|
נסים, משהו לא ברור | |||
|
|||
הקטע על המודעות נראה כאילו הוא נשען על דברים נוספים כי אם לא, לא ממש ברורה הפרשנות שלך חוץ מאשר לגבי החלק הראשון של הפסוק. בחלק הזה כאיש מאמין אתה אומר שכל מה שיש או אין לנו בא כי ה' נתן. זה מובן וברור - זה נובע מן האמונה. יתר הפרשנויות לא ממש מסתדרות (זה נראה כאילו אתה מציג הסבר מאד תמציתי או ראשי פרקים של עמדה פוליטית): 1. על סמך מה אתה אומר מה שאתה אומר על נַחֲלָה? כך גם לא מסתדרות לי הפרשנויות שאתה נותן ליתר החלקים כמו וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ. שנה טובה | |||
_new_ |
נסים, משהו לא ברור. זה נכון, כי קיצרתי. | |||
|
|||
הגבלתי את עצמי לאורך מסוים של מאמר ולפעמים זה פוגע בהבהרת הדברים. הנה שני פסוקים המדברים על נחלה, בראשון זה הנושא ובשני לוואי: (במדבר לו) ט וְלֹא-תִסּב נַחֲלָה מִמַּטֶּה לְמַטֵּה אַחֵר כִּי-אִישׁ בְּנַחֲלָתוֹ יִדְבְּקוּ מַטּוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: הקשר הנצחי לארץ מתבטא לא רק באופן כללי אלא גם באופן פרטי, כל שבט בנחלתו; גם היום מזוהים חבלי ארץ על פי השבטים ששכנו בהם אז ואמורים לשכון בהם שוב כעת. (דברים ד) כ וְאֶתְכֶם לָקַח ה' וַיּוֹצִא אֶתְכֶם מִכּוּר הַבַּרְזֶל מִמִּצְרָיִם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם נַחֲלָה כַּיּוֹם הַזֶּה: וכשם שאנו עם נחלה לקב''ה, כלומר שלו לנצח, כך הארץ לנו נחלה, כלומר לנצח. הארץ לנו ירושה כי אנחנו היורשים החוקיים של אברהם יצחק ויעקב; דיני ירושה מפורטים באריכות במקורות ואין כאן המקום להאריך. וישבת בה, זה נושא שמוסבר בחסידות מזוויות שונות, תוך הסתמכות על פסוקים ומדרשי חז''ל כמובן, והפירוש שהבאתי מתיישב היטב, לענ''ד, עם מה שמלמדת תורת החסידות. פירוש נוסף, שלא הבאתי מקוצר המצע, הוא שלא נרגיש ארעיים או אורחים בארצנו שלנו. שנחיה בשלווה, 'בהתיישבות' בלשון המקורות, שלווה שאינה מתיישבת בצוותא חדא עם נקיפות מצפון על נישול עם אחר כביכול. ומה שנוגע לצלע הראשונה מבין הארבע, אתה טוען שזה עניין של אמונה בעוד אני טוען שזה עניין של מודעות. לפני מאה שנה, מי שתכנן שיבת יהודים ושלטון יהודי בארץ ישראל, היה מאמין גדול בהבטחות ה' שנכתבו בתורה. היום רואים שהבטחות אלו נתקיימו, אז מה יש להאמין? בברכה לשנה טובה ומתוקה, נסים. | |||
_new_ |
תודה על ההבהרה !!! | |||
|
|||
שנה טובה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |