פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למי שזוכר, 20/03/03 22:48)
אינני סבור שדבריך מבוססים, אבל לא לי לשפוט
מילשטיין א. (יום חמישי, 20/03/2003 שעה 23:10)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אז אאלץ להלל את עצמי ואיש אינו מתענין דברים שבח שאדם כותב על עצמו. אסתפק בשתי דוגמאות אמפיריות:

1. ב- 1989 , אחרי שפרסמתי את שלושת הכרכים הראשונים של ספרי על מלחמת העצמאות, פרסם בני מוריס (שאותו שבחת מאוד) מאמר בג'רוזלם פוסט ובו כתב בין היתר: ''עד אורי מילשטיין היתה פרה-היסטוריה בתחום מלחמת העצמאות. מאז אורי מילשטיין מתחילה ההיסטוריה''. אחרי שהתפרסמו ספרים אלה בהוצאה לאור מדעית בארה''ב כתב בני מוריס במוסף ספרים של הארץ שזאת ההיסטוריה המונומנטלית של מלחמת העצמאות.

2. ב- 1991 אחרי שפרסמתי את הכרך הרביעי של תולדות מלחמת העצמאות הקדיש מוסף הארץ שאותו ערכה אז ההיפר שמאלנית אורית שוחט ששה עמודים לעימות בין מאיר פעיל לביני.

אינני סבור שהחוקרים הבולטים שאותם הזכרת זכו לתגובות כאלה. מכיוון שאני מאמין ביושרך ובהגינותך לפי דבריך בפורום זה, ומכיוון שכתבת שדברי לא עוררו שום תגובות ושום הד, איך תסביר שלא נתקלת בתגובות לעיל בעוד מאות שתוכל למצוא באינטרנט, ובסי.ד. רום של מחלקת הספרנות של אוניברסיטת חיפה?
_new_ הוספת תגובה



ל''מי שזוכר'', תוספת: איך תסביר שאדם בינוני כמוני
מילשטיין א. (יום חמישי, 20/03/2003 שעה 23:21)
בתשובה למילשטיין א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניבא בדיוק איך יפתחו האמריקאים את מלחמתם בעירק שעה שכל האנשים המבריקים המעסיקים את הציבור, לא בבמות זניחות כמו ''ארץ הצבי'', אלא ב''ידיעות אחרונות'', ב''פוליטיקה'', ב''משעל חם'' ב''טור השבועי'', ב''יומן'' בעמוד המאמרים של ''הארץ'' ועוד, טעו בגדול?
_new_ הוספת תגובה



אורי, אל תיקח את גדעון ברצינות יתרה
. (יום חמישי, 20/03/2003 שעה 23:38)
בתשובה למילשטיין א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ניסיונות לבלבל מצד בעלי ''שטיקים בדוקים''. הא..
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 21/03/2003 שעה 0:47)
בתשובה ל.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לבעלי שטיקים יש אמביציה תאוותנית: לא לשלם, אי
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 21/03/2003 שעה 0:56)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגמול (''איך אנחנו''?). השאר תרוצים ורטוריקה (שגם הם בחזקת שטיקים). ולעיתים גם פריעה קשה תוך שיכרון כוח והיתממות בחבורה (וגם שירים מרטיטים?).

פשוט, מחפשים תחליפים אקזוטיים לדבר הפשוט.
להכניס היד לכיס, להוציא הארנק ולשלם, לתת גמול. (פשוט אבל לא בשבילנו).

אבל לישבנם ולרווחתם האישית - דואגים גם דואגים (הרטוריקה ''מחליקה'' זאת בנקל).
_new_ הוספת תגובה



שלום לך מר נרייה או אולי גב' גילית נבו
מי שלא שוכח (יום שישי, 21/03/2003 שעה 12:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ידידי, יש הבדל בין הודעה קצרה מתורבתת בכינ וי
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 21/03/2003 שעה 18:41)
בתשובה למי שלא שוכח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניק, שהינו רווח מאד, ובין התחזות לאדם אחר, מוכר, במסגרת מסע נירחב להכפשתו והשמצתו.

הראשון נעשה אולי גם למטרת תעוד תגובת השרשרת המהירה של הפעולה הפלילית הפוגענית, זו המוכוונת להלבנת פנים והכפשה, ויתכן שלדברים נוספים ששכרם עימם...

והשני, עניין לפעמים לטיפול גורמי החוק.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממש משורר גדול, מר שרון
. (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 8:31)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאלמוני: הסבר למה נקבת בשם ''גדעון''.
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 21/03/2003 שעה 2:11)
בתשובה ל.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה פשוט. הוא חושב שאותה ישות מתפקדת
כחולבן (יום שישי, 21/03/2003 שעה 7:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאן בניקים גדעון ספירו ומי שזוכר.
_new_ הוספת תגובה



לכחולה לבנה, לבעל הנקודה, ולכל המעוניין/ת
רפי גטניו (יום שישי, 21/03/2003 שעה 17:40)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מידע אישי אני יכול להגיד לך כי מי שזוכר אינו גדעון ספירו, וגדעון ספירו אינו מי שזוכר.

קצת מוזר ומגוחך בעיני, כי מי שמסתתר מאחורי נקודה ככינוי , מעלה ספקולציות לגבי זהותם של אנשים חיים וקיימים.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



רפי שלום
כחולבן (יום שישי, 21/03/2003 שעה 18:02)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר שבעיני אתה איש שמאל הגון, פתוח ומגיע ממקום מאוד נקי (לא נתקלתי ברבים כאלה), הייתי מעוניינת להמליץ לך לקרוא את אמנון לורד בשבועון מקור ראשון של היום. יתכן שזה יתפרסם בעוד כמה ימים באתר שלהם (יש להם איחור מכוון בהעלאה לאינטרנט).
הוא כתב מאמר בנושא ''שלום עכשיו'', שפעם היה חלק ממנו. אשמח לשמוע את דעתך.

ובאשר לספקולציות הוירטואליות - אני מחייכת.

שבת שלום!
_new_ הוספת תגובה



המאמר של אמנון לורד הפעם
אריה פרלמן (יום שישי, 21/03/2003 שעה 21:42)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(על ''שלום עכשיו'') הוא די שיטחי. שווה רק לקרוא את הקטע על מאמרו של עמוס עוז.
_new_ הוספת תגובה



הנושא מעניין
כחולבן (שבת, 22/03/2003 שעה 14:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מפרט את השיטות...
לדעתי שיא המאמר הוא בגילוי של יולי תמיר לגבי חשיבות הדמוקרטיה לעומת ה''שלום''.
_new_ הוספת תגובה



חלש מאוד הגילוי הזה
אריה פרלמן (שבת, 22/03/2003 שעה 15:16)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יולי תמיר אמרה ''היו פגמים דמוקרטיים קשים בתהליך הזה... לא היתה שקיפות ושיקרו לציבור''. את זה הוא לא ציטט הפעם.

אמנון לורד עצמו ציטט אותה בטורו זה בעבר, וחבל מאוד שבהזדמנות זו ריכך את דבריה ועטף אותם בשלוש שכבות של צמר-גפן.
_new_ הוספת תגובה



קראנו את אותו מאמר?
כחולבן (שבת, 22/03/2003 שעה 17:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פניו נראה שלא...
יולי תמיר מופיעה שם כמי שאמרה לארי שביט בהארץ:
למען השלום אפשר לשקול להשעות את הדמוקרטיה לשנה. אחרי הכל, אמרה, תהליך ההגעה להסכמי אוסלו גם הוא לא נעשה לפי כל כללי הכשרות הדמוקרטיים.
_new_ הוספת תגובה



הוא שאמרתי:
אריה פרלמן (שבת, 22/03/2003 שעה 21:47)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'לא בדיוק לפי כללי הדמוקרטיה הכשרים' וגו' - זהו מיתון וריכוך של דבריה כפי שהופיעו הן בראיון ל''הארץ'' והן בציטוט החוזר ב''מקור ראשון''.

גם המינוח ''השעיית הדמוקרטיה לשנה'', ששם בפיה, הוא עקיף ומעודן - כיוון שהיא אמרה ''דיקטטורה לשנה''.

דיק-ט-טורה.
_new_ הוספת תגובה



גם לבינוניים ''מתפלק'' לפעמים...
שקד (יום חמישי, 20/03/2003 שעה 23:40)
בתשובה למילשטיין א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תגדירי בבקשה בינוניות.
כחולבן (יום שישי, 21/03/2003 שעה 7:51)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותגדירי היכן את נמצאת בסקאלה של האליטות השיכליות כדי שנדע מהיכן המומחיות.
_new_ הוספת תגובה



שמילשטיין יגדיר
שקד (יום שישי, 21/03/2003 שעה 7:56)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו היתה הגדרתו שלו את עצמו
_new_ הוספת תגובה



הוא חזר על מונח בו השתמש מי שזוכר, על מנת
כחולבן (יום שישי, 21/03/2003 שעה 8:03)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקבל הבהרה.

לעומת זאת, את קבעת עובדה, תוך שימוש במונח זה מבלי להגדירו.
_new_ הוספת תגובה



טעות...
שקד (יום שישי, 21/03/2003 שעה 8:23)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המונח ''בינוני'' בא להסביר, עפ''י מי שזוכר, את השארותו של מילשטיין בשולי האקדמיה - וזאת בניגוד לטענתו החוזרת ונשנית של מילשטיין, שהוא מוחרם עקב מהפכנותו.

לעניות דעתי, יש להוסיף על כך גם יהירות - ו''מאמר'' זה מלמד על כך יותר מכל.
המלחמה רק החלה, המצב, התנאים, ההצלחות האמריקאיות עדיין לא ברורות, אך מילשטיין ממהר להכריז על ''ניצחונו'' ברבים.
האם זהו ניתוח של היסטוריון אחראי וחכם? מסופקתני.
_new_ הוספת תגובה



ובינתיים הפגנות בעזה: ''תן גז , יא-סאדם''.
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 21/03/2003 שעה 21:49)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למילשטיין: על אף הביקורת,דבק באמת שלך זה החשוב!
רפי אשכנזי (יום שישי, 21/03/2003 שעה 22:31)
בתשובה למילשטיין א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--לכל אורך ההיסטוריה היה מצב של ''אין נביא בעירו''.
זכור את הנביאים, זכור את ראשוני האינטלקטואלים ברנסאנס, מקופרניקוס דרך ברונו, גאלילי ועוד ועוד. כולם היו מחוץ למחנה והיו נלעגים ע''י המימסדים הפוליטיים והדתיים. זכור זאת ודבק בדרכך. אל תתרשם מהחכמים בגרוש. אם הצדק איתך- ההסטוריה אינה מרמה, היא בסוף יודעת ואיתה כולנו. המשך בדרכך בנאמנות.
הפלוראליזם האינטלקטואלי הוא כסות דקה ובלויה לזרם המרכזי המחליט מה לחשוב ומה להגיד עם טולראנס קטן ימינה ושמאלה. אמור את מילתך בגאון כולנו שומעים וכולנו נזכור מי אמר מה ומתי.
_new_ הוספת תגובה



איזכור קטן: מילשטיין באמצע יושב יפה בתוך ''המעגל''
אנה (שבת, 22/03/2003 שעה 4:21)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המעגל היום הוא ימני ומילשטיין ''אחד מהחבר'ה''. לא יודעת אם הוא נביא אבל בתוך עירו הוא יושב, זה בטוח..

כל ההשוואות שרצות פה לקופרניקוס גלילאו ועוד גאונים כבירים מצחיקים אותי פחדדדדד...

שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



ומה רע במכללת צפת..?
טרה 001 (שבת, 22/03/2003 שעה 7:11)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי אמר שרע במכללת צפת?
אנה (שבת, 22/03/2003 שעה 17:04)
בתשובה לטרה 001
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הזכרתי בכלל את מכללת צפת דיברתי באופן כללי. לא הבנתי את הקשר. למכללת צפת.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא אומר במדינה הזאתי-
טרה 001 (שבת, 22/03/2003 שעה 7:10)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[איך שאומר פנחס גרשון]-
מה לחשוב !!!.
ויש פה כמה שמושפעים יותר מדי מג'ורג' אורוול.
מה שנכון שלפרסם, ולהתפרסם וגם להיות מוכר- זה כבר דבר אחר. אבל לכל דבר יש סיבה.
איך שאומר וכתב עמוס...שכני שמעבר לואדי.
_new_ הוספת תגובה



אולי מישו כבר יסביר לי
שקד (שבת, 22/03/2003 שעה 10:44)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילשטיין הוא נביא או היסטוריון?
או שאולי זה מדע חדש ?
''היסטוריה נבואית''?
(ואפשר גם בהיפוך - ''נבואה היסטורית'')
_new_ הוספת תגובה



''הפלורליזם האיטלקטואלי וגו' ''
יועזר (שבת, 22/03/2003 שעה 14:00)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה דיברת. אך מדוע תייחד זאת אך לאינטלקטואליזם, והרי נתיב זה של ''זרם מרכזי'' כאילו פלורליסטי, נכון לכל תחומי חיינו בכל מקום ובכל זמן.
_new_ הוספת תגובה



דוגמא לאני ואני..
טרה 001 (שבת, 22/03/2003 שעה 7:02)
בתשובה למילשטיין א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכלל לא נכון שאחרים לא חזו את פתיחת המלחמה כפי שהיתה. ראשית היה כל כך הרבה מלל שבכלל לא ניתן לבודד את הערכה העצמית שלך.
לעצם הענין- הנשיא בוש דרש מסאדם להסתלק. ועל הנקודה המבצעית..מה בדיוק אנחנו[ואתה] יודעים על 'מה היה באמת'.[שם]
_new_ הוספת תגובה



היכן פה הדוגמא?!
מילשטיין א. (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 12:00)
בתשובה לטרה 001
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי