|
מפי עליון לא תצא הרעות והטוב | |||
|
|||
לק''י גם כאן וגם בקולמוס נט מרבים לטעון שהקב''ה הרע לנו ודבר זה אמור להחליש את אמונתינו בו. לעומת זאת באופן קבוע מתעלמים מהקשר הדו צדדי - כלומר, אם תעשו טוב יהיה טוב תעשו רע יהיה רע. משל למה הדבר דומה? אדם קפץ מקומה עשירית לאחר שהתעורר בבית החולים התחיל לצעוק: רבונו של עולם למה שברת לי את העצמות! הבן הקטן שלי נפל השבוע מקומה שניה ולא קרה לו כלום. אפילו לא שריטה קטנה. אז זה לא אמור לחזק את אמונתי? אין לי כוח להתעסק עם זה לכן אינני מגיב על טענות מסוג זה אבל אולי אתה תכתוב שמהו על הענין? אליצור | |||
_new_ |
אליצור לא נוח לי עם זה שאני מעלה דברים שנדונו | |||
|
|||
ונטחנו כבר מכל הכיוונים, אבל מה שאתה אומר כאן לא מסביר למה יהודים דתיים ששמרו מצוות נרצחו בשואה. אלא אם כן אתה מתכוון להשתמש בטיעון של חטאי אבות (לא מכירה את המונח המדויק). | |||
_new_ |
אניקה, אני משאיר את זה לניסים אם ירצה מבחינתי | |||
|
|||
לק''י אניקה, אני משאיר את זה לניסים אם ירצה. מבחינתי רק הערות. א - תמיד תמהתי כיצד אנשים העוברים על העברות החמורות ביותר בתורה כל פעם שנתקע להם קוץ בקצה הזרת הם קופצים כנשוכי נחש וצועקים רבש''ע למה? למה עשית לי את זה? ב - כנראה בהשפעת אופנת הפוסט את חושבת שאדם נידון רק על פי מעשיו וכל החשבון נגמר בעולם הזה. זה פשוט לא כך. יש שלושה חשבונות. האחד החשבון הפרטי אישי. השני החשבון הלאומי והשלישי החשבון העולמי. כך שאדם יכול להענש בעולם הזה לא רק בגלל חטאיו שלו אלא בגלל חטאיו של יהודי אחר במקום אחר. את החשבון הפרטי אישי הקב''ה יכול לסדר באופן פרטי אישי בעולם הבא. זה כמובן בקיצור נמרץ אבל לי כאן זה מספיק. אליצור | |||
_new_ |
תירוצים מפוקפקים | |||
|
|||
שאלוהים יתעסק עם מאמיניו, אנחנו נסתדר גם בלי הטובות שלו | |||
_new_ |
מה זה רבש''ע? | |||
|
|||
_new_ |
רבש''ע = רבונו של עולם | |||
|
|||
_new_ |
כבר כתבתי על כך בעבר | |||
|
|||
מצורף קישור. מי שמתעניין, כדאי שיקרא בעיון; גם התגובות בהמשך אותו פתיל די מעניינות. בכלל, מעניין לראות כי בכל דבר רע מאשימים את הקב''ה ואת הדברים הטובים משאירים לעצמנו. הצלחתי - כל הכבוד לי. נכשלתי - למה ה' עשה לי את זה? ובכן גם ההצלחה וגם הכשלון הן מאת ה', אלא שאת ביצוען בפועל הוא הותיר בידינו ואף הודיע לנו על כך. כלומר, קיבלנו מרשמים ברורים לתוצאות העלולות/עשויות להשתלשל ממעשינו ועל כן, בכל מה שקורה או לא קורה אין לנו להלין אלא על עצמנו. פרשת השבוע שלנו ממחישה זאת היטב אבל כרגיל, רוצים לעשות מה שבא לי ושהתוצאות יהיו לטובתי בכל מקרה. אז הלוואי שיהיה טוב לכולם כל הזמן; מכל הלב. אבל בפועל זה לא בדיוק מה שקורה וצריכים לקחת זאת בחשבון. בברכה, נסים. קישורים: בחירה חופשית - שכר ועונש.: דיון 629 | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |