פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יעקב - האם תוכל להרחיב מעט על הטקס המקראי
רפי גטניו (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 13:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בו משקים אשה במי הסוטה, עבור אלה מביננו שאינם מצויים בעניין.
מה מקורותיו, איך הוא מתבצע ? מה עושים אם האשה לא רוצה לשתות ?

תודה

רפי
_new_ הוספת תגובה



אם האשה אינה רוצה לשתות
אליצור סגל (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 14:59)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אם האישה אינה רוצה לשתות לפני מחיקת המגילה יוצאת מבעלה ללא כתובה. לאחר מחיקת המגילה פותחים את פיה בכוח ומשקים אותה.
אם הגבר אינו טלית שכולה תכלת בענין רגיש זה אין משקין אותה.
את יתר הענינים אני משאיר ליעקב יזרעאלי לפרש.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לרפי:טקס השקיית הסוטה המקראי
יעקב יזרעאלי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 15:19)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במענה לשאלותיך,עיין בקובץ המצורף.

חומר נוסף בענין- בשפה בהירה ודי מובנת לקורא בן זמנינו-בהלכות סוטה של הרמב''ם.

משנה תורה להרמב''ם.ספר נשים.הלכות שוטה.פרק א ואילך.

[המילה שוטה, נכתבת בלשון המקרא בשין שמאלית, או בסמך,כמקובל אצלנו]
_new_ הוספת תגובה



לא :חשיבות השלום'', כי אם '' חשיבותהשלום בית''
ישראלי פזיז (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 16:13)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בימינו העגומים יש להקפיד בענייני השלום מפאת הערפל השורר בענין זה.
_new_ הוספת תגובה



בדרשת חז''ל מדובר על שלום ככלל .עיין במקור המצורף
יעקב יזרעאלי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 18:33)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספרי במדבר פיסקא מב ד''ה וישם לך

גדול השלום
ששם שנכתב בקדושה נמחה על המים מפני השלום
בשביל להטיל שלום בין איש לאשתו

מסכתות קטנות מסכת דרך ארץ פרק שלום פרק א הלכה ט

אמר ר' ישמעאל
גדול הוא השלום,
שמצינו שויתר הקדוש ברוך הוא על שמו שנכתב בקדושה שימחה על המים,
כדי להטיל שלום בין איש לאשתו.
_new_ הוספת תגובה



יעקב: עצת אחיתופל ל''שלום הבית'' שהיתה לה השלכה
מוטקה צביאלי (יום שישי, 01/11/2002 שעה 15:14)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבנין בית המקדש. מספרת הגמרא בערך כך. שכשרצה דוד המלך לחפור את יסודות בית המקדש הוא הגיע (הפועלים,כנראה) לחתיכת חרס אחת שלא ידעו מה לעשות כי נראה שלא היה אפשר להוציא אותה.(אם זכרוני אינו מטעני,הם שמעו קול מהחרס או מתחת לחרס שאומר שלא יזיזו אותה) התעקשו הפועלים להוציא אותה ועלו מי התהום ואיימו להציף את המקום. אמר דוד המלך מי שיודע הלכה בעניין הזה יאמר. בא אחיתופל (הסבא של בת-שבע) ואמר שיטילו את השם המפורש לתוך המים ואז המים יחזרו לתהום. שאלו אותו זה מנין לך? אמר להם, ומה שלום בית שכתוב שם ''ומחה אל מי המים המאררים'' שאמר הקב''ה שמי שנכתב בקדושה יימחה כדי להשכין שלום בין איש לאשתו, קל וחומר להשכין שלום בעולם''.וכך היה וחזרו מי התהום לעומקם. ראה דוד המלך שהמים חזרו לעומק יותר ממה שהיו קודם, אמר את חמשה עשר מזמורי ''שיר המעלות'' וחזרו מי התהום חמש עשרה אמות למקומן הקודם. נמצאנו למדים שמחיית השם היא לשלום העולם. רק מה? צריך אדם שמבין בדברים האלו להחליט איך ומתי. כי אפילו אחיתופל רק הציע והיו צריכים לקבל את דבריו.
_new_ הוספת תגובה



תודה - למדתי משהו.
רפי גטניו (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 23:41)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד שאלה.

האם יש טקס מקביל לגברים חשודים ? או שזה מיועד לנשים בלבד ?
_new_ הוספת תגובה



רפי - זו שאלה מנחה?
שקד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 1:29)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהתשובה ברורה.
לא?

(ברוך שלא עשני אישה דתיה...)
_new_ הוספת תגובה



אולי יש משהו אחר באמתחתם. נשמע קודם מהם
רפי גטניו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 1:49)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי