פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליענקלה, 25/10/10 3:13)
*** תגובתו של חרמוני:
דוד סיון (יום שני, 25/10/2010 שעה 20:57)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[באופן יוצא מן הכלל אני מעביר לכאן את תגובתו של חרמוני שלא הצליח להירשם.]

ליענקלה שלום,
1. כמובן שקראתי. אם לא קראתי, איך הבאתי מובאות, על מראי מקומן המדוייק? השאלה מיותרת, ויש בה פגיעה מיותרת באמינותי. התגברתי על כך, לאחר בכי עצור של שעתיים. פלוס-מינוס.
2. האם הבנתי? אוה, כאן אפשר לפתח דיונצ'יק.

יענקלה טוען כי הנאמר בספר איננו בגדר חוברת הפעלה עדכנית, אלא עיונים בסוגיות של ימי המשיח. יהודים תמיד עסקו בדיני מקדש, מלחמות וכיו''ב פלפולים שאין לראותם כהוראות שעה. ובכן, יעקב טועה ומטעה.

אבל קודם לכל, שאלה: האם יענקלה קרא את המאמר של חרמוני? אם היה קורא, היה מבחין בו גם במובאה מדברי הרב דב ליאור. ליאור צירף כתב הסכמה לספר. הנה המובאה, ציטוט מדברי ההסכמה הנלהבים של הרב ליאור, שחלקם הובא במאמרי:

''(הספר) דן בסוגיית דיני נפשות בין ישראל לעמים. (...) זה תחום שהוא די אקטואלי בייחוד בזמן שיבת עם ישראל לארצו, יש לדעת מה היא עמדת ההלכה היהודית האמיתית בהתייחסות לכל המצב הלא נורמלי שאנו שרויים בתוכו, זה נותן את הכיוון הנכון וההסתכלות האמיתית על האירועים וההתמודדות איתם. ראוי החיבור הזה לעלות על שולחנם של מלכים מאן מלכי רבנן וכל שוחרי תורה ואוהביה שיראו איך שתורת ישראל מַדריכה את האדם בין בחיים אזרחיים הרגילים והן בזמן מלחמה''.

כלומר: בניגוד ליענקלה, הרב ליאור קובע ש''תורת המלך'' הוא חוברת הפעלת מלכים ואזרחים. עדכנית, עכשיות.
גם כתב-ההסכמה של הרב יצחק גינזבורג, מורם ורבם של מחברי הספר (הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור), מקבע את הספר ואת הנאמר בו בכאן ובעכשיו:

''לתלמידי החביבים והיקרים, הרבנים היקרים יצחק שפירא ויוסף ירמיהו אליצור... שמחתי לקרוא את ספרכם 'תורת המלך' ח''א, ... העוסק בסוגיות חשובות בענייני ההדלה בין ישראל לעמים. סוגיות אלו נוגעות מאד למצבנו היום בארץ ישראל, כאשר עלינו לכבוש אותה מיד אויבינו (את המשפט האחרון ראוי להדגיש).

ומעבר לכך, המחברים עצמם כותבים בהקדמתם לספר, כי אין הם עוסקים במחקר ספרותי-דתי, אלא בהורדת צווי התורה ומפרשיה הקדומים לכלל מעשה:
''כאשר יש רצונות תקיפים וחזקים - 'אורות דתוהו' - צריך ללמוד איך להכניס אותם למציאות בעזרת 'כלים דתיקון'. כלים שיודעים להיות במסגרות ובמגבלות המציאות'' (''הקדמה'', עמוד ללא ציון מיספורו, לפני עמ' ט''ז).

משמע, אין כל אחיזה לטענתו של יענקלה כי ''תורת המלך'' היא מחקר למדני המתחפר בעבר ומתכונן לימי המשיח. הרב ליאור, ראש ועד רבני יש''ע, קובע כי הספר הוא הנחיית עבודה למלכים ו''שוחרי תורה'', כלומר אזרחים מן השורה, לימינו אלה: ''בין בחיים אזרחיים והן בזמן מלחמה''.

אך מעבר לכל זאת, ''תורת המלך'' שטוף בגזענות נוראה. הנחות העבודה של הספר הן שתיים. אלו הן שתי אקסיומות ארכימדיות מתועבות, שעליהן נשען הדין בסוגיות השונות: א.קיומם של גויים שלא קיבלו עליהם שבע מצוות בני נוח איננו לגיטימי. ב. גם גוי שקיבל עליו מצוות בני נוח הוא תת-אדם. אדם הוא רק יהודי ('ישראל' בשפת הספר).

ייתכן שאחינו יעקב מקבל הנחות יסוד אלה, ואין קריאתן בספר עברי בן ימינו גורמת לו להתייפח. אותי זה מייפּחַ. ואני נוטל עוד טישו ועוד אחד ועוד אחד, ומוחט את אפי ומנגב את עיניי, בְּשֶל עמִי וארצי שהרוח הרעה הזו מנשבת בהם באין מפריע. וממחטות הטישו אוזלות והולכות וסומק הבושה מתחלף בחיוורון האימה.
_new_ הוספת תגובה



*** תגובתו של חרמוני:
יענקלה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 2:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה מאות, ואולי כמה אלפים ספרים שעוסקים באותם הלכות , קיימים אלפי חיבורים, שנתחברו במשך השנים ועוסקים באותם נושאים בהם עוסק הספר תורת המלך.
אין כל חדשנות בספר הזה., אין דבר שלא נכתב כבר בעבר אין דבר שלא נלמד בעבר ולא נדון בעבר ולא נטחן ונגרס.

לא נראה לך? אתה לא מקבל את זה? תתקוף ישר את המקורות בכלים אינטלקטואלים ויש רבים רבים שתוקפים את הספר בכלים כאלה שמספקת התורה עצמה.

ישנם מאות תלמידי חכמים שרואים את הספר כנושא לדיון תורני טהור ויכולים להעמיד אלפי טענות שכנגד תוך הסתמכות חד משמעית על גדולי ישראל.
אם היה חרמוני תוקף את הספר בכלים היאים לו קרי כלים אינטלקטואלים תורניים היית כנראה מה שקרוי תלמיד חכם וזוכה להערכה רבה בחוגים תורניים ואחרים.

מי שאינו תלמיד חכם, אלא מה שקרוי בשפת חז''ל עם הארץ לא מסוגל ליותר מסיסמאות, שימוש במילים עיתונאיות, חד מימדיות משמימה אקטואליה של הגידוף .שפה שמאלנית נדושה, דיבור בפראזות. דמגוגיה .
אז קח עוד טישו מר חרמוני, ''תמחט '' את קצה אפך ואת פיך ולשונך שאינם חפים מדיבור בסיסמאות משמימות ומגידופים .
_new_ הוספת תגובה



*** תגובתו של חרמוני:
אריק פורסטר (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 3:28)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שרק תלמידי חכמים מסוגלים להבין כהלכה את דבריו של הרב ליאור, וכנראה שחל איסור על עם הארץ להגיב על דבריו במקומות שאינם ''כלים אינטלקטואלים תורניים''.

הבנתי, יענקלה.
_new_ הוספת תגובה



*** תגובתו של חרמוני:
יענקלה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 5:21)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חל איסור על אף אחד, גם לא על עמי ארצות להגיב על דברי תורה כמו שעמי ארצות נוהגים להגיב, זה קרה לכל אורך ההסטוריה שאנשים שלא יודעים לתפוס סדור קראו פסוק שניים וקפצו בשאלות שהראו על בורותם .
פורום כזה זה נקרא ''מושב לצים''.
_new_ הוספת תגובה



אין שום סיבה שבעולם להתעמק בתורה שלך
עמיש (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 7:44)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכדי להבין שהספר הזה הוא תועבה מסוכנת שנועדה להשפיע על המאמינים ואשר נועדה לביצוע מייד ברגע שהדבר יהיה אפשרי.
_new_ הוספת תגובה



אין שום סיבה שבעולם להתעמק בתורה שלך
יענקלה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 11:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תועבה מסוכנת - עוד פראזה אפיינית , בעית אגו
(לקסיקון הגידופים, הוצאת הבּוּר הצעיר, פרק ג' עמיש.)
_new_ הוספת תגובה



מעבר לכל זאת, ''תורת המלך'' שטוף בגזענות נוראה.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 6:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גזענות אינה נוראה .
כמו בנושאים אחרים השאלה היא - באיזה צד של המקל אתה נמצא ?
החובט או הנחבט ?
מאחר ואני מקבל את הגישה הטבעית-בררנית + האבולוציונית וזו טוענת כי שורדים אלה המתאימים לתנאים הרי שגזענות היא דבר מועיל .

לפיכך ראוי שמר חרמוני יענה לשתי שאלות
1 - האם ברירה טבעית מקובלת עליו או שהוא יכול לסתור אותה ?
2 - אם הברירה הטבעית מקובלת עליו מדוע אינו מעדיף את הקבוצה שלו ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



עשה זאת בעצמך!
דוד סיון (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 6:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלך שהגזענות היא דבר מועיל לא הוכחה. אציין גם שעדין לא הוכחת שהיא נובעת מהתיאוריה שנקראת ''הברירה הטבעית''. מכאן שהשאלה הראשונה נובעת מהשקפה ומהנחות חסרי בסיס.

על השאלה השניה שגם היא מבוססת על הנחה מופרכת מן הראוי שתענה בעצמך, לפני שאתה פונה אל אחרים.
_new_ הוספת תגובה



עשה זאת בעצמך!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 8:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את דבריך פעמים רבות .
אני פניתי לחרמוני וזה לא אתה .
_new_ הוספת תגובה



עשה זאת בעצמך!
דוד סיון (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 8:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראת או לא קראת ובכל זאת אתה חוזר על טענותיך חסרות הביסוס, כאילו הביקורת עליהן לא קיימת.

על השאלה הקנטרנית שלך (השניה) המבוססת על הנחה מופרכת והאשמת חרמוני בהאשמות שוא, ראוי שקודם תענה אתה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי