פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 18/05/03 18:02)
ההבדל היה בין היהודי בגולה לבין החקלאי בקיבוץ.
טרה 11 (יום שני, 19/05/2003 שעה 22:56)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה- מרוב התעסקות עם הטקסט- בכלל לא תופס את התהום שבו אתה משתכשך..במי האפסיים שאספת בו.
האתוס של 'החלוץ'נבנה בימי העליה השניה- כאשר באו בני ה- 20 מהעיירה אלה של התיאורים של ביאליק ושל עגנון- ומצאו את הפרדס בפתח תקוה. שבו נאלצו להתחרות עם הפועל הערבי. הפתרון נמצא ע''י מניה שוחט- בהתיישבות העובדת בקבוצה הראשונה שראשיתה בדגניה- ב- 1909. ויצר הזדמנות לממש את השאיפות ליצור 'יהודי חדש'. ההמשך היה בנהלל מ- 1921. לא עבדו שם ערבים- ובקיבוצי מ- 1954 גם לא..וגם לא קודם.
תקרא קצת את ספריו של ברל שהיה אמנם 'סופר בורות' יותר מאשר 'חופר בורות' אבל מישהו היה הרי צריך למלא את תפקיד הפוליטרוק והאידיאולוג. קרא בכרך י''א שלו על הפועל ה'אידאלי' ועל 'הפועל הטבעי' ואח''כ את מחקריה ספריה של אניטה שפירא- ותחכים ולא תכתוב טקסטים נבובים ומנופחים כדרכך..כי חבל על האנרגיות.
כמי שחי באותה התיישבות ונהנה לראות צעירים שריריים קוצרים בחרמש מאחורי ומלפני..נוטפי זיעה- ובגן הירק- ממרומי הטרקטור- את הבנות במכנסיים קצרים עם גומיה..באיזור הירכיים. שאני יכול להשוות אותן לרייזלה וגולדלה וטובלה- מהעיירה שבתמונות. אז- לא לחינם נוצר כאן מיתוס של שלילת הגולה--ואכן הצדק היה- בינתיים- עם המהגרים הצעירים שניצלו מתברר מהיטלר--ולא נצלו- -- באושויץ.
לצערי אתה מוכיח בורות מוכחת..בענין הזה- ומוטב שלא תתעסק בו--בכלל. זה שבינתיים הארץ השתנתה-והתמונות ההם כבר לא רלבנטיות- זה כבר דבר אחר.
נ.ב.
וזה שמשמיצים את כל מי שעובד--זה הרי באופנה- וגם מתאים לאלה ששונאים אותם- כבר משנות השלושים. 'כן לשבור' היה שם המאמר שכתב אז מישהו מאוד ידוע- שעל שמו יש רחוב מקביל לרחוב ארלוזורוב בתל אביב-נגד 'ההסתדרות הכללית של העובדים העבריים'.
ואין חדש תחת השמש. הענין הוא שלנו מספרים שתאצ'ר הצליחה בשבירת הכורים- ומי שיודע שהמאבק הזה החל כבר בשנות השלושים רק יכול לצחוק. כי את הכסף שיקחו לנו- יעבירו בדיוק לאן שהממשלה הזו תחליט--ז''א- לאן שהוא- 'על יד הירדן' או על יד יריחו או על יד בית אל..ותאצ'ר בטח מתהפכ..ת.
_new_ הוספת תגובה



טרה, תודה על הסקירה התמציתית ,הטובה ובעלת הרגש.
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 20/05/2003 שעה 19:11)
בתשובה לטרה 11
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



טרה: תודה גם על רוח הדברים, משב רענן.
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 20/05/2003 שעה 19:23)
בתשובה לטרה 11
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני ניזכר שעבודה בקטיף תפוזים (או מטע בננות?) בקיב
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 20/05/2003 שעה 19:40)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וץ ברקאי באפריל 67 במסגרת שרות לאומי, נתנה לי כזו כמות של חיוניות ותחושת מעוגנות בממשות יותר מ- 4 הכרכים של מלחמה ושלום (שאהבתי מאד) שקראתי קודם לכן ויותר מכל דבר אחר בעצם.

אפילו, היתה לי לראשונה אז תחושה חזקה של החיוניות שבתלת מימד אמיתי (שהינו אלמנט מניע בעבודתי המחקרית), כשהסביבה ניפרסת לפני, לאחר יום עבודה מאומץ, בנסיעה חזרה בעגלה רתומה לטרקטור. והרי אני עובד למעשה מגיל 11 בזמני הפנוי, וחרף למדנותי בנינו סוכה על עץ, ערכתי מסעות עם חבר בגילאי הילדות וכד' אך זה היה הפעם שונה -העבודה בטבע וכל זה.
_new_ הוספת תגובה



העבודה היא חיינו..והיתה בשבילנו
טרה 21 (יום רביעי, 21/05/2003 שעה 16:19)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2 דוגמאות למהותה של העבודה בישראל.
1.ישנה טענה שבאוצר יושבים בעיקר- גברים ולכן באה ההחלטה לחסל את תחנות טיפת חלב. ומה הם מבינים בנושא.
3. כמי שחרש וזרע וקצר בעמק- הרבה שנים- אני עומד על דעתי שבארץ אכן נוצר יהודי עובד וחקלאי-שהאדמה היא פרנסתו-להבדיל מהסוחר בגולה שהגוי מנע ממנו להיות חקלאי ועובד אדמה. אגב מאוד נהניתי מהעבודה-
הזו- רק מחברת האנשים פחות.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי