פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אריה, תוספות קטנות ושאלה
נמרוד פינסקי (שבת, 17/05/2003 שעה 22:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתחיל מהשאלה.האם שמעת ספציפית על מלחין מסויים אשר כתב יצירתו בסולם מיוחד לשם סיבה מיוחדת? קורה שכותבים לדוגמה בדו מאז'ור בכדי לתת ליצירה גוון פשוט יותר. האם לכך הכוונה?

חוץ מזה הזנחת את הפוטנציאל של העיבוד כהצמדת אותו לסגנון אחד. בפועל אם ניגשים לעיבוד של קטע מסויים מסתכלים על השינוי באופנים רבים, ביניהם-שינוי הסולם, שינוי המקצב, הקצב ואפילו האקורדים. בכלליות אפשרות לשנות את הסיגנון לגמרי.

לדוגמה אשב ליד הפסנתר השחור שלי עם תווים של טריו ליולה, קונטרה באס ולאוטה (אם אינני טועה) של ויולדי.
שנה שעברה עשיתי עיבוד לאותו הקטע. שיניתי את הכלים לפסנתר, קונטרה באס ותופים. את הקצב הגברתי, ניסיתי למצוא מהם האקורדים של היצירה ולרשום אותם בפשטות באותיות, החלטתי כי אני רוצה להפוך את הטריו של ויוולדי לקטע ג'אז סוער-ביפ בופ. לכן גם העדפתי להשאיר את המקצב על ארבעה רבעים.
מה שהתקבל בסוף הוא תופים שמנגנים סווינג היסטרי, קונטרה באס שמנגן באס מהלך (walking bass), ופסנתר שמוביל את הקטע במלודיה ובהרמוניה. כמה סיבובים של אילתורים וחזרה למנגינה במקור, איתה גם סיימנו.

זוהי דוגמה לעיבוד. לבאס יכולתי לתת גם אקורדים שונים לגמרי שייתנו צבע אחר לקטע, לתופים יכולתי לומר שיינגנו רוק כבד ואילו אני יכולתי לנגן על הפסנתר בלדת פופ זולה...
כל שינוי קטן הוא שינוי גדול. יש מיליון אפשרויות שונות שיגרמו ליצירה להישמע שונה לגמרי.

מקווה שיכולתי להסביר טיפה יותר,
נמרוד פינסקי
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי