פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לרגיס, 26/04/03 2:09)
איזה פחד, רגיס: אתה מדבר, כנראה, ברצינות!
אריה פרלמן (שבת, 26/04/2003 שעה 12:08)
בתשובה לרגיס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואולי לא פחד - אלא בידור. לפחות בשלב זה.

ספירו לא ממש להוט ''לבטל את המדינה הציונית'', כדבריך, אבל גם אין לו שום התנגדות לכך. למיטב ידיעתי, זו אף האפשרות העדיפה בעיניו.

כמו כן, הוא מתבטא בעד ''פתרון מוסכם'' לבעיית הפליטים. אמנם הוא לא משתמש בשם הצופן הערבי ''פיתרון צודק'', אבל מכאן אין זה אומר שהוא מתנגד לצדק, דהיינו צדק לשיטתך. אין סתירה בהכרח בין ''מוסכם'' ל''צודק''.

ספירו אמנם לא נוקט בלשון המפורשת ''לחסל את מדינת ישראל'', אבל מלבד אמירת השם המפורש, הוא עוסק ברוב כתיבתו בתקיפת כל היבט וכל צד שקשורים למדינת ישראל.

אכן, הוא הזכיר בעבר ויכוח עם אנשי אינדימדיה, ודי משעשע היה ללמוד ממנו שהוא גונה על רקע היותו ''ציוני''.

אין גבול לאבסורד, ותמיד ניתן ללכת הלאה והלאה. ניתן גם להתריס כלפיך שאתה ציוני, כל עוד אינך דוגל בהשמדת כל היהודים, אחד-אחד, עד האחרון שבהם, כי כל עוד ישנם יהודים, חי ומתקיים הרעיון העתיק של ''שיבת ציון'', ולכן מי שאיננו לוקח רובה ביד ויוצא להשמיד את היהודים - בפועל ולמעשה מאפשר את קיומו של הרעיון הבורגני, הגזעני, תוקפני ואימפריאליסטי של ''שיבת ציון''...
_new_ הוספת תגובה



לצערי 2.
טרה 011 (שבת, 26/04/2003 שעה 14:46)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על 'סדר היום הציבורי' נמצא-'הכיבוש המשחית' וזה לא רק לדעת אנשי'שלום עכשיו' ודומיהם.
אלא שהדיון הציבורי- מטפל ביותר מדי- נושאים.
וכשאין פרטנר- שהוא רק אחד מסעיפי המשנה- כמעט ולא ניתן להגיע לפתרון מוסכם.
ורק דוגמא אחת -תמימה -או אמירה חוזרת ונשנית- בהסכמה רחבה מצד הציבור - שהצבא נמצא שם- גם-...בכדי להגן על המתנחלים.
ואם כך שאלה אך ללא דיעות מוקדמות- בנות 36 שנה[מ-‏1967]
-מדוע 'המתנחלים' בשטח -שהוסכם עליו בהסכמי שביתת הנשק- קרי ערביי ישראל -אינם זקוקים להגנה דומה- ומפני מי ?.
מאלה שלוקחים את החוק לידיים.
כי מדינת חוק זה מה שאנחנו צריכים.
_new_ הוספת תגובה



למר פרלמן: מיהו ציוני?
רגיס (שבת, 26/04/2003 שעה 17:19)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואני גולש חדש בפורום, אינני מכיר את דעותיך לפני ולפנים. על פי התבטאויותיך כלפי ספירו אני מתרשם שאתה שייך לימין הציוני. כאנטי ציוני שרואה בתנועה הציונית תנועה גזענית יהודית, אינני מכיר בתופעה הקרויה שמאל ציוני, כפי שאין כפור חם. לדידי המינוחים הנכונים הינם ימין ציוני קיצוני, ימין ציוני מתון ומרכז ציוני. שמאל ראוי לשמו חייב להיות אנטי ציוני.
התשובה לשאלה ''מיהו ציוני'' תחתך על פי השקפת המגדיר.
כפי שהבד''צ לא מכיר בתעודת הכשרות של הרבנות הראשית, כך יתכן שהגדרתי למיהו ציוני, לא תהיה מקובלת עליך. אולי אתה שייך לבד''צ הציוני שלא מוכן לקבל תעודות כשרות ציוניות מגורמים אחרים.
אין טעם שתביא את הדברים לאבסורדים קיצוניים, כי בכך אתה מנטרל כל ויכוח. אני מגדיר את אנשי ש''ס כציונים אף על פי שאינם משתייכים לתנועה הציונית כי הם תומכים במרכיבים הבסיסיים של המדינה הציונית: חוק השבות, רוב יהודי, ותמיכה בכל חוק שנותן זכויות יתר ליהודים.
אני מכיר את דעותיו של ספירו מכתיבתו העיתונאית ומעימותיו עם השמאל האנטי ציוני. כלל לא משנה לי האם הוא מגדיר עצמו כלא ציוני או כפוסט ציוני. די לי שהוא מכיר בזכות היהודים שהתקבצו בישראל מכוח חוק השבות הציוני כמי שזכאים להגדרה עצמית, די לי שהוא מתנגד לחזרה גורפת של פליטים פלסטינים לתחומי מדינת ישראל (''פתרון מוסכם לבעיית הפליטים'' שספירו תומך בו הוא שם קוד לאי מימוש זכות השיבה), די לי שהוא תומך בקיומה של מדינת ישראל כמדינה בעלת רוב יהודי, כדי לצרפו לפלטפורמת המינימום של הקונסנסוס הציוני. אתה כמובן רשאי לכנותו כעולה על רוחך, לדידי הוא ציוני, בין אם הוא מחזיק בכרטיס ציר לקונגרס הציוני ובין שלא.
לסיום, תרשה לי הערה נוספת: לא טענתי שגדעון ספירו הוא מרטין לותר קינג, אלא שהוא תומך בשיטות המאבק של קינג, דבר שלא הופך את ספירו ''למהפכן'', כפי שכמה כותבים מנסים להדביק לו.
_new_ הוספת תגובה



בדבר אחד אני מסכים איתך, רגיס, ללא הסתייגויות
אריה פרלמן (שבת, 26/04/2003 שעה 19:35)
בתשובה לרגיס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אכן שייך לימין הציוני.

אני גם מסכים איתך שאין, כמעט, כיום גורם שאפשר לכנותו בלב שלם ''שמאל ציוני'' (להבדיל מאישים בודדים). אבל זאת עקב מה שתכנה ככל הנראה ''אורתודוכסיה ציונית'' מצידי.

אני גם מוכן לקבל את ההגדרה שלך לש''ס כציונית - בהסתייגויות, כמובן, מכיוון שהם לפחות פרו-יהודים.

אם אתה מאוד מתעקש, אבל ממש-ממש, אפשר להגיד שישנם בספירו 'שרידים' ציוניים. הוא לפחות היה ציוני בעברו, וככל הנראה זאת 'מחלה' שלא מחלימים ממנה לחלוטין, לעולם.

רק דבר אחד אני לא מבין: מה הקשר בין ציונות לגזענות?
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין ציונות לגזענות
רגיס (יום ראשון, 27/04/2003 שעה 1:19)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבלי להיכנס לדיונים אקדמיים והיסטוריים, אסתפק בכמה דוגמאות מחיינו. הערבים בישראל אינם נהנים מזכויות אזרח שוות כפי שלמשל נהנים מהן יהודי ארה''ב.

* ערבי אינו יכול להיות בעלים או חוכר של אדמות קק''ל שהן היום חלק מאדמות מינהל מקרקעי ישראל.

* ילדים של אזרחים ערבים אינם מקבלים אותה קיצבה מהביטוח הלאומי כמו ילדים יהודים. (רבין ביטל זאת אולם עתה זה חוזר בתכנית הכלכלית של נתניהו, וכבר הופעל, אף על פי שהתכנית טרם אושרה בכנסת).

* פלסטינים אינם רשאים לגור בהתנחלויות ובערים החיהודיות שהוקמו בשטחים הכבושים.

* הבדואים בנגב אינם רשאים להקים ישובים חקלאיים, כדוגמת מושב, כפי שרשאים היהודים.

* ערבים אינם רשאים ללמוד בפקולטות מסויימות בטכניון.

* מורים ערבים חייבים לקבל אישור שב''כ, לא כך היהודים.

* התקציבים הממשלתיים לרשויות המקומיות הערביות נמוך בהרבה מזה של הרשויות היהודיות. (לדוגמא: זכרון יעקב מקבלת יותר כספים מהממשלה מאשר הישוב השכן פרדיס, אף על פי שבפרדיס מספר התושבים גבוה יותר

* ההשקעות הממשלתיות בתחומי הבריאות, השיכון והחינוך בסקטור הערבי נמוכות בהרבה מאשר בסקטור היהודי.

* מאז קום המדינה לא הוקמה עיר ערבית חדשה על אף הריבוי העבעי הגדול והמחנק הקרקעי ברשויות הערביות הקיימות.

* מעולם לא הופקעה קרקע יהודית להקמת ישוב ערבי, אבל כן הופקעו קרקעות ערביות לרוב למען הקמת ישובים יהודים.

* יש הבדל בין זכויות תושב חוזר כאשר מדובר באזרח יהודי לבין אזרח או תושב ערבי. (למשל, בירושלים,
פלסטיני ירושלמי שנוסע ללמוד בחו''ל ולא חוזר לביקור כל שלוש שנים מאבד את התושבות. ירושלמי יהודי לא מאבד אותה גם אם נעדר מהארץ 20 שנים מבלי שחזר אפילו לביקור אחד).

והרשימה ארוכה. אפליות כאלה, ולו חלק זעיר מהן, כאשר הן מופעלות על יהודים בחו''ל מכונות גזענות. בצדק. זהו המונח הנכון גם באשר להגדרת מדיניותה של ישראל הציונית.
_new_ הוספת תגובה



אוסף נאה של שטויות וחצאי אמיתות יש לך שם
ישראלי פזיז (יום שני, 28/04/2003 שעה 12:26)
בתשובה לרגיס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשיטתך גם ארה''ב היא גזענית כי רק מי שנולד בה יכול להיבחר לנשיאת (למשל, בלי להיכנס לדיון אקדמי בלה בלה בלה). זכותנו במולדנו לקבוע את צביונה הלאומי של מדינתנו ולישם את ריבונותנו בדרך שתעניק לנו את מירב החופש והביטחון האישי.
רק הערה אישית אחת: הקורבנות של אלימות וגזענות הם לא אלה שמחויבים יותר לצדק האוניברסלי והאוטופי אלא דווקא הקלגסים וצאצאיהם הם אלה שצריכים להיות מחויבים לכך. אנו צאצאיהם האודים העשנים מחויבים לדאוג לכך שלא נהיה שוב קורבנות אף פעם גם עם נצטרך לנקוט בצעדים לא פופולריים בעליל. מסקנה טרנספר לנאצים או ליורשיהם האידיאולוגיים הוא מעשה מוסרי נכון והכרחי (איש לא קרא לצ'כים נאצים לאחר שטרינספרו את הגרמנים אחר כבוד לארצם).
_new_ הוספת תגובה



רומנטיקן
אלברט חומסקי (יום שני, 28/04/2003 שעה 1:50)
בתשובה לרגיס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אין שמאל ציוני?

יש שמאל אנגלי ויש שמאל ערבי שמתהדר לו בסמלים פונדמטליסטים איסלמים ,אבל אין שמאל ציוני?
העם היהודי משולל זכות הגדרה עצמית?
אין שום סתירה מובנית כביכול בין השמאל לצימצום לאומי ,ההפך -מעצם המושג האונברסלי של הגדרה עצמית מבוקשת ''הבדלה'' והרי מדובר בעניין תרבותי בן השאר.
המרחק שאתה מצייר בדמיונך בין השמאל האבסטרקטי הוא המרחק בינך לבין המציאות ,אם לדעתך השמאל האמיתי הוא שמאל אבסטרקטי ,היינו שאינו שייך לדילמות שהמציאות מציבה בפניו הרי שאתה טועה.

אבל אתה גם גזען -כי לפי דעתך ציונות או שיוך לאומי או תנועת שחרור לאומית אינה קבילה ,לפיכך בין אם תאמר ששמאל הוא מעל למציאות ואינו מאדיר שום לאום ובין אם רק תשלול זכות זאת מהשמאל היהודי-ציוני -הרי שאתה גזען -או במילים אחרות משולל יכולת להכיר ב''אחר''
מבחינתך ה''אחר'' הוא היהודי ציוני ,שאינך מסוגל להבין או לקבלו ,אינך שונה מהותית מגולדה מאיר שאמרה שללה את עצם היות עם פלסטיני.
כלומר היתה גזענית.

מבחינתי אף אם מחר יגדירו עצמם קבוצה כזו או אחרת כשונים ןמובדלים ,וירצו לקבל הגדרה עצמית ככאלה ,כמובן במיסגרת הבנות אונברסליות ,אין בכך כל פגם.

פעם היינו מתרגשים מהמילה מהפכן ומייד רצים להסתופף מתחת לסינורה של אמא ...
מאז גילנו שצ'ה גוורה הוא חובב סיגרים חשנו בהקלה ,הרי כולנו בני בורגנים ובמיוחד אתה אדון חביב שמתחזה מן הסתם.

בעניין ספירו , אני לוקח את המונח מהמשורר מאיר ויזלטיר שמציג חלק מהשמאל המהפכני עאלק,כשמאל סנטימנטלי ,אגב גם אתה כזה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי