|
מאד נהניתי לקרוא את דבריך הרהוטים | |||
|
|||
אבל בגדול מעבר להתוות כיוון מאד כללי, ''לסה פר'', לא תשובות לשאלות הגדולות שהניעו אומות במערב הקפיטליסטי לסטות מהמודל הכלכלי הקלאסי. ברור שצריך לעשות רפורמה רצינית בנושא של תשלומי ההעברה. אבל להגיד היום, לאחר המשברים הגדולים של תחילת המאה הקודמת, לבטלם לגמרי נראה לי לא נכון. לפי מיטב זכרוני גם מילטון פרידמן הגדול מסכים עם מה שאמרתי רק שקשה לי להגיע למקורות שיש בנדון. בכל מיקרה זה מה שזכור לי מתקופת לימודי ומההרצאה ששמעתי מפרידמן בתל אביב לפני יותר מעשור. אני מצרף הפניה לחיבור שמפרש אחרת את אדם סמית לגבי ה''לסה פר'' לעיונך. קישורים: | |||
_new_ |
דוד היקר | |||
|
|||
אתה סוטה מהעיקר. כיום דווקא אומות גדולות במערב יוצאות ל''מסע צלב מוסרי'' נגד ''מדינת הרווחה'', ואני מדבר על ראשי מפלגות סוציאל-דמוקרטיות במערב. בקרוב אביא לך מאמר בנידון. פרופ' מילטון פרידמן לא מציע לבטל את תשלומי ההעברה סתם כך, אלא להמירם במס הכנסה שלילי. בכל מקרה, לא זה העניין במאמר הדו-חלקי שלי. | |||
_new_ |
אריה היקר, אני מכיר את המציאות במערב | |||
|
|||
גם עם השינויים של העשורים האחרונים. זה עדין רחוק ממה שהצגת בחלק הראשון של מאמרך. אני כבר כתבתי שהצגת את הגישה הקלאסית לה אדם סמית התכוון בצורה מעולה אבל יש גם הבנות אחרות למה שאדם סמית התכוון (אני שוב מצרף את המאמר בהקשר זה). אחר כך שאני מעלה שאלות לגבי החלק הזה של המאמר אתה אומר שזה לא העיקר. אם כך מה העיקר ולמה טרחת להציג את הרעיון כל כך בפירוט? קישורים: | |||
_new_ |
לדוד: העיקר. | |||
|
|||
העיקר הוא כי ישנם תחומים מרכזיים בחיינו שבהם ההיגיון הבריא לא פועל; לא פועל במידה רבה; או פועל הפוך ממה שמצופה. והעיקר הוא להפסיק לרדוף אחר השלום. | |||
_new_ |
אריה, אם כך בעצם הסיפור על היד הנעלמה - המודל | |||
|
|||
הכלכלי לא ממש שייך לעיקר דבריך. למרות הביקורת שלי על התיאוריה הכלכלית שהצגת אני מסכים עם כל מילה שלך על כך שגודלה של הממשלה ומעורבותה צריכים להיות מינימליים. | |||
_new_ |
הדגם הכלכלי כן שייך לעיקר דבריי | |||
|
|||
הוא תומך בטיעון המרכזי, לפיו ישנם תחומים שבהם השכל הישר וההתרשמות הראשונית פשוט לא עובדים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |