פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שטותיאדה מיסיונרית
גדעון ספירו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא די לנו במיסיונרים הותיקים של הפורום, אותם קנאים דתיים (חלקם מתנחלים אחרים משרתיהם), שבדרכי הסוואה מנסים להפיל חילונים בפח החזרה בתשובה, מתווסף למניין עוד אחד, יעקב יזרעאלי שמו.(וגם הוא, תומך בכיבוש, בהתנחלויות ובאפרטהייד - שנדע עם מי יש לנו עסק).
יזרעאלי זה מנסה לצוד ברשתו חילונים תמימים באמצעות ''דיון'' במשנה, שלפי פרשנותו (המאד מאולצת ולא משכנעת) מציגה את היהדות כדת פמיניסטית התומכת באשה המשכילה.
איך מבצע יזרעאלי את תרגיל הפליק פלאק המופלא הזה? לא להאמין: באמצעות טקס מאגי קמאי מתקופת המקרא לפיו בודקים אם האשה ''שכבה עם גבר זר''. אוי איזה פשע.
כאשר נדמה ליזרעאלי כי יש לו ברשת חילוני מפרפר, הוא שואל אותו, ככה בידידות ואדיבות, כיצד יכוון את דבריו בסוגיות נוספות כדי שיערבו לאזניו של הניצוד.

מי שרוצה לדון בשאלה הנכבדה של מעמד האשה, ראוי שלא יתפתה ל''צלול'' לסוגיות של משניות שנכתבו לפני מאות או אלפי שנים, שבחלקו טובלות בבורות כיאה לזמנים בהם נכתבו, אלא יתרכז בכאן ועכשיו, בנעשה בתחום זה ביהדות האורתודוכסית והחרדית הממרמרת את חיי האשה, לעתים עד טרוף.
השאלות שיזרעאלי צריך לענות עליהן: האם אשה יכולה להיות רב ראשי לישראל, רוצה לומר, רבנית ראשית? האם אשה יכולה להיות דיינית בבית הדין הרבני? מדוע נשים פסולות לעדות? מדוע גבר יכול לשאת אשה שנייה באישור רבני, אם אשתו היא סרבנית גט או לא מסוגלת ללדת, אבל האשה אינה רשאית לשאת גבר שני אם בעלה עקר או סרבן גט להכעיס? מדוע יש אשה עגונה ואין גבר עגון? מדוע מתפללים ''ברוך שלא עשני אשה''? (הרפורמים שינו טקסט ארכאי זה ל''ברוך שעשני כרצונו''). מדוע אשה היא ''טמאה'' בימי המחזור? מדוע אסור להשתמש באמצעי מניעה? ויש עוד עשרות סעיפים מפלים נגד האשה בהלכה היהודית. זה מה שמעניין ולא מה אמרו רבי אליעזר או החכם בן עזאי כשהאדם היה כמה שנים לאחר יציאתו מהמערות.
_new_ הוספת תגובה



מר ספירו כמה שאתה צודק-
סוריא (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכימה לכל מילה שכתבת-זוועה לשמה שכתובה ועושה בי חלחלה כאשה וכאם נחרדתי לדעת עד כמה הדת היהודית חוטאת למעמד האשה ,בושה וחרפה אנו לא שונים מאפגניסטאן וארצות אחרות בהתיחסותן לנשים, ., עצם המחשבה והדרך הפגאנית המקראית כיצד לברר על בגידה לא רחוק מדרום מצרים של היום אלא ששם שורפים את הלשון -פלא -לגברים- לגילוי שקר ביניהם ,של נואפים שמשקרים, סוריא
_new_ הוספת תגובה



תודה לך גדעון
שקד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:14)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם לחדד - במסווה של ''דיון'' נאור, דן יזרעאלי במסכת השפלת נשים, ומנסה למצוא לה צידוקים.

אישה בוגדת - דינה מוות. גבר בוגד - זו הרי נורמה.

ולא נותר אלא לחזור על מה שכבר כתבתי למעלה - ברוך שלא עשני אישה דתיה.
_new_ הוספת תגובה



לספירו: אתה מפחד ממחזירים בתשובה?
רפי אשכנזי (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:16)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-אני בכלל לא. ממה אתה חושש? החוזרים המוחזרים, הם סוג מאד מסויים של אנשים. כמו שחזרו, מחר יחזרו מהחזרה... כל אחד ובעיותיו האישיות. יש כאלו שעדיף שיסתובבו בברסלב או אצל הרב רביץ, מאשר ילכו ללקט פטריות בהודו או באפריקה והמבין יבין...
אין לך מה לדאוג: מאז קום המדינה, מס' החרדים אינו עולה, גם פוליטית, אף שע''פ מספרם בבתי הספר אחוזם באוכלוסיה היה צריך להיות בעליה מתמדת ובטור גאומטרי! הנני להפריד באופן חד משמעי את הש''סניקים מהבעיה. אנשי ש''ס , תחת מסווה של התחרדות ליטאית, מבטאים מרד כנגד ''התרבות המערבית בכלל'', ובאופן דומה למרידות אחרות בתרבות המערבית השוררות בחברות שונות במיז''הת. מרד זה הוא בעיה סוציולוגית עמוקה של אנשים שקשה להם או אינם יכולים, או אינם רוצים לחיות בתרבות תחרותית אינדוידואליסטית, על כל המשתמע מכך כלכלית ותרבותית במובן הרחב של המילה.
אנחנו יכולים להצטער, לנסות לבלום, ע''י השקעה גדולה בחינוך בחברות חלשות בארץ, אך ישנם רבדים תרבותיים עמוקים לפעמים שלך ולי בסך הכל אין מה לעשות כנגדם, עם כל הצער.
לפחות פוליטית , בשורה משמחת- הם יורדים בסקרים לאחרונה ובאחוזים גדולים.
_new_ הוספת תגובה



גדעון חביבי, מה המרירות הזו לך?
מי שזוכר (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:39)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לא מעניין אותך לראות איך אנשים חשבו פעם, איך הם נגשו לסוגיות, איך פרשו אותן, באילו כלים השתמשו וכו'?

מובן מאליו כי הסוגיה שנדונה אינה צריכה להנחות אנשים החיים בימינו אלה.

לא נראה לי שזה יכול לקלקל את הנוער...
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר - אני מופתעת מדבריך
שקד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 10:30)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה אנשים חשבו פעם?

האם שכחת כי בסוגיות זוגיות (נישואין, חתונה) גם היום אותם ''אנשי-פעם'' הם חורצי הגורלות?
_new_ הוספת תגובה



לשקד - ''אנשי פעם'' הם חורצי גורלות עבור צאן מרעיתם
רפי גטניו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 11:13)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבור מי שבוחר שלא להיכלל בו, השפעם הרעה עליו בנושאים אלה היא שולית.

הבעיה שרוב האנשים, מסיבות שונות ומשונות, (גם חילונים בהכרתם) מכפיפים עצמם לאותם חוקים, הרבה פעמים מבלי משים, ואז הם לפותים בקורי העכביש של הממסד הדתי.

אם יותר ויותר אנשים לא ינשאו ברבנות האורתודוקסית, תיווצר בסופו של מסה קריטית של אזרחים שתאלץ את הממסד המבולבל, לתקן גם את ספר החוקים של מדינת ישראל, כך שיוכרו גם נישואין אחרים. לדעתי מבחינה זו אנחנו בדרך הנכונה.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



רפי - הדרך ארוכה היא...
שקד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 13:53)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד המפלגות הדתיות יוכלו להשליט את חוקיהן, אנחנו נמשיך להיות ''עבדי'' המיעוט הדתי.

נכון להיום, אזרחי ישראל יכולים להנשא בנישואים אזרחיים, אך גירושין חייבים להעשות דרך הרבנות.
זהו ללא ספק מצב אבסורדי ומגוחך.
_new_ הוספת תגובה



שקד - ''הדרך ארכה עד מאד ......''
רפי גטניו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 14:24)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל רק הזקן ישב לנוח בצד הדרך... כפי שאמר עמיחי.

יש עוד כמה כיסי חושך שיש להוציא מספר החוקים, וזה עוד יבוא, כמו שהגיעו הדברים האחרים. מה שצריך זה מאבק עיקש וסבלנות.
_new_ הוספת תגובה



למה עמיחי?
שקד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 14:28)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שיר של לאה גולדברג.
_new_ הוספת תגובה



טעות שלי
רפי גטניו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 14:47)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ובכן... אני לא שוכח כמעט כלום
מי שזוכר (יום שישי, 01/11/2002 שעה 12:16)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין לי הרבה להגיד לטובתם פרט אולי לכך שחלקם באמת סבורים שהם גורמים אך לטוב.
מהם ועד לעיון קל ומושכל במקורות המרחק גדול.
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר- כדי לדעת איך חשבו פעם סע לבני ברק
סוריא (יום שישי, 01/11/2002 שעה 17:39)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או אפגאניסטן ולא רחוק אצל השכנים דוגמאת ערב הסעודית, לאשה אסור לנהוג באוטו, לצאת לעיר אחרת או לח''ול דרוש בידה מסמך חתום ע''י בעלה, או גבר אחר אב, אח,במידה ואינה נשואה, ועוד,,, סוריא
_new_ הוספת תגובה



לשקד וגדעון:מטרת הטור הזה מבחינתי היא
יעקב יזרעאלי (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:48)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיון מעמיק במשנתם של חז''ל [בשונה מן המקרא ].

תגובות עניניות,לפרשנות שלהם ולאמירות שלהם, הן האינטרס האישי שלי,כמי שעובד על ספר בתחום הזה ומעונין בפידבק.

תגובות של אנשים בעלי רקע שונה משלי, חשובות לי עוד יותר,מכיון שהן גורמות להעמקת הדיון.הדיון הוא מטרה ולא אמצעי.כך לומדים בבית המדרש.
אינני עוסק בהחזרה בתשובה.

האם תואילו להתייחס ענינית?

כל השאר הוא בזבוז זמן מבחינתי.
_new_ הוספת תגובה



לשם שינוי: מצטרף לשאלותיו של גדעון ספירו.
אריה פרלמן (יום שישי, 01/11/2002 שעה 14:42)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גדעון, לעניין 'ברוך שעשני כרצונו'
יובל רבינוביץ (יום שישי, 01/11/2002 שעה 18:57)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון, 'ברוך שעשני כרצונו' אינו טקסט רפורמי. זהו הטקסט האורתודוכסי לנשים.

אינני מכיר את הטקסים והטקסטים הרפורמיים. האם הם הרחיבו את הנ''ל גם לגברים?
_new_ הוספת תגובה



ליובל- בענין ''ברוך שעשני כרצונו''
גדעון ספירו (שבת, 02/11/2002 שעה 2:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, למיטב ידיעתי הרפורמים ביטלו את הטקסט הגברי ''ברוך שלא עשני אשה'' ואימצו את הטקסט הנשי ''ברוך שעשני כרצונו'' גם לגברים. טקסט יוניסקס. (מאחר וכאדם חילוני אינני רפורמי, אלא רק אח של רב רפורמי, הרב ג'ון גבריאל ספירו ז''ל שניפטר לפני מספר שנים בארה''ב, אני מסתמך על שיחה שהיתה לי איתו לפני שנים רבות. יתכן ואני טועה, לא לגבי ביטול הטקסט הגברי, אלא לגבי התחליף).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי