פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
משה
מיה (יום רביעי, 18/12/2002 שעה 10:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשוב להסביר מדוע לא יתכן המצב ההפוך (הנטען ע''י מכחישי המקרא)... שבני ישראל שיצאו ממצרים הם למעשה שרידי הכת של אחנתון שנמלטו לכנען בגלל הרדיפות ושם התערבבו עם הכנענים וספגו יסודות מדתם.

ההוכחה פשוטה מאוד...
התנ''ך ספוג בדברים הדומים למסופוטמיה (למשל: סיפורי הבריאה והמבול)
מבנה המזבח העברי דומה מאוד לזיקוראת המסופוטמי (כפי שהראה זרטל)
אפילו השבוע בן 7 ימים היה נהוג במסופוטמיה ולא במצרים.

סביר להניח שאילו הגרעין הקשה של היוצאים ממצרים היו ממוצא מצרי, הרי שהיו מעצבים כתבי קודש ותרבות על בסיס התרבות המצרית (תוך שמירה על המונותיאזם בנוסח אחנתון). לחילופין, היו מאמצים תרבות כנענית מקומית.
למה להם להיות מושפעים מהמודל המסופוטמי?
_new_ הוספת תגובה



יש שני זרמים
אלי אשד (יום רביעי, 18/12/2002 שעה 11:04)
בתשובה למיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד טוען שכולנו באנו ממסופוטמיה ואנחנו עיראקים (שומרים ) וכל מה שמסופר בתנ''ך מקורו בשומר ובבבל .זרם זה היה פעיל מאוד בספרות הפסבדו מדעית עד לפני כמה שנים.

זרם אחר שטוען שכולנו מצרים וכל מה שמסופר בתנ''ך מקורו במצרים ושכאמור אחנאתון היה משה רבנו ותות אנח אמון הוא המקור לסיפורי ישו הנוצרי. זרם זה דומיננטי כיום בפסבדו מדע.

ויש גם את הזרמים הקטנים יותר אלה שטוענים שכולנו באנו מהודו , או שכל ארועי התנ''ך התחוללו בחצי האי ערב או בבריטניה או באטלנטיס.

האפשרות שאולי אלה שכתבו את התנ''ך הושפעו גם מזה וגם מזה ולקחו כאוות נפשם גם מזה וגם מזה כנראה נראית סבירה למעטים מאוד בלבד.
_new_ הוספת תגובה



המפתח להבנה טמון בשבת של היהודים
ישראלי פזיז (יום רביעי, 18/12/2002 שעה 11:37)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהוא מנהג ידוע בקרב שבטי הקניבאלים באפריקה ומכאן גם מנהג הוספת דם ילדים נוצרים למצות לכבוד אותו חג ידוע לשמצה אצל היהודים.
_new_ הוספת תגובה



ישנה אפשרות 'קלושה אמנם' שהתנ''ך הוא בכל זאת
אברהמי (יום רביעי, 18/12/2002 שעה 14:36)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקורי, אמין ומדוייק, בשפתו שלו. ספר שריכז את זכרונות עם ישראל לפלגיו, לאחר שהתאסף והרכז בפלסטין מזה מאות שנים. מה רע בקונספירציה זו?

המילה פלסטין בהקשר זה באה להביעה שמלאכתם של היסטוריונים וארכיאולוגים, בחלקה, היא מלחמת רמיה. שאם במוזיאון הלאומי הבריטי בלונדון יש פריט עיברי מהמאה התשיעית לפני הספירה, מצויין על המדבקה המצורפת בזו הלשון: ''כד שמן, ירושלים, המאה ה- 9 לפנה''ס, פלסטין''. מי שמע על ישראל באותם ימים? או יהודה? ואם לא היתה בשניהם, אז אולי ארץ ישראל?

ככה נבנים מיתוסים היסטוריים שנלחמים והורסים את האמת.
_new_ הוספת תגובה



אין סתירה בין הזרמים.
ארז לנדוור (יום רביעי, 18/12/2002 שעה 23:16)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התורה מורכבת ממקורות שונים.
היסודות המסופוטמים באו כנראה מהאוכלוסיה היבוסית בירושלים בימי שלמה שסיפרו את גירסתם לבריאת העולם וראשית האנושות.
שבט לוי ונספחיו כאמור באו ממצריים.
רוב האוכלוסיה הישראלית היתה מורכבת משבטי ישראל שהגיעו מהאזור ומהאוכלוסיה הכנענית.
יסודות סיפרותיים שהתקבלו ממקורות שונים שולבו יחדיו והתקבלו כהיסטוריה ה''רשמית'' של האומה הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



למיה: חבל על הזמן להשחית על אילו שאינם רוצים- --
רפי אשכנזי (יום שישי, 20/12/2002 שעה 11:37)
בתשובה למיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--להיות קשורים למורשת. חבל על הזמן. אינני דתי, אבל ללא שורשים בעבר, אין לנו מה לעשות כאן ואת הנקודה הזאת מבשלים אילו שמנסים לחתוך את השורשים של עמם וכמובן של עצמם אל ההוה כאן בארץ . זה תמיד אותם אנשים.
היה פעם אחד איש שמאל ידוע, שהלך ללמוד ארכיאולוגיה והפך לפרופסור לארכיאולוגיה . גם הוא היה רחוק משורשיו. ככל שהעמיק לחפור בארץ יותר ויותר הבין את שרשיו וראה שמה שכתוב בתנ''ך הוא סיפור היסטורי כמעט מדויק. הוא חפר בהר עייבל וגילה שם את המיזבח הראשון שלפני בית ראשון מתקופת ההתנחלות, בדיוק ככתוב במקורות.
היום אינו מזלזל עוד המורשת. קוראים לו
פרו' אדם- זרטל, חניך השוה''צ מעין שמר.
_new_ הוספת תגובה



חבל להשחית דברים
ארז לנדוור (יום שישי, 20/12/2002 שעה 22:57)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אנשים שאינם מסוגלים להבין אותם ורק מוצאים בהם תירוץ להכפשה על רקע אישי ופוליטי.

והערת ביניים: הרצון הוא כן להכיר את העבר והמורשת, אבל כמו שהם היו באמת ולא לפי המסופר בספר שאינו מבדיל בין היסטוריה לאגדות ומיתולוגיה, להבדיל מערכו הספרותי והאמנותי.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי