַיְּהוּדִים.

אֲבָל בְּנִגּוּד לְמַה שֶׁנִּדְמֶה לְךָ, כָּאן לֹא מִסְתַּיֵּם הַוִּכּוּחַ - אֶלָּא רַק מַתְחִיל.

יֶשְׁנָם כָּאֵלֶּה שֶׁרָאוּ בְּהֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ (בִּשְׁעָתוֹ) עֵדוּת מְהַדְהֶדֶת (וּמְרַגֶּשֶׁת) לִנְכוֹנוּת הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' לְפִיּוּס הִיסְטוֹרִי עִם הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית. הָיוּ גַּם סַפְקָנִים יוֹתֵר שֶׁרָאוּ בְּכָךְ לֹא יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר 'סִכּוּי' אוֹ 'פֶּתַח לְהֶסְדֵּר', שֶׁיְּאַפְשֵׁר לְפָחוֹת מוֹדוּס וִיוֶנְדִי סָבִיר.

חֵלֶק מֵאֵלֶּה, אַגַּב הָפְכוּ בִּרְבוֹת הַיָּמִים לְמִתְנַגְּדִים נֶחְרָצִים שֶׁל הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ וְכָל הַנּוֹבֵעַ מִמֶּנּוּ.

וּמִצַּד שֵׁנִי, הָיוּ גַּם כָּאֵלֶּה שֶׁהִתְנַגְּדוּ לְהֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ מִתְּחִלָּתוֹ, וְרָאוּ בּוֹ (וְלֹא רַק בְּמַשֶּׁהוּ בְּתוֹכוֹ) אָסוֹן בִּקְנֵה מִדָּה הִיסְטוֹרִי, בְּכִיָּה לְדוֹרוֹת וּתְחִלַּת הַכְּנִיעָה שֶׁל הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית (אוֹ כְּפִי שֶׁהִגְדִּיר פַּעַם סַדָּאת אֶת הֶסְכֵּם קֵמְפּ-דֵּיוִיד: ''תְּחִלַּת סִיבוּב הַהִיסְטוֹרְיָה הַיִּשְׂרְאֵלִית לְאָחוֹר'').

הַאִם הָיָה הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ עֲבוּר הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' נִסָּיוֹן לְפִיּוּס הִיסְטוֹרִי (אוֹ לְפָחוֹת רָצוֹן לְהֶסְדֵּר בְּדַרְכֵי שָׁלוֹם) עִם הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית - אוֹ שֶׁמָּא רַק הֶמְשֵׁךְ הַמִּלְחָמָה בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים?

זוֹ הַשְּׁאֵלָה, מַר הַמְּלֶט.

אִם הַתְּשׁוּבָה הָ'אוֹפְּטִימִית' הִיא הַנְּכוֹנָה - הֲרֵי שֶׁהַתֶּזָה שֶׁל יְמִינִי הִיא עֻבָּר שֶׁנּוֹלַד מֵת. אַךְ אִם הַתְּשׁוּבָה הַ'פֶּסִימִית' הִיא הַנְּכוֹנָה, הַתֶּזָה מִתְחַזֶּקֶת שִׁבְעָתַיִם.
_new_ הוספת תגובה



טועה מי שטועה אחרון
אריק פורסטר (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 0:51)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה שאתה כותב לא רק בשמך, אלא גם בשמו של סדאת. משום מה קשה לי להאמין שקיימת אסמכתא למה שאתה מייחס לו.
_new_ הוספת תגובה



טועה מי שטועה אחרון
(יום חמישי, 18/03/2010 שעה 2:00)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה המצערת אולי היא
שבחילופי הדברים הראשונים
שנגעו ל'טעותו' הלא כל כך
תמימה של בן דרור ימיני
לא הודית מיד בטעותו אלא
נקטת בהסטת הדיון לפרטי
ולהבטי הסכם אוסלו.

מאוחר יותר הודית ב'טעותו'
של ימיני, אך המשכת למקד
את תשומת הלב להסכם אוסלו
שכלל לא היה הנושא, אלא הוזכר
בשל השמטתו מרשימת הסירובים
כביכול של ימיני.

לעובדה שדוד סיון ממשיך להגן בלהט
לא מובן על כבודו האבוד של ימיני
יש חשיבות רבה לנוכח הדבקות של
סיון בשיפוט מהיר של עברייני עובדות
בפורום.

מייגע להתקל בכל שיחה ופינה (ופורום)
ביהודים המטים את השיחה להשמצת כל
הסכם שכבר נחתם עם הפלסטינים או עם מדינה
ערבית כאמצעי להתחמקות מדיון ענייני.
במקרה הנוכחי ה'עניין' היה מהימנותו של
בן דרור ימיני. תחילה הודיתי לך על שהארת עיני
בנוגע לעמדתו של ימיני בנושא 'אף שעל',
אך העליתי לדיון את הציטוט מדבריו שמוכיח
למעלה מכל ספק שלא רק שאין הוא מדייק
בעובדות שהוא מביא כאסמכתא לדבריו,
אלא שבשל ההקשר ניתן להסיק שגם ה'עובדה'
שלא היתה (הסרוב להצעה ישראלית כביכול
ב-‏1967) וגם ההשמטה של הסכם אוסלו, הן
שתיהן חלק מעיוות מכוון הנובע מגיוס כל האמצעים,
גם אלה הנוגדים את האתיקה המחקרית והעיתונאית
ל'הוכחתה' של תזה פוליטית.

הצגתו של הסכם אוסלו כאירוע שלילי בחיי מדינת
ישראל אינה מעלה או מורידה לגבי תקפות התזה
של ימיני. העובדה היא שהיה הסכם עם הכרה
בינלאומית נרחבת, עובדה הסותרת את טענתו של
ימיני בקטע המצוטט שהפלסטינים סרבו כל הזמן
להצעות שלום ישראליות.

יכול ימיני ללמוד מרבקה ההסטוריונית שלנו ולנסח
את התזה שלו באופן הבא: 'הפלסטינים סרבו להצעות
שלום ישראליות רוב הזמן...' על משקל ''טבריה היתה
עיר יהודית רוב הזמן...''

ימיני שוגה ברמה הכללית
בכך שהוא מטה את השיחה
מדיון בהתנהלות הישראלית
בנושא השלום, להתנהלות
הפלסטינית בנושא השלום.
הסטה זו, שגם אתה שוגה בה
לפי דעתי, יכלה להיות מוצדקת
אילו נושא השלום והפסקת הכיבוש
שהוא מחייב היה נושא שקם או
נופל על העובדות.

אך נושא השלום, והצורך להפסקת
הכיבוש הנובע ממנו, היות והוא נוגע
להסדרת המצב ה'אזרחי' (בניגוד למצב
ה'צבאי') ולזכויות האזרח והאדם הנגזרות
ממנו (או שעליהן המצב האזרחי למעשה
מושתת), הרי שאינו בתחום הפוליטיקה
פרופר אלא בתחום המוסרי - תחום עקרונות
היסוד שעליהם הושתתה המדינה בעת הקמתה.

והיות ונושא השלום נוגע ישירות לבחירות ערכיות
של הישראלים והפלסטינים, הרי שהעיסוק של
ימיני ושלך בעובדות, ובנואשות מסוימת, בחצאי
ובכאילו עובדות כדי להוכיח תזה שכלל אינה
נוגעת ישירות לעובדות מסוג זה, - הרי שהעיסוק
הזה הוא בזבוז זמן ומשאבים.

אם אינכם רוצים הסכם, או אינכם מאמינים שניתן הגיע
להסכם עם הפלסטינים, מדוע שלא תצהירו על כך
ישירות, במקום לנסות ולהלעיט אותנו בהשמצות
על ההסכם האחד שאכן נחתם קבל עם ועולם.
מדוע המאמץ האדיר הזה לשכתב הסטוריה ידועה
ומוכרת. זה פיספוס, גם בשל השיטה הקלוקלת
שזה מחייב, וגם בשל ההתדרדרות הנוספת של
השיח הישראלי שזה גורם. שלא לדבר על המחיר
הכבד שכל מי שמשתתף בתעשיית החצי עובדות הזאת
משלם ברמה האישית.

זה לא שאי אפשר לעשות שלום עם הפלסטינים.
חלק מהישראלים כיום אינם רוצים לעשות שלום
עם הפלסטינים כי המחיר הידוע מראש הוא הפסקת
השליטה הישראלית בשטחים.

וכאשר השיח המפוברק הזה מאפשר (ולמעשה מעודד)
את ההתבטאויות הגזעניות מסוגים שונים (החל מהנסיון
שלך לשלול את תוקפה של היישות הלאומית הפלסטינית,
וכלה בהצהרות הגזעניות הבוטות של אריה עירן) הרי
שזה גורם להתמוטטות של כל המערכת הישראלית
שאנו חלק ממנה. ושוב ההתמוטטות הזאת היא ברמה
של העקרונות המוסריים, הרטוריים והסמנטיים. אך
אלה הם התחומים עליהם מבוססת בסופו של דבר
היישות האזרחית-ישראלית ונגזרותיה: הפוליטיקה הישראלית
והחברה הישראלית.

אל תהרסו לנו את המדינה, רק כדי 'להוכיח'
ש'אין עם מי לדבר'.

אל תהרסו לנו את המדינה, רק בגלל שלא
מצאתם דרך פשוטה והגונה יותר לומר
שאינכם מאמינים באפשרות של שלום.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, כהרגלו, מפיק שקרים ודמגוגיה מבית מדרשם של תועמלנים זולים!
דוד סיון (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 6:24)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדיון הוא ביסודו ההתנהלות הפלסטינית בנושא השלום.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 7:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שורש הדיון .
אתה מחפש קיסם אצל אחרים אבל הקורה הגדולה אצל הפלסטינים .
הפלסטינים הם ששדדו ורצחו יהודים טרם היות מדינת ישראל .
הפלסטינים הם שהשתדלו לא למכור אדמות ליהודים בכסף מלא .
הפלסטינים הם שהפקיעו מחירים באותם מקרים שבהם כן נמכרה קרקע ליהודים .
הפלסטינים הם שהגיבו בשריפת תוצרת חקלאית יהודית , בירי על ישובים יהודים ותחבורה יהודית על ההתיישבות היהודית באותם מקומות שהיו רכוש יהודי . הפלסטינים הם שפעלו נגד היהודים באלימות וברצחנות בשנת1921-1929-1936/9-1947 .
הפלסטינים הם שהיו גזענים ונשארו כאלה . להם יש את הציווי הדתי להרוג כופרים בכלל ויהודים ונוצרים במפורש . לפלסטינים יש את הסכם קורייש כדוגמא להפרת הסכמים שנעשו בחולשתם . לפלסטינים מעולם לא הייתה מסגרת פוליטית עצמאית וזכויות פוליטיות עצמאיות .
לציבור כזה שהוא האויב המיידי שלנו , אתה סבור שצריך לתת את זכויותיהם האנושיות והאזרחיות בהתעלמות מהתנהגותם .

לא .
זה לא עובד ככה .
לפלסטינאים הנבלות הרצחניים , הטרוריסטיים נגד אזרחים מגיע פלדה קרה ועופרת חמה .
אבל אני אדם רחמן , מספיק לדעתי לשלח אותם מכאן .
טרנספר .

ככה זה כשאין עם מי לדבר .
_new_ הוספת תגובה



טועה מי שטועה אחרון
אריה פרלמן (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 13:17)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַדִּיּוּן הַנּוֹכְחִי בֵּינֵינוּ הִתְחִיל בְּמִקְרֶה דַּוְקָא בַּמַּאֲמָר שֶׁל יְמִינִי, וְנִמְשַׁךְ לְהֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ, וְלָכֵן הוּא נוֹתַר מְצֻמְצָם קִמְעָא. אוּלָם מֵעוֹלָם לֹא הִסְתַּרְתִּי אֶת הַשְׁקָפָתִי לְגַבֵּי מְקוֹרוֹת הַסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי-עֲרָבִי, לְגַבֵּי סִבּוֹתָיו וְאֶפְשָׁרוּת אוֹ אִי-אֶפְשָׁרוּת פִּתְרוֹנוֹ. (ר' לְדֻגְמָא אֶת מַאֲמָרִי ''הַדֶּרֶךְ לְשָׁלוֹם בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן'' בַּאֲתָר זֶה).

אֲנַסֶּה לְתַמְצֵת אֶת הַשְׁקָפָתִי בְּקִצּוּר, בְּאֶמְצָעוּת חֲלֻקָּה למס' נְקוּדוֹת:

- לֹא כָּל מַחֲלָה נִתָּן לְהַבְרִיא, וְלֹא כָּל סִכְסוּךְ נִתָּן לִפְתֹּר.

- סִכְסוּכִים שֶׁאֵין אֶפְשָׁרוּת לְפוֹתְרָם בִּפְשָׁרָה, יֵשׁ לְנַהֵל אוֹתָם אוֹ לְהַגִּיעַ לְהַכְרָעָה לְטוֹבַת צָד זֶה אוֹ אַחֵר.

- הַסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי-עֲרָבִי אֵינֶנּוּ נִתָּן לְפִתְרוֹן בְּדַרְכֵי פְּשָׁרָה. (וְכָאן נִכְנָס לַתְּמוּנָה הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ: כִּשְׁלוֹנוֹ שֶׁל הַהֶסְכֵּם אֵינֶנּוּ מִקְרִי, וְהוּא נוֹבֵעַ יְשִׁירוֹת מֵאָפְיוֹ הַבִּלְתִּי-פָּתִיר (וּלְיֶתֶר דִּיּוּק: הַבִּלְתִּי-פָּשִׁיר) שֶׁל הַסִּכְסוּךְ.

- הַשְּׁאִיפָה לְשָׁלוֹם בְּשֵׁם אַהֲבַת הַבְּרִיּוֹת אוֹ אַחֲוַת הָעַמִּים, הִיא שְׁאִיפָה זַכָּה וְנֶאֱצֶלֶת, אוּלָם בָּהּ-בְּמִדָּה גַּם אוּטוֹפִּית וּמְשִׁיחִית, וְלָכֵן כָּל נִסָּיוֹן לְהָחִילָהּ בְּפֹעַל, טוֹבֵעַ וְיִטְבַּע בְּנַהֲרוֹת שֶׁל דָּם.

- נִתָּן לְהָבִיא אֶת הַמִּזְרָח הַתִּיכוֹן (בַּטְּוָח הָאָרֹךְ, לְפָחוֹת), לְמַצָּב שֶׁל 'אִי־לוֹחֲמָהּ', אוּלָם בִּדְרָכִים שׁוֹנוֹת וַאֲחֵרוֹת לַחֲלוּטִין מֵאֵלֶּה שֶׁנִּנְקְטוּ ב-‏17 הַשָּׁנִים הָאַחֲרוֹנוֹת עַל-יְדֵי מֶמְשָׁלוֹת יִשְׂרָאֵל.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי